EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Βίντεο: Τσερνομπίλ η "πόλη φάντασμα" μέσα από το φακό ενός drone

Το Πριπιάτ, η πόλη των 50.000 κατοίκων που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1970 για τις οικιστικές ανάγκες των εργατών του Τσερνομπίλ παραμένει μια πόλη-φάντασμα.

Εκεί βρέθηκε ο Βρετανός σκηνοθέτης και φωτογράφος Ντάνι Κούκ ο οποίος με τη βοήθεια ενός drone κινηματογράφησε εντυπωσιακές εικόνες από την εγκαταλελειμμένη περιοχή.

Ο Βρετανός δημοσίευσε στο προσωπικό του λογαριασμό στο Vimeo το βίντεο που έχει τίτλο "Postcards from Pripyat, Chernobyl"- ("Καρτ ποστάλ από το Πριπγιάτ, του Τσερνομπίλ"), όπου έχει σταματήσει ο χρόνος μετά τη πυρηνική καταστροφή του 1986.

Μαζί του είχε έναν Ουκρανό που γνωρίζει την περιοχή, τη φωτογραφική του μηχανή, ένα drone και ένα μετρητή Γκάιγκερ.



      



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Αλλάζουν εικόνα και λειτουργία όλα τα ΚΕΠ της χώρας. Σε ποιες περιοχές θα δημιουργούν νέα

Μετά από 12 χρόνια λειτουργίας, τα ΚΕΠ αλλάζουν εικόνα αλλά και σύστημα λειτουργίας ενώ μελετάται η δημιουργία νέων καταστημάτων εξυπηρέτησης πολιτών και παράλληλα θα εισαχθούν νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του πολίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες του dikaiologitika.gr ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης προτίθεται να αλλάξει εκ βάθρων την εμφάνιση εξωτερικά και εσωτερικά των ΚΕΠ αλλά να εντάξει στις συναλλαγές που θα μπορούν οι πολίτες να πραγματοποιήσουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Τα ΚΕΠ αναμφίβολα είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεδομένων όλων των αλλαγών που έχουν γίνει στο ευρύτερο περιβάλλον λειτουργίας των ΚΕΠ κρίνεται ως επιβεβλημένη τόσο η ποιοτική λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση τους, όσο και η επαναχωροθέτησή τους ακολουθώντας συγκεκριμένα κριτήρια.

Επιπλέον έχει ξεκινήσει μια σημαντική προσπάθεια αφ' ενός πολλές από τις ζητούμενες υπηρεσίες να προσφερθούν ηλεκτρονικά με απ' ευθείας διασύνδεση με τα βασικά μητρώα και αφ' ετέρου να προστεθούν νέες υπηρεσίες επικεντρωμένες στις ανάγκες των πολιτών. Και οι δύο κατευθύνσεις έχουν εξαιρετική και άμεση αποδοχή και επιτυχία, αναδεικνύοντας και ένα εξαιρετικό πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα στη διάδοση των θετικών εμπειριών εξυπηρέτησης των πολιτών στα ΚΕΠ.

Το έργο που σχεδιάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα χωρίζεται σε δύο μέρη, αυτό της λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης των ΚΕΠ και αυτό της βελτιστοποίησης του δικτύου των ΚΕΠ. Παράλληλα πολλές υπηρεσίες του Δημόσιου ή του Ευρύτερου δημόσιου τομέα λόγο των αναδιοργανώσεων που έχουν υποστεί αλλά και της προσπάθειας μείωσης των λειτουργικών δαπανών έχουν μειώσει τη παρουσία τους σε όλη την επικράτεια με αποτέλεσμα το δίκτυο των ΚΕΠ να αποκτά βαρύνουσα σημασία σε σχέση με το εγχείρημα τη διοικητικής μεταρρύθμισης σε ότι αφορά στην εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Όσο αφορά στη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των ΚΕΠ σύμφωνα με τις πληροφορίες του dikaiologitika.gr, σκοπός του έργου είναι ο σχεδιασμός των ΚΕΠ του αύριο ώστε να αποτελεί «μια υπηρεσία του Δημοσίου ακόμη φιλικότερη προς όλους τους Πολίτες - μια υπηρεσία που εκσυγχρονίζεται και αξιοποιεί στο έπακρο τις νέες τεχνολογίες αποσκοπώντας στη συνεχή και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του Πολίτη».

Τα ΚΕΠ σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΥΔΜΗΔ είναι να καταστήσει πόλος έλξης για το πολίτη και τον επιχειρηματία στις τοπικές κοινωνίες («ΚΕΠ- adestinationplace"). Επίσης να θέσει, μέσω του θεσμού των ΚΕΠ- όλο το Κράτος στην εξυπηρέτηση του πολίτη.

Όσο αφορά την βελτιστοποίηση του δικτύου των ΚΕΠ μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας κρίνεται ως επιβεβλημένη η διενέργεια μελέτης για την επαναχωροθέτηση ολόκληρου του πανελλαδικού δικτύου, αλλά και να μελετηθεί η ανάγκη δημιουργίας νέων ΚΕΠ σε ολόκληρη την επικράτεια. Δεδομένου ότι ο αρχικός σχεδιασμός του Δικτύου των ΚΕΠ είχε γίνει πριν από την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης, καθώς και λόγω των αλλαγών που επέφερε το συγκεκριμένο πρόγραμμα στους Δήμους όλης της χώρας, το αρχικό δίκτυο των ΚΕΠ έχει υποστεί αλλαγές που σχετίζονται με τη συγχώνευση ή την κατάργηση κάποιων ΚΕΠ. Έτσι, παρόλο που το αρχικό δίκτυο των ΚΕΠ ήταν βελτιστοποιημένο, καθώς τοποθετούσε τα καταστήματα στο κέντρο των Δήμων ή των συνοικιών τους σε περιπτώσεις μεγαλύτερων δήμων, μετά από τις αλλαγές που αναφέρθηκαν, υπάρχει η ανάγκη για τη διεξαγωγή μελέτης βελτιστοποίησης του δικτύου των ΚΕΠ. Στη μελέτη που θα διεξαχθεί πρέπει να δοθεί έμφαση στη δημιουργία ΚΕΠ σε οικισμούς με πάνω από 1.000 κατοίκους, καθώς και σε νησιωτικούς και ορεινούς οικισμούς. Παράλληλα θα πρέπει να τεθούν κριτήρια που αφορούν την ακτίνα κάλυψης των γεωγραφικών περιοχών αλλά και κριτήρια πληθυσμιακής κάλυψης ανά ΚΕΠ.

Στα νέα ΚΕΠ θα υπάρχει ελεύθερο ασύρματο δίκτυο (Wi-Fi) για τους επισκέπτες, σύγχρονα συστήματα προτεραιότητας εξυπηρέτησης του κοινού αλλά και εγκατάσταση συστημάτων για τη διεκπεραίωση ηλεκτρονικών πληρωμών.

Επίσης θα δημιουργηθούν νέοι σταθμοί αυτοεξυπηρέτησης του πολίτη που θα μπορούν να ικανοποιούν απλά αιτήματα (π.χ. έκδοση απλών πιστοποιητικών). Παράλληλα θα τοποθετηθεί ειδικός εξοπλισμός για τη διεξαγωγή έρευνας ικανοποίησης των πολιτών με ηλεκτρονικά μέσα.

