EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Πως γίνεται το δουλεμπόριο “ενοικιαζομένων” στο ΕΣΥ. Ιδιώτες ή Δουλέμποροι ;

σ.σ.netakias Το δουλεμπόριο τυπικά καταργήθηκε τον προηγούμενο αιώνα αλλά στην πραγματικότητα απλά νομιμοποιήθηκε από την νεοφιλελεύθερη δικτατορία της Ευρωπαϊκης Ενωσης. Οι σκλάβοι υπάλληλοι είναι καταδικασμένοι να φυτοζωούν με 300-400 € μέχρι να πεθάνουν.

Εκατομμύρια ευρώ δαπανώνται κάθε χρόνο από τα ταμεία του κράτους για το “νοίκιασμα” υπαλληλων μέσω ιδιωτικών εταιρειών. Δείτε πόσο στοιχιζει ένας εργαζόμενος ιδιωτικής ρεταιρειας που απασχολείται σε διάφορυς τομεις σε δημοσια νοσοκομεία.
Στα Δημόσια Νοσοκομεία εδώ και 20 σχεδόν χρόνια, στο πλαίσιο Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα ( Σ.Δ.Ι.Τ.) έχουν εγκατασταθεί εργολάβοι καθαριότητας και παρέχουν υπηρεσίες με εργολαβικούς εργάτες/τριες, με επαίσχυντες αποδοχές, τη στιγμή που οι εργολάβοι εισπράττουν απ΄τα Νοσοκομεία υψηλά χρηματικά ποσά.

Χαρακτηριστική η περίπτωση άλλωστε της Κωνσατντινα Κούνεβα που επιχεριησε να χτυπήσει τον τρόπο που λειτουργούν αυτές οι εταιρείες και στιγματιστηκε για όλη της τη ζωη.

Ο πρόεδρος των εργαζομενων στον Ευαγγελισμό Ηλίας Σιώρας καταγγέλει: “Στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 και αρχές της επόμενης δεκαετίας οι εργολαβίες επεκτάθηκαν και σε υπηρεσίες σίτισης (τραπεζοκόμες, μάγειροι), φύλαξης (σεκιουριτάδες), στις τεχνικές υπηρεσίες (ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι κ.λπ.), στα πλυντήρια, στις οικονομικές υπηρεσίες, στη μηχανογράφηση.

Σκοπός των εργολαβιών – ΣΔΙΤ είναι να εδραιώσουν τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για διεύρυνση των ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, μείωση δημοσίων υπαλλήλων, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, για φτηνά μεροκάματα ώστε να αυξηθούν οι παροχές προς το κεφάλαιο, εν προκειμένω στους εργολάβους”.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Ευαγγελισμού:

Σήμερα, υπηρετούν στο Νοσοκομείο περίπου 400 εργολαβικοί εργάτες -υπάλληλοι στους εξής τομείς: Καθαριότητα 260, τραπεζοκόμοι 63, μάγειροι 8, τεχνικοί 26, security 35 και μικρός αριθμός οικονομικών στελεχών εταιρειών καθώς και μικρός αριθμός στα πλυντήρια.

“Democracy has become Empire’s euphemism for neo-liberal capitalism.” —  Arundhati Roy, An Ordinary Person’s Guide to EmpireΟ Ευαγγελισμός πληρώνει τους εργολαβικούς από «ίδια έσοδα» δηλαδή από τα χρήματα που παίρνει από τον ΕΟΠΥΥ, από απευθείας πληρωμές των ανασφάλιστων, από το 5ευρο των εξωτερικών ιατρείων, από εργαστηριακές εξετάσεις εξωτερικών ασθενών κ.λπ.

Για τις εργολαβίες που αναφέρθηκαν το Νοσοκομείο πληρώνει ετησίως 8,7 εκ. ευρώ στους εργολάβους παρά τις ..εκπτώσεις που έκαναν οι εργολάβοι, χωρίς καθόλου να μειώσουν το κέρδος τους αλλά πάντα σε βάρος του ημερομισθίου ή του μηνιαίου αριθμού ενσήμων των εργατοϋπαλλήλων.

Δηλαδή πληρώνει κατά μέσο όρο 8,7εκ./400 ~ 22.000 ευρώ ετήσιο ακαθάριστο ποσό ανά εργάτη. Συνυπολογιζομένων και των δώρων ο εργάτης «κοστίζει» το μήνα 22.000/14=1.570 ευρώ. Από αυτά τα 1.570 ευρώ «θεωρητικά» αφαιρείται το 23% που είναι ο Φ.Π.Α. Λέμε θεωρητικά γιατί ενώ ο εργολάβος εισπράττει τον Φ.Π.Α απ΄το Νοσοκομείο, δεν γνωρίζουμε αν τον αποδίδει άμεσα και πλήρως στο κράτος.

Ας πούμε ότι είναι «νόμιμος» και αποδίδει τον Φ.Π.Α. Το 23% του 1.570 είναι 360. Οπότε 1.570-360=1.210€ καθαρά όπου περιλαμβάνονται:

I. Μισθός εργάτη.
II. Ασφαλιστικές εισφορές.
III. Εργολαβικό κέρδος.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εργατών έχει 6ωρη απασχόληση και καθαρό μηνιαίο μισθό 410 – 600 ευρώ. Σπάνια φτάνει υψηλότερα πχ σε ορισμένους τεχνικούς (παλιούς υπαλλήλους με κλαδική σύμβαση) έως 1.100 ή σε καθαρίστριες με πολλά νυχτερινά και Σαββατοκύριακα τα 750 ευρώ. Είναι λοιπόν ολοφάνερο ότι εργολαβικό κέρδος και ασφαλιστικές εισφορές ξεπερνούν τα 600 ευρώ ανά εργάτη το μήνα!!! Δηλαδή καθαρό κέρδος πάνω από 300 ευρώ ανά εργάτη το μήνα!!!

