EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Θεσσαλονίκη: Ποινή κάθειρξης 12 ετών σε εφοριακούς για παράνομες επιστροφές ΦΠΑ

Σε ποινή κάθειρξης 12 ετών καταδικάστηκαν από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης τέσσερις εφοριακοί που υπηρετούσαν στη ΔΟΥ Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής, για υπόθεση που αφορούσε στο λεγόμενο σκάνδαλο των παράνομων επιστροφών ΦΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση με τις παράνομες επιστροφές ΦΠΑ, αποκαλύφτηκε το 2001, μετά από τυχαίο έλεγχο του ΣΔΟΕ σε εταιρία της Θεσσαλονίκης.

Όπως αποδείχτηκε η επιχείρηση ήταν εικονική, καθώς αποτελείτο από ένα γραφείο με μία συσκευή τηλεφώνου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες της εμφανίζονταν να έχουν εξαγωγική δραστηριότητα, προσκομίζοντας τιμολόγια «μαϊμού» με τα οποία εισέπρατταν επιστροφές ΦΠΑ.

Στις έρευνες που ακολούθησαν τότε, διαπιστώθηκε πως την ίδια πρακτική ακολουθούσαν δεκάδες άλλες επιχειρήσεις της πόλης, με τη ζημιά που προκλήθηκε στο ελληνικό Δημόσιο να ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται ότι πολλές από αυτές τις υποθέσεις έφτασαν στα ακροατήρια, ενώ ορισμένοι από τους εμπλεκόμενους κατέληξαν στις φυλακές.

Η υπόθεση που εκδικάστηκε σήμερα, αφορά στο διάστημα 1998-2000, με την επιστροφή του ΦΠΑ να προσεγγίζει, κατά το κατηγορητήριο, το 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

Το δικαστήριο έκρινε τους κατηγορούμενους ένοχους για απιστία στην υπηρεσία, ενώ άπαντες αφέθηκαν ελεύθεροι ενόψει της δίκης στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο, υπό τον όρο της καταβολής εγγυοδοσίας ύψους 10.000 ευρώ. Μεταξύ των καταδικασθέντων είναι η τότε προϊσταμένη της ΔΟΥ, ένας τμηματάρχης, ένας επόπτης κι ένας ελεγκτής.

Σε αντίθεση με τους παραπάνω, το δικαστήριο αθώωσε λόγω αμφιβολιών έναν συνάδελφό τους που υπηρετούσε στην ίδια Εφορία.

Εκτός από τους εφοριακούς, στο εδώλιο του δικαστηρίου κάθισαν για ηθική αυτουργία στην απιστία και τρεις ιδιώτες, ανάμεσα στους οποίους ο ιδιοκτήτης της εταιρίας που εισέπραξε παράνομα τον ΦΠΑ, η σύζυγός του και μία γυναίκα που εμφανιζόταν ως διαχειρίστρια της επιχείρησης.

Το Κακουργιοδικείο Θεσσαλονίκης επέβαλε σε βάρος τους ποινές κάθειρξης από 10 έως 15 χρόνια. Στον επιχειρηματία επιβλήθηκε η μεγαλύτερη ποινή ενώ αποφασίστηκε η έφεσή τους να έχει αναστέλλουσα δύναμη, υπό τον όρο καταβολής εγγυήσεων έως 15.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι τρεις παραπάνω είναι ήδη έγκλειστοι στις φυλακές, καθώς είχαν καταδικαστεί για απάτη στην ίδια υπόθεση από άλλο δικαστήριο.

Μάλιστα, στον 72χρονο επιχειρηματία είχε επιβληθεί η ποινή της
ισόβιας κάθειρξης, ενώ, αξίζει να αναφερθεί ότι σε εκείνη τη δίκη είχαν καταθέσει ως μάρτυρες κατηγορίας οι εφοριακοί που κρίθηκαν σήμερα ένοχοι.

Όπως και τώρα, έτσι και τότε, οι εφοριακοί υποστήριξαν ότι εξαπατήθηκαν από τον επιχειρηματία, ωστόσο αργότερα βρέθηκαν στο εδώλιο του κατηγορουμένου, μετά από καταγγελίες του ίδιου του επιχειρηματία κι ενός λογιστή (αποκαλούμενου ως «λογιστή του ΦΠΑ» κι έγκλειστου σήμερα στις φυλακές), που υποστήριξαν ότι οι υπάλληλοι συμμετείχαν στην κομπίνα κι ότι έπαιρναν μίζες.




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Στάση εργασίας σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ από την έναρξη της βάρδιας έως και τις 8 το πρωί.

Ακινητοποιημένα θα είναι αύριο από την έναρξη της βάρδιας έως και τις 8 το πρωί ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, μετρό και τραμ, λόγω της νέας προειδοποιητικής στάσης εργασίας που αποφάσισαν οι εργαζόμενοι.

Τα σωματεία εργαζομένων στα τρία μέσα σταθερής τροχιάς με κοινή ανακοίνωσή τους ζητούν, όσον αφορά τη ΣΤΑΣΥ, να «σταματήσει η διαχείριση "του τίποτα", να στελεχωθεί ο φορέας από τακτικό προσωπικό, να πάψουν οι τοποθετήσεις επίλεκτων και να οργανωθεί η κοινωνική πολιτική για τη μετακίνηση των αδύναμων και ευπαθών ομάδων».



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Στάση εργασίας την Τρίτη στα τρόλεϊ από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι

Χωρίς τρόλεϊ θα μείνει αύριο το λεκανοπέδιο, από τις 11:00 έως τις 15:00, λόγω της στάσης εργασίας που αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.

Τα αιτήματα των εργαζομένων μεταξύ άλλων είναι: προσλήψεις προσωπικού, επιστροφή των εσωτερικών μετατάξεων και αποσπάσεων, χρηματοδότηση του οργανισμού, αγορά ανταλλακτικών και ελαστικών, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, μείωση του εισιτηρίου, φθηνές ασφαλείς και αξιόπιστες συγκοινωνίες, όχι στην συρρίκνωση και απαξίωση του συγκοινωνιακού έργου και συνεργασία με όλους τους φορείς, Τροχαία και ΟΑΣΑ για την καλύτερη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.
Η Ανακοίνωση :





 




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Άρχισαν τα όργανα στο Λονδίνο – Επεισόδια και συλλήψεις σε διαδήλωση κατά του Κάμερον

Μικροεπεισόδια ξέσπασαν στο κέντρο του Λονδίνου χθες, κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης κατά της επανεκλογής του συντηρητικού πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον.

Οι διαδηλωτές, οι οποίοι χτυπούσαν κατσαρόλες, φυσούσαν σφυρίχτρες και φώναζαν υβριστικά συνθήματα, έφτασαν μπροστά από την πύλη που οδηγεί στην οικία του Κάμερον στην Ντάουνινγκ Στριτ, ένα σημείο που είναι αποκλεισμένο από την αστυνομία. Εκεί επιτέθηκαν στους αστυνομικούς πετώντας μπουκάλια, κουτιά από κονσέρβες, καπνογόνα, ακόμη και ένα ποδήλατο.

Η αστυνομία συνέλαβε 17 ανθρώπους, ενώ πέντε μέλη των δυνάμεων ασφαλείας τραυματίστηκαν, όπως ανακοίνωσε η Σκότλαντ Γιάρντ, η οποία χαρακτήρισε την κινητοποίηση μια αυθόρμητη διαδήλωση κατά της λιτότητας.

Δύο από τους τραυματίες εξακολουθούν να νοσηλεύονται. Σύμφωνα με φωτορεπόρτε του πρακτορείου Ρόιτερς περίπου 200 άνθρωποι συμμετείχαν στη διαδήλωση.

Ο Κάμερον, η κυβέρνηση του οποίου έχει εφαρμόσει μια σκληρή πολιτική περικοπών προκειμένου να περιορίσει το δημοσιονομικό έλλειμμα της Βρετανίας και έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει και σε άλλα ανάλογα μέτρα, κέρδισε μια δεύτερη θητεία στην πρωθυπουργία μετά τις εκλογές της Πέμπτης, στις οποίες το κόμμα των Συντηρητικών κατάφερε να διασφαλίσει την απόλυτη πλειοψηφία στο κοινοβούλιο.