Για τη δημιουργία νέων ΚΕΠ στους οικισμούς άνω των 1.000 κατοίκων, καθώς και σε νησιωτικές ή ορεινές περιοχές: Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, εκτός από την απόσταση από το σημείο αφετηρίας του κάθε πολίτη προς το πλησιέστερο ΚΕΠ, και ο χρόνος που απαιτείται για τη μετάβαση σε αυτό, αλλά και τυχόν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, οι οποίες καθιστούν δύσκολη την πρόσβαση στο κατάστημα κάποιους μήνες του χρόνου. Επιπλέον το κριτήριο για την παραπάνω βελτιστοποίηση θα πρέπει να είναι ο κάθε πολίτης να μην απέχει από το πλησιέστερο ΚΕΠ πάνω από π.χ. 50 χλμ. αν πρόκειται για αστικές ή π.χ. 100 χμ. αν πρόκειται για αγροτικές περιοχές. Ευελπιστούμε ότι το νέο μοντέλο εμφάνισης και λειτουργίας των ΚΕΠ θα τα εκσυγχρονίσει και θα είναι απλά μια «εικαστική» παρέμβαση του ΥΔΜΗΔ ενώ θα πρέπει να ενισχυθούν και με καταρτισμένο προσωπικό που θα τεθεί στην υπηρεσία του πολίτη.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Πρώην βουλευτής φέρεται ως εγκέφαλος σπείρας πλαστών διαθηκών

Ακίνητα αξίας 1.300.000 ευρώ είχε ιδιοποιηθεί το κύκλωμα που εξαρθρώθηκε από την ΕΛ.ΑΣ. γιατί πλαστογραφούσε διαθήκες μοναχικών και εύπορων ανθρώπων μετά το θάνατό τους.

Ένας από τους «πρωταγωνιστές» είναι πρώην βουλευτής, ενώ συνολικά εμπλέκονται στην υπόθεση δέκα άτομα, εκ των οποίων εφτά συνελήφθησαν.

Τα μέλη του κυκλώματος είχαν καταφέρει να πάρουν συνολικά 12 ακίνητα (διαμερίσματα, καταστήματα και εξοχικές κατοικίες) στην Αθήνα, τον Πειραιά, το Λουτράκι και το Κορωπί.

Κάποια από τα ακίνητα μεγάλης αξίας ανήκαν σε δύο αδέρφια που πέθαναν αιφνιδίως το 2006 και το 2008 αντίστοιχα στην Αθήνα. Η συνολική αξία της εν λόγω ακίνητης περιουσίας εκτιμάται ότι υπερβαίνει το ποσό του 1.300.000 ευρώ. Από τα ακίνητα αυτά, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης πούλησαν σε ανυποψίαστους αγοραστές, ένα διαμέρισμα 100 τ.μ., στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και ένα δεύτερο διαμέρισμα 81 τ.μ., στο Κουκάκι.

Επιπλέον, οι δράστες αποπειράθηκαν ανεπιτυχώς να ιδιοποιηθούν τραπεζικές καταθέσεις των δύο θανόντων, ύψους 480.000 ευρώ.

Όπως προκύπτει από την αστυνομική έρευνα για τη μεθοδολογία της οργάνωσης, οι δράστες αφού πληροφορούνταν τον θάνατο εύπορων ατόμων, τα οποία συνήθως δεν είχαν σύζυγο ή παιδιά, προέβαιναν αρχικά στην κατάρτιση πλαστών ιδιόγραφων διαθηκών.

Μετά τις προσκόμιζαν στα αρμόδια Πρωτοδικεία/Τμήματα Διαθηκών, όπου μέλη της σπείρας εμφανίζονταν ως μάρτυρες και βεβαίωναν ψευδώς ότι γνώριζαν τους θανόντες και ότι ο γραφικός χαρακτήρας στις διαθήκες προέρχονταν από αυτούς.

Με τον τρόπο αυτό, οι διαθήκες αναγνωρίζονταν ως κύριες, γνήσιες και πραγματικές και τα μέλη της οργάνωσης θεμελίωναν κληρονομικό δικαίωμα επί της περιουσίας των θανόντων.

Ακολούθως προέβαιναν σε αποδοχή κληρονομιάς με συμβολαιογραφικές πράξεις των ακινήτων και τα μετέγραφαν στο όνομα τους, στα κατά τόπους αρμόδια Υποθηκοφυλακεία. Στη συνέχεια πωλούσαν τα ακίνητα ή τα εκμεταλλεύονταν (διαμένοντας οι ίδιοι ή ενοικιάζοντάς τα), αποκομίζοντας έτσι παράνομα μεγάλα οικονομικά οφέλη.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν σήμερα, Πέμπτη, ενώπιον των Εισαγγελικών Αρχών, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να διευκρινιστεί όλο το εύρος της παράνομης δραστηριότητας της εγκληματικής οργάνωσης και να εξακριβωθεί η τυχόν συμμετοχή των μελών της σε άλλα συναφή αδικήματα.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Στην Εντατική ο Πελέ

Στην μονάδα εντατικής θεραπείας βρίσκεται πλέον ο Πελέ μετά την επιδείνωση της κατάστασης της υγείας του, όπως μεταδίδουν βραζιλιάνικα ΜΜΕ.

Ο διάσημος παλαίμαχος ποδοσφαιριστής είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο την Τρίτη, για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα, προκειμένου, να αντιμετωπιστεί οξεία ουρολοίμωξη.

Το νοσοκομείο του Σάο Πάολο, ανακοίνωσε ότι μεταφέρθηκε σε ειδική αίθουσα εντατικής φροντίδας καθώς η κλινική κατάσταση της υγείας του δεν έχει σταθεροποιηθεί.

Ο Πελέ θεωρείται ένας από τους καλύτερους παίκτες στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Έχει βάλει 1.281 γκόλ σε 1.363 αγώνες.



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Η WIND και η μεγαλύτερη αφαίμαξη στην ιστορία

Ανάμεσα στις 9 εταιρίες ελληνικού ενδιαφέροντος που χρησιμοποίησαν τις δομές νόμιμης φοροαποφυγής της PwC, όπως αποκαλύφθηκε από την διαρροή της Διεθνούς Σύμπραξης Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ), είναι και η Weather Investments που το 2010 είχε τον έλεγχο της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Wind. Η περίπτωση της όμως είναι μοναδική αφού εξαιτίας μιας δικαστικής διαμάχης μπορούμε να ανατρέξουμε στο χρόνο και να σας εξιστορήσουμε μια ιστορία χρηματοπιστωτικής παράνοιας αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. 

Το οικονομικό θρίλερ που θα σας περιγράψουμε παρακάτω γίνεται τρομακτικό υπό το πρίσμα της απόλυτης σιωπής που είχε επιβληθεί από τα ΜΜΕ μέχρι την αποκάλυψη του Luxembourg Leaks, παρόλο που υπήρχαν ήδη διαθέσιμα πολλά στοιχεία. Αυτή η σιωπή γίνεται ακόμα πιο ύποπτη αν συνυπολογίσουμε ότι από την υπόθεση αυτή έχουν χαθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από ιδιώτες επενδυτές, ακόμα και από ελληνικές τράπεζες.

Και ενώ τα διεθνή ΜΜΕ όπως το Bloomberg και το CNBC έχουν δημοσιεύσει ήδη από το 2012 πτυχές του σκανδάλου, το πρώτο - και τελευταίο - ουσιαστικό ρεπορτάζ από ελληνικό μέσο δημοσιεύεται πριν από λίγες ημέρες από την ιστοσελίδα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ μετά την δημοσίευση των αρχείων του Λουξεμβούργου. Σε αυτό το εξαιρετικό ρεπορτάζ του Χάρη Καρανίκα βασίζεται και η ιστορία μας που ξεκινάει το 2005.