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Η τελευταία «επιδρομή» στις τράπεζες

Αφού έφεραν τα πάνω – κάτω για να κλείσουν τα ανοίγματα που είχαν κι αφού μάζεψαν ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα χρήματα της ανακεφαλαιοποίσης τώρα προχωρούν σε μικρές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου για να πάρουν πίσω της τράπεζες και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Την πρώτη «γεύση» από τα τεστ αντοχής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας που θα γίνουν στο τέλος του έτους πήραν οι Έλληνες τραπεζίτες.

Στο ταξίδι που πραγματοποίησαν την Τετάρτη στη Φρανκφούρτη, έδρα της ΕΚΤ, ενημερώθηκαν για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν στα τεστ. Μαζί με τις διοικήσεις των τέσσερις ελληνικών τραπεζών βρέθηκαν και αυτές των υπολοίπων 123 που θα υποβληθούν σε ανάλογης εξέταση.

Το βασικό σημείο στο οποίο στάθηκε η ΕΚΤ ειναι ο έλεγχος του ενεργητικού των τραπεζών. Το
 ύψος των ελεγχόμενων κεφαλαίων για τις ελληνικές τράπεζες υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα 110 δις ευρώ. Η σύνδεση του ενεργητικού με τα τεστ λοιπόν, ήταν στο επίκεντρο της ενημέρωσης, όπως επίσης και το ακανθώδες θέμα των κόκκινων δανείων, που μόνο στη χώρα μας αγγίζουν τα 77 δις ευρώ.

Νέες αυξήσεις κεφαλαίου

Τα κόκκινα δάνεια στην Ελλάδα δημιουργούν ανησυχία στο τραπεζικό σύστημα, καθώς εκτιμάται οτι θα δημιουργήσουν νέες «τρύπες» και κατ” επέκταση ανάγκη για νέα κεφάλαια.

Έτσι, σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, οι ελληνικές τράπεζες. μπορεί να χρειαστούν και νέες αυξήσεις κεφαλαίου, πέρα από αυτές που έκαναν μέσα στο 2014, ταυτόχρονα με τις εκδόσεις ομολόγων στις οποίες προχώρησαν και παρά την ύπαρξη του «μαξιλαριού» ασφάλειες που διαθέτει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ύψους 11 δις ευρώ.

Οι αυξήσεις εκτιμάται οτι θα γίνουν σε χαμηλές τιμές, χαμηλότερες από αυτές των ΑΜΚ που προχώρησαν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες και το 2014 και το 2013.

Για παράδειγμα, αν μια τράπεζα πέρυσι έκανε αύξηση κεφαλαίου στα 4 ευρώ και φέτος στα 3 ευρώ, στη νέα αύξηση μπορεί να «βγουν» στα 1,5 ευρώ.

Εδώ όμως «κρύβεται» και το τελικό ίσως σχέδιο…»άλωσης» των τραπεζών.

Το σχέδιο

Βασική προϋπόθεση για αυτές τις αυξήσεις είναι η συμμετοχή των ιδιωτών από τη μια αλλά και η παραίτηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από τα δικαιώματά του, με ταυτόχρονη απομείωση των αξίας των μετοχών που κατέχει στις τράπεζες!

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Οτι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που διαχειρίζεται τα λεφτά που δανείστηκε το κράτος και πληρώνει ο λαός για την ενίσχυση των τραπεζών, θα χάσει μέρος των χρημάτων του.

Εδώ απομένει να δούμε αν αυτό θα γίνει αποδεκτό πολιτικά, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να πείσει τους βουλευτές για το γεγονός οτι χάνονται τα λεφτά των πολιτών, χρήματα που έχουν αυξήσει το δημόσιο χρέος για λογαριασμό των τραπεζών.

Οι αυξήσεις σε χαμηλές τιμές μεταξύ άλλων, θα μειώσouν τη συμμετοχή του ΤΧΣ στις τράπεζες. Πρακτικά δηλαδή, οι τράπεζες θα γίνουν σε ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ιδιωτικές, αφού η συμμετοχή του δημοσίου (μεσω του ΤΧΣ) θα συρρικνωθεί!

Το σχέδιο όμως προβλέπει και κάτι ακόμα: στις αυξήσεις θα συμμετάσχουν ιδιώτες. Οι χαμηλές τιμές θα τους επιτρέψουν να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο στις τράπεζες με τα χρήματα που θα βάλουν και σε συνδυασμό με τα όσα θα πράξει το ΤΧΣ, χάνοντας μεγάλο ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο, θα μπορούν να έχουν τον έλεγχο.

Για να το εξηγήσουμε πιο απλά, όσοι αποφασίσουν να μπουν τώρα στις αυξήσεις κεφαλαίου που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν, θα βάλουν χρήματα σε μια τραπεζα που θα ειναι ιδιωτική χωρίς κρατική παρέμβαση.

Αφού δηλαδή το κράτος και οι πολίτες έσωσαν τις τράπεζες με τα χρήματα που δανείστηκαν από την τρόικα, τώρα θα τις πάρουν απαλλαγμένες από τα βάρη, μιας και τα δύσκολα θα είναι πίσω!

Η τελευταία «επιδρομή» δηλαδή, στις ελληνικές τράπεζες.

Ήδη, στην τραπεζική «αγορά» υπάρχουν πληροφορίες για ενδιαφέρον εγχώριων αλλά και ξένων επενδυτών που φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στις αυξήσεις κεφαλαίου σε περίπτωση που αυτές γίνουν. Ονόματα φυσικά, που στα τραπεζικά δεδομένα της χώρας, δεν είναι άγνωστα.

ΠΗΓΗ
 
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Ποια είναι η ιδανική ώρα για ύπνο

Ο Matt Walker, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, επικεφαλής του εργαστηρίου νευροαπεικόνισης, αναφέρει σύμφωνα με το Time ότι η ποιότητα του ύπνου πράγματι αλλάζει με τη πάροδο της νύχτας.

