EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Στο ΣτΕ οι εργαζόμενοι στην ενέργεια για το δωρεάν ρεύμα, διεκδικούν προνόμια που είχαν δεκαετίες

Στα 11,3 εκ. ευρώ ο «λογαριασμός» των απαιτήσεων των συνδικαλιστών της επιχείρησης.

Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι, λέει ο θυμόσοφος λαός μας και φαίνεται πως στην περίπτωση των συνδικαλιστών της ΔΕΗ μάλλον έχει δίκιο.

Σαν να μην έχει συμβεί τίποτα τα τελευταία χρόνια στην χώρα και σαν να βρισκόμαστε στην εποχή με τις παχιές αγελάδες, η θυγατρική εταιρεία της ΔΕΗ, ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), ζήτησε από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) 6.810 εργαζόμενοι της επιχείρησης να έχουν μειωμένο τιμολόγιο ρεύματος και μάλιστα το κόστος των 11,33 εκ. ευρώ (1.663 ευρώ για κάθε εργαζόμενο) να επιβαρύνει τους καταναλωτές!

Ο ΔΕΔΔΗΕ ζήτησε επίσης από τη ΡΑΕ άλλα 2,5 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε αποσπασμένους υπαλλήλους του, στο Ταμείο ΤΑΥΤΕΚΩ και αφορά τις δαπάνες μισθοδοσίας και εργοδοτικών εισφορών, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό στα 13,8 εκ. ευρώ!

Το θράσος των συγκεκριμένων κυρίων ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, αφού όταν η ΡΑΕ απέρριψε τις απαιτήσεις τους, έσπευσαν να προσφύγουν στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση  της απόφασης της Αρχής. Μάλιστα ως επιχείρημα προέβαλε ότι για να καλυφθούν τα μειωμένα τιμολόγια των εργαζομένων το κόστος θα είναι μόλις (!) 1,5 ευρώ ετησίως για τον κάθε πολίτη…

πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Γιάννης Βρούτσης: «Στο νέο ασφαλιστικό χάρτη, όλα αλλάζουν για πάντα».

Εντός των προγραμματισμένων στόχων της συνταξιοδοτικής δαπάνης και της απορρόφησης πόρων του Κρατικού Προϋπολογισμού, για το πρώτο επτάμηνο του 2014, κινείται η συνταξιοδοτική δαπάνη, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης Ιουλίου του πληροφοριακού συστήματος «Ήλιος» του υπουργείου Εργασίας.

Τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν, ότι από το 58,33% της δαπάνης που είχε προβλεφθεί από τον Προϋπολογισμό του 2014, έχει απορροφηθεί το 57,73%. Η συνολική δαπάνη για το πρώτο επτάμηνο ανέρχεται σε 16.136.414.236,78 ευρώ.

«Για πολλά χρόνια οι λύσεις ήταν μπροστά μας, αλλά είτε δεν τις βλέπαμε είτε, ακόμη χειρότερα, δεν θέλαμε ή δεν τολμούσαμε να τις δούμε» δήλωσε σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννης Βρούτσης και πρόσθεσε: «Στην παρουσίαση της μελέτης που εκπονείται από το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), θα αποδειχθεί ότι συντηρούσαμε ένα κατακερματισμένο σύστημα ασφάλισης πολλών ταχυτήτων, δαπανηρό και, κυρίως, άδικο και αναποτελεσματικό. Στον νέο ασφαλιστικό χάρτη που προετοιμάζουμε μεθοδικά, όλα αλλάζουν για πάντα».
Το υπουργείο Εργασίας έχει αναθέσει στο ΚΕΠΕ, την εκπόνηση μελέτης για την ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων, σε έναν ενιαίο φορέα η οποία αναμένεται να παραδοθεί μέσα στον Ιούλιο.

Στην 14η κατά σειρά έκθεση του συστήματος «Ήλιος», που αφορά στις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα, περιλαμβάνονται για πρώτη φορά, η εξέλιξη του αριθμού των συνταξιούχων ανά μήνα, της μηνιαίας δαπάνης για συντάξεις και του μέσου μηνιαίου εισοδήματος από συντάξεις.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν, ότι παρά τις αναπροσαρμογές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στις συντάξεις και τη σχετική μείωση του αριθμού των συνταξιούχων, τον τελευταίο χρόνο, το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις, δείχνει να αυξάνεται.

Συγκεκριμένα, ενώ το πλήθος των συνταξιούχων, από 2.700.000 τον Ιούνιο του 2013, έφθασε στα 2.656.855 τον Ιούλιο του 2014, το μέσο εισόδημα από συντάξεις γήρατος, αυξήθηκε από τα 910 ευρώ τον Ιούνιο του 2013, στα 943,80 ευρώ τον Ιούλιο του 2014 (προ κρατήσεων φόρου και υγειονομικής περίθαλψης).
«Πρόκειται για δεδομένα ιδιαίτερης σημασίας, καθώς αντανακλούν την, ανά ταμείο κύριας ασφάλισης, δυναμική εισροής νέων συνταξιούχων και, κατά συνέπεια, την εξέλιξη των χρηματοδοτικών τους αναγκών» σημειώνει ο υπουργός Εργασίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιουλίου, τα οποία εμπλουτίστηκαν και με τους νέους συνταξιούχους του Δημοσίου, τον μήνα αυτό προστέθηκαν 12.696 νέοι συνταξιούχοι. Ο μεγαλύτερος αριθμός νέων συνταξιούχων εντοπίζεται στο ΙΚΑ σε ποσοστό που αγγίζει περίπου το 48,6% για τους δικαιούχους κύριας σύνταξης.