Η μεγαλύτερη αφαίμαξη στην ιστορία

Στις αρχές του 2005 δύο από τα μεγαλύτερα funds στον κόσμο, το Texas Pacific Group (TPG) και το APAX εξαγοράζουν την Hellas II, μητρική εταιρία της TIM (μετονομάστηκε το 2009 σε Wind). Η εξαγορά κόστισε στα δύο funds 390 εκατομμύρια ευρώ. Την περίοδο εκείνη η εταιρεία είχε επίσης δάνεια αξίας περίπου ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Μέσα σε δύο χρόνια τα δύο funds θα οργανώσουν με τη βοήθεια της KPMG (μιας άλλης ελεγκτικής εταιρείας η οποία μαζί με την PwC ανήκουν στην άτυπη ομάδα των λεγόμων Big Four), τη μεγαλύτερη αφαίμαξη στην ιστορία, αξίας 1,8 δισ ευρώ, με τη χρήση ενός νόμιμου χρηματοπιστωτικού εργαλείου που ονομάζεται «Μετατρέψιμα Προνομιούχα Πιστοποιητικά Ιδίων Κεφαλαίων - Convertible Preferred Equity Certificates, ή συντομογραφικά CPECs)».

Τα CPECs αποτελούν υβριδικά χρηματοπιστωτικά εργαλεία για διασυνοριακές επενδύσεις, και σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι είναι νόμιμοι μηχανισμοί φοροαποφυγής που δημιουργήθηκαν ειδικά στο Λουξεμβούργο για να επιτρέψουν τη μεταφορά κεφαλαίων από αμερικανικές επιχειρήσεις στο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς του Δουκάτου. Το σκεπτικό είναι σχετικά απλό: Τα κέρδη των πολυεθνικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζονται ως χρέη που εκδόθηκαν από μια θυγατρική με έδρα το Λουξεμβούργο, οι οικονομικές αρχές του οποίου το αναγνωρίζουν ως χρέος (και άρα δεν το φορολογούν), την ίδια ώρα που στις ΗΠΑ οι μητρικές εταιρίες το αντιμετωπίζουν ως ίδια κεφάλαια. Υπό φυσιολογικές συνθήκες τα CPECs επιτρέπουν το μοίρασμα των κερδών και δεν ρευστοποιούνται, στην περίπτωση όμως της TIM έγινε κάτι διαφορετικό.

Τον Δεκέμβριο του 2006 η αξία των CPECs είχε εκτιναχθεί από το 1 ευρώ στα 36 ευρώ. Τότε οι TPG και η APAX έκαναν αίτημα ρευστοποίησης των ομολόγων και κατάφεραν να πάρουν την άδεια των οικονομικών αρχών του Λουξεμβούργου. Από αυτή την ρευστοποίηση τα funds πετυχαίνουν αφαίμαξη αξίας ενός δισεκατομμυρίου ευρώ από την εταιρεία, την οποία είχαν αγοράσει με μόλις 390 εκ. Η τιμή των CPECs έπεσε αμέσως μετά την ρευστοποίηση ξανά στο 1 ευρώ. Το αποτέλεσμα είναι τεράστιες απώλειες στους μετόχους της TIM, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και τουλάχιστον 2 ελληνικές τράπεζες που σύμφωνα με τους εκκαθαριστές είχαν επενδύσει 24 εκατομμύρια ευρώ για τίτλους που πλέον η αξία τους είναι μηδενική. Εκτός του ενός δισ. από τα κέρδη της αφαίμαξης, οι TPG και APAX μέσα σε δύο χρόνια κατάφεραν να αποκομίσουν επιπλέον 800 εκατομμύρια ευρώ από την πώληση της TIM στον Άραβα Naguib Sawiris και τη Weather Ivnestments.

Η Weather Investments παίρνει τα ηνία

Ένα χρόνο πριν την αφαίμαξη ο Άραβας επιχειρηματίας είχε κάνει προσφορά για την εξαγορά της TIM και της Q Telecoms αξίας 350 εκατομμυρίων ευρώ, ωστόσο την ίδια περίοδο που τα ελληνικά ΜΜΕ θριαμβολογούσαν για την πρόταση του Sawiris η εταιρία έπαιρνε νέο δάνειο αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ. Συνολικά στο τέλος του 2006 το χρέος της τηλεπικοινωνιακής εταιρίας είχε εκτιναχθεί στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, 20 φορές δηλαδή παραπάνω από αυτό που είχε δύο χρόνια νωρίτερα, πριν τα funds ενδιαφερθούν για την αγορά της.

Τελικά η Weather Investments το Φεβρουάριο του 2007 αποκτάει την ΤΙΜ καταθέτοντας 500 εκατομμύρια ευρώ και εγγυώμενη τα δάνεια της εταιρείας αξίας 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Έξι μήνες αργότερα δημοσιεύεται ο ισολογισμός της εταιρίας για το 2006 και για πρώτη φορά γίνεται επίσημη καταγραφή της αφαίμαξης. Οι απώλειες που σημειώνονται από τη ρευστοποίηση των CPECs ανέρχονται σε 951 εκατομμύρια ευρώ.

Τον Οκτώβριο του 2007 η Weather Investments εξαγοράζει και την κρατική τηλεπικοινωνιακή εταιρία Tellas (ανήκε στη ΔΕΗ) προσφέροντας 175 εκατομμύρια ευρώ. Και αυτή τη φορά τα ελληνικά ΜΜΕ -που αδυνατούν να κάνουν ρεπορτάζ για τις τρομακτικές απώλειες της εταιρείας- πανηγυρίζουν. Διαφορετική άποψη έχουν και πάλι οι μικροί μέτοχοι της εταιρίας που σημειώνουν ότι η απορρόφηση της Tellas δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας στην εταιρία και τελικά επιδεινώνεται περαιτέρω η θέση της. Παραμένει ωστόσο εντυπωσιακό ότι και αυτή τη φορά παρά τις εσωτερικές διαφωνίες δεν βγαίνει τίποτα προς τα έξω.

To Πρότζεκτ της Ομίχλης

Το 2009 η Wind είναι έτοιμη να καταρρεύσει και η Weather Investments αποφασίζει να υποβάλει πρόταση για αναδιάρθρωση του χρέους της. Το πρόγραμμα ονομάζεται «Project Mist» (mist = ομίχλη) και περιλαμβάνει τη μεταφορά της έδρας της εταιρείας από το Λουξεμβούργο στη Βρετανία, με την οποία πετυχαίνει μια ειδική φορολογική συμφωνία (Advanced Tax Agreement – συντομογραφικά ΑΤΑ). Η συμφωνία περιλαμβάνει την αφορολόγητη μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων της Wind. Ο Sawiris έρχεται σε συμφωνία με τους μεγαλύτερους πιστωτές της Wind και καταφέρνει να επαναγοράσει την αναδιαρθρωμένη πλέον εταιρεία αφήνοντας απ’ έξω τους μικρότερους επενδυτές οι οποίοι σημειώνουν τεράστιες απώλειες που πρόσφατα υπολογίστηκαν σε 400 εκατομμύρια ευρώ. Ανάμεσα σε αυτούς που χάνουν είναι και οι Έλληνες επενδυτές και οι ελληνικές τράπεζες.

