EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΦΕΣΗΣ Ή ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΑΡΑΚΜΗΣ;

Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας και του έθνους γενικότερα, δεν είναι απλά μια οικονομική αστοχία που προκαλεί οικονομική ύφεση. Είναι πρόβλημα παρακμής. Παρακμή σε όλους τους τομείς. Μια παρακμή που ξεκινά από τους θεσμούς και φθείρει αναπόδραστα ολόκληρη την κοινωνία και το έθνος.

Αν το πρόβλημά μας ήταν απλά μια οικονομική αστοχία σε μια καλοκουρδισμένη  οικονομική μηχανή, τότε ίσως τα γιατροσόφια της τρόϊκας θα ήταν αρκετά να κάνουν τη μηχανή να δουλέψει και πάλι. Όμως εδώ δεν πρόκειται περί αυτού. Πρόκειται περί επιταχυνόμενης παρακμής σε όλους τους τομείς. Τίποτε δεν μένει όρθιο. Η παρακμή έχει ως αφετηρία τους θεσμούς οι οποίοι έχουν διαβρωθεί πλήρως και δεν μπορούν να προσφέρουν πλέον τίποτα το υγιές. Αυτή η παρακμή εξαπλώθηκε στην πολιτική, στην οικονομία και στον πολιτισμό. Γι’ αυτό και δεν πρόκειται να υπάρξει πάτος στο βαρέλι. Η οικονομική ύφεση κάποτε βρίσκει πάτο, η παρακμή ποτέ, μέχρι να διαλύσει μια κοινωνία.

Η ελληνική κοινωνία έζησε στα πρότυπα μιας βιομηχανικής κοινωνίας, χωρίς να είναι η ίδια βιομηχανική κοινωνία. Έτσι, μόλις το μοντέλο αυτό άρχισε να μετασχηματίζεται διεθνώς, η ελληνική κοινωνία αντί να μετασχηματιστεί ομαλά, καταρρέει άτσαλα, αφού δεν έχει τις οικονομικές αντιστάσεις μιας οικονομικά οργανωμένης βιομηχανικής κοινωνίας για μια ομαλή μετάβαση.

Το παρακμιακό καθεστώς προπαγανδίζει συνεχώς τη λέξη ανάπτυξη. Και κοντά στη λέξη αυτή προσπαθεί να μας πείσει ότι θα σωθούμε μόνο αν έρθουν ξένοι κεφαλαιοκράτες να επενδύσουν στη χώρα, με την αγαστή φυσικά συνεργασία και τις ανάλογες προμήθειες της ντόπιας πολιτικοικονομικής νομενκλατούρας. Στην ουσία δηλαδή θεωρούν την ελληνική κοινωνία ως μια προβιομηχανική κοινωνία, στην οποία θα έρθουν οι αποικιοκράτες να επενδύσουν και να την μετατρέψουν σε βιομηχανική. Αυτό όμως δεν είναι η λύση στο παρακμιακό πρόβλημά μας. Απλά ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα επιταχύνει ακόμα πιο πολύ την παρακμή του ελληνικού έθνους.

Η λύση είναι η ανάταση από την παρακμή. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να ξεκινήσει με τη δημιουργία ενός νέου κοινωνικού κινήματος που θα κάνει την κοινωνία να συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και θα την καλέσει σε έναν ενωτικό αγώνα για την άμεση συμμετοχή των πολιτών στη δημιουργία νέων θεσμών. Νέων θεσμών που θα θέσουν νέες υγιείς βάσεις και θα ανακατέψουν την κοινωνική τράπουλα. Χρειαζόμαστε δηλαδή έναν ριζικό κοινωνικό ανασχηματισμό στη μετάβασή μας προς τη σύγχρονη μεταβιομηχανική εποχή. Παλιές διεφθαρμένες ελίτ που έφεραν την κοινωνία στη σημερινή παρακμή, θα πρέπει να παραχωρήσουν την εξουσία σε νέες υγιείς κοινωνικές δυνάμεις. Θα γίνει αυτό άραγε ομαλά;