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Πώς να εξοικονομήσετε ενέργεια από τις ηλ. συσκευές

Μήπως οι ηλεκτρικές συσκευές του σπιτιού μας «ξοδεύουν» περισσότερο ρεύμα απ’ ό,τι θα’ πρεπε;

Δεν είναι μόνο δικό τους το… λάθος. Φταίμε πάνω απ’ όλα εμείς, που δεν τις διαχειριζόμαστε σωστά. Μερικές συμβουλές ώστε να εξοικονομήσουμε ρεύμα μέσω των ηλεκτρικών συσκευών και να δούμε δραστικά μειωμένο τον επόμενο λογαριασμό της ΔΕΗ…

  • Το χειμώνα χαμηλώνουμε την ένταση της ψύξης στο ψυγείο. Ιδανική θερμοκρασία συντήρησης για το χειμώνα θεωρείται ανάμεσα στους 4-5 βαθμούς Κελσίου και για κατάψυξη οι -17 βαθμοί Κελσίου. Με το να χαμηλώσουμε δύο σκάλες τη θερμοκρασία το χειμώνα εξοικονομούμε πάνω από 10% στην κατανάλωση ρεύματος του ψυγείου.
  • Οταν μαγειρεύουμε σβήνουμε το μάτι της κουζίνας 3-4 λεπτά πριν βγάλουμε την κατσαρόλα ή το τηγάνι από τη φωτιά. Η θερμότητα που έχει αναπτυχθεί στο μεταξύ φτάνει και περισσεύει για να ολοκληρωθεί το φαϊ μας. Αν το κάνουμε κάθε ημέρα μεσημέρι-βράδυ γλυτώνουμε τουλάχιστον δύο ώρες λειτουργίας της κουζίνας κάθε μήνα.
  • Σκεπάζουμε τις κατσαρόλες και τα τηγάνια. Τα φαγητά που ετοιμάζουμε βράζουν, ψήνονται ή τηγανίζονται στο μισό χρόνο, άρα και με τη μισή κατανάλωση ρεύματος.
  • Αν έχουμε φούρνο μικροκυμάτων τον χρησιμοποιούμε πάντα όταν πρόκειται απλά να «ζεστάνουμε» ένα φαγητό. Γίνεται σε πολύ μικρότερο χρόνο και με το 30% της ενέργειας που χρειαζόμαστε αν το ζεστάνουμε στο μάτι της κουζίνας.
  •  Στα φαγητά που θέλουν αρκετή ώρα για να ετοιμαστούν δεν ανάβουμε τον φούρνο για προθέρμανση, το ψήσιμο μπορεί να ξεκινήσει και από κρύο φούρνο. Επίσης δεν ανοίγουμε πολλές φορές το φούρνο για να δούμε «αν έγινε το φαϊ». Γι’ αυτό έχει τζάμι ο φούρνος στο μπροστινό του μέρος, για να βλέπουμε τι γίνεται. Κάθε φορά που ανοίγουμε το φούρνο, η θερμοκρασία στο εσωτερικό πέφτει κατά 5-10 βαθμούς.


πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Μέτρα για μειώσεις στις τιμές των τροφίμων φέρνει η κυβέρνηση

Μειώσεις στις τιμές των τροφίμων και άλλων καταναλωτικών αγαθών σχεδιάζει να φέρει η κυβέρνηση με τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη να έχει αναθέσει στον Γενικό γραμματέα Εμπορίου Αντώνη Παπαδεράκη την προετοιμασία νομοθετικής ρύθμισης που θα καθιστά υποχρεωτική την αναγραφή στα τιμολόγια των εκπτώσεων που κάνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους κατά την πώληση των προϊόντων τους.

Όπως εξήγγειλε και ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, η κυβέρνηση ετοιμάζει μια σειρά από νομοθετικές παρεμβάσεις που έχουν ως στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και το άνοιγμα των αγορών.

Μία από αυτές είναι και το ακανθώδες ζήτημα των «καθαρών» τιμών. Αφορά ουσιαστικά τις συναλλαγές ανάμεσα στους προμηθευτές και τις αλυσίδες λιανικού εμπορίου και για την ακρίβεια τις παροχές που δίνουν οι πρώτοι στους δεύτερους μετά τη χονδρική πώληση των προϊόντων.

Οι παροχές

Το πλαίσιο αυτής της συνεργασίας δεν είναι τόσο διαφανές, λένε πληροφορίες του Έθνους, καθώς οι τιμές χονδρικής είναι φουσκωμένες... ώστε να δίνονται οι παροχές στο λιανικό εμπόριο. Οι παροχές είναι οι εκπτώσεις, τα πιστωτικά σημειώματα, οι επιπλέον δωρεάν παλέτες με προϊόντα κ.λπ. Είναι ουσιαστικά «δώρα» που κάνουν οι επιχειρήσεις παραγωγής ή οι πολυεθνικές στα καταστήματα για μία καλύτερη θέση των προϊόντων τους στο «ράφι». Αυτά τα «δώρα» όμως δεν φαίνονται πουθενά, δεν περνούν στα τιμολόγια.

Εχει διαπιστωθεί από έρευνες που έχει κάνει στο παρελθόν το πρώην υπουργείο Ανάπτυξης ότι οι παροχές δεν περνάνε αυτούσιες στην κατανάλωση. Μπορεί για παράδειγμα μια βιομηχανία να κάνει έκπτωση μετά την πώληση χονδρικής του προϊόντος στο σούπερ μάρκετ, ωστόσο το ποσοστό αυτό να μην περνά ολόκληρο στη λιανική. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ίδιες οι έρευνες δείχνουν πως οι εκπτώσεις και οι παροχές «φουσκώνουν» κατά 25% με 30% τις τελικές τιμές πώλησης.

Ο συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο χορηγούνται οι εκπτώσεις από τη βιομηχανία στο λιανεμπόριο κρατά από τη δεκαετία του '90. Ηταν τότε η εποχή που έκαναν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά οι μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αυτές, για να κερδίσουν μερίδια στην αγορά και για να εκτοπίσουν τις μικρότερες ελληνικές επιχειρήσεις, με δέλεαρ την καλύτερη προβολή στα ράφια τους και τη δυνατότητα επίτευξης υψηλότερων τζίρων, πίεζαν τους προμηθευτές για εκπτώσεις επί των τιμών χονδρικής.

Οι τελευταίοι, πράγματι, για να αποσπάσουν κι εκείνοι μερίδια έκαναν εκπτώσεις, έδιναν παροχές στα ξένα σούπερ μάρκετ. Με τα χρόνια να περνούν, την ίδια απαίτηση είχαν και οι μεγάλες ελληνικές αλυσίδες.

Υπερτιμολογήσεις

Ωστόσο, επειδή κάθε χρόνο οι λιανέμποροι ζητούσαν όλο και περισσότερες παροχές, οι βιομηχανίες υπερτιμολογούσαν τα προϊόντα τους προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερη χασούρα...

Εκτός όμως από αυτό το «φούσκωμα» είχε καταγραφεί και το φαινόμενο μία προμηθευτική επιχείρηση να διαμορφώνει ενιαία τιμή χονδρικής για όλους τους πελάτες λιανεμπόρους της. Ετσι, ενώ βιομηχανίες και σούπερ μάρκετ θα έπρεπε να παζαρεύουν για χαμηλότερες τιμές, διαπραγματεύονταν -κάτι το οποίο πράττουν και σήμερα- για υψηλότερες εκπτώσεις. Μάλιστα πολλές φορές είχε σημειωθεί και το τραγελαφικό η τιμή χονδρικής να είναι υψηλότερη κι από τη λιανική.

Η άλλη αρνητική επίπτωση που προκαλεί αυτή η στρεβλή κατάσταση στην αγορά είναι οι μικρότεροι επιχειρηματίες λιανικής να μην μπορούν να σταθούν στον ανταγωνισμό, καθώς οι μεγάλοι δεν κάνουν σε αυτούς το «χατίρι» της διάθεσης μεγαλύτερων και περισσότερων παροχών και εκπτώσεων.

Επιπλέον, οι αρμόδιες αρχές, το υπουργείο Οικονομίας, η Ελληνική Στατιστική Αρχή δεν μπορούν να βρουν με ευκολία το πραγματικό κόστος ενός προϊόντος, αλλά και ούτε να μετρήσουν τις μειώσεις των τιμών, ιδίως αυτών της χονδρικής.

