EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Βιβλιοπώλης : Είμαστε η μόνη χώρα όπου οι πολίτες τρέχουν στα νοσοκομεία χωρίς λόγο

Η αποσυμφόρηση των μεγάλων νοσοκομείων μέσα από τη μεταφορά των χρονίων πασχόντων στα μικρά νοσοκομεία, είναι ένας από τους στόχους του υπουργείου Υγείας υποστήριξε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο υπουργός Υγείας μιλώντας στο MEGA τόνισε πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου οι πολίτες τρέχουν στα νοσοκομεία χωρίς λόγο, όπως μετά το τσίμπημα μιας μέλισσας. Πρόσθεσε μάλιστα «θα ήταν καλό να πηγαίνουν στα νοσοκομεία μόνο όσοι έχουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα».

Μάλιστα, αναφερόμενος στο θέμα της δυνατότητας εξυπηρέτησης των πολιτών ο υπουργός σημείωσε ότι είμαστε η μόνη χώρα όπου οι πολίτες τρέχουν στα νοσοκομεία χωρίς λόγο και έφερε ως παράδειγμα το τσίμπημα μιας μέλισσας.

iefimerida.gr

ΣΔΟΕ σε λογιστές και μεσίτες: «Καρφώστε» τους φοροφυγάδες πελάτες σας

Η Εφορία καλεί λογιστές, μεσίτες και ενεχυροδανειστές να έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά και όταν εντοπίζουν πως κάποιος πελάτης προσπαθεί να φοροδιαφύγει ή να ξεπλύνει μαύρο χρήμα, τότε να τον καταγγέλλουν αμέσως στις αρχές ώστε να βρεθεί αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη. Μάλιστα ο καταγγέλλων δεν είναι υποχρεωμένος να έχει αποδείξεις ενοχής αυτού που καταγγέλλει, παρά μόνο την υποψία... Αρκεί να κάνει την υπόδειξη δηλαδή, τα υπόλοιπα θα τα αναλάβουν προφανώς οι οικονομικές υπηρεσίες

Ποιοι υποχρεούνται να δίνουν αναφορά στην Εφορία

Δώδεκα κατηγορίες επιχειρηματιών και ελευθέρων επαγγελματιών που θα πρέπει να ενημερώνουν τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για κάθε συμπεριφορά ή συναλλαγή ή δραστηριότητα που θεωρούν ως ύποπτη για παράνομη νομιμοποίηση εσόδων είναι οι εξής:

Εταιρείες κεφαλαίου επιχειρηματικών συμμετοχών,

Εταιρείες παροχής επιχειρηματικού κεφαλαίου,


Φορολογικούς ή φοροτεχνικούς συμβούλους,

Εταιρείες παροχής φορολογικών ή φοροτεχνικών συμβουλών,

Λογιστές που δεν συνδέονται με σχέση εξηρτημένης εργασίας,

Ιδιώτες ελεγκτές,

Κτηματομεσίτες,

Κτηματομεσιτικές εταιρείες,

Οίκους δημοπρασίας,

Εμπόρους αγαθών μεγάλης αξίας,

Εκπλειστηριαστές

Ενεχυροδανειστές

Παραδείγματα

Οι λογιστές ή φοροτεχνικοί σύμβουλοι θα πρέπει να αναφέρουν περιπτώσεις ενδεχόμενης νομιμοποίησης εσόδων (ξέπλυμα χρήματος) που προέρχονται από τη συγκεκριμένη εγκληματική δραστηριότητα.

Έτσι όταν λογιστές παρατηρήσουν, κατά την άσκηση της εργασίας τους, ότι πελάτες τους.

ενδεχομένως προβαίνουν σε πράξεις φοροδιαφυγής ή μη απόδοση ΦΠΑ τότε οφείλουν να αποστείλουν σχετική αναφορά στην ανωτέρω Αρχή.

Οι κτηματομεσίτες, όταν μεσολαβούν στη μεταβίβαση ακινήτων και, από τις γενικές πληροφορίες που συλλέγουν για τους πελάτες τους αποκομίζουν την εντύπωση ότι η γενική οικονομική κατάσταση κάποιου πελάτη δεν δικαιολογεί το ύψος της συναλλαγής, τότε οφείλουν να αποστείλουν σχετική αναφορά.

Εάν έμποροι αγαθών μεγάλης αξίας, όπως έμποροι πολυτελών αυτοκινήτων, διαπιστώσουν επιμονή του πελάτη για αγορά αυτοκινήτου τοις μετρητοίς τότε οφείλουν να αναφέρουν το γεγονός στην Αρχή για την καταπολέμηση του μαύρου χρήματος, διότι στην περίπτωση αυτή ενδέχεται να υποκρύπτεται απόπειρα ξεπλύματος χρήματος.

Πηγή: iefimerida

ΝΑΤ: Οργανικό έλλειμμα 1 δις για το 2013

Σήμερα πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, μετά από αίτημα των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Κεφάλαιο – κυβέρνηση- Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, με την αντιλαϊκή πολιτική τους, αυξάνουν διαρκώς το βαθμό εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, κατακρεουργούν δικαιώματα, για την ενίσχυση της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.

​Με την Υπουργική Απόφαση (αριθ.3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» παραβιάζεται ακόμα και ο ν.4078/2012 που επικύρωσε την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006).