“Η ώρα που θα πέσετε για ύπνο έχει σημαντική διαφορά σε σχέση με τη δομή και την ποιότητα του ύπνου σας» εξηγεί ο ίδιος. “Ο ύπνος σας αποτελείται από μια σειρά από κύκλους 90 λεπτών. Όλα τα στάδια του ύπνου περιέχουν την φάση REM (Rapid Eye Movement) κατά την οποία τα μάτια κινούνται απότομα προς διάφορες κατευθύνσεις, οι μυς των άνω και κάτω άκρων παραλύουν προσωρινά και ο ρυθμός της καρδίας και η αρτηριακή πίεση αυξάνονται. Οι περίοδοι του ύπνου REM (με ταχείες κινήσεις των οφθαλμών – Rapid Eye Movement), δηλαδή του ύπνου με όνειρα, εναλλάσσονται με τα τέσσερα διαφορετικά στάδια του ύπνου NREM (μη REM – non-REM).
Ο ύπνος REM

Η πρώτη περίοδος του ύπνου REM λαμβάνει χώρα περίπου 70-90 λεπτά μετά την έναρξη του ύπνου, γράφει το medlab.gr. Οι πρώτοι κύκλοι ύπνου περιλαμβάνουν σχετικά βραχείες περιόδους ύπνου REM, αλλά προς το τέλος της νύχτας ο ύπνος REM καταλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο μέρος κάθε κύκλου του ύπνου. Κατά τη διάρκεια του ύπνου REM, οι κινήσεις των οφθαλμών είναι ταχείες (γι” αυτό ονομάσθηκε έτσι), οι μύες των άκρων προσωρινά παραλύουν, ενώ ο εγκέφαλος είναι εξίσου ενεργός, εάν όχι περισσότερο, απ” ό,τι κατά τη διάρκεια της εγρήγορσης. Ο ύπνος REM είναι η περίοδος του ύπνου που παρουσιάζονται τα όνειρα.

Ο ύπνος NREM χωρίζεται σε τέσσερα στάδια:

Στάδιο 1 (υπνηλία): Διαρκεί τα πρώτα πέντε έως δέκα λεπτά μετά την έναρξη του ύπνου. Χαρακτηρίζεται από μειωμένη μυϊκή δραστηριότητα, αργή κίνηση των οφθαλμών και εύκολη αφύπνιση

Στάδιο 2 (ελαφρύς ύπνος): Καταλαμβάνει το 50% του κύκλου του ύπνου. Οι οφθαλμοί αδρανοποιούνται, ο καρδιακός ρυθμός επιβραδύνεται και η θερμοκρασία μειώνεται

Στάδια 3 & 4 (βαθύς ύπνος): Οι οφθαλμοί είναι ακίνητοι και οι μύες χαλαρωμένοι. Είναι δύσκολο να ξυπνήσει κάποιος από βαθύ ύπνο και όταν αυτό συμβεί μπορεί να αισθάνεται ελαφρά ζάλη και αποπροσανατολισμό. Τα παιδιά κατά τη διάρκεια του βαθέως ύπνου παρουσιάζουν συχνά ενούρηση ή νυχτερινούς τρόμους. Ο βαθύς ύπνος θεωρείται το πιο αναζωογονητικό από όλα τα στάδια ύπνου. Η διάρκεια του βαθέως ύπνου μειώνεται όσο ο ύπνος συνεχίζεται.

Ωστόσο, τι έχει να κάνει αυτό με την τέλεια ώρα για ύπνο; Η εναλλαγή από τις non-REM στις REM συμβαίνει σε συγκεκριμένες ώρες της νύχτας, ανεξάρτητα από το πότε θα πάτε στο κρεβάτι, λέει ο Walker. Έτσι, αν κοιμηθείτε για παράδειγμα πολύ αργά, στις τρεις το πρωί για παράδειγμα, τότε ο ύπνος σας δεν θα είναι ξεκούραστος και θα αισθάνεστε βαριά την επόμενη ημέρα. Ο καθηγητής συμπληρώνει ότι το χρονικό διάστημα από τις 8 έως τις 12 το βράδυ, κατά τη διάρκεια του οποίου το μυαλό και το σώμα σας έχει την ευκαιρία να περάσει από όλα τα στάδια που χρειάζονται και να λειτουργήσει βέλτιστα.

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Δεν θα είναι σχολική αργία η εορτή των Τριών Ιεραρχών

«Για το σχολικό έτος 2014-15 η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών την 30η Ιανουαρίου 2015, δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλά ορίζεται, για όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα».

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στο «Αγιορείτικο βήμα» για την απόφαση του υπουργείου -έπειτα από επιστολή της Ιεράς Συνόδου- να τροποποιήσει τον χαρακτηρισμό της εορτής των Τριών Ιεραρχών για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από αργία σε σχολική εορτή, όπως εδώ και χρόνια ισχύει για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΠΗΓΗ


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

«Ξεσήκωσε» τους Γάλλους ο νέος υπουργός Οικονομίας

Πριν ακόμη αναλάβει καλά-καλά τα καθήκοντα του, ο νέος υπουργός Οικονομίας έδωσε το έναυσμα για να ξεσπάσει πολεμική στη Γαλλία, λέγοντας πως υποστηρίζει μια χαλάρωση στη διάρκεια της εργασίας με την επιβολή εξαιρέσεων στην εβδομάδα των 35 ωρών, με αποτέλεσμα να προκαλέσει το θυμό των συνδικάτων, παρόλο που η κυβέρνηση διέψευσε αμέσως οποιαδήποτε σχέδια προς την κατεύθυνση αυτή.

