EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Τροπολογία παύει την υποχρέωση δήλωσης ναυτιλιακών μετοχών στο πόθεν έσχες

Τα πρόσωπα που καταθέτουν δήλωση «πόθεν έσχες» δεν θα υποχρεούνται πλέον να δηλώσουν τις μετοχές σε ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, η διάταξη εξομοιώνει τους εφοπλιστές και τους απλούς μετόχους των ναυτιλιακών εταιρειών, (που δεν είναι υπόχρεοι σε δήλωση πόθεν έσχες) και τους ως άνω δημόσιους λειτουργούς, σε ό, τι αφορά την κτήση ναυτιλιακών μετοχών – κάτι που σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της ρύθμισης, είναι «θεμιτό και σύμφωνο με την αρχή της ουσιαστικής ισότητας».

Η ρύθμιση αναφέρει ότι το ιιι) εδάφιο της παραγράφου 1α του άρθρου 2 του νόμου 3213/2003 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι μετοχές ημεδαπών και αλλοδαπών εταιρειών, εξαιρουμένων των μετοχών εταιρειών που έχουν συσταθεί και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 2687/1953 (Α 317) και του νόμου 27.1975 (Α 77), τα ομόλογα και ομολογίες κάθε είδους, τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων κάθε είδους και τα παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα κάθε είδους».

Υπενθυμίζεται ότι υπόχρεοι σε δήλωση «πόθεν έσχες» είναι:
 
α. Ο Πρωθυπουργός.
 
β. Οι Αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
 
γ. Οι υπουργοί, οι αναπληρωτές υπουργοί και οι υφυπουργοί.
 
δ. Οι βουλευτές και οι ευρωβουλευτές.
 
ε. Όσοι διαχειρίζονται, σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ.1 του N. 3023/2002 (ΦΕΚ 146 Α΄), τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων.

στ. Οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς υπουργείων και της Βουλής, ο γενικός γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου, οι γενικοί γραμματείς περιφερειών, καθώς και οι υπάλληλοι ή σύμβουλοι ειδικών θέσεων και οι μετακλητοί υπάλληλοι, οι οποίοι διορίζονται με πράξη μονομελούς ή συλλογικού κυβερνητικού οργάνου.
 
ζ. Οι περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, οι πρόεδροι των περιφερειακών συμβουλίων, οι γενικοί γραμματείς αποκεντρωμένης διοίκησης, καθώς και οι προϊστάμενοι υπηρεσιακών μονάδων της περι¬φέρειας.
 
η. Οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι και τα μέλη των δημαρχιακών επιτροπών, καθώς και οι πρόεδροι των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των αμιγών ή μεικτών δημοτικών επιχειρήσεων των ανωτέρω Ο.Τ.Α. και των συνδέσμων δήμων, κοινοτήτων και δήμων και κοινοτήτων.
 
θ. Οι πρόεδροι, οι διευθύνοντες ή εντεταλμένοι σύμβουλοι και οι γενικοί διευθυντές νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, δημοσίων επιχειρήσεων, δημοσίων οργανισμών, καθώς και νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος.
 
ι. Οι πρόεδροι και τα μέλη των επιτροπών διενέργειας και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων διαγωνισμών για τις προμήθειες των κρατικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και των προμηθειών των ενόπλων δυνάμεων, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται, τακτικώς, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, των δημόσιων επιχειρήσεων και των δημόσιων οργανισμών, εφόσον υπερβαίνουν το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, καθώς επίσης οι Γενικοί Διευθυντές και Διευθυντές της Γενικής Διεύθυνσης Κρατικών

Προμηθειών και οι κατέχοντες αντίστοιχες θέσεις στο Δημόσιο και στα ανωτέρω νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, στις δημόσιες επιχειρήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς. Την ίδια υποχρέωση υπέχουν ο πρόεδρος και τα μέλη των επιτροπών διενέργειας και αξιολόγησης αποτελεσμάτων διαγωνισμών παροχής υπηρεσιών, στους ανωτέρω φορείς και υπό τον ίδιο περιορισμό ποσού, καθώς και οι πρόεδροι και τα μέλη των επιτροπών διαγωνισμού και εισηγήσεων ανάθεσης έργων των φορέων, οι οποίοι διέπονται από τις διατάξεις του N. 1418/1984 (ΦΕΚ 23 Α΄) και του π.δ. 609/1985 (ΦΕΚ 223 Α΄), εφόσον ο προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ.
 
ια. Οι δικαστικοί και οι εισαγγελικοί λειτουργοί, κα¬θώς επίσης τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κρά¬τους.
 
ιβ. Οι πρόεδροι, οι διοικητές, οι υποδιοικητές και οι γενικοί διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων.

ιγ. Οι μέτοχοι και εταίροι κάθε μορφής εταιρειών, οι οποίες κατέχουν άδεια λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών, ελεύθερης λήψης ή παροχής κάθε μορφής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, καθώς και λειτουργίας ραδιοφωνικών σταθμών.

ιδ. Οι μέτοχοι και εταίροι κάθε μορφής εταιρειών, οι οποίες εκδίδουν ημερήσια ή περιοδικά έντυπα πανελλήνιας ή τοπικής κυκλοφορίας.

ιε. Οι δημοσιογράφοι μέλη των οικείων ενώσεων συντακτών, καθώς και όσοι παρέχουν δημοσιογραφικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις έκδοσης εντύπων ή σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης με σύμβαση εργασίας ή έργου.
Οι ιατροί Διευθυντές και Συντονιστές Διευθυντές που υπηρετούν στα Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας του Ε.Σ.Υ. καθώς και σε πανε¬πιστημιακές κλινικές.

ιστ. Οι ιατροί Διευθυντές που υπηρετούν στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και μεταφέρονται στον ΕΟΠΥΥ.

ιστ΄. Τα μέλη και οι προϊστάμενοι υπηρεσιακών μονάδων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

πηγη


Η επιστροφή του ΡΑΜΠΟ 2013 ( ΒΙΝΤΕΟ )


ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΠΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙ 

        Η  ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΡΑΜΠΟ 2013 

 

 



ΠΗΓΗ

 

Η Μεγαλύτερη Τράπεζα Στον Κόσμο Ανακοινώνει Χρεοκοπία!!!

Η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, η πιο ισχυρή τράπεζα σε ολόκληρο τον κόσμο, μόλις ανακοίνωσε «χρεοκοπία», σύμφωνα με την παρακάτω ιστορία από τη Γερμανία . Αυτό συνέβει γιατί η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ μόλις αποφάσισε ποσοτική χαλάρωση(QE infinity); Φαίνεται ότι έχουμε φτάσει σε μια νέα εποχή, στην κατάρρευση της οικονομίας των ΗΠΑ και της χώρας μας, που δεν γίνεται καν προσπάθεια να αποκρυφθεί, ούτε να σταματήσει. Η χρεοκοπία έχει ανακοινωθεί από την BIS(Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών).

Η απόφαση της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ να συνεχίσει επ'αόριστον να εκτυπώνει χρήματα ( εδώ ) μπορεί να υπόκειται σε «άνωθεν εντολές».
Προφανώς, για τις κεντρικές τράπεζες ξημερώνουν δύσκολες μέρες.
Πολύ δύσκολες.

Η πιο ισχυρή τράπεζα στον κόσμο, η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών (BIS) δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες στη τριμηνιαία έκθεση της για το πιθανό τέλος της ανεξέλεγκτης εκτύπωσης χρήματος που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα - και ταυτόχρονα περιγράφει την κατάσταση στις αγορές χρέους ως εξαιρετικά κρίσιμη.