Επίσης:

Καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίαςσε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Ανατροπή των οργανικών συνθέσεων των πλοίων με την εφαρμογή του «Ελάχιστου Ασφαλούς Στελέχωσης» (Safety manning) για όλα τα πλοία που δρομολογούνται μεταξύ λιμένα εσωτερικού και εξωτερικού.

Μετατίθενται ευθύνες σε βάρος των ναυτεργατών σε περιπτώσεις ασθένειας και ατυχήματος απαλλάσσοντας τους εφοπλιστές από την υποχρέωση της κάλυψης.

Ο χρόνος άδειας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων καθορίζεται σε 2,5 ημερολογιακές ημέρες ανά μήνα.

 Καμία υποχρέωση να ενημερώνονται οι δημόσιες αρχές για την υγεία των ναυτεργατών μελών πληρώματος, παρά μόνο εφόσον ζητηθεί, υπονομεύοντας την πρόληψη και την προστασία της υγείας των ναυτεργατών και της δημόσιας υγείας από λοιμώδεις ασθένειες, περιφρονώντας την ιστορική εμπειρία, τους διεθνείς κανονισμούς και την ελληνική νομοθεσία.

Καμία δέσμευση στην «Διεθνή Σύμβαση Νο 9του 1920» (ν.4369/1929) και στο άρθρο 2 που αναφέρει: «Η υπόθεση της εξεύρεσης δουλειάς για τους ναυτεργάτες δεν θα εκτελείται από όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο σαν εμπορική επιχείρηση για χρηματικό κέρδος, ούτε θα επιβάλλονται αμοιβές άμεσα ή έμμεσα στο όποιο πρόσωπο, εταιρεία, ή άλλο πρακτορείο για την εξεύρεση δουλειάς για ναυτεργάτες σε όποιο πλοίο». Καμία δέσμευση, καμία προστασία των ναυτεργατών, διατηρώντας και ενισχύοντας τα δουλεμπορικά κυκλώματα, αποδεικνύοντας ότι είναι «σάρκα από την σάρκα τους».

​Είναι φθηνό προπαγανδιστικό επιχείρημα όταν λένε οι εφοπλιστές ότι θα δώσουν 130 εκατομμύρια ΕΥΡΩ σε τρία χρόνια για «οικιοθελή προσφορά»!!! Όταν μόνο το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2013 είναι 1 δις και έχει να γίνει ισολογισμός του ΝΑΤ πάνω από μία δεκαετία.

Η εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης έκτρωμα θα φέρει συντριπτικό χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα διογκωθεί η «μαύρη» - ανασφάλιστη εργασία και η ανεργία, με τραγικές συνέπειες για το ΝΑΤ και την κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

​Αντίστοιχα με Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν στις 5/07/2013 για τα 6 υπό Ελληνική σημαία πλοία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας, αποβάλλονται 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται.

Συνεχίζεται η μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτεργατών στην επιβατηγό ναυτιλία, παρά τις δεσμεύσεις των εφοπλιστών για εξόφληση μέχρι τέλος Ιουνίου.

​Τραγική είναι η κατάσταση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με τις περικοπές στο ΕΟΠΠΥ, οδηγώντας σε απόγνωση την εργατική λαϊκή οικογένεια με το πενιχρό εισόδημα για να αντιμετωπίσει ζητήματα υγείας.

​Παραμένει οξυμμένο το πρόβλημα των εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ΑΕΝ, ενώ με την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση ΑΠ Μ3615/02/13, οι δόκιμοι που ναυτολογούνται σε ανασφάλιστα πλοία για την αναγνώριση της υπηρεσίας τους καταβάλλουν 770 ΕΥΡΩ στο ΝΑΤ και αμείβονται με 880 ΕΥΡΩ δηλαδή εργάζονται για 110 ΕΥΡΩ το μήνα προ φόρων!!!

​Σ’αυτές τις εξελίξεις οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα προς όφελος τους από τους εκπροσώπους του κεφαλαίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΔΝΤ. Η διέξοδος είναι στο δρόμο του οργανωμένου αγώνα, της ταξικής πάλης, στην οικοδόμηση της συμμαχίας της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, για την αλλαγή του αρνητικού συσχετισμού στο συνδικαλιστικό κίνημα ενάντιαστη σαπίλα του κυβερνητικού – εργοδοτικού συνδικαλισμού των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ – ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

​Καλούμε τους ναυτεργάτες σε οργάνωση και αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικήςτου κεφαλαίου προς όφελος των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης και όλων των εργαζομένων.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

•ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
•ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

•ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

πηγη

Συνεχίζεται η καθίζηση των οικογενειακών εισοδημάτων

Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. δημοσίευσε τους επίσημους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς (Α’ τρίμηνο 2013), παρέχοντας μια συνολική περιγραφή της Ελληνικής Οικονομίας, βασισμένη στην ανάλυση της οικονομικής συμπεριφοράς των θεσμικών τομέων που τη συνθέτουν (νοικοκυριά και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μη χρηματοοικονομικές εταιρείες, χρηματοοικονομικές εταιρείες, Γενική Κυβέρνηση).

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, συνεχίζεται η «καθίζηση» στα εισοδήματα των νοικοκυριών και κατά συνέπεια και την καταναλωτική τους δαπάνη, προκαλώντας αρνητικές "επιρροές" στην πραγματική Οικονομία, με γνωστές τις συνέπειες π.χ. πτώση στον εμπορικό τζίρο, μείωση εσόδων για το Κράτος από την είσπραξη φόρων κ.τ.λ.

Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα των Νοικοκυριών και των Μη Κερδοσκοπικών Ιδρυμάτων, που εξυπηρετούν νοικοκυριά (ΜΚΙΕΝ) μειώθηκε κατά 6,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 30,9 δισ. Ευρώ, σε 29,0 δισ. ευρώ. Αυτό οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στη μείωση κατά 11,1% των αποδοχών των εργαζομένων και στη μείωση κατά 11,7% των κοινωνικών παροχών, που εισπράττουν τα νοικοκυριά.
Η τελική καταναλωτική δαπάνη των Νοικοκυριών και των Μη Κερδοσκοπικών Ιδρυμάτων, που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μειώθηκε κατά 8,9%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 35,6 δισ. Ευρώ, σε 32,4 δισ. ευρώ.

Το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών και των ΜΚΙΕΝ μειώθηκε κατά 11,7%, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα - Α’ τρίμηνο του 2013 - σε σύγκριση με το -15,0% του Α’ τριμήνου του 2012.

epoli.gr

Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ : Πρόκληση οι ''νέες αυξήσεις'' στις τιμές των εισιτηρίων

Mε αφορμή την Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτ. Βαρβιτσιώτη που δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 1772/23-7-2013) με την οποία αναπροσαρμόζονται ή και αυξάνονται οι ναύλοι επιβατών και οχημάτων σε μια σειρά από ακτοπλοϊκές γραμμές, όπου ισχύει η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση ο βουλευτής Α’ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε τα εξής:

«Αποτελεί πρόκληση απέναντι στους εργαζόμενους, στα λαϊκά στρώματα και στους νησιώτες η δεύτερη αύξηση μέσα σε λιγότερο από 10 μήνες στα ναύλα των πλοίων, που εκτελούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό και σε μια σειρά από τοπικές γραμμές σε όλη την Ελλάδα.

Αυτές οι γραμμές έχουν χαρακτήρα αστικής συγκοινωνίας και οι διαδοχικές αυξήσεις, προσθέτουν ένα ακόμα δυσβάστακτο χαράτσι.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για να προσφέρει ένα ακόμα δώρο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν διστάζει να εκδώσει την σχετική απόφαση μέσα στο καλοκαίρι, που διακινείται ακόμα περισσότερος κόσμος και χωρίς να προηγηθεί καμία ανακοίνωση, ώστε να μην προλάβουν οι επιβάτες να προεκδώσουν εισιτήρια !

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση επιλέγει την εξυπηρέτηση οργανωμένων συμφερόντων με επιβάρυνση των πολιτών, αντί της διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.

Πρέπει ακόμα να σημειώσουμε πως οι ακτοπλόοι με πρόσφατη επίσημη ανακοίνωσή τους είχαν ζητήσει κυβερνητική παρέμβαση για τον έλεγχο των τιμών καυσίμων και μείωση του Φ.Π.Α. στα εισιτήρια. Δημοσίως τουλάχιστον δεν είχαν ζητήσει – ή δεν είχαν τολμήσει να ζητήσουν – αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Ο Υπουργός, όμως, τους τις έδωσε. Γαλαντόμος !

Εύκολα τέλος γίνεται αντιληπτό από το χρόνο της απόφασης, λίγο πριν μπει ο Αύγουστος, ότι αυτές οι αυξήσεις και πρόσθετο εμπόδιο θα αποτελέσουν για τα λαϊκά στρώματα να κάνουν έστω λίγες μέρες διακοπές σε κοντινά νησιά, αλλά και πρόσθετο πλήγμα θα επιφέρουν στον εσωτερικό τουρισμό.»

zougla.gr

Φορολογική κεραμίδα 8,5 δισ. ευρώ θα πέσει στα κεφάλια μας μέχρι το Φεβρουάριο

Το φορολογικό φορτίου που καλούνται να σηκώσουν το επόμενο διάστημα και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα νοικοκυριά είναι βαρύ. Τα ραβασάκια για την εισφορά αλληλεγγύης, το ΕΕΤΗΔΕ, το τέλος επιτηδεύματος και τον ΦΑΠ θα φθάσουν μαζεμένα στους φορολογουμένους το επόμενο διάστημα.

Το συνολικό πακέτο που πρέπει να πληρωθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, οπότε και κλείνει το οικονομικό έτος ξεπερνά τα 8,5 δισ. ευρώ.

Σύγκεκριμένα, σύμφωνα με το Euro2day από τους φόρους αυτούς έχουν προϋπολογιστεί τα εξής έσοδα:

Από τον φόρο εισοδήματος: 960 εκατ. ευρώ
Από την ειδική εισφορά αλληλεγγύη: 2,56 δισ. ευρώ
Από το τέλος επιτηδεύματος: 200 εκατ. ευρώ
Από το ΕΕΤΗΔΕ: 1,9 δισ. ευρώ
ΦΑΠ (2011-2013): 1,5 δισ. ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 1,2 δισ. ευρώ για τέλη κυκλοφορίας
Φόρος πολυτελείας: 150 εκατ. ευρώ
Στους παραπάνω φόρους που θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο, σε μια περίοδο που η ρευστότητα των νοικοκυριών βρίσκεται στο κόκκινο και η ανεργία κυμαίνεται στο επίπεδο του 27%, δεν συμπεριλαμβάνονται οι εισπράξεις από τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων προς το Δημόσιο οφειλών, η οποία για το τρέχον έτος πρέπει να αποδώσει συνολικά 1,9 δισ. ευρώ, με βάση τον μνημονιακό στόχο.