Σε συνέντευξή του που παραχώρησε στο περιοδικό Λε Πουάν την παραμονή του διορισμού του και η οποία δημοσιεύεται σήμερα, ο Εμμανουέλ Μακρόν δήλωσε πως υποστηρίζει να επιτραπεί «σε επιχειρήσεις και κλάδους να εξαιρούνται» από τον κανόνα που ορίζει την εβδομαδιαία διάρκεια της εργασίας στις 35 ώρες, σε περίπτωση που συναφθούν σχετικές συμφωνίες με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Σύμφωνα με τον νέο υπουργό Οικονομίας, ένα τέτοιο μέτρο θα επέτρεπε «να βγούμε απ” αυτή την παγίδα όπου η συσσώρευση δικαιωμάτων που δίδονται στους εργαζομένους μετατρέπεται σε μειονεκτήματα γι” αυτούς που δεν εργάζονται», μια ιδέα την οποία θεωρεί ωστόσο «δύσκολο να εξηγήσεις και να υποστηρίξεις, ιδιαίτερα όταν είσαι αριστερός».

Τις δηλώσεις του κατήγγειλαν αμέσως η ριζοσπαστική αριστερά και συνδικάτα, πολύ περισσότερο που ο διορισμός του 36χρονου Εμμανουέλ Μακρόν, πρώην τραπεζίτη, είναι συμβολικός της σοσιαλφιλελεύθερης στροφής που έγινε από τους σοσιαλιστές που κυβερνούν στη Γαλλία.

«Η κυβέρνηση δεν έχει την πρόθεση να επανέλθει στη νόμιμη διάρκεια εργασίας των 35 ωρών, πολύ περισσότερο που η οργάνωση του χρόνου εργασίας μπορεί ήδη να τροποποιείται στις επιχειρήσεις μέσω συλλογικών συμφωνιών», επισημάνθηκε σήμερα από το περιβάλλον του πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς.

Θέλοντας να προλάβει την πολεμική, η πρωθυπουργία υπογράμμισε πως ο Εμμανουέλ Μακρόν μίλησε στο Λε Πουάν «πολύ πριν από το διορισμό του ως υπουργού Οικονομίας».

Ωστόσο η δήλωση του Μακρόν δέχθηκε αμέσως τις επικρίσεις του Λοράν Μπερζέ, επικεφαλής του μετριοπαθούς συνδικάτου CFDT, ο οποίος επέμεινε πως το νέο μέλος της κυβέρνησης «έκανε ένα λάθος». «Είναι εκτός συζήτησης. Το θέμα έχει κλείσει», δήλωσε ο Μπερζέ.

Αντίθετα ο πρώην πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν του κεντροδεξιού κόμματος Ένωση για μια Λαϊκή Πλειοψηφία (UMP) καλωσόρισε την πρόταση του Μακρόν λέγοντας πως ευθυγραμμίζεται «ακριβώς» με τις δικές τους σκέψεις για το θέμα.

Η μεταρρύθμιση των 35 ωρών εργασίας την εβδομάδα είναι ένα από τα πιο συμβολικά και αμφιλεγόμενα μέτρα που έχουν υιοθετηθεί από την αριστερά τα τελευταία 30 χρόνια στη Γαλλία. Τέθηκε σε ισχύ το 2000 από την κυβέρνηση του σοσιαλιστή Λιονέλ Ζοσπέν και καθορίζει τη διάρκεια της εβδομάδας εργασίας σε 35 ώρες εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο, από 39 που ήταν προηγουμένως.

Ο στόχος της μεταρρύθμισης ήταν να ενισχυθεί η απασχόληση. Ωστόσο η δεξιά και σημαντικό μέρος της εργοδοσίας βλέπουν σ” αυτή την κύρια αιτία για την απώλειας της ανταγωνιστικότητας της γαλλικής οικονομίας. 

ΠΗΓΗ


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Εξοδος με 25ετία για 120.000 ασφαλισμένους

Κερδισμένοι είναι όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012, καθώς υπάρχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις όσον αφορά στα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση.

Εδώ πρέπει να επισημανθεί πως στο Δημόσιο αρκεί η συμπλήρωση της 25ετίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Στη συνέχεια, ο ασφαλισμένος μπορεί να παραμείνει στην εργασία και να αποχωρήσει όποτε πιάσει το κατά περίπτωση όριο ηλικίας, χωρίς να επηρεάζεται από τυχόν αλλαγές.

Ωστόσο, στα ταμεία των ΔΕΚΟ και των τραπεζών πρέπει ταυτόχρονα με την 25ετία να έχει συμπληρωθεί και το κατά περίπτωση όριο ηλικίας. Εξαιρούνται οι μητέρες που μπορούν να κλειδώσουν το δικαίωμα με 25ετία, εφόσον έχουν ανήλικο τέκνο.

Το «Εθνος - Συντάξεις» δημοσιεύει σήμερα έναν αναλυτικό οδηγό για όσους θέλουν να ανοίξουν την πόρτα εξόδου με 25 έτη ασφάλισης.

Γονείς ανηλίκων
 
Κερδισμένοι όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα τη διετία 2011-2012

Στο Δημόσιο αρκεί η συμπλήρωση της 25ετίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος
 
Στο Δημόσιο αρκεί η συμπλήρωση της 25ετίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος
Aκόμα και 17 έτη ταχύτερα μπορούν να πάρουν σύνταξη όσες μητέρες ανηλίκων συμπλήρωσαν 25ετία μέχρι το τέλος του 2010. Ευνοϊκές διατάξεις ισχύουν και τη διετία 2011-2012 και μάλιστα με το ειδικό αυτό καθεστώς αποχωρούν και οι άνδρες με ανήλικα. Το δικαίωμα κλειδώνει με 25ετία και την ταυτόχρονη ύπαρξη ανήλικου τέκνου. Εδώ πρέπει να επισημανθεί πως ως ανήλικο θεωρείται το τέκνο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους που συμπληρώνει το 18ο έτος της ηλικίας του.

Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής:

Γυναίκες με ανήλικα.  