πηγη





ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Παπαθανάσης (ΣΤΑΣΥ): Επιστολή απάντηση σε Σπίρτζη

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με όσα υποστήριξε  στη Βουλή, στις 16-12-2015, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρ. Σπίρτζης πρέπει να αναφέρω τα ακόλουθα:

1. Αναφορικά με τις δαπάνες  λειτουργίας της Νομικής Υπηρεσίας της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ»: Στη Νομική Υπηρεσία της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ» απασχολούνται επτά δικηγόροι  (μεταξύ των οποίων ο Νομικός Σύμβουλος Διοίκησης και ο Προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας), οι οποίοι πρέπει να επιτελέσουν πολλαπλάσιο  έργο  αυτού που επιτελούσαν οι δεκαοκτώ δικηγόροι,  που απασχολούνταν πριν την συγχώνευση  στους τρεις πρώην φορείς (ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ).

Ενα σημαντικό τμήμα των εξόδων αφορά ανελαστικά δικαστικά έξοδα (δικαστικοί κλητήρες, παράβολα κλπ) τα οποία σε κάθε περίπτωση θα κατέβαλε η εταιρεία και θα συνεχίσει να καταβάλει.   

Ο όγκος δουλειάς των δικηγόρων της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», είναι  δυσανάλογος του αριθμού των, καθόσον πέραν της καθημερινής συνδρομής των στο έργο των Διευθύνσεων της Εταιρείας, κατά τα έτη 2013-2015, συνέδραμαν στη νομική και τη δικαστική υποστήριξη (ΣτΕ, Ελεγκτικό Συνέδριο κ.λ.π) σε περίπου 560  διαγωνισμούς, που διεξήγαγε η «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», ενώ χειρίστηκαν και  περίπου 400 υποθέσεις, μετέχοντας επίσης σε εξίσου μεγάλο αριθμό δικών.

Η «ΣΤΑΣΥ ΑΕ», λόγω του μεγάλου αριθμού των εργατικών δικών, επί 80 και πλέον αγωγών των εργαζομένων, για τις περικοπές των αποδοχών τους, (Νόμοι 3833/2010, 3845/2010, 3899/2010, 4024/2011 και 4093/2012) για το διάστημα 2013-2015,  έπρεπε να χρησιμοποιήσει εξωτερικούς δικηγόρους με ειδίκευση στο εργατικό δίκαιο, καθόσον δεν διέθετε δικηγόρο με εξειδίκευση στο εργατικό δίκαιο.

Η ίδια ως άνω ανάγκη υπήρξε και για τις ποινικές δίκες, ελλείψει  ποινικολόγου, οι οποίες είναι πολλές, ενώ υπάρχει συχνή ανάγκη απασχόλησης ποινικολόγου, τόσο λόγω του μεγέθους του δικτύου και των ατυχημάτων, όσο και λόγω της αυξανομένης παραβατικότητας τρίτων κατά τη λειτουργία των μέσων (επιθέσεις σε ελεγκτές, φθορές, graffiti, ατυχήματα,  κ.λ.π).

Η ανάθεση υποθέσεων, κυρίως εργατικών και ποινικών σε εξωτερικούς δικηγόρους  ήταν απολύτως αναγκαία για την υπεράσπιση των συμφερόντων της εταιρείας  και ως τέτοια θα υπάρχει και στο μέλλον, λόγω του μεγάλου αριθμού υποθέσεων και της έλλειψης εργατολόγου και ποινικολόγου μεταξύ των δικηγόρων της εταιρείας.

2. Αναφορικά με το ύψος του μισθού μου, θέλω να επισημάνω ότι αυτός προκύπτει από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) και το ύψος του είναι το ίδιο για όλους τους Προέδρους των συγκοινωνιακών φορέων.