Και κάπου εδώ έρχονται τα LUXLEAKS για να προσθέσουν το τελευταίο -συγκλονιστικό- κομμάτι του πάζλ. Η PwC αναλαμβάνει να εκτελέσει μια περίπλοκη φοροτεχνική δομή με την οποία η έδρα της εταιρείας μεταφέρεται εκ νέου στο Λουξεμβούργο, φυσικά για μια ακόμη φορά αφορολόγητα, όχι μόνο για την Wind αλλά και για τον Άραβα ιδιοκτήτη.

Το «νόμιμο» παιχνίδι που παίζεται είναι εγκληματικό. Οι οικονομικές αρχές του Λουξεμβούργου πρώτα δίνουν το πράσινο φως για την εκμετάλλευση των CPECs και την αφαίμαξη της εταιρίας. Μετά δίνουν το πράσινο φως για την αναδιάρθρωση του χρέους της μέσω της αφορολόγητης μεταφοράς της έδρας της εταιρείας στο Λονδίνο (που στοιχίζει εκατοντάδες εκατομμύρια στους μικροομολογιούχους) και μετά δίνει το πράσινο φως για την επιστροφή της εταιρίας στο Λουξεμβούργο και πάλι αφορολόγητα.

Τελικά τον Δεκέμβριο του 2010 ο Άραβας Sawiris αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τη Wind παρόλο που και αυτή τη φορά έκανε πρόταση επαναγοράς της από τους εκκαθαριστές.

Το δικό μας κόστος από τις νόμιμες δομές φοροαποφυγής

Η ζημιά για την Ελλάδα είναι τεράστια. Η TIM/Wind σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μέχρι το 2004 απέδιδε στο ελληνικό δημόσιο φόρους περίπου 34,85 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος. Από την στιγμή που ελέγχεται από τα funds και αναλαμβάνει την φοροτεχνική της υποστήριξη η KPMG τα έσοδα του δημοσίου πέφτουν στα 11,5 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος, ενώ ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση από το 2008 και μέχρι το 20011 που τον έλεγχο της αναλαμβάνει η Weather Investments, οπότε με την υποστήριξη της PwC οι φόροι που αποδίδονται δεν ξεπερνάνε πλέον τα 4,8 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Η KPMG και η PwC, δύο από τις τέσσερις μεγαλύτερες φοροτεχνικές εταιρίες παγκοσμίως, δημιούργησαν τις δομές που επέτρεψαν την νόμιμη φοροαποφυγή της Wind και της Q Telecoms. Τα αθροιστικά περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ φόρων που θα έπρεπε να φτάνουν στο ελληνικό δημόσιο κάθε χρόνο βρίσκονται πλέον κοντά στο απόλυτο μηδέν.

Και μην φανταστείτε ότι απλά αυτές είναι οι δύο διαβολικές φοροτεχνικές εταιρίες. Στην περίπτωση της νόμιμης φοροαποφυγής καλό είναι να γενικεύετε. Άλλωστε σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα από τις υποθέσεις των επενδυτών, που έχασαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και τώρα ζητάνε αποζημίωση από το πτωχευτικό δικαστήριο των ΗΠΑ, στην υπόθεση της Wind εμπλέκονται ακόμα η Morgan Stanley, που συμβούλεψε τη Wind να καθυστερήσει την αναδιάρθρωση της μέχρι να πάρει νέα δάνεια, και η Ernst & Young που κατηγορείται για σύγκρουση συμφερόντων, αφού ήταν αυτή που είχε αναλάβει τον έλεγχο της εταιρίας από το 2005 έως το 2007 και ήταν και η ίδια που ανέλαβε την αναδιάρθρωση του χρέους της το 2009.

Οι μικροί επενδυτές της Wind που διεκδικούν τώρα την αποζημίωσή τους υποστηρίζουν ότι τα παιχνίδια των φοροτεχνικών εταιριών έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα την εταιρεία. Το σκεπτικό τους είναι ότι οι άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών δεν επηρεάστηκαν τόσο πολύ από την οικονομική κρίση εξαιτίας και της συνολικής ανόδου του κλάδου.

Η ομερτά και μια αστεία διάψευση

Μέχρι την αποκάλυψη του ICIJ κανένα ελληνικό ΜΜΕ δεν είχε παρουσιάσει το τεράστιο σκάνδαλο αφαίμαξης και φοροδιαφυγής της Wind. Ίσως λοιπόν οι υπεύθυνοι της εταιρίας ένιωσαν ότι θα μπορούσαν να διαψεύσουν την εμπλοκή τους στα αρχεία του Λουξεμβούργου γράφοντας ανακρίβειες και χωρίς να λένε ούτε μια λέξη για την «ταμπακιέρα». Η απάντηση της Wind στη δημοσίευση των LUXLEAKS έλεγε: «Η WIND δεν έχει καμία σχέση με τη Weather Investments. Από το 2009, μέτοχοι της WIND είναι διεθνή επενδυτικά κεφάλαια και η μητρική της εταιρεία είναι η Largo Limited. Η WIND Ελλάς  ήταν και είναι ελληνική εταιρεία, ιδρύθηκε και διατηρεί την έδρα της στην Ελλάδα από το 1992 καταβάλλοντας τους φόρους που προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία στη χώρα μας για το σύνολο των εσόδων της.».

Το κατά πόσο η Wind δεν έχει σχέση με την Weather Investments είναι ανάξιου σχολιασμού. Η ημερομηνία που αναγράφεται στην ανακοίνωση είναι επίσης λάθος. Η αποχώρηση του Άραβα επιχειρηματία έγινε το Δεκέμβρη του 2010 και η νέα διοίκηση άσκησε καθήκοντα από το 2011. Το ότι η wind Hellas είναι ελληνική εταιρία επίσης δεν έχει καμία σημασία αν η μητρική της αλλάζει έδρες σαν τα πουκάμισα. Όσο για τους φόρους που προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία… τους προτείνουμε να διαβάσουν το φάκελο LUXLEAKS.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Διαμαρτυρία για την τελική συμφωνία ΟΛΠ-COSCO

Τη διαμαρτυρία των εργαζομένων προκάλεσε η τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco) που υπεγράφη την Πέμπτη. Για μη τήρηση όρου του ελεγκτικού συνεδρίου έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ.
 
Το νέο αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι, υπεγράφη μεταξύ του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη και του διευθύνοντος συμβούλου της ΣΕΠ cpt. Fu Cheng Qiu, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος, μιλώντας για το θέμα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε, ότι δεν τηρήθηκε ο σαφής όρος του ελεγκτικού συνεδρίου που μιλάει για αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μόνο για επτά χρόνια μέχρι το 2021 όσο θα διαρκέσουν τα έργα, προσθέτοντας, ότι αυτό είναι σαφές και από τη νομική υπηρεσία του ΟΛΠ.

Σε ερώτηση, αν οι εργαζόμενοι προτίθενται να προσφύγουν εκ νέου στη δικαιοσύνη για το θέμα του φιλικού διακανονισμού, είπε, ότι «διερευνούμε την υπόθεση με τους νομικούς συμβούλους και σύντομα θα πάρουμε θέση».

Σημειώνεται, ότι η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας έχει αναφέρει, ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο που ενέκρινε το θέμα του φιλικού διακανονισμού, ζητά το εγγυημένο αντάλλαγμα να ανασταλεί για επτά χρόνια έως το 2021, όσο διαρκούν τα έργα του ΣΕΠ- COSCO στο δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 και να συνεχίσει να ισχύει μετά κανονικά, αφού τεθεί σε λειτουργία το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 στον Πειραιά.
 

