EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Από τις 15 Απριλίου τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα ΙΧ – Αναμένονται μαζικές καταθέσεις πινακίδων

Ψηφίστηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει την τροπολογία για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και παρά τις «υποσχέσεις» κυβερνητικών στελεχών τόσο σε ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικιάσεων όσο και σε εμπόρους αυτοκινήτων τελικά καμία τροποποίηση δεν κατατέθηκε! Οι έμποροι ΙΧ και μοτοσικλετών αναμένεται να ξεκινήσουν το «χορό» των καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας ενώ οι εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ και δικύκλων θα προβούν στις μαζικές καταθέσεις πινακίδων περί τα τέλη Σεπτεμβρίου όποτε και τελειώνει η τουριστική σαιζόν...

Διπλή απώλεια!
Μπορεί η τροπολογία για τα ανασφάλιστα ΙΧ να ψηφίστηκε στη Βουλή ωστόσο όλοι θα αντιληφθούν πολύ σύντομα πως τα έσοδά τους θα μειωθούν. Αρχικά οι έμποροι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών θα σπεύσουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας σε όσα οχήματα απέκτησαν μετά την έλευση του 2013 κυρίως μέσω ανταλλαγών θα κινηθούν νομικά εναντίον του κράτους ώστε να τους επιστραφεί μέρος των Τελών Κυκλοφορίας που έχουν προκαταβάλλει για το έτος που διανύουμε. Επίσης ακριβώς το ίδιο αναμένεται να κάνουν οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Από κει και πέρα το κράτος στα τέλη του 2013 θα βρεθεί αντιμέτωπο με ένα τεράστιο έλλειμμα που θα δημιουργηθεί από τις εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδων κυκλοφορίας που θα έχουν κατατεθεί μόνο από τους επαγγελματίες του κλάδου ενώ αν συνυπολογίσει κανείς και τις πινακίδες κυκλοφορίας των ιδιωτών το έλλειμμα θα είναι τεράστιο. Παράλληλα οι απαιτήσεις για επιστροφή μέρους των Τελών Κυκλοφορίας που έχουν προκαταβάλλει όλοι επίσης θα αποτελέσει ένα μεγάλο «αγκάθι» στο υπουργείο Οικονομικών.
Από την άλλη μεριά οι ασφαλιστικές εταιρείες που πρωτοστάτησαν στην ψήφιση της τροπολογίας για τα ανασφάλιστα οχήματα θα χάσουν πάρα πολλούς πελάτες εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Με "ζεστό χρήμα" που έπαιρνε από την Proton Bank, αγόραζε μετοχές της Πειραιώς ο Σάλλας!

ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς πέρασαν από σειρά επιλογών για να κατακτήσει το δεύτερο μεγαλύτερο μέγεθος στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Το περασμένο καλοκαίρι η Αγροτική Τράπεζα ήταν η τελευταία εξαγορά της Τράπεζας Πειραιώς, που ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις. Επί μέρες σερνόταν ένα ανελέητο γαϊτανάκι παζαριών, εν μέσω απεργιών και επικρίσεων, για σκανδαλώδες ξεπούλημα από τα συνδικάτα και την αξιωματική αντιπολίτευση.
Τελικά, τρόικα, κυβέρνηση και Τράπεζα της Ελλάδος κατέληξαν, έπειτα από 40 κύματα, στο σπάσιμο της Αγροτικής σε «καλή» και «κακή» τράπεζα και σε πώληση της «καλής».
Ποιος πλήρωσε, όμως, αυτή την εξαγορά; Ασφαλώς το δημόσιο χρήμα, το χρήμα των φορολογουμένων. Εξαγορές και ξεσκαρτάρισμα με τα λεφτά των άλλων, δηλαδή, του Δημοσίου.
Αυτό έγινε με όλες τις εξαγορές των λεγόμενων «κρατικών τραπεζών» από τον λεγόμενο ιδιωτικό τραπεζικό τομέα, ο οποίος όμως στην πράξη λειτουργεί με δημόσιο χρήμα, χωρίς δημόσιο έλεγχο.
Περίπου την ίδια περίοδο, τον Ιούλιο του 2012 ρεπορτάζ στο πρακτορείο Reuters αποκάλυπτε ότι συγγενείς του Μιχάλη Σάλλα, προέδρου της Τράπεζας Πειραιώς, δανείζονταν μέσω νομικών προσώπων από τον όμιλο Λαϊκής Marfin Egnatia Bank του Ανδρέα Βγενόπουλου προκειμένου οι πρώτοι να ενισχύσουν τα κεφάλαια της τράπεζας και τα ποσοστά τους, μέσω διαφόρων ξένων εταιρειών. Ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς είχε αντιδράσει έντονα τότε, απειλώντας με μία ακόμα μήνυση το Reuters. Εκείνες τις ήμερες οι τραπεζίτες προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών τους, χωρίς όμως να μπαίνει νέο χρήμα. Στην ουσία έτρεμαν στην ιδέα να χάσουν τον έλεγχο, μέσω της κεφαλαιακής ενίσχυσης με λεφτά του ελληνικού Δημοσίου.
Επίσης κάποιοι άλλοι άγνωστοι μέτοχοι της Τράπεζας Πειραιώς δανείστηκαν μέσω υπεράκτιων εταιρειών από μια άλλη τράπεζα-ζόμπι για την αγορά μετοχών της Πειραιώς για να συμμετάσχουν στην αύξηση κεφαλαίου, ανακυκλώνοντας το χρήμα: Την Proton Bank του Λαυρεντιάδη, από την οποία έλαβαν 80 εκατ. ευρώ, πριν πτωχεύσει κι αναλάβει το Δημόσιο τις ζημίες της.
Ολες αυτές οι υπεράκτιες εταιρείες σχετίζονταν με επενδυτικά κεφάλαια της εταιρείας Sciens, στην οποία η Τράπεζα Πειραιώς ήταν τότε ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχός της. 
Οταν ρωτήθηκαν στελέχη της Sciens από τις εποπτικές αρχές «σε ποιους ανήκουν οι υπεράκτιες εταιρείες;» δεν αποκάλυψαν (ως ώφειλαν) τους πραγματικούς δικαιούχους, υποστηρίζοντας γενικώς και αορίστως ότι ανήκουν σε θεσμικούς επενδυτές.
Μία ακόμα λεπτομέρεια είναι ότι μετά τη διάσπαση της Proton Bank τα δάνεια αυτά μεταφέρθηκαν αλλού. Από ποιον; Με ποιον τρόπο; Και πού πήγαν; Δεν έχει ακόμα απαντηθεί.

Νέος κυβερνητικός «γολγοθάς»: Με νομοθετική παρέμβαση η είσπραξη του χαρατσιού από τη ΔΕΗ το 2013

Σε τεστ κυβερνητικής συνοχής εξελίσσεται το θέμα του χαρατσιού για το 2013, καθώς ο νόμος προέβλεπε την είσπραξή του από τη ΔΕΗ μόνο για το 2011 και το 2013, ενώ για την παράταση της διαδικασίας και το 2013 θα πρέπει να υπάρξει κάποιου είδους νομοθετική παρέμβαση. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Mega, ο γενικός γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου με αρμοδιότητα τον συντονισμό του νομοθετικού έργου της κυβέρνησης Παναγιώτης Μπαλτάκος αναζητεί τρόπους, ώστε να ξεπεραστεί κι αυτός ο σκόπελος είτε με τροπολογία είτε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου.

Πάντως, ο πρωθυπουργός εμφανίζεται έτοιμος να αναγγείλει μεσοσταθμική μείωση 15% στο χαράτσι, αν και ο τρόπος είσπραξης παραμένει ανοικτός.
Δεδομένη θεωρείται η άρνηση της ΔΗΜΑΡ να συμφωνήσει σε παράταση του χαρατσιού, καθώς γι' αυτήν -όπως έχει πει ο ίδιος ο Φώτης Κουβέλης- ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα σήμαινε νέα μέτρα.
Από το ΠΑΣΟΚ τονίζεται ότι εάν η ΔΗΜΑΡ δεν ψηφίσει το χαράτσι, θα πράξουν κι εκείνοι το ίδιο.
Όπως λένε στο ΠΑΣΟΚ, δεν σκοπεύουν να σηκώσουν και πάλι βάρη που δεν τους αναλογούν για να προστατευθούν άλλοι εταίροι από το βάρος παλαιότερων ή τωρινών επιλογών τους.

Από τον Ιούνιο η διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Στόχος να έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές του ‘14

Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει από το ΤΑΙΠΕΔ η διαδικασία απικρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, έπειτα από συνάντηση που είχε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου, Γιάννη Εμίρη.
Ο κ. Χατζηδάκης, αφού υπενθύμισε ότι την περασμένη Παρασκευή υπογράφηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων η μεταφορά των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ, είπε ότι σε νομικό επίπεδο αντιμετωπίστηκαν μια σειρά από ζητήματα κρατικών ενισχύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε οργανωτικό επίπεδο διευρύνθηκαν οι δυνατότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μεταξύ των άλλων υπογράφηκε και η συμφωνία με την Hewlett Packard και την Cosco που της δίνει περισσότερες δυνατότητες ενόψει της ιδιωτικοποίησης, σημείωσε. «Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα ξεκινήσει τον Ιούνιο από το ΤΑΙΠΕΔ και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ένα διαφορετικό τοπίο στους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα», εκτίμησε ο υπουργός.

Από την πλευρά του, ο κ. Εμίρης είπες ότι «ήδη υπάρχει μια πλήρης ομάδα συμβούλων η οποία δουλεύει με πολύ μεγάλη ένταση θα μπορούσα να πω, προκειμένου να μπορέσει να ολοκληρώσει την έναρξη αυτής της διαδικασίας μέσα στα προδιαγραφέντα χρονοδιαγράμματα, τα οποία προβλέπουν ότι μέχρι το τέλος του ερχόμενου τριμήνου, θα έχει βγει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον αέρα». Όπως ανέφερε, ο διαγωνισμός πρόκειται να κρατήσει μερικούς μήνες και στόχος είναι η αποκρατικοποίηση να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ώς τις αρχές του 2014.
Ερωτηθείς για το προηγούμενο ενδιαφέρον υποψήφιων επενδυτών, αλλά και για τη Rοsco, ο κ. Εμίρης ανέφερε ότι «ενδιαφέρον δείχνει ότι υπάρχει και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και για άλλα περιουσιακά στοιχεία, αυτό είναι κάτι το οποίο θα διερευνήσουμε τώρα, πολύ πιο προσεκτικά, μιλώντας με τους επενδυτές και εξηγώντας ποιες είναι οι προοπτικές του καθενός περιουσιακού στοιχείου».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ προσέθεσε ότι «για τη Rosco επίσης δουλεύουμε αυτό το χρονικό διάστημα προκειμένου να προσδιορίσουμε τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία θα ανήκουν στη δική της υποδομή και επιπλέον να προσδιορίσουμε και τη σχέση που θα έχει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ [...] Πρακτικά η Rosco και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φιλοδοξούμε να τρέξουν παράλληλα και πρέπει να τρέξουν παράλληλα.»
Σχετικά με το αν το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τον υποψήφιο επενδυτή, είπε ότι «αυτό είναι λίγο νωρίς να σας το πω, αν και αυτό το οποίο προσδοκούμε είναι να είναι ένας επενδυτής ο οποίος έχει την εμπειρία να τρέξει τέτοιου είδους υποδομές. Δε θα είναι ένας οποιοσδήποτε επενδυτής σε κεφάλαια, θα είναι ένας επενδυτής ο οποίος θα έχει κάποια εμπειρία στο χώρο. Και οπωσδήποτε και κάποιο στρατηγικό ενδιαφέρον».

«Επιταγή Εισόδου στην Αγορά Εργασίας» για 35.000 άνεργους

Ευκαιρίες απασχόλησης για 35.000 άνεργους, ηλικίας 18 έως 29 ετών, δίνει η δράση του υπουργείου Εργασίας «Επιταγή Εισόδου στην Αγορά Εργασίας για Άνεργους Νέους», με την οποία εγκαινιάζεται η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τους Νέους....

Όπως διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας, που ανακοίνωσε σήμερα τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης, η «Επιταγή Εισόδου στην Αγορά Εργασίας» συνιστά μια δέσμη παρεμβάσεων τριών φάσεων, η οποία λαμβάνει υπόψη τις δι­αφορετικές ανάγκες των άνεργων νέων, ανάλογα με το εκπαιδευτικό τους επίπεδο.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα διακρίνεται σε τρεις φάσεις, κατά τις οποίες οι ωφελούμενοι:

α) θα παρακολουθήσουν 80 ώρες κατάρτισης,

β) θα τοποθετηθούν για πρακτική άσκηση διάρκειας πέντε μηνών (500 ώρες) σε ιδιωτικές επιχειρήσεις με παράλληλη παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής και υποστήριξης και

γ) με το πέρας της πρακτικής άσκησης θα μπορούν να προσληφθούν σε επιδο­τούμενες θέσεις εργασίας, με πλήρη μισθό και ασφάλιση, τουλάχιστον για ένα έτος.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στόχος του προγράμματος είναι όχι μόνο να προσφέρει μια πρώτη επαφή των νέων με την αγορά εργασίας, αλλά και να παρέχει την άμεση προοπτική για μία θέση απασχόλησης, στον τομέα κατάρτισής τους.

Δικαίωμα συμμετοχής

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν νέοι 18 έως 29 ετών, οι οποίοι πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

Α. Για την κατηγορία «Απόφοιτοι Πανεπιστημίων/ ΑΤΕΙ», απαιτείται να έχουν i) πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης της Ελλάδας ή του εξωτερικού αναγνω­ρισμένου από το ΔΟΑΤΑΠ ή βεβαίωση περί αναγνωρισμένων επαγγελματικών προσόντων, πτυχιούχων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης από το ΑΕΙ ή το ΑΤΕΙ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ii) να έχουν γεννηθεί από 1.1.1983 μέχρι 31.12.95 καθώς και iii) να είναι εγγεγραμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ. Δικαίωμα συμμετοχής επίσης έχουν και όσοι συμμετέχουν σε Επαγγελματικά Επιμελητήρια/ Ενώσεις.

Β. Για την κατηγορία «Απόφοιτοι υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας και με­ταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» απαιτείται i) να έχουν γεννηθεί από 1.1.1983 μέχρι 31.12.95, καθώς και ii) να είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ.

Σημειώνεται ότι οι συμμετέχουσες στο πρόγραμμα επιχειρήσεις δεν επιτρέπε­ται να προβούν σε καμία μείωση προσωπικού κατά τη διάρκεια της υλοποί­ησης του προγράμματος.

Υποβολή αιτήσεων

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή προσβασι­μότητα αλλά και, κυρίως, ο αδιάβλητος χαρακτήρας της διαδικασίας, το υπουργείο έχει διαμορφώσει ειδική ιστοσελίδα του προγράμματος ( http://www.voucher.gov.gr ), μέσω της οποίας αποκλειστικά θα γίνεται ηλεκτρο­νικά η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής και των δικαιολογητικών.

Η βαθμολόγηση των υποψηφίων θα πραγματοποιηθεί αυτοματοποι­ημένα, ηλεκτρονικά από το Πληροφοριακό Σύστημα των επιταγών εισόδου στην αγορά εργασίας.

Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων θα ξεκινήσει στις 15 Απριλίου 2013 και θα λήξει στις 22 Μαΐου 2013.

Από αύριο 2 Απριλίου 2013, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν το πλήρες κείμενο της πρόσ­κλησης στις ιστοσελίδες:

http://www.ypakp.gr/, http://www.epanad.gov.gr/, http://www.eye-ekt.gr/.

Παράλληλα, λειτουργεί τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης για το πρόγραμμα με αριθμό 800 11 44444, με σκοπό την πληροφόρηση, αλλά και την καταγραφή και επίλυση θεμάτων που ενδεχομένως ανακύ­ψουν.

Προωθεί τα συμφέροντα του εαυτού του!

Δεν μας τα λέει καλά ο λαλίστατος βουλευτής της ΔΗΜΑΡ (χθες του ΠΑΣΟΚ κι αύριο, ποιός ξέρει ποιού κόμματος) Βασίλης Οικονόμου.
Κάνει κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, όπως αυτή της Παρασκευής, και ζητά να αποδεσμευτούν από την καταβολή του Αγγελιοσήμου οι εκδότες του περιφερειακού Τύπου.
Εμ, βέβαια αφού ο ίδιος με τον αδελφό του είναι εκδότες
τοπικής εφημερίδας στην Αττική κι ως άνθρωποι που βρίσκονται "μέσα στα πράγματα" από τη μια λαμβάνουν κρατική διαφήμιση (έστω και την περιορισμένη που υπάρχει τώρα) και από την άλλη δεν θέλουν να αποδίδουν Αγγελιόσημο. Κρίμα Βασιλάκη γιατί οι δημοσιογράφοι (που κρατούν ζωντανό το Ταμείο τους με το Αγγελιόσημο) σε κράτησαν πολιτικά ζωντανό προ δεκαετίας βάζοντας στο χρονοντούλαπο ένα θέμα που "έκαιγε" απ' όλες τις πλευρές...
Αλήθεια, ο κ. Κουβέλης τι λέει για όλα αυτά;

http://www.lykavitos.gr

Ναρκοθετημένες από αποκαλύψεις τύπου Wikileaks οι κυβερνήσεις Σαμαρά και Αναστασιάδη

Διάχυτη είναι η αίσθηση ότι οι κυβερνήσεις Αναστασιάδη και Σαμαρά είναι εκτεθειμμένες σε αποκαλύψεις τύπου Wikileaks  από διεθνή ΜΜΕ. 

Αυτό συζητούσαν Έλληνες και ξένοι δημοσιογράφοι οι οποίοι βρέθηκαν αυτές τις μέρες στην Κύπρο για να καλύψουν τις εξελίξεις.
Ο Αναστασιάδης προσπαθεί εναγωνίως τις τελευταίες ώρες να καλύψει τις συνέπειες από την έκρηξη που προκάλεσε η αποκάλυψη για την απόδραση κεφαλαίων των πεθερικών του από τις κυπριακές τράπεζες.
«Όσα θα ακολουθήσουν δεν τα βάζει ο νους ακόμη και του πιο υποψιασμένου Κύπριου πολίτη...Κι αυτό γιατί τα αρχεία πολλών δικηγορικών γραφείων του νησιού της Αφροδίτης βρίσκονται στα χέρια ξένων μυστικών υπηρεσιών οι οποίες τα διοχετεύουν μεθοδικά στα ΜΜΕ. Σε συγκεκριμένα δικηγορικά γραφεία της Κύπρου «χώρεσε» η νεώτερη ιστορία της νήσου. Σε γραφεία στελεχών συγκεκριμένων τραπεζών γράφτηκε η οικονομική της ιστορία. Όσο θα ακολουθήσουν θα έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες...». Αυτό άκουγαν οι δημοσιογράφοι στο νησί.
Όσο για την Αθήνα όταν ανοίξει το «Κουτί της Πανδώρας»  θα ισοπεδωθεί το πολιτικό σύμπαν. Ήδη στα γραφεία των διεθνών ΜΜΕ  τα ντοκουμέντα για τις σχέσεις του εγχώριου πολιτικού κατεστημένου με εγχώριους και ξένους ολιγάρχες  καταφθάνουν από διάφορες πηγές κατά ριπάς. 
Η Μέρκελ με τίποτε δεν θάθελε να κλονισθούν οι σημερινές κυβερνήσεις Ελλάδας και Κύπρου όσο πάμε προς τις γερμανικές εκλογές. Μόνο που όπως όλα δείχνουν η Μέρκελ και ο Σόιμπλε θα πληρώσουν ακριβά την πρόσφατη απόφαση του Eurogroup. Ήδη ευρωπαικά κεφάλαια κατευθύνονται στην Αμερική...

Ουρές για τα πειραματικά σχολεία

Οι αριθμοί που καταγράφηκαν την περασμένη Παρασκευή, καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των αιτήσεων για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, ήταν αποκαλυπτικοί. Στις εξετάσεις για την εισαγωγή από τα δημοτικά στα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια, τα οποία συγκεντρώνουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, κατατέθηκαν 3.014 αιτήσεις για τις συνολικά 846 θέσεις. Αντίστοιχα για την εισαγωγή μέσω εξετάσεων από τα γυμνάσια στα πρότυπα πειραματικά λύκεια που διαθέτουν 1.068 θέσεις κατατέθηκαν 1.641 αιτήσεις.

Πρώτη επιλογή τα Ανάβρυτα
Πρώτο στην επιλογή των υποψηφίων είναι το Πειραματικό Σχολείο Αναβρύτων, στο οποίο ωστόσο διαπιστώθηκαν την περασμένη εβδομάδα από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σοβαρά προβλήματα σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής: σοβάδες έπεφταν από τους τοίχους σε αίθουσες που στο παρελθόν είχαν πλημμυρίσει και τα σημάδια της φθοράς ήταν πλέον εμφανή...

Για το γυμνάσιο του Πειραματικού Σχολείου Αναβρύτων κατατέθηκαν 508 αιτήσεις για 81 θέσεις, ενώ για το λύκειό του 236 αιτήσεις για 108 θέσεις. Δεύτερη προτίμηση των υποψηφίων είναι η Ιωνίδειος Σχολή του Πειραιά, από την οποία είχε αποφοιτήσει και ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Στην Ιωνίδειο κατατέθηκαν στο γυμνάσιο 438 αιτήσεις για 108 θέσεις και στο λύκειο 200 αιτήσεις για 108 θέσεις. Τρίτο κατατάσσεται το Βαρβάκειο Πειραματικό Σχολείο, από το οποίο και αποφοίτησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αθανάσιος Κυριαζής. Το γυμνάσιο συγκέντρωσε 389 αιτήσεις για 108 θέσεις και το λύκειο 207 αιτήσεις για 122 θέσεις.

«Η μεγάλη συμμετοχή των μαθητών και η πολυάριθμη υποβολή αιτήσεων για τη δοκιμασία δεξιοτήτων και γνώσεων στα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια είναι η μεγαλύτερη επιβεβαίωση της διαδικασίας αναβάθμισης των σχολείων αυτών»
δηλώνει στο «Βήμα» ο υφυπουργός Παιδείας κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, ο οποίος έχει και την ευθύνη της διαδικασίας. «Η επιλογή αυτή συνδυάζεται με την πολιτική επιλογή που κάναμε από την πρώτη στιγμή να ενισχύσουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία, να προχωρήσουμε άμεσα στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα της δοκιμασίας δεξιοτήτων και γνώσεων» συνεχίζει ο κ. Παπαθεοδώρου.

Προσθέτει ότι η μεγάλη ανταπόκριση από την πλευρά των μαθητών και των οικογενειών τους «είναι το πραγματικό αναζωογονητικό στοιχείο που σηματοδοτεί μια νέα σελίδα για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία».

«Αναζωογονητική η ανταπόκριση»
Ο κ. Παπαθεοδώρου καταλήγει λέγοντας ότι «όπως υπήρξε ανταπόκριση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για συμμετοχή στην αξιολόγηση, έτσι θεωρούμε ως κρίσιμη αντανάκλαση το υψηλό ποