EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Σπίρτζης: Χάος στις συγκοινωνίες- Δεν γνωρίζουμε ούτε πόσους οδηγούς έχουν λεωφορεία - τρόλεϊ

Της Μαριάννας Τζάννε

Την εικόνα χάους και πλήρους διάλυσης των αστικών συγκοινωνιών επιβεβαιώνουν τα όσα ανακοίνωσε χθες από το βήμα της βουλής ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης.

Κατά τη διάρκεια ακρόασης των νέων διοικήσεων στις συγκοινωνίες, ο υπουργός κατέθεσε στην αρμόδια Επιτροπή σειρά εγγράφων με τα οποία διαπιστώνεται ότι το υπουργείο εποπτεύει τους οργανισμούς, αλλά αδυνατεί να τους ελέγξει.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως είναι αδύνατο να εξακριβωθεί ακόμα και ο αριθμός των οδηγών που απασχολούνται σήμερα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ στην ΟΣΥ. Από τα στοιχεία που παρέθεσε από την διεύθυνση ανθρωπίνου δυναμικού προκύπτει πως στα τέλη Οκτωβρίου, η δύναμη του προσωπικού που έχει προσληφθεί με ειδικότητα οδηγού ανέρχεται στα 4.143 άτομα. Διαφορετική όμως εικόνα δίνει η διεύθυνση παραγωγής συγκοινωνιακού έργου. Όπως αναφέρεται, με βάση τα στοιχεία καταμερισμού των οδηγών στη 1 Δεκεμβρίου, 3416 οδηγοί εργάζονται για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου (2.964 λεωφορείων και 452 τρόλεϊ). Επιπλέον, «153 (136 λεωφορείων και 17 τρόλεϊ ) οδηγοί των αμαξοστασίων είναι σε άδεια άνευ αποδοχών, μακρά ασθένεια πέραν του ενός μηνός, απόντες από άλλες αιτίες, συνδικαλιστές με πλήρη απαλλαγή, προσωρινή απασχόληση σε άλλη θέση ή ελιγμοδηγοί με εντολή του αμαξοστασιάρχη, εκτέλεση υπηρεσιακών δρομολογίων».

Εντύπωση προκαλούν και τα στοιχεία για τα συμβόλαια ασφάλισης που καταβάλλουν οι αστικές συγκοινωνίες. «Τα θερμικά λεωφορεία που ασφαλίζονται για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου είναι 1624 από ένα σύνολο 2031 οχημάτων. Τα ημερησίως προγραμματιζόμενα για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου είναι 1146 ενώ κυκλοφορούν μόλις 1075». Επιπλέον, τα θερμικά λεωφορεία (διώροφα τουριστικού τύπου λεωφορεία) που ασφαλίζονται παρά το γεγονός ότι δεν εκτελούν συγκοινωνιακό έργο (ενοικιάζονται κυρίως για διαφημιστικούς λόγους) είναι 4.

Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλεϊ) που ασφαλίζονται για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου είναι 290 από ένα σύνολο 356 οχημάτων. Τα ημερησίως προγραμματιζόμενα για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου είναι 169 ενώ κυκλοφορούν 160. Τα βοηθητικά οχήματα (κινητά συνεργεία, φορτηγά, επιβατικά κλπ) που επίσης ασφαλίζονται είναι 130 και κυκλοφορούν όλα.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που κατέθεσε ο κ. Σπίρτζης, και για τα μεταφερόμενα ρεπό των υπαλλήλων των αστικών συγκοινωνιών αλλά και για τα χρυσά συμβόλαια προβολής και διαφήμισης. Όπως δήλωσε τα μεταφερόμενα ρεπό στοιχίζουν 1 εκ. ευρώ ενώ την ίδια στιγμή το συνολικό μεταφορικό έργο έχει μειωθεί 30% και οι βάρδιες κατά 15%. «Κάποιοι οδηγοί κάθονται, ενώ άλλοι κάνουν και διπλοβάρδιες, προκειμένου τα λεωφορείο να βρίσκονται στις στάσεις. Κάποιοι βάζανε μαϊμού ρεπό ή έκαναν άλλη δουλειά». Τα συνολικά μεταφερόμενα ρεπό του προσωπικού κίνησης των αστικών συγκοινωνιών έφταναν στις 8 Δεκεμβρίου τα 9.822!




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

H “SYRIZA Tours” περιφέρει τους απορημένους μετανάστες

Αν αρνείσαι να παραδεχτείς ότι υπάρχει πρόβλημα, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Κι αν υπάρξει; Το φορτώνεις στους άλλους.

Αρχικά “λιάζονταν” οι μετανάστες. Τώρα λιάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Η δήλωση του Αλέξη Τσίπρα από το hotspot της Χίου ήταν ξεκάθαρη: “Είναι τώρα σειρά και των άλλων ευρωπαϊκών κρατών να υλοποιήσουν τις δικές τους υποχρεώσεις”. Δεν χωρούν παρερμηνείες και μονταζιέρες. Όποιος την άκουσε θεωρεί προφανώς ότι η Ελλάδα έκανε ότι έπρεπε και πλέον κοιτάζει αφ’ υψηλού τους υπόλοιπους αμελείς εταίρους.

Η αλήθεια είναι ότι οι υπόλοιποι δεν έκαναν πολλά. Θα δεχόμουν και το τίποτα. Αναλώθηκαν ξανά σε συνόδους κορυφής και συσκέψεις χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Άλλωστε άπαντες διατηρούν τον εθνικισμό τους εντός της ένωσης. Ενδιαφέρονται για λύσεις μόνο στα προβλήματα που τους αφορούν άμεσα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως έχει να διαχειριστεί ένα πρόβλημα στην αυλή του. Ο Πρωθυπουργός, επιχειρεί να μεταφέρει ένα μέρος του βάρους στους εταίρους. Δεν είναι βέβαιο ότι θα το δεχθούν για διάφορους λόγους με πρώτο και κυριότερο ότι το πρόβλημα, ακόμη δεν είναι πιεστικό γι’ αυτούς. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι ο ίδιος εισήγαγε την έννοια της αέναης διαπραγμάτευσης και τώρα, όσοι υπέφεραν από την μπαρουφολογία των Ελλήνων διαπραγματευτών, είναι έτοιμοι να πληρώσουν εκδικητικά με το ίδιο νόμισμα.