Τα «έκτακτα μέτρα από τις κεντρικές τράπεζες" - γνωστά και ως ανεξέλεγκτη εκτύπωση χρήματος - ξύπνησαν στις αγορές την ψευδαίσθηση ότι η μαζική ρευστότητα που διοχετεύεται στην αγορά θα μπορούσε να επιλύσει τα θεμελιώδη προβλήματα (περισσότερα για την τεράστια αύξηση του χρέους - εδώ ).

Αυτές οι ξεκάθαρες κουβέντες ίσως να έκαναν τον Ben Bernanke και την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ανοικτής Αγοράς, την Fed να φοβηθούν. Αντί, όπως αναμενόταν, να ανακοινωθεί επίσημα το τέλος της ανεξέλεγκτης εκτύπωσης χρήματος, η Fed αποφάσισε να συνεχίσει όπως πριν. Όλα τα προβλήματα έτσι, όμως, μόνο αυξάνονται.

Επειδή η BIS, προφανώς δεν γνωρίζει πώς να βάλει το τζίνι πίσω στο μπουκάλι, αξίζει να ακούσουμε εκείνους που αποτελούν μέρος του συστήματος - οι οποίοι δεν έχουν πια επίσημα καθήκοντα και ως εκ τούτου είναι περισσότερο σε θέση να τα πουν όπως ακριβώς είναι.

'Οπως τον πρώην επικεφαλή οικονομολόγο της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS), τον William White, ο οποίος συνέδεσε το όνομά του με την με τη λέξη BIS. Οι δηλώσεις του δεν είναι τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από μια ανακοίνωση του μεγάλου κραχ.



Από beforeitsnews και εδω

Τίτλοι τέλους στα πολυϊατρεία του ΕΟΠΥΥ

Ειλημμένη απόφαση είναι για την ηγεσία του υπουργείου Υγείας η ενοποίηση όλων των μονάδων του ΕΟΠΥΥ, των Κέντρων Υγείας και των περιφερειακών ιατρείων του ΕΣΥ υπό έναν ενιαίο φορέα.

Ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο 12ο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου «Healthworld» με θέμα «Από το Μνημόνιο στη συγκρότηση του υγειονομικού τομέα», τόνισε ότι «δεν μπορεί να συνεχιστεί το υπάρχον μοντέλο στον ΕΟΠΥΥ των διαφορετικών ταχυτήτων και οργανισμών».

Οπως είπε χαρακτηριστικά, «ο τομέας της Υγείας χρειάζεται γενική αναμόρφωση, για παράδειγμα στην πρωτοβάθμια φροντίδα, όπου η διαμόρφωση ενός ενιαίου δημόσιου φορέα θα είναι προϊόν διαλόγου». Στις προθέσεις του υπουργείου είναι στον νέο φορέα να ενταχθούν και ιδιώτες γιατροί. Βασικό σημείο που μένει ακόμα να διευκρινιστεί είναι υπό ποια μορφή θα λειτουργήσει αυτός ο φορέας. Από την άλλη, το υπουργείο φαίνεται να προκρίνει τη μετατροπή του ΕΟΠΥΥ σε αποκλειστικά αγοραστή υπηρεσιών υγείας με «κλειστό προϋπολογισμό» που θα διαπραγματεύεται τιμές και πακέτα παροχών. Σημειώνεται ότι περί τα τέλη του μήνα η ηγεσία του υπουργείου Υγείας θα παραλάβει τα πορίσματα των δύο επιτροπών που επεξεργάζονται το αντικείμενο κι έχουν αναλάβει να υποβάλουν προτάσεις.

O υπουργός αναφέρθηκε και στις υπερσυνταγογραφήσεις εξετάσεων από γιατρούς, σημειώνοντας ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα έχει στα χέρια του τα αποτελέσματα των σχετικών ελέγχων που έχει κάνει ο ΕΟΠΥΥ. Οπως είπε, «έχουμε εξελίξεις και σύντομα θα παρουσιάσω όλα τα στοιχεία. Η χώρα δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι», και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι έχει βρεθεί γιατρός που έγραψε σε έναν μήνα εξετάσεις αξίας 450.000 ευρώ!

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Δημήτρης Κοντός αναφέρθηκε στην αδυναμία του οργανισμού να γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των ασφαλισμένων του. Οπως τόνισε, δεν υπάρχει σωστή καταγραφή του αριθμού των δικαιούχων, ενώ τα μητρώα των Ταμείων που εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ αλληλοκαλύπτονται και δεν επικαιροποιούνται, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται άθροισμα ασφαλισμένων στον ΕΟΠΥΥ άνω των 13 εκατομμυρίων ατόμων! Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κοντός, 6.171.000 ασφαλισμένοι εμφανίζονται να έχουν ασφαλιστική ικανότητα, 3.068.000 εμφανίζονται να μην έχουν ασφαλιστική ικανότητα, 449.000 έχουν ασφαλιστική ικανότητα αλλά όχι ταυτοποίηση και περισσότεροι από 3.000.000 δεν έχουν ούτε ασφαλιστική ικανότητα ούτε ταυτοποίηση. 

ΠΗΓΗ


 

Για να πουληθούν τα “ασημικά” της ενέργειας διώχνουμε τη βιομηχανία;

Eπί εννέα μήνες η Βιοχάλκο προωθούσε αιτήματα προς ΔΕΗ-ΔΕΠΑ και το υπουργείο Οικονομικών καθώς η υψηλή τιμή ρεύματος και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο αέριο οδηγούν σε αργό θάνατο τις βιομηχανίες.

Γράφει ο Δημήτρης Παφίλας

Επί εννέα μήνες ο κ. Ζερβός, ο κ Σαχίνης άκουγαν, έλεγαν “ναι” και στην συνέχεια προχωρούσαν στις ακριβώς αντίθετες ρυθμίσεις.

Πληροφορίες θέλουν τον υπουργό Οικονομικών κ. Στουρνάρα να δίνει εντολές στους υπεύθυνους των ΔΕΚΟ προκειμένου να μην ικανοποιηθούν τα αιτήματα αφού ΔΕΗ και ΔΕΠΑ οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση και η αξία τους θα υποχωρούσε.

Η καταγγελία είναι σοβαρή διότι για να εξασφαλίσουμε 2,9 – 3 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις θα χάσουμε ετησίως εκατομμύρια από φόρους απο την Βιοχάλκο. Θα χάσουμε από τις επενδύσεις που θα ματαιωθούν και τέλος χάνουμε μια μεγάλη εταιρεία από το χρηματιστήριο.

Η καταγγελία είναι σοβαρή διότι δεν γίνεται και να πουλάς και να βγαίνεις στο τέλος χαμένος. Ένας ακόμη κίνδυνος είναι να μεταφερθούν εργοστάσια στο εξωτερικό, αφού στην διπλανήΒουλγαρία και τα Σκόπια η τιμή του ρεύματος είναι χαμηλότερη.

Πρόσφατα, στο Bloomberg, τα Σκόπια διαφήμιζαν την επένδυση του Ινδού κ. Mittal στην μονάδα έλασης αλουμινίου.

Όπως γνωρίζετε επίσης, η εγχώρια μονάδα αλουμινίου βρίσκεται σε διένεξη με την ΔΕΗ για την τιμή ρεύματος και πιθανότατα ο ιδιοκτήτης κ. Μυτιληναίος να σκέπτεται ανάλογη φυγή.

Και δεν ξέρουμε καμία να μείωσε την ανεργία ή να πέρασε στην ανάπτυξη δίχως να έχει μια στοιχειώδη βιομηχανία.

