EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Συμφωνία κυβέρνησης -Θεσμών για το νέο Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων


Σε συμφωνία για το νέο Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων που θα αντικαταστήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησαν σήμερα οι εκπρόσωποι τη κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των θεσμών, ολοκληρώνοντας έτσι ένα μέρος από την ατζέντα των διαπραγματεύσεων.

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενός Ταμείου στο οποίο, με ορίζοντα 30ετίας, θα δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ, ως αξία των περιουσιακών του στοιχείων [ακίνητα, μετοχές, κ.λπ.].

Ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα κρατικό επενδυτικό κεφάλαιο, με τελείως διαφορετική λειτουργία και λογική από το ΤΑΙΠΕΔ, παρόμοιο μ' αυτά που έχουν δημιουργήσει αρκετά κράτη σε όλα τα μέρη του πλανήτη, όπως μεταξύ άλλων η Νορβηγία, η Αυστραλία, κ.ά.

Τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται σε βάθος 30ετίας, γεγονός που δίνει μεγάλη «ανάσα» στο πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Η επίτευξη, δηλαδή, των εσόδων δεν θα γίνει άμεσα, μέσα σ' ένα περιορισμένο χρονικό περιθώριο με δυσμενείς για την χώρα συνθήκες όπως οι σημερινές, αλλά όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές. Χαρακτηριστικό είναι ότι λόγω των συνθηκών και οι θεσμοί έχουν «χαλαρώσει» τους στόχους ως προς τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. Το ΔΝΤ, για παράδειγμα, μέχρι το 2018, προβλέπει έσοδα μόλις 1,5 δισ. ευρώ, ενώ η Κομισιόν έχει ανεβάσει πιο ψηλά τον πήχη εκτιμώντας τα έσοδα σε 2,5 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι για το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπονταν έσοδα 6 δισ. ευρώ έως το 2018, επισημαίνουν πηγές από το ίδιο υπουργείο.

Στο Ταμείο θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές, καθώς και ακίνητα του ελληνικού δημοσίου. Στο Ταμείο πιθανόν να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού / φυσικού πλούτου της χώρας - υδρογονάνθρακες, κ.λπ.

Η ένταξη περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου στο Ταμείο δεν σημαίνει απαραίτητα και πώλησή τους, σε αντίθεση με τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ που είναι προς πώληση. Κάποια ακίνητα, πράγματι, μπορεί να πουληθούν, για ορισμένα να υπάρξουν μακροχρόνιες παραχωρήσεις και άλλα να δημιουργούν εισόδημα που θα εισρέει στο Ταμείο. Για παράδειγμα μπορεί να συμφωνηθεί ότι για κάθε κοντέινερ που μεταφέρεται με τραίνο θα καταβάλλεται στο Ταμείο ένα μικρό ποσό.

Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα αεροδρόμια. Το Ταμείο θα πρέπει να «εφευρίσκει» τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ' ανάγκη από την πώληση ακινήτων του δημοσίου. Να σημειωθεί ότι ο χρόνος ζωής [30 χρόνια] δίνει την δυνατότητα στο Ταμείο να «καλλιεργήσει» τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους - καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι, κ.λπ., όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.

Από τα 50 δισ. ευρώ, το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών [εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών], ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει σε ανάπτυξη [1/2] και χρέος [1/2]. Είναι εμφανής ο διαφορετικός στόχος του Ταμείου. Με το ΤΑΙΠΕΔ από τις αποκρατικοποιήσεις τα τυχόν έσοδα πήγαιναν εξ' ολοκλήρου στην αποπληρωμή του χρέους, ενώ με το νέο Ταμείο μόνο το ένα τέταρτο των εσόδων θα εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό.

Η έδρα του Ταμείου θα είναι η Αθήνα [και όχι το Λουξεμβούργο], θα ελέγχεται από την ελληνική κυβέρνηση, ενώ από την Κομισιόν θα υπάρχει μόνο εποπτεία, διευκρινίζεται από αρμόδια στελέχη της κυβέρνησης.



Πηγή: ΑΜΠΕ



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Θα τους τρελάνει όλους ο Κιμ: Δική της ζώνη ώρας θα έχει η Β. Κορέα

Την αποκλειστικά δική της παγκόσμια ζώνη ώρας θα έχει πλέον μετά η χώρα της Βόρειας Κορέας μετά από απόφαση του δικτάτορα Κιμ Γιονγκ Ουν, που σύμφωνα με τα κυβερνητικά ΜΜΕ, με αυτόν τον τρόπο επιθυμεί να σηματοδοτήσει την απελευθέρωσή της από τους Ιάπωνες, στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Μέχρι σήμερα η Βόρεια Κορέα, όπως είναι… λογικό, βρίσκεται στην ίδια ζώνη με εκείνη της Νότιας αλλά και της Ιαπωνίας, 9 δηλαδή ώρες μπροστά από την GMT, γνωστή και ως «ώρα Γκρίνουιτς».

Ωστόσο, μετά από εντολή του πανίσχυρου αλλά και γνωστού για τις ποικίλιες… «ιδιοτροπίες» του ηγέτη, τα ξημερώματα της 15ης Αυγούστου τα ρολόγια σε ολόκληρη τη χώρα θα γυρίσουν κατά 30 λεπτά πίσω, προκειμένου, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων KCNA, «η Βόρεια Κορέα να πάρει πίσω την ώρα της που της την στέρησαν οι κακοί Ιάπωνες ιμπεριαλιστές», αναφερόμενο στην αλλαγή των ρολογιών που έγινε κατά τη διάρκεια της ιαπωνικής κατοχής.

To ίδιο πρακτορείο αναφέρει πως «η απόφαση αυτή των αξιωματούχων της Πιονγιάνγκ αντανακλά την ακλόνητη πίστη και θέληση του πολιτικού προσωπικού αλλά και του λαού, με αφορμή την 70ή επέτειο της απελευθέρωσης της Κορέας από τους Ιάπωνες». 

Με αυτόν τον τρόπο, από τις 15 Αυγούστου και μετά, η Βόρεια Κορέα θα βρίσκεται +08.30 ώρες από την ώρα GMT.

North-Korea-Kaesong-161602587
Σε ανακοίνωσή της για το μείζον θέμα, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας εξέφρασε την ανησυχία της, όχι μόνο για τις δυσλειτουργίες οι οποίες θα υπάρξουν στο βιομηχανικό συγκρότημα Kaesong το οποίο βρίσκεται στο έδαφος της Βόρειας αλλά διευθύνεται και από τις δυο χώρες αλλά και για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, καθώς η συγκεκριμένη κίνηση μεγαλώνει ακόμη περισσότερο τις αποστάσεις μεταξύ των δυο χωρών, διαφοροποιώντας ένα τόσο θεμελιώδες πρότυπο όπως η μέχρι σήμερα κοινή ζώνη ώρας.

Αξίζει να σημειωθεί πως για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχει κανένας επίσημος διεθνής φορέας που να μπορεί να φέρει οποιαδήποτε αντίρρηση καθώς, κάθε χώρα αποφασίζει μόνη της για το τι ακριβώς θα δείχνουν τα ρολόγια της σε όλη της την επικράτεια.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο

Υπενθυμίζεται πως, παρά το παράδοξο της υπόθεσης, δεν είναι η πρώτη φορά που κάποια χώρα του κόσμου αποφάσισε να ενταχθεί σε διαφορετική ζώνη, με πρώτη τη Σαμόα η οποία το 2011, όχι μόνο άλλαξε την ώρα της αλλά πέρασε και στην άλλη πλευρά του διεθνούς dateline «χάνοντας» μια μέρα, θεωρώντας πως έτσι έκανε ευκολότερη την επικοινωνία της με τις γειτονικές Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Ωστόσο δεν δημιούργησε δική της αποκλειστική ζώνη ώρας όπως, εν προκειμένω, η Βόρεια Κορέα.

Αυτό συνέβη όμως το 2007 και όταν η Βενεζουέλα, αποφάσισε να γυρίσει πίσω τα ρολόγια της κατά μισή ώρα ώστε να έχουν οι κάτοικοι της χώρας μια «πιο δίκαιη κατανομή της ανατολής» όπως χαρακτηριστικά είχε πει ο τότε λαοφίλητος ηγέτης της Ούγκο Τσάβες, καταφέρνοντας να είναι η μοναδική χώρα του πλανήτη με ζώνη 4,5 ώρες πίσω από την ώρα Γκρίνουιτς.



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Κενή μία στις 4 θέσεις νοσηλευτή στο ΕΣΥ

Διαπίστωση της ΠΑΣΟΝΟΠ αναφέρει μόλις 74,1% η πληρότητα νοσηλευτικού προσωπικού στο ΕΣΥ.

Ανεπαρκές, αναχρονιστικό, ξεπερασμένο και έξω από κάθε πλαίσιο λειτουργίας που στόχο έχει να προάγει την ποιότητα, αποδοτικότητα, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στα Δημόσια νοσοκομεία, είναι το ΠΔ. 87/1986 για τη στελέχωση των νοσοκομείων του ΕΣΥ, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), του Διεθνούς Συμβουλίου Νοσηλευτικής (ICN), αλλά και σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των περιοδικών εκθέσεων του ΟΟΣΑ.

Όσο αναχρονιστικό κι αν είναι όμως, σε ότι αφορά την ανεπάρκεια των οργανικών θέσεων που προβλέπει, εντούτοις η ΠΑΣΟΝΟΠ επισημαίνει ότι σήμερα, η κάλυψη του ήδη ανεπαρκούς αριθμού οργανικών θέσεων φτάνει μόλις στο 74,1%, δηλαδή 1 στις 4 οργανικές θέσεις είναι κενή, την ίδια στιγμή που ο όγκος των περιστατικών προς το ΕΣΥ υπερδιπλασιάστηκε σε μία πενταετία.

Συγκεκριμένα, στο ΕΣΥ υπηρετούν 29.253 νοσηλευτές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (σε σύνολο 39.452 οργανικών θέσεων), ενώ υπάρχουν 10.199 κενά.

Σύμφωνα με την ΠΑΣΟΝΟΠ, η πλειονότητα των νοσηλευτών είναι απόφοιτοι Τεχνολογικής εκπαίδευσης σε ποσοστό 58,2% (17.033 υπηρετούντες, σε 21.922 οργανικές θέσεις ΤΕ). Ακολουθούν οι νοσηλευτές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ποσοστό 38,6% (11.281 υπηρετούντες σε 15.983 οργανικές θέσεις ΔΕ) και τέλος, η μικρότερη κατηγορία αφορά τους νοσηλευτές Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με ποσοστό μόλις 3,2% επί του συνόλου (939 υπηρετούντες σε σύνολο 1547 οργανικών θέσεων ΠΕ), δημιουργώντας εύλογα απορίες σχετικά και με την ποιοτική επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού, εκτός της αριθμητικής.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι «από τα στοιχεία που παρατίθενται, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα περιθώρια διαβούλευσης και ανέξοδων εξαγγελιών για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας έχουν τελειώσει.

Προτάσεις που έχουν ήδη υποβληθεί για τη μεταρρύθμιση της Νοσηλευτικής εκπαίδευσης και την εισαγωγή στην νοσηλευτικής ειδικότητας μετά τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών ως προϋπόθεση για την πρόσληψη, με την παράλληλη σύσταση Ειδικού Επαγγελματικού Κλάδου Νοσηλευτικού προσωπικού και την αλλαγή του τρόπου στελέχωσης των νοσοκομείων, είναι ανέξοδες και ικανές να αντιμετωπίσουν το υπάρχον αδιέξοδο βραχυπρόθεσμα, ενώ μεσο-μακροπρόθεσμα μπορούν να προσφέρουν στο ΕΣΥ προστιθέμενη αξία τόσο σε ότι αφορά την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα, αλλά κυρίως στην ποιότητα και την ασφάλεια των παρεχόμενων υπηρεσιών και θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί χθες».




πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Σε δύο δόσεις η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης

Σε δύο δόσεις θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι την επιπλέον έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, που επιβλήθηκε αναδρομικά στα εισοδήματα από 1.1.2015.

Οι νέες οδηγίες από το υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με την παρακράτηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα εισοδήματα άνω των 30.000,00, προβλέπουν ότι:

– κατά την παρακράτηση φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης από τους εκκαθαριστές μισθοδοσίας, τα αυξημένα κλιμάκια όσον αφορά την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, έχουν εφαρμογή από την δημοσίευση των διατάξεων του ν.4334/2015, δηλαδή από 16.7.2015 και μετά και δεν τίθεται θέμα αναδρομικής παρακράτησης ειδικής εισφοράς. Συνεπώς, η παρακράτηση με τους αυξημένους συντελεστές ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται για μισθοδοσίες που εκκαθαρίζονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

– τα παρακρατηθέντα ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα δηλωθούν στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2015, προκειμένου να συμψηφιστούν με τα συνολικά οφειλόμενα ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που προέκυψαν από τα ετήσια συνολικά καθαρά τους εισοδήματα του ίδιου έτους, κατ’ εφαρμογή των νέων διατάξεων.

Δείτε ολόκληρη την απόφαση:

ΠOΛ.1174/5.8.2015 Πρόσθετες διευκρινίσεις για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης μετά την ψήφιση του ν.4334/2015 (ΦΕΚ Α” 80/16-07-2015)

Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην υπηρεσία μας ως προς την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων και σε συνέχεια της ΠΟΛ.1159/17.7.2015 εγκυκλίου μας, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 1 του ν.4334/2015 αυξήθηκαν τα ποσοστά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ που αποκτώνται από 01.01.2015 και μετά.

2. Κατά την παρακράτηση φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης από τους εκκαθαριστές μισθοδοσίας, τα αυξημένα κλιμάκια όσον αφορά την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, έχουν εφαρμογή από την δημοσίευση των διατάξεων του ν.4334/2015, δηλαδή από 16.7.2015 και μετά και δεν τίθεται θέμα αναδρομικής παρακράτησης ειδικής εισφοράς. Συνεπώς, η παρακράτηση με τους αυξημένους συντελεστές ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης διενεργείται για μισθοδοσίες που εκκαθαρίζονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

3. Κατόπιν των ανωτέρω, τα παρακρατηθέντα ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα δηλωθούν στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2015, προκειμένου να συμψηφιστούν με τα συνολικά οφειλόμενα ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που προέκυψαν από τα ετήσια συνολικά καθαρά τους εισοδήματα του ίδιου έτους, κατ” εφαρμογή των νέων διατάξεων.





ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

«Καρατόμησαν» τον ΓΓ Δημόσιας Περιουσίας και ενώ ερευνούσε 28 εξώφθαλμα σκανδαλώδεις υποθέσεις

Με πολυσέλιδη επιστολή υπέβαλε την παραίτησή του ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας Δημήτρης Κλούρας, πέντε μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Η παραίτηση του Δ. Κλούρα υποβλήθηκε μετά από απαίτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη.

Όπως ανέφερε ο κ. Κλούρας σε ανακοίνωση που εξέδωσε, του ζητήθηκε να παραιτηθεί σε μια στιγμή που διερευνούσε μεταξύ άλλων την υπόθεση των 28 ακινήτων που ανήκαν στο Δημόσιο και στη συνέχεια, αφού πωλήθηκαν σε ιδιώτες με αξία πολύ κατώτερη της αντικειμενικής, μισθώθηκαν από το Δημόσιο με άκρως ετεροβαρείς γι’ αυτό όρους (υπόθεση “sales and lease back”).

Η επιστολή παραίτησης:

Με την από 5-8-2015 αίτησή του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδης, μού ζήτησε, χωρίς την παραμικρή αιτιολογία, την υποβολή της παραίτησής μου. Διαπιστώνοντας, ότι δεν υπήρχε πλέον η επιθυμία για συνέχιση της συνεργασίας της κυβέρνησης μαζί μου, υπέβάλα σήμερα, αρμοδίως και ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών, κου Ε. Τσακαλώτου, μετά τη συμπλήρωση πέντε ακριβώς μηνών από την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων μου, την παραίτησή μου. Με την παραίτησή μου αισθάνομαι την ανάγκη να επισημάνω τα ακόλουθα:

1. Επελέγην για τη θέση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, λόγω των νομικών γνώσεών μου επί του αντικειμένου, το οποίο μού ανετέθη, αλλά και λόγω των αγώνων μου για την τήρηση της νομιμότητας, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας – κοινόχρηστης περιουσίας.

2. Σ’ αυτούς τους πέντε μήνες εργαζόμουν στο Υπουργείο, σε καθημερινή βάση, από το πρωϊ μέχρι αργά το βράδυ, ενίοτε και Σαββατοκύριακα, προκειμένου να μελετώ τις υποθέσεις, που απασχολούσαν τις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας, να επιλύω σοβαρότατα προβλήματα, πολλά εκ των οποίων και των ιδίων των υπαλλήλων, να αντιμετωπίζω διοικητικές δυσλειτουργίες και χρόνιες παθογένειες του Δημοσίου και να αποκαλύπτω – αναδεικνύω υποθέσεις κακοδιαχείρισης του δημοσίου χρήματος και ενδεχόμενης διαφθοράς. Όλα αυτά «αθόρυβα» και συστηματικά. Προτίμησα τη σκληρή και ουσιαστική εργασία από τη δημοσιότητα, όπως, ευτυχώς, και άλλοι ομόλογοί μου στο Υπουργείο Οικονομικών, με τους οποίους είχα αγαστή συνεργασία.

Απέφυγα συνειδητά και να αξιοποιήσω τα προνόμια της θέσεως του Γενικού Γραμματέα. Ενδεικτικώς επισημαίνω, ότι, λαμβάνοντας υπόψη τη δυσχερή οικονομική κατάσταση της χώρας, επιδίωξα τον διορισμό μόνο ενός συνεργάτη – συμβούλου (μη συγγενικού προσώπου), ενώ είχα εκ του νόμου δικαίωμα να ζητήσω το διορισμό δύο συνεργατών – συμβούλων και δύο μετακλητών υπαλλήλων.

Παράλληλα, στηρίχθηκα αποκλειστικώς στη συνδρομή των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων. Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μου, δεν επιβαρύνθηκε ο προϋπολογισμός του Υπουργείου από την καταβολή έστω και μίας ώρας υπερωρίας, τόσο του ειδικού συνεργάτη μου, όσο και των υπαλλήλων του Γραφείου της Γ.Γ.Δ.Π., λόγω του υπέρμετρου ζήλου τους, των οποίων είχα την αμέριστη συμπαράσταση στην προσπάθειά μου.

3. Παρέλαβα μία Γενική Γραμματεία υπό διάλυση, λόγω, τόσο της υποστελεχώσεώς της και της διαρκούς «φυγής» εμπείρου προσωπικού, όσο και της πρόσφατης οργανωτικής αποδομήσεώς της με την εφαρμογή του Π.Δ/τος 111/2014 (Υπηρεσίες, χωρίς θέση προϊσταμένου, χωρίς τοπογράφους μηχανικούς ή πολιτικούς μηχανικούς, χωρίς οχήματα για αυτοψίες, Υπηρεσίες αιχμής με δύο άτομα ή και ένα μόνο άτομο ως προσωπικό, κλπ). Το δε ηθικό του προσωπικού ήταν δικαιολογημένα πεσμένο, διότι επί σειρά ετών, βίωσε την πλήρη εγκατάλειψη και απαξίωση.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι μέχρι σήμερα, για διάφορους λόγους, μη αφορώντες τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, δεν έχει καλυφθεί η χηρεύσασα θέση του Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες προγραμματισμένων μετατάξεων ελάχιστου, πλην όμως πολύτιμου, υπαλληλικού προσωπικού σε «αιμορραγούσες» Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, δεν προωθούνται ήδη επεξεργασμένα νομοσχέδια και τροποποιήσεις νομοθετικών διατάξεων, κλπ. Σ’ αυτούς τους πέντε μήνες προσπάθησα, υπό ιδιαιτέρως αντίξοες συνθήκες, να αντιστρέψω την κατάσταση, να καλύψω κενά και να ανορθώσω το ηθικό των εντίμων και σκληρά εργαζόμενων υπαλλήλων, στην προσπάθεια των οποίων στηρίζεται ακόμη το οικοδόμημα της Δημόσιας Περιουσίας.

Σ’ αυτά τα πλαίσια, πέραν των πολλών άλλων ενεργειών μας, με τη σύμφωνη γνώμη της τέως Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών, κας Όλγας – Νάντιας Βαλαβάνη, συνέστησα Επιτροπή, η οποία, με τη συνδρομή των προτάσεων και των ιδίων των εργαζομένων, επεξεργάσθηκε και συνέταξε ολοκληρωμένο σχέδιο οργανωτικής ανάταξης όλων των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, διά της τροποποιήσεως του Π.Δ/τος 111/2014, αλλά και ολοκληρωμένο σχέδιο σταδιακής ενίσχυσής τους με το αναγκαίο προσωπικό (μηχανικούς και νομικούς).

Το νομοσχέδιο, όπως αρμοδίως έχω ενημερώσει τον Υπουργό Οικονομικών και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών είναι έτοιμο και απομένει η προώθησή του στη Βουλή. Η προώθησή του και η ψήφισή του, ως έχει, θα δώσει πνοή στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, θα καταστήσει εφικτή την ανάπτυξη της χώρας, μέσω της προστασίας και της ορθής αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου, αλλά και θα αποτελέσει μία ηθική ανταμοιβή στη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων και αγωνιζόμενων, υπό αντίξοες συνθήκες, υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

Σε αντίθετη περίπτωση, η πλήρης διάλυση των υπηρεσιών θα συντελεσθεί εντός συντόμου χρονικού διαστήματος, η περιουσία του Δημοσίου θα μείνει πλήρως απροστάτευτη και απαξιωμένη, βορά των κάθε είδους συμφερόντων, έσοδα εκατομμυρίων θα απολεσθούν, αλλά και τα φαινόμενα κακοδιοίκησης και διαφθοράς θα ενταθούν. Εάν οι δικές μου προειδοποιήσεις δεν κρίνονται αρκετές, τότε παραπέμπω στις σχετικές προειδοποιήσεις όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του Δημοσίου, αλλά ακόμη και των εισαγγελικών αρχών, οι οποίες κοινοποιούνται στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας.

Είναι απολύτως βέβαιο, ότι εάν σταματήσει η διαχρονικά κακή και σκανδαλώδης διαχείριση – εκποίηση της Δημόσιας Περιουσίας και γίνει ορθή η διαχείριση- αξιοποίησή της, τότε, τα μεν έσοδα του Δημοσίου θα αυξηθούν αλματωδώς και θα εισπραχθούν ποσά πολύ περισσότερα από τα προβλεπόμενα από την πάταξη της φοροδιαφυγής, το δε όφελος για το λαό θα είναι τεράστιο (ποσοτικά/οικονομικά και ποιοτικά).

4. Πέραν του νομοσχεδίου για την τροποποίηση του Π.Δ/τος 111/2014, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας επεξεργάσθηκε την τροποποίηση των διατάξεων του κώδικα κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών (Ν. 4182/2013), ως προς τις σχολάζουσες κληρονομίες, προκειμένου να επιτύχει την ταχύτερη αποκάλυψη και αξιοποίησή τους, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Και αυτές οι διατάξεις είναι έτοιμες για προώθηση στη Βουλή. Παράλληλα, ξεκίνησε η επεξεργασία τροποποίησης βασικών νομοθετημάτων σχετικών με τη Δημόσια Περιουσία.

5. Στο μείζον ζήτημα της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, με τη σύμφωνη γνώμη της τέως Αναπληρωτού Υπουργού Οικονομικών, κας Όλγας – Νάντιας Βαλαβάνη, επεξεργάσθηκε, εντός ασφυκτικών χρονικών πλαισίων, που είχαν τεθεί, και υπό δυσμενείς συνθήκες, δια της αρμόδιας Υπηρεσίας της, με τη συνδρομή και υπαλλήλων της Διεύθυνσης Εφαρμογής Φορολογίας Κεφαλαίου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, σχέδιο τροποποίησης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου και αντίστοιχη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών (ο γενικός δείκτης των αντικειμενικών αξιών προέκυπτε από την έρευνα καθοδικός – μειούμενος).

Πλην όμως, η προώθηση των σχετικών τροποποιήσεων «πάγωσε», λόγω των εν εξελίξει διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους δανειστές της χώρας, οι οποίες δεν έχουν μέχρι σήμερα ολοκληρωθεί.

Σε κάθε περίπτωση, η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν, με την προώθηση του ήδη επεξεργασμένου νομοσχεδίου, προκειμένου να ανακουφισθούν οι χειμαζόμενοι συμπολίτες μας, να αρθούν οι όποιες τυχόν υφιστάμενες αδικίες και να αποφευχθούν οι όποιες δυσμενείς συνέπειες σε βάρος του Δημοσίου.

6. Μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα των πέντε μηνών η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας κατόρθωσε να επεξεργασθεί και να ξεκινήσει την υλοποίηση προγράμματος μεταστέγασης δημοσίων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, είτε σε ιδιόκτητα ακίνητα του Δημοσίου, είτε σε ακίνητα Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, καθώς και συστέγασης Υπηρεσιών, προκειμένου να επιτύχει τη μείωση των εξόδων του Δημοσίου. Ανέδειξε δε την υποχρέωση της Ε.Τ.Α.Δ. να καλύπτει το κόστος συντήρησης των κτιρίων του Δημοσίου, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.

7. Για πρώτη φορά, με την αριθ. ΔΔΠ0005159/568Β΄ ΕΞ 2015/7-4-2015 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, όπως αυτή ισχύει τροποποιημένη, τέθηκαν οι θεσμικές βάσεις μίας μεγαλύτερης προστασίας της κοινοχρησίας των παραλιών και αιγιαλών της χώρας και εν γένει του παράκτιου και παρόχθιου φυσικού περιβάλλοντός της, καθώς και της εξασφάλισης μεγαλύτερων εσόδων για το Δημόσιο, μέσω μίας πιο ορθολογικής και ασφαλούς διαδικασίας παραχώρησης της χρήσης τους στους Δήμους της χώρας, λαμβάνοντας υπόψη και τις υποδείξεις των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Επισημαίνω, ότι το παράκτιο και παρόχθιο περιβάλλον της χώρας αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της και για το λόγο αυτό πρέπει να προστατευθεί από αυθαίρετες παρεμβάσεις και χρήσεις, που, το μεν το απαξιώνουν, το δε αναιρούν την κοινοχρησία αυτών των περιοχών, εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχισθεί με την τροποποίηση, στο ίδιο πάντα πνεύμα της ως άνω ΚΥΑ, των διατάξεων του Ν. 2971/2001 περί αιγιαλού και παραλίας.

8. Επέστησα αρμοδίως την προσοχή στο μείζον ζήτημα της ετήσιας απώλειας εσόδων και ρευστότητας για το ελληνικό Δημόσιο πολλών εκατομμυρίων ευρώ, όταν, από παρεμπίπτουσα έρευνα, διεπίστωσα, ότι, από ενδεχόμενη κακή ή καθυστερημένη ενημέρωση αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών, συνεχίζονται να καταβάλλονται επί έτη σε συνταξιοδοτηθέντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, πέραν της συντάξεώς τους, οι μισθοί, τους οποίους ελάμβαναν, όταν ήταν ακόμη εν ενεργεία υπάλληλοι! Η απώλεια εσόδων ήταν τρομακτική και ξεπερνούσε τα τρία εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2014 μόνο για το Υπουργείο Οικονομικών.

Για δε το πρώτο εξάμηνο του έτους 2015 η απώλεια εσόδων ξεπερνούσε το ένα εκατομμύριο ευρώ. Η ίδια κατάσταση πιθανόν να ισχύει και σε άλλα Υπουργεία. Ελπίζω το ζήτημα αυτό να έχει πλέον διευθετηθεί.

9. Προκειμένου να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον, ήτοι να αποκαλυφθούν και να τερματισθούν φαινόμενα κακοδιαχείρισης και ενδεχόμενης διαφθοράς, ξεκινήσαμε στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας έρευνα για πλείστες όσες περιπτώσεις, οι οποίες απασχόλησαν ή απασχολούν τις Υπηρεσίες της, είτε με την αξιοποίηση επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών, πορισμάτων ελεγκτικών υπηρεσιών και εισαγγελικών παραγγελιών, είτε και αυτεπαγγέλτως, όταν γίνονταν αντιληπτές ύποπτες ενέργειες και παραλείψεις.

Ήδη έχουμε αποστείλει σε αρμόδιες ελεγκτικές και εισαγγελικές αρχές στοιχεία προς περαιτέρω διερεύνηση, τυχόν απόδοση ευθυνών και επιβολή ποινών, αλλά και, έχουμε συμβάλλει στη διασφάλιση υπέρ του Δημοσίου πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Μεγάλο μέρος αυτής της συστηματικής έρευνας γίνεται με τη συνδρομή των υπαλλήλων κυρίως της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων και Κινητών Αξιών, που υπάγεται σ’ αυτήν.
Μεταξύ των διερευνούμενων υποθέσεων, είναι και η γνωστή πλέον υπόθεση των 28 ακινήτων, που ανήκαν στο Δημόσιο και στη συνέχεια, αφού πωλήθηκαν σε ιδιώτες με αξία πολύ κατώτερη της αντικειμενικής, μισθώθηκαν από το Δημόσιο με άκρως ετεροβαρείς γι’ αυτό όρους (υπόθεση “sales and lease back”).

Σ’ αυτό το σημείο αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω τη βαθύτατη λύπη μου, διότι εντός των επόμενων ολίγων ημερών θα ολοκληρωνόταν, όπως είχα αρμοδίως (προφορικώς και εγγράφως) ενημερώσει τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, κ. Τρ. Αλεξιάδη, η έρευνά μας σε σχέση με τη συγκεκριμένη υπόθεση των 28 ακινήτων, καθώς και η σύνταξη σχετικού γνωμοδοτικού πορίσματος, με καταγραφή σημαντικότατων ευρημάτων, τα οποία θα έπρεπε να γνωστοποιηθούν στη Δικαιοσύνη και στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Δυστυχώς, και όλως περιέργως, το αιφνίδιο και επιτακτικό αίτημα για υποβολή της παραίτησής μου, οδηγεί στην αδυναμία ολοκλήρωσης του όλου εγχειρήματος. Σε κάθε περίπτωση, ελπίζω στην ανάληψη σχετικής πρωτοβουλίας από το νέο Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας.

10. Με αφορμή, τέλος, τις διεξαγόμενες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές της χώρας και ιδίως σ’ ό,τι αφορά στο κεφάλαιο της Δημόσιας Περιουσίας οφείλω να επισημάνω τον κίνδυνο να επαναληφθούν και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό τα λάθη του παρελθόντος.

Η ανησυχία μου ενισχύεται από το γεγονός, ότι γίνονται οι σχετικές διαπραγματεύσεις, ερήμην της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και των εμπειρότατων στελεχών – υπαλλήλων της. Οι όποιες διαπραγματεύσεις σχετικά με τη Δημόσια Περιουσία εμπλέκουν αποκλειστικά το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. Πλην όμως, εάν είναι να επαναληφθούν φαινόμενα ετεροβαρών για το Δημόσιο συμβάσεων, όπως αυτές των 28 ακινήτων, που ανήκαν στο Δημόσιο, καθώς και άλλων, που δεν έχει νόημα να τις απαριθμήσω, τότε η ζημία για το ελληνικό Δημόσιο θα είναι μεγίστη και ενδεχομένως μη αναστρέψιμη.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφευχθεί η υποθήκευση των περιουσιακών στοιχείων της χώρας, πολλώ δε μάλλον, όταν έχει ομολογηθεί, ότι τα μέτρα, τα οποία λαμβάνονται ενδέχεται να μην αποδώσουν τα αναμενόμενα. Πρέπει, επίσης, να μην αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο τα αστικά ακίνητα με τις παράκτιες – παρόχθιες και δασικές εκτάσεις της χώρας (υγρότοποι, δασικές εκτάσεις, κλπ), καθώς και με τις κατάλληλες για αγροτικές καλλιέργειες εκτάσεις του Δημοσίου. Αυτές οι εκτάσεις, οι οποίες διέπονται από ειδικό προστατευτικό καθεστώς και παράλληλα αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, πρέπει να εξαιρούνται από κάθε είδους εκποίησης και να επιλέγεται η μορφή της ήπιας ανάπτυξης.

Ίσως δεν έχει γίνει αντιληπτό, αλλά η Δημόσια Περιουσία, δύναται να αποτελέσει μοχλό μεγάλης ανάπτυξης για τη χώρα μας, χωρίς καν να επιλεγεί η άρον άρον εκποίησή της. Το δε μεγάλο πλεονέκτημα των εσόδων, που προέρχονται από την προστασία, ανάδειξη και ορθή αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας, είναι, ότι αυτά δεν θα προέρχονται από τη φορολογία των πολιτών.

Ολοκληρώνοντας, θέλω να ευχαριστήσω όσους μου εμπιστεύθηκαν μία τόσο σημαντική θέση στο Υπουργείο Οικονομικών. Θα ήταν δε παράλειψή μου να μην ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και των υπαγόμενων σ’ αυτήν υπηρεσιών για τη συνεργασία και τη συνδρομή, που μού παρείχαν επί πέντε μήνες, όπως επίσης και τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου Οικονομικών, με τους οποίους είχα αγαστή συνεργασία.

Δημήτριος Κλούρας


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Θράσος: Οι Γερμανοί θέλουν να χάσουμε την εθνική μας κυριαρχία με νόμο!

Με τον πλέον επίσημο τρόπο επιδιώκουν οι Γερμανοί να χάσει η Ελλάδα τηνεθνική της κυριαρχία, αλλά και γενικότερα να υποδουλώσουν όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

Ήδη τα» γερμανικά παπαγαλάκια» του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW), προτείνουν να υπάρξει ένα νέο πτωχευτικό δίκαιο για τα κράτη αυτή τη φορά που να προβλέπει ευθέως ότι μια χώρα που πτωχεύει χάνει την εθνική της κυριαρχία.
«Χρειαζόμαστε ένα πτωχευτικό δίκαιο ειδικά για κράτη, επειδή η περίπτωση της Ελλάδας έδειξε ότι δεν υπάρχει μια αξιόπιστη διαδικασία, δηλώνει σε συνέντευξή του στην Deutsche Welle o Γιούργκεν Μάτες από το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας (IW) υπογραμμίζοντας τη σημασία μιας τέτοιας διαδικασίας:
«Η κατάσταση στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε να φθάσει εκεί όπου βρίσκεται σήμερα. Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους βρίσκεται πλέον στα κράτη-μέλη και αυτό πρέπει να αποφευχθεί στο μέλλον.»
Το γερμανικό δίκαιο προβλέπει διαδικασία πτώχευσης τόσο για επιχειρήσεις, όσο και για φυσικά και νομικά πρόσωπα. Τι γίνεται όμως με τα κράτη; Ποιος για παράδειγμα θα διαπιστώσει την αδυναμία πληρωμών ενός κράτους; Ο Γιούργκεν Μάτες περιγράφει ως εξής τη διαδικασία:
«Η χώρα καταθέτει σχετική αίτηση στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ESM), ο οποίος εξετάζει την βιωσιμότητα του χρέους. Αυτή είναι η διαδικασία που προβλέπεται σήμερα», λέει ο Γερμανός οικονομολόγος προσθέτοντας:
«Τα επόμενα βήματα ωστόσο δεν καθορίζονται. Τι θα γίνει αν διαπιστωθεί ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο; Χρειαζόμαστε λοιπόν εδώ ένα σαφή κανόνα που να προβλέπει την κήρυξη πτώχευσης και την έναρξη της σχετικής διαδικασίας. Στην κήρυξη πτώχευσης δεν θα έχει το δικαίωμα να προχωρά μόνο η εν λόγω χώρα, αλλά και ένας θεσμός, όπως ο ESM, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα υπάρχει μεγάλη πλειοψηφία των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης», προτείνει ο Γερμανός οικονομολόγος.

Η απώλεια κυριαρχικών δικαιωμάτων έχει πολιτικό κόστος

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας, όπως αναφέρει η Deutsche Welle, η διαδικασία θα πρέπει να προβλέπει μεταρρυθμίσεις για μια τριετία, με στόχο την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, έτσι ώστε να αυξηθούν τα έσοδα και να μειωθούν οι δαπάνες, στην εν λόγω χώρα.
Οι ειδικοί του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας δεν θεωρούν ότι υπάρχει κίνδυνος για τις χώρες που τείνουν στην…. υπερχρέωση να εξακολουθήσουν τη σπατάλη, γνωρίζοντας ότι ακόμα και στη χειρότερη περίπτωση υπάρχει λύση.
Ο Γιούργκεν Μάτες εκτιμά ότι οι όροι θα αρκούν από μόνοι τους για να πεισθεί η οποιαδήποτε κυβέρνηση να αλλάξει πορεία αυτοβούλως. Διότι η επιβολή τους θα σήμαινε σημαντική απώλεια των κυριαρχικών της δικαιωμάτων. «Και η απώλεια αυτή έχει πάντα πολιτικό κόστος, το οποίο οι κυβερνήσεις θα προσπαθήσουν να αποφύγουν», καταλήγει ο Γερμανός οικονομολόγος.
πηγη



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Οι Σκουριές είναι το μέλλον;

«Η κοινωνική δικαιοσύνη είναι για τους εργαζόμενους να μην χάσουν τη δουλειά τους. Το δίκαιο του αγώνα είναι για εκείνους που προέταξαν τη ζωή τους και το περιβάλλον. Είμαι σαφής νομίζω.»

Δεν θα μπορούσε να ήταν σαφέστερος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, όταν απαντούσε στην ερώτηση του δημοσιογράφου Κ.Αρβανίτη σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι στις Σκουριές Χαλκιδικής. Φυσικά η παραπάνω απάντηση δεν έχει ίχνος σαφήνειας, αν μάλιστα βάζαμε τυχαία λέξεις τη μία μετά την άλλη ίσως το αποτέλεσμα να ήταν κάπως πιο λογικό. Το νόημα όμως είναι σαφές. 

Η κυβέρνηση στηρίζει την εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική. Στηρίζει την πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα περιβαλλοντική καταστροφή, που θα επηρεάσει γενιές κατοίκων. Στηρίζει την πρακτική μιας πολυεθνικής εταιρείας (και του εγχώριου γνωστού ολιγάρχη-δυνάστη) να ζητεί και να δέχεται συνεχή πολιτικά δώρα, να καταπατά νόμους και δικαιώματα, να μην καταβάλλει φόρους εκατομμυρίων στο κυρίαρχο (;) ελληνικό κράτος. Στηρίζει ένα έγκλημα που μέχρι πριν λίγους μήνες ορκιζόταν να σταματήσει.

"Κοινωνικά δίκαιη επένδυση", τι υπέροχη φράση. Έχει κάτι το οργουελικό βέβαια μέσα τις, μοιάζει σαν να βγήκε από εκείνο το "Υπουργείο Αλήθειας", που ασχολιόταν μόνο με τα ψέματα στο "1984", αλλά δεν βαριέσαι. Θα τη διανθίσουμε και με κάποια (out of context) φράση του Λένιν, όπως τελευταία αρέσκεται να κάνει ο πρωθυπουργός και όλα καλά.

Οι Σκουριές είναι μια εικόνα από το μέλλον. 'Ενα μέλλον όπου το "δίκαιο" μιας εταιρείας υπερβαίνει το δίκαιο μιας χώρας, τους νόμους, το δημόσιο συμφέρον. Ένα μέλλον όπου η εταιρεία είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Μπορεί να προσλαμβάνει με μισθούς 200 ευρώ κι άμα ο εργαζόμενος διαμαρτυρηθεί, να περιμένουν άλλοι 20 για ακόμα λιγότερα. Μπορεί να καταστρέφει το περιβάλλον, να αυξάνει τις τιμές των κοινωνικών αγαθών, να θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του κέρδους, κέρδους που φυσικά θα διανέμεται μόνο σε αυτήν. Κι αν το ελληνικό κράτος δεν ήθελε να σταματήσει αυτήν την Eldorado, τότε δεν θα σταματήσει ούτε την επόμενη, ούτε καμία.

Το μέλλον μας είναι γεμάτο με Eldorado, γεμάτο με Σκουριές. Γεμάτο με ξενοδοχεία όπου οι υπάλληλοι πεθαίνουν από υπερκόπωση, όπως η νεαρή κοπέλα πριν λίγες μέρες στη Ζάκυνθο.

Ας υποθέσουμε ότι ιδιωτικοποιείται το νερό, το ρεύμα. Καμία υπερβολή μέχρι εδώ, είναι προαπαιτούμενα στο Μνημόνιο του Τσίπρα. Ας υποθέσουμε ότι ιδιωτικοποιούνται τα πάντα, (εκτός ίσως από την τελευταία φράση του Σαραμάγκου). Ποιος θα ελέγχει αυτές τις εταιρείες;

Ποιος θα ελέγχει την "Φράουλα Α.Ε." που θα συμπεριφέρεται στους εργαζομένους της με τακτικές Μανωλάδας; Κανείς.

Ποιος θα ελέγχει τη "Ρεύμα Α.Ε.", που όπως συνέβη π.χ. στη Βουλγαρία, θα υπερτιμολογεί το ηλεκτρικό ρεύμα και λόγω της μεγιστοποίησης του κόστους θα μπαίνει στον πειρασμό να προχωράει σε συνειδητές διακοπές; Κανείς.

Ποιος θα ελέγχει τη "Νερό Α.Ε.", που βάσει ιστορικών παραδειγμάτων σε Αγγλία, Αργεντινή,Γαλλία και αλλού, θα υπερτιμολογεί και θα προσφέρει χαμηλής ποιότητας νερό, προσπαθώντας να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερα; Κανείς.

Οι Σκουριές είναι το μέλλον. Ένα μέλλον με εμάς και ταυτόχρονα χωρίς εμάς.
Μας αρέσει αυτό; Αν όχι, αξίζει να παλέψουμε, πάντα αξίζει να παλεύεις, να διεκδικείς, να μάχεσαι απέναντι σε όλους για μια ιδέα, μια ομορφότερη εικόνα του κόσμου. Η ελπίδα δεν "πεθαίνει τελευταία", η ελπίδα απλά δεν πεθαίνει. Ποτέ.

Για μια εξόρυξη που δεν θα γίνει ποτέ. Για ένα μέλλον που δεν θα έρθει ποτέ.




πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!