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Πλήθος διαδηλωτών κατά της μνημονιακής κυβέρνησης

Πλήθος διαδηλωτών συμμετείχαν στις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν ενάντια στη μνημονιακή κυβέρνηση, στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, την Πέμπτη.

Στην Αθήνα, από τις 11.00 εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι και φοιτητές συγκεντρώθηκαν και πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας προς το Σύνταγμα. Έντονη ήταν και πάλι η παρουσία των δυνάμεων καταστολής.

Οι διαδηλωτές έδωσαν νέο ραντεβού για συλλαλητήριο στην Αθήνα, την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, ημέρα ψήφισης του προϋπολογισμού, στις 17:00.

Στους δρόμους, παρά το κρύο

Χιλιάδες εργαζόμενοι του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα βγήκαν στους δρόμους και της Θεσσαλονίκης, παρά τη βροχή και το κρύο, και πήραν μέρος στα απεργιακά συλλαλητήρια που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της 24ως απεργίας.

Παρά τη βροχή, η συμμετοχή του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη και στην πορεία στην Πάτρα, όπου διαδηλωτές  ανήρτησαν στο Εργατικό Κέντρο πανό αλληλεγγύης στους απεργούς πείνας Ρωμανό, Κωστάρη και Μιχαηλίδη.


     

Μαζική ήταν η συμμετοχή στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στο κέντρο του Ηρακλείου στην Κρήτη. Στην κορυφή της πορείας οι μαθητές, οι οποίοι έδωσαν τον παλμό και η συμμετοχή τους ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.

Στη Λάρισα, με μεγάλη συμμετοχή εργατοϋπαλλήλων, αυτοαπασχολούμενων, αγροτών, γυναικών και νεολαίας πραγματοποιήθηκε η απεργιακή συγκέντρωση.

Με συνθήματα ενάντια στις πολιτικές λιτότητας και υπό βροχή πραγματοποιήθηκαν τέλος οι απεργιακές κινητοποιήσεις στα Ιωάννινα και σε άλλες πόλεις σε ολόκληρη τη χώρα.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΕΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ

Οπως καταλαβαίνετε αυτή η απόφαση είναι τεραστίας σημασίας για την ΕΛΛΑΔΑ.
Υπογράψτε το γιατί κανείς δεν θα μας δώσει τίποτα από αυτά που μας χρωστάει, αν εμείς δεν τα απαιτήσουμε.

Τον Οκτώβριο του 1940, η Ελλάδα υποχρεώθηκε να μπει στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με την απρόκλητη εισβολή των στρατευμάτων του Μουσολίνι στην Ήπειρο. Ο Χίτλερ, για να σώσει τον Μουσολίνι από μία ταπεινωτική ήττα, εισέβαλε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1941.. Η Ελλάδα λεηλατήθηκε και ερειπώθηκε από τους Γερμανούς όσο καμία άλλη χώρα κάτω από την κατοχή τους. Σύμφωνα με τον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό, τουλάχιστον 300.000 Έλληνες πέθαναν από την πείνα-άμεσο αποτέλεσμα της Γερμανικής λεηλασίας. Ο Μουσολίνι παραπονέθηκε στον Υπουργό του των Εξωτερικών, Κόμη Τσιάνο, «Οι Γερμανοί έχουν αρπάξει από τους Έλληνες ακόμη και τα κορδόνια των παπουτσιών τους». 

Η Γερμανία και η Ιταλία επέβαλαν στην Ελλάδα όχι μόνο υπέρογκες δαπάνες κατοχής, αλλά και ένα αναγκαστικό δάνειο (κατοχικό δάνειο) ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
 

Ο ίδιος ο Χίτλερ είχε αναγνωρίσει την υποχρέωση της Γερμανίας να πληρώσει αυτό το χρέος και είχε δώσει οδηγίες να αρχίσει η διαδικασία πληρωμής του.
 Μετά το τέλος του πολέμου, η Συνδιάσκεψη των Παρισίων επιδίκασε στην Ελλάδα 7,1 δισεκατομμύρια δολάρια για πολεμικές επανορθώσεις έναντι της Ελληνικής απαίτησης 14,0 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 
Η Ιταλία πλήρωσε στην Ελλάδα το μερίδιο της από το κατοχικό δάνειο.Η Ιταλία και η Βουλγαρία πλήρωσαν πολεμικές επανορθώσεις στην Ελλάδα, και η Γερμανία πλήρωσε πολεμικές επανορθώσεις στην Πολωνία το 1956 και στην Γιουγκοσλαβία το 1971. Η Ελλάδα απαίτησε από την Γερμανία την πληρωμή του κατοχικού δανείου το 1945, 1946, 1947, 1964, 1965, 1966, 1974, 1987, και το 1995. 

Παρά ταύτα Γερμανία αρνείται συστηματικά να πληρώσει στην Ελλάδα τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από το κατοχικό δάνειο και τις πολεμικές επανορθώσεις.
 Το 1964, ο Γερμανός Καγκελάριος Erhard υποσχέθηκε την πληρωμή του δανείου μετά την ενοποίηση της Γερμανίας, που πραγματοποιήθηκε το 1990. 

Ενδεικτικό της σημερινής αξίας των Γερμανικών υποχρεώσεων προς στην Ελλάδα είναι το ακόλουθο: εάν χρησιμοποιηθεί σαν τόκος ο μέσος τόκος των Κρατικών Ομολόγων των ΗΠΑ από το 1944 μέχρι το 2010, που είναι περίπου 6%, η σημερινή αξία του κατοχικού δανείου ανέρχεται στα 163,8 δισεκατομμύρια δολάρια και αυτή των πολεμικών επανορθώσεων στα 332 δισεκατομμύρια δολάρια.
 
Στις 2 Ιουλίου 2011, ο Γάλλος οικονομολόγος και σύμβουλος της Γαλλικής κυβέρνησης Jacques Delpla δήλωσε ότι οι οφειλές της Γερμανίας στην Ελλάδα για το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ανέρχονται σε 575 δισεκατομμύρια δολάρια (Les Echos, Saturday, July 2, 2011).
 

Ο Γερμανός ιστορικός οικονομολογίας Dr. Albrecht Ritschl συνέστησε στην Γερμανία να ακολουθήσει μία περισσότερο μετριοπαθή πολιτική στην ευρωκρίση του 2008-2011, διότι ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη δικαιολογημένων απαιτήσεων για πολεμικές επανορθώσεις του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου (Der Spiegel, June 21, 2011,
guardian.co.uk, June 21, 2011). 
Οι Γερμανοί δεν άρπαξαν από τούς Έλληνες μόνο «ακόμη και τα κορδόνια των παπουτσιών τους».
 
Στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η Ελλάδα έχασε 13% του πληθυσμού της. Ένα μέρος αυτού του πληθυσμού χάθηκε στην μάχη, αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό χάθηκε από την πείνα και τα εγκλήματα πολέμου των Γερμανών.
 

Οι Γερμανοί δολοφόνησαν τούς κατοίκους 89 Ελληνικών πόλεων και χωριών, έκαψαν περισσότερα από 1700 χωριά και εκτέλεσαν πολλούς από τους κατοίκους αυτών των χωριών. Μετέτρεψαν την χώρα σε ερείπια, και λεηλάτησαν τους αρχαιολογικούς της θησαυρούς.
 
Ζητούμε από την Γερμανική Κυβέρνηση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς την Ελλάδα, πού εκκρεμούν για πολλές δεκαετίες, πληρώνοντας το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο, και πολεμικές επανορθώσεις ανάλογες των υλικών ζημιών, των εγκλημάτων και των λεηλασιών που διέπραξε η πολεμική μηχανή των Γερμανών.
 Αγαπητοί φίλοι,
όπως αναφέρεται παρακάτω από το
 
EΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ:
 

Αυτές τις μέρες διεξάγεται η Δίκη στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης
για τα θύματα του Ναζισμού και τις Γερμανικές αποζημιώσεις.

Παρακαλώ ζητήσετε από φίλους και γνωστούς σας να πάνε στο
 
http://www.greece.org/blogs/ wwii/ 
ΠΡΟΣΟΧΗ:  ΠΡΩΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΤΑΜΕ CLIK 
 
και να υπογράψουν το Αίτημα μας που ζητά
από την Γερμανική Κυβέρνηση να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς την Ελλάδα,
 

πού εκκρεμούν για πολλές δεκαετίες,
 

πληρώνοντας το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο και πολεμικές επανορθώσεις ανάλογες των υλικών ζημιών,
 

των εγκλημάτων και των λεηλασιών, που διέπραξε η πολεμική μηχανή των Γερμανών…
—————————— —————————— ———– 
Αυτές τις μέρες διεξάγεται η δίκη στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για τα θύματα του Ναζισμού και τις Γερμανικές αποζημιώσεις.

Η δικαίωση των Ελλήνων θυμάτων του Ναζισμού μέσω των Ιταλικών δικαστηρίων, έχει οδηγήσει την υπόθεση στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, στο οποίο προσέφυγε η Γερμανία για να ακυρώσει τις αποζημιώσεις και το οποίο ξεκίνησε τη σχετική δικαστική διαδικασία τη Δευτέρα 12/09.


Την ίδια ώρα, ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα το μέγα θέμα του ανεξόφλητου αναγκαστικού Κατοχικού Δανείου της χώρας μας προς τη Γερμανία και των γερμανικών επανορθώσεων για τις κατοχικές καταστροφές στη χώρα μας, αφού η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα η οποία δεν έχει λάβει ως αποζημίωση ούτε ένα ευρώ.
 

Η μέχρι τώρα παθητική, δυστυχώς, στάση όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, στο μέγιστο αυτό Εθνικό θέμα, ήρθε η ώρα να γίνει ενεργητική.
 

Είναι απόλυτη ανάγκη, από σήμερα, οι Υπουργοί Δικαιοσύνης, Εξωτερικών και Οικονομικών, τουλάχιστον, να παρακολουθήσουν αυτή την πολυσήμαντη για τα εθνικά μας συμφέροντα δίκη στη Χάγη.
 

Η παρουσία τους δεν θα είναι τιμή μόνο, για τα θύματα του Ναζισμού, αλλά, επιτέλους θα καταδείξει στους Δικαστές της Χάγης και στην παγκόσμια κοινή γνώμη, την αποφασιστικότητα της Ελληνικής Πολιτείας να στηρίξει δυναμικά τις διεκδικήσεις των συγγενών των Ελλήνων θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας για ηθική και υλική αποζημίωση.
 

Αυτή η δίκη στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, στις σημερινές συνθήκες, έχει τεράστια σημασία για το παρόν και το μέλλον της Πατρίδας μας.

Για το Εθνικό Συμβούλιο
ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ!!!
 Y.Γ.  Από Ιωάννη Λαμπρόπουλο.
Αγαπητοί Φίλοι και συνέλληνες. Οι αποφάσεις σήμερα δυστυχώς,  δεν παίρνονται μόνο με βάση την δικαιοσύνη και την νομιμότητα , αλλά και με την επαγρύπνηση της κοινής γνώμης. Γι” αυτό πρέπει να τους δείξουμε πως είμαστε σαν λαός σε επαγρύπνηση και το ζητάμε. 
 Διαδώστε το λοιπόν για να συγκεντρωθούν πολλές χιλιάδες υπογραφών. Αυτό θα είναι μεγάλο όπλο στα χέρια του  EΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
 
 Και όπως καταλαβαίνετε αυτή η απόφαση είναι τεραστίας σημασίας για την ΕΛΛΑΔΑ.
Υπογράψτε το γιατί κανείς δεν θα μας δώσει τίποτα από αυτά που μας χρωστάει, αν εμείς δεν τα απαιτήσουμε.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Ραχήλ κατά διαπλοκής! Βίντεο που πρέπει να δείτε όλοι!‏

«Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να κρύβεστε πίσω από νεοφιλελεύθερες εξυπνάδες, γιατί προσβάλλετε το ανθρώπινο δυναμικό των ελληνικών ερευνητικών κέντρων τα οποία είναι σαφέστατο ότι θέλετε να κλείσετε»

        

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΔ΄
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρακάτω Πρακτικό δεν αποτελεί το τελικό κείμενο, διότι εκκρεμούν ορθογραφικές, συντακτικές και νομοτεχνικές διορθώσεις.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις».
……………………………………………………………………………….

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Η κ. Μακρή έχει το λόγο.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Το Υπουργείο Παιδείας εισηγείται το νομοσχέδιο με τίτλο «Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις». Στο νομοσχέδιο βέβαια βρέθηκε ακόμη μια φορά η ευκαιρία να κρεμαστούν εντελώς άσχετες τροπολογίες.

Ελπίζουμε να αντισταθείτε και να μην φέρνετε νέες εκπρόθεσμες ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της συζήτησης, όπως τροπολογίες για την εκκλησία της Κρήτης, συμπλήρωση διατάξεων σχετικά με τους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής και φυσικά την τροπολογία θεσμικού θανάτου της ΕΡΤ και ανανέωσης συμβάσεων του «μορφώματος» αυτού της ΝΕΡΙΤ που δημιουργήσατε. Θα αναφερθούμε, βέβαια, διεξοδικά στις τροπολογίες στην αυριανή συζήτηση.

Σήμερα, ακούσαμε από πολλούς συναδέλφους για την αξία της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της καινοτομίας. Ειδικά οι Βουλευτές που στηρίζουν την Συγκυβέρνηση ανέγνωσαν την εισηγητική έκθεση σαν σχολική έκθεση ιδεών. Εδώ, βέβαια, είναι Κοινοβούλιο, εδώ δεν φθάνει η έκθεση και χρειάζονται και λύσεις για τα προβλήματα που καθυστερούν την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν το νομοσχέδιο αυτό παρέχει όλες αυτές τις λύσεις.

Η απάντηση είναι ότι δυστυχώς, όχι. Είναι τόσο κακογραμμένο που τα δύο πρώτα εδάφια της παραγράφου 2Δ του άρθρου 18 επαναλαμβάνονται, ενδεικτικό παράδειγμα το οποίο σας επισημαίνει και η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής και καταδεικνύει το επίπεδο προχειρότητάς σας.

Η έρευνα και η τεχνολογία χρειάζονται σχεδιασμό και δέσμευση στην υλοποίηση. Αυτά, βέβαια, δεν γίνονται με μηδενικά κονδύλια. Πρόσφατα έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης με στοιχεία του 2011, κατατάσσουν την Ελλάδα στην 24η θέση μεταξύ είκοσι επτά κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τον δείκτη «Ένταση Έρευνας και Ανάπτυξης». Το 2012 δεν καταφέρατε τίποτα σπουδαιότερο, αφού η χώρα εξακολουθούσε να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των είκοσι επτά χωρών.

Τα κόμματα της Συγκυβέρνησης δεν δίνουν χρήματα για την έρευνα. Δίνουν μόνο στους εργολάβους εθνικών οδών, όταν αργούν οι Υπουργοί να υπογράψουν συμβάσεις και καταπέφτουν ρήτρες. Δίνουν σε καναλάρχες δάνεια, τη στιγμή που οι επιχειρήσεις τους παρουσιάζονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Διαγράφουν βεβαιωμένα πρόστιμα σε επιχειρηματίες. Μειώνουν τους φόρους ολιγαρχών, που διενεργούν τριγωνικές συναλλαγές με off shore εταιρείες. Δίνουν σε ύποπτες ΜΚΟ, οι οποίες δεν παράγουν κανένα επιστημονικό έργο και ύστερα αλλάζουν για μερικούς μήνες τον ποινικό κώδικα, προκειμένου να θέσουν τις υποθέσεις δίωξης στο αρχείο.

Βέβαια, εδώ θα πρέπει να σας πούμε -μια και μιλήσαμε για ΜΚΟ- συγχαρητήρια για τον Γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας, τον κ. Παπαμιμίκο, ο οποίος για να στηρίξει τον κ. Φορτσάκη μας είπε ότι θα πρέπει να φτιάξουμε και αστυνομία πανεπιστημίων. Αυτό μου δίνει μια καλή ευκαιρία να σας κάνω μια πρόταση να δημιουργήσουμε μία αστυνομία για ΜΚΟ σε αυτήν τη χώρα, για να δούμε πού πήγαν τα κονδύλια, του κρατικού κορβανά.

Με το παρόν λοιπόν νομοσχέδιο όχι μόνο ρέπετε προς το φασισμό και την αποδόμηση της δημοκρατίας, αλλά έρχεστε και εκχωρείτε και νέες δυνατότητες σε ΜΚΟ να λυμαίνονται κρατικό χρήμα.

Συγκεκριμένα, σε σχετικό υπόμνημα που έχει καταθέσει ο Σύλλογος Ερευνητών του Δημόκριτου διαβάζουμε ότι σχεδιάζετε τη δημιουργία νέων ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων ειδικού σκοπού και συγκεκριμένου χρονικού ορίζοντα, αλλά και τη δυνατότητα ίδρυσης πάσης φύσεως ιδιωτικών ερευνητικών οργανισμών, ΜΚΟ ή εταιρειών που θα διέπονται από τις διατάξεις του νέου νόμου και δεν θα έχουν υποχρεωτικά ως κύριο σκοπό τους την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα. Ακόμη και σε φυσικά πρόσωπα δίνεται η δυνατότητα ένταξης στις διατάξεις του παρόντος νόμου.

Οι παραπάνω φορείς προβλέπεται να εντάσσονται στο εθνικό μητρώο ερευνητικών οργανισμών με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας και να λειτουργούν αποκλειστικά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και αποκλειστικό στόχο το οικονομικό κέρδος, όχι βέβαια αυτό που είναι το δημόσιο συμφέρον.

Οι φορείς αυτοί θα διενεργούν στο εξής έρευνα με δημόσια χρηματοδότηση, χωρίς κανείς να τους αξιολογεί και να αποτιμά το έργο τους, σε αντίθεση με το δημόσιο εθνικό ερευνητικό ιστό των ΑΕΙ και των ερευνητικών κέντρων, που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία έρευνας και Τεχνολογίας και που αξιολογούνται περιοδικά από διεθνείς επιτροπές εδώ και μία εικοσαετία.

Δεν μπορείτε να φέρετε ένα σωστό νομοσχέδιο για την έρευνα και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και η ανικανότητά σας έρχεται περαιτέρω και δημιουργεί και ανασφάλεια στους ερευνητές της χώρας.

Τα ερευνητικά κέντρα, όπως είναι ο Δημόκριτος, αναφέρονταν ρητά από τον προηγούμενο νόμο. Εάν ψηφιστεί το παρόν νομοθέτημα δεν θα υπάρχει σαφής και ξεκάθαρη παράθεση των ερευνητικών κέντρων, με αποτέλεσμα ο Γενικός Γραμματέας να μπορεί να καταργήσει, για παράδειγμα, τον Δημόκριτο, να συγχωνεύσει το Αστεροσκοπείο και να δρα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Κοινοβουλίου για τόσο σοβαρά και τόσο ευαίσθητα ζητήματα. Ύστερα μας λέτε ότι ο σκοπός σας είναι η προαγωγή της έρευνας.

Η έρευνα, όμως, δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά βασιζόμενη σε ιδιώτες. Η βασική έρευνα οφείλεται να διεξάγεται από το κράτος, γιατί απλούστατα οι ιδιώτες ενδιαφέρονται για ερευνητικά προγράμματα χαμηλού κόστους με σύντομη διάρκεια και άμεσα αποτελέσματα. Είναι λογικό, γιατί θέλουν να αποκτήσουν γρήγορα κέρδος από τα χρήματα τα οποία επενδύουν.

Αντίθετα, το κράτος, έχοντας μια στρατηγική μεγιστοποίησης του αποτελέσματος για την κοινωνία, οφείλει να αναζητά τομείς που ωφελούν όλους τους πολίτες, χωρίς βέβαια να ενδιαφέρεται άμεσα για τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης και χωρίς να αποτιμά σε χρηματικά ποσά τα αποτελέσματα της έρευνας.

Το κράτος οφείλει να διατηρεί ένα βασικό επίπεδο έρευνας όταν οι ιδιώτες δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επενδύσουν και να παρέχει τη δυνατότητα διασύνδεσης ερευνητικών αλλά και πανεπιστημιακών κέντρων με την αγορά και –προσέξτε- να παρέχει τη δυνατότητα, όχι να εξαρτά την ύπαρξη των πανεπιστημίων από την ιδιωτική χρηματοδότηση. Άρα, δεν υπάρχει κανένα δίλημμα. Οι ρόλοι κράτους και ιδιώτη στην έρευνα είναι διακριτοί και δεν υποκαθίστανται.

Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να κρύβεστε πίσω από νεοφιλελεύθερες εξυπνάδες, γιατί προσβάλλετε το ανθρώπινο δυναμικό των ελληνικών ερευνητικών κέντρων τα οποία είναι σαφέστατο ότι θέλετε να κλείσετε για να παρέχετε νούμερα απολυμένων στην τρόικα.

Οι Έλληνες βέβαια διαπρέπουν στο εξωτερικό στον τομέα της έρευνας. Για παράδειγμα αναφέρω τη Φωτεινή Αγραφιώτη από το νομό Κοζάνης η οποία σπούδασε στο Πολυτεχνείο Κρήτης και συνέχισε τις σπουδές της με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Εκεί κατασκεύασε ένα λογισμικό που μπορεί να καταγράφει μέχρι και το συναίσθημα που αλλάζει από τους χτύπους της καρδιάς, την αναπνοή, την πίεση και ό,τι έχει σχέση με την κλινική εικόνα του χρήστη και να φέρνει νέα δεδομένα στην ασφάλεια, στις στρατιωτικές επιχειρήσεις, στην τηλεϊατρική και σ’ όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές. Αυτή, λοιπόν, την κοπέλα την αξιοποιούν στον Καναδά.

Εδώ βέβαια έχετε διαλύσει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις της χώρας γιατί έχετε αποδομήσει και κλείσει τα αμυντικά συστήματα της χώρας και βέβαια αποδομείτε και κλείνετε τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας.

