EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

85.000 πρόσωπα έβγαλαν στο εξωτερικό πάνω από 200.000 ευρώ σύμφωνα με τη λίστα «Νικολούδη»

Η διαπραγμάτευση με εταίρους και δανειστές καλά κρατεί και συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας, όμως οι ελληνικές Αρχές εργάζονται εντατικά για την αξιοποίηση των διαφόρων λιστών.

Ο Παναγιώτης Νικολούδης έχει παραδώσει τη λίστα που είναι γνωστή με το όνομά του στην Αρχή για το Ξέπλυμα του Μαύρου Χρήματος ενώ αύριο Τρίτη επίκειται συνάντηση του Παναγιώτη Νικολούδη και του Γιάννη Βαρουφάκη με Ελβετούς αξιωματούχους για τη διακρατική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ελβετίας σε θέματα διαφθοράς.

Ο υπουργός Επικρατείας για την καταπολέμηση της διαφθοράς Παναγιώτης Νικολούδης γνωστοποίησε στη Βουλή μετά από σχετική ερώτηση βουλευτή της Χρυσής Αυγής ότι υπεύθυνη πλέον για την αξιοποίησή της είναι η Αρχή για το Ξέπλυμα του Μαύρου Χρήματος. Πρόκειται για ένα κατάλογο 85.000 περίπου προσώπων, τα οποία είχαν στείλει στο εξωτερικό εμβάσματα άνω των 200.000 ευρώ, κατά περίπτωση, από το 2010 και εντεύθεν. Ο κατάλογος αυτός είχε καταρτιστεί από την Αρχή του άρθρου 7 του Ν. 3691/2008, της οποίας ο νυν υπουργός Επικρατείας ήταν πρόεδρος μέχρι τις 26.1.2015.

Ο κ. Νικολούδης επισημαίνει ότι η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό δεν είναι εξ ορισμού παράνομη και τονίζει ότι η γνωστοποίηση του ως άνω καταλόγου (ακριβέστερα ονομάτων που περιλαμβάνονται σε αυτόν) δεν είναι κατά νόμο δυνατή, δεδομένου ότι αποτελούν απόρρητες πληροφορίες της ως άνω Ανεξάρτητης Αρχής.

Ο υπουργός μαζί με το συνάδελφό του Γιάννη Βαρουφάκη θα συναντηθούν αύριο Τρίτη στη 1 το μεσημέρι με κλιμάκιο που έχει έρθει από την Ελβετία υπό τον αρμόδιο για διεθνείς οικονομικές σχέσεις υφυπουργό Ζακ ντε Βατερβίλ. Στη συνάντηση αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθούν οι όροι συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ελβετίας που συμφωνήθηκε στο τέλος Μαρτίου ενώ προβλέπεται και συνάντηση τεχνικών κλιμακίων που ενδεχομένως να καταστρώσουν σχέδιο κοινής εργασίας. Μετά τη συνάντηση των Ελλήνων με τον Ελβετό υπουργό, είναι προγραμματισμένες δηλώσεις.





koutipandoras.gr


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Πωλείται ένα από τα πιο σπάνια μονοθέσια της F1



To 1984, στο Grand Prix του Μονακό, ο Ayrton Senna έδωσε μια από τις μεγαλύτερες παραστάσεις της καριέρας του στην F1, στην πρώτη του κιόλας σεζόν στο άθλημα.



Οδηγώντας την Toleman-Hart TG184-2, εκκίνησε από την 13η θέση. Η βροχή που έπεφτε δεν τον εμπόδισε να πατήσει τέρμα γκάζι, να περάσει τους πάντες και να βρεθεί πίσω από τον Alain Prost. Με μια εξαιρετική κίνηση πέρασε στην πρώτη θέση, ανατρέποντας κάθε προγνωστικό και στρέφοντας τα βλέμματα όλων πάνω του.



Λόγω της έντονης βροχόπτωσης και της ολισθηρότητας του οδοστρώματος, οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο αγώνας πρέπει να διακοπεί. Ο Senna παρότι ήταν πρώτος, κατετάγη δεύτερος, διότι οι κριτές αποφάσισαν πως η τελική κατάταξη ορίζεται με βάση τις θέσεις που είχαν οι οδηγοί στον 31ο γύρο.



Νικητής αναδείχθηκε ο Prost, με τον Senna να βγαίνει εκτός εαυτού, θεωρώντας πως οι αγωνοδίκες το έκαναν επίτηδες. Πρόκειται για την πιο άδικη ίσως, απόφαση στην ιστορία της F1.




Το μονοθέσιο αυτό, η TG184, βγαίνει σε δημοπρασία από την Prindiville στο Λονδίνο, με τους συλλέκτες να κάνουν ουρά για να το αποκτήσουν. Η τιμή εκκίνησης είναι τα 1,4 εκατομμύρια ευρώ, αλλά κάτι μας λέει ότι θα πιάσει πολύ περισσότερα.




πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Πρωτομαγιά

Απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων, ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου, κατά τη διάρκεια εορτασμού της Πρωτομαγιάς ανακοίνωσε η Τροχαία.

Ειδικότερα, για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς 2015, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, με στόχο τη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και την αύξηση του βαθμού οδικής ασφάλειας για την αποφυγή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, θα ισχύσει και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως εξής:

1. Την Πέμπτη 30 Απριλίου 2015 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16.00 έως 22.00 και την Παρασκευή 1 Μαΐου 2015 για το ρεύμα εξόδου από ώρα 08.00 έως 13.00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.
β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410).
γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300).
ε) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το 11ο χλμ (χ.θ. 11+340) έως την χ.θ. 97+650 (μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα).