Μεγάλες τυχερές είναι όσες ασφαλισμένες θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2010, καθώς αποχωρούν στα 50. Ευνοϊκές διατάξεις ισχύουν τη διετία 2011-2012, με το όριο να διαμορφώνεται στα 52 και 55 αντίστοιχα. Ωστόσο, για θεμελίωση μετά το 2013 δεν υπάρχει ειδικό καθεστώς, με αποτέλεσμα πλήρης σύνταξη να καταβάλλεται στα 67.

Εξοδος με 25ετία για 120.000 ασφαλισμένους

Ανδρες με ανήλικα.  

Κερδισμένοι είναι όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα τη διετία 2011-2012, καθώς μπορούν να πάρουν σύνταξη στα 52 ή στα 55. Αντιθέτως για τους υπόλοιπους ασφαλισμένους δεν προβλέπεται ειδικό καθεστώς συνταξιοδότησης.

Εδώ πρέπει να επισημανθεί πως αν δημόσιος υπάλληλος έχει συμπληρώσει 25ετία το 2010 με χρόνο ασφάλισης στον ιδιωτικό τομέα, μπορεί να αποποιηθεί τον εν λόγω χρόνο. Ετσι θα συνταξιοδοτηθεί με βάση τις διατάξεις που ισχύουν για θεμελίωση μετά την 1η Ιανουαρίου 2011.

Εξοδος με 25ετία για 120.000 ασφαλισμένους
Για παράδειγμα, υπάλληλος που διορίστηκε στο Δημόσιο το 1988 με 2 ανήλικα παιδιά έχει και 5 χρόνια ασφάλιση στο ΙΚΑ και έτσι έχει θεμελιώσει δικαίωμα πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2010. Ο εν λόγω υπάλληλος μπορεί να αποποιηθεί τον χρόνο του ΙΚΑ και αναγνωρίζοντας 2 πλασματικά έτη να θεμελιώσει δικαίωμα το 2011.

Τέλος πρέπει να αναφερθεί πως στην περίπτωση που και οι δύο γονείς είναι δημόσιοι υπάλληλοι το δικαίωμα μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις.

Η σύνταξη σε κάθε περίπτωση είναι πλήρης, αναλογική των ετών ασφάλισης που έχουν οι ασφαλισμένοι μέχρι τη στιγμή που θα υποβάλουν αίτημα συνταξιοδότησης.

Εξοδος με 25ετία για 120.000 ασφαλισμένους

Πότε μπορούν να φύγουν οι δημόσιοι υπάλληλοι

Διαβατήριο για έξοδο στη σύνταξη αποτελεί η συμπλήρωση της 25ετίας στον δημόσιο τομέα. Με τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών ασφάλισης κλειδώνει το συνταξιοδοτικό δικαίωμα και οι δημόσιοι υπάλληλοι αποχωρούν όποτε πιάσουν το κατά περίπτωση όριο ηλικίας.

Οπως τονίζει ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος, που είναι ειδικός σε θέματα εργατικού και ασφαλιστικού δικαίου, "η συμπλήρωση των απαιτούμενων 25 ετών -είτε με πραγματικό χρόνο ασφάλισης είτε με πλασματικά έτη- δίνει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο/-η να κατοχυρώσει το σχετικό δικαίωμα και εφεξής να αναμένει τη χρονική στιγμή πλήρωσης του σχετικού ηλικιακού ορίου για να συνταξιοδοτηθεί". Η θεμελίωση γίνεται αυτοδίκαια. Δεν είναι απαραίτητη καμιά ενέργεια - αίτηση από πλευράς του ασφαλισμένου για να επιτευχθεί. Ούτε βέβαια οι υπηρεσίες εκδίδουν πιστοποιητικό με το οποίο να βεβαιώνεται το γεγονός αυτό. Αιτήσεις για εξαγορές πλασματικών ετών υποβάλλονται κατά προτίμηση κοντά στην ημερομηνία αίτησης συνταξιοδότησης.

Εξοδος με 25ετία για 120.000 ασφαλισμένους

Αρτιος
 
Στο σημείο αυτό πρέπει να διευκρινιστεί πως ο χρόνος ασφάλισης πρέπει να είναι άρτιος. Δηλαδή δεν αρκεί να έχουν συμπληρωθεί 24 έτη, 6 μήνες και 1 ημέρα. Για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος δεν υπολογίζεται πλασματικό εξάμηνο, ο χρόνος της 25ετίας οφείλει να έχει συμπληρωθεί εξ ολοκλήρου.

Για τη συμπλήρωση των απαραίτητων 25 ετών και τη θεμελίωση υπολογίζονται όλοι οι χρόνοι πραγματικής ασφάλισης σε οποιονδήποτε φορέα έχουν διανυθεί. Ετσι ο δημόσιος υπάλληλος μπορεί να αθροίσει για την πλήρωση της 25ετίας χρόνο που έχει διανύσει σε φορείς του ιδιωτικού τομέα (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.λπ.), χρόνο που έχει με άλλη σχέση εργασίας στο Δημόσιο (σύμβαση έργου, αορίστου), οι γιατροί την ειδικότητα και το αγροτικό, οι εκπαιδευτικοί την προϋπηρεσία κ.ά.

Εκτός όμως των χρόνων πραγματικής ασφάλισης μπορούν να αναγνωριστούν για τη συμπλήρωση 25 ετών και πλασματικοί χρόνοι (π.χ. ο πλασματικός χρόνος των μητέρων, η στρατιωτική θητεία, το προσόν διορισμού, ο χρόνος σπουδών).

Ολοι αυτοί οι χρόνοι μπορούν επικουρικά να βοηθήσουν τον ασφαλισμένο να κλειδώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα το σχετικό δικαίωμα.

