EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Ποια μέτρα εξετάζονται για να φύγουν τα μετρητά από την αγορά

Να περιορίσει δραστικά την κυκλοφορία του χρήματος στη φυσική μορφή του (χαρτονομίσματα) θέλει η κυβέρνηση με στόχο να αυξήσει τα έσοδα από τον ΦΠΑ περιορίζοντας τη φοροδιαφυγή. 'Ηδη, προετοιμάζεται πακέτο μέτρο που αγγίζει όλες τις καθημερινές συναλλαγές μας.

Της Έφης Καραγεώργου.

Η καθιέρωση ηλεκτρονικού τιμολογίου, ηλεκτρονικής υπογραφής, ηλεκτρονικού παράβολου, η πληρωμή με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού ή με «πλαστικό χρήμα» για τον εκτελωνισμό προϊόντων, η κατάργηση των επιταγών και δη των μεταχρονολογημένων, περιλαμβάνονται στο πακέτο προτάσεων που επεξεργάζεται η «ομάδα έργου» για την πάταξη της φοροδιαφυγής και την αύξηση της εισπραξιμότητας των δημοσίων εσόδων.

Ενώ απαραίτητη είναι η δημιουργία μιας ενιαίας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, απ΄ όπου θα αντλούν την απαραίτητη πληροφόρηση η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, το ΣΔΟΕ, η Αρχή για το Ξέπλυμα Χρήματος κλπ.

Η «ομάδα έργου» την οποία απαρτίζουν κυβερνητικά και τραπεζικά στελέχη, μέσα σε 30 μέρες θα εκπονήσει στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη των ψηφιακών συναλλαγών στη χώρα μας και τον δραστικό περιορισμό της κυκλοφορίας του φυσικού χρήματος.

«Οι ψηφιακές συναλλαγές, είναι αιχμή του δόρατος, καθώς θα οδηγήσουν στον περιορισμό της κυκλοφορίας φυσικού χρήματος και κατ΄ επέκταση θα περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή, ενώ παράλληλα θα σταματήσει η διαρροή εσόδων από τη μη απόδοση του ΦΠΑ», αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος και συνεχίζει:

«Η ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα θα διευκολύνει τόσο τις τράπεζες, όσο και το ελληνικό δημόσιο. Σήμερα οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες σε καθημερινή βάση να στέλνουν στοιχεία για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στο δίκτυο τους, προς το ΣΔΟΕ, την γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων, την Αρχή για το ξέπλυμα χρήματος».

Σε ότι δε αφορά τις συναλλαγές με χρήση «πλαστικού» χρήματος σημειώνει πως το μέτρο είναι στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο θα πρέπει να δοθεί χρόνος ειδικά στη μεγαλύτερη ηλικιακά ομάδα του πληθυσμού να «πεισθεί» για την αποτελεσματικότητα της. Ενώ αντίθετα τα νεαρότερα άτομα εμπιστεύονται για τις συναλλαγές τους τα εναλλακτικά – ηλεκτρονικά δίκτυα πληρωμών των τραπεζών.

Η ίδια πηγή αναφέρει μάλιστα το εξής παράδειγμα: Οι τράπεζες όπως είναι γνωστό έχουν προγράμματα που επιβραβεύουν τις συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες, ο καταναλωτής δηλαδή αν πληρώσει με κάρτα στο σούπερ μάρκετ έχει μία επιστροφή ποσού, ή πόντους που τους εξαργυρώνει στην επόμενη συναλλαγή. Τώρα αυτό το προνόμιο δίνεται και στις χρεωστικές κάρτες και διαπιστώσαμε ότι αυξήθηκαν σημαντικά οι συναλλαγές με αυτές.


πηγή

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Ο Κοντονής ζητάει 13 εκατ ευρώ από την Σούπερ Λιγκ

Έγγραφο στη Σούπερ Λιγκ έστειλε ο Σταύρος Κοντονής, μέσω του οποίου ζητάει να επιστραφούν τα 13 εκατ ευρώ που δόθηκαν μέσω της ΓΓΑ για την τοποθέτηση καμερών ασφαλείας στα γήπεδα...

Αναμενόμενη ήταν αυτή η κίνηση από τον υφυπουργό Αθλητισμού, Σταύρο Κοντονή, προς την διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος της Σούπερ Λιγκ να επιστρέψει τα 13 εκατ ευρώ που έλαβε απο την Πολιτεία για την τοποθέτηση καμερών ασφαλείας στα γήπεδα, αφού κάτι τέτοιο προβλέπεται από το νέο αθλητικό νομοσχέδιο.

Επίσης βέβαια από το αθλητικό νομοσχέδιο προβλέπεται, εκτός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η τοποθέτηση καμερών ασφαλείας στα γήπεδα, κάτι που αρκετές ομάδες δεν θα προλάβουν να κάνουν και όπως ορίζει το νομοσχέδιο, όποιο γήπεδο δεν έχει κάμερες ασφαλείας τότε η ομάδα θ αγωνίζεται κεκλεισμένων των θυρών.

Από την Σούπερ Λιγκ αυτό που αποφασίστηκε είναι να συστηθεί μια επιτροπή και να επιδιώξουν συνάντηση με τον Σταύρο Κοντονή και μέσα από διάλογο να βρεθεί μια κοινή και συμφέρουσα λύση.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Τραγωδία σε εργοστάσιο στη Μανίλα – 72 νεκροί από μεγάλη πυρκαγιά

Τουλάχιστον 31 εργάτες στην Μανίλα βρήκαν σήμερα τραγικό θάνατο όταν το εργοστάσιο το οποίο εργαζόταν τυλίχτηκε στις φλόγες. Η φωτιά ξέσπασε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία σε εργοστάσιο που κατασκεύαζε σαγιονάρες και, λόγω των εύφλεκτων υλικών, εξαπλώθηκε άμεσα σε όλο το κτίριο, παγιδεύοντας τους εκατοντάδες εργαζόμενους.

Στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της πυροσβεστικής και αξιωματούχοι εκτιμούν ότι οι νεκροί θα είναι πολύ περισσότεροι αφού υπάρχουν ακόμα δεκάδες αγνοούμενοι μέσα στα συντρίμμια.
Πυροσβέστης που έσπευσε στο σημείο είπε ότι έχουν βρεθεί τα πτώματα 31 εργατών και ότι τα περισσότερα θύματα έχασαν τη ζωή τους από ασφυξία. Επίσης, τμήματα από τους τοίχους και την οροφή στον δεύτερο όροφο κατέρρευσαν και χτύπησαν ορισμένους από αυτούς. «Ενδεχομένως να υπάρχουν περισσότεροι θαμμένοι κάτω από τα συντρίμμια», είπε ο ίδιος.

Στο εργοστάσιο εργάζονταν περίπου 200 με 300 άνθρωποι, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του Βεάτο Ανγκ. Εκτός από τους καταμετρημένους νεκρούς, άλλοι 65 αναφέρονται ως αγνοούμενοι κι εκφράζονται φόβοι ότι έχουν χάσει τη ζωή τους.


πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Το ΔΝΤ επιβεβαιώνει την ύπαρξη «Plan B» για την Ελλάδα

Την συγκαλυμμένη απειλή του «Plan Β» για την Ελλάδα κρατά ενεργή το ΔΝΤ, στην τελική και πιο κρίσιμη φάση της διαπραγμάτευσης.

Λίγη ώρα πριν από τη συνάντηση Λαγκάρντ – Ντράγκι όπου θα συζητηθεί το ελληνικό ζήτημα, ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ Τζέρι Ράις επιβεβαίωσε ότι το ΔΝΤ εξετάζει «Plan B» για τη συγκράτηση της κρίσης σε περίπτωση ελληνικής εξόδου από το ευρώ, αν και έσπευσε να τονίσει ότι αυτό δεν είναι το βασικό σενάριο.

Συγκεκριμένα, όταν ο κ. Ράις ερωτήθηκε για τα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία το ΔΝΤ εξετάζει σενάρια εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ, επανέλαβε ότι η βασική εκτίμηση του Ταμείου είναι ότι η Ελλάδα θα μείνει στο ευρώ. «Είναι όμως η δουλειά μας να εξετάζουμε διαφορετικά σενάρια. Αυτό κάνουμε για όλες τις χώρες» πρόσθεσε, ενώ σε ερώτηση για το τί περιλαμβάνει ένα τέτοιο σχέδιο απάντησε: «Δεν αποκαλύπτουμε τις λεπτομέρειες για προφανείς λόγους».

Ο κ. Ράις επιβεβαίωσε ότι το θέμα της Ελλάδας θα συζητηθεί στη συνάντηση της επικεφαλής του Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ με τον πρόεδρο της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι, ενώ απόψε στις 9.30 έχει προγραμματιστεί και ενημέρωση του ΔΣ του Ταμείου από τον Πολ Τόμσεν για την διαπραγμάτευση.

Αναφερόμενος στην πορεία των διαπραγματεύσεων ο εκπρόσωπος του Ταμείου δήλωσε ότι οι συζητήσεις συνεχίζονται και υπάρχει πρόοδος αλλά χρειάζεται περισσότερος χρόνος, ενώ απέκρουσε την κριτική ότι το ΔΝΤ δεν είναι «ευέλικτο» απέναντι στην Ελλάδα.

«Το Ταμείο εργάζεται εντατικά με όλες τις πλευρές, τις ελληνικές και τις ευρωπαϊκές αρχές. Είμαστε ευέλικτοι και ανοιχτοί σε διαφορετικές ιδέες και επιλογές, αλλά είμαστε σταθεροί στην ανάγκη να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν συμφωνηθεί», είπε.

Ο κ. Ράις ερωτήθηκε και για την πρόσκληση της Ρωσίας προς την Ελλάδα να μετάσχει στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS: «Εχω δει τα δημοσιεύματα, δεν γνωρίζω τίποτα για αυτό. Είναι ένα θέμα των ελληνικών αρχών», απάντησε.



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΣτΕ: Συνταγματικός ο νέος νόμος για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων εκτός από μια διάταξη

Η ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι συνταγματικός και νόμιμος ο νέος νόμος 4178/2013 για την τακτοποίηση (νομιμοποίηση) των αυθαιρέτων, ενώ παράλληλα έκρινε αντισυνταγματική μια μόνο διάταξη του επίμαχου νόμου.

Νόμιμες και συνταγματικές κρίθηκαν από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας οι ρυθμίσεις του νέου νόμου 4178/2013 για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων.

Η ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι συνταγματικός και νόμιμος ο νέος νόμος 4178/2013 για την τακτοποίηση (νομιμοποίηση) των αυθαιρέτων, ενώ παράλληλα έκρινε αντισυνταγματική μια μόνο διάταξη του επίμαχου νόμου.

Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος ο Σωτήρης Ρίζος και εισηγητής ο Σύμβουλος Επικρατείας Κωνσταντίνος Κουσούλης), έκρινε ότι δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη ο νόμος 4178/2013 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, που προβλέπει την διατήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα των αυθαιρέτων, την εξαίρεση τους από την κατεδάφιση, κ.λπ.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν στην απόφασή τους ότι από την δέσμη μέτρων που θεσμοθετούνται προς αποτροπή συνέχισης της άνομης οικοδομικής δραστηριότητας για το μέλλον, κρίνεται ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου 4178/2013 που αναφέρονται στα αυθαίρετα του παρελθόντος είναι συνταγματικά ανεκτές.

Αντίθετα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετη στις Συνταγματικές διατάξεις για τη διάκριση των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 του Συντάγματος) και την υποχρέωση συμμόρφωση της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95 του Συντάγματος), η ευνοϊκή εκείνη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδικη δικαστική απόφαση.

Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι το μεσοδιάστημα, δηλαδή, από την ημέρα διασκέψεως της Ολομέλειας (Νοέμβριος 2014) μέχρι σήμερα που δημοσιεύθηκε η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ, η επίμαχη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, αντικαταστάθηκε με νέα, η οποία προβλέπει ότι παραμένουν κατεδαφιστέα τα ακίνητα που κρίθηκαν αυθαίρετα με δικαστική απόφαση.


πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Κυνήγησαν την φοροδιαφυγή με αμνηστία – Έχεις μαύρα έξω; δηλώνεις 15% και καθάρισες!

Ένα βήμα πριν την ψήφιση βρίσκεται η πρωτοφανής, ακόμη και για τα… ελληνικά δεδομένα, νομοθετική «ρύθμιση» η οποία, θα δώσει τη χρυσή ευκαιρία σε όλους τους γνωστούς και άγνωστους μεγαλοφοροφυγάδες, (απατεώνες, ακόμη και τυχόν εγκληματίες του κοινού Ποινικού Δικαίου) που με τον ένα ή άλλο τρόπο… εναπόθεσαν το βρώμικο χρήμα τους σε ελβετικές τράπεζες, να το ξεπλύνουν, αντί ενός τιμήματος της τάξεως του 15% έως 20%, ένα ποσοστό εξαιρετικά συμφέρον, με δεδομένο πάντα την απολύτως… αδιευκρίνιστη προέλευσή του.

Η φορολόγηση των καταθέσεων του εξωτερικού βρέθηκαν στο επίκεντρο της χθεσινής σύσκεψης στο υπουργείο Οικονομικών υπό τον Γιάνη Βαρουφάκη, με τη συμμετοχή του υπουργού Επικρατείας, Παναγιώτη Νικολούδη. Στη σύσκεψη βρέθηκαν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας και η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, που είναι αρμόδιοι για τα έσοδα.

Η ρύθμιση που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών, θα παρέχει αμνηστία στους καταθέτες εξωτερικού, οι οποίοι θα μπορούν να νομιμοποιήσουν τις καταθέσεις χωρίς να υποχρεούνται στον επαναπατρισμό τους.

Αδυνατώντας πλήρως, και παρά τις περί αντιθέτου εκατοντάδες διαβεβαιώσεις της, η κυβέρνηση να κυνηγήσει πραγματικά τη φοροδιαφυγή και το μαύρο χρήμα που έχει φύγει στο εξωτερικό εδώ και πολλά χρόνια, η συγκεκριμένη απόφαση που μετατρέπει στην ουσία την Ελλάδα στο καλύτερο «πλυντήριο», επιβεβαιώνει με τον πλέον τραγικό τρόποτην αποκάλυψη στην οποία είχε προβεί το ereportaz ήδη από τον Οκτώβριο του 2014,για την πλήρη άρνηση της Ελβετίας να παράσχει οποιαδήποτε βοήθεια στην Ελλάδα για τους έλληνες καταθέτες της HSBC  τα ονόματα τα οποία περιλαμβάνονταν στη λίστα Λαγκάρντ, υπό το σκεπτικό ότι αυτή είχε παρανόμως περιέλθει στα χέρια της ελληνικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, το μήνυμα «Αυτοκαταγγελθείτε… – Συμφέρει», καλεί όλους όσους έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό να προσέλθουν «εθελοντικά» και να τα νομιμοποιήσουν, με μια καταβολή μέρους αυτών που, παρ” ότι μέχρι στιγμής δεν έχει καθοριστεί ακριβώς, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να ξεπεράσει το 20%, και αυτό μετά από σχετικές πιέσεις των ίδιων των ελβετικών τραπεζών που εκτιμούν πως ένα ποσοστό μεγαλύτερο, θα οδηγούσε τους καταθέτες να αποσύρουν τα χρήματά τους επιλέγοντας άλλους τραπεζικούς, ανά τον κόσμο, «παραδείσους».

Με τις δηλώσεις Νικολούδη (Φεβρουάριος 2015) πως μπορεί άμεσα το κράτος να εισπράξει 2,5 δισ. ευρώ να αποδεικνύονται όνειρα… κάθε εποχής, νυκτός, η κυβέρνηση προχωρά σε μια κίνηση που δεν μπορεί παρά να ομολογεί την πλήρη της «αδυναμία» να χτυπήσει ουσιαστικά τη φοροδιαφυγή, κάτι που εμμέσως ή σαφώς, πάλι ο ίδιος ο υπουργός για την καταπολέμηση της διαφθοράς σε άλλες του δηλώσεις (3 Απριλίου 2015) εμμέσως πλην σαφώς ομολογεί, λέγοντας ξεκάθαρα πως είναι πρακτικώς αδύνατον να ελεγχθούν οι offshore αλλά και οι διάφορες λίστες, ενώ, μόλις έξι ημέρες αργότερα, στη βελγική εφημερίδα Libre Belgique φέρεται να δηλώνει πως «ακόμη και αν εντοπιστούν οι φοροφυγάδες, στην καλύτερη περίπτωση, τα πρώτα χρήματα δεν θα μπορούν να μπουν στα κρατικά ταμεία νωρίτερα από το… 2017!

Δ. Μάρδας: Αμνηστία σε όσους επιστρέψουν τόκους απ΄τα παστωμένα


mardasΓια την πρόταση την οποία έχουν καταθέσει στον υπουργό οικονομικών σχετικά με την «αμνηστία» σε όσους επιστρέφουν μαύρο χρήμα από το εξωτερικό είχε μιλήσει στον Alpha 98.9 ο Δημήτρης Μάρδας στις 6 Απριλίου.
«Όσοι έχουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό και εντάσσονται στην νομοθεσία περί ξεπλύματος μαύρου χρήματος να οριστεί ένας φορολογικός συντελεστής και όποιος κατά βούληση θέλει να ακολουθήσει αυτή την διαδικασία να έρθει να τελειώνει και να φύγει από αυτό το άγχος. Διεθνώς και επισημαίνω διεθνώς σφίγγει ο κλοιός απέναντι στο μαύρο χρήμα και οποιοσδήποτε Έλληνας βρίσκεται σε αυτό τον κλοιό έχει συμφέρον να κλείσει» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κύριος Μάρδας απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε ότι ο Αλογοσκούφης έκανε ένα λάθος, δεν απείλαξε τους ενδιαφερόμενος από το ποινικό σκέλος της υπόθεσης.

Πρώην διευθυντής ΣΔΟΕ: Δικαιώνουν το άδικο

«Πάντα πίστευα ότι θα πρέπει να υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη, αν το κράτος χρειάζεται χρήματα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορθόδοξους τρόπους για να είναι και δίκαιο. Όταν κάνεις περαίωση εισπράττεις αλλά δικαιώνεις το άδικο. Έχουν διάθεση να κάνουν αυτοί εδώ πράγματα (η κυβέρνηση) αλλά δεν έχουν εμπειρία και έχουν χρησιμοποιήσει και παλιά μέσα. Η δίωξη του οικονομικού εγκλήματος δεν είναι θέμα κομμάτων αλλά συντονισμού» είπε σήμερα στον Alpha 989 και στους δημοσιογράφους Δήμο Βερύκιο και

Πέτρο Κουσουλό, ο Θεόδωρος Φλωράτος, πρώην Διευθυντής της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΣΔΟΕ.
Επεσήμανε την ανάγκη «να προσληφθεί προσωπικό, να εξειδικευτεί και να γίνει έλεγχος σε εκείνους που δεν έχουν πληρώσει. Μέχρι το 2013 δεν μπορούσαν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να δουν τις καταθέσεις κάποιου. Θα πρέπει όλοι να δηλώνουμε στην ώρα μας τα εισοδήματά μας και να μην αλλάζει κάθε τρεις και λίγο η φορολογική πολιτική…80 εκατομμύρια (πήραμε από τους «σκαφάτους»). Από τους «πισινάτους» δεν πήραμε γιατί δεν προχώρησε το πρόγραμμα. Πολλές φορές σταματάει ο έλεγχος και από αδυναμία γιατί δεν υπάρχουν άτομα να κάνουν τον έλεγχο. Οι καφετέριες είναι γεμάτες νέους άνεργους, να τους πιάσουν, να τους δώσουν έναν μισθό αξιοπρεπή, να τους εκπαιδεύσουν. Καμία πρόσληψη δεν έχει γίνει, να μεταφέρουν έστω κόσμο από υπηρεσίες σε υπηρεσίες. Η τρέχουσα φοροδιαφυγή ως προς τους άμεσους φόρους θα παταχθεί με το να δούμε πάλι συνεργεία στους δρόμους και δεύτερον με τους έμμεσους φόρους κατανάλωσης».

Πρόσθεσε ότι «στο ΣΔΟΕ αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 16 λίστες, 23 ελεγχόμενα επαγγέλματα, χρειάζεται να κάτσει κάτω κάποιος με τη λογική του συντονιστή». Παραδέχθηκε πάντως ότι «υπάρχει μεγάλη βοήθεια από την οικονομική εισαγγελία».



πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Επιστρέφουν 3.900 απολυμένοι

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την επιστροφή 3.900 δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι απολύθηκαν ή τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, στο πλαίσιο του προγράμματος κινητικότητας που εφαρμόστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Με βάση εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που δόθηκε στη δημοσιότητα, εργαζόμενοι που ανήκαν σε κλάδους και ειδικότητες που καταργήθηκαν καλούνται πλέον να καταθέσουν αίτηση μέχρι τις 21 Μαΐου στη Διεύθυνση Προσωπικού/Διοικητικού του φορέα στον οποίο υπηρετούσαν πριν κριθούν «διαθέσιμοι». Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το προσωπικό αυτό να μην έχει μεταταχθεί βάσει οριστικών πινάκων διάθεσης σε άλλη θέση του Δημοσίου.

Το σύνολο των εργαζομένων που επανέρχεται κατατάσσεται σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο το οποίο κατείχε κατά την ημερομηνία που τέθηκε σε διαθεσιμότητα ή καταγγέλθηκε η εργασιακή του σχέση. Για τη σύσταση των κλάδων και ειδικοτήτων εκδίδεται πράξη του οικείου υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Επιπλέον, το υπουργείο δίνει τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να επιλέξουν αν θέλουν να επιστρέψουν στο παλιό τους πόστο ή σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις (εθελοντική κινητικότητα).

Τι θα ισχύσει για σχολικούς φύλακες και δημοτικούς αστυνομικούς

Η εγκύκλιος δόθηκε στη δημοσιότητα το απόγευμα της Τετάρτης, δύο ημέρες μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4325/2015, «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις») για την επαναπρόσληψη δημοσίων υπαλλήλων που έχασαν τη δουλειά τους ή είδαν τις απολαβές τους να μειώνονται λόγω διαθεσιμότητας.

Στην εγκύκλιο υπάρχουν διευκρινίσεις για τις περιπτώσεις των πρώην δημοτικών αστυνομικών και των σχολικών φυλάκων, για τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τεχνικών ειδικοτήτων, το προσωπικό ασφαλιστικών ταμείων (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΕΑ) και πρώην εργαζομένους του ΟΑΕΔ.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, «υπάλληλοι για τους οποίους έχουν εκδοθεί οριστικοί πίνακες διάθεσης βάσει των ανακοινώσεων του τέως υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης μετατάσσονται/μεταφέρονται υποχρεωτικά σε θέσεις τις οποίες καταλαμβάνουν βάσει των οριστικών αυτών πινάκων». Παράλληλα, υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τους δημοτικούς αστυνομικούς (Άρθρο 19), ενώ για τους σχολικούς φύλακες επισημαίνεται: «Υπάλληλοι ειδικότητας πρώην σχολικών φυλάκων, οι οποίοι έχουν μεταφερθεί βάσει οριστικών πινάκων διάθεσης ως βοηθητικό Υγειονομικό Προσωπικό κατηγορίας ΥΕ σε νοσοκομεία, με διαπιστωτική πράξη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετατρέπονται οι θέσεις τους σε κατηγορία ΔΕ της ίδιας ειδικότητας και μεταφέρονται αυτοδικαίως σε προσωποπαγείς θέσεις».

Όσον αφορά στο προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο ανήκε σε ειδικότητες που καταργήθηκαν (ΠΕ Ιατροί, ΤΕ Αισθητικής, ΔΕ Ηλεκτρονικοί), του δίνεται η δυνατότητα μετακίνησης σε άλλη θέση, με την προϋπόθεση όμως ότι θα πρέπει να συμμετάσχει σε μεταγενέστερη διαδικασία κινητικότητας στο Δημόσιο, υποβάλλοντας τη σχετική αίτηση (Άρθρο 14).

Δικαίωμα επαναφοράς και συμμετοχής στις διαδικασίες κινητικότητας

«Το προσωπικό που θα επιστρέψει είτε στην παλαιά του θέση είτε σε προσωποπαγείς θέσεις, εφόσον μεταγενέστερα υποβάλει αίτηση και επιλεγεί σε θέση κινητικότητας, θα τοποθετηθεί οριστικά στην τελευταία» επισημαίνεται στην εγκύκλιο.

Τη δυνατότητα συμμετοχής στις διαδικασίες κινητικότητας, παράλληλα με το δικαίωμα επαναφοράς στις θέσεις που κατείχαν ή σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, έχουν (βάσει του άρθρου 14) μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου:

υπάλληλοι των οποίων έχει λυθεί η υπαλληλική σχέση κατόπιν λήξης της διαθεσιμότητας ή οι οποίοι μετά την έκδοση οριστικών πινάκων κατάταξης και διάθεσης δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν μετά την ανάληψη αυτής και μέχρι τη δημοσίευση του νόμου

υπάλληλοι οι οποίοι τελούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας βάσει του Ν.4172/2013 (Α” 167) και του Ν.4250/2014 (Α” 74), ακόμη και εάν έχει παρέλθει ο χρόνος της διαθεσιμότητας χωρίς να έχει λυθεί η υπαλληλική τους σχέση

υπάλληλοι οι οποίοι τελούν σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 4 του Ν.4316/2014 (Α” 270)

υπάλληλοι οι οποίοι, αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα κατόπιν κατάργησης της θέσης τους, υπηρετούν βάσει δικαστικής απόφασης

υπάλληλοι οι οποίοι ανήκαν οργανικά σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, τα οποία καταργήθηκαν με τις διατάξεις του Ν.4250/2014 (Α” 74) και

υπάλληλοι οι οποίοι τέθηκαν σε εργασιακή εφεδρεία δυνάμει των διατάξεων των παραγράφων 5, 6 και 7 του άρθρου 34 του Ν.4024/2011 (Α” 226).


πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Η Γιουβέντους στον τελικό του Champions League!

Η Γιουβέντους έμεινε όρθια στη Μαδρίτη, πήρε σκορ πρόκρισης (1-1) και επιστρέφει σε τελικό Champions League, εκεί που στις 6 Ιουνίου θα αντιμετωπίσει στο Βερολίνο τη Μπαρτσελόνα.

H Ρεάλ άρχισε δυνατά την αναμέτρηση, πίεσε τους Ιταλούς, δημιούργησε και έχασε ευκαιρίες και τελικά λυτρώθηκε στο 23ο λεπτό. Ο Χάμες Ροντρίγκες κέρδισε πέναλτι από τον Κιελίνι, ο Κριστιάνο Ρονάλντο -που λίγο νωρίτερα έχασε ευκαιρία με εκτέλεση φάουλ να κερδίσει τον Μπουφόν- ανέλαβε την εκτέλεση της εσχάτης των ποινών και οι γηπεδούχοι άνοιξαν το σκορ, φτάνοντας στο επιθυμητό 1-0 που τους έδινε την πρόκριση για τον τελικό της 6ης Ιουνίου.

Στο δεύτερο μέρος η Γιουβέντους αντέδρασε, πήρε τα πάνω της κι άρχισε σιγά-σιγά να ανεβαίνει με αξιώσεις, ενώ στο 57ο λεπτό πέτυχε το γκολ της ισοφάρισης με τον Μοράτα, ο οποίος είχε σκοράρει και στο πρώτο ματς των δύο ομάδων στο Τορίνο. Η Ρεάλ προσπάθησε να απαντήσει, ανέβασε την απόδοσή της, αλλά και η Γιουβέντους ήταν επικίνδυνη στο κενό χώρο, δημιουργώντας προβλήματα στον Κασίγιας. Το 1-1 δεν άλλαξε και η Γηραιά Κυρία του ιταλικού ποδοσφαίρου -και μαθηματικά πρωταθλήτρια στην Ιταλία- πήρε το εισιτήριο για τον μεγάλο τελικό.






ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή σε δήμους της Αττικής

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με διακοπές της κυκλοφορίας, θα εφαρμοστούν την Κυριακή, από τις 8:00 μέχρι τις 18:00, σε διάφορους δήμους της Αττικής, λόγω της 35ης Μαραθώνιας Πορείας Ειρήνης.

Συγκεκριμένα, θα διακοπεί σταδιακά η κυκλοφορία στις ακόλουθες λεωφόρους και οδούς των δήμων: Μαραθώνα - Ν. Μάκρης, Ραφήνας-Πικερμίου, Παλλήνης-Γέρακα, Αγίας Παρασκευής, Χαλανδρίου, Ψυχικού – Φιλοθέης, ως εξής:

Μαραθωνομάχων, στη συμβολή της από τον τύμβο Μαραθώνα μέχρι τη Λ. Μαραθώνος, κατά τις ώρες 08.00΄ - 09.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μαραθωνοδρόμων και Διονύσου, κατά τις ώρες 09.30΄ - 10.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Διονύσου και Αεροπορίας, κατά τις ώρες 09.30΄ - 10.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αεροπορίας και Φλέμιγκ (διασταύρωση Ραφήνας), κατά τις ώρες 10.30΄ - 13.00΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αγ. Χριστοφόρου (διασταύρωση Πικερμίου) και Ευαγγ. Πουλάκη (διασταύρωση Μοναξιάς), κατά τις ώρες 14.00΄ - 14.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ευαγγ. Πουλάκη (διασταύρωση Μοναξιάς) και Εθν. Αντιστάσεως (διασταύρωση Παλλήνης), κατά τις ώρες 14.30΄ - 15.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Εθν. Αντιστάσεως (διασταύρωση Παλλήνης) και της

Λ. Λαυρίου-Κλεισθένους (Κόμβος Σταυρού), κατά τις ώρες 15.30΄ - 16.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου-Κλεισθένους (Κόμβος Σταυρού) μέχρι τη Λ. Μεσογείων & Χαλανδρίου (Πλατεία Αγίας Παρασκευής), κατά τις ώρες 16.30΄ - 17.30΄.

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της από τη Λ. Μεσογείων & Χαλανδρίου (Πλατεία Αγίας Παρασκευής) μέχρι Λ. Μεσογείων & Δημοκρατίας |(Πεντάγωνο), κατά τις ώρες 17.30΄ - 18.00΄.

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της από την διασταύρωση της με τη Λ. Δημοκρατίας μέχρι τη Λ. Μεσογείων Κύπρου (Υ.Ε.Θ.Α.), κατά τις ώρες 18.00΄ - 18.30΄.

Επίσης, θα απαγορευτεί η κάθετη διέλευση των οχημάτων από την Μαραθώνια Πορεία, κατά τις ώρες που τα τμήματά της θα είναι αποκλεισμένα, εκτός των παρακάτω ελεγχόμενων κόμβων κάθετης διέλευσης:

Λ. Μαραθώνος & Διονύσου.
Λ. Μαραθώνος & Αεροπορίας.
Λ. Μαραθώνος & Φλέμιγκ (Διασταύρωση Ραφήνας).
Λ. Μαραθώνος & Αγ. Χριστοφόρου(Διασταύρωση Πικερμίου).
Λ. Μαραθώνος & Ευαγγ. Πουλάκη (Διασταύρωση Μοναξιάς.
Λ. Μαραθώνος & Εθν. Αντιστάσεως (Διασταύρωση Παλλήνης).
Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου – Κλεισθένους (Κόμβος Σταυρού).
Λ. Μεσογείων & Χαλανδρίου (Πλατεία Αγ. Παρασκευής).
Λ. Μεσογείων & Δημοκρατίας (Πεντάγωνο).



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Περί Συνδικαλισμού

Αν γυρίζαμε στο 2008, τότε που η «ελληνική οικονομία ήταν θωρακισμένη από την κρίση» και οι εργαζόμενοι αυτού του τόπου δεν είχαν να ανησυχούν για τίποτα, (ακόμα και αν δεν κούνησαν ποτέ το δάχτυλό τους για τίποτα, μιας και οι ίδιοι και τα αφεντικά τους «δεν ήταν σαν όλους τους άλλους»)• θα βρίσκαμε μια σειρά από ονόματα, θεσμούς και καταστάσεις που πλέον έχουν την θέση τους μόνο στα μουσεία παλαιοντολογίας. Ένας τέτοιος υπήρξε και ο θεσμός των κλαδικών συμβάσεων.Οι κλαδικές συμβάσεις λοιπόν λειτουργούσαν περίπου ως εξής:

Από την μια υπήρχε η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που καθόριζε τα επαγγελματικά δικαιώματα του συνόλου της εργασίας (κατά βάση τον κατώτερο μισθό δηλαδή) και από εκεί και πέρα μια σειρά διαφορετικών εργασιακών κλάδων αποχωριζόταν από αυτήν, και μόνο προς όφελος του εργαζόμενου. Έτσι η εργατική τάξη στην Ελλάδα, νομικά, χωριζόταν σε δύο μέρη, το κάτω που καλυπτόταν από την ΕΓΣΣΕ και το πάνω που κατάφερνε να παίρνει ακόμα το κάτι τις παραπάνω (που φυσικά και το ίδιο ήταν διαβαθμισμένο σε εκατοντάδεςκατηγορίες).

Αν και εκτός του θέματός μας, θα είναι τραγικό να μην αναφερθεί και εδώ: φυσικά,για την εργατική τάξη υπήρχαν δύο ακόμα μεγάλες κατηγορίες. Πρώτον ο τεράστιος χώρος της μαύρης εργασίας και δεύτερον το παρανομοποιημένο,αόρατο κομμάτι της εργατικής τάξης, δηλαδή οι μετανάστες,που παραδοσιακά υπόκεινται στην ανοιχτή φασιστική διαχείριση.

Να μια είδηση που εμφανίστηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» προσφάτως• άλλη μια είδηση μεταξύ των πολλών που περιγράφουν στωικά την ήττα μας:

«Μόλις 11 κλαδικές συμβάσεις εργασίας βρίσκονται πλέον εν ισχύ, καλύπτοντας περίπου το 7% -10% των μισθωτών, όταν το 2008, σχεδόν το σύνολο των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα καλύπτονταν από 161 κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές συμβάσεις με εθνική εμβέλεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση που καθόριζε τις κατώτατες αποδοχές, το 2008 κάλυπτε περισσότερους εργαζόμενους από αυτούς που σήμερα «προστατεύονται» από κλαδικές συμβάσεις. Το Εθνικό Ινστιτούτο που βρίσκεται υπό την εποπτεία
του υπουργείου Εργασίας, επισημαίνει ότι ο θεσμός των συλλογικών συμβάσεων εργασίας εθνικού, κλαδικού και ομοιοεπαγγελματικού επιπέδου τείνει να καταστεί ανενεργός».

Τέρμα λοιπόν οι κλαδικές συμβάσεις. Αν επιλέγουμε να σταθούμε λίγο σε αυτό το σημείο, είναι γιατί μπορεί κανείς να βγάλει κάποια συμπεράσματα για τις εποχές που ζούμε. Οι κλαδικές συμβάσεις δεν ήταν απλώς ένα μαξιλαράκι που κατάφερνε να κατοχυρώσει η “πάνω” (η τέλος πάντων “λίγο πιο πάνω”) εργατική τάξη, το οποίο χάθηκε μέσα στο γενικό χαμό.

Οι κλαδικές συμβάσεις ήταν άμεσα και οργανικά συνδεδεμένες με τον συνδικαλισμό, όπως ασκούνταν τα τελευταία 30 χρόνια στην Ελλάδα. Άλλωστε η όλη ουσία των κλαδικών ήταν αυτή:κάποια στιγμή ένας κλάδος αποκτούσε αρκετά δυνατό σωματείο ώστε να μπορεί να διαπραγματευτεί με το κράτος, ώσπου τελικά πετύχαινε την εξαίρεσή του από την υπόλοιπη εργατική τάξη.

Τα σωματεία στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια δεν αποτελούσαν τίποτα μαχητικούς μηχανισμούς, που μπορεί να φαντάζεται κανείς ως συνέχεια μιας εικόνας από το μακρινό παρελθόν. Αντίθετα, υπήρξαν μηχανισμοί ενταγμένοι στην ίδια την ουσία του κράτους και της λογικής του. Από την μια, το κράτος φρόντιζε να διαπραγματεύεται μαζί τους και να τα συντηρεί και από την άλλη, αυτά φρόντιζαν η εργατική κινητικότητα να μην ξεφεύγει ποτέ από τα πλαίσια του πατριωτικού ρεαλισμού. Δεν εκπροσωπούσαν τα “δίκια των εργατών”, αλλά ρύθμιζαν την υγιή λειτουργία του συστήματος. Μέρος αυτής της λειτουργίας υπήρξε και η δημιουργία του τεράστιου συστήματος εξαιρέσεων και διαχωρισμών ή αλλιώς των κλαδικών συμβάσεων. Όπου ο κάθε αγώνας αφορούσε τον έναν αλλά όχι τον άλλο (τους δασκάλους και όχι τους ντελιβεράδες,του ντελιβεράδες και όχι τους σερβιτόρους, τους σερβιτόρους και όχι τους μάγειρες κλπ κλπ κλπ) και όπου ακόμα και μέσα στην ίδια επιχείρηση εργαζόμενοι που εμφανώς βρίσκονταν στην ίδια κατάσταση αντιμετωπίζονταν με διαφορετικό τρόπο ακόμη και νομικά.

Δεν είναι όμως εδώ το σημείο όπου θα λύσουμε ζητήματα που πια μοιάζουν τόσο χαμένα στο παρελθόν, όπως «η μορφή του σωματείου», «κλαδικό vs εργασιακό» κλπ κλπ…
Το τέλος των κλαδικών συμβάσεων ουσιαστικά αποτελεί το τράβηγμα του χαλιού κάτω από τα πόδια των κρατικών συνδικάτων. Για αυτά πια δεν υπάρχει κανένας χώρος και κανένα έδαφος, το κράτος τούς γύρισε την πλάτη και τα άφησε ναπεθάνουν από “ασιτία”. Πράγματι τα σωματεία αυτά υπήρξαν μέρος του κράτους, αλλά το κράτος κατά την διάρκεια της κρίσης επιτάχυνε τον φασιστικό μετασχηματισμό του, αφήνοντας τέτοιες “κεϋνσιανές” λογικές να μοιάζουν εικόνες από το παρελθόν.
Έτσι, το “πάνω” (η “λίγο πιο πάνω”) κομμάτι της εργατικής τάξης μεταφέρθηκε μαζικά στην πιο κάτω κατηγορία (φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις), μια κατηγορία από την οποία νόμιζε πως είχε ξεφύγει για πάντα….

Όπως και να έχει όμως, δεν θα κλάψουμε για τον θάνατο ενός μηχανισμού που ποτέ δεν “αγαπήσαμε”. Στο διάολο να πάνε όλοι οι εργατοπατέρες. Δεν θα κάνουμε όμως ότι δεν προσέξαμε πως η εξαφάνιση αυτή ήρθε από το κράτος και όχι από ένα κίνημα που ασφυκτιούσε στις συντεχνιακές δομές διαμεσολάβησης. Δεν θα κάνουμε ότι δεν βλέπουμε πως στη θέση του πασόκου εργατοπατέρα, μπαίνει ο ματατζής και όλο το φασιστικό σινάφι του.

Ίσως όμως εκτός από τις περιττές οχλήσεις που ξεφορτώνονται τα αφεντικά μαζί με τον κρατικό συνδικαλισμό, να εγκαταλείπουν και κάτι ακόμα: την “ησυχία, τάξη και ασφάλεια” που εξασφαλιζόταν μέσα από την διαίρεση της εργατικής τάξης. Ίσως και να κατασκευάζουν μια ανασύνθεση της εργατικής τάξης που (ποιός ξέρει;) θα δημιουργήσει πραγματικά προβλήματα. Ίσως χωρίς τον καταραμένο κρατικό συνδικαλισμό να βρεθεί ο χώρος για την πραγματική οργάνωση των εργατών.

Αυτά όμως δεν θα μάς τα χαρίσουν τα αφεντικά, θα πρέπει να τα φτιάξουμε μόνοι μας. Όπως και να έχει, καμιά“κλωτσιά στο πτώμα” του κρατικού συνδικαλισμού ίσως και να
είναι μια καλή αρχή.




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Η αναγκαιότητα και οι προϋποθέσεις μιας πετυχημένης άμεσης εξόδου από την ΕΕ

Γράφει: Γιώργος Ρούσης

Υπάρχουν πολλοί σοβαροί λόγοι που οδηγούν στην αναγκαιότητα εξόδου από την Ε.Ε.
Ο πρώτος λόγος είναι ότι η ΕΕ είναι μια σαφώς ταξικά προσανατολισμένη υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου μορφή ολοκλήρωσης και όχι μια ένωση των λαών η οποία για να πραγματοποιηθεί, κατ’ αναλογία του αστικού κράτους, απαιτεί όχι την εκ των έσω μεταρρύθμιση της αλλά το γκρέμισμα και το τσάκισμά της.


Ο δεύτερος από αυτούς είναι ότι καμιά ουσιαστική μεταρρύθμιση σε φιλολαϊκή κατεύθυνση δεν είναι εφικτή στα πλαίσια της ΕΕ και τούτο διότι το απαγορεύουν ρητά οι κανονισμοί της ΕΕ οι οποίοι και δεσμεύον τις χώρες μέλη της.

Αυτό έχει βαρύνουσα σημασία σε μια εποχή που η σχέση των προοδευτικών μεταρρυθμίσεων με μια γενικότερη ριζοσπαστική αλλαγή είναι πιο άμεση απ’ ότι παλιότερα ακριβώς λόγω της σύγχρονης δομικής κρίσης του καπιταλισμού η οποία για την επίλυσή της απαιτεί την υπέρβασή του και όχι την επιστροφή από τον νεοφιλελευθερισμό σε ένα κευνσιανό μοντέλο.

Ο τρίτος λόγος είναι ότι στα πλαίσια του Είναι που διαμορφώθηκε για τους λαούς των χωρών από την συμμετοχή τους στην ΕΕ όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που συνειδητοποιούν τον πραγματικό της χαρακτήρα και στρέφονται εναντίον της.

Και ο ρόλος της Αριστεράς είναι να προωθήσει παραπέρα αυτό το επίπεδο συνειδητοποίησης αντί να το οδηγεί προς τα πίσω, είτε με την ΕΕ λαγνεία, είτε υποστηρίζοντας ότι η έξοδος από την ΕΕ θα πρέπει να πραγματοποιηθεί επί σοσιαλισμού και όχι εδώ και τώρα στα πλαίσια μια μεταβατικής αντισυστημικής περιόδου.

Ο τέταρτος λόγος είναι ότι αν δε απαιτήσει η αριστερά την έξοδο από την ΕΕ και αυτό το διεκδικεί μόνον η άκρα δεξιά, εγκυμονεί ο κίνδυνος το αντιΕΕ ρεύμα να το καρπωθεί ο φασισμός κατ’ αναλογία του θρησκευτικού μουσουλμανικού φανταμανταλισμού ο οποίος ανδρώθηκε από την απουσία μιας επαναστατικής εναλλακτικής με όλες τις τραγικές συνέπειες που αυτό μπορεί να έχει για τους λαούς.

Όμως και η πρόταση της εξόδου από την ΕΕ ή ακόμη και μόνον από την Ευρωζώνη είναι ανεπαρκής και κινδυνεύει να οδηγήσει σε μια μαζική εθελοδουλία αν έχει τον χαρακτήρα του «πάμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα».

Εν προκειμένω είναι βέβαιο ότι η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων θα προτιμήσει την σιγουριά της δυστυχίας στην οποία άλλωστε και έχει γαλουχηθεί από τους κυρίαρχους, από το εγχείρημα μιας αβέβαιης ευτυχίας η οποία μπορεί να είναι καταστροφική αν η έξοδος από το ευρώ και την ΕΕ δεν έχει προηγουμένως προετοιμαστεί θεωρητικά και δεν έχει προσλάβει ένα όσο γίνεται πιο σαφές περιεχόμενο .

Τα δέκα σημεία της εξόδου από ευρώ και ΕΕ, της παύσης πληρωμών, των εθνικοποιήσεων, της παραγωγικής ανασυγκρότησης ….κλπ. ναι μεν αποτελούν ένα ελάχιστο πλαίσιο κίνησης, είναι όμως ανεπαρκή για να συγκροτήσουν μια ελκτική πειστική πρόταση για ευρύτερες μάζες, ανεπαρκή για να οδηγήσουν σε μια δύσκολη μεν, αίσια δε, έξοδο από το λάκκο των λεόντων.

Μια άλλη προϋπόθεση που συνδέεται με την προηγούμενη, για να έχει αίσια προοπτική η αναγκαία έξοδος από την ΕΕ, είναι αυτή να στηρίζεται σε ένα οργανωμένο, λαϊκό, μαζικό κίνημα και ένα κομματικό πολιτικό υποκείμενο.

Και αυτή η προϋπόθεση αποδυναμώνεται επικίνδυνα όταν καλλιεργείται η λογική της εναπόθεσης των ελπίδων μόνον σε μια εκλογική νίκη της αριστεράς και όταν το αριστερό κυβερνών κόμμα λειτουργεί αντιδημοκρατικά και οι πιο σημαντικές αποφάσεις του λαμβάνονται από ένα στενό κύκλο στελεχών.

Ναι λοιπόν στην άμεση οργανωμένη έξοδο από το ευρώ και την ΕΕ, όχι στην εθελοδουλία και την άτακτη έξοδο.



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!