 Πρώτο Θέμα

Ο τζάμπας ζει! Έτσι κάνουν μπίζνες οι Γερμανοί…

Γράφει ο Πολύπειρος Νομικός

Πιέζει η τρόϊκα να απελευθερωθούν εντελώς οι επαγγελματικές μισθώσεις. Ο λόγος είναι απλός: Να εξαφανιστούν από την αγορά και οι τελευταίοι μικρομεσαίοι που έμειναν και να μπουν μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου που με τη σειρά τους θα μπορούν να σηκωθούν να φύγουν, όποτε θέλουν επειδή έτσι θέλουν.

Το έργο το έχουμε ήδη δει να παίζεται στην Ελλάδα. Μία είδηση που είδε το
φως της δημοσιότητας στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, μέσα στο καλοκαίρι, περιγράφει το μέλλον, όπως θα το δούμε σύντομα να διαμορφώνεται, αν περάσουν τα σχέδια της τρόϊκας.

Το 2008, ο όμιλος MEDIA-SATURN αποφάσισε να βάλει στην ελληνική αγορά και το εμπορικό σήμα της SATURN, στη Θεσσαλονίκη. Συμφώνησε λοιπόν με μία ελληνική εταιρία να αγοράσει αυτή μία έκταση 30 στρεμμάτων που της υπέδειξε ο γερμανικός όμιλος, πολύ κοντά στο άλλο κατάστημα του της MEDIA MARKT, στην ανατολική Θεσσαλονίκη και να κατασκευάσει ένα πολυκατάστημα, το μεγαλύτερο τμήμα του οποίου, περίπου 5.500 τ.μ., μίσθωσαν οι Γερμανοί. Αυτοί είχαν συμφωνήσει με την ελληνική εταιρία ότι ολόκληρη η δαπάνη κατασκευής θα βάρυνε τη δεύτερη και σε αντάλλαγμα εκείνοι θα χρησιμοποιούσαν το ακίνητο έναντι ενοικίου, ώστε να αποσβεσθεί η επένδυση σε μια δεκαπενταετία.

Η ελληνική εταιρία, η οποία προκειμένου να αποπερατώσει το έργο είχε συνάψει υψηλό τραπεζικό δανεισμό, πράγματι ολοκλήρωσε και παρέδωσε το έργο. Η συνολική αξία της συμφωνίας ξεπερνούσε τα 17.000.000 € για το κόστος κτήσης γης και κατασκευής και τα 22.000.000 € σε σωρευτικά ενοίκια για τη δεκαπενταετή διάρκεια της λειτουργίας της. Για τα δεδομένα της ελληνικής κτηματαγοράς του 2008, ήταν μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες της χρονιάς.

Το κατάστημα της γερμανικής αλυσίδας Saturn ξεκίνησε πράγματι τη λειτουργία του το Νοέμβριο του 2010, μέχρι που οι Γερμανοί το έκλεισαν αιφνιδιαστικά μέσα σε μια νύχτα στις 17 Οκτωβρίου 2011, ισχυριζόμενοι ότι η λειτουργία του ήταν ζημιογόνα και τους είχε προκαλέσει ζημίες πάνω από 5.000.000 €, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο. Μάλιστα, οι γερμανοί επικαλέσθηκαν και τον περιβόητο νόμο Κατσέλη (Ν. 3853/2010) για τις εμπορικές μισθώσεις, επικαλούμενοι ότι τους έδινε το δικαίωμα να τερματίσουν τη σύμβαση χωρίς αποζημίωση, παρά το γεγονός ότι είχαν στο παρελθόν παραιτηθεί ρητά από το δικαίωμα τους.

Έλα όμως που οι Γερμανοί λογάριασαν χωρίς τον ξενοδόχο, την ελληνική δικαιοσύνη:

Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης με την υπ’ αρ. 7941/2013 απόφαση του έκρινε ότι η καταγγελία των γερμανών, όχι μόνον ήταν καταχρηστική, αλλά επιπλέον αποτελούσε και αδικοπραξία, με αποτέλεσμα να καταδικασθούν και τέσσερα μέλη του Δ.Σ. των ελληνικών εταιριών του Ομίλου σε προσωπική κράτηση ενός έτους!

Όπως προκύπτει από το σκεπτικό της απόφασης, το οποίο αναπτύσσεται σε 62 σελίδες, η επίκληση εκ μέρους των Γερμανών της οικονομικής κρίσης ήταν απόλυτα προσχηματική, γιατί η μείωση των πωλήσεων τους δεν υπερέβαινε το ποσοστό του 10-15% στην κρίσιμη περίοδο. Επιπλέον οι ζημίες των 5.000.000 € που επικαλούνταν οι Γερμανοί και οι οποίες τους «υποχρέωναν» να λύσουν τη σύβαση, αποδείχθηκε ότι προερχόταν από λογιστικό μαγείρεμα του ισολογισμού του καταστήματος, καθώς οφειλόταν στην εγγραφή υψηλότατων αποσβέσεων που ενεγράφησαν συνειδητά και αφού ο γερμανικός όμιλος είχε αποφασίσει να διακόψει τη λειτουργία του καταστήματος. Αν και τυπικά η λύση που είχε εφαρμόσει η γερμανική θυγατρική ήταν εναρμονισμένη με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, το Δικαστήριο έκρινε ότι η εγγραφή των συγκεκριμένων αποσβέσεων δεν θα είχε απαιτηθεί αν οι Γερμανοί δεν είχαν αποφασίσει ούτως ή άλλως να κλείσουν το κατάστημα και επομένως θεώρησε ότι αποτελούσε κραυγαλέα κακοπιστία να επικαλούνται τις λογιστικές ζημίες αυτές ως λόγο διακοπής της σύμβασης.

Ακόμη, το δικαστήριο έκρινε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, η επίκληση του νόμου της Κατσέλη, ο οποίος ψηφίστηκε για να δώσει μια ανάσα στις μικρές επιχειρήσεις, ήταν αβάσιμη και προσχηματική, αφού λόγω του ιδιαίτερα σύνθετου χαρακτήρα της σύμβασης, η τελευταία δεν μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως μίσθωση.

Τελευταίο και σημαντικότερο: αν και η σύμβαση φαινόταν να έχει καταρτισθεί στο όνομα μιας θυγατρικής των Γερμανών, που είχε ως προορισμό να διαχειρίζεται το συγκεκριμένο κατάστημα και μόνον, το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι εν τοις πράγμασι συμβαλλόμενο μέρος ήταν ακόμη και η γερμανική απώτερη μητρική του Ομίλου, η οποία δημιουργεί όλα της τα καταστήματα στην Ελλάδα με κεφάλαιο 100.000 € και στη συνέχεια καλύπτει τα έξοδα τους με δανεισμό, ώστε αυτά να εμφανίζουν συνέχεια μεγάλες ζημίες και να μπορούν αν χρειαστεί να αποφύγουν την εξόφληση των χρεών τους.

Τα τελευταία χρόνια παρόμοιες ιστορίες έχουν επαναληφθεί στην ελληνική κτηματαγορά με πολυεθνικές αλυσίδες να εμφανίζονται ως αδύναμοι «μισθωτές» αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τους Έλληνες επιχειρηματίες που τους εμπιστεύθηκαν, εκμεταλλευόμενοι είτε την κρίση, είτε το κενό του νόμου Κατσέλη.

Μάλιστα οι Γερμανοί του Ομίλου Media Saturn, που γράφουν κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη μητρική του Ομίλου στη Γερμανία (αλλά στην Ελλάδα όλα τους τα καταστήματα είναι ζημιογόνα από την εγκατάσταση του ομίλου στην Ελλάδα, χωρίς το γεγονός να έχει συγκινήσει τις φορολογικές αρχές) έχουν ασκήσει και δεκάδες άλλες αγωγές στα ελληνικά δικαστήρια ζητώντας τη μείωση των ενοικίων τους σε ποσοστά 50 % ή ακόμη και περισσότερο.