3. Επειδή κατά την ακρόασή του στη Βουλή ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε σε συνεργασίες και συνομιλίες που είχε μαζί μου, λέγοντας, μάλιστα, ότι «με τον κ. Παπαθανάση έχουμε μιλήσει στο τηλέφωνο  χίλιες φορές», θέλω να δηλώσω ότι: Ουδέποτε από τον Ιανουάριο του 2015, οπότε και ανέλαβε τα καθήκοντά του, είχα κάποια τηλεφωνική επικοινωνία ή συνεργασία μαζί του, με εξαίρεση πρόσφατη μεταξύ μας τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας 30 δευτερολέπτων, στην οποία μου ανακοίνωσε την αντικατάστασή μου. Επομένως, δεν γνωρίζω με ποιον συνομίλησε τις άλλες 999 φορές.  




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Στον ΣΥΡΙΖΑ παίζουν τον παπά με το παράλληλο πρόγραμμα

Υπάρχει και θα ψηφιστεί λέει ο ένας, θα το συζητήσουμε τον Ιανουάριο και θα εφαρμοστεί εν καιρώ, υποστηρίζει ο άλλος. Μια ωραία ατμόσφαιρα δηλαδή, που δείχνει ότι το μόνο ¨σχέδιο” είναι η ψήφιση των προαπαιτούμενων 

Βαγγέλης Δεληπέτρος 

Όταν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δηλώνει ότι το Παράλληλο Πρόγραμμα της κυβέρνησης “και υπάρχει και θα εφαρμοστεί”, πρέπει -μέχρι αποδείξεως του εναντίου- να θεωρήσουμε ότι ξέρει τι λέει.
AdTech Ad

Γιατί σε μια κοινωνία στην οποία σχεδόν όλοι της ζητούν να υποκλίνεται στους “ειδικούς”, ο κ. Σπίρτζης είναι από τους κατ' εξοχήν ειδικούς της κυβέρνησης, καθώς είναι μηχανικός και υπήρξε πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Δεν μπορεί λοιπόν να λέει πράγματα που δεν έχουν βάση.

Πόση βάση όμως έχει η άποψή του για το Παράλληλο Πρόγραμμα, όταν ένας άλλος ειδικός της κυβέρνησης, ο αντιπρόεδρός της Γιάννης Δραγασάκης, έχει προλάβει να δηλώσει ότι αυτά που αποκλήθηκαν Παράλληλο Πρόγραμμα είναι (απλώς) ορισμένα μέτρα που εντάσσονται σε αυτό; Και ότι το “Πρόγραμμα” θα εφαρμοστεί εν καιρώ, το δεύτερο εξάμηνο του 2016, αφού προφανώς πρώτα εκπονηθεί;

Θα ήταν ίσως απλή (;) ασυνεννοησία εάν δεν ήταν ο κανόνας για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ . Για το ίδιο θέμα, την ίδια περίοδο, άλλα να λέει το ένα στέλεχος και άλλα το άλλο. Άλλα να εκτιμά ο ένας υπουργός και άλλα ο άλλος.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας λχ, πέρασε κι αυτός από κάποιο κανάλι για να μας διαβεβαιώσει ότι η Συμφωνία με τους δανειστές και το Παράλληλο Πρόγραμμα είναι “ενιαίο πρόγραμμα”, προφανώς επεξεργασμένο, που οσοσνούπω θα υλοποιηθεί. Για να μην μας μείνει μάλιστα καμιά αμφιβολία υπογράμμισε ότι “Έχουμε σχέδιο και ξέρουμε πού πάμε”.

Αυτό θα ήταν προφανώς θετικό για την κυβέρνηση και για εμάς, εάν ένας άλλος... ειδικός, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης δεν δήλωνε την ίδια ημέρα (!) ότι κάποια στιγμή, “πιθανότατα τον Ιανουάριο”, θα γίνει “συζήτηση επί της ουσίας”, γιατί “θα πρέπει να έχουμε μια εικόνα του συνολικού προγράμματος, το πώς θα πάει βήμα προς βήμα”.