2. Την Κυριακή 3 Μαΐου 2015 για το ρεύμα εισόδου στα Αστικά Κέντρα και από 15.00 έως 21.00 ώρας, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.
β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (χ.θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).
γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι την διασταύρωση Ρεντίνας.

3. Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
β) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
γ) Τα φορτηγά οχήματα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
δ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
ε) Τα φορτηγά σιλοφόρα οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.
στ) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
ζ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
η) Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού».
θ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων, τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
ι) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
ια) Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπον αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
ιβ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα τα οποία προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά (συνήθη εμπορικά και τελωνειακά έγγραφα) στα οποία αναφέρεται το όνομα του πλοίου για το οποίο προορίζονται καθώς και το λιμάνι ελλιμενισμού του.








ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Αναγκαία λόγω «success story» Σαμαρά, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου

Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία η κυβέρνηση μετέφερε τα ταμειακά αποθέματα πολλών δημοσίων φορέων στην Τράπεζα της Ελλάδας ήταν μια δύσκολη κίνηση που θα ήταν δικαιολογημένη μόνο σε έκτακτες συνθήκες. Δεν υπάρχει φυσικά καμία αμφιβολία για το ότι οι συνθήκες είναι έκτακτες, όπως και ότι μας τις κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Στις 26 Ιανουαρίου το υπουργείο Οικονομικών παρέδωσε στη νέα κυβέρνηση ταμειακά διαθέσιμα 1,634 δις ευρώ. Επαίρονται πολλοί της κυβέρνησης Σαμαρά για το πλεόνασμα αυτό και το παρουσιάζουν ως απόδειξη του αλήστου μνήμης ‘σαξές στόρι’. Μόνο που η πρόβλεψη εσόδων - εξόδων που επίσης παρέδωσε το υπουργείο Οικονομικών εμφάνιζε ταμειακό έλλειμμα 429 εκ ευρώ για τις 24 Φεβρουαρίου, το οποίο μάλιστα θα ανέβαινε σε πάνω από 700 εκ ευρώ τις επόμενες δύο μέρες. Δηλαδή όταν θα πληρώνονταν οι μισθοί και οι συντάξεις. Αυτή ήταν η ‘επιτυχία’ της κυβέρνησης Σαμαρά.

Αλλά μήπως η κατάσταση θα γινόταν καλύτερη τον Μάρτιο; Θα στενοχωρήσω τους ζηλωτές των Μνημονίων, αλλά ακριβώς η ίδια πρόβλεψη έδινε αρνητικό πρόσημο για όλες τις μέρες του Μαρτίου. Προβλέπονταν ταμειακά ελλείμματα για όλο το μήνα, που μάλιστα θα έφταναν σε εφιαλτικά ύψη 3, 4, ακόμη και σχεδόν 5 δις ευρώ μετά τις 20 Μαρτίου. Το κράτος που παρέδωσε ο κ. Σαμαράς ήταν απολύτως χρεοκοπημένο.

Τι έπρεπε λοιπόν να κάνει η νέα κυβέρνηση;


Μήπως να ομολογήσει ανοιχτά την κατάσταση και να ρίξει την ευθύνη στους προηγούμενους, όπως σας θυμίζω ότι είχαν κάνει και ο κ. Καραμανλής και ο κ. Παπανδρέου στο παρελθόν; Όχι βέβαια. Οι κουτόφραγκοι βλέπετε, δεν διαχωρίζουν ανάμεσα σε ‘καλούς’ και ‘κακούς’ Έλληνες όπως μερικοί στη χώρα μας δυστυχώς πιστεύουν. Ακόμη περισσότερο, πως θα μπορούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να μπει σε σκληρή διαπραγμάτευση, αν ομολογούσε στους δανειστές ότι οι προηγούμενοι είχαν αφήσει πίσω τους κυριολεκτικά άδεια ταμεία;

Η νέα κυβέρνηση, πολύ λογικά, σιώπησε κι έτρεξε να μαζέψει το χάος. Κι επειδή δεν υπάρχουν μαγικές μέθοδοι στην οικονομία, αναγκάστηκε να κάνει εξονυχιστικό έλεγχο στις δαπάνες και να μεταθέσει πληρωμές του Δημοσίου. Το ποσό των πληρωμών που μετατέθηκαν όλο αυτό το διάστημα πλησιάζει σωρευτικά τα 2 δις. Είναι αναμφίβολα σοβαρό, έχει προκαλέσει σημαντική στενότητα στην αγορά και έχει επιτείνει την επενδυτική δυστοκία, αλλά δεν είναι τεράστιο, ούτε και εξαρτάται το μέλλον της Ελλάδας από αυτό. Δυστυχώς δεν υπήρχε άλλος τρόπος για να αντιμετωπιστεί το χάος που άφησε πίσω του ο κ. Σαμαράς.

Τα κατάφερε λοιπόν η νέα κυβέρνηση να μετατραπούν τα ελλείμματα του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου σε πλεονάσματα, ώστε να γίνουν τακτικά οι πληρωμές μισθών και συντάξεων. Αλλά επειδή στην οικονομία δεν υπάρχουν ούτε μαγικά αλλά ούτε και θαύματα, ο Απρίλιος αποδείχθηκε δυσκολότατος. Ο λόγος είναι ότι πληρώνουμε τακτικά τα χρέη μας προς το ΔΝΤ, χωρίς να λαμβάνουμε ούτε ένα ευρώ χρηματοδότησης από ΕΕ/ΔΝΤ, καθώς μάλιστα η ΕΚΤ έχει περιορίσει την τραπεζική ρευστότητα με τρόπο εχθρικό προς τη χώρα μας. Όσο και να μεταθέτει το κράτος τις πληρωμές και να κάνει οικονομίες το ταμείο θα γίνει κάποια στιγμή αρνητικό.