Ήδη η απόφαση αυτή έχει αποτελέσει νομολογία για τα ελληνικά δικαστήρια, όπως προκύπτει και από νεώτερη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που αφορούσε άλλο κατάστημα της ίδιας εταιρίας στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Η ιστορία αυτή είναι χαρακτηριστική του τρόπου με τον οποίον οι Γερμανοί και η τρόϊκα αντιλαμβάνονται το επιχειρείν στην Ελλάδα. Θέλουν μία χώρα, όπου οι επιχειρήσεις τους θα μπαινοβγαίνουν με ελάχιστο κόστος και με ελάχιστα επενδεδυμένα κεφάλαια, όπως σε αυτήν την περίπτωση. Θα έρχονται για να «σκουπίσουν» το χρήμα και αν κάτι δεν τους αρέσει «γεια σας και εις υγείαν τα κορόϊδα».

Σε αυτές τους τις μεθοδεύσεις, οι Γερμανοί και οι τροϊκανοί βρίσκουν πρόθυμους συμπαραστάτες διάφορους αστέρες του εκσυγχρονισμού, όπως στην περίπτωση αυτή τον πρώην Υπουργό Δικαιοσύνης, τον γνωστό Μιχάλη Σταθόπουλο ο οποίος υπό την ιδιότητα του ως Καθηγητή της Νομικής Σχολής Αθηνών, παρέσχε γνωμοδότηση ότι η συμπεριφορά των πρώτων ήταν σύννομη. Νομικοί κύκλοι σχολιάζουν ότι αν και τυπικά ο Σταθόπουλος είχε δικαίωμα να χορηγήσει ανάλογη γνωμοδότηση ως πανεπιστημιακός, η πράξη του εγείρει σοβαρά ζητήματα ηθικής και πολιτικής τάξεως, καθώς εμφανίζεται ένας πρώην υπουργός δικαιοσύνης να εκφράζει γνώμη για την ερμηνεία που πρέπει να δώσει το δικαστήριο

Τελικά το γνωστό σλόγκαν «ο Τζάμπας ζει» της εταιρίας που καταδικάστηκε για την υπόθεση αυτή φαίνεται ότι αποτελεί κανόνα για τους Γερμανούς και την τρόϊκα.

Είναι η πρώτη φορά που η ελληνική δικαιοσύνη στέκεται με τόση αποφασιστικότητα απέναντι σε αυτές τις μεθοδεύσεις, δίνοντας το στίγμα ότι η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι αν και η ελληνική κυβέρνηση και η γραφειοκρατία κλείνουν τα μάτια σε τέτοια φαινόμενα, παρέχοντας τους στην πράξη φορολογική ασυλία. Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, καθώς αν η υπόθεση εξελισσόταν αρνητικά για την ελληνική πλευρά, το μήνυμα προς τους Γερμανούς θα ήταν ότι αυτοί μπορούν να αποεπενδύουν, όποτε και όπως θέλουν.

Ευτυχώς, υπάρχουν δικαστήρια, όχι μόνο στο Βερολίνο, αλλά και στην Ελλάδα.


20130919-152538.jpg 
 

Γιούχαραν τον Μιχελάκη στο συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών - ΒΙΝΤΕΟ

Σε τεταμένη ατμόσφαιρα, με τον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη να διακόπτει την ομιλία του και να αποχωρεί από το βήμα, πραγματοποιήθηκε το έκτακτο συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.

Την ώρα που ο υπουργός μιλούσε, εργαζόμενοι στις Περιφέρειες σήκωσαν πανό μέσα στην αίθουσα για να διαμαρτυρηθούν. Ο κ. Μιχελάκης απευθυνόμενος στους διαδηλωτές τόνισε ότι η πόρτα του είναι ανοιχτή, προσθέτοντας: «Ο διάλογος είναι το παν. Η λογική αυτή που ακολουθείτε είναι αυτή που θρέφει τη Χρυσή Αυγή».

Η δήλωσή του αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, με τους διαδηλωτές να ξεσπούν σε φωνές και συνθήματα κατά του υπουργού.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Μιχελάκης μετά το περιστατικό αναφέρει:

«Την ώρα που ο τόπος χρειάζεται ενότητα και συνεννόηση για να αντιμετωπιστεί το νεοναζιστικό μόρφωμα των εγκληματιών της Χρυσής Αυγής, κάποιοι αρνούνται το διάλογο και καταφεύγουν σε ακρότητες. Αυτό αποδεικνύεται και από το επεισόδιο στο έκτακτο συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, που ήταν προσχεδιασμένο και οργανωμένο από κομματικούς μηχανισμούς. Όσον αφορά την προσπάθεια παραποίησης των όσων είπα, θεωρώ ότι είναι ανάξια κάθε σχολιασμού».

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

ΠΗΓΗ

DZ: Το ελληνικό χρέος δεν θα καταστεί βιώσιμο χωρίς «κούρεμα».

Το χρέος της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο, παρά μόνο εάν υπάρξει ένα νέο «κούρεμα», επισημαίνεται σε μελέτη της τράπεζας DZ, η οποία θεωρεί υπερβολικά αισιόδοξες τις διαφορετικές εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Το ελληνικό χρέος θα κυμαίνεται το 2020 στο 160% του ΑΕΠ, εφόσον διατηρηθεί...
το σημερινό επίπεδο επιτοκίων, αναφέρει ο οικονομολόγος της τράπεζας Ντάνιελ Λεντς στην εφημερίδα Die Welt, ενώ, διευκρινίζει, θα φθάνει το 143% του ΑΕΠ στο πιο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο από το 2014 και εξής οι πιστωτές παραιτηθούν από την πληρωμή των τόκων.

Ακόμη και στη δεύτερη περίπτωση, το δημοσίευμα σχολιάζει ότι η χώρα θα χρειαστεί 60 δισεκατομμύρια ευρώ το 2020 για την κάλυψη των δημοσιονομικών αναγκών της.

Για αυτό το λόγο η τράπεζα προκρίνει την λύση ενός ακόμη «κουρέματος», το οποίο θα επιβαρύνει μεν τους δημόσιους πιστωτές με 100 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά είναι η μοναδική εγγύηση ώστε να μπορέσει να ορθοποδήσει η ελληνική οικονομία.

Πηγή: ethnos.gr

 

Νικολόπουλος: Ίδρυση μιας ακόμα ρυθμιστικής αρχής, σε χαλεπούς καιρούς λιτότητας! Ποια η σκοπιμότητα; (βίντεο)

Είναι προκλητικό σε χαλεπούς καιρούς λιτότητας η ίδρυση νέας ρυθμιστικής αρχής για ενδοχώριες συγκοινωνίες

«Μεθοδεύεται με τρόπο ετσιθελικό και αυθαίρετο η απορρύθμιση των ΚΤΕΛ και των υπηρεσιών που δεν επιβαρύνει ούτε κατ' ελάχιστον τον κρατικό προϋπολογισμό»
Είναι προκλητικό σε χαλεπούς καιρούς λιτότητας η ίδρυση νέας ρυθμιστικής αρχής για ενδοχώριες συγκοινωνίες...

«Η θέσπιση του νομοσχεδίου δρομολογήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κατά τρόπο επιεικώς απαράδεκτο και ιδιαιτέρως προκλητικό.