Θα κληθεί λοιπόν να το λύσει μόνος του και επιπλέον, δεν είναι επαρκές το επιχείρημα ότι δεν είχε βοήθεια. Ιδίως όταν το απευθύνει σε πολίτες που πλήττονται άμεσα. Επίσης μέχρι πολύ πρόσφατα -ίσως ακόμη- ήταν κυρίαρχη η άποψη ότι η Ελλάδα μπορεί μόνη της να φυλάξει τα σύνορα. Μαζί με την εθνική υπερηφάνεια, έρχονται και οι εθνικές υποχρεώσεις.

Η δήλωσή του Πρωθυπουργού πάντως υπονοεί ότι η χώρα μας έκανε ότι έπρεπε. Πράγματι η κατασκευή των hotspots ξεκίνησε (μετά από ασφυκτική πίεση) αλλά πέραν αυτού, ελάχιστες είναι οι ενδείξεις ότι η Κυβέρνηση είχε κάποιο σχέδιο. Μέχρι προ τριμήνου, εφαρμόζαμε την πολιτική του “λιάζονται”, προκρίναμε την παύση πυρός ως την πιο εφικτή λύση στο προσφυγικό και στη συνέχεια αναζητούσαμε τρόπο να διαχειριστούμε πρόσφυγες και μετανάστες.

Αρχικά τους αφήσαμε να πάνε στην Πλ. Βικτωρίας και εν συνεχεία προσωρινά σε κλειστό γυμναστήριο στο Γαλάτσι όπου ο τοπικός δήμαρχος αγανάκτησε. Μετά στον Ελαιώνα καθώς ο Δήμαρχος Αθηναίων αποφάσισε να αποτελέσει μέρος της λύσης αλλά δεν μπορούσε να τους φιλοξενήσει όλους. Όσο το πλήθος των προσφύγων και των μεταναστών μεγάλωνε αναζητήθηκαν άλλες λύσεις.

Έτσι ξεκίνησε και ο ποδαρόδρομος προς την Ειδομένη. Όσοι πρόλαβαν πέρασαν. Οι υπόλοιποι, εμπιστεύθηκαν την "SYRIZA tours" που τους μετέφερε (και πάλι προσωρινά) στο Φάληρο, γνωρίζοντας ότι το γήπεδο δεν θα ήταν διαθέσιμο παρά για λίγες ημέρες καθώς είχαν προγραμματιστεί εκδηλώσεις. Τελευταία εφεύρεση -με σφραγίδα ΑΝΕΛ- ήταν η (για μια ακόμη φορά προσωρινή) εγκατάστασή τους στο Ελληνικό. Όσα κάνει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχουν αμφισβητήσει ευθέως τη σοφία της ρήσης “ουδέν μονιμότερον του προσωρινού”.

Όλο αυτό δεν μοιάζει με σχέδιο. Ούτε φυσικά όσα συμβαίνουν στα ακριτικά νησιά, τα οποία “βούλιαξαν” μέχρι να αντιληφθεί η Κυβέρνηση ότι έπρεπε να δρομολογήσει πλοία και να τους μεταφέρει σε περιοχές όπου θα μπορούσαν να “αντέξουν” τόσο πολύ επιπλέον πληθυσμό. Μοιάζει με μια Κυβέρνηση σε πανικό που δεν ξέρει τι να κάνει και δεν μπορεί να αποφασίσει, σε μια προσπάθεια να μη δυσαρεστήσει κανέναν.

Πετώντας το μπαλάκι στους εταίρους, δεν είναι βέβαιο τι προσδοκά να κερδίσει ο Πρωθυπουργός. Περιμένει μήπως να “πιάσει” τους ευρωπαίους στο φιλότιμο; Μήπως περιμένει να φοβηθεί η Μέρκελ τη διεθνή κατακραυγή και για αυτό την εκθέτει; Το πρόβλημα πάντως παραμένει για τον ίδιο και αντί των συνεχών επιθεωρήσεων και της επικοινωνιακής διαχείρισης, θα ήταν καλύτερο να σκεφθεί μια λύση. Ακόμη καλύτερο θα ήταν να μας την ανακοινώσει και θα άγγιζε την τελειότητα αν την υλοποιούσε κιόλας.




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

«Μάγος» Μπουονανότε, πεντάστερη Ένωση

Την καλύτερή του εμφάνιση με τα κιτρινόμαυρα έκανε δώρο -ενόψει Χριστουγέννων- στους φίλους της ΑΕΚ ο Ντιέγκο Μπουονανότε.

Χορεύοντας τους αντιπάλους του και πετυχαίνοντας δυο γκολ (το ένα ομορφότερο από το άλλο) ο Αργεντινός οδήγησε την «Ένωση» σε επιβλητική νίκη με 5-0 στη Λάρισα.

Απόλυτα σοβαροί οι «κιτρινόμαυροι», έπαιξαν ωραίο ποδόσφαιρο κι εκτός του ότι κλείδωσαν εντυπωσιακά την πρωτιά στον όμιλο του Κυπέλλου, προσμετρούν επίσης στα κέρδη την επαφή του Τζεμπούρ με τα δίχτυα και την επιστροφή των Βάργκας και Μάνταλου στο σκοράρισμα.






 Πηγή: sport-fm.gr




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΝΕΟ ΒΑΤΕΡΛΩ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ! Αποσύρεται το «παράλληλο πρόγραμμα» – Το «έκοψαν» οι δανειστές

Σε νέο «Βατερλώ» εξελίσσεται το νομοσχεδίο για το περιβόητο «παράλληλο πρόγραμμα» της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποσύρει το εν λόγω νομοσχέδιο άρον-άρον έπειτα από τις πιέσεις των δανειστών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι αρχικά δεν ηταν κοστολογημένο και αφετέρου -ούτως ή αλλως- θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό.

Η απόφαση αυτή ελήφθη -σύμφωνα με πληροφορίες- σε σύσκεψη του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη και άλλους υπουργούς.



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Οδηγός για τη διευθέτηση οφειλών από δάνεια πρώτης κατοικίας με τη συμμετοχή του Δημοσίου

Ποιους οφειλέτες αφορά και ποια η ελάχιστη συνεισφορά του οφειλέτη. Τι προβλέπεται σε κάθε περίπτωση. Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων.

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (Αρ. Φύλλου 2723) η απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας για τον καθορισμό των απαιτούμενων δικαιολογητικών, τον χρόνο υποβολής τους, τους φορείς, τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων, τη σύμπραξη με φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου 9 του Ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του Ν. 4346/2015, και ισχύει.