Πτώση πληθωρισμού... άνοδος τροφίμων

Πτώση καταγράφει ο πληθωρισμός, ανοδική όμως τροχιά ακολουθούν οι τιμές των τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών των νοικοκυριών. Την παράδοξη αυτή πορεία καταγράφουν δύο έρευνες. ζζΗ πρώτη είναι της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, που δείχνει τον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή να είναι τον Απρίλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα μειωμένος κατά 2,1% και τον δείκτη «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» να κινείται με αύξηση 0,9%.

Η δεύτερη έρευνα αφορά τις τιμοληψίες του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Το ΙΕΛΚΑ μετρά ανά τακτά διαστήματα τις τιμές 20 κατηγοριών προϊόντων που ψωνίζουν οι οικογένειες από τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων. Η τελευταία καταγραφή του Απριλίου σε σχέση με εκείνη του περασμένου Νοεμβρίου έδειξε αύξηση 20% στο κόστος αγοράς των συγκεκριμένων ειδών.

Τον προηγούμενο μήνα το συνολικό ποσό που έπρεπε να πληρώσει μια οικογένεια για την προμήθεια των προϊόντων αυτών (γάλα, ψωμί του τοστ, κοτόπουλο, αναψυκτικά , αλεύρι, λάδι, απορρυπαντικά, οπωροκηπευτικά κ.λπ.) ήταν στα 51,54 ευρώ. Πριν από πέντε μήνες υπολογιζόταν στα 42,90 ευρώ. αυξήσεις τιμών Αν απομονώσουμε ορισμένα προϊόντα, τότε οι αυξήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες και μάλιστα σε διάστημα ενός πενταμήνου.

Για παράδειγμα, τα ξερά κρεμμύδια ανατιμήθηκαν κατά 69,57%, το ψωμί για τοστ 5,82%, τα μακαρόνια 3,07% κ.ο.κ. Ομως και η ΕΛΣΤΑΤ μετρά σε έναν χρόνο εντυπωσιακά μεγάλες αυξήσεις τιμών: Νωπά λαχανικά 15,2%, ελαιόλαδο 11,1%, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί 9%, νωπό κατσίκι 6,3%, τυρί φέτα 2,6% κ.λπ.

Ετσι στην ελληνική αγορά της πενταετούς κρίσης παρατηρείται το ακόλουθο παράδοξο. Αν και η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση, ο πληθωρισμός για 26ο μήνα ακολουθεί αρνητική τροχιά, οι μισθοί έχουν πέσει κατά 25%, η ανεργία κινείται στο 26%, η ζήτηση έχει υποχωρήσει δραματικά, εντούτοις οι τιμές σε τρόφιμα και άλλα είδη βιοτικής ανάγκης έχουν ανατιμηθεί.

Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν τις αυξήσεις αυτές στην ολιγοπωλιακή δομή της, στην αυξημένη φορολογική επιβάρυνση (συντελεστές ΦΠΑ), στο αυξημένο κόστος παραγωγής αλλά και στο γεγονός πως η ελληνική οικονομία είναι εισαγωγική.



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Σφήνα σε ρώσους και κινέζους μπαίνουν αμερικανοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ποιοι είναι

Η αμερικανική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Watco Companies, L.L.C., προνομιακός συνεργάτης της Hewlett Packard στις ΗΠΑ, ετοιμάζεται να χτυπήσει τον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που συμπληρώνει το διαμεταφορικό άξονα Ασίας-Ευρώπης που οικοδομεί η Cosco.

Καθώς η πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια από τις ιδιωτικοποιήσεις που εμπίπτουν σε αυτές που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί πως θα σεβαστεί τη διαδικασία αφού έχει ήδη ξεκινήσει, κορυφαία στελέχη της πραγματοποίησαν επαφές με όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς παράγοντες στην Ελλάδα και φέρονται να προωθούν την συμμετοχή τους στην διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με όχημα την ρουμανική εταιρεία που έχει εκδηλώσει επίσημα ενδιαφέρον.

Η Watco λειτουργεί 4 μονάδες μεταφοράς, συντήρησης, τερματικών σταθμών (αλλά και λιμενικών σταθμών). Είναι η λειτουργός 32 διαφορετικών γραμμών στις ΗΠΑ μικρών αποστάσεων (για τα αμερικανικά δεδομένα) και θεωρείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες shortline σιδηροδρόμων εκεί.

Το ρουμανικό σχήμα λοιπόν που θεωρείτο μέχρι πρότινος «νεκρό» εξαιτίας ενδογενών εταιρικών του προβλημάτων (που περιλαμβάνουν και ένα φυλακισμένο στέλεχος) αναδεικνύεται σε φαβορί. Όμως η (μόνη) άλλη αντίπαλη κοινοπραξία είναι αυτή της ρωσικής JSC Russian Railways με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ…



ΠΗΓΗ


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Όλο το σχέδιο της κυβέρνησης για τις νέες αντικειμενικές αξίες

Το ενδεχόμενο οι νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων να ισχύσουν και για τον υπολογισμό του φετινού ΕΝΦΙΑ -εφόσον βέβαια χαθεί και η τελευταία… ελπίδα για αντικατάσταση του φόρου από έναν Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας- εξετάζουν στο υπουργείο Οικονομικών.

Ένα τέτοιο σενάριο, θα οδηγήσει σε έμμεση μείωση του φόρου ακόμη και κατά 12% καθώς οι αντικειμενικές αξίες επηρεάζουν τον φόρο για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες.

Δεν θα λείψουν βέβαια και οι περιπτώσεις αύξησης του φόρου καθώς για περιοχές όπου οι αντικειμενικές αξίες παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα από το 2007, ενδέχεται να υπάρξουν και αυξήσεις στις τιμές ζώνης. Το όλο εγχείρημα του να υπάρξει έμμεση μείωση του ΕΝΦΙΑ μέσα από την αποκλιμάκωση των αντικειμενικών αξιών, θα εξαρτηθεί βέβαια και από το δημοσιονομικό κόστος γι’ αυτό όλο το «πακέτο» με τους φόρους ακινήτων και τις νέες αντικειμενικές αξίες θα ανακοινωθεί μετά τον Ιούνιο όταν πλέον θα έχει κριθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος που θα πρέπει να εμφανίσει ο φετινός προϋπολογισμός.

Η διαδικασία προετοιμασίας των νέων αντικειμενικών αξιών, έχει ξεκινήσει εδώ και εβδομάδες από την αρμόδια επιτροπή η οποία έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών.

Μέλη της επιτροπής, έχουν απευθυνθεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς –συμβολαιογράφους, τράπεζα της Ελλάδας, Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων- προκειμένου να αντλήσουν κάθε πληροφορία που θα επιτρέψει την προσέγγιση των πραγματικών αξιών.

Έτσι, μεταξύ άλλων έχουν ζητηθεί οι αναγραφόμενες στα συμβόλαια αξίες μεταβίβασης από τους συμβολαιογράφους, τα στοιχεία που συλλέγει η Τράπεζα της Ελλάδας, ακόμη και οι μισθωτικές αποδόσεις. Τα πρώτα ευρήματα, είναι αποκαρδιωτικά καθώς αποτυπώνεται τεράστια διαφορά των αντικειμενικών αξιών έναντι των πραγματικών. Σε κάποιες περιπτώσεις, η αντικειμενική αξία έχει φτάσει να είναι δύο ή και τρεις φορές μεγαλύτερη από την πραγματική αξία.

Η αποκατάσταση αυτής της κατάφορης αδικίας εις βάρος των ιδιοκτητών γίνεται μόνο με πλήρη εξίσωση των πραγματικών αξιών με τις αντικειμενικές. Αυτό όμως συνεπάγεται τεράστιο δημοσιονομικό κόστος καθώς οι νέες αντικειμενικές αξίες μπορεί να επηρεάσουν:

• Τον ΕΝΦΙΑ και τον συμπληρωματικό φόρο ακινήτων. Κανονικά, ο ΕΝΦΙΑ θα πρέπει να υπολογιστεί με βάση τις αξίες ακινήτων που ίσχυαν κατά την 1/1/2015 δηλαδή τις σημερινές αντικειμενικές αξίες. Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών, θέλει –σε περίπτωση διατήρησης του ΕΝΦΙΑ- να χρησιμοποιηθούν οι καινούργιες αξίες. Βίαιη όμως εξίσωση των πραγματικών αξιών με τις αντικειμενικές, θα προκαλούσε απώλειες άνω των 500 εκατ. ευρώ από τα προσδοκώμενα έσοδα του ΕΝΦΙΑ και φυσικά τις τεράστιες αντιδράσεις των δανειστών.

Από τον ΕΝΦΙΑ, το δημόσιο εισπράττει έσοδα (τουλάχιστον αυτή ήταν η επίδοση του 2014) 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ το ποσό που βεβαιώνεται στους ιδιοκτήτες ξεπερνά τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν οι αντικειμενικές αξίες εξισωθούν με τις πραγματικές, ο εισπρακτικός στόχος του ΕΝΦΙΑ δεν πρόκειται να επιτευχθεί. Πρώτον διότι θα μειωθεί ο αριθμός των ιδιοκτητών με ατομική περιουσία άνω των 300.000 ευρώ οι οποίοι και θα κληθούν να πληρώσουν τον συμπληρωματικό φόρο. Και δεύτερον, διότι για εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα, ο φόρος ανά τετραγωνικό θα είναι μικρότερος. Ο λόγος;

Ο ΕΝΦΙΑ προβλέπει επιβολή φόρου ανά τετραγωνικό. Το ύψος του φόρου, εξαρτάται από την τιμή ζώνης (ή πιο απλά την αντικειμενική αξία). Υπάρχουν 13 διαφορετικά ποσά φόρου ανά τετραγωνικό (από 2 έως 13 ευρώ). Όσο πιο υψηλή η τιμή ζώνης, τόσο περισσότερος είναι και ο φόρος ανά τετραγωνικό. Τι θα συνέβαινε λοιπόν αν οι αντικειμενικές αξίες μειώνονταν στα επίπεδα των πραγματικών; Θα αλλάζαμε κλιμάκιο προς τα… κάτω και θα πληρώναμε λιγότερο φόρο ανά τετραγωνικό. Πόσο λιγότερο; Από 8% έως 12% κατά περίπτωση.

• Τους φόρους μεταβίβασης. Οι συγκεκριμένοι φόροι (φόρος μεταβίβασης 3% στα μεταχειρισμένα και ΦΠΑ σε όσα ακίνητα χτίστηκαν με άδειες μετά την 1/1/2006) δεν αποδίδουν πλέον ουσιαστικά έσοδα καθώς οι αγοραπωλησίες είναι ελάχιστες. Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρξουν απώλειες καθώς με το ισχύον καθεστώς, οι φόροι μεταβίβασης υπολογίζονται όχι επί της αναγραφόμενης αξίας στο συμβόλαιο αλλά επί της υψηλότερης αξίας είτε αυτή είναι η αντικειμενική είτε η πραγματική. Μόνο το πόθεν έσχες εφαρμόζεται επί της αναγραφόμενης αξίας στο συμβόλαιο ακόμη και αν αυτή είναι χαμηλότερη από την αντικειμενική.

Οι τρεις «ταχύτητες» στις μεταβολές που θα επέλθουν

Αν και οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται τον Ιούνιο, τα μέχρι τώρα ευρήματα από την έρευνα που κάνει η αρμόδια επιτροπή δείχνουν ότι πλήρης εξίσωση των πραγματικών αξιών με τις αντικειμενικές δεν θα υπάρξει λόγω δημοσιονομικού κόστους. Το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι υπάρξουν τρεις διαφορετικές «ταχύτητες» όσον αφορά στις μεταβολές των τιμών:

1. Στην πρώτη ταχύτητα, εντοπίζονται πολλές περιοχές της επαρχίας αλλά και της Αττικής, ειδικά στα Δυτικά Προάστια. Σε αυτές τις περιοχές, όπου οι τιμές ζώνης ανά τετραγωνικό παραμένουν καθηλωμένες σε πολύ χαμηλά επίπεδα αναμένεται ότι θα υπάρξουν ακόμη και αυξήσεις στις τιμές ζώνης. Σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται περιοχές όπως είναι το Ίλιον, η Δάφνη, η Δραπετσώνα, το Πέραμα, ακόμη και οι φθηνότερες ζώνες του Περιστερίου.

2. Στην δεύτερη ταχύτητα, κατατάσσονται οι πολύ ακριβές περιοχές. Σε αυτές αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις αντικειμενικών αξιών ακόμη και σε ποσοστό άνω του 20%. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Βουλιαγμένη, η Εκάλη, η Γλυφάδα, η Φιλοθέη και οι ακριβές περιοχές της Κηφισιάς.

3. Στην 3η ταχύτητα στην οποία κατατάσσονται οι λεγόμενες μεσαίες περιοχές, αναμένονται μικρές μεταβολές των αντικειμενικών αξιών σε επίπεδα όχι μεγαλύτερα του 10-15%. Μπορεί οι αποκλίσεις αντικειμενικών-πραγματικών να είναι μεγαλύτερες, ωστόσο το επιχείρημα για να μην υπάρξουν μεγαλύτερες μειώσεις θα είναι ότι τα στοιχεία για τις πραγματικές αξίες έχουν επηρεαστεί από την κρίση και από το γεγονός ότι οι περισσότερες αγοραπωλησίες γίνονται από ανάγκη.


 
ΠΗΓΗ


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Δανειστές-εκβιαστές: Θέλετε δήλωση προόδου; Πάρτε νέα μέτρα 3 δισ.!

Μέτρα λιτότητας και νέους φόρους ύψους 3 δισ. ευρώ που αγγίζουν μεσαία ή και χαμηλά εισοδήματα υπόσχεται για φέτος κιόλας η κυβέρνηση στους δανειστές προκειμένου να κλείσει το συντομότερο συμφωνία και να έρθουν χρήματα στη χώρα.

Από τις νέες παρεμβάσεις δεν γλιτώνουν ούτε τα εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ, ενώ από τις προωθούμενες αλλαγές στον ΦΠΑ πλήττονται οι οικονομικά ασθενέστεροι.

Μετά από 100 ημέρες διαπραγματεύσεων, στο τραπέζι μπαίνουν μέτρα που μπροστά τους ωχριούν και εκείνα του «e-mail Χαρδούβελη», πολλά εκ των οποίων μάλιστα η κυβέρνηση υιοθετεί ή επεκτείνει, όπως τη διατήρηση της έκτακτης εισφοράς για το 2015 (την αυξάνει μάλιστα), την επιβολή ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ, το ψαλίδι σε επικουρικές συντάξεις, τη λοταρία αποδείξεων κ.ά.

Ετσι, η επαναφορά της 13ης σύνταξης, ο ενιαίος συντελεστής ΦΠΑ, η περικοπή των υψηλών επικουρικών συντάξεων, οι πρόωρες συντάξεις, οι πλειστηριασμοί, οι ιδιωτικοποιήσεις ή και άλλα ζητήματα μικρότερης εμβέλειας φαίνεται πως τελικά μπορεί να θυσιαστούν για να μην τιναχτεί η συμφωνία στον αέρα. Με βάση τα νεότερα δεδομένα, στα μέτρα που συζητούν και επιχειρούν να εξειδικεύσουν στο Brussels Group περιλαμβάνονται:

Οι αλλαγές στον ΦΠΑ με αριθμούς και παραδείγματα

Ο κ. Γιάνης Βαρουφάκης έχει μιλήσει για ενιαίο συντελεστή 15%-16% αντί 23%, με διατήρηση και ενός ακόμη υπερμειωμένου συντελεστή (της τάξης του 6,5%-8%) για ορισμένα είδη, όπως τα φάρμακα ή τα βιβλία. Το μέτρο αρέσει στους δανειστές ως διαρθρωτική αλλαγή, αλλά λένε πως έτσι θα άνοιγε μια τρύπα 1 δισ. στα δημόσια έσοδα και ότι στην παρούσα φάση δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 17% (ή 18% αν διατηρηθεί και υπερμειωμένος συντελεστής) για να μην έχει απώλειες εσόδων το κράτος.

Πιέζουν έτσι για ενιαίο ΦΠΑ 19% (ή 20% αν υπάρξουν λιγοστές εξαιρέσεις) που θα απέφερε έως 1,5 δισ. ευρώ επιπλέον στα κρατικά ταμεία – κάτι όμως που είχε απορρίψει πέρυσι το καλοκαίρι η προηγούμενη κυβέρνηση όταν το πρότεινε η τρόικα. Αν τελικώς συμφωνηθεί το σενάριο με δύο συντελεστές, τα είδη που υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23%, όπως ένδυση, υπόδηση, τηλεπικοινωνίες, παροχή υπηρεσιών, έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μεταφορές, καύσιμα, οικοδομικά υλικά, αλκοολούχα ποτά, ακίνητα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές θα φορολογούνται με τον ενιαίο συντελεστή.

Με συντελεστή 16% (ή 19% που ζητούν οι δανειστές) αντί 23%:

■ Το ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου θα γέμιζε με 75 ευρώ (ή 77,5 αντίστοιχα) για 50 λίτρα βενζίνης, αντί 80 ευρώ που κοστίζει σήμερα, δηλαδή κέρδος περίπου 2,5 έως 5 ευρώ τογέμισμα.
■ Ενας λογαριασμός των 35 ευρώ για το κινητό τηλέφωνο θα κόστιζε 33 ευρώ (ή 33,9 αντίστοιχα), δηλαδή κέρδος 1-2 ευρώ τον μήνα.
■ Για απορρυπαντικά, καθαριστικά και είδη υγιεινής από το σούπερ μάρκετ που κοστίζουν σήμερα 65 ευρώ τον μήνα, μια οικογένεια θα πλήρωνε 61,5 ευρώ (ή 62,9 αντίστοιχα), δηλαδή θα κέρδιζε 2-3,5 ευρώ τον μήνα.
■ Για έναν τόνο πετρέλαιο θέρμανσης που θα κόστιζε τον χειμώνα 1.260 ευρώ, με 16% θα μειωνόταν στα 1.188 ευρώ (ή στα 1.219 με ΦΠΑ 19%) δηλαδή 41-72 ευρώ λιγότερα.
■ Για ένα αυτοκίνητο αξίας 12.000 ευρώ η τιμή του θα έπεφτε στα 11.317 ευρώ με ΦΠΑ 16% (ή 11.609 ευρώ με ΦΠΑ 19%), δηλαδή 391-673 ευρώ φθηνότερα.
■ Τα αγαθά όμως που εντάσσονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 13%, όπως τρόφιμα, μη αλκοολούχα ποτά, ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, εστιατόρια, καφενεία, ζαχαροπλαστεία, εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς, υπηρεσίες ανακαίνισης παλαιών κατοικιών, άνθη, υπηρεσίες από συγγραφείς, συνθέτες, καλλιτέχνες, ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, εισιτήρια κινηματογράφου, συναυλιών, κόμιστρα ταξί κ.ά., θα μεταφερθούν, επίσης, στο 16%
ή 19%.
Με συντελεστή 16% (ή 19% που ζητούν οι δανειστές) αντί 13%:
■ Η έξοδος μιας οικογένειας που πάει μια φορά τον μήνα στην ταβέρνα με ΦΠΑ 16% θα της κοστίζει 46,2 ευρώ από 45 ευρώ σήμερα (ή 47,4 ευρώ με ΦΠΑ 19%), δηλαδή 1,20-2,40 ευρώ παραπάνω.
■ Μια τετραμελής οικογένεια που πληρώνει 500 ευρώ τον μήνα για τρόφιμα (με ΦΠΑ 13%) θα καλείται να πληρώνει 513 ευρώ με ΦΠΑ 16% (ή 526 ευρώ με ΦΠΑ 19%), δηλαδή 13-26 ευρώ περισσότερα τον μήνα.
■ Ενας οικιακός λογαριασμός ρεύματος 1.520 κιλοβατώρων στο τετράμηνο, από 141,7 ευρώ θα αυξανόταν σε 145,5 ευρώ με ΦΠΑ 16% (ή 149,2 ευρώ με 19% ΦΠΑ), με επιβάρυνση δηλαδή 3,8-7,5 ευρώ στο τετράμηνο.
■ Φάρμακα, διαμονή σε ξενοδοχεία, εφημερίδες, βιβλία, περιοδικά και θέατρα που εντάσσονται στον πολύ χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 6,5% θα υπαχθούν στον χαμηλό συντελεστή, εφόσον καθιερωθεί. Υπάρχουν δύο εκδοχές: η μία να παραμείνουν στο 6,5% ή να αυξηθεί ο συντελεστής σε 8%, προκαλώντας επιβάρυνση περίπου 1,5 ευρώ για κάθε 100 ευρώ τέτοιου είδους δαπανών.
■ Αν θεσπιστεί πάντως μια λίστα προϊόντων με χαμηλό συντελεστή (π.χ. ψωμί, γάλα, ηλεκτρικό ρεύμα κ.ά.), εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να προκληθεί σύγχυση στην αγορά αν, για παράδειγμα, θα έχει άλλο ΦΠΑ η φρατζόλα το σύμμεικτο ψωμί που θα μπει σε χαμηλό φόρο προστιθέμενης αξίας και άλλο αν θεωρηθεί σκεύασμα πολυτελείας (π.χ. αν έχει ηλιόσπορο κ.ά.).
■ Σε όλα όμως τα σενάρια με συντελεστή από 18% και κάτω, δεν βγαίνει από το κάδρο και η κατάργηση της έκπτωσης 30% του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, που δεν υπήρχε ούτε στο «e-mail Χαρδούβελη» – στη θέση του μπήκε η αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία στο 13%.

Μένει ο ΕΝΦΙΑ και αυξάνεται η έκτακτη εισφορά

Στις καλένδες το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ – Ερχεται και λοταρία για τις αποδείξεις
Τα χαρατσια Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ που συνεχιζονται και φετος

– ΕΝΦΙΑ
– Εκτακτη Εισφορά Αλληλεγγύης σε όλους τους μισθωτούς
– Φόρος πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα, σκάφη, πισίνες
– Φορολογία από το πρώτο ευρώ μετά την κατάργηση του προσωπικού αφορολόγητου
– Μειώσεις στις επικουρικές με τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος
– Κατάργηση της 13ης σύνταξης
και τα… νέα που ερχονται απο ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ
– Ενιαίος φπα 16%-18% (οριζόντιος φόρος)
– Αύξηση έως 30% της Εισφοράς Αλληλεγγύης
– Φόρος διαμονής στα νησιά 3% έως 5% σε τουριστικές επιχειρήσεις
– Φόρος πολυτελείας 6% και 3% σε μπαρ,εστιατόρια κ.λπ.
– Εκτακτη εισφορά στους έχοντες
– Κούρεμα στις επικουρικές
– Περικοπές πρόωρων συντάξεων πριν τα 60 έτη

Τα νέα μέτρα που προστέθηκαν τις τελευταίες ημέρες και ώρες δεν αποκλείουν πως θα ληφθούν και άλλα που συζητούνταν από καιρό ή και διαψεύδονταν, όπως π.χ. ο Ενιαίος ΦΠΑ δεν αποκλείει κατ’ ανάγκη και την κατάργηση της έκπτωσης 30% του φόρου προστιθέμενης αξίας στα νησιά του Αιγαίου ή ανοίγει τον δρόμο και για επιβολή φόρου πολυτελείας σε καταναλωτικά είδη όπως τα Ι.Χ., οι τιμές των οποίων θα μειωθούν.

Ακόμα και αν τα δεχτούν όλα όμως οι «θεσμοί», δύσκολα θα μπορέσει η κυβέρνηση να εισπράξει από αυτά πάνω από 2 δισ. ευρώ εφέτος. Σχοινοβατώντας στο όριο των «κόκκινων γραμμών» όλα μαζί τα νέα και παλιά μέτρα της λίστας Βαρουφάκη, οι δανειστές δεν αναμένουν να μπουν περισσότερα από 3 δισ. επιπλέον έσοδα στα κρατικά ταμεία που φτάνουν-δεν φτάνουν για να ισοσκελίσουν τον Προϋπολογισμό, ενώ χρειάζονται τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ για την επίτευξη των μειωμένων στόχων για πρωτογενές πλεόνασμα 1%-1,5% του ΑΕΠ (αναλυτικό ρεπορτάζ στο «business stories»).

Και ενώ η κυβέρνηση μπορεί να επιχειρεί απλώς διαπραγματευτικό ελιγμό, κάνοντας πως συζητά μέτρα με σκοπό να μην τα εφαρμόσει για να κερδίσει χρόνο, το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί πως έπραττε ενδεχομένως και ο κ. Γκίκας Χαρδούβελης που όταν έστελνε το περιβόητο e-mail έλεγε πως «ποτέ τα μέτρα που συμφωνούνται με την τρόικα δεν εφαρμόζονταν στο 100% αλλά κατά τα 2/3 μόνον το πολύ». Το e-mail εκείνο, όμως, άνοιγε τον δρόμο όχι μόνο για μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους που έχουν υποσχεθεί οι δανειστές, αλλά και για άμεση εκταμίευση των 7,2 δισ. που τόσο έχουν λείψει από την οικονομία, καθώς μήνα με τον μήνα βουλιάζει σε μεγαλύτερο μαρασμό και φλερτάρει με την ασφυξία και τον ξαφνικό θάνατο.

Εκτακτη εισφορά

Αν και αναμενόταν να καταργηθεί από τη νέα κυβέρνηση, τελικώς παραμένει για όλους και μάλιστα αυξάνεται στα προ της 1ης Ιανουαρίου 2015 επίπεδα για εισοδήματα άνω των 30.000 ή 50.000 ευρώ, που χάνουν την έκπτωση 30% που θα ίσχυε για εφέτος.

Το μέτρο προβλέπει κλιμακωτή εισφορά 1%-4% που παρακρατείται ήδη από τον Ιανουάριο στους μισθούς από 12.000 ευρώ και άνω. Το 2014 απέδωσε 1 δισ. στα κρατικά ταμεία αλλά η κυβέρνηση Σαμαρά μείωσε κατά 30% τον φόρο, οπότε φέτος αναμένονταν 700 εκατ. ευρώ. Χάνοντας την έκπτωση, μεσαία και υψηλά εισοδήματα θα πληρώσουν.

Με τα νέα δεδομένα:

α) Μισθωτοί των 800-1.000 ευρώ τον μήνα θα συνεχίσουν να πληρώνουν 1% τον μήνα ή 84 ευρώ τον χρόνο (120 ευρώ – 30%), με αποτέλεσμα να μην ανακουφίζονται οικονομικά. Δεν αποκλείεται όμως να επιβαρυνθούν τελικώς και αυτοί, αν κριθεί αναγκαίο, και καταργηθεί και γι’ αυτούς η έκπτωση του 30% (δηλαδή τα 36 ευρώ τον χρόνο).

β) Στα μεσαία εισοδήματα από 30.000 ευρώ και άνω η εισφορά θα αυξηθεί κατά 30%, δηλαδή θα πληρώνουν όσα και πέρυσι. Το σενάριο να ισχύσει η αύξηση σε υψηλότερα εισοδήματα από τα 50.000 ευρώ και άνω δεν ευοδώνεται γιατί ελάχιστοι πλέον έχουν τέτοια εισοδήματα και άρα τα έσοδα από την αύξηση της εισφοράς θα ήταν πενιχρά, δηλαδή κάτω των 40 εκατ. ευρώ.

Παράδειγμα:

■ Για εισόδημα 20.000 ευρώ η εισφορά παραμένει 140 ευρώ έναντι 200 πέρυσι.
■ Για εισόδημα 30.000 ευρώ χάνεται η έκπτωση των 180 ευρώ τον χρόνο. Η εισφορά αυξάνεται στα 600 αντί στα 420 ευρώ.
■ Για εισόδημα 40.000 ευρώ η εισφορά θα είναι 800 ευρώ και όχι 560 ευρώ, δηλαδή 340 ευρώ μεγαλύτερη.
■ Για εισόδημα 50.000 ευρώ η εισφορά θα είναι 1.000 και όχι 700 ευρώ που ισχύει σήμερα.

Φόρος πολυτελούς διαβίωσης

Σχεδιάζεται διατήρηση αλλά και αύξηση κατά 30% σε Ι.Χ. υψηλού κυβισμού, πισίνες και αεροσκάφη και πιθανή επέκτασή του στα σκάφη. Ενδεχομένως να επεκταθεί και σε αγορές καινούριων Ι.Χ., αν φτηνύνουν λόγω μείωσης του ΦΠΑ 23%. Ωστόσο, εκτός από άδικη, η νέα φορολογική επιβάρυνση σε «δίλιτρα» αυτοκίνητα που κοστίζουν πλέον 2.000-5.000 ευρώ και δεν βρίσκουν αγοραστές, θα είναι και αναποτελεσματική. Υποτίθεται ότι έτσι θα αυξηθούν τα δημοσιονομικά έσοδα κατά 20 εκατ. ευρώ, αλλά ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης έχει σχεδόν μηδενική αποτελεσματικότητα αφού, ακόμη και στα σημερινά του επίπεδα, έχει προκαλέσει αθρόες καταθέσεις πινακίδων και πάνω από 600.000 αυτοκίνητα έχουν βγει από την κυκλοφορία. Σε κάθε πέντε Ι.Χ. αυτοκίνητα, το ένα είναι ακινητοποιημένο και έτσι τα συνολικά έσοδα από τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατ. ευρώ, όταν τα έσοδα που έχασε το Δημόσιο από τέλη κυκλοφορίας λόγω ακινησίας
κ.λπ. ήταν της τάξης των 95 εκατ. ευρώ.

Μένει o ΕΝΦΙΑ

Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων θα διατηρηθεί και φέτος, με αμπαλάζ τη μείωση των αντικειμενικών τιμών. Ωστόσο η μείωση θα γίνει από τον Ιούνιο και μετά, ενώ ο φόρος επιβάλλεται στην αξία που είχαν την 1η Ιανουαρίου του 2015. Παρά τις εξαγγελίες για κατάργησή του, ο ΕΝΦΙΑ θα συνεχίσει να πλήττει όλους τους χρεοκοπημένους ιδιοκτήτες ακινήτων με φορολογικά βάρη 3,2 δισ. ευρώ. Αλλά και αν μειωνόνταν αναδρομικά κατά 20% μεσοσταθμικά οι αντικειμενικές αξίες, τότε το βάρος θα μειωνόταν στα 2,5 δισ. ευρώ, όσα ακριβώς δηλαδή εισπράχτηκαν και από τον ΕΝΦΙΑ του 2014.

Αφορολόγητο 12.000

Ούτε φέτος θα δουν οι χαμηλόμισθοι την αύξηση που περίμεναν, επειδή θα γλίτωναν την παρακράτηση στους μισθούς τους, αφού η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει ότι από 1.1.2015 θα ίσχυε αφορολόγητο ύψους 12.000 ευρώ. Οι αλλαγές στη φορολογική κλίμακα μετατίθενται στο μέλλον, από το 2016 και μετά, καθώς αν έμεναν αφορολόγητα τα πρώτα 12.000 ευρώ θα άνοιγε τρύπα 2 δισ. στον κρατικό προϋπολογισμό.

Φόρος διαμονής

Ενώ το «e-mail Χαρδούβελη» προέβλεπε αύξηση του ΦΠΑ από 6,5% σε 13% για τα ξενοδοχεία, στη θέση του η κυβέρνηση προτείνει φόρο 1-5 ευρώ τη βραδιά (ή 3%-5% επί του
κόστους της διανυκτέρευσης) για τα πολυτελή ξενοδοχεία των νησιών. Το μέτρο πλήττει τον εσωτερικό και τον εξωτερικό τουρισμό, όπως και η αύξηση του ΦΠΑ.

Φόρος σε μπαρ και λοιπες επιχειρησεις των νησιών

Αντί αύξησης του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, προβλέπεται ειδικό τέλος 3% στην αξία κάθε απόδειξης που εκδίδεται σε νυχτερινά κέντρα, μπαρ, εστιατόρια και λοιπές επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος πρώτης κατηγορίας κατά την τουριστική περίοδο (1η Απριλίου έως 31η Οκτωβρίου) για να μην το πληρώνουν τουλάχιστον τον χειμώνα οι ντόπιοι.

Φόρος Πολυτελείας

6% στις πωλήσεις ειδών που υπάγονται στον φόρο πολυτελείας (π.χ. ρολόγια, κοσμήματα, έργα τέχνης). Το μέτρο προτείνεται να εφαρμοστεί πιλοτικά στα νησιά του Αιγαίου όπου ισχύουν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ ως αντιστάθμισμα για τη διατήρηση των υφιστάμενων. Στόχος είναι να το πληρώσουν κυρίως οι τουρίστες, αλλά πιθανότατα να επιβληθεί σε ολόκληρη τη χώρα από φέτος.

Εκτακτη εισφορά στους 500 πιο πλούσιους

Υπάρχει πρόταση να επιβληθεί «κεφαλικός φόρος» με βάση τις 500 πιο υψηλές φορολογικές δηλώσεις. Αφορά επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα και στόχος είναι να εισπραχθούν 300-500 εκατ. ευρώ που θα μπαλώσουν τις τρύπες που άνοιξαν στον φετινό προϋπολογισμό.

Κίνητρα για αποδείξεις

Προωθείται η υποχρεωτική χρήση πλαστικού χρήματος, αντί μετρητών, για συναλλαγές άνω των 70 ευρώ στα νησιά με πληθυσμό άνω των 3.100 κατοίκων, για να διασφαλιστεί καλύτερα η είσπραξη του ΦΠΑ από τον τουρισμό. Παράλληλα σχεδιάζεται και λοταρία αποδείξεων.

Τι προέβλεπε το e-mail Χαρδούβελη

– Αύξηση ΦΠΑ σε τουριστικές επιχειρήσεις από 6,5% στο 13%, αντί για αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά
– Απλοποίηση ΦΠΑ και ενοποίηση συντελεστών
– Κληρώσεις αποδείξεων
– Μείωση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης
– «Πάγωμα» ή περικοπές συντάξεων βάσει αναλογιστικών μελετών
– Ανασχεδιασμός του ΕΚΑΣ από το 2016
– Επιτάχυνση ιδιωτικοποιήσεων σε σιδηρόδρομους, λιμάνια, αεροδρόμια και ΔΕΗ
– Ενδεχόμενο επιβολής φόρου πολυτελείας
– Σταδιακή κατάργηση πρόωρων συντάξεων
– Αλλαγή του νόμου Κατσέλη

Τι προβλέπει η νέα λίστα Βαρουφάκη

– Επιβολή τέλους διαμονής 1-5 ευρώ ή 3%-5% σε τουριστικές επιχειρήσεις αντί για αύξηση ΦΠΑ στα ξενοδοχεία και στα νησιά
– Κληρώσεις αποδείξεων
– Ενιαίος ΦΠΑ
– Διατήρηση έκτακτης εισφοράς και κατάργηση της έκπτωσης 30%
– Περικοπές μόνο για υψηλές επικουρικές συντάξεις βάσει αναλογιστικών μελετών
– Μέτρα για την αντιμετώπιση της φτώχειας της τρίτης ηλικίας
– Αποκρατικοποιήσεις σε σιδηροδρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια (με αλλαγές στις συμβάσεις)
– Φόρος πολυτελείας 6%
– Περιορισμός πρόωρων συντάξεων πριν τα 60
– Νέος νόμος για τα κόκκινα δάνεια

Οι «θεσμοί» θέλουν βασική κατώτατη σύνταξη στα 200€

Η κυβέρνηση προσπαθεί να διατηρήσει πάση θυσία τις «κόκκινες γραμμές» της με αναλογιστική μελέτη που θα παρουσιάσει τέλη Μαΐου στους δανειστές

Mε τα περισσότερα επίπονα θέματα του Ασφαλιστικού (περικοπές συντάξεων και πρόωρες συνταξιοδοτήσεις) ανοιχτά στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να διατηρήσει τις «κόκκινες γραμμές» της παρουσιάζοντας τέλη Μαΐου αναλογιστική μελέτη που δείχνει ότι το σύστημα παραμένει δημοσιονομικά βιώσιμο έως το 2050- 2060.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα παράγει ελλείμματα και δεν θα επιβαρύνει τον Προϋπολογισμό καθώς η συνταξιοδοτική δαπάνη θα μειωθεί στο 15,5% του ΑΕΠ από 16,2% που είναι σήμερα.=Η μελέτη των Ελλήνων εμπειρογνωμόνων θα απαντά στα ερωτήματα των δανειστών όπως: α) ποιος θα καλύπτει τα ελλείμματα, β) πώς θα περιοριστούν οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις κάτω των 62, γ) τι θα γίνει με τις επικουρικές, δ) πότε θα ολοκληρωθούν οι ενοποιήσεις των Ταμείων

Τα ελλείμματα

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα υποστηρίξει ότι τα ελλείμματα θα καλύπτονται στο μέλλον από το Ταμείο Εθνικού Πλούτου και Ασφάλισης, στο οποίο θα συγκεντρωθούν άμεσα έσοδα από τουλάχιστον δέκα διαφορετικές πηγές προκειμένου τα Ταμεία να διασφαλίζουν τη δημοσιονομική βιωσιμότητά τους χωρίς να απαιτηθούν περικοπές.

Στα έσοδα περιλαμβάνονται εισφορά από τις κρατικές προμήθειες, τα κέρδη των τυχερών παιχνιδιών, οι αποκρατικοποιήσεις, η εκμετάλλευση του φυσικού και ορυκτού πλούτου και η αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης δημόσιας περιουσίας.

Οι πρόωρες συντάξεις

Για το θέμα των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα θα αποδείξει ότι ο αριθμός των συνταξιούχων που έχει βγει στη σύνταξη πριν από τα 62 δεν υπερβαίνει τις 230.000 και δεν σημειώνει απόκλιση από τον μέσο όρο της Ευρώπης που είναι 11%. Ειδικά για τους ένστολους στους οποίους έχουν «κολλήσσει» τα τεχνικά κλιμάκια εδώ και δύο χρόνια ότι συνταξιοδοτούνται σε ηλικία 45 ετών θα τους ενημερώσουν (γιατί δήλωσαν στο Παρίσι ότι δεν το είχαν καταλάβει) πως το σύστημα έχει αλλάξει. Δηλαδή οι ένστολοι που θεμελιώνουν από φέτος δικαίωμα συμπληρώνοντας 24,6 πραγματικά έτη ασφάλισης δικαιούνται πλήρη σύνταξη είτε συμπληρώνοντας το 60ό έτος είτε με συνολικά 40 έτη ανεξαρτήτως ηλικίας. Ωστόσο, η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να πάρει μέτρα αρκεί να μη θιγούν οι μητέρες ανηλίκων, τα βαρέα, τα ΑΜΕΑ και οι παλιοί ασφαλισμένοι με 35ετία.

Προς το παρόν οι παρεμβάσεις της περιορίζονται:

α) στην κατάργηση των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου σε ΔΕΚΟ και τράπεζες, ενώ συζητείται η απαγόρευση να επεκταθεί και στον ιδιωτικό τομέα (πρόσφατο παράδειγμα οι εθελούσιες στη Χαλυβουργική και

β) στη δυνατότητα αυτασφάλισης των ανέργων 55-64 ετών με επιβάρυνση και του εργοδότη που τους απέλυσε προκειμένου να μη βγουν πρόωρα στη σύνταξη. Είναι πολύ πιθανόν αυτές οι παρεμβάσεις να μη θεωρηθούν αρκετές για τους δανειστές, οι οποίοι θα θελήσουν να βάλουν και πάλι στο στόχαστρο τους ασφαλισμένους που έχουν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν με τις μεταβατικές διατάξεις πριν τα 62 τους. Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δημήτρης Στρατούλης πάντως έχει δεσμευτεί ότι δεν θα θιγούν τα θεμελιωμένα και ώριμα δικαιώματα. Σήμερα περίπου 120.000 ασφαλισμένοι έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συμπληρώνοντας και το όριο ηλικίας, άλλοι 80.000 θα πιάσουν το όριο ηλικίας το πολύ σε 4 χρόνια (ώριμα δικαιώματα), ενώ περίπου 20.000 θα πρέπει να περιμένουν περισσότερα χρόνια για να συμπληρώσουν την ηλικία συνταξιοδότησης.

Σύγκλιση υπάρχει στο θέμα των ενοποιήσεων των ασφαλιστικών οργανισμών καθώς επισημαίνεται η ανάγκη για οικονομίες κλίμακας και ποιοτική βελτίωση της λειτουργίας των Ταμείων και της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Ο κ. Στρατούλης έχει διευκρινίσει ότι με τις διοικητικές ενοποιήσεις δεν θα αλλάξουν οι όροι και οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και παροχών.

Τα σημεία τριβής

Ωστόσο, σημεία τριβής παραμένουν:

α) Η εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές και τα εφάπαξ στην οποία επιμένουν οι δανειστές. Η κυβέρνηση θα αναστείλει την εφαρμογή της ρήτρας (κόστος 326 εκατ. ευρώ) επιμένοντας πως, αν εφαρμοστεί η ρήτρα, οι επικουρικές συντάξεις μέσα σε μια τριετία θα μειωθούν κατά 90%. Υπό διερεύνηση τίθεται το ζήτημα της μείωσης των υψηλών επικουρικών συντάξεων (π.χ. άνω των 300 ευρώ). Η κυβέρνηση διαψεύδει πως εξετάζεται το θέμα με δεδομένο ότι ο αριθμός των υψηλών επικουρικών είναι αμελητέος, ειδικά στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης πάνω από 300 ευρώ επικουρική παίρνουν μόνο 26.156 ασφαλισμένοι.

β) Η εφαρμογή του νόμου 3863 (νόμος Λοβέρδου – Κουτρουμάνη) που θεσπίζει νέο τρόπο υπολογισμού των κύριων συντάξεων. Η κυβέρνηση θα αναστείλει την εφαρμογή του νόμου.

γ) Η μείωση των συντελεστών αναπλήρωσης για τον υπολογισμό των συντάξεων. Σήμερα η σύνταξη αντιστοιχεί στο 70% του συντάξιμου μισθού. Οι δανειστές έχουν θέσει ως στόχο έως το 2060 το ποσοστό αναπλήρωσης να μειωθεί στο 53%.

δ) Η μείωση των κατώτατων συντάξεων, η οποία τίθεται μετ’ επιτάσεως στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δανειστές ζητούν παρεμβάσεις στις κατώτατες συντάξεις (486 ευρώ). Συγκεκριμένα προτείνουν να τεθούν εισοδηματικά κριτήρια, με αποτέλεσμα ο συνταξιούχος που δηλώνει ατομικό και οικογενειακό εισόδημα πάνω από το πλαφόν να λαμβάνει μόνο την αναλογική σύνταξη (βάσει των εισφορών του) ύψους 200 ευρώ.

Εναλλακτικά ζητούν αύξηση των ετών ασφάλισης ως προϋπόθεση λήψης της κατώτατης σύνταξης στα 20 έτη από 15 (μέτρο που υπήρχε στο «email Χαρδούβελη») προκειμένου το
ύψος της σύνταξης να αναλογεί στις εισφορές.

Προτείνουν επίσης εναλλακτικά τη μείωση κατά 20%-25% των κατώτατων συντάξεων (στα 364 από 486) ώστε να ελαφρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός που επιχορηγεί μέρος τους. Παράλληλα, όπως αναφέρθηκε και στο κοινό ανακοινωθέν Τσίπρα – Γιούνκερ, θα ληφθούν μέτρα για να αποτραπεί η φτώχεια των ηλικιωμένων. Δηλαδή οι φτωχότεροι συνταξιούχοι άνω των 65 θα τύχουν συμπληρωματικής προστασίας μέσω επιδόματος, πρόβλεψη που δημιουργεί υποψίες για αλλαγές στο ΕΚΑΣ ή ενεργοποίηση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.

Πού διαφωνούν και πού τα βρίσκουν κυβέρνηση και θεσμοί – Τα σημεία σύγκλισης και τριβής για Ασφαλιστικό και Εργασιακά

Βιωσιμότητα Ασφαλιστικού

Κυβέρνηση
Το ασφαλιστικό σύστημα παραμένει δημοσιονομικά βιώσιμο χωρίς να απαιτηθούν περαιτέρω μειώσεις συντάξεων. Επίτευξη στόχου για μείωση συνταξιοδοτικής δαπάνης στο 15,5% του ΑΕΠ, από 16,2% που είναι σήμερα. Τα ελλείμματα των Ταμείων θα καλύπτονται από το Ταμείο Εθνικού Πλούτου.

Θεσμοί
Η συνταξιοδοτική δαπάνη πρέπει να μειωθεί και βραχυπρόθεσμα λόγω έλλειψης ρευστότητας των Ταμείων.

Πρόωρες συνταξιοδοτήσεις

Κυβέρνηση
Οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις δεν υπερβαίνουν τον μέσο όρο της Ευρώπης, το 11%. Θα ληφθούν μέτρα για κατάργηση των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου σε ΔΕΚΟ και τράπεζες. Δεν θίγονται ώριμα δικαιώματα, μητέρες ανηλίκων, βαρέα, παλιοί ασφαλισμένοι με 35ετία.

Θεσμοί
Το θέμα παραμένει ανοιχτό. Δεν αποκλείεται να επιμείνουν στην αύξηση των ορίων ηλικίας των ασφαλισμένων που έχουν δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν με τις μεταβατικές διατάξεις πριν από τα 62 χρόνια.

Ενοποιήσεις ασφαλιστικών ταμείων
Υπάρχει σύγκλιση απόψεων.

Επικουρικές συντάξεις

Κυβέρνηση
Θα προχωρήσει σε αναστολή της εφαρμογής της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές (κόστος 326 εκατ. ευρώ), επιμένοντας πως αν αυτή εφαρμοστεί οι επικουρικές μέσα σε μία τριετία θα μειωθούν κατά 90%. Η κυβέρνηση διαψεύδει ότι έχουν υποβληθεί προτάσεις για μείωση μόνο των υψηλών επικουρικών άνω των 300 ευρώ.

Θεσμοί
Επιμένουν στην εφαρμογή της ρήτρας σε επικουρικές και εφάπαξ.

Νέος τρόπος υπολογισμού των κύριων συντάξεων (νόμος 3863)

Κυβέρνηση
Θα προχωρήσει στην αναστολή εφαρμογής του νόμου. Οι συντάξεις θα υπολογίζονται με το καθεστώς που ίσχυε έως τώρα.

Θεσμοί
Επιμένουν στην εφαρμογή του νόμου. Ζητούν περαιτέρω μείωση των συντελεστών αναπλήρωσης για τον υπολογισμό των συντάξεων προκειμένου το ποσοστό αναπλήρωσης να συρρικνωθεί στο 53% έως το 2060 από 70% που είναι σήμερα.

Κατώτατες συντάξεις

Κυβέρνηση
Προστασία των κατώτατων συνταξιοδοτικών ορίων και στήριξη των φτωχών ηλικιωμένων άνω των 65. Δεν περιορίζονται οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ (κόστος 82 εκατ. ευρώ).

Θεσμοί
Ζητούν μείωση της κατώτατης σύνταξης, θέσπιση εισοδηματικών κριτηρίων και αύξηση των απαιτουμένων ετών ασφάλισης. Επιμένουν στην αυστηροποίηση των όρων χορήγησης του ΕΚΑΣ.

13η σύνταξη

Κυβέρνηση
Θα επαναφέρει τη 13η σύνταξη από τον Δεκέμβριο του 2015 για τους συνταξιούχους μέχρι 700 ευρώ (κόστος 600 εκατ. ευρώ).

Θεσμοί
Διαφωνούν με το μέτρο.

Αύξηση κατώτατου μισθού – επαναφορά συλλογικών διαπραγματεύσεων

Κυβέρνηση
Το υπουργείο Εργασίας θα καταθέσει το σχετικό νομοσχέδιο στο τέλος Μαΐου. Υπογραμμίζει ότι όλες οι ρυθμίσεις συνάδουν με τα υψηλά ευρωπαϊκά πρότυπα και τελούν υπό την αιγίδα του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας.

Θεσμοί
Διαφωνούν με την αύξηση του κατώτατου μισθού και την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Φαίνεται να πείθονται ότι η Ελλάδα ακολουθεί τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές στην αγορά εργασίας. Μεγάλη πιθανότητα για σύγκλιση αν υπάρξουν αμοιβαίες υπαναχωρήσεις τακτικής.

Ομαδικές απολύσεις

Κυβέρνηση
Προστασία των εργαζομένων από τις ομαδικές απολύσεις. Δεν θα εγκριθεί κανένα αίτημα στο μέλλον.

Θεσμοί
Το θέμα, όπως όλα δείχνουν, παγώνει. Οι θεσμοί φαίνεται ότι δεν θα επανέλθουν απαιτώντας απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων με νόμο.
των Κωστή Πλάντζου & Μαίρης Λαμπαδίτη, newmoney


πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!