Υπό τις παρούσες συνθήκες είναι σχεδόν βέβαιο ότι ένα μεγάλο μέρος των προαναφερθέντων υποχρεώσεων θα μετατραπεί σε νέα ληξιπρόθεσμα χρέη. Μάλιστα, οι προβολές του υπουργείου Οικονομικών, όπως αναφέρει η ίδια πηγή, για το θέμα είναι εφιαλτικές, καθώς εκτιμάται ότι την επόμενη τριετία η νέα γενιά των ληξιπρόθεσμων χρεών θα ξεπεράσει τα 25 δισ. ευρώ.
 
iefimerida.gr

Μεταφορά του μετροπόντικα αύριο στην Αγία Βαρβάρα

Με δυσκολία θα διεξάγεται η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αύριο, Παρασκευή (26/7), τις απογευματινές ώρες, στην περιοχή της Δυτικής Αττικής, λόγω μεταφοράς του... μετροπόντικα, από τον Λιμένα Ελευσίνας στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας, στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό.

Ο μετροπόντικας θα μεταφερθεί μέσω της διαδρομής: Λ. Μεγαρίδος, Λ. Δημοκρατίας, Νέα Εθνική Οδός Αθηνών - Κορίνθου, Ιερά Οδός, Ελ. Βενιζέλου.

Από την τροχαία παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διέλευσή τους από τα παραπάνω σημεία και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση, καθώς και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

euro2day.gr

Από αύριο το μετρό φθάνει μέχρι το Ελληνικό

Από αύριο στις 12 το μεσημέρι παραδίδεται στην κυκλοφορία, η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό, μέχρι το Ελληνικό. Η επέκταση περιλαμβάνει, συνολικά, τέσσερις νέους σταθμούς (Ηλιούπολη, Αλίμος Αργυρούπολη, Ελληνικό).
Τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί και η επέκταση προς Χαϊδάρι.

Πότε χάνεται η ελευθερία…

Η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό: Όταν πασχίζει κάποιος να του επιβάλλει ή να του απαγορεύσει κάτι με το ζόρι, αυτός κάνει το αντίθετο. Έτσι χιλιάδες πολίτες εν μέσω καλοκαιριού έσπευσαν στα συσσίτια της Χρυσής Αυγής. Οι απαγορεύσεις κυβέρνησης και
δημαρχίας δεν λειτούργησαν ανασταλτικά και τελικά η μοιρασιά των τροφίμων έγινε κανονικότατα έξω από τα γραφεία του εν λόγω κόμματος.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ανεβασμένη την εθνικιστική παράταξη και φαίνεται ότι στο λεγόμενο «δημοκρατικό τόξο» έχουν βαλθεί μέσω… απαγορεύσεων να ανεβάσουν κι άλλο τα ποσοστά της. Γιατί; Μα για να υπάρχει ο «μπαμπούλας» της άκρας δεξιάς και να δικαιολογείται η επιβολή παγκοσμιοποιητικών μέτρων (βλ. αντί-ρατσιστικό νομοσχέδιο). Παρομοίως παλαιότερα προωθούνταν μέτρα «υπό τον κίνδυνο του κομμουνισμού».

«Το παιχνίδι είναι στημένο» που λέει και το τραγούδι. Στην μέση βρίσκεται ένας υπνωτισμένος λαός που άγεται και φέρεται εν μέσω καταιγισμό προπαγάνδας. Ο σωστός δρόμος για τους Έλληνες είναι ένας: ο ανήφορος και είναι ανάγκη για χάρη της ιστορικής μας συνέχειας να τον διανύσουμε ενωμένοι και όχι πέφτοντας σε παλιές και νέες ατραπούς διχασμών.

Θα το ξαναπούμε ακόμα μια φορά για να γίνει κατανοητό: Τώρα στις διακοπές αναλογιστείτε: Δεν είναι ανάγκη να ανήκει κάποιος ιδεολογικά κάπου για να υφίσταται στον κοινωνικό χάρτη. Τα κόμματα και τα ιδεολογήματα χωρίζουν του Έλληνες σε διάφορες «κατηγορίες», οι οποίες στην ουσία είναι ψευδεπίγραφες. Ή είσαι δίκαιος ή άδικος, όπως έχουμε γράψει.

Δίκαιοι άνθρωποι υπάρχουν σε όλες τις παρατάξεις, απλά είναι βαθιά χωμένοι στο τρυπάκι της παγκόσμιας διαπλοκής που γέννησε τα κόμματα για να μαντρώνει τα πρόβατα και αυτά να μην ακούν την μηνύματα της πραγματικής ελευθερίας. Οι Έλληνες μάχονταν πάντα υπέρ πίστεως και πατρίδος. Γι αυτά έχυσαν το αίμα τους. Η σημερινή ηττοπάθεια και η απελπισία δεν έχει σχέση με την περίλαμπρη αυτή ανδρεία που ενέπνεε ανέκαθεν ο Ελληνισμός.

Τώρα που είναι η εποχή για τα «μπάνια του λαού» και η προπαγάνδα καταλαγιάζει λίγο, αφού οι περισσότεροι τρέχουν στις ψευτοδιασκεδάσεις του καλοκαιριού, και το μυαλό δεν είναι τόσο συμπιεσμένο, σκεφτείτε, αναλογιστείτε, ξυπνάτε! Η αυτοκριτική οδηγεί στην πραγματική πρόοδο.
«Σοβαροί» άνδρες και «προοδευτικές» γυναίκες έχουν γεμίσει την «ατμόσφαιρα» με ανυπόστατες θεωρητικούρες, εμποδίζοντας τον κόσμο να δει την αλήθεια, η οποία είναι τόσο απλή που ακόμα και ένα παιδάκι είναι σε θέση να την κατανοήσει.