Έτσι, λοιπόν, ποια θα ήταν η τύχη της συγκεκριμένης ερευνήτριας στην Ελλάδα της μνημονιακής δανειακής σύμβασης, καθώς η κοπέλα αυτή δεν είναι γόνος γνωστής οικογένειας για να διορίζεται στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος με χιλιάδες ευρώ μισθό το χρόνο, ούτε βέβαια ήταν ή είναι αφισοκολλητής των κομμάτων σας;

Το συμπέρασμα είναι ότι η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά δυνατά μυαλά. Διαθέτει, όμως, και καταξιωμένα πανεπιστήμια, παρ’ όλο που εσείς τα έχετε αποδομήσει και αυτά.

Διαβάζουμε σε σχετικό δημοσίευμα: «Στην κορυφή της Ευρώπης το Τμήμα Φυσικής Κρήτης. Πανευρωπαϊκή πρωτιά πέτυχε το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης σε αξιολόγηση multirank που έγινε ανάμεσα σε 143 τμήματα φυσικής με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Η διάκριση του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης ως το κορυφαίο στην Ευρώπη επιτεύχθηκε για την ποιότητα, αλλά και την ποσότητα του ερευνητικού του έργου, για την παγκόσμια απήχησή του, τις διεθνείς επιστημονικές συνεργασίες και το ύψος της ανταγωνιστικής χρηματοδότησης από διεθνείς οργανισμούς.

Εμείς, όμως, δεν διαθέτουμε κυβερνήσεις ικανές να απαγκιστρωθούν από το παλαιοκομματικό κατεστημένο της διαπλοκής και της υπόγειας συναλλαγής που θα έλθουν να υποστηρίξουν αυτούς τους ανθρώπους για να τους αξιοποιήσουμε αύριο ώστε να συμβάλουν στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.

Θυμόμαστε βέβαια όλοι το σχέδιο «Αθηνά» για τα πανεπιστήμια, σύμφωνα με το οποίο αναθέτατε την εκπόνηση σχεδίου αξιολόγησης και αναδόμησης των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων σε θυγατρικές ιδιωτικών ΙΕΚ. Γιατί; Για να διατηρηθεί ένας κρατικοδίαιτος ιδιωτικός τομέας που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα δημόσια ιδρύματα. Αυτοί οι ιδιώτες είναι τώρα που θα χρηματοδοτήσουν την έρευνα.

Θα πρέπει βέβαια να αστειεύεστε αν το πιστεύετε αυτό. Με τέτοια μέτρα, ούτε έρευνα παράγεται, ούτε τίθενται οι βάσεις της ανάπτυξης. Με τη δική σας οπτική και με νομοσχέδια σαν κι αυτό, το μόνο που καταφέρνετε είναι η εξαγωγή εξειδικευμένου προσωπικού στο εξωτερικό.

Δεκαέξι χιλιάδες ιατρούς και νοσηλευτές ζητούν οι Φιλανδοί με υψηλούς μισθούς. Φυσικά τους συμφέρει, γιατί το κόστος εκπαίδευσης των ιατρών αυτών το έχουν πληρώσει οι Έλληνες φορολογούμενοι και αν δεν κάνω λάθος το κόστος κάθε φοιτητή είναι 100.000 ευρώ για να ολοκληρώσει τις σπουδές του στην ιατρική σχολή.

Την ίδια ώρα, βέβαια, η ελληνική Κυβέρνηση υποχρεώνει το προσωπικό των νοσοκομείων σε εξαντλητικές υπερωρίες, πληρώνει διοικητές νοσοκομείου χωρίς να καλύπτει τις ιατρικές θέσεις και περνάει νόμους που καταργούν στην πράξη τη δημόσια υγεία. Ο ΕΟΠΥΥ δεν καλύπτει ακόμη την αξονική αγγειογραφία των ασθενών. Μπορεί να το συμπεριλάβετε στο μέλλον, αλλά στο μεταξύ θα έχουν πεθάνει κάποιοι που δεν έχουν ιδιωτική ασφάλεια ή χρήματα.

Δεν είστε ικανοί να παρέχετε τα στοιχειώδη στους Έλληνες πολίτες, γι’ αυτό και αναφέρθηκα σε αυτό το παράδειγμα. Και έρχεστε και διατυμπανίζετε ότι θα αναβαθμίσετε την έρευνα και δεν μας λέτε με ποιον τρόπο. Δεν εκμεταλλεύεστε καν τα τριτοβάθμια ιδρύματα που έχουν ειδικευμένες γνώσεις σε ζωτικούς τομείς της ελληνική οικονομίας, όπως για παράδειγμα, κύριε Υπουργέ, το ΤΕΙ Καβάλας το οποίο διαθέτει ειδικό τμήμα για μηχανικούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Σας ρωτώ: Μια που φέρατε και τις συμβάσεις για τους υδρογονάνθρακες, το αξιοποιήσατε; Ανατρέξατε στο διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό για να αναζητήσετε προτάσεις αξιοποίησης του ορυκτού πλούτου της χώρας; Προφανώς όχι, γιατί είχατε προσλάβει δικά σας παιδιά σαν συμβούλους και τους παρείχατε ταξίδια, αντί να αξιοποιείτε τους πόρους ως πραγματική επένδυση για τη χώρα.

Το υπόμνημα των ερευνητών του Δημόκριτου είναι ξεκάθαρο. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων αναφέρει: «Είναι έκδηλο πλέον σε όλη την ερευνητική μας κοινότητα ότι ο σκοπός που εξυπηρετείται από το νομοσχέδιο είναι η διάλυση των διεθνών, καταξιωμένων και ήδη συστηματικά αξιολογούμενων δημόσιων ερευνητικών κέντρων και η παραχώρηση των εθνικών υποδομών τους σε οποιασδήποτε μορφής εταιρείες ή οργανισμούς που θα έχουν τους σκοπούς τους και μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, την έρευνα και που θα μπορούν να διαχειριστούν τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ χωρίς έλεγχο, αξιολόγηση και κοινωνική λογοδοσία.»

Δυστυχώς, η έρευνα και η καινοτομία από εθνική προτεραιότητα της χώρας, όπως θα έπρεπε να είναι, έγιναν -αίφνης το Μάιο του 2014 με πρωτοβουλία Ελλήνων πολιτικών- μνημονιακή υποχρέωση.
Για όλους, λοιπόν, αυτούς του λόγους που σας ανέφερα καταψηφίζω το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Θα πρέπει να σας πω ότι στους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, οι αποφάσεις του καθενός μας δεσμεύουν αποκλειστικά τους ίδιους και την πολιτική συνείδηση του καθενός μας. Δεν μπορώ, λοιπόν, να συναινέσω στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο το οποίο θεωρώ ότι αποτελεί νομοσχέδιο αποδόμησης της έρευνας, της τεχνολογικής ανάπτυξης και της καινοτομίας της Ελλάδος.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε και εμείς.
…………………………………………………………………………….
Με τη συναίνεση του Σώματος και ώρα 23.41΄ λύεται η συνεδρίαση για αύριο ημέρα Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 10.00΄, με αντικείμενο εργασιών του Σώματος νομοθετική εργασία:
α) Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία και άλλες διατάξεις».
β) Συζήτηση και λήψη απόφασης σύμφωνα με το άρθρο 62 του Συντάγματος και τα άρθρα 43Α και 83 του Κανονισμού της Βουλής για τις αιτήσεις άρσης ασυλίας των Βουλευτών κ.κ. Παύλου Βογιατζή και Ιωάννη Μιχελάκη.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                           ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!