Δεδομένο το πρόγραμμα για τον έναν λοιπόν, υπό συζήτηση για τον άλλον. Θα εφαρμοστεί άμεσα υποστηρίζουν οι μεν, θα εφαρμοστεί σταδιακά από του... χρόνου, διατείνονται οι δε. Και το μόνο που αποδεικνύουν, και οι μεν και οι δε, με τη στάση τους και τις ανακολουθίες τους, είναι ότι σχέδιο δεν υπάρχει πέρα από την ψήφιση των προαπαιτούμενων και ό,τι παρουσιάζεται ως εναλλακτική πρόταση είναι στην καλύτερη περίπτωση φτιαγμένο στο πόδι.

Όσο για το ξέφωτο, που ο πρωθυπουργός μας υπόσχεται κάθε τόσο ότι θα δούμε... κάποτε, για την ώρα υπάρχει μόνο στα σημειωματάρια των... λογογράφων του.

*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας




πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΕΟΠΥΥ : Αδυναμία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων δηλώνουν οι γιατροί

Συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, κ. Μπερσίμη και τον Αντιπρόεδρο του Οργανισμού κ. Γεωργακόπουλο είχε στις 18/12/2015 η ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ, παρουσία διοικητικών στελεχών και συνεργατών του Οργανισμού, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Τέθηκαν επί τάπητος όλα τα θέματα που απασχολούν τους συμβεβλημένους ιατρούς, με πρωταρχικό, τη μεγάλη στάση πληρωμών του Οργανισμού, που έχει ως αποτέλεσμα την έντονη οικονομική δυσπραγία τους. Κατατέθηκε οικονομική ανάλυση που αναδεικνύει ότι ο συνδυασμός στάσης πληρωμών του Οργανισμού και του υπάρχοντος φορολογικού καθεστώτος εξανεμίζει το όποιο ελάχιστο κέρδος από τη συνεργασία με τον ΕΟΠΥΥ για το τρέχον έτος.
Ακολούθησαν οι ακόλουθες δεσμεύσεις για την αποκατάσταση της ομαλής συνεργασίας με τους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ:

• Από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, ότι θα αποπληρωθούν τουλάχιστον δύο μήνες (7ος και 8ος 2015) όσον αφορά τις επισκέψεις, μόλις εκδοθεί το ΦΕΚ της παράτασης και θα συνεχιστεί η ροή πληρωμής των πράξεων/εξετάσεων. Επίσης υπήρξε η υπόσχεση ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης για το 10% των δεδουλευμένων επισκέψεων/πράξεων που εκκρεμούν από το 2012.

• Από τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, κ Πολάκη, ότι μέχρι την Τετάρτη 23.12.15, θα εκδοθεί πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την παράταση της σύμβασης τουλάχιστον μέχρι 31/03/2016.

• Από τον Πρόεδρο του Οργανισμού, υπήρξε η πρόσκληση της Ένωσης σε διάλογο για το πλαίσιο των νέων συμβάσεων προς τα τέλη Ιανουαρίου του 2016, με προκαθορισμένο ραντεβού.
Δεν υπήρξε δέσμευση ή πρόγραμμα διευθέτησης:

• Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πρώην ταμείων, όπου αναμένεται νομοθετική ρύθμιση και οικονομική ενίσχυση, η οποία εκτιμάται στα 250 εκατ., καθώς εξαρτάται από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης της χώρας με τους θεσμούς.

• Για το άδικο φορολογικό καθεστώς που ισχύει, το θέμα παραπέμφθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών, για την πιθανή έκδοση ρύθμισης που να αποκαθιστά την αδικία για την υπερφορολόγηση των ιατρών του ΕΟΠΥΥ.

Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ στις 20/12/2015 αποφασίστηκαν τα κάτωθι:

• Αναγγελία αδυναμίας εξυπηρέτησης ασφαλισμένων ΕΟΠΥΥ από 01/01/2016 σε περίπτωση μη έκδοσης του ΦΕΚ της παράτασης των συμβάσεων εντός του τρέχοντος έτους, αίτημα της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ που εκκρεμεί από τον Αύγουστο του 2015. Απλή παράταση με απόφαση Δ.Σ. του Οργανισμού δεν είναι αποδεκτή, ηθικά και νομικά, και θα υποχρεώσει την ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ σε κήρυξη επίσχεσης εργασίας με τον Οργανισμό. Προτείνεται παράταση της σύμβασης των ιατρών μέχρι 30/06/2016 ώστε να προηγηθεί διαβούλευση για τις νέες συμβάσεις και το νέο πλαίσιο ΠΦΥ.