Το καθεστώς για ΔΕΚΟ και τράπεζες

Mε 25ετία, αλλά και με ταυτόχρονη ύπαρξη ορίου ηλικίας, "κλειδώνει" το συνταξιοδοτικό δικαίωμα στα λεγόμενα ειδικά ταμεία, δηλαδή στους φορείς ΔΕΚΟ και τραπεζών. Ειδικό καθεστώς υπάρχει για τις μητέρες που θεμελιώνουν δικαίωμα με 25ετία και την ταυτόχρονη ύπαρξη ανήλικου τέκνου.
Αναλυτικά προβλέπονται τα εξής για τους ασφαλισμένους στα ειδικά ταμεία από το 1983 έως και το 1992:

Ανδρες. Σε περίπτωση που μέχρι το τέλος του 2012 είχαν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης, η πόρτα εξόδου ανοίγει στα 65 με πλήρη σύνταξη και στα 60 με μειωμένη. Προσοχή, καθώς για τη μειωμένη σύνταξη απαιτούνται 750 ημέρες ασφάλισης την τελευταία 5ετία πριν από την αίτηση.
Για θεμελίωση μετά το 2013 μειωμένη σύνταξη δίνεται στα 62 και πλήρης στα 67.

Γυναίκες. Για θεμελίωση μέχρι το τέλος του 2012 το όριο ηλικίας κυμαίνεται από το 60ό έως το 62ο έτος (πλήρης σύνταξη). Ωστόσο, από το 2013 και μετά πλήρης σύνταξη καταβάλλεται στα 67.
Ταχύτερα μπορούν να αποχωρήσουν οι ασφαλισμένους, που θα επιλέξουν τη μειωμένη σύνταξη. "Κλειδί" αποτελεί η ημερομηνία συμπλήρωσης του 55ου έτους και της 25ετίας.

Μητέρες ανηλίκων. Με 25ετία και την ταυτόχρονη ύπαρξη ανήλικου τέκνου θεμελιώνεται δικαίωμα και στη συνέχεια η ασφαλισμένη μπορεί να αποχωρήσει όποτε πιάσει το όριο ηλικίας. Σε περίπτωση που η θεμελίωση γίνει μέχρι το τέλος του 2010, το όριο ηλικίας διαμορφώνεται στο 50ό έτος.

Σε περίπτωση που το δικαίωμα κλειδώσει το 2011, πλήρης σύνταξη καταβάλλεται στα 52 και μειωμένη στα 50. Το 2012 πλήρης σύνταξη δίνεται στα 55 και μειωμένη στα 53.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Κλείνει την 1η Σεπτεμβρίου για τέσσερις μήνες η γέφυρα στη Άλασσα! Ήταν πλέον επικίνδυνη

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, Τμήμα Δημοσίων Έργων, Γραφείο Επαρχιακού Μηχανικού Λεμεσού ανακοινώνει ότι, την περίοδο 1 Σεπτεμβρίου 2014 – 30 Ιανουαρίου 2015, στα πλαίσια των εργασιών για την αναβάθμιση της φέρουσας ικανότητας της γέφυρας του ποταμού Ζυγού, παρά την Άλασσα, η γέφυρα θα είναι κλειστή για την κυκλοφορία.

Την περίοδο του τετραμήνου που η γέφυρα θα επισκευάζεται και θα είναι κλειστή η τροχαία κίνηση από και προς τις Πλάτρες θα διοχετεύεται διαμέσου του παρακείμενου παρακαμπτήριου δρόμου που έχει κατασκευαστεί για τον σκοπό αυτό.

Τα έργα προϋπολογισμού 3 εκατομμυρίων και 72 χιλιάδων ευρώ, έχουν ήδη ξεκινήσει με την κατασκευή και την παράδοση στην κυκλοφορία του παρακαμπτήριου δρόμου, που έγινε στην θέση του παλιού, με μεγαλύτερης διαμέτρου τούνελ για το νερό του ποταμού, διαπλάτυνση και ασφαλτόστρωση. Ο παρακαμπτήριος θα διατηρηθεί και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της γέφυρας του Ζυγού και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί όποτε παραστεί ανάγκη.

                 

Τα έργα αναβάθμισης της υφιστάμενης γέφυρας, αποσκοπούν πρώτα απ' όλα στην ενίσχυση της φέρουσας αντισεισμικής ισχύος της, όπως στην διαπλάτυνσή της. Τα βάθρα της γέφυρας θα παραμείνουν και θα ενισχυθούν, ενώ θα γίνουν νέα ακρόβαθρα. Το υφιστάμενο κατάστρωμα θα κατεδαφιστεί και θα διαπλατυνθεί.

Το Τμήμα Δημοσίων Έργων απολογείται για την αναπόφευκτη ταλαιπωρία που θα προκληθεί και καλεί το κοινό να επιδείξει την απαραίτητη κατανόηση και να συμμορφώνεται με την προσωρινή οδική σήμανση και τις υποδείξεις της Αστυνομίας.



πηγη




Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας

Νέες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ και τροποποιήσεις υφισταμένων ώστε να καταλήγουν στο Μετρό, μόνιμη δύναμη αστυνομικών στους σταθμούς και δυνατότητα αγοράς των νέων καρτών απεριορίστων διαδρομών με δόσεις, μέσω πιστωτικών καρτών, είναι οι πρώτες αλλαγές που έρχονται στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Οι συγκεκριμένες αλλαγές αποτελούν μέρος του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για τη βελτίωση της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την ερχόμενη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου, με μειώσεις στα εισιτήρια και τις κάρτες επιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το νέο εισιτήριο που θα παρέχει πλέον τη δυνατότητα μετακίνησης των επιβατών με όλα τα μέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), για διάστημα 70 λεπτών, θα κοστίζει 1,20 ευρώ, αντί 1,40 ευρώ που κόστιζε μέχρι τώρα.

Επίσης, από την Παρασκευή διατίθενται και οι νέες μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Σεπτεμβρίου για όλα τα μέσα, στην τιμή των 30 ευρώ, αντί 45 ευρώ που κόστιζαν ως τώρα.