Αυτό, γιατί ενώ οι επιχειρήσεις των ΚΤΕΛ συνιστούν βάσει νόμου από το 1952 ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν χωρίς καμία εξάρτηση από κρατικές επιχορηγήσεις και πέρα από το κοινωνικό έργο που επιτελούν στον συγκοινωνιακό τομέα, απασχολώντας περισσότερους από 25.000 ιδιοκτήτες και εργαζόμενους διακινώντας τουλάχιστον το 80% των μετακινούμενων επιβατών, μεθοδεύεται με τρόπο ετσιθελικό και αυθαίρετο η απορύθμιση ενός επιτυχούς μοντέλου υπηρεσιών που δεν επιβαρύνει ούτε κατ΄ ελάχιστον τον κρατικό προϋπολογισμό και τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη. 
Επί πλέον δε, είναι προφανές ακατανόητο και προκλητικό απέναντι στην χειμαζόμενη Ελληνική κοινωνία , σε χαλεπούς καιρούς λιτότητας και κρίσης η ίδρυση νέας ρυθμιστικής αρχής για τις ενδοχώριες συγκοινωνίες ενώ ήδη υφίσταται το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και υποδομών!

Πέρα από την κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα της μεταφοράς αρμοδιοτήτων από τις τοπικές αρχές ,από το περιορισμό του εν λόγω νομοσχεδίου μόνο στις εθνικές υπεραστικές γραμμές, πέρα από την αντικανονική θέσπιση γραμμών ελευθέρας επιλογής που αντίκεινται στον σχετικό κανονισμό της ΕΕ 1370/2007 και τη μη διασφάλιση των θέσεων εργασίας 15.000 εργαζομένων στα ΚΤΕΛ, η όλη αυταρχικού χαρακτήρα μεθόδευση , αποτελεί αντισυνταγματική, αντιφατική και απαράδεκτη κυβερνητική πρωτοβουλία που επιβάλλεται η ΑΜΕΣΗ απόσυρσή της και η επανεξέταση του ζητήματος με τη δέουσα σοβαρότητα, τα αναγκαία εθνικά κριτήρια και την απαραίτητη κοινωνική ευαισθησία».


ΠΗΓΗ

Πειραματικά, 3 γραμμές του ΟΑΣΑ θα περνούν στην ώρα τους!

Και να που φτάσαμε στο σημείο η σωστή λειτουργία μίας λεωφορειακής γραμμής να είναι είδηση. Ο ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την ΟΣΥ, ανακοίνωσε την εφαρμογή ενός ειδικού, πειραματικού προγράμματος λειτουργίας για 2 λεωφορειακές γραμμές και μία γραμμή τρόλεϊ. 

Οι γραμμές είναι:
Το πείραμα στην λειτουργία των 3 αυτών γραμμών είναι ότι θα δοκιμαστεί να λειτουργήσουν σωστά! Τα λεωφορεία θα περνάνε στην ώρα τους αφού θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην εκτέλεση με ακρίβεια και στη κανονικότητα όλων των προγραμματισμένων δρομολογίων.

Επίσης θα υπάρχει καλύτερη πληροφόρηση του επιβάτη στις αφετηρίες και τα τέρματα. Για το σκοπό αυτό μάλιστα θα τυπωθούν ενημερωτικά φυλλάδια με τις ώρες αναχώρησης των δρομολογίων και χάρτες της διαδρομής. Δείτε για παράδειγμα το φυλλάδιο για τη γραμμή 302 (αν και φοβάμαι ότι χρησιμοποίησαν λάθος εργαλείο του MS Paint για το σχεδιασμό της διαδρομής).

Τέλος, εντός των οχημάτων, θα υπάρχει αυξημένη επιμέλεια στη λειτουργικότητα (μακάρι να λειτουργεί ο κλιματισμός) και την καθαριότητα.

Αν χρησιμοποιήσετε κάποια από τις 3 αυτές γραμμές τις επόμενες μέρες, μπορείτε να μας γράψετε τις εντυπώσεις σας.

Πηγή: ΟΑΣΑ , εδω

Έρχονται ευφυή συστήματα μεταφορών στην Ελλάδα

Η Ελλάδα βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στη χρήση «έξυπνων» συστημάτων μεταφορών, που διευκολύνουν τις μετακινήσεις του κοινού στις πόλεις, μειώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και ελαχιστοποιούν τους κινδύνους ατυχημάτων.

Με τα στοιχεία που παρουσίασε η Ευαγγελία Χρυσοχόου, επιστημονική συνεργάτης του Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), με εξαίρεση την Αυστρία, που παρουσιάζει θεαματική εξέλιξη στον τομέα των μεταφορών, οι μισές χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης εφαρμόζουν τεχνολογίες ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS) και οι άλλες μισές βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο.

Τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο στην Αθήνα

Ο σχεδιασμός για τα δύο νέα έργα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) προβλέπει τη λειτουργία δύο νέων «έξυπνων» συστημάτων μεταφορών το 2015. Πρόκειται για την τηλεματική μέσω της οποίας θα λειτουργούν ηλεκτρονικά συστήματα με οθόνες σε χίλιες στάσεις λεωφορείων, πληροφορώντας το κοινό για τα δρομολόγια των λεωφορείων και το χρόνο αναμονής τους στις στάσεις, ενώ θα παρέχονται σχετικές πληροφορίες και μέσω διαδικτύου και κινητών τηλεφώνων στους χρήστες.

Το δεύτερο σύστημα αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων μέσω μιας «έξυπνης κάρτας» που θα μπορεί να χρησιμοποιείται για όλες τις μετακινήσεις και όλα τα μέσα.
Στόχος και των δύο συστημάτων είναι η διευκόλυνση των μετακινήσεων, η επιλογή της καλύτερης διαδρομής, ο καλύτερος προγραμματισμός της, η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η εξοικονόμηση χρόνου.

Αυτοκίνητα που «μιλούν» στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη, λειτουργεί ήδη σύστημα τηλεματικής στις στάσεις λεωφορείων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ενώ για την επόμενη χρονιά προγραμματίζεται να λειτουργήσει πιλοτικά ένα καινούριο ηλεκτρονικό σύστημα, που θα επιτρέπει την «επικοινωνία» των αυτοκινήτων με συστήματα που είναι εγκαταστημένα σε σταθερά σημεία ή σε άλλα αυτοκίνητα. Έτσι, θα υπάρχει ταχύτατη πληροφόρηση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος, ώστε να ακολουθούν εναλλακτική γρηγορότερη διαδρομή, αλλά και πληροφόρηση για τους φωτεινούς σηματοδότες, ώστε να διασφαλίζεται σταθερή ροή από ένα λεγόμενο «πράσινο κύμα» στα φανάρια.

Η τεχνολογία αναμένεται να εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο του 2014 με την τοποθέτηση 15 συσκευών. Οι μισές θα μπουν στην οδό Τσιμισκή, που δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, και οι άλλες μισές στην περιφερειακή οδό. Αντίστοιχες συσκευές θα τοποθετηθούν σε 40 αυτοκίνητα, 35 ταξί και 5 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ώστε να είναι εφικτή η «επικοινωνία» μεταξύ τους και με τα σταθερά σημεία.

Εφαρμογές για άτομα με προβλήματα όρασης

Ειδική αναφορά στα συστήματα που έχει θέσει σε λειτουργία ο ΟΑΣΘ για τη διευκόλυνση ατόμων με προβλήματα όρασης έκανε ο Διευθυντής Κίνησης του Οργανισμού, Γιώργος Σπανός.
Συγκεκριμένα σημείωσε ότι μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 2310 981100 μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να λαμβάνουν πληροφορίες για τις διαδρομές των λεωφορείων, τους χρόνους άφιξής τους στις στάσεις, τον χρόνο που διαρκεί ένα δρομολόγιο κ.α. Επιπλέον λειτουργούν σε είκοσι στάσεις συστήματα μετάδοσης ηχητικών μηνυμάτων μέσω μεγαφώνου πληροφορώντας το κοινό για το λεωφορείο που πλησιάζει στη στάση και το χρόνο αναμονής.