Η συνολική μηνιαία δαπάνη για συντάξεις, τον μήνα Ιούλιο, ανέρχεται σε 2.309.715.534,28 ευρώ. Ο συνολικός αριθμός των καταβαλλόμενων συντάξεων ανέρχεται σε 4.480.450 εκατ. των οποίων οι 11.368 καταβάλλονται σε υπηκόους άλλων χωρών
Σε ότι αφορά τα προνοιακά επιδόματα, ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων ανέρχεται σε 163.561.

Ο συνολικός αριθμός των καταβαλλόμενων επιδομάτων ανέρχεται σε 172.381. Η συνολική μηνιαία δαπάνη για επιδόματα τον Ιούλιο ανέρχεται σε 54.889.902 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη δαπάνη για το πρώτο επτάμηνο του 2014 ανέρχεται σε 382.710.166 εκατ. ευρώ.
Από το σύνολο των 2.656.855 συνταξιούχων, 1.329.664 συνταξιούχοι λαμβάνουν μόνο μία σύνταξη, 927.953 λαμβάνουν δυο συντάξεις, 324.563 συνταξιούχοι λαμβάνουν τρεις συντάξεις και 369 συνταξιούχοι, λαμβάνουν πάνω από επτά συντάξεις.

Το 23% των συνταξιούχων είναι ηλικίας άνω των 81 ετών, το 32% κυμαίνεται μεταξύ 71 και 80 ετών, το 40% μεταξύ 51 έως 70 ετών, ενώ μόλις το 1% είναι συνταξιούχοι ηλικίας μικρότερης των 25 ετών. Συνταξιούχοι ηλικίας μεταξύ 56-65 ετών λαμβάνουν τα υψηλότερα ποσά σύνταξης.


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!!! Αλλαγές - φωτιά για τα ΙΧ!!! Δείτε τι μας ετοιμάζουν με τα ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ και θα ΦΡΙΞΕΤΕ

Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του τεκμηρίου διαβίωσης και του φόρου πολυτελούς ... διαβίωσης για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα άνω των 1929 κυβικών.Όπως αναφέρει ανακοίνωση του γραφείου του υφυπουργού Μεταφορών, μέχρι σήμερα, η παλαιότητα γι τν υπολογισμό του τεκμηρίου διαβίωσης για επιβατικά αυτοκίνητα καθώς και η μη καταβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα με κυβισμό πάνω από τα 1929 κυβικά, υπολογιζόταν βάσει του αναγραφόμενου επί της άδειας κυκλοφορίας έτους πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ανεξάρτητα εάν το αυτοκίνητο αυτό είχε κυκλοφορήσει κ σε κοινοτικές χώρες ή χώρες Ε.Ο.Χ. .

Μετά από παρέμβαση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλου, προς το Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με την αναγκαιότητα υπολογισμού των τεκμηρίων των επιβατικών αυτοκινήτων βάσει του έτους πρώτης κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα ή σε Κοινοτική χώρα ή χώρα Ε.Ο.Χ., λαμβάνεται πλέον αυτό ως έτος υπολογισμού των τεκμηρίων ή τεκμηρίων πολυτελούς διαβίωσης.

Όπως αναφέρται στην ανακοίνωση του υφυπουργού, επειδή περιήλθαν σε γνώση μας, ότι ορισμένες Διευθύνσεις Μεταφορών κ Επικοινωνιών των Περιφερειών, αρνούνται την αναγραφή επί του εντύπου της αδείας κυκλοφορίας και του έτους της πρώτης κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων, επισημάνθηκε στις Υπηρεσίες αυτές, η υποχρέωση αναγραφής σε ειδικό πεδίο επί του εντύπου της άδειας κυκλοφορίας και του έτους πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στις κοινοτικές χώρες και σε χώρες της Ε.Ο.Χ. (εάν αυτό είχε εισαχθεί σαν μεταχειρισμένο) καθώς και ο τρόπος εξεύρεσης του έτους αυτού (φάκελος αυτοκινήτου, ξένη άδεια κυκλοφορίας, βεβαίωση από επίσημη αντιπροσωπεία κλπ).

Στην ίδια εγκύκλιό του επίσης γίνεται και ειδική μνεία ακόμη και για τα προερχόμενα επιβατικά αυτοκίνητα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.





πηγη

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!

Έρχονται διόδια με τα χιλιόμετρα

Τη δυσαρέσκεια των στελεχών της τρόικας για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης ... εταιρειών που υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εισέπραξε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης κατά τη συνάντηση του με τα μέλη της τρόικας.