Η πραγματική μάχη λαμβάνει χώρα στην καρδιά και το μυαλό του καθενός ανεξάρτητα από τις φλυαρίες, τις συναντήσεις και τις αποφάσεις των «ειδικών» ανά τον πλανήτη. Άπαξ και χάνεται η συγκεκριμένη μάχη, τότε ο φόβος κυριεύει την ψυχή και ο άνθρωπος ψάχνει προστασία στην «ασφάλεια» ενός μαντριού. Παύει να σκέφτεται ανεξάρτητα. Παύει να είναι ελεύθερος.


Mea culpa του οδηγού του τραίνου για το πολύνεκρο δυστύχημα ( βιντεο )

"Δικό μου το λάθος" παραδέχτηκε ο οδηγός του μοιραίου τραίνου που εκτροχιάστηκε στην Ισπανία το βράδυ της Τετάρτης. Ο οδηγός είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα, 190 χλμ την ώρα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τη στιγμή που στο συγκεκριμένο σημείο που έγινε ο εκτροχιασμός δεν έπρεπε η ταχύτητα να ξεπερνά τα 80χλμ/ώρα. 
Τα μέσα κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας και τη μεγαλύτερη της Ευρώπης εδώ και πέντε δεκαετίες. 
Η στιγμή που το τρένο στην Ισπανία μπαίνει στη στροφή με μεγάλη ταχύτητα και εκτροχιάζεται κόβει την ανάσα.
Πολλοί αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι άκουσαν το θόρυβο μιας έκρηξης. "Ήμουν στο σπίτι μου και άκουσα κάτι πολύ δυνατό, σαν βροντή, είδα πολύ καπνό", αναφέρει η Μαρία Τερέζα Ράμος, μια 62χρονη γυναίκα που κατοικεί σε απόσταση μερικών μέτρων από το σημείο του δυστυχήματος, καθισμένη στον κήπο της απ' όπου βλέπει έναν τεράστιο γερανό που ετοιμάζεται να ανασύρει τα κατεστραμμένα βαγόνια. "Μας βρήκε συμφορά. Ο κόσμος ούρλιαζε. Όλοι έτρεξαν να πάνε κουβέρτες και πετσέτες για να βοηθήσουν τους τραυματίες. Ποτέ κανείς δεν είχε δει κάτι τέτοιο εδώ".
Η σιδηροδρομική τραγωδία σημειώθηκε στις 20.42 τοπική ώρα (21.42 ώρα Ελλάδος) σε ένα τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής για αμαξοστοιχίες μεγάλης ταχύτητας, πάνω σε μια στροφή αρκετά υπερυψωμένη, σχεδόν τέσσερα χλμ. από τον σταθμό της Κομποστέλα, της παγκοσμίως γνωστής πόλης για το προσκύνημα στον Άγιο Ιάκωβο, τον προστάτη της Γαλικίας.
Πολλά βαγόνια εκτροχιάστηκαν, πέφτοντας το ένα πάνω στο άλλο.
"Άκουσα έναν πολύ δυνατό θόρυβο. Ήταν σαν να γινόταν σεισμός", είπε ο 39χρονος Φρανθίσκο Οτέρο που εκείνη τη στιγμή ήταν στο σπίτι των γονιών του, κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής.
"Έφθασα στο σημείο ένα λεπτό αργότερα. Το πρώτο που είδα ήταν το πτώμα μιας γυναίκας. Αυτό με τάραξε φοβερά. Δεν είχα δει ποτέ πτώμα στη ζωή μου. Ωστόσο αυτό που με συγκλόνισε ήταν η απόλυτη σιωπή, υπήρχε επίσης λίγος καπνός και μια μικρή φωτιά".
"'Ηταν σαν εφιάλτης. Γείτονες πλησίαζαν στο σημείο, προσπαθούσαν να βγάλουν ανθρώπους που είχαν μείνει εγκλωβισμένοι στα βαγόνια, με αξίνες, με σφυριά και τέλος το πέτυχαν με ένα χειροκίνητο πριόνι".
Τέσσερα βαγόνια ανατράπηκαν πάνω στις γραμμές, εκ των οποίων το ένα τουλάχιστον έγινε συντρίμμια, στοιβαγμένο πάνω σε ένα άλλο, καπνός και φλόγες έβγαιναν από την αμαξοστοιχία. Ένα άλλο βαγόνι τινάχτηκε στον αέρα και έπεσε σε ύψωμα πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Πολλά πτώματα κείτονταν στις γραμμές, καλυμμένα με κουβέρτες.
Φαίνεται πως σε μια στροφή το τραίνο άρχισε να εκτροχιάζεται. Πολλά βαγόνια έπεσαν το ένα πάνω στο άλλο", δήλωσε ένας επιβάτης στο ραδιοφωνικό σταθμό Cadena Ser.
Ενώ τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστά, ο Τύπος επισημαίνει την υπερβολική ταχύτητα σε ένα τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής όπου η αμαξοστοιχία διέσχιζε στροφή σε κατοικημένη περιοχή και το όριο ταχύτητας ήταν 80 χλμ. την ώρα.
"Φονική ταχύτητα", είναι ο πηχυαίος τίτλος της εφημερίδας El Mundo, σύμφωνα με την οποία η αμαξοστοιχία έτρεχε με ταχύτητα 220 χλμ. την ώρα σε αυτή τη δύσκολη στροφή, τη στροφή Α Γκραντέιρα. "Η υπερβολική ταχύτητα είναι μια από τις εκδοχές που υπερισχύουν", γράφει.
Σύμφωνα με την El Pais, η αμαξοστοιχία έτρεχε με ταχύτητα 180 χλμ. την ώρα όταν διέσχιζε τη στροφή.