Οι αλλαγές αυτές, όπως τόνισε την Πέμπτη στην παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοίδης, έχουν ως κύριο στόχο να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς οι τακτικοί χρήστες των αστικών συγκοινωνιών για τις καθημερινές μετακινήσεις τους θα χρειάζονται μόλις 1 ευρώ την ημέρα!

Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τις «Συγκοινωνίες Αθηνών» (όπως μετονομάστηκε ο ΟΑΣΑ), μεταξύ άλλων, προβλέπει:

- Επανασχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, καλύτερη αξιοποίηση του στόλου και των ανθρώπινων πόρων και ανάδειξη του Μετρό σε ραχοκοκαλιά του συστήματος των συνδυασμένων μετακινήσεων.

- Τοποθέτηση μπαρών εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία-τρόλεϊ από τις 15 Σεπτεμβρίου και σταδιακή επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος μόνο από τη μπροστινή πόρτα».

- Δημιουργία ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου. Ηδη, έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών, ενώ προωθείται σχέδιο για τη δημιουργία ειδικού σώματος αστυνομικών (Urban Transport Police) για τον καλύτερο έλεγχο και την ασφάλεια του δικτύου. Για τη στελέχωση του σώματος αυτού έχουν ζητηθεί 50 αστυνομικοί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

- Ανασχεδιασμό του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών. Ηδη, δρομολογείται η πώληση από τα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών, μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Ετσι, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν όλα τα προϊόντα και ιδιαίτερα τις τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες με δόσεις. Το έργο έχει αναλάβει η Αlpha Βank, η οποία ανακοίνωσε ότι ειδικά για την απόκτηση των ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών μέσω πιστωτικής κάρτας, θα παρέχει τη διευκόλυνση εξόφλησής τους με έξι άτοκες δόσεις.

Ανασχεδιασμός δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ

Με βάση το νέο σχεδιασμό, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον Οκτώβριο, αρκετές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ αντί για το κέντρο της Αθήνας θα καταλήγουν σε σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η δημιουργία και νέων γραμμών.

Ειδικότερα, προβλέπεται:

- Η ίδρυση δύο νέων περιμετρικών λεωφορειακών γραμμών στα ίχνη του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας (μίας αριστερόστροφης και μίας δεξιόστροφης).

Οι συγκεκριμένες γραμμές θα εξυπηρετούν τις περιφερειακές μετακινήσεις του κέντρου, για όσους επιβάτες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν εντός της κεντρικής ζώνης της Αθήνας. Και οι δύο θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται σε κεντρικούς άξονες με λεωφορειακές γραμμές κορμού, ώστε να λειτουργούν συνδυασμένα στο νέο δίκτυο. Η διαδρομή που θα ακολουθούν θα είναι: Π. Ράλλη - Κωνσταντινουπόλεως - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης - Αρδηττού - Βασ. Κωνσταντίνου - Μιχαλακοπούλου – Βασ. Αλεξάνδρου - Ευφρονίου – Ούλωφ Πάλμε - Γ. Παπανδρέου - Κοκκινοπούλου - Π. Κανελλοπούλου - Μεσογείων - Φειδιππίδου – Λεωφ. Αλεξάνδρας - Πατησίων - Ιουλιανού - Δηληγιάννη – Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως - Π. Ράλλη.

- Η ίδρυση της νέας γραμμής ΧΧ2 που θα συνδέει κυκλικά τις Αχαρνές με το νοσοκομείο «Αγιοι Ανάργυροι» Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των κατοίκων των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.

Παράλληλα, έχουν δρομολογηθεί:

- Η τροποποίηση της διαδρομής των γραμμών 704 Καματερό - Στ. Αττικής και 747 Πετρούπολη – Στ. Αττικής. Ο τερματισμός και των δύο γραμμών μεταφέρεται στο Σταθμό Ανθούπολη, αντί του Σταθμού Αττικής. Ετσι, οι κάτοικοι του Δήμου Πετρούπολης, Ιλίου, Καματερού θα μπορούν με τη συνδυασμένη χρήση λεωφορείων και μετρό να έχουν γρηγορότερη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας.

- Η τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής 444 Στ. Χαλάνδρι - Γαλάτσι - Στ. Ανω Πατήσια, ώστε οι περιοχές Άνω Πατησίων, Γαλατσίου και Νέας Ιωνίας να συνδέονται πλέον απευθείας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.

- Η τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής 420 Πειραιάς - Αγιοι Ανάργυροι (μέσω Κηφισού) σε Πειραιάς - Στ. Αγιος Αντώνιος, ώστε να συνδέεται ο σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ Κηφισού με το μετρό, για την ταχύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών.

- Η γραμμή Α4 θα συνδέει πλέον τις περιοχές Άνω Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Κ. Ηλιούπολης με το σταθμό μετρό Αγιος Δημήτριος. Σήμερα, τα λεωφορεία της συγκεκριμένης γραμμής τερματίζουν στο κέντρο της Αθήνας (Ακαδημία).
- Η γραμμή Β8 θα συνδέει τις περιοχές Ν. Φιλαδέλφειας και Μεταμόρφωσης με το σταθμό Άνω Πατήσια. Σήμερα, η συγκεκριμένη γραμμή τερματίζει στο Πολυτεχνείο.

- Η γραμμή Γ10 θα συνδέει τις περιοχές της Ανάκασας και των Αγίων Αναργύρων με το σταθμό Κάτω Πατήσια. Σήμερα, η γραμμή τερματίζει στην Πλατεία Βάθη.

- Η γραμμή 154, η οποία συνδέει τη περιοχή της Βούλας - Άνω Γλυφάδας (Πανόραμα Βούλας) με το σταθμό μετρό Αγιος Δημήτριος, τροποποιείται και θα καταλήγει στο σταθμό μετρό Ελληνικό.