Αυτή τη στιγμή, στην Ελλάδα, λειτουργούν αρκετά «έξυπνα» συστήματα μεταφορών, όπως τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητόδρομους, το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας στην Αθήνα (μέσω καμερών, μετρητών παρακολούθησης της κυκλοφορίας και ηλεκτρονικών πινακίδων), το αντίστοιχο σύστημα στη Θεσσαλονίκη (που περιλαμβάνει τις πινακίδες στην οδό Λαγκαδά, τη Βασιλίσσης Όλγας, την Εγνατία και τη Δυτική είσοδο) αλλά και συστήματα στις μεταφορές με λεωφορεία στη Λάρισα, το Βόλο και άλλες πόλεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ και εδω

Συγκοινωνίες: Φρένο στην αύξηση εισιτηρίων η προσαρμογή €50 εκατ.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος αύξησης των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, καθώς οι αστικές συγκοινωνίες πέτυχαν μία εμπροσθοβαρή προσαρμογή, ύψους σχεδόν 50 εκατ. ευρώ στο επτάμηνο του 2013 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Μάλιστα, η ΣΤΑΣΥ κατέγραψε πλεόνασμα λειτουργίας και δεν θα χρησιμοποιήσει κρατική επιδότηση έως το τέλος του έτους, ενώ η ΟΣΥ παρόλο που δεν τα πήγε καλά στα έσοδα, έχει μειώσει θεαματικά τα έξοδά της και βελτίωσε τη θέση της.

Η προσαρμογή των συγκοινωνιών ήταν τέτοια, μεταδίδουν, που δεν δικαιολογεί καμία απαίτηση για αύξηση των εισιτηρίων, κάτι που ούτως ή άλλως εάν γίνει, θα οδηγήσει σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, προσθέτουν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που εξασφάλισε η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος», οι εταιρείες του ΟΑΣΑ (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) εξασφάλισαν σχεδόν 50 εκατ. ευρώ. Εάν σε αυτά προστεθούν ένα εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 10 εκατ. ευρώ από τη μείωση της επιδότησης των συγκοινωνιακών εταιρειών, στην οποία προχώρησε το υπουργείο Υποδομών, η βελτίωση αθροιστικά έφτασε τα 60 εκατ. ευρώ στο επτάμηνο του 2013.

Συγκεκριμένα, στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2013 η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) διατήρησε με μικρή απόκλιση παρόμοια έσοδα λειτουργίας με τα περυσινά επίπεδα, τα οποία κυμάνθηκαν σε 72 εκατ. ευρώ αντί 75 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο του 2012.

Η κρατική επιδότηση μειώθηκε από τα 36 εκατ. ευρώ σε 10 εκατ. ευρώ, τα δε συνολικά έξοδα λειτουργίας έπεσαν από τα 114 εκατ. ευρώ σε 93 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, προ επιδότησης κατεγράφησαν κέρδη ύψους σχεδόν 6 εκατ. ευρώ αντί ζημιών 12 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Επίσης, η εταιρεία έχει μειώσει τα έξοδα λειτουργίας κατά 24% (από 87 εκατ. ευρώ σε 66 εκατ. ευρώ) και τα συνολικά έξοδα εκμετάλλευσης κατά 19% (από 114 εκατ. ευρώ σε 93 εκατ. ευρώ). Έτσι, κατεγράφη βελτίωση των αποτελεσμάτων της ΣΤΑΣΥ κατά 18 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, στο επτάμηνο του 2013 η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) είχε μειωμένα έσοδα από 83 εκατ. ευρώ σε 70 εκατ. ευρώ, αυξημένη επιδότηση από 79 εκατ. ευρώ σε 83 εκατ. ευρώ, και μειωμένα τελικά έσοδα από 170 εκατ. ευρώ σε 159 εκατ. ευρώ.

Όμως, η μείωση των εξόδων λειτουργίας κατά 24% (από 174 εκατ. ευρώ σε 131 εκατ. ευρώ) και συνολικά της εκμετάλλευσης κατά 25% (από 198 σε 147 εκατ. ευρώ) έφερε μία αισθητά πιο βελτιωμένη κατάσταση. Και αυτό διότι οι προ επιδότησης ζημιές ανήλθαν σε 61 εκατ. ευρώ αντί ζημιών 90 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Έτσι, και η ΟΣΥ κατέγραψε βελτίωση της θέσης της κατά σχεδόν 30 εκατ. ευρώ.

Αθροιστικά, οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ πέτυχαν μία προσαρμογή 48 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, προ επιδότησης (για την παροχή Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικου Συμφέροντος - ΥΓΟΣ, που ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ κατ' ετος), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε στο επτάμηνο ζημιές 28 εκατ. ευρώ αντί 29 εκατ. ευρώ το 2012, βελτιώνοντας τη θέση της κατά ένα εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, το υπουργείο Υποδομών μείωσε κατά 10 εκατ. ευρώ την κρατική επιδότηση των εταιριών. Έτσι, εξοικονομήθηκαν 60 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο του 2011, τα έσοδα σε ΟΑΣΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ πρέπει να αυξηθούν κατά 25%, στόχος που αυτόματα θα οδηγούσε σε ανάλογη αύξηση του κομίστρου.

Αυτό προέκυψε ως εξής: Τότε, τα στοιχεία έδειχναν ότι οι εταιρίες του ομίλου ΟΑΣΑ είχαν έσοδα της τάξης των 240 εκατ. ευρώ, άλλα 140 εκατ. έσοδα είχε ο ΟΣΕ και περί τα 100 εκατ. ευρώ είχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έτσι, σχηματιζόταν ένας αθροιστικός κύκλος εργασιών 480 εκατ. ευρώ. Η τρόικα ζήτησε τότε και πέτυχε να περάσει ως υποχρέωση της χώρας η αύξηση των εισιτηρίων κατά 25% ούτε ώστε να προστεθούν άλλα 120 εκατ. ευρώ και να φτάσουν οι πέντε εταιρείες (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ) συσσωρευτικά στα 600 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, αυτή η απόφαση είχε σοβαρές αδυναμίες στις παραδοχές που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς τα 140 εκατ. ευρώ του ΟΣΕ αποτελούνταν από 80 εκατ. κρατικής επιχορήγησης και 60 εκατ. ευρώ τα οποία του έδινε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ενοικίαση τροχαίου υλικού (20 εκατ. ευρώ), συντήρηση τροχαίου υλικού (20 εκατ. ευρώ) και τέλη χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής (20 εκατ. ευρώ).

Στη συνέχεια, βέβαια, το υπουργείο Υποδομών πέτυχε να αντικαταστήσει τον στόχο των 120 εκατ. ευρώ, που θα μετακυλιόταν αναπόφευκτα στον επιβάτη, με δραστικά μέτρα τα οποία θα έφερναν από 60 εκατ. ευρώ το 2013 και άλλα τόσα το 2014. Και αυτό γιατί η αύξηση των κομίστρων σε συνδυασμό με την ύφεση θα οδηγούσε τελικά σε λιγότερα έσοδα. 
 

Υποχώρηση καθηγητών -Η ΟΛΜΕ δεν συνεχίζει την 5νθημερη απεργία

Δεν συνεχίσουν οι καθηγητές της ΟΛΜΕ την 5νθημερη απεργία τους και την ερχόμενη εβδομάδα,καθώς δεν ψηφίστηκε τελικά η σχετική πρόταση κατά την πολύωρη επεισοδιακή συνέλευση των προέδρων των τοπικών ΕΛΜΕ.