• Σε περίπτωσης έκδοσης ΦΕΚ, απαιτείται άμεση πληρωμή δύο τουλάχιστον μηνών (7ος και 8ος 2015) μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου και των δύο επόμενων μηνών (9ος και 10ος 2015) στην επόμενη οριστικοποίηση, με αποκατάσταση της ροής πληρωμών των δεδουλευμένων, ώστε να αποφευχθεί η οικονομική κατάρρευση της λειτουργίας των ιατρείων. Σε περίπτωση μη τήρησης των προαναφερθέντων, θα εξετασθεί εκ νέου το ενδεχόμενο επίσχεσης εργασίας με τον Οργανισμό.

• Ομαδική κατάθεση ατομικών αγωγών κατά του ΕΟΠΥΥ για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πρώην ταμείων που εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ και του υπολειπόμενου 10% των επισκέψεων/πράξεων/εξετάσεων του ΕΟΠΥΥ που εκκρεμούν από το 2012.

Καταλήγοντας η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ αναφέρει: «Με έκπληξη και αγανάκτηση, παρακολουθούμε τη διαπλοκή που έχει αναπτυχθεί μεταξύ εγχώριων επιχειρηματικών συμφερόντων του χώρου της υγείας και προβεβλημένου στελέχους των θεσμών, που προσπαθούν από κοινού, με υποχθόνιο οργανωμένο σχέδιο να εξαθλιώσουν τον ιδιωτικό διαγνωστικό τομέα της χώρας και να εξολοθρεύσουν τη λειτουργία του ατομικού ιατρείου, με εκβιαστικές μεθόδους που εκμεταλλεύονται τη δεινή θέση της χώρας κατά τη διάρκεια της δημοσιονομικής διαπραγμάτευσης. Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας και την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας να εξαρθρώσουν άμεσα τις μονοπωλιακές τακτικές, να ενισχύσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, να αποτρέψουν τον αφανισμό των ατομικών ιατρείων, να προστατεύσουν την επιστημονικότητα και να διαφυλάξουν την ποιότητα υπηρεσιών υγείας στη χώρα μας».




πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΥΠΟΙΚ: Ενδεχόμενη μείωση στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων μέσα στο 2016

Μειώσεις από 5% έως 20% στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων εισηγείται προς το υπουργείο Οικονομικών, η αρμόδια Επιτροπή για την αναμόρφωση των αντικειμενικών αξιών.

Αναλυτικότερα, η Επιτροπή εισηγείται οι μειώσεις τιμών να κυμαίνονται από περίπου 5% στις φθηνότερες περιοχές, να κλιμακώνονται σε επίπεδο 10% στις μεσαίες, και να φθάνουν ως το 20% στις ακριβότερες περιοχές, στις οποίες η απόκλιση μεταξύ των εμπορικών και των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων έχει διευρυνθεί περισσότερο, λόγω της κρίσης στην κτηματαγορά.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θα λάβει τις τελικές αποφάσεις για την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων εντός του 2016.

Μιλώντας πρόσφατα επί του θέματος ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης, δήλωσε ότι η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών θα γίνει εντός του 2016, και ότι ο νέος ΕΝΦΙΑ για το επόμενο έτος θα υπολογισθεί σε μια πιο αξιόπιστη βάση τιμών που θα προσεγγίζει τις αγοραίες τιμές των ακινήτων.





ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Με έλλειμμα ρεκόρ 2,1 δις ευρώ ψηφίστηκε ο προυπολογισμός του ΙΚΑ

Με το μεγαλύτερο έλλειμμα των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 2,1 δισ. ευρώ, ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του ΙΚΑ για το 2016. Το ιλιγγιώδες έλλειμμα στον προϋπολογισμό του μεγαλύτερου ασφαλιστικού φορέα της χώρας, προκαλεί έντονο προβληματισμό στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και του ΙΚΑ, καθώς είναι υπερδιπλάσιο από το αντίστοιχο φετινό (προβλεπόμενο) έλλειμμα ύψους 930 εκατ. ευρώ.

Οπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση, το σύνολο των εσόδων από την κρατική επιχορήγηση για το 2016 ανέρχεται στο ποσό των 3.212.500.000 ευρώ, από τα οποία τα 2.752.000.000 ευρώ αφορούν την πληρωμή των συντάξεων, ενώ θα διατεθούν και 430 εκατ. ευρώ για την καταβολή του ΕΚΑΣ έτους 2016. Ο προϋπολογισμός του ΙΚΑ για την επόμενη χρονιά εγκρίθηκε με πλειοψηφία από τα μέλη της διοίκησης του ΙΚΑ. Κατά του προϋπολογισμού του ιδρύματος ψήφισαν οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ, ο εκπρόσωπος της ομοσπονδίας συνταξιούχων του ΙΚΑ, καθώς και ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας εργαζομένων του ιδρύματος.

Ο προϋπολογισμός του ΙΚΑ για το 2016

Η συνολική κρατική επιχορήγηση των 3,2 δισ. ευρώ για το 2016 είναι εντυπωσιακά μειωμένη σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα χρόνια. Αναλυτικά αυτό το κονδύλι αφορά την κρατική επιχορήγηση του ποσού των 2,752 δισ. ευρώ για την καταβολή των συντάξεων του ταμείου, καθώς και του ποσού των 430 εκατ. ευρώ για την καταβολή του ΕΚΑΣ έτους 2016. Δηλαδή, στο σύνολό της είναι μειωμένη κατά 28% σε σχέση µε το 2015 και 17% έναντι του 2014.

Επιμεριστικά, εμφανίζεται μείωση της επιχορήγησης για την κάλυψη των συντάξεων κατά 28% έναντι της αντίστοιχης των εκτιμήσεων του 2015 που ανήλθε στα 3,806 δισ. ευρώ και μειωμένη κατά 19% έναντι της καταβληθείσης στο 2014 επιχορήγησης που ήταν στα 3.382.600.000 ευρώ. Επιπλέον, προβλέπεται επιχορήγηση από φορείς κοινωνικής ασφάλισης ποσού 5 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία του προγράμματος «Φροντίδα κατ’ οίκον», που επιβαρύνει τον κλάδο σύνταξης, καθώς και το ποσό των 25,5 εκατ. ευρώ ως ειδική εισφορά της ΕΤΕ σύμφωνα µε το άρθρο 2 του Ν. 3655/08.
Συρρίκνωση εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές

Στο θέμα των εσόδων προκύπτει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο. Ενώ προβλέπεται αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων για το 2016, ταυτόχρονα προβλέπεται και μείωση των εσόδων των ασφαλιστικών εισφορών. Για το 2016 ο αριθμός των ασφαλισμένων για τον κλάδο κύριας σύνταξης, µε απασχόληση «έστω και μίας ημέρας», προβλέπεται σε 2.349.500 άτομα, δηλ. αυξημένος κατά 2% σε σχέση µε το 2015, που εκτιμάται να ανέλθει στα 2.303.454 άτομα. Για το 2014 ο αριθμός των ενεργών ασφαλισμένων οριστικοποιήθηκε σε 2.225.559 άτομα. Οι ασφαλιστικές εισφορές για το έτος 2016 εκτιμήθηκαν σε 4.769.866.000 ευρώ και εμφανίζουν μείωση 1% επί των εκτιμήσεων για το 2015 και 3% έναντι των προσωρινών στοιχείων του έτους 2014 και αναλύονται σε:

1.Τακτικές καταβολές εργοδότου ποσού 3.080.912.900 ευρώ.

2. Τακτικές καταβολές ασφαλισμένων ποσού 1.658.953.100 ευρώ.

3. Αναγνώριση προϋπηρεσίας ποσού 30.000.000 ευρώ και αφορά σε έσοδο από εξαγορά προϋπηρεσίας ή αναγνώριση θητείας στρατού για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος των ασφαλισμένων µας.