- Η γραμμή 421 Αγιοι Ανάργυροι – Αγία Παρασκευή, τροποποιείται σε Αγιος Αντώνιος - Αγία Παρασκευή.
- Η γραμμή Α16 Ελευσίνα –Αθήνα, στο εξής θα τερματίζει στο σταθμό του μετρό Αιγάλεω (μέσω της Ιεράς οδού).
 
πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Λεωφορείο του ΟΑΣΘ έπεσε σε Ι.Χ. – Τραυματίστηκε παιδί

Λεωφορείο του ΟΑΣΘ συγκρούστηκε με αυτοκίνητο στην οδό Διαγόρα, στην Τούμπα της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με το seleo.gr, σπάσανε τα φρένα του λεωφορείου με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με το μπροστινό όχημα και να τραυματιστεί ένα κοριτσάκι.







Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Συγκοινωνίες: Νέες τιμές για κάρτες και εισιτήρια

Μια σειρά αλλαγών που ξεκινούν με την νέα τιμολογιακή πολιτική και θα φτάσουν ως την πλήρη αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών προωθούν το ΥΠΟΜΕΔΙ και ΟΑΣΑ. Στο 1,20 ευρώ το κόστος του εισιτηρίου στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών από τη Δευτέρα. 

Φθηνότερες μετακινήσεις για τους περισσότερους χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) φέρνει η εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής των Συγκοινωνιών Αθηνών, που τίθεται σε ισχύ από την ερχόμενη Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου.

Η μείωση της τιμής σε εισιτήρια και κάρτες είναι η πρώτη αλλαγή που θα δουν οι πολίτες στις αστικές συγκοινωνίες, δεν είναι όμως η μόνη, αφού ο σχεδιασμός προβλέπει σειρά από δράσεις που θα ολοκληρωθούν σε διάστημα περίπου δύο ετών, οπότε και θα έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα του ηλεκτρονικού εισιτήριου και της τηλεματικής. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η παρουσία αστυνομικών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας, η εντατικοποίηση των ελέγχων για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης και στόχο την αύξηση των εσόδων, η αναδιοργάνωση του δικτύου δρομολογίων, για την πληρέστερη κάλυψη του λεκανοπεδίου, αλλά και η δυνατότητα αγοράς μηνιαίων καρτών με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Χρυσοχοϊδης: Φθηνότερη πρόσβαση στις συγκοινωνίες

Η νέα τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας παρουσιάστηκε νωρίτερα σήμερα από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τους επικεφαλής των συγκοινωνιακών φορέων ΟΑΣΑ, ΣΤΑ.ΣΥ και ΟΣΥ. Κατά την παρουσίαση, που έγινε στο αμαξοστάσιο των τρόλεϊ στο Ρουφ, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης σημείωσε ότι από την Δευτέρα οι μετακινήσεις γίνονται φθηνότερες για τους πολίτες.



Ο υπουργός τόνισε ότι η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα, σημαντική δεδομένου ότι στο μνημόνιο υπήρχε πρόβλεψη και υποχρέωση για αύξηση της τιμής στα εισιτήρια. Αντ’ αυτού προχωρά μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου από 1,40 σε 1,20 ευρώ, με παράλληλη όμως μείωση της διάρκειά τους κατά 20 λεπτά της ώρας, αφού πλέον θα ισχύει για 70 και όχι για 90 λεπτά.
Σημαντική είναι και η μείωση στην τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα στα 30 ευρώ από τα 45 ευρώ που ίσχυε εως τώρα. Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να προμηθεύονται και κάρτες με ετήσια, εξάμηνη και τρίμηνη διάρκεια.

Ερωτηθείς για την οικονομική επίπτωση που θα έχει η μείωση της τιμής εισιτηρίων και καρτών στα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων ο κ. Χρυσοχοϊδης εμφανίστηκε αισιόδοξος σημειώνοντας ότι φέτος καταγράφεται αύξηση των εσόδων κατά 10 εκατομμύρια ευρώ. Ο ίδιος απέδωσε την εξέλιξη αυτή αφενός στην εντατικοποίηση των ελέγχων που περιόρισαν την λαθρεπιβίβαση, αλλά και την μικρή βελτίωση του οικονομικού κλίματος.

Παραβατικότητα

Επίσης ο υπουργός ανέφερε ότι σύντομα θα κάνουν την εμφάνισή τους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αστυνομικοί, όπως υπήρχαν παλαιότερα, οι οποίοι θα αναλάβουν την αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικότητας που παρουσιάζονται και για τα οποία δεν έχουν αρμοδιότητα οι υπηρεσίες security. Υπολογίζεται ότι για την κάλυψη των αναγκών των αστικών συγκοινωνιών θα απασχολούνται περίπου 50 αστυνομικοί, το κόστος των οποίων θα αναλάβει να καλύπτει ο ΟΑΣΑ.

Προσλήψεις

Σύντομα αναμένεται ότι θα προχωρήσουν και οι προσλήψεις προσωπικού που θα καλύψουν κενά σε σταθερές και οδικές συγκοινωνίες. Πιο κοντά φαίνεται ότι είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για την πρόσληψη 290 ατόμων στις σταθερές συγκοινωνίες. Ο διαγωνισμός καθυστέρησε να βγει στον αέρα μετά την απόρριψη από το ΑΣΕΠ της μοριοδότησης για τα άτομα που εργάζονταν παλιότερα στην εταιρεία και λύθηκε η σύμβαση τους μετά τον εντοπισμό παρατυπιών κατά την πρόσληψή τους, μετά από έλεγχο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Επίσης μέσα στις επόμενες μέρες οι χρήστες των ΜΜΜ θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται τις κάρτες τους και από τα τραπεζικά καταστήματα, αφού προχώρησε ο σχετικός διαγωνισμός και τη δημιουργία του συστήματος ανέλαβε η Alpha Bank.



πηγη



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!