Η πρόβλεψη για τον Απρίλιο ήταν ότι θα εμφανιζόταν ξανά ταμειακό έλλειμμα από τις 24 και μετά. Για να υπάρξει ασφάλεια λοιπόν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μετέφερε τα αποθεματικά των δημοσίων φορέων με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Ας είμαστε ξεκάθαροι: πρόκειται για μια αναγκαστική κίνηση που έγινε υπό τεράστια πίεση.

Την πίεση μας την κληροδότησε η κυβέρνηση Σαμαρά και την έκανε απείρως χειρότερη η πολεμική συμπεριφορά των δανειστών και εταίρων μας, οι οποίοι απλώς δεν αποδέχονται εύλογα επιχειρήματα. Ο στόχος τους είναι να ακυρωθεί το αποτέλεσμα των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου και να παραδοθεί άνευ όρων η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Τα γεγονότα του Γιούρογκρουπ της 24ης Απριλίου με την προσπάθεια διασυρμού του Έλληνα Υπουργού Οικονομικών καταδεικνύουν του λόγου το αληθές. Μια ΕΕ που κυριαρχείται από τις φιλοδοξίες και τους στόχους της Γερμανίας θέλει να εξευτελίσει την αριστερή κυβέρνηση της Ελλάδας και ότι αυτή αντιπροσωπεύει.

Οι επιδιώξεις των δανειστών συμπίπτουν με αυτές της ‘Τρόικας Εσωτερικού’ που απαρτίζεται από τα μεγάλα εγχώρια συμφέροντα και εκφράζεται πολιτικά από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι και βρίσκει άπλετη στήριξη από τα μεγάλα ΜΜΕ. Το σύνθημά της είναι ‘ευρώ πάση θυσία’ και άρα συμφωνία της Ελλάδας με τους ‘θεσμούς’ γρήγορα και με οποιουσδήποτε όρους. Στην πράξη επιδιώκει την επιστροφή της χώρας στο καθεστώς των Μνημονίων που προκάλεσε τεράστια καταστροφή την τελευταία πενταετία και απορρίφθηκε αποφασιστικά στις 25 Ιανουαρίου από τον λαό. Αν επικρατήσουν οι δανειστές και η Τρόικα Εσωτερικού, η Ελλάδα θα καταδικαστεί οριστικά ως κοινωνία, ως χώρα και ως έθνος.

Τα πράγματα έχουν πλέον φτάσει σε οριακό σημείο για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και πλησιάζει η ώρα της κρίσιμης επιλογής. Οι εκροές του Δημοσίου για τον Μάιο προβλέπονται περί τα 4δις, με μια πληρωμή άνω των 700 εκ στο ΔΝΤ στις 12 του μηνός. Η πρόβλεψη συνεπώς είναι για μεγάλα ταμειακά ελλείμματα και όσο και να νοικοκυρέψει το Γενικό Λογιστήριο τις δαπάνες, υπάρχουν αξεπέραστα όρια.

Τι πρέπει να γίνει;

Το τελευταίο διάστημα έχει εμφανιστεί πλημμύρα πρόθυμων ερμηνευτών της ψήφου του ελληνικού λαού στις πρόσφατες εκλογές. Η Τρόικα Εσωτερικού μας βομβαρδίζει συστηματικά με την άποψη ότι ο λαός δεν ψήφισε για ρήξη, ότι θέλει συμβιβασμό, ότι πάνω απ’ όλα θέλει να μείνει στο ευρώ και ούτω καθεξής. Ας μου επιτραπεί λοιπόν κι εμένα μια ερμηνεία του εκλογικού αποτελέσματος, αφού στο κάτω-κάτω επιδίωξα τη λαϊκή ψήφο και η Ημαθία με τίμησε με τη δική της. Ένα πράγμα είναι απολύτως βέβαιο: ο λαός δεν ψήφισε για να επιστρέψει στα Μνημόνια, να υποταχθεί άνευ όρων στους δανειστές και να έχει ξανά την Τρόικα Εσωτερικού στο κεφάλι του.



Είναι εμφανές ότι η μόνη μεγάλη πολιτική δύναμη που μπορεί να οδηγήσει τη χώρα σε πορεία προόδου παραμένει ο ΣΥΡΙΖΑ. Η κυβέρνησή μας έχει τεράστια κοινωνική και εθνική ευθύνη. Από την απόφασή της θα εξαρτηθεί η ευημερία, αλλά και η ανεξαρτησία του έθνους. Αν διαπιστώσει – όπως ήδη διαφαίνεται – ότι δεν υπάρχει ‘έντιμος συμβιβασμός’, οφείλει καταρχήν να ενημερώσει το λαό. Οφείλει επίσης να αντιταχθεί στους δανειστές διαλέγοντας το δρόμο της υπεράσπισης των λαϊκών συμφερόντων και στηριζόμενη στη λαϊκή συσπείρωση. Δεν υπάρχει καμία επιλογή που δεν είναι διαχειρίσιμη. Αν ο δρόμος της κοινωνικής και εθνικής ανασυγκρότησης περνάει από τη ρήξη, ούτε ο λαός, ούτε η πολιτική του ηγεσία πρέπει να τη φοβηθούν.






πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Νέες ποινικές διώξεις για μίζες στα εξοπλιστικά

Νέες μίζες που να διακινήθηκαν κατά την προμήθεια ενός ακόμα εξοπλιστικού προγράμματος εντόπισαν οι εισαγγελικές αρχές, οι οποίες άσκησαν ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος για παράνομες πληρωμές, που αφορούν προμήθειες οχημάτων από τη γερμανική εταιρία DAIMLER. Ο κατάλογος των κατηγορουμένων περιλαμβάνει επτά πρόσωπα που είναι Έλληνες κρατικοί αξιωματούχοι, Γερμανοί υπάλληλοι της εταιρίας και ο εκπρόσωπος της DAIMLER στην Ελλάδα.