Η προβλεπόμενη μείωση των εσόδων του ΙΚΑ για το 2016, παρά τη μικρή αύξηση των ασφαλισμένων του, συνδέεται ευθέως και με την απόλυτη κυριαρχία των ελαστικών μορφών απασχόλησης στις νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται. Ετσι, ενώ αυξάνεται ο αριθμός των ασφαλισμένων, μειώνονται τα έσοδα επειδή οι περισσότερες προσλήψεις γίνονται με καθεστώς μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής εργασίας. Οι προσλήψεις αυτές αφορούν κατά μέσο όρο σε μικτούς μισθούς 412 ευρώ τον μήνα, όταν ο αντίστοιχος μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης είναι 1.211 ευρώ τον μήνα. Από τα πρόσφατα στοιχεία του συστήματος «Εργάνη» του υπουργείου
Εργασίας προκύπτει ότι φέτος, στο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, από το 1,6 εκατ. νέων θέσεων απασχόλησης που δημιουργήθηκαν, οι 930.000 θέσεις απασχόλησης αφορούσαν προσλήψεις με μερική απασχόληση.

Οι δαπάνες για καταβολή συντάξεων

Αναλυτικά οι παροχές των συντάξεων του ΙΚΑ, συνολικού ποσού 11.151.650.000 ευρώ, είναι οι εξής:

1.Συντάξεις αναπηρίας συνολικής εκτίμησης για το 2016 ποσού 915.650.000 ευρώ. Αφορά περίπου 112.640 περιπτώσεις.

2.Συντάξεις γήρατος: Εκτιμώνται στο ποσό των 8,401 δισ. ευρώ για το 2016. Αφορά περίπου 790.430 περιπτώσεις.

3.Συντάξεις λόγω θανάτου: Οι εκτιμήσεις για το 2016 προβλέπονται σε 1,695 εκατ. ευρώ. Αφορά περίπου 295.430 περιπτώσεις.

4. Επιπλέον, προβλέπεται συνολικό ποσό 140 εκατ. ευρώ για επιδόματα απόλυτης αναπηρίας και παραπληγίας, σύμφωνα µε το άρθρο του ν. 3863/10.




πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Απαξίωση του ΟΑΣΑ κατήγγειλε ο αναπληρωτής πρόεδρος και παραιτήθηκε. Επίθεση στα γραφεία

Επίθεση στα γραφεία του ΟΑΣΑ τα ξημερώματα. Παραίτηση του αναπληρωτή προέδρου. Τι αναφέρει .

Την παραίτησή του υπέβαλε ο αναπληρωτής πρόεδρος του Ομίλου ΟΑΣΑ Ευάγγελος Ρέντζιος μετά την επίθεση που σημειώθηκε τα ξημερώματα στα γραφεία του Οργανισμού από αγνώστους.
AdTech Ad
Με επιστολή του, ο απερχόμενος αναπληρωτής πρόεδρος του ΟΑΣΑ αντιδρά στις συνεχόμενες επιθέσεις σε μέσα μεταφοράς, εργαζόμενους (πρόσφατη επίθεση σε ελεγκτές) και κάνει λόγο για «αφάνεια και απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών», υποβάλλοντας την παραίτηση του για «λόγους ευθιξίας». Επιπλέον, αφήνει αιχμές κατά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών.

«Η χθεσινή άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ΟΑΣΑ με βόμβες μολότοφ στις 3.00 η ώρα τη νύχτα ήρθε να συμπληρώσει την πρόκληση που βιώνει ο όμιλος ΟΑΣΑ τους τελευταίους μήνες. Πριν από μερικούς μήνες πυρπολήθηκε ένα τρόλεϊ (αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ) στην Πατησίων, βανδαλίσθηκαν τουρνικέ σε λεωφορεία στην Καισαριανή, και την προηγούμενη εβδομάδα ελεγκτές εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ δέχθηκαν επίθεση από αγανακτισμένους "αγνώστους" με κουκούλες. Τέλος, οι διελεύσεις των μέσων μας στην Πατησίων έχουν περιορισθεί, και για λόγους ασφαλείας, λεωφορεία και τρόλεϊ ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών καθημερινά. Το ιστορικό και διατηρητέο κτίριο, έδρα του Ομίλου από το 1978, βρίσκεται στην οδό Μετσόβου, σε μικρή απόσταση από την πλατεία Εξαρχείων, αυτή τη στιγμή έχει σπασμένα τζάμια και μια μαυρισμένη πρόσοψη από την πυρκαγιά, που ευτυχώς περιορίσθηκε εγκαίρως» αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Ρέντζιος.