Η συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ δεν ψήφισε με αυξημένη πλειοψηφία την πρόταση για 5νθημερη απεργία, ενώ στην συνέχεια υποβλήθηκε νέα πρόταση για τριήμερη απεργία η οποία επίσης δεν συγκέντρωσε τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων.

Οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ τελικά κατέληξαν σε αποφαση για 48ωρη απεργία την Δευτέρα 23 και την Τρίτη 24 του μήνα.

Πηγή: iefimerida.gr

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Θεσσαλονίκη

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμόσει η Τροχαία Θεσσαλονίκης το Σαββατοκύριακο, προκειμένου να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Μέρας Χωρίς Αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της υπηρεσίας, σήμερα, από τις 3 το απόγευμα, λόγω της πραγματοποίησης του διασυλλογικού ποδηλατικού αγώνα σιρκουί (10 στροφές Χ 4,5 χλμ.) και της λαϊκής ποδηλατοδρομίας, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στους δρόμους όπου αυτός θα διεξαχθεί και ειδικότερα στις οδούς Ν. Γερμανού, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Σαλαμίνος, Ν.Κουντουριώτη και Λεωφ. Νίκης. Επίσης, από τις 6.00 το πρωί θα απαγορευτεί η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων κατά μήκος του δρομολογίου του ποδηλατικού αγώνα, εκεί όπου αυτή επιτρέπεται.

Την Κυριακή, ανήμερα του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο, από τις 9 το πρωί, εξαιτίας της τέλεσης του διασυλλογικού ποδηλατικού αγώνα αντοχής (175 χλμ), θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στους παρακάτω δρόμους: α. Ν. Γερμανού (εκκίνηση από Λευκό Πύργο) - Τσιμισκή - Πολυτεχνείου - Παλαιού Σταθμού - Αναγεννήσεως - Μοναστηρίου - Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Βεροίας και μόνο στο ρεύμα πορείας του αγώνα (ρεύμα πορείας προς έξοδο πόλης), β. στο ρεύμα πορείας προς Βέροια του τμήματος της Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Βεροίας, από το ύψος του Δ.Δ. Ιωνίας μέχρι το Δ.Δ. Χαλκηδόνας Δήμου Χαλκηδόνας και γ. σε όλο το πλάτος της Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Βεροίας, στο τμήμα της από το ύψος του Δ.Δ. Χαλκδηδόνας (Διασταύρωση Κουφαλίων) μέχρι τα όρια με την Α.Δ. Ημαθίας.

Την ίδια μέρα, από τις 12.00 το μεσημέρι μέχρι τις 20.00 το βράδυ θα διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα του κέντρου της πόλης που περικλείεται από τις οδούς Εθν. Αμύνης - Εγνατία - Βενιζέλου - Λεωφ. Νίκης. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διακοπεί και στην οδό Τσιμισκή, στο τμήμα της από την πλατεία της ΧΑΝΘ μέχρι την συμβολή της με την οδό Εθν. Αμύνης, ενώ, διευκρινίζεται ότι η κυκλοφορία στις οδούς Εθν. Αμύνης, Εγνατία, Βενιζέλου, Λεωφ. Νίκης θα διεξάγεται κανονικά.

Σημειώνεται ότι η κυκλοφορία των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στο αποκλεισμένο τμήμα του κέντρου της πόλης θα επιτρέπεται μόνο στις οδούς Τσιμισκή και Μητροπόλεως, ενώ ο Οργανισμός έχει προγραμματίσει κατάλληλα τη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών που επηρεάζονται.

Η Τροχαία παρακαλεί τους οδηγούς να αποφύγουν την κίνησή τους στις παραπάνω περιοχές κατά τις ώρες των εκδηλώσεων, να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις των τροχονόμων και να επιλέγουν έγκαιρα εναλλακτικές διαδρομές προς αποφυγή δημιουργίας κυκλοφοριακών συμφορήσεων.

ΠΗΓΗ

67% των ανέργων ψάχνουν δουλειά πάνω από ένα χρόνο

Τη βελτίωση της απασχόλησης και την υποχώρηση της ανεργίας στο β' τρίμηνο καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ συγκριτικά με το α' τρίμηνο, εξέλιξη που «λογικά» συνδέεται με την επιβράδυνση της ύφεσης στο ίδιο διάστημα και την αύξηση του τουρισμού.
Το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας (59%) παρατηρείται στους νέους ηλικίας 15-24 ετών Αλλά βασίζεται σε μετρήσεις μη εποχικά διορθωμένες, που για το λόγο αυτό διαφέρουν από τις μηνιαίες μετρήσεις της ανεργίας όπου καταγράφεται αύξηση της ανεργίας.

Ετσι, κατά το β' τρίμηνο του 2013 ο αριθμός των απασχολουμένων ανήλθε σε 3.632.184 άτομα και των ανέργων σε 1.350.435 σύμφωνα με την τριμηνιαία Ερευνα Εργατικού Δυναμικού. Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 1,0% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και μειώθηκε 4,2% σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2012. Ο αριθμός των ανέργων μειώθηκε κατά 0,4% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και αυξήθηκε κατά 15,5% σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2012.

Πρώτη μείωση

Ως αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών, το ποσοστό ανεργίας ήταν 27,1% στο β' τρίμηνο, έναντι 27,4% του προηγούμενου τριμήνου και 23,6% του αντίστοιχου τριμήνου του 2012. Πρόκειται για την πρώτη τριμηνιαία μείωση του ποσοστού ανεργίας από το γ' τρίμηνο 2009.

Παρατηρούμε πως η διαφαινόμενη αυτή κάμψη της ανεργίας είναι σε αντίθεση με τα μηνιαία αποτελέσματα της Ερευνας Εργατικού Δυναμικού στα οποία καταγράφεται συνεχής άνοδος της ανεργίας φέτος, από 26,4% τον Ιανουάριο σε 27,9% τον Ιούνιο 2013 και από 26,6% το α' τρίμηνο σε 27,5% το β' τρίμηνο 2013 (μέσοι όροι μηνών).

Σύμφωνα με την τριμηνιαία έρευνα, το ποσοστό ανεργίας των γυναικών (31,1%) είναι σημαντικά υψηλότερο από των ανδρών (24,1%). Ακόμη, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στους νέους ηλικίας 15-24 ετών (59%), το οποίο στις νέες γυναίκες φθάνει στο 65,1%.

Λαμβανομένου υπ' όψιν του επιπέδου εκπαίδευσης, η κατανομή της ανεργίας έχει ως εξής: το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται σε όσους δεν έχουν πάει καθόλου σχολείο (43,5%), ενώ ακολουθούν τα άτομα που έχουν τελειώσει μερικές τάξεις Δημοτικού (39,6%). Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται σε όσους έχουν διδακτορικό ή μεταπτυχιακό (14,2%) και στους πτυχιούχους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (17,7%).

Από το σύνολο των ανέργων που αναζητούν μισθωτή απασχόληση, 36,5% αναζητούν αποκλειστικά πλήρη απασχόληση, ενώ 58,3% αναζητούν πλήρη αλλά στην ανάγκη είναι διατεθειμένοι να εργαστούν και με μερική απασχόληση. Τέλος, 5,2% αναζητούν μερική απασχόληση, ή δεν ενδιαφέρονται αν θα βρουν μερική ή πλήρη απασχόληση.

Ενα ποσοστό ανέργων (4,4%) απέρριψε, κατά τη διάρκεια του β' τριμήνου του 2013, κάποια πρόταση ανάληψης εργασίας για διάφορους λόγους, κυρίως επειδή:

α) δεν εξυπηρετούσε το ωράριο (30,3%),

β) δεν εξυπηρετούσε ο τόπος εργασίας (26,7%),

γ) δεν ήταν ικανοποιητικές οι αποδοχές (22,2%).

Το ποσοστό των «νέων ανέργων», δηλαδή των ανέργων που δεν έχουν εργαστεί ποτέ στο παρελθόν, ανέρχεται στο 23% του συνόλου των ανέργων, ενώ οι μακροχρόνια άνεργοι (αυτοί που αναζητούν από 12 μήνες και άνω εργασία) αποτελούν αντίστοιχα το 66,8%.

Το ποσοστό ανεργίας των ατόμων με ξένη υπηκοότητα είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των Ελλήνων υπηκόων (38,3%, έναντι 26,1%). Επίσης, το 72,8% των ξένων υπηκόων είναι οικονομικά ενεργό, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το αντίστοιχο των Ελλήνων το οποίο είναι 51,7%.

Σε επίπεδο Περιφέρειας το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στη Δυτική Μακεδονία με 32,9% και στην Κεντρική Μακεδονία με 30,1%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό ανεργίας παρατηρείται στο Νότιο Αιγαίο με 19,3% και στα Ιόνια Νησιά με 16,6%.

Εξετάζοντας την εξέλιξη του αριθμού των απασχολουμένων ανά τομέα της οικονομίας, παρατηρούμε ότι σε όλους τους τομείς, εκτός του πρωτογενούς, παρατηρείται μείωση στον αριθμό των απασχολουμένων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Στον πρωτογενή τομέα δεν εμφανίζεται μεταβολή στο επίπεδο της απασχόλησης, στο δευτερογενή υπάρχει μείωση 9% και στον τριτογενή 3,9%.

Το ποσοστό της μερικής απασχόλησης ανέρχεται στο 8,2% του συνόλου των απασχολουμένων.

Από το υποσύνολο αυτό των εργαζομένων, 65,2% έκαναν αυτή την επιλογή διότι δεν μπόρεσουν να βρουν πλήρη απασχόληση, 7,7% για άλλους προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους, 3,6% διότι φροντίζουν μικρά παιδιά ή εξαρτώμενους ενηλίκους και 16,7% για διάφορους άλλους λόγους.

Τέλος, το ποσοστό των μισθωτών, το οποίο εκτιμάται σε 62,9%, είναι το χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όπου στο 83,4% του συνόλου των απασχολουμένων.

Καταργείται το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, παύση του ΔΣ

Παύεται το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), μετά το πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης περί οικονομικής κακοδιαχείρισης την περίοδο 2006-2011, ενώ στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι σήμερα ουσιαστικά έχει εκλείψει ο λόγος ύπαρξής του.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, το ΔΣ, που παύεται, αντικαθίσταται από προσωρινό με υπηρεσιακά στελέχη, έως την εκκαθάριση της ΤΕΟ ΑΕ.

«Το ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας) επιτέλεσε σημαντικό έργο στο παρελθόν σε σχέση κυρίως με την είσπραξη των διοδίων και τη χρηματοδότηση της συντήρησης και βελτίωσης του οδικού δικτύου, με έσοδα από τα διόδια.

Ωστόσο, μετά την ανάθεση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων σε εταιρείες Ειδικού Σκοπού και την εκχώρηση, σε αυτές, των διοδίων, ο ρόλος του σταδιακά, περιορίζεται σημαντικά και σήμερα ουσιαστικά έχει εκλείψει ο λόγος ύπαρξής του. Για τον λόγο αυτό, σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για την κατάργησή του» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απεγκλωβισμού στο μετρό Περιστερίου

Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απεγκλωβισμού ενός άνδρα ο οποίος κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες έπεσε στις γραμμές και εγκλωβίστηκε ανάμεσα σε δύο συρμούς σε μετρό στο Περιστέρι.

Πρόκειται για έναν 60χρονο Έλληνα ο οποίος σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει τραυματιστεί μόνο στο δεξί κάτω άκρο του.

Αμέσως μετά την ασφαλή απομάκρυνσή του από το σημείο, ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τον παρέλαβε και τον μεταφέρει σε νοσοκομείο.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν εννέα άνδρες της Πυροσβεστικής με τρία οχήματα.


Περί “συνταγματικού” τόξου και άλλες ηλιθιότητες

Γράφει ο Κλεισθένης

Ακούμε τις τελευταίες εβδομάδες διάφορους κομματικά εγκάθετους και επιεικώς ηλίθιους να καταθέτουν τις ηλιθιότητες περί των άκρων και του “συνταγματικού” τόξου

Η θεωρία περί της ύπαρξης πολλών!!! άκρων προσπαθεί να ταυτίσει τους δημοκρατικά δρώντες πολίτες με το φασιστοναζιστικοειδές μόρφωμα της Χ.Α. Το κακό είναι ότι αυτή η βλακώδης θεώρηση εκφέρεται από κυβερνητικούς αξιωματούχους και όχι μόνο. Αυτή η θεωρία προσπαθεί να εξισώσει και να συμψηφίσει τα εγκλήματα των φασιστοναζιστών με την πολιτική δράση των δημοκρατικών πολιτών.

Το να αναλυθεί περισσότερο είναι χάσιμο χρόνου.

Ένα άλλο βλακώδες επιχείρημα είναι ο διαχωρισμός των κομμάτων σε αυτά που ανήκουν στο “συνταγματικό” τόξο και στα εκτός “συνταγματικού” τόξου.

Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι η Χ.Α δεν είναι κόμμα αλλά εγκληματική οργάνωση φασιστοναζιστοειδών.

Αυτός ο διαχωρισμός δεν γίνεται απ’ τους υποστηρικτές του παραπάνω βλακώδους επιχειρήματος. Η πρόθεσή τους είναι ξεκάθαρη, προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα φασιστικοναζιστικά έκτροπα, που φτάνουν μέχρι δολοφονίες, με την πολιτική δράση όσων αντιστρατεύονται τις καταστροφικές πολιτικές της μνημονιακής συγκυβέρνησης.

Το επιχείρημα περί της ύπαρξης “συνταγματικού” τόξου θέτει τα εξής ερωτήματα.

Όταν λένε “συνταγματικό” τόξο, τι εννοούν;

Αυτοί που υπερασπίζονται την πιστή τήρηση του ισχύοντος συντάγματος είναι εντός του “συνταγματικού” τόξου;

Αυτοί που κουρέλιασαν το σύνταγμα είναι εντός του “συνταγματικού” τόξου;

Αυτοί που επιδιώκουν την αλλαγή του ισχύοντος συντάγματος είναι εντός του “συνταγματικού τόξου;

Ας δώσει ο καθένας τις δικές του απαντήσεις.

Θα μπορούσε το επιχείρημα να είναι λογικό και βάσιμο αν μιλούσαμε για ένα δημοκρατικό σύνταγμα. Δυστυχώς το ισχύον σύνταγμα απέχει πολύ της δημοκρατικότητας. Τα περισσότερα άρθρα του έχουν να κάνουν με την διαιώνιση του σάπιου και διεφθαρμένου οικονομικοπολιτικού συστήματος και την ατιμωρησία όσων κατέχουν θέσεις εξουσίας. Άρα όταν κατηγορείται κάποιος ότι είναι εκτός του “συνταγματικού” τόξου μάλλον είναι έπαινος.

Ας αφήσουν λοιπόν τις βλακείες περί “συνταγματικών” τόξων και περί άκρων, ειδικά αυτοί που καταπατούν αναίσχυντα το ισχύον έστω και στρεβλό σύνταγμα και που είναι υπαίτιοι και υπεύθυνοι για την καταστροφή της χώρας.

Πηγή