Η υπογραφή και εκτέλεση των επίμαχων συμβάσεων αφορά την περίοδο υπουργίας στο Εθνικής Άμυνας των Άκη Τσοχατζόπουλου και Γιάννου Παπαντωνίου. Σύμφωνα με το πόρισμα των αρχών φέρονται ότι έγιναν παράνομες πληρωμές συνολικού ύψους τουλάχιστον δυο εκατομμυρίων ευρώ από το 2001 και έπειτα, σε κρατικούς αξιωματούχους.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ των Νέω, κατά την πρόοδο της εισαγγελικής έρευνας διαπιστώθηκε ότι για την πραγματοποίηση των παράνομων πληρωμών ακολουθήθηκαν ιδιαίτερα τεχνάσματα, μεταξύ των οποίων η χρήση εταιρικών λογαριασμών, οι οποίοι ωστόσο ανήκαν σε τρίτα πρόσωπα προκειμένου να μη συνδέονται απευθείας με την DAIMLER. Επίσης η εφημερίδα αναφέρει ότι οι εισαγγελείς διαπίστωσαν ότι όπως και σε άλλες περιπτώσεις το ...πλυντήριο για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος λειτουργούσε με διάφορους τρόπους όπως ότι η γερμανική εταιρία διατηρούσε μαύρα ταμεία με μετρητά για τις παράνομες πληρωμές, ενώ χρησιμοποιήθηκαν ακόμα εξωχώριοι τραπεζικοί λογαριασμοί, παραπλανητικές τιμολογήσεις καθώς και τρίτοι διαμεσολαβητές.

Το κόστος των επίμαχων συμβάσεων ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ καθώς αυτές αφορούν :

- Την προμήθεια 2.000 στρατιωτικών οχημάτων Mercedes 290 GD1 1/4T, ανταλλακτικών, συγκροτημάτων και συλλογών ειδικών εργαλείων συντήρησης με δικαίωμα προαίρεσης για την επιπλέον προμήθεια 2480 οχημάτων για τις ανάγκες του ΓΕΣ (σύμβαση 015Α/97). Με συνολικό κόστος 96 εκ. ευρώ.

- Την προμήθεια 224 οχημάτων Mercedes 290 GD1 1/4T, 111 οχημάτων τύπου Unimog, 21 ρυμουλκούμενων βαρέως τύπου, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον προμήθεια μέχρι 111 ρυμουλκούμενων ελαφρού τύπου προς κάλυψη αναγκών σε οχήματα του προγράμματος Β ράση ΕΡΜΗΣ (Σύμβαση 19Α/2000) με κόστος 30 εκ. ευρώ.

- Την προμήθεια 88 λεωφορείων τύπου OHL 1829/63, 49+1 θέσεων με δικαίωμα προαίρεσης για 32 επιπλέον λεωφορεία (Σύμβαση 013Α/98).

Η περαιτέρω δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης θα ανατεθεί σε ανακριτή κατά της Διαφθοράς ενώπιον του οποίου θα κληθούν να απολογηθούν οι κατηγορούμενοι.




πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Σοβαρό ατύχημα στο Ράλι Αργεντινής με τραυματισμένους θεατές

Ο Kris Meeke με το Citroen DS3 WRC ήταν ο μεγάλος νικητής του Ράλι Αργεντινής, ωστόσο ο αγώνας σημαδεύτηκε από το πολύ σοβαρό ατύχημα που έγινε την δεύτερη μέρα (Σάββατο 25/4) στην 9η ειδική διαδρομή Capilla den Monte.

Ο Hayden Paddon έχασε τον έλεγχο του Hyundai i20 WRC έπειτα από άλμα σε μια δεξιά στροφή, με αποτέλεσμα να βγει εκτός δρόμου και να πέσει πάνω στους θεατές. Στο σημείο που έγινε το ατύχημα προκλήθηκε πανικός, με τους διοργανωτές να ακυρώνουν αμέσως την διαδρομή.

Έξι άνθρωποι μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα και ελικόπτερα στα πλησιέστερα νοσοκομεία. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ένας 25χρονος νοσηλεύεται στην εντατική με πολλαπλά κατάγματα.

Οι υπόλοιποι ως εκ θαύματος είναι καλά στην υγεία τους. Στο συγκεκριμένο σημείο, όπως θα δείτε από τα παρακάτω video υπήρχαν εκατοντάδες θεατές, οπότε το ατύχημα θα μπορούσε κάλλιστα να είχε εξελιχθεί σε τραγωδία.


          video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

πηγη




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Στάση εργασίας από τις 11:00 - 16:00 αυριο 27/04/2015 στα τρολλευ.

Λόγω Γενικής Συνέλευσης των Εργαζομένων, τα τρόλλεϋ θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από τις 11:00 - 16:00.

Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι θα αρχίσουν σταδιακά να αποσύρονται από την κυκλοφορία, από τις 10:00 το πρωί. 

Η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας των οχημάτων, αναμένεται μετά τις 16:30 το απόγευμα.

Πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων, εικάζουν ότι αν μέχρι τις 12:15 δεν υπάρξει απαρτία ως προς τα μέλη της συνέλευσης, τότε θα ακυρωθεί η στάση και τα οχήματα θα κυκλοφορήσουν κανονικά.



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Τέλος από το ποδόσφαιρο και ο Κομπότης

Με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ειδικού ανακριτή αποφασίστηκε η απαγόρευση ενασχόλησης με το ποδόσφαιρο στον ισχυρό άνδρα του Λεβαδειακού, Γιάννη Κομπότη, ο οποίος είναι ένας εκ των κατηγορουμένων για την εγκληματική οργάνωση στο ποδόσφαιρο. Η απαγόρευση θα ισχύσει τουλάχιστον μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης.

Ο ίδιος εξερχόμενος από την Ευελπίδων, όπου είχε κληθεί για απολογία, δήλωσε: «δώσαμε τις απαραίτητες εξηγήσεις και θεωρούμε πως είναι ειλικρινείς και βάσιμες». Σημειώνεται πως ο Γιάννης Κομπότης εμφανίζεται μόνο ως μεγαλομέτοχος του Λεβαδειακού και ως εκπρόσωπος της Super League στο Δ.Σ. της ΕΠΟ.

Υπενθυμίζεται πως αντίστοιχος περιορισμός έχει επιβληθεί και στο πρώην μέλος της Πειθαρχικής Επιτροπής της Football League, Χαρίλαο Ζυγογιάννη, στο μέλος της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ, Μαρία Αναστασάκη και στο μέλος του διαιτητικού δικαστηρίου της ΕΠΟ, Γιώργο Βλάσση.

Όπως σημειώνει η αθλητική ιστοσελίδα SDNA, η απόφαση αποτελεί πρόκριμα για όσα πρόκειται να ακολουθήσουν και δείχνει τις διαθέσεις ανακριτή και εισαγγελέα.

Μεταξύ των κατηγορουμένων είναι και ο πρόεδρος του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος το μεσημέρι μέσω του δικηγόρου του παρέλαβε το κατηγορητήριο και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί στις αρχές Ιουνίου.






πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Τέσσερα κακουργήματα για τον Μαρινάκη

Παραδόθηκε τη Δευτέρα στον δικηγόρο του προέδρου του Ολυμπιακού Βαγγέλη Μαρινάκη το κατηγορητήριο για την εμπλοκή του στην υπόθεση εγκληματικής οργάνωσης στο ποδόσφαιρο. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί στις αρχές Ιουνίου.

Στο Βαγγέλη Μαρινάκη έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες, όλες κακουργηματικού χαρακτήρα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την αθλητική ιστοσελίδα SDNA, οι κατηγορίες σε βάρος του προέδρου του Ολυμπιακού είναι:
  • Ένταξη και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης.
  • Ηθική αυτουργία σε απόπειρα εκβίασης.
  • Ηθική αυτουργία για έκρηξη που έθεσε σε κίνδυνο ανθρώπινη ζωή.
  • Ηθική αυτουργία για δωροδοκία-δωροληψία με σκοπό αλλοίωση αποτελέσματος αγώνα που περιλαμβάνεται σε στοιχηματικές διοργανώσεις και ο σκοπός επετεύχθη.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, για την πρώτη κατηγορία προβλέπεται ποινή φυλάκισης 10-20 έτη, ενώ για τις υπόλοιπες μέχρι 10 έτη.




ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Κακουργήματα πολλών… «αστέρων» σε Λαϊνόπουλο και άλλους έξι κατηγορούμενους για μίζες εκατομμυρίων

Μίζες τουλάχιστον 2 εκ. ευρώ για τρεις διαφορετικές συμβάσεις οχημάτων της Mercedes εντόπισαν οι εισαγγελείς εγκλημάτων διαφθοράς κα. Πόπη Παπανδρέου και κ. Αντώνης Ελευθεριάνος κατά τη διάρκεια πολύμηνης προκαταρκτικής εξέτασης. Για κακούργημα παραπέμπεται ο επί χρόνια αντιπρόσωπος της Mercedes και γνωστός επιχειρηματίας Εμμανουήλ Λαϊνόπουλος, δυο Γερμανοί υπάλληλοι – που έπαιζαν τον ρόλο του μεσάζοντα- αλλά και στρατιωτικοί.
Πρόκειται συνολικά για 7 πρόσωπα που κατηγορούνται για δωροδοκία υπαλλήλου στρεφόμενη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δωροληψία υπαλλήλου τελεσθείσα κατ” επάγγελμα στρεφόμενη εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα τελεσθείσα κατ επάγγελμα και κατ εξακολούθηση.

Τα ευρήματα της έρευνας αλλά και τα στοιχεία τα οποία προσκόμισε στη χώρα μας το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης κατόπιν ανάλογου αιτήματος των ελληνικών αρχών, είναι άκρως ενδιαφέροντα. Στο φάκελο της δικογραφίας περιέχονται δεκάδες email στελεχών της εταιρείας «Daimler» τα οποία όχι μόνο παραδέχονται παράνομες πληρωμές αλλά και το εύρος του συστήματος διαπλοκής που είχε στηθεί γύρω απο το χώρο των εξοπλιστικών και των προμηθειών στη χώρα μας.

Δουλειές χάρη στις… διασυνδέσεις με πολιτικούς 

Σε μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, στέλεχος της «Daimler» παραδέχεται ότι οι δουλειές γίνονται χάρη στη διατήρηση «καλών διασυνδέσεων» με πολιτικούς και οικονομικούς κύκλους της χώρας οι οποίοι βοηθούν την εταιρεία στο κλείσιμο πολλών παραγγελιών ιδιαίτερα των ελληνικών ενόπλων Δυνάμεων.

Οι τρεις «ύποπτες» συμ

Μίζες τουλάχιστον 2 εκ. ευρώ για τρεις διαφορετικές συμβάσεις οχημάτων της Mercedes εντόπισαν οι εισαγγελείς εγκλημάτων διαφθοράς κα. Πόπη Παπανδρέου και κ. Αντώνης Ελευθεριάνος κατά τη διάρκεια πολύμηνης προκαταρκτικής εξέτασης. Για κακούργημα παραπέμπεται ο επί χρόνια αντιπρόσωπος της Mercedes και γνωστός επιχειρηματίας Εμμανουήλ Λαϊνόπουλος, δυο Γερμανοί υπάλληλοι – που έπαιζαν τον ρόλο του μεσάζοντα- αλλά και στρατιωτικοί.
Πρόκειται συνολικά για 7 πρόσωπα που κατηγορούνται για δωροδοκία υπαλλήλου στρεφόμενη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δωροληψία υπαλλήλου τελεσθείσα κατ” επάγγελμα στρεφόμενη εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα τελεσθείσα κατ επάγγελμα και κατ εξακολούθηση.
Τα ευρήματα της έρευνας αλλά και τα στοιχεία τα οποία προσκόμισε στη χώρα μας το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης κατόπιν ανάλογου αιτήματος των ελληνικών αρχών, είναι άκρως ενδιαφέροντα. Στο φάκελο της δικογραφίας περιέχονται δεκάδες email στελεχών της εταιρείας «Daimler» τα οποία όχι μόνο παραδέχονται παράνομες πληρωμές αλλά και το εύρος του συστήματος διαπλοκής που είχε στηθεί γύρω απο το χώρο των εξοπλιστικών και των προμηθειών στη χώρα μας.

Δουλειές χάρη στις… διασυνδέσεις με πολιτικούς 

Σε μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, στέλεχος της «Daimler» παραδέχεται ότι οι δουλειές γίνονται χάρη στη διατήρηση «καλών διασυνδέσεων» με πολιτικούς και οικονομικούς κύκλους της χώρας οι οποίοι βοηθούν την εταιρεία στο κλείσιμο πολλών παραγγελιών ιδιαίτερα των ελληνικών ενόπλων Δυνάμεων.

Οι τρεις «ύποπτες» συμβάσεις υπογράφτηκαν κατά την περίοδο της κυβέρνησης Σημίτη απο το 1997 έως το 2000.

Πρόκειται για τις υπ αριθμ. 015Α/1997 συνολικού ύψους 96 εκ. ευρώ, 019Α/2000 συνολικού ύψους 30 εκ. ευρώ και 013Α/1998.

Από την έρευνα προέκυψε ότι για την πραγματοποίηση των παράνομων πληρωμών ακολουθήθηκαν ιδιαίτερα τεχνάσματα, μεταξύ των οποίων η χρήση εταιρικών λογαριασμών, εσωτερικά γνωστών ως «Λογαριασμών Τρίτων» ή TPS’s (Third Party Accounts), εταιρικών «ταμείων μετρητών»
εξωχώριων (offshore) τραπεζικών λογαριασμών, παραπλανητικών τιμολογήσεων καθώς και η χρήση τρίτων διαμεσολαβητών.

Σε ότι αφορά στην προμήθεια, αυτή ήταν 2.000 στρατιωτικά οχήματα Mercedes 290 GD 1 1/4 T, συγκροτημάτων και συλλογών ειδικών εργαλείων συντηρήσεως, με δικαίωμα προαίρεσης για την επιπλέον προμήθεια 2.480 στρατιωτικών οχημάτων για τις ανάγκες του ΓΕΣ (σύμβαση 0151/97). Επίσης, 224 οχήματα Mercedes 290 GD 1 1/4 T, 111 οχήματα τύπου UNIMOG U1550L/37/4×4, 21 ρυμουλκουμένων βαρέως τύπου με δικαίωμα προαίρεσης για την επιπλέον προμήθεια επιπλέον 111 ρυμουλκούμενων ελαφρού τύπου προς κάλυψη αναγκών σε οχήματα του προγράμματος Β” ΦΑΣΗ ΕΡΜΗΣ (Σύμβαση 19Α/2000).  Ακόμα, προμήθεια 88 λεωφορείων τύπου ΟΗL 1829/63, 46+ 1 θέσεων για τις ανάγκες του ΓΕΣ με δικαίωμα προαίρεσης για 32 επιπλέον λεωφορεία (Σύμβαση 013Α/98) βάσεις υπογράφτηκαν κατά την περίοδο της κυβέρνησης Σημίτη απο το 1997 έως το 2000.
Πρόκειται για τις υπ αριθμ. 015Α/1997 συνολικού ύψους 96 εκ. ευρώ, 019Α/2000 συνολικού ύψους 30 εκ. ευρώ και 013Α/1998.

Από την έρευνα προέκυψε ότι για την πραγματοποίηση των παράνομων πληρωμών ακολουθήθηκαν ιδιαίτερα τεχνάσματα, μεταξύ των οποίων η χρήση εταιρικών λογαριασμών, εσωτερικά γνωστών ως
«Λογαριασμών Τρίτων» ή TPS’s (Third Party Accounts), εταιρικών «ταμείων μετρητών»
εξωχώριων (offshore) τραπεζικών λογαριασμών, παραπλανητικών τιμολογήσεων καθώς και η χρήση τρίτων διαμεσολαβητών.

Σε ότι αφορά στην προμήθεια, αυτή ήταν 2.000 στρατιωτικά οχήματα Mercedes 290 GD 1 1/4 T, συγκροτημάτων και συλλογών ειδικών εργαλείων συντηρήσεως, με δικαίωμα προαίρεσης για την επιπλέον προμήθεια 2.480 στρατιωτικών οχημάτων για τις ανάγκες του ΓΕΣ (σύμβαση 0151/97).
Επίσης, 224 οχήματα Mercedes 290 GD 1 1/4 T, 111 οχήματα τύπου UNIMOG U1550L/37/4×4, 21 ρυμουλκουμένων βαρέως τύπου με δικαίωμα προαίρεσης για την επιπλέον προμήθεια επιπλέον 111 ρυμουλκούμενων ελαφρού τύπου προς κάλυψη αναγκών σε οχήματα του προγράμματος Β” ΦΑΣΗ ΕΡΜΗΣ (Σύμβαση 19Α/2000).  Ακόμα, προμήθεια 88 λεωφορείων τύπου ΟΗL 1829/63, 46+ 1 θέσεων για τις ανάγκες του ΓΕΣ με δικαίωμα προαίρεσης για 32 επιπλέον λεωφορεία (Σύμβαση 013Α/98)


πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Γυμνοί στην Αριστοτέλους για τα ζώα (φώτο)

Το Σάββατο 25 Απριλίου η συλλογικότητα Vegan Thessaloniki πραγματοποίησε ακτιβιστική δράση στην πλ. Αριστοτέλους μπροστά στο Ολύμπιον, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατάργησης των πειραμάτων σε ζώα.

Η συμβολική διαμαρτυρία περιελάμβανε και δρώμενο με τους γυμνούς ακτιβιστές πεσμένους στο έδαφος μπροστά σε πανό που είχαν αναρτήσει το οποίο έγραφε «ΟΧΙ στα πειράματα σε ζώα.












(Φωτό: Herald Volazj/ vegan-thessaloniki.blogspot.gr)

Aντίστοιχη δράση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε και στο κέντρο της Αθήνας το Σάββατο το μεσημέρι. Μέλη οργανώσεων και πολίτες συγκεντρώθηκαν στο Σύνταγμα και κρατώντας πλακάτ έστειλαν το μήνυμά τους κατά των πειραμάτων σε ζώα.


















πηγη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Επιβάτες και τουρίστες θα πληρώσουν την κρίση στην ακτοπλοϊα - Δείτε γιατί

Οι συνεχείς πιέσεις στα οικονομικά μεγέθη ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών όπως της ΝΕΛ αλλά και της ΑΝΕΚ ή της Hellenic Sea Ways και άλλων μικρότερων εταιρειών έχουν γεννήσει σενάρια απόσυρσης νεότερων και γρηγορότερων πλοίων από το Αιγαίο και αντικατάστασης τους με άλλα παλιότερα και λιγότερο ενεργοβόρα.

Σε ορισμένες περιπτώσεις τέτοια σενάρια υλοποιήθηκαν με αμφισβητούμενα οφέλη για τις εταιρίες αλλά με πολύ δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στη νησιωτική χώρα.

Η ανησυχία για την εξέλιξη της οικονομίας της χώρας απειλεί τώρα να διευρύνει το φαινόμενο. Όπως σημειώνει στην τελευταία ετήσια έκθεσή της για την ακτοπλοΐα η XRTC, συμβουλευτική εταιρεία που ειδικεύεται στις χρηματοδοτήσεις της ναυτιλίας, «ο εξορθολογισμός του διαχειριζομένου στόλου των εταιριών διαμέσου της συρρίκνωσης θα αποτελέσει αναμφίβολα (…) και την αχίλλειο πτέρνα ολόκληρης της αγοράς».

Οι στρατηγικές που εφαρμόζονται από το 2012 όπως η αμφίδρομη πώληση, αγορά και ναύλωση πλοίων, η γεωγραφική διασπορά του στόλου σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και η συνεργασία σε γραμμές έντονου ανταγωνισμού «διαφαίνεται να αποφέρουν εμφανή αποτελέσματα στα λειτουργικά αποτελέσματα των εταιριών, όμως σε επίπεδο αγοράς, το επίπεδο εξυπηρέτησης ακόμα και αν το μετρήσουμε κατ’ αναλογία του μεταφορικού έργου έχει μειωθεί δραματικά σχετικά με το 2006».

ΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ. Από το 2011 και μετά μειώνεται ο αριθμός των επιβατηγών πλοίων στις ελληνικές θάλασσες και αυξάνεται ο μέσος όρος ηλικίας τους που παραμένει ακόμα πάνω από τους μέσους όρους στην Ευρώπη. Όμως μόνον από τα μεγάλα «ποστάλια», τα επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία που έχουν αποσυρθεί από το Αιγαίο υπολογίζεται το μέγεθος της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς έχει μικρύνει κατά περίπου 4.500 θέσεις επιβατών και 150 φορτηγά ανά δρομολόγιο.

Όμως η τάση αυτή αναστρέφει χρόνια προόδου της ελληνικής ακτοπλοΐας. Η ανανέωση του στόλου ξεκίνησε κατά την δεκαετία του 2000 και κρίθηκε τότε απολύτως αναγκαία αφού αποτελούσε μονόδρομο για την εξυπηρέτηση των νησιών μας λόγω της μεγάλης ηλικίας των τότε δρομολογημένων πλοίων. «Το έργο αυτό σήμερα έχει υποβαθμιστεί και κινδυνεύει περαιτέρω» σημειώνει η XRTC.

Οι συνεχείς πωλήσεις πλοίων προκειμένου να μειωθεί το ύψος των τραπεζικών υποχρεώσεων και να συμμαζευτούν οι ισολογισμοί έχουν δημιουργήσει ήδη μια δύσκολα αναστρέψιμη κατάσταση, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό πως οι δυο ακτοπλοϊκές με τους υγιέστερους ισολογισμούς η Minoan και η Attica Group, έχουν προσανατολιστεί η μεν πρώτη μόνο στην γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο και την Αδριατική και η δε δεύτερη στην ανάπτυξή της σε νέες αγορές όπως η Γαλλία και η βόρειος Αμερική.

Οι πιέσεις από τα οικονομικά δεδομένα είναι σημαντικές. Οι τέσσερις μεγάλες εισηγμένες ακτοπλοϊκές που δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες κατά τη χρήση του 2014 είχαν αθροιστικό κύκλο εργασιών 640 εκατ. ευρώ, συνολικές υποχρεώσεις 1,05 δισ. ευρώ και ζημίες 39 εκατ. ευρώ. Μόνον η Attica Group επέστρεψε σε καθαρή κερδοφορία ανακοινώνοντας για τη χρήση του 2014 κέρδη μετά από φόρους 4,27 ευρώ, έναντι ζημιών 10,13 εκατ. το 2013. Η ιταλικών συμφερόντων Minoan εμφάνισε οριακά θετική κερδοφορία 79 χιλιάδων ευρώ, ενώ ΑΝΕΚ και ΝΕΛ παρέμειναν ζημιογόνες κατά 19 και 24 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.

Η ΣΕΖΟΝ. Το θέμα της κατάστασης του ακτοπλοϊκού στόλου σχετίζεται και με το βασικότερο πυλώνα της οικονομίας: τον τουρισμό. Παρά ταύτα τα ταχύπλοα σκάφη έχουν περιορίσει αισθητά τα δρομολόγια τους, κυρίως στους καλοκαιρινούς μήνες και πολλά από αυτά μάλιστα είτε έχουν παροπλιστεί λόγω μεγάλης κατανάλωσης είτε έχουν πουληθεί. Η περιορισμένη περίοδος δρομολόγησης τους όμως αντιστρατεύεται και την προσπάθεια των νησιωτών να διευρύνουν την τουριστική σαιζόν.

Παράλληλα τα δρομολόγια ακόμα και στις λεγόμενες περιοχές «φιλέτα» των Κυκλάδων έχουν συρρικνωθεί περαιτέρω ενώ έχουν αυξηθεί οι λιμένες προσέγγισης σε κάθε δρομολόγιο. Την ίδια ώρα λείπουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό για δημόσιες υπηρεσίες, τις λεγόμενες άγονες γραμμές, για να καλυφτούν επαρκώς οι ανάγκες σύνδεσης απομακρυσμένων νησιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ έχουν χαθεί από το 2009 στα πλαίσια των δημοσιονομικών περικοπών που έλαβαν χώρα.

Ειδικότερα το 2009 η ακτοπλοΐα ελάμβανε επιδοτήσεις 130 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση δημόσιων υπηρεσιών, την κάλυψη δηλαδή μη εμπορικά βιώσιμων γραμμών. Το 2014 τα κονδύλια αυτά είχαν πλέον περιοριστεί στα 80 εκατ. ευρώ και για το 2015 ο προϋπολογισμός προβλέπει ποσό της τάξης των 83 εκατ. ευρώ.

Όμως ο ρόλος της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι ιδιαίτερα σημαντικός αφού ο στόλος της αποτελεί τις «πλωτές» γέφυρες μια πολυνησιωτικής χώρας. Επιπλέον όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς «η ελληνική ακτοπλοΐα μπορεί και πρέπει να αποτελέσει εργαλείο για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας και να ενταχθεί στην συνολική χάραξη της αναπτυξιακής πορείας της. Η συνολική προσφορά της ακτοπλοΐας στο ΑΕΠ της χώρας είναι εξαιρετικά σημαντική. Ιδιαίτερα για τα νησιά μας, είναι ο σπουδαιότερος παράγοντας διαμόρφωσης του ΑΕΠ αλλά και της απασχόλησης».




ΠΗΓΗ


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: ποιοι θα εξασφαλίσουν έκπτωση έως 83%

Η συζήτηση στο υπουργείο Οικονομικών για την εφαρμογή του μέτρου έχει ανάψει για τα καλά. Οι εισηγητές του μέτρου που δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να καταβάλλουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα, βλέποντας πιθανότητας αύξησης των φορολογικών εσόδων από το «πουθενά». Με ποια μορφή λοιπόν εξετάζεται η ενεργοποίηση του μέτρου;

Η λύση έχει δοκιμαστεί και πέρυσι και αναμένεται να υιοθετηθεί και φέτος καθώς για το υπουργείο Οικονομικών έχει μηδέν κόστος και αρκετές πιθανότητες αύξησης των φορολογικών εσόδων. 

Πρακτικά, το μέτρο απευθύνεται σε περίπου ένα εκατομμύριο οδηγούς οι οποίοι έχουν αποσύρει τις πινακίδες των οχημάτων τους με αποτέλεσμα αυτά να «σαπίζουν» στα γκαράζ και στα πεζοδρόμια ή να κυκλοφορούν παράνομα με τεράστιο κίνδυνο ο οδηγός να υποστεί βαρύτατες συνέπειες σε περίπτωση σύλληψης.

Ουσιαστικά σε αυτούς τους οδηγούς, εξετάζεται να δοθεί η δυνατότητα να πάρουν πίσω τις πινακίδες αλλά να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας όχι για ολόκληρη τη χρονιά (ολόκληρο το 2015) αλλά μόνο για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι το τέλος του έτους. Και επειδή το υπουργείο Οικονομικών σκέφτεται πάνω από όλα τα φορολογικά έσοδα, αν περάσει τη συγκεκριμένη διάταξη, θα της δώσει και πάλι μεταβατικό χαρακτήρα ώστε το Δεκέμβριο οι οδηγοί να πληρώσουν κανονικά και ολόκληρα τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

Η συνταγή είχε δοκιμαστεί και πάλι τον περασμένο Μάρτιο και η τροπολογία που είχε κατατεθεί ήταν η εξής:

«Εξαιρετικά, σε περίπτωση άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτα ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, εντός του έτους 2014, τα τέλη κυκλοφορίας του έτους αυτού, καταβάλλονται αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένου του μήνα της άρσης της ακινησίας και πριν την άρση της ακινησίας. Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης, διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα»
Δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών ζητούσε να πληρωθούν τα τέλη που αναλογούν στους μήνες που υπολείπονται από την άρση της ακινησίας μέχρι το τέλος του έτους αλλά και έναν μήνα παραπάνω για να βγάλει και το κατιτίς. Τι σημαίνει η επανάληψη αυτού του σεναρίου και φέτος;


ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΑΡΣΗΣ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ



πηγη

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!