Η μεταπολίτευση πέθανε σήμερα

Σαν σήμερα πριν 39 χρόνια, ηχούσαν χαρμόσυνα στους δρόμους οι κόρνες της απαλλαγής από την επτάχρονη δικτατορία και της έλευσης στην εξουσία των αντιπροσώπων του λαού. Μόνο που μέσα στη χαρά μας δεν προσέξαμε.....δύο πολύ σημαντικά πράγματα.

Πρώτον, μαζί με την πτώση της χούντας επανερχόταν και το Σύνταγμα του 1952, που οδήγησε στην χούντα και ισχύει (με μερικές διαφοροποιήσεις) μέχρι σήμερα. Διαφοροποιήσεις που, εκτός εκείνης της κατάργησης της βασιλείας που έγινε με δημοψήφισμα, ουσιαστικά ενίσχυσαν το πολιτικό σύστημα σε βάρος της κοινωνίας. Και

Δεύτερον, μαζί με την επάνοδο της δημοκρατίας, επανερχόταν μαζί της και καταλάμβανε την εξουσία και όλο εκείνο το σάπιο πολιτικό προσωπικό που είχε οδηγήσει στη χούντα.

Τίθεται λοιπόν εκ των υστέρων το ερώτημα: Με το ίδιο προδικτατορικό Σύνταγμα και με το ίδιο πολιτικό προσωπικό, ποιο θα ήταν άραγε το αναμενόμενο αποτέλεσμα; Μα, αυτό ακριβώς που ζούμε σήμερα.

Ολόκληρος ο δημόσιος πλούτος και τα υπέρογκα εξωτερικά δάνεια καταληστεύτηκαν ή κατασπαταλήθηκαν. Η χώρα πτώχευσε και έχει τεθεί κάτω από Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο. Ο λαός χάνει εισοδήματα και περιουσίες και εξαθλιώνεται, φτάνοντας πολλοί να χάνουν και τις ζωές τους. Η Εθνική Κυριαρχία έχει παραχωρηθεί στους δανειστές. Η ελληνική εθνική υπερηφάνεια δεν υπάρχει πλέον και όλοι θεωρούμαστε οι τεμπέληδες και τα λαμόγια της Ευρώπης. Όλοι έχουμε γίνει τα πειραματόζωα της Γερμανίας που βρήκε την ευκαιρία να εφαρμόσει τις θεωρίες της και να ικανοποιήσει τα συμφέροντά της.

Σήμερα λοιπόν η λεγόμενη «μεταπολίτευση» πέθανε στις συνειδήσεις των πολιτών και μόνο αφελείς μπορεί να προσβλέπουν ακόμα σε αυτό το σάπιο και διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα όλων των ιδεολογικών ψευτοαποχρώσεων και θεατρικών αντιπαραθέσεων.

Τι χρειάζεται λοιπόν σήμερα; Χρειάζεται να εξαλειφθούν και οι δύο παράγοντες της μεταπολίτευσης που οδήγησαν στη σημερινή κρίση: Και συγκεκριμένα, το ισχύον προδικτατορικό Σύνταγμα και η πολιτική τάξη που αυτό εξέθρεψε.

Το μπορούμε αυτό;
Αν το μπορούμε τότε υπάρχει μέλλον. Αν δεν το μπορούμε, τότε σιωπή και τα κεφάλια μέσα.

«Σπάει» στα τρία τη ΔΕΗ για να την πουλήσει η κυβέρνηση ... Δεν θα αφήσουν τίποτα αν δεν τους σταματήσουμε !!!

Στα τρία σπάει τη ΔΕΗ προκειμένου να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή της η κυβέρνηση. Το σχέδιο του Υπουργικού Συμβουλίου προβλέπει τη διάσπαση της ΔΕΗ σε «μικρή» και «μεγάλη». Στόχος είναι η πρώτη να πουληθεί έως το 2015 και ποσοστό της δεύτερης έως το 2016. Ο κυβερνητικός
σχεδιασμός προβλέπει ότι το αργότερο έως το 2014 ιδιώτης διαχειριστής θα αναλάβει και τα δίκτυα της ΔΕΗ με χωριστή ιδιωτικοποίηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).

Η διάσπαση της ΔΕΗ αποφασίστηκε χθες με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου και πρόκειται για την επικύρωση του σχεδίου της 15ης Μαΐου, που είχε δημοσιοποιήσει το ΥΠΕΚΑ, το οποίο είχε διαβιβαστεί κι εγκρίθηκε από την τρόικα.

Το σχέδιο προβλέπει την πώληση της ΔΕΗ σε τρία επίπεδα:

Α. Ιδιοκτησιακός διαχωρισμός του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) από τη ΔΕΗ (σήμερα 100% θυγατρική της).