Σκοπός της απόφασης είναι η εξειδίκευση των διατάξεων για τα κριτήρια και το ύψος της συμμετοχής του Δημοσίου στην αποπληρωμή του σχεδίου διευθέτησης οφειλών των δανειοληπτών με μη εξυπηρετούμενο στεγαστικό δάνειο που ανήκουν στις "ευπαθείς" ομάδες καθώς τα κριτήρια προσδιορισμού της ελάχιστης συνεισφοράς του οφειλέτη.

Από την απόφαση προκαλείται συνολική δαπάνη μέχρι ποσού ύψους 100.000.000 ευρώ σε βάρος του προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, η οποία θα αντιμετωπιστεί με μεταφορά πιστώσεων από το αποθεματικό.

Ποιους οφειλέτες αφορά

Δικαιούχος της συμμετοχής του Δημοσίου είναι ο οφειλέτης στο πρόσωπο του οποίου έχει εκδοθείς οριστική δικαστική απόφαση αρμόδιου δικαστηρίου, η οποία καθορίζει σχέδιο διευθέτησης οφειλών και η οποία κρίνει οριστικά ότι στο πρόσωπο του οφειλέτη πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) το συγκεκριμένο ακίνητο χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του,

β) το μηνιαίο διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα υπολείπεται ή είναι ίσο των ευλόγων δαπανών διαβίωσης

γ) η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας του κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης δεν υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία τέκνα,

δ) είναι συνεργάσιμος δανειολήπτης, βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, όπου αυτός εφαρμόζεται και

ε) βρίσκεται σε πραγματική αδυναμία πληρωμής των μηνιαίων καταβολών.

Ελάχιστη συνεισφορά του οφειλέτη

1. Ο οφειλέτης υποχρεούται να καταβάλει το μέγιστο της δυνατότητας αποπληρωμής του και σε κάθε περίπτωση υποχρεούται στην καταβολή ελάχιστης συνεισφοράς, η οποία καθορίζεται ως εξής:

α) αν το διαθέσιμο εισόδημα είναι μικρότερο ή ίσο των 8.000 ευρώ η ετήσια ελάχιστη συνεισφορά υπολογίζεται σε 5% επί του διαθέσιμου εισοδήματος,

β) αν το διαθέσιμο εισόδημα είναι άνω των 8.000 ευρώ επί του υπερβάλλοντος ποσού υπολογίζεται επιπλέον συνεισφορά 10%.

2. Η ελάχιστη συνεισφορά του οφειλέτη επανεξετάζεται στο τέλος κάθε έτους, για τυχόν μεταβολή του διαθέσιμου εισοδήματος του.

3. Ο οφειλέτης ενημερώνεται σχετικά με το ποσό στο οποίο αντιστοιχεί η ελάχιστη συνεισφορά του για το επόμενο οικονομικό έτος, μέσω αυτοματοποιημένων γραπτών μηνυμάτων.

Διάρκεια και τρόπος καταβολής της συμμετοχής του Δημοσίου

1. Η συμμετοχή του Δημοσίου περιορίζεται στις οφειλές που προκύπτουν από στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας. Συνίσταται δε στην καταβολή του ποσού που προκύπτει ύστερα από την αφαίρεση του ποσού το οποίο κατέβαλε ο οφειλέτης από το ποσό της μηνιαίας δόσης αποπληρωμής της οφειλής από στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σχέδιο διευθέτησης οφειλών, όπως προσδιορίζεται στη δικαστική απόφαση.

2. Η καταβολή της συμμετοχής, εκτελείται μετά την καταβολή εκ μέρους του οφειλέτη, ορίζεται μηνιαία και πραγματοποιείται απευθείας προς τους πιστωτές, με πίστωση του σχετικού τραπεζικού λογαριασμού/κωδικού δανείου.

3. Με την έκδοση της εγκριτικής απόφασης, ο οφειλέτης απαλλάσσεται κατά το ισόποσο της συμμετοχής του Δημοσίου έναντι του πιστωτή.

4. Η διάρκεια της συμμετοχής του Δημοσίου ορίζεται σε τρία έτη.

Διακοπή της συμμετοχής του Δημοσίου

1. Η συμμετοχή του Δημοσίου διακόπτεται σε περίπτωση μη καταβολής εκ μέρους του οφειλέτη της ελάχιστης συνεισφοράς.

2. Για τη διακοπή της συμμετοχής απαιτείται το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικώς την αξία τριών μηνιαίων ελάχιστων συνεισφορών.

3. Η διακοπή γνωστοποιείται στον οφειλέτη μέσω αυτοματοποιημένων γραπτών μηνυμάτων που θα εμφανίζονται στην ηλεκτρονική του αίτηση.

4. Σε περίπτωση διακοπής, ο οφειλέτης δικαιούται να υποβάλλει αίτημα επανεξέτασης, κατ' αναλογική εφαρμογή.

Ποια είναι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και ποια τα δικαιολογητικά

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά και είναι προσβάσιμη από ηλεκτρονική εφαρμογή στη ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική αίτηση γίνεται με τη χρήση των κωδικών του δικαιούχου στο σύστημα TAXISnet του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο αιτών πρέπει να έχει υποβάλει Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) καθώς και Ε2 εφόσον είχε υποχρέωση.

Στην ηλεκτρονική αίτηση θα συμπληρώνονται από τον δικαιούχο:

α. Υποχρεωτικά όλα τα πεδία που αφορούν τα στοιχεία επικοινωνίας του αιτούντος ή αντικλήτου προσώπου που δέχεται να λαμβάνει ενημέρωση και σημαντικά έγ− γραφα για λογαριασμό του αιτούντος.

β. Υποχρεωτικά όλα τα πεδία που αφορούν τη δικαστική απόφαση η οποία ορίζει το σχέδιο διευθέτησης οφειλών (αριθμός και έτος απόφασης, δικαστήριο έκδοσης απόφασης, οριζόμενο ποσό μηνιαίας δόσης).

γ. Σε περίπτωση μεταβολής οποιοδήποτε στοιχείου που δηλώνεται στην αίτηση, αυτή μπορεί να μεταβληθεί με ευθύνη και ενέργεια του δικαιούχου.

δ. Δήλωση ότι ο αιτών συναινεί στην καταβολή της ελάχιστης συνεισφοράς, όπως αυτή προσδιορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 5 της παρούσας.

ε. Τα στοιχεία της δανειακής σύμβασης.

στ. Δήλωση ότι τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην αίτηση είναι απολύτως ακριβή και ότι γνωρίζει πως η δήλωση ψευδών στοιχείων επιφέρει ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και ότι η δήλωση ελλιπών ή ψευδών στοιχείων επιφέρει αποκλεισμό από τις παροχές της παρούσας απόφασης.

3. Υποχρεωτικά κατατίθεται ή αποστέλλεται με συστημένη επιστολή στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου, εντός 15 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης, αντίγραφο της δικαστικής απόφασης στην οποία αναφέρεται το σχέδιο διευθέτησης οφειλών.
β. Η αρμόδια Διεύθυνση μπορεί να ζητήσει απευθείας από τον αιτούντα, εντός 10 ημερών τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία.

4. Ο αιτών θα μπορεί να παρακολουθεί ηλεκτρονικά την πορεία της αίτησής του. Ο αιτών ενημερώνεται, εντός προθεσμίας 60 ημερών από την υποβολή της αίτησης, για την αποδοχή ή απόρριψη της αίτησής του, με γνωστοποίηση της αιτίας απόρριψης, μέσω αυτοματοποιημένων γραπτών μηνυμάτων που θα εμφανίζονται στην ηλεκτρονική του αίτηση και θα αποστέλλονται συγχρόνως στην ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας που έχει δηλώσει.
Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος, ενημερώνεται αυτόματα για το ποσό της ελάχιστης συνεισφοράς του και για το ποσό το οποίο θα καταβάλλεται μηνιαίως από το Δημόσιο σε κάθε πιστωτή. Σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης, ο απορριφθείς μπορεί να υποβάλει αίτημα επανεξέτασης.

5. Η αίτηση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 30 ημερολογιακών ημερών από τη δημοσίευση της δικαστικής απόφασης.

Διαδικασία Επανεξέτασης

1. Συνιστάται στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Επιτροπή Ελέγχου Αιτημάτων Υπερχρεωμένων Φυσικών Προσώπων. Αρμοδιότητα της Επιτροπής αποτελεί ο έλεγχος των αιτημάτων επανεξέτασης.

2. Κατά της πράξης απόρριψης της αίτησης του οφειλέτη επιτρέπεται η υποβολή αιτήματος επανεξέτασης ενώπιον ειδικής Επιτροπής που δημιουργείται. Το αίτημα επανεξέτασης μπορεί να υποβληθεί μόνο επί του συγκεκριμένου λόγου απόρριψης, ο οποίος αναφέρεται ρητά στο μήνυμα ενημέρωσης του δικαιούχου.

3. Το αίτημα επανεξέτασης δύναται να υποβληθεί εντός προθεσμίας 7 ημερολογιακών ημερών από την ενημέρωση περί της απορριπτικής απόφασης.

4. Σε περίπτωση αποδοχής μέρους ή του συνόλου του αιτήματος, η Επιτροπή της εκδίδει σχετική απόφαση έγκρισης, η οποία θεωρείται ότι έχει δοθεί την ημερομηνία που είχε εκδοθεί η αρχική απόρριψη.




Με πληροφορίες από ΑΠΕ


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Σπάει το τρίπτυχο της διαπλοκής Κυβέρνησης-Τραπεζιτών-Επιχειρηματιών

Σπάει ο γόρδιος δεσμός μεταξύ της κυβέρνησης, των τραπεζιτών και των επιχειρηματιών. Σύμμαχος η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και η Κυβέρνηση σε αυτή τη διαδικασία. Τι γινόταν μέχρι σήμερα; Πως θα εξυγιανθεί το σύστημα; Οι επιχειρηματίες θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Τι προσδοκά η κυβέρνηση για την οικονομία μετά την εξάλειψη του φαύλου κύκλου; 



«Τίτλοι τέλους» μπαίνουν στις, μέχρι σήμερα, άρρηκτες τριγωνικές σχέσεις μεταξύ κυβέρνησης, τραπεζιτών και  επιχειρηματιών που οδήγησαν αφενός σε στρεβλώσεις την ελληνική οικονομία και αφετέρου σε υπέρογκες ζημίες τα δανειακά χαρτοφυλάκια των τραπεζών.

Οι ζημίες δεν είχαν τόσο σημασία πριν το ξέσπασμα της κρίσης στη χώρα μας, διότι τότε φάνταζαν σαν …σταγόνα στον ωκεανό καθώς αντιστοιχούσαν σε πολύ μικρά ποσά σε σχέση με το σύνολο του ενεργητικού, τα οποία ήταν σαφώς διαχειρίσιμα αφού τα κέρδη των τραπεζών ήταν αυξημένα και επαναλαμβανόμενα. Αρκεί  κανείς να δει το ποσοστό των επισφαλειών των τραπεζών σε σχέση με το σύνολο των δανειακών χαρτοφυλακίων των πιστωτικών ιδρυμάτων, το οποίο δεν ξεπέρναγε το 4%.
Όταν όμως η κρίση γιγαντώθηκε στη χώρα μας, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια 15πλασιάστηκαν. Και τούτο διότι η επιχειρηματική δραστηριότητα μειώθηκε και έφτασε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα και εξίσου σημαντικά μειώθηκε και η δυνατότητα των νοικοκυριών να εξυπηρετήσουν τα στεγαστικά και τα καταναλωτικά τους δάνεια από τη μείωση μισθών, την περικοπή των συντάξεων, την ραγδαία αύξηση της ανεργίας και τις αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις.

Στον …γόρδιο δεσμό της κυβέρνησης, των επιχειρηματιών και των τραπεζιτών, κάπου ανάμεσα ήταν και η ανεξάρτητη εποπτική αρχή που πριν την κρίση, έκανε τα …στραβά μάτια. Οι κυβερνήσεις διαχρονικά χρησιμοποιούσαν τις τράπεζες, κρατικές και ιδιωτικές για προσλήψεις «δικών τους παιδιών», για να διοχετεύουν τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, να διευκολύνουν τους «δικούς» τους επιχειρηματίες, να λαμβάνουν κομματικό χρήμα και δάνεια στο κόμμα, να κάνουν κοινωνικές ή άλλες δράσεις μέσω χορηγιών των τραπεζών που διαφήμιζαν την εκάστοτε κυβέρνηση, κλπ. Η εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών ήταν βεβαίως ανταποδοτική, ενώ ο μεσάζοντας ήταν οι τράπεζες. Οικονομολόγοι εκτιμούν ότι η τρέχουσα κρίση, δίνει μία σημαντική ευκαιρία προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο θέμα αυτό, αλλά πολύ περισσότερο η ευκαιρία δημιουργείται από την πρόθεση της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Αρχιτέκτονας των νέων πρακτικών που θα σπάσουν τους γόρδιους δεσμούς των τριών πλευρών είναι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η νέα νομοθεσία που αφορά στα «κόκκινα» δάνεια δίνει διέξοδο στις τράπεζες και διευκολύνει να σταματήσει ο φαύλος κύκλος που είχε δημιουργηθεί. Εξυπηρετεί επίσης τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας, αφού θα διατηρηθεί  και θα χρηματοδοτηθεί το υγιές κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, ενώ την ίδια ώρα θα σπάσει και τον δεσμό των τραπεζών με το παλαιό επιχειρηματικό κατεστημένο. 

Η σημερινή κυβέρνηση και ο ίδιος πρωθυπουργός έχουν πολλάκις διαμηνύσει ότι είναι και δική τους πρόθεση να αλλάξει το τραπεζικό και το επιχειρηματικό τοπίο. Στα «Θαλασσοδάνεια», κυβερνητικοί παράγοντες λένε «τέλος” και τονίζουν ότι οι προσπάθειες θα πρέπει πλέον να επικεντρωθούν στην αναδιάρθρωση της οικονομίας και στο γεγονός ότι πρέπει να “κοπεί” ο ομφάλιος λώρος μεταξύ των επιχειρηματιών και των τραπεζιτών. Η κυβέρνηση έχει επίσης επισημάνει σε όλους τους τόνους ότι η διάσωση των εταιρειών θα περάσει και από τις …τσέπες των επιχειρηματιών. Σε διαφορετική περίπτωση, οι εταιρείες τους θα κατάσχονται και οι ίδιοι θα συνεχίσουν να χρωστούν τα ποσά που είχαν λάβει από τις τράπεζες. Οι ίδιοι εξηγούν ότι θα πρέπει να συμβάλλουν και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες στη διάσωση των εταιρειών τους εφόσον έχουν τη δυνατότητα, ενώ παράλληλα οι τράπεζες θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τις διοικήσεις των επιχειρήσεων με αυστηρά, χρηματοοικονομικά κριτήρια.

«Δεν υπάρχει πλέον εύκολος δρόμος εξόδου», λένε τα ίδια κυβερνητικά στελέχη, τα οποία έχουν σε μεγάλο βαθμό έχουν την αληθινή οικονομική εικόνα των επιχειρηματιών που δεν πληρώνουν τα δάνειά τους. Οι ίδιοι έχουν εντοπίσει επιχειρηματίες που πήραν δάνεια κατά τη διάρκεια της κρίσης και σταμάτησαν να τα πληρώνουν από το πρώτο κιόλας 6μηνο και άλλους που τον δανεισμό τον μετέτρεψαν σε …καταθέσεις ή χρησιμοποιήθηκαν για άλλους σκοπούς από αυτούς που κατέθεσαν στις τράπεζες.

Έχει αποφασιστεί, να εξαλειφθούν τα φαινόμενα αυτά, τόσο σε επίπεδο ιδιωτών, όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικών δανείων, καθώς η αύξηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, οδηγεί σε υψηλότερα επιτόκια τα οποία “μοιράζονται” οι υπόλοιποι δανειολήπτες και παράλληλα ενδέχεται να δημιουργήσουν νέες πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες στις τράπεζες.

Η κυβερνητική πολιτική προβλέπει την πιστή τήρηση αντικειμενικών αρχών με στόχο την τόνωση της ελληνικής οικονομίας. Την ίδια ώρα θα επιχειρηθεί η αλλαγή της επιχειρηματικής κουλτούρας με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.

Το ανθρώπινο δυναμικό των τραπεζών που δραστηριοποιείται στα κόκκινα δάνεια, σε συνδυασμό με ξένους συμβούλους με μεγάλη εμπειρία στα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια, θα κληθούν από κοινού να διαχωρίσουν τους ζωτικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, από εκείνους που δεν έχουν προοπτικές ανάπτυξης. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να καταρτιστεί ένα μεγαλύτερο πλάνο στο οποίο θα αναγνωρίζονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που έχουν προοπτική ανάπτυξης στην ελληνική αγορά, αλλά και σε ξένες αγορές που θα μπορούσαν ελληνικές εταιρείες να εξάγουν και να είναι ανταγωνιστικές.

Στους κλάδους και τις εταιρείες που έχουν προοπτικές ανάπτυξης, θα δοθεί ρευστότητα και θα παρέχονται συμβουλευτικές υπηρεσίες οι οποίες μεταξύ άλλων θα βοηθούν στην κατάρτιση των επιχειρησιακών πλάνων της εταιρείας που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψή τους.

Έτσι, θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των εταιρειών και θα τονωθεί το νέο εξωστρεφές παραγωγικό μοντέλο της οικονομίας.

Οι ομάδες που θα δημιουργηθούν για τη διαχείριση των “κόκκινων” επιχειρηματικών δανείων θα προβούν σε διαχωρισμό των βιώσιμων και μη βιώσιμων εταιρειών. Θα εκτιμήσουν δηλαδή ποιες επιχειρήσεις έχουν προοπτικές ανάπτυξης και ποιες δεν έχουν δυνατότητες ανάκαμψης. Ο διαχωρισμός αυτός θα λειτουργήσει εξυγιαντικά για την ελληνική οικονομία, καθώς όπως αναφέρουν οικονομολόγοι η υπάρχουσα ρευστότητα θα κατευθυνθεί προς τις εταιρείες που μπορούν να εξυγιανθούν και να αναπτυχθούν.

Πως όμως θα εξυγιανθεί το υφιστάμενο τοπίο;

1.Για τις εταιρείες που θα εκτιμηθεί ότι δεν μπορούν να αναπτυχθούν επειδή δραστηριοποιούνται σε κλάδους που δεν έχουν προοπτική και τα θεμελιώδη μεγέθη τους δεν είναι αναστρέψιμα, τα δάνειά τους θα πωλούνται σε ξένα distress funds ή οι εταιρείες θα εκκαθαρίζονται. Ειδικότερα, για τα δάνεια τα οποία έχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις, οι τράπεζες θα επιχειρήσουν να ανακτήσουν ένα ποσοστό επί της συνολικής οφειλής της επιχείρησης, μέσω εκποίησης πχ των ακινήτων που έχουν προσημειωθεί.

2.Εφόσον όμως διαπιστωθεί ότι, οι επιχειρηματίες που δεν εξυπηρετούν τα δάνεια τους, έχουν περιουσιακά στοιχεία ή καταθέσεις που δεν χρησιμοποιούν προκειμένου να εκπληρώσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις, οι τραπεζίτες θα ζητήσουν από τους επιχειρηματίες να συμβάλουν και οι ίδιοι στη διάσωση των επιχειρήσεων τους. Εάν δεν το πράξουν, τότε θα προχωρήσουν σε ανάκληση του δανείου, κατάσχεση των ακινήτων και σε ορισμένες περιπτώσεις, σε διαχειριστικό έλεγχο της διοίκησης της επιχείρησης.

3.Στις περιπτώσεις των επιχειρήσεων που κριθεί ότι πλήττονται πραγματικά από την κρίση στη χώρα μας και παράλληλα έχουν δυνατότητες ανάπτυξης, θα γίνεται πραγματική αναδιάρθρωση του δανείου και της εταιρείας, βάσει ενός νέου επιχειρησιακού σχεδίου το οποίο θα καταρτίζεται από τα εξειδικευμένα στελέχη της τράπεζας σε συνεργασία με τη διοίκηση της επιχείρησης.

4.Η αναδιάρθρωση των δανείων ωστόσο πρέπει να συνδυάζεται και με νέο χρήμα το οποίο θα μπορούσε να βάλει η τράπεζα και να αποκτήσει μέρος των μετοχών της εταιρείας, ή/και ένα Private Equity Fund ή κάποια άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον ίδιο κλάδο. Για να βάλουν όμως νέο χρήμα είτε οι τράπεζες είτε κάποια Private Equity Funds, θα πρέπει να πιστεύουν στην επιτυχία του νέου επιχειρησιακού πλάνου της εταιρείας. Για το νέο χρήμα, η τράπεζα θα παίρνει μετοχές και σε περίπτωση επιτυχίας, η απόδοση των κεφαλαίων που τοποθέτησε πχ η τράπεζα θα είναι σημαντική, ενώ παράλληλα θα έχει επιβιώσει η επιχείρηση και οι εργαζόμενοι, ο αριθμός των οποίων θα μπορούσε να αυξηθεί με την ανάπτυξή της.
Επιπλέον, η τράπεζα θα μπορεί να μετοχοποιεί ένα παλιό δάνειο ή μέρος αυτού και έτσι η επιχείρηση θα απαλλάσσεται από την πληρωμή υπέρογκων τόκων και κεφαλαίου.

5.Σε περίπτωση που μία ή περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται σε έναν κλάδο που έχει προοπτική, αλλά οι ίδιες δεν έχουν καλά θεμελιώδη μεγέθη και οι μέτοχοι αυτών επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διάσωσή τους θα μπορούσαν επίσης να συγχωνευτούν με καλούς όρους με μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου τους, βάσει ανάλυσης που θα έχει γίνει από την εξειδικευμένη ομάδα διαχείρισης δανείων.




πηγή




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Μειωμένα εισιτήρια από τον ΟΑΣΑ για όλο το 2015- 2016 – Ποιοι τα δικαιούνται

Με ανακοίνωσή του ο  Ο.Α.Σ.Α. ενημερώνει πως οι μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης άνω των 18 ετών μπορούν να χρησιμοποιούν όλα τα Μέσα Μαζική Μεταφοράς πληρώνοντας μειωμένο εισιτήριο, τουλάχιστον για το σχολικό έτος 2015-2016


«Οι μαθητές άνω των 18 ετών είναι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου για όλα τα Μ.Μ.Μ. αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α. κατά τη διάρκεια του Σχολικού Έτους, με την επίδειξη του Δελτίου Μαθητικού Εισιτηρίου, όταν αυτό χορηγείται, μετά την υπογραφή Σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του Υπουργείου Παιδείας βάσει του νόμου 3920/2011. Τα Δ.Μ.Ε. χορηγούνται στους δικαιούχους μαθητές αποκλειστικά από τη Διεύθυνση του Σχολείου τους» αναφέρει σχετικά η ανακοίνωση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

«Στον αέρα» η φορολογία των ακινήτων μετά την απόφαση του ΣτΕ

Του Κωστή Πλάντζου

«Γραμμή άμυνας» για να αποφύγουν να επιστρέψουν φόρους ή να μην χάσει το δημόσιο τα 2,65 δισ. ευρώ που υπολογίζει να εισπράξει το υπουργείο Οικονομικών από ΕΝΦΙΑ και το 2016, χαράζουν στην κυβέρνηση, μετά την απόφαση που εξέδωσε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας και διατάζει να αλλάξουν άμεσα οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, για να προσαρμοστούν στα πραγματικά δεδομένα και τις εμπορικές αξίες του 2015.

Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί σήμερα σε ειδική σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών και δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν ανακοινώσεις.

Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι πολλαπλό:

- Η απόφαση έχει αναδρομική ισχύ από τον Μάιο του 2015
- Επηρεάζονται ο ΕΝΦΙΑ και δεκάδες άλλοι φόροι και αμοιβές που εξαρτώνται από τις αντικειμενικές αξίες
- Μπλοκάρονται οι πλειστηριασμοί, καθώς θα πρέπει να υπολογιστεί νέα τιμή εκκίνησης
- Επηρεάζονται οι αγοραπωλησίες στις περιπτώσεις που τιμές και αμοιβές θα πρέπει να υπολογιστούν με τα νέα δεδομένα.

Εκτός από οικονομικό, το πρόβλημα είναι για την κυβέρνηση και πολιτικό. Όπως φαίνεται από τις πρώτες συνεδριάσεις Επιτροπών αλλαγής των αντικειμενικών αξιών, που ήδη συγκροτήθηκαν σε όλη τη χώρα, αν οι αντικειμενικές αξίες πλησιάσουν τις εμπορικές, τότε ελαφρύνονται οι κάτοικοι των προνομιούχων περιοχών και επιβαρύνονται ή δεν έχουν όφελος οι κάτοικοι στις υποβαθμισμένες περιοχές. Την διαπίστωση αυτή έκανε την περίοδο των εκλογών και η πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Όλγα Βαλαβάνη, που προειδοποίησε για το ενδεχόμενο να μεταφερθούν βάρη στους φτωχότερους.

Επί της ουσίας, στο υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζονται για τις αλλαγές αυτές και κάνουν ήδη τους λογαριασμούς τους, για το πώς επηρεάζει τα κρατικά ταμεία η απόφαση του ΣτΕ:

- Στα έσοδα του 2015, πιστεύουν πως η «ζημιά» θα περιοριστεί σε κάποια λίγα εκατομμύρια ευρώ που θα χρειαστεί να τα επιστρέψουν το δημόσιο και οι ΟΤΑ.
- Για το 2016, σχεδιάζουν έναν νέο φόρο ακίνητης περιουσίας που θα ξεπερνά τον σκόπελο για να μην χάσει το κράτος τα τουλάχιστον 2,65 δισ.ευρώ που εισπράττει ετησίως από την πηγή αυτή.

Τι θα περιμένουν πολίτες και επιχειρήσεις για φέτος;

1. Η κυβέρνηση θα ζητήσει την εισήγηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για να διαπιστωθεί αν θα πρέπει ή όχι να επιστρέψει ΕΝΦΙΑ που πλήρωσαν φέτος οι φορολογούμενοι. Η απόφαση ισχύει μεν αναδρομικά από τις 21 Μαΐου 2015 (δηλαδή πολύ πριν εκδοθούν τα εκκαθαριστικά) αλλά ο ΕΝΦΙΑ επιβάλλεται με βάση τις αντικειμενικές τιμές που ίσχυαν κάθε 1η Ιανουαρίου.

Ωστόσο οι ιδιοκτήτες που είχαν προσφύγει από το 2013, είχαν πετύχει αρχική απόφαση το 2014. Ενδεχομένως οι προσφεύγοντες να βρουν νομικό πάτημα σε αυτό για να στραφούν κατά του δημοσίου που καθυστέρησε να διορθώσει τις αντικειμενικές τιμές της εφορίας, πριν την 1η Ιανουαρίου 2015.

Σε κάθε περίπτωση, η αυξομείωση των αντικειμενικών αξιών επηρεάζει κατά κύριο λόγο τον συμπληρωματικό Φόρο Ακινήτων που πληρώνουν όσοι έχουν μεγάλες περιουσίες, από 300.000 ευρώ και άνω. Εφόσον οι αντικειμενικές μειωθούν στις ακριβές περιοχές, το δημόσιο ενδεχομένως να αναγκαστεί να επιστρέψει και χρήματα.

Για τους μικροϊδιοκτήτες, δεν προκύπτουν οφέλη. Ο βασικός φόρος ΕΝΦΙΑ δεν υπολογίζεται απευθείας στην αντικειμενική τιμή, αλλά καθορίζει μόνον το κλιμάκιο και τον συντελεστή φορολόγησης.

Για παράδειγμα, σε μια μεσαία περιοχή (πχ το Παλαιό Φάληρο) με αντικειμενική τιμή ζώνης 1750 ευρώ, μείωση θα προέκυπτε μόνον αν οι αντικειμενική έπεφτε κατά 20% και άνω. Με μείωση 10%, η αντικειμενική τιμή δεν πέφτει κάτω από τα 1.500 ευρώ, για να αλλάξει και ο συντελεστής φορολόγησης.

Όφελος θα έβλεπαν μόνον όσοι, μετά από τη μείωση η αντικειμενική τιμή έπεφτε κάτω από τα 1.000 ή τα 1.500 ευρώ.

Αντιθέτως σε αρκετές λαϊκές περιοχές και συνοικίες όπου οι αντικειμενικές τιμές ήταν ήδη χαμηλές, ενδεχομένως να διαπιστωθεί και υπέρβαση του ορίου των 1.000 ή 1.500 ευρώ, δηλαδή αυξήσεις!

2. Μειώσεις και αναδρομικά θα πρέπει να ισχύσουν για τα δημοτικά Τέλη Ακίνητης Περιουσίας που εισπράττουν οι δήμοι, είτε μέσω λογαριασμών ΔΕΗ, είτε από τα καταστήματα. Ειδικά για τα νοικοκυριά, οι διαφορές μπορεί να μην ξεπερνάνε τα 50 ή 100 ευρώ. Η «ζημιά» για τους δήμους όμως μπορεί να ανέλθει έτσι σε κάποιες δεκάδες εκατομμύρια, που θα τα αναζητήσουν με άλλους τρόπους, είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε από αύξηση της φορολογίας σε τοπικό επίπεδο (με μεγαλύτερους συντελεστές κλπ).

3. Επιστροφή φόρου αναμένεται να μπορούν να διεκδικήσουν όσοι έκαναν μεταβιβάσεις και γονικές παροχές ακινήτων, από το καλοκαίρι και μετά. Εφόσον πλήρωσαν με αυξημένες τιμές της εφορίας, τα χρήματα αυτά θεωρούνται ως αχρεωστήτως κατεβληθέντα και θα πρέπει να τους επιστραφούν.

Άγνωστο παραμένει όμως αν και το δημόσιο θα αναζητήσει επιπλέον φόρους, για μεταβιβάσεις ακινήτων που μετά τις αλλαγές διαπιστωθεί πως ήταν... χαμηλότερες από τις "κανονικές".

Ζήτημα γεννάται σε τέτοιες περιπτώσεις όμως και για τις αμοιβές συμβολαιογράφων κλπ, εφόσον υπολογίστηκαν με βάση την αντικειμενική.

Για το 2016, ο ΕΝΦΙΑ επανασχεδιάζεται εκ βάθρων, οπότε και δεν θα υπάρξει περίπτωση να μην εισπραχθούν τα 2,65 δισ. ευρώ. Το ζήτημα είναι «ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο» εφόσον οι φτωχικές συνοικίες, αλλά και οι πιο ακριβές, θα πλησιάσουν σε αξία τις μεσαίες.

Ωστόσο θα υπάρξουν ανατροπές σε άλλους φόρους που βαρύνουν τα ακίνητα και επηρεάζονται άμεσα από τις αλλαγές στις αντικειμενικές τιμές των ακινήτων. Πρόκειται για τον φόρο μεταβίβασης, τον φόρο κληρονομιών, γονικών παροχών και δωρεών, τα τεκμήρια διαβίωσης, τον ΦΠΑ και το ΤΑΠ.

Σε κάθε περίπτωση, σε όποιες περιπτώσεις οι αγοραπωλησίες και οι φόροι ακινήτων υπολογίζονται με βάση την πραγματική αξία και όχι στην αντικειμενική (πχ φόρος υπεραξίας στις πωλήσεις) δεν φαίνεται να επηρεάζονται δραστικά από τη δικαστική εμπλοκή.







Πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

«Γολγοθάς» 6 δισ. ευρώ σε φόρους μέσα στον Δεκέμβρη για τα 2/3 των νοικοκυριών

Του Κωστή Πλάντζου

Τα αδύνατα-δυνατά πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι για να πληρώσουν μέχρι τέλος του μηνός τουλάχιστον 6 δισεκατομμύρια ευρώ για φόρους, εκ των οποίων τα 2/3 θα τα επωμιστούν τα νοικοκυριά που περιμένουν να εισπράξουν τον 14ο μισθό ή κάποια επιπλέον έσοδα από τον τζίρο της χριστουγεννιάτικης αγοράς για να τα φέρουν βόλτα.

Έτσι στο επόμενο 15νθήμερο οι φορολογούμενοι πρέπει να πληρώσουν:

* Την 3η δόση του ΕΝΦΙΑ. Το ποσό που υπολογίζεται να εισπραχθεί αυτό το μήνα ξεπερνά τα 550 εκατ. ευρώ

* Τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016. Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων πρέπει να καταβάλουν στο ελληνικό Δημόσιο το ποσό των 1,1 δισ. ευρώ περίπου. Μετά την ανωτέρω ημερομηνία όσοι δεν έχουν πληρώσει τα τέλη θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα που ανέρχονται στο ύψος των τελών κυκλοφορίας.

* Τη δόση της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σημειώνεται ότι όσοι δεν τακτοποιήσουν τη δόση του Δεκεμβρίου ή αφήσουν απλήρωτη κάποια άλλη οφειλή, κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός ρύθμισης εξαιτίας του αυστηρότερου θεσμικού πλαισίου που ισχύει από τις 15 Δεκεμβρίου.

* ΦΠΑ. Καταβολή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου από τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Ο λογαριασμός πέφτει βαρύς στους πολίτες, αφού τόσα λεφτά είχαν να πληρώσουν μαζεμένα από τον Δεκέμβριο του 2013 (6,3 δισ. ευρώ και τότε) ενώ τον Δεκέμβριο πέρυσι είχαν εισπραχθεί μόλις 5,3 δισ. ευρώ, αλλά το υπουργείο Οικονομικών είχε επιστρέψει και φόρους μισού δισ. ευρώ στους φορολογουμένους (δηλαδή τα διπλάσια από το μάξιμουμ που έχουν δοθεί από τότε που ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ).

Για να «κλείσει» ο φετινός προϋπολογισμός χρειάζονται, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών, να εισπραχτούν συνολικά 8,1 δισ. ευρώ (σε ταμειακή βάση) χωρίς να υπολογίζονται τα 957 εκατ. ευρώ που έχουν προϋπολογιστεί από τις δύο δόσεις ΕΝΦΙΑ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2016 (που σε δημοσιονομική βάση προσμετρούνται στο 2015).

Αν εξαιρέσει κανείς τα περίπου 1,8 δισ. που θα τα δώσουν κάποια στιγμή οι ευρωπαϊκές κεντρικές τράπεζες (ANFA's και SNP's) τότε απομένουν 6,3 δισ. ευρώ που πρέπει να εισπραχθούν μέχρι 31 Δεκεμβρίου, αποκλειστικά από φόρους. Και αυτό παρά την ύφεση και τα capital controls που έχουν πλήξει βαριά την οικονομία.

Το μεγάλο στοίχημα είναι η πληρωμή της τρίτης δόσης του ΕΝΦΙΑ (550 εκατ. ευρώ) που συμπίπτει με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας (1,1 δισ. ευρώ). Ταυτόχρονα θα πρέπει να πληρωθούν και τουλάχιστον 1 δισ. για δόσεις χρεών και ρυθμίσεων στην εφορία - ιδίως τώρα που οι οφειλέτες κινδυνεύουν να χάσουν τη ρύθμιση των 100 δόσεων αν φανούν ασυνεπείς στις πληρωμές τους.

Καθώς ήδη καταγράφεται υστέρηση 1,3 δισ. ευρώ στις εισπράξεις, μέρος της διαφοράς τουλάχιστον θα το καλύψουν οι επιχειρήσεις, που καλούνται να πληρώσουν τον Δεκέμβριο και την δεύτερη δόση της αναδρομικής φορολόγησης που τους επιβλήθηκε, με την αύξηση της προκαταβολής από 80% σε 100%, όπως ισχύει για Ανώνυμες Εταιρίες.

Ωστόσο τα μηνύματα από το μέτωπο των εσόδων δεν είναι αισιόδοξα. Παρά την «προσγείωση» του στόχου των εισπράξεων στα 53,1 δισ. ευρώ (σε ταμειακή βάση) αντί 55,6 δισ. που σχεδιαζόταν τον Δεκέμβριο πέρυσι, αλλά και παρά την «βροχή» εκκαθαριστικών που πλήττει νοικοκυριά και επιχειρήσες, η «τρύπα» στα κρατικά ταμεία δεν λέει να κλείσει. Η υστέρηση στο ενδεκάμηνο έφτανε στο 1,3 δισ. ευρώ αφού οι συνολικές εισπράξεις (μαζί με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) δια της βίας φτάνουν συνολικά στα 45 δισ. ευρώ (αντί 46,3 δισ. που προέβλεπε ο αναθεωρημένος προϋπολογισμός).

Η υστέρηση αυτή αντισταθμίστηκε και με το παραπάνω από τις υπέρμετρες περικοπές δαπανών, αφού οι πληρωμές περιορίστηκαν στα 46,2 δισ. ευρώ έναντι στόχου για 49,2 δισ. ευρώ. Τα 3 δισ. ευρώ έλειψαν από την οικονομία, αλλά μέσα στον Δεκέμβριο πρέπει το δημόσιο (με βάση τον προϋπολογισμό που ψηφίστηκε τον Νοέμβριο) να πληρώσει και άλλα... 6,5 δισ. για να φτάσει έτσι στα 55,7 δισ. που τέθηκαν σαν στόχος πριν ένα μήνα.

Μια τέτοια εξέλιξη όμως, μάλλον ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας αφού, όπως παραδέχεται και το υπουργείο Οικονομικών, το κράτος έχει σταματήσει να πληρώνει κανονικά οτιδήποτε άλλο πλην μισθών και συντάξεων.





πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!