Στο επίκεντρο βρέθηκε και η εξυγίανση των ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών, χωρίς να τεθεί θέμα απολύσεων προσωπικού ενώ αναφορά έγινε και στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της Εγνατίας Οδού που θα ξεκινήσει πολύ σύντομα.

Οι εκπρόσωποι της τρόικας ζήτησαν από την ελληνική πλευρά να κινηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Παρ” ότι συνεργάτες του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωναν ότι το χρονοδιάγραμμα των διαγωνισμών εξελίσσεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό, εν τούτοις ο προβληματισμός δεν λείπει, αφού είναι σαφές ότι υπάρχει δυστοκία σε πολλούς από τους διαγωνισμούς.

Περιφερειακά αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ είναι οι διαγωνισμοί που τρέχουν ήδη και στους οποίους αναμένονται εξελίξεις το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα θέμα χρόνου είναι και η έναρξη των διαδικασιών για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου της Αθήνας, που θεωρείται, μάλιστα, ότι έχει καθυστερήσει να «βγει στον αέρα» ενώ άμεσα αναμένεται και η προκήρυξη του διαγωνισμού για τον ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
Ανάλογα με την απόσταση η χρέωση για τα διόδια από το 2015

Τη συζήτηση του κ. Χρυσοχοϊδη με τα στελέχη της τρόικας απασχόλησε η επικείμενη προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και ΥΠΟΜΕΔΙ, στην Εγνατία Οδό πρόκειται να εφαρμοστούν αναλογικά διόδια, δηλαδή πληρωμή ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο χρήστης. Με το εν λόγω σύστημα, η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που διάνυσε σε αυτόν.

Όμως με την ίδια υπουργική απόφαση προβλέπεται και η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων σε κάθετους στην Εγνατία Οδό άξονες στους οποίους, έως τώρα δεν υπάρχουν διόδια.
Εξάλλου η αναλογική χρέωση ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση θα πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες από το τέλος του 2015, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το δημόσιο με τους παραχωρησιούχους.
Καλές προϋποθέσεις για περιφερειακά – προβληματισμός για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αυτός στον οποίο αναμένονται σύντομα εξελίξεις, καθώς οι πληροφορίες τοποθετούν την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τους επτά ενδιαφερόμενους στο τέλος του μήνα, χωρίς όμως αυτό να είναι δεσμευτικό. Το αρχικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ προέβλεπε ότι η κατάθεση των προσφορών θα γίνονταν στις αρχές Ιουνίου. Ωστόσο δόθηκε περισσότερος χρόνος στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, προκειμένου να ολοκληρωθεί και η αποτίμηση των δύο συστάδων αερολιμένων, η οποία γίνονταν παράλληλα.

Πάντως ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει προϋποθέσεις επιτυχίας, καθώς συμμετέχουν σε αυτόν επτά σχήματα, που αποτελούνται από σημαντικές εταιρείες, με μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων. Ειδικότερα στο διαγωνισμό συνεχίζουν οι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur και η Advent International. Τα αεροδρόμια πρόκειται να παραχωρηθούν για 40 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.

Αντίθετα προβληματισμός επικρατεί για την επιτυχία των διαγωνισμών που αφορούν στην αποκρατικοποίηση των δύο εταιρειών του σιδηροδρόμου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των δύο εταιρειών ξεκίνησαν ξεχωριστά, αλλά κινούνται παράλληλα. Η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών πηγαίνει οριστικά πλέον για τον Σεπτέμβριο, χωρίς να αποκλείεται να οδηγηθεί στο τέλος του έτους.

Το βασικό όμως ειδικά στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι το τελευταίο διάστημα φαίνεται να είναι μάλλον άτονο το γαλλικό ενδιαφέρον. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί, τότε η επιτυχία του διαγωνισμού θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη καθώς απομένουν δύο υποψήφιοι, γεγονός που μειώνει τις επιλογές της ελληνικής πλευράς.

Όχι απολύσεις, αλλά αξιολόγηση

Οι πληροφορίες από την πλευρά του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρουν ότι κατά την συζήτηση με την τρόικα δεν τέθηκε θέμα απολύσεων προσωπικού από τις συγκοινωνίες, από τις οποίες, σύμφωνα με δημοσιεύματα, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει συμφωνήσει στην αποχώρηση 1050 ατόμων.

Πάντως ένα τέτοιο ενδεχόμενο έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στο προσωπικό των εταιρειών αυτών, που ανησυχεί ότι μπορεί να υπάρξει τελικά ζήτημα απολύσεων, παρότι πρόκειται για εταιρείες που έχουν εξυγιανθεί και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ω
στόσο, ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα, κατηγορηματική είναι η θέση του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος έχει ταχθεί υπέρ της ορθολογικής διαχείρισης του προσωπικού και της αξιοποίησής του σε άλλες θέσεις, εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχουν πλεονάζοντες υπάλληλοι.

Να σημειωθεί, όμως, ότι από την πλευρά του υπουργείου επισημαίνεται επίσης ότι προχωρά η ανασυγκρότηση δομών και εταιρειών και στο πλαίσιο αυτό «σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία της αξιολόγησης, από τα αποτελέσματα της οποίας, θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις».

Πηγή

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!