Ουσιαστικά θα παραχωρηθεί η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου του Διαχειριστή σε ιδιώτη και το Δημόσιο «θα εξασφαλίσει» καταστατική μειοψηφία.

Η διαδικασία θα γίνει σε δύο φάσεις: στην πρώτη, που προχωρά άμεσα και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013, προβλέπεται είσοδος επενδυτή μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου με απόκτηση ποσοστού έως 49% του ΑΔΜΗΕ, με παράλληλα ανάληψη της διοίκησης από τον επενδυτή, ενώ στη δεύτερη προβλέπεται η συμβατική υποχρέωση απόκτησης από τον (προτιμητέο) επενδυτή επιπλέον ποσοστού, έως και το 51% του ΑΔΜΗΕ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το β' τρίμηνο 2014.

Β. Δημιουργία καθετοποιημένης εταιρείας ηλεκτρισμού (ως προς στοιχεία ενεργητικού, ανθρώπινο δυναμικό, πελατειακή βάση), δηλαδή μιας «μικρής ΔΕΗ» με «προίκα» το 30% του παραγωγικού δυναμικού της ΔΕΗ, πιθανόν του βέλτιστου δυνατού, κατ' επιλογήν της Ε.Ε., για άμεση πώληση σε ιδιώτη.

Σε αυτό το 30% θα ληφθούν υπόψη η απόσυρση παλαιών μονάδων, αλλά και η δημιουργία νέων, εφόσον υπάρχει τέτοια πιθανότητα, θα προβλέπεται αναλογικό ποσοστό της δραστηριότητας της εμπορίας της ΔΕΗ, οπότε και το παραγωγικό μείγμα και η πελατειακή βάση της νέας εταιρείας θα αντικατοπτρίζουν, αναλογικά, τα αντίστοιχα τμήματα της ΔΕΗ, ενώ θα περιλαμβάνονται και τα «φθηνά» καύσιμα της ΔΕΗ, δηλαδή λιγνίτες και υδροηλεκτρικά, αλλά και μονάδες φυσικού αερίου.

Συνολικά η «μικρή ΔΕΗ» θα δεχθεί περίπου 1.400 MW μονάδων με καύσιμο λιγνίτη και πρόσβαση στα ορυχεία για τροφοδοσία τους, 500 MW υδροηλεκτρικού δυναμικού και 500 MW δυναμικού φυσικού αερίου. Στη λίστα των περιουσιακών στοιχείων που θα μεταφερθούν στη «μικρή ΔΕΗ» λόγο έχει και η Κομισιόν, καθώς θα γίνει διαβούλευση βάσει του καταλόγου παγίων της ΔΕΗ, που θα της επιδοθεί έως το τέλος του μήνα, ώστε να καταλήξει έως τέλος Ιουνίου 2013.

Η αποκρατικοποίηση της νέας εταιρείας θα γίνει μέσω ΔΕΗ με τη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να ολοκληρωθεί το α' τρίμηνο 2015.

Γ. Από την αποψιλωμένη ΔΕΗ, δηλαδή χωρίς τον ΑΔΜΗΕ και με 70% του παραγωγικού δυναμικού της, θα ιδιωτικοποιηθεί το 17% του μετοχικού της κεφαλαίου που κατέχει το Δημόσιο, «κατά προτίμηση μέσω της προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή». Η διαδικασία θα γίνει μέσω ΤΑΙΠΕΔ και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος 2015 ή στο α' τρίμηνο 2016.

Τραγωδία με εκτροχιασμό τρένου στην Ισπανία - Δεκάδες νεκροί - ΒΙΝΤΕΟ , ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Στους 77, μέχρι στιγμής, οι νεκροί - Στους 143 οι τραυματίες - Σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση διάσωσης - Συνολικά εκτροχιάστηκαν 13 βαγόνια - Στο τρένο επέβαιναν συνολικά 218 άτομα - Επιβάτες αναφέρουν ότι το τρένο έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα - Δείτε τα συγκλονιστικά
βίντεο
Τουλάχιστον 77 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 143 τραυματίστηκαν κατά τον εκτροχιασμό του τρένου στις παρυφές της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της βόρειας Ισπανίας to βράδυ της Τετάρτης.

Οι διασώστες ανέσυραν 73 πτώματα από τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας, ενώ τέσσερις ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους στο νοσοκομείο, δήλωσε εκπρόσωπος του δικαστηρίου.

Ωστόσο, ορισμένα τμήματα του τρένου δεν έχουν ακόμη ερευνηθεί και εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός των θυμάτων θα αυξηθεί.

Ο ισπανικός τύπος «προκρίνει» την υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο ως το πιθανότερο αίτιο της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

«Η μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, μια πιθανή αιτία του δυστυχήματος», έγραψε η μεγάλη καθημερινή εφημερίδα της Ισπανίας, El Pais.

Ο ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι πρόκειται να επισκεφθεί το σημείο του εκτροχιασμού, στις παρυφές της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα την Πέμπτη το πρωί, ανέφερε επίσης η εκπρόσωπος της κυβέρνησης στη Μαδρίτη.

«Ο Ραχόι βρίσκεται σε έκτακτη σύσκεψη με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τον υπουργό Εσωτερικών και τον υπουργό Δημοσίων Έργων. Θα επισκεφθούν την περιοχή το πρωί », συμπλήρωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος στη Μαδρίτη.