Προσθέτει πως τους τελευταίους μήνες, το προσωπικό του ΟΑΣΑ και του Ομίλου δέχεται πρωτοφανείς επιθέσεις, έχοντας πλέον στοχοποιηθεί από τις "επίκαιρες" παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας για αναδρομικές διαγραφές προστίμων (αναδρομικές από το 2010!) και υποτιμητικές αναφορές σε εργαζόμενους ως "κεφαλοκυνηγούς".

«Η μαύρη πλέον πρόσοψη του κτιρίου μας θα αποκατασταθεί, με τους πενιχρούς πόρους που πλέον διαθέτει ο Οργανισμός. Αυτό που δεν μπορεί να αποκατασταθεί είναι η εικόνα των εργαζομένων, αλλά και η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που βυθίζεται μέρα με την ημέρα στην αφάνεια και στην απαξίωση. Ποιο είναι άραγε το επόμενο βήμα; Να θρηνήσουμε θύματα; Κατόπιν των ανωτέρω, ως δείγμα ευθιξίας, υποβάλλω την παραίτησή μου από αναπληρωτής πρόεδρος του Ομίλου ΟΑΣΑ», καταλήγει ο αναπληρωτής πρόεδρος του ΟΑΣΑ.



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Πρόστιμο 40 εκατ. δολαρίων στη BMW για παρατυπίες ασφαλείας

Με πρόστιμο που μπορεί να φθάσει τα 40 εκατομμύρια δολάρια τιμωρήθηκε η BMW από τον Εθνικό Οργανισμό Ασφάλειας των Η.Π.Α., λόγω προβλημάτων σε ανάκληση για λόγους ασφαλείας πάνω από 30.000 ΜΙΝΙ. Το πρόβλημα ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2014 όταν η νέα γενιά του  ΜΙΝΙ  απέτυχε  στα crash tests του Εθνικού Οργανισμού Ασφαλείας των Η.Π.Α. (NHTSA) και η BMW συμφώνησε με τον NHTSA να πραγματοποιήσει ανάκληση που θα έλυνε το ζήτημα και θα επέτρεπε στο ΜΙΝΙ να περάσει τα crash tests.

Όμως, η BMW δεν προχώρησε στην ανάκληση εντός 5 ημερών, όπως προβλέπεται, των 30.456 ΜΙΝΙ που είχαν πωληθεί στις Η.Π.Α., αλλά αντίθετα η ανάκληση έγινε αρκετούς μήνες αργότερα τον Ιούλιο.

Κατά συνέπεια, ο NHTSA επέβαλε πρόστιμο στη BMW για μη συμμόρφωση στους κανόνες ασφάλειας, το οποίο αφορά σε άμεση πληρωμή 10 εκατ. δολαρίων, σε άλλα 10 εκατ. δολάρια που χρειάζεται να δαπανηθούν για την ανάκληση, αλλά και σε επιπλέον 20 εκατ. δολάρια εάν η BMW δεν συμμορφωθεί ή εάν ξανά δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα με τους κανόνες ασφαλείας των Η.Π.Α.

Τονίζουμε ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά στα τελευταία τρία χρόνια που επιβάλλεται στη BMW πρόστιμο για λόγους ασφαλείας στις Η.Π.Α., μετά τα 3 εκατ. δολάρια του 2012, που είχε να κάνει πάλι με παρατυπίες σε ανακλήσεις αυτοκινήτων.




 πηγη




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!