EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Δίκαιη η καταστροφή των Σκουριών

Δικαιοσύνη και κυβέρνηση στο πλευρό της El Dorado-Μόνοι τους οι κάτοικοι απέναντι στην ανήθικη νομολαγνεία.
  
Ξενοφώντας Ερμείδης 
 
Νόμιμα η Ελληνικός Χρυσός Α.Ε κατέστρεψε 3,273 στρέμματα δάσους που άνηκε στο ελληνικό δημόσιο. Κακώς ο δασάρχης Αρναίας σταμάτησε τις υλοτομικές δραστηριότητες που διενεργούνταν στο δημόσιο δάσος. Αυτά αποφάσισε το ΣτΕ το οποίο έκρινε ότι το εθνικό συμφέρον λόγω της σπανιότητας του μεταλλεύματος είναι πάνω από τις συνταγματικές διατάξεις για την προστασία των δασών και του πολιτιστικού περιβάλλοντος. 
Το ιστορικό του πλιάτσικου
 
Το 2012 ο Γ.Γ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης  παραχώρησε τα 3,273 στρέμματα δάσους  στην τοποθεσία Σκουριές και Μαντέμ Λάκκος του Δήμου Αριστοτέλη, που ανήκαν στο ελληνικό δημόσιο, στην εταιρεία Ελληνικός Χρυσός Α.Ε για χρήση και κυριότητα. Οι κάτοικοι της Χαλκιδικής προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά της απόφασης επικαλούμενοι τόσο το ελληνικό Σύνταγμα όσο και τις κοινοτικές οδηγίες για καταστροφή δημόσιας περιουσίας που δίνεται σε ιδιώτη για τις μεταλλευτικές δραστηριότητές του. 
 
Οι ισχυρισμοί τους ωστόσο κρίθηκαν από την ελληνική δικαιοσύνη αβάσιμοι. Συγκεκριμένα το Ε' Τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου απέρριψε τις αιτήσεις τους κρίνοντας ότι η παραχώρηση του δημοσίου δάσους σε ιδιωτική εταιρεία είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα!
 
Η ελληνική δικαιοσύνη έκρινε ότι είναι συνταγματικά ανεκτή η "μεταβολή μορφής" έκτασης με δασική βλάστηση για την άσκηση μεταλλευτικών δραστηριοτήτων. Το απίστευτο όλων είναι ότι το ΣτΕ δικαιολόγησε την βίαιη μετατροπή του δάσους σε έρημο διότι είχαν εξεταστεί όλες οι εναλλακτικές λύσεις και οι συγκεκριμένες ανάγκες δεν μπορούν να ικανοποιηθούν χωρίς θυσία ενός τμήματος του δάσους! 
 
Αυτή η απόφαση του ΣτΕ γεννά ερωτηματικά, όπως για το ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον με την δραστηριότητα της Ελληνικός Χρυσός Α.Ε, αλλά και πώς η δημόσια περιουσία (πόσο μάλλον δάσος) μπορεί να γίνει κρανίου τόπος επειδή οι ανάγκες τις ιδιωτικής εταιρείας είναι πιο σημαντικές από το περιβάλλον!

Κόψτε ελεύθερα
 
Το ΣτΕ πέρα από την απόφαση περί νομιμότητας της παράδοσης ελληνικής γης σε ιδιώτη έκρινε ότι το σήμα απαγόρευσης υλοτόμησης που έδωσε ο αρμόδιος Δασάρχης και ζήτησε ο υπουργός Περιβάλλοντος προκειμένου να ελεγχθεί η νομιμότητα της επιχείρησης ακυρώνονται. Το ΣτΕ μπορεί να έκρινε αβάσιμη την προσφυγή των κατοίκων αλλά και την παύση της υλοτόμησης μέχρι την διενέργεια ελέγχων από το Υπουργείο, από την άλλη όμως έκανε δεκτές τις αιτήσεις ακύρωσης της υλοτόμησης του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Χαλκιδικής και άλλων επαγγελματικών σωματείων. 
 
Οι δικαστές αφού εξέτασαν την υπόθεση έκριναν ότι είναι αναιτιολόγητη η διακοπή κοπής των δέντρων που ζήτησε ο υπουργός και δεν υπάρχει καμία πλημμέλεια στις υλοτομικές εργασίας που έκανε η Ελληνικός Χρυσός Α.Ε πριν πάρει άδεια υλοτόμησης!
Βέβαια, το ΣτΕ δεν μπορούσε να πράξει αλλιώς εφόσον πριν συνεδριάσει για την "παράνομη" υλοτόμηση το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην ιστοσελίδα του είχε αναρτήσει ότι από τον έλεγχο που έκανε προέκυψε η νομιμότητα της αποψίλωσης του δάσους. 
Οι κάτοικοι δεν σταματούν τον αγώνα τους
 
Είναι από τις παγκόσμιες πρωτιές που έχει η χώρα η κινητοποίηση των κατοίκων της Χαλκιδικής για την καταστροφή του τόπου τους εις το όνομα ιδιωτικών επενδύσεων, οι οποίες για να κάνουν νόμιμα τις καταστροφικές τους δράσεις υπέρ του κέρδους τους,  έχουν χριστεί από τις ελληνικές κυβερνήσεις ως "επενδύσεις εθνικού συμφέροντος". 
 
Παρά τις συλλήψεις, το ξύλο και τα δικαστήρια εναντίον τους, οι κάτοικοι συνεχίζουν τον αγώνα τους κάνοντας ξεκάθαρο ότι ακόμη και η κυβέρνηση της Αριστεράς (προεκλογικώς υφάρπαξε ψήφους με τις υποσχέσεις της για φρένο στο περιβαλλοντικό έγκλημα που έχει άμεσες επιπτώσεις και στην υγεία των κατοίκων) αποφάσισε να πάει με την πλευρά του ιδιωτικού συμφέροντος και όχι με την πλευρά του δικαίου. 
 
Μία ακόμη δυναμική κινητοποίηση  οργανώνει στις 23 Αυγούστου  με πορεία στον Κάκκαβο η Επιτροπή Νεολαίας Ιερισσού-Νέων Ρόδων- Ουρανούπολης κατά της εξόρυξης χρυσού, αποδεικνύοντας ότι τίποτε δεν χάνεται όσο υπάρχουν άνθρωποι ακόμα κι αν Κράτος και Δικαιοσύνη πάρουν το μέρος του νόμου των ισχυρών και του αδίκου.
 


πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Το Πάσχα του καλοκαιριού: Ήθη και έθιμα στην Ελλάδα τον Δεκαπενταύγουστο

Τη λαμπρότερη θεομητορική γιορτή της θα ζήσει στις 15 Αυγούστου, η Ορθόδοξη Εκκλησία, που τιμά την Κοίμηση της Θεοτόκου και τη μετάστασή της από τη Γη στον Ουρανό.

Ελευθερώτρια, Οδηγήτρια, Γιάτρισσα, Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα, Ελεούσα, Παντάνασσα, Κεχαριτωμένη, Μολυβδοσκέπαστη, Τουρλιανή, Αθηνιώτισσα. Εκατοντάδες τα λατρευτικά ονόματα που της δόθηκαν και αναρίθμητα τα προσκυνήματα, όπου προστρέχουν σήμερα χιλιάδες πιστών.

Μεγαλύτερο προσκύνημα όλων αυτό της Μεγαλόχαρης στην Τήνο, όπου ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου αποτελεί τη λαμπρότερη γιορτή. Χιλιάδες πιστών, πολλοί εξ αυτών γονατιστοί, κάθε χρόνο ανηφορίζουν με θρησκευτική ευλάβεια προς το Ναό της Ευαγγελίστριας για να εκπληρώσουν το τάμα τους στην εικόνα της Παναγίας. Η περιφορά του Επιταφίου και η μεγαλοπρεπής λιτάνευση της εικόνας σε ολόκληρη τη πόλη δημιουργούν θρησκευτικό δέος και συγκίνηση.

Στο διπλανό κυκλαδίτικο νησί, την Πάρο, ο παλαιοχριστιανικός ναός της Εκατονταπυλιανής, στο λιμάνι της Παροικιάς, από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, φοράει τα γιορτινά του. Στην πρωτεύουσα του νησιού, χαρακτηριστική είναι η περιφορά του Επιταφίου της Παναγίας, που δίνει το έναυσμα για το παραδοσιακό γλέντι που θα ακολουθήσει με νησιωτικούς χορούς και με το κρασί της Πάρου να ρέει εν αφθονία. Την ίδια ώρα, στο λιμανάκι της Νάουσας, δεκάδες καΐκια με αναμμένες δάδες προσεγγίζουν την προβλήτα και δίνουν το σύνθημα για να αρχίσει η γιορτή.

Από την πλευρά του, ο Ποντιακός Ελληνισμός συναντάται στις πλαγιές του Βερμίου όρους, στην Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά, για να γιορτάσει με θρησκευτική μεγαλοπρέπεια. Χιλιάδες προσκυνητών από ολόκληρη την Ελλάδα συρρέουν στην ιστορική εκκλησία, σύμβολο των «χαμένων πατρίδων» και της ποντιακής πίστης, όπου η Θεία Λειτουργία και ο Μεγάλος Εσπερινός της Κοίμησης της Θεοτόκου τελούνται με μεγάλη ευλάβεια. Στο αποκορύφωμα της γιορτής, ποντιακά συγκροτήματα προσφέρουν μοναδικές στιγμές με παραδοσιακούς σκοπούς και πολύωρο γλέντι.
Ξακουστά τα πανηγύρια για το «Πάσχα του καλοκαιριού» σε όλη την Ελλάδα. Από τον Βορρά μέχρι τον Νότο, από την Ανατολή ως τη Δύση ηχούν παραδοσιακοί ρυθμοί:

- Στην Αττική, πανηγύρι στήνεται το Δεκαπενταύγουστο στην Ιερά Μονή της Παναγίας των Κλειστών. Τις κατανυκτικές λειτουργίες ακολουθεί λαμπρό πανηγύρι σε κατάφυτο περιβάλλον σε υψόμετρο 410, στα βόρεια της Φυλής. Το σημαντικό αυτό μοναστήρι χρονολογείται από το 12ο αι. Στην αρχή λειτούργησε ως ανδρικό μοναστήρι και από το 1932 ανασυστάθηκε ως γυναικεία μονή.

- Στα Ζαγοροχώρια, οι εκδηλώσεις για τη γιορτή της Παναγίας είναι τριήμερες. Οι απόδημοι Ηπειρώτες επιστρέφουν για να τιμήσουν τη μνήμη της και να γιορτάσουν με παραδοσιακούς ηπειρωτικούς σκοπούς στα πατροπαράδοτα πανηγύρια που κορυφώνονται το τριήμερο Παρασκευή - Κυριακή.

- Στην Κοζάνη, οι «καβαλάρηδες της Σιάτιστας» κάθε χρόνο συγκεντρώνουν πλήθος επισκεπτών, όχι μόνο από τη Δυτική Μακεδονία, αλλά από ολόκληρη τη χώρα. Στην πόλη της Σιάτιστας, τη λειτουργία παρακολουθούν προσκυνητές καβαλάρηδες πάνω σε στολισμένα άλογα. Με το πέρας της λειτουργίας επιστρέφουν έφιπποι στην πόλη όπου πλήθος κόσμου τους περιμένει για να δώσουν το έναυσμα της γιορτής. Το έθιμο χρονολογείται από την Τουρκοκρατία, ως μια ευκαιρία για τους σκλαβωμένους Έλληνες να δείξουν τη λεβεντιά και τον πόθο τους για λευτεριά.

-Στα Θεοδώριανα 'Αρτας, το πρωί η πομπή των προσκυνητών κατεβαίνει στο χωριό από το ξωκκλήσι της Παναγίας πεζή και με την εικόνα της στα χέρια, ενώ το βράδυ με το χτύπημα της καμπάνας συγκεντρώνονται στην πλατεία του χωριού για να διασκεδάσουν και να χορέψουν το «διπλοκάγκελο».

Στην ηπειρωτική Ελλάδα, ξακουστά πανηγύρια γίνονται, επίσης, στο Τσεπέλοβο στην Τύμφη Ιωαννίνων, στην Επισκοπή της Τεγέας στην Αρκαδία, στη Βλάστη Κοζάνης, στην Παναγία Αμπελακιώτισσα στην Ορεινή Ναυπακτία, στην Ευαγγελίστρια του Βόλου, στην Παναγία Κοσμοσώτηρα στις Φέρες Έβρου κ.α.

Αλλά και η νησιωτική Ελλάδα δεν υπολείπεται στα πανηγύρια του Δεκαπενταύγουστου, από τα οποία δεσπόζουν εκείνα:

- στην Κεφαλονιά, όπου πλήθος πιστών συγκεντρώνεται κάθε χρόνο στην αυλή της Iεράς Mονής της Παναγιάς της Φιδούς στην περιοχή Mαρκόπουλου, Kεφαλονιάς για να δουν τα «φιδάκια της Παναγίας». Τα φιδάκια εμφανίζονται στο καμπαναριό και η εκκλησιαστική επιτροπή τα μεταφέρει στο προαύλιο του Iερού Nαού. Σύμφωνα με την παράδοση, τα φιδάκια φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, τη χρονιά των μεγάλων σεισμών, μερικές δεκαετίες πριν.

- στο νησί του Παπαδιαμάντη, τη Σκιάθο, όπου το βράδυ της παραμονής γίνεται η έξοδος του επιταφίου της Παναγίας υπό τη συγκινητική μελωδία των εγκωμίων της Θεοτόκου που ψάλλουν όλοι μαζί οι Σκιαθίτες.

- στη Λέσβο, όπου στη γραφική κωμόπολη της Αγιάσου στο επίκεντρο της ημέρας είναι η ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, όπου η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.

Πολλοί προσκυνητές με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φτάσουν στον αυλόγυρο της Παναγιάς της Αγιασώτισσας και να διανυκτερεύσουν. Την ημέρα της γιορτής, μετά τη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό και ακολουθεί ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του Ανατολικού Αιγαίου

- στη Θάσο, στο χωριό Παναγιά, όπου μετά τη λιτάνευση της εικόνας, που συνοδεύεται από πολυμελή μπάντα, οι πιστοί μαζεύονται στο προαύλιο της εκκλησίας και παρακάθονται στο γιορτινό τραπέζι που περιλαμβάνει πατάτες, ρύζι και μοσχάρι στιφάδο

- στην Κάρπαθο, στην οποία το πανηγύρι της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Όλυμπο, είναι από τα πιο κατανυκτικά. Αποκορύφωμα του παραδοσιακού εορτασμού είναι ο χορός που γίνεται στη μικρή πλατεία, μπρος στην εκκλησιά της Παναγίας, με τους οργανοπαίκτες να παίζουν τον Κάτω Χορό, αργόσυρτο και με σοβαρή διάθεση. Ξεκινά από τους άντρες και ακολουθούν οι γυναίκες ντυμένες με τις εκπληκτικής ομορφιάς παραδοσιακές γιορτινές στολές τους

- στην Πάτμο, το νησί της Ορθοδοξίας, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό Μοναστήρι της Αποκάλυψης, ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος περιφέρεται από τους μοναχούς στα σοκάκια του νησιού, ενώ οι καμπάνες ηχούν ασταμάτητα

- στην Κάσο και στο χωριό Παναγιά, όπου γίνεται το μεγαλύτερο πανηγύρι του νησιού. Όλα τα πατροπαράδοτα έθιμα τηρούνται με ευλάβεια και δεν είναι λίγοι οι ξενιτεμένοι Κασιώτες που επιλέγουν αυτή τη μέρα για να επισκεφθούν τον τόπο τους

- στα Κουφονήσια, όπου γιορτάζει η Παναγιά στο Κάτω Κουφονήσι. Μετά τη λειτουργία προσφέρεται φαγητό από τους ντόπιους και κατόπιν όλοι μεταφέρονται με καΐκια στο Πάνω Κουφονήσι για γλέντι με θαλασσινούς μεζέδες μέχρι πρωίας

- αλλά και στην Παναγία Σπηλιανή στη Νίσυρο, στο Μοναστήρι Παναγίας του Χάρου στους Λειψούς, στην Παναγία Φανερωμένη και στην Παναγιά τη Θαλασσινή στην 'Ανδρο, στην Παναγία Κρεμαστή στη Ρόδο, στην Παναγιά Καστριανή στην Τζια, στην Παναγιά Πανοχωριανή στην Αμοργό, στην Παναγία στη Σέριφο και στο Φιλότι της Νάξου, στην Πορταΐτισσα στην Αστυπάλαια και σε άλλες γωνιές της Ελλάδας, η ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου εορτάζεται με μεγαλοπρέπεια. Τα ήθη και τα έθιμα της ημέρας συνεχίζονται από γενιά σε γενιά, σε μια προσπάθεια να κρατηθούν στο χρόνο.



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Nα μην ξεχάσουμε ποτέ ποιοί πρόδωσαν και παρέδωσαν τη χώρα...

Τα αφεντικά της χώρας είμαστε εμείς κι όχι αυτοί

Γράφει ο Παναγιωτίδης Μάρκος 

Βουλή βολικών βολεμένων άβουλων πωλητικών, που μετά από σήμερα στο μόνο που θα ελπίζουν θα είναι να μείνει η χώρα κατεχόμενη και να μην αποκτήσει ανεξάρτητη ελληνική κυβέρνηση για βάθος δεκαετιών. Κι αυτό, επειδή ξέρουν πολύ καλά τις επιπτώσεις όλων όσων με τόση προθυμία συναινούν και γνωρίζουν πολύ καλά τι τους αξίζει για όλα όσα κάνουν...

Σε μία πατρίδα τέτοια ονειρευόμασταν να ζήσουμε;
Σε έναν τόπο τέτοιου ξεπεσμού αποφασίσαμε ζήσουν τα παιδιά μας;

Με ανθυποκυβερνήτες δοτούς, διεφθαρμένους, ανίκανους και υποταγμένους σε εντολές και συμφέροντα της εγχώριας και εξωτερικής ολιγαρχίας;
Με ευλίγιστους, ολίγιστους και εν πολλοίς απάτριδες και εθνομηδενιστές πατριδοκάπηλους να ορίζουν με την υποταγή τους την καταστροφή ως επίτευγμα και την απόλυτη κατάπτωση και υποταγή ως νίκη;

Δεν είναι καιρός να επαναλάβουμε τα όσα ήδη γνωρίζουμε.
Δεν είναι καιρός να συνεργούμε στο κομμάτιασμα και το ξεπούλημα της γης που μας γέννησε και στον εξευτελισμό των προγόνων που ήξεραν να σηκώνουν ανάστημα στους γίγαντες του φασισμού, επειδή γνώριζαν πως το μέγιστο ανθρώπινο αγαθό είναι η ελευθερία.

Είναι καιρός να μαζευτούμε, δύο - τρεις σε κάθε χωριό, σε κάθε πόλη. Κι έπειτα να βρούμε κι άλλους και να γίνουμε περισσότεροι. Και να βρούμε τους καλύτερους, τους έντιμους και πρόθυμους να σταθούν απέναντι στους δαίμονες που απειλούν να μας πάρουν τα πάντα. Και να αναδείξουμε τους καλύτερους και να τους βοηθήσουμε να για ετοιμαστεί το σχέδιο της εθνικής αντίστασης (και όχι της εθνικής συναίνεσης των πρόθυμων πωλητικών) που θα οδηγήσει μέσα από ένα δύσκολο, αλλά σύντομο δρόμο, στην παλλινόρθωση, στην απόλυτη επανάκαμψη και επαναφορά στα αυτονόητα.

Εσύ κι εγώ, αδελφέ, όλοι μαζί πρέπει να βρεθούμε και να σηκώσουμε, επιτέλους, το ανάστημά μας, να απαιτήσουμε και να επιβάλουμε όλες εκείνες τις αξίες που τόσο πρόθυμα και με ταχύτατες διαδικασίες ευτελίζουν εκείνοι που σήμερα υποτίθεται ότι μας εκπροσωπούν.

Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε πως η ζωή μας έχει αξία και δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα του σύγχρονου φασισμού που απειλεί να ισοπεδώσει την χώρα.
Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε πως η πατρίδα μας δεν πωλείται, ούτε χαρίζεται η διαχείρισή της σε ξεπεσμένους άβουλους πολιτικούς και στους εντολείς τους.
Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε να αναλάβουμε την ευθύνη για το αύριο που κλέφτες, απατεώνες, διεφθαρμένοι και νεοναζιστές επιχειρούν να μας κλέψουν.

Αν δεν αρχίσουμε σήμερα, αύριο θα είναι αργά...
Αν δεν ξεκινήσουμε τώρα, δεν θα ξεκινήσουμε ποτέ...
Αν δεν σηκωθούμε όρθιοι, θα μείνουμε για πάντα σκυφτοί και υποταγμενοι...

Από εμάς εξαρτάται τι θα συμβεί...
Από εμάς εξαρτάται αν θα γίνουμε δούλοι κτηνοβατών...
Από εμάς εξαρτάται αν ο εφιάλτης που έρχεται θα επιβληθεί ή αν θα ανοίξουμε τα μάτια μας για να ζήσουμε ως άνθρωποι και να εξαφανιστούμε ως έθνος...

Κι αν θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι άνθρωποι, τότε θα πρέπει να παλέψουμε απέναντι σε ανδράποδα και στα κτήνη που φέρνουν το σκοτάδι και θέλουν να μας στερήσουν ακόμη και το όνειρο στο φως...

Και σου θυμίζω αδελφέ και πατριώτη, το μόνο που τους κάνει να τρέμουν είναι το να μας δούνε μαζί, όλους μαζί, ενωμένους και αποφασισμένους απέναντί τους... 


πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!