Ο πάπας Φραγκίσκος που βρίσκεται στο πλαίσιο πολυήμερης περιοδείας στη Βραζιλία και ενημερώθηκε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στη βόρεια Ισπανία, κάλεσε τους πιστούς να προσευχηθούν για τα θύματα και τις οικογένειες τους.







Στο τραίνο που εκτελούσε το δρομολόγιο Μαδρίτη-Φερόλ επέβαιναν περίπου 218 άτομα. Οι περισσότεροι επιβάτες του τρένου κατευθύνονταν στη Γαλικία προκειμένου να λάβουν μέρος στην πρώτη ημέρα του μεγάλου φεστιβάλ του Σαντιάγκο. Όπως είναι φυσικό μετά την τραγωδία όλες οι εκδηλώσεις ακυρώθηκαν.

Ο εκτροχιασμός σημειώθηκε σε μια απότομη στροφή την οποία τεχνικοί χαρακτηρίζουν «δύσκολη», χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες για τα ακριβή αίτια. Κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν πάντως ότι άκουσαν μια έκρηξη λίγα λεπτά πριν τον εκτροχιασμό. Επιβάτες που μίλησαν σε ισπανικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι το τρένο ταξίδευε με υψηλή ταχύτητα όταν σε μια απότομη στροφή ένα από τα βαγόνια εξερράγη.

Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Γαλικίας, Samuel Johnson, ανέφερε ότι κατά τη στιγμή του δυστυχήματος το τρένο πήγαινε με 220 χλμ/ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα σε εκείνο το σημείο είναι 80 χλμ/ώρα.

Αυτή είναι μία από τις χειρότερες τραγωδίες στην ιστορία των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων της Ισπανίας.

Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που σύμφωνα με την El Pais ένα βαγόνι σηκώθηκε περίπου πέντε μέτρα στον αέρα και κατέληξε σε αυτοκινητόδρομο που βρίσκεται δίπλα στις γραμμές του τρένου. Τρία από τα βαγόνια, μάλιστα, έπιασαν φωτιά λίγα λεπτά μετά τον εκτροχιασμό.

«Το τρένο ταξίδευε τόσο γρήγορα... Σε μια στροφή άρχισε να φεύγει από τις γραμμές και τα βαγόνια άρχισαν να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο. Πολλοί επιβάτες εγκλωβίστηκαν κάτω από βαγόνια. Προσπαθήσαμε να βγούμε κάτω από τα βαγόνια και τότε συνειδητοποιήσαμε ότι το τρένο καίγεται... Ήμουν στο δεύτερο βαγόνι και έπιασε φωτιά... Είδα πτώματα» δήλωσε συγκλονισμένος ένας από τους επιβάτες.

Έκκληση για αίμα

Ο πρόεδρος της περιφερειακής κυβέρνησης της Cadena Ser απηύθυνε στον ισπανικό λαό έκκληση για αίμα, παροτρύνοντας τους εθελοντές αιμοδότες να κατευθυνθούν προς το κέντρο του campus του πανεπιστημίου του Σαντιάγο, στην Κοντέσα (Condesa). Η τοπική αστυνομία του Σαντιάγο ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για την ομάδα 0 αρνητικό.

Oι τραυματίες μεταφέρονται στο νοσοκομείο του Σαντιάγο, ενώ άλλοι στην Ποντεβέδρα.

Μαρτυρίες επιβατών

Μάρτυρες που μίλησαν στην «El Mundo» ανέφεραν πως άκουσαν «μία μεγάλη έκρηξη» και στη συνέχεια είδαν το πρώτο βαγόνι να εκτροχιάζεται και τα υπόλοιπα να ακολουθούν σαν ντόμινο.

Άλλη μάρτυρας, σε δηλώσεις της στην «El País» είπε: «Πόσος κόσμος πέθανε εδώ! Θεέ μου!». Ο Σέρχιο Πρέγο, επιβάτης της αμαξοστοιχίας, ανέφερε σε δημοσιογράφο: «Η εικόνα είναι μία καταστροφή. Δεν έχω ιδέα (τι συνέβη) αλλά πρέπει να υπάρχει ένας σωρός από θύματα».

Ο Τύπος εκτιμά ότι το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα

Ένας εκπρόσωπος της Renfe, της ισπανικής εταιρείας σιδηροδρόμων, είπε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.«Πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, θα ξέρουμε σύντομα την ταχύτητα όταν αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου», πρόσθεσε.

«Φονική ταχύτητα», έγραψε στον τίτλο της και η εφημερίδα El Mundo, αναφέροντας ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 220 χιλιομέτρων την ώρα, σε ένα σημείο όπου η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα ήταν τα 80 χιλιόμετρα. «Η επιτάχυνση του τρένου είναι μία από τις κυρίαρχες εξηγήσεις για το δυστύχημα», έγραψε η εφημερίδα.

«Η πρώτη υπόθεση είναι, ότι η αιτία του δυστυχήματος βρίσκεται στην ταχύτητα» σχολίασε η La Voz de Galicia, η μεγαλύτερη περιφερειακή εφημερίδα της Γαλικίας.

Το τρένο από τη Μαδρίτη κατευθυνόταν προς την πόλη της Φερόλ, στις ακτές του Ατλαντικού, και μετέφερε 218 επιβάτες και τέσσερις υπαλλήλους της Renfe.

Η Ισπανία, έχει πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρόμων με γραμμές μήκους 3.100 χιλιομέτρων, και είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο, πίσω από την Κίνα, σε μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.



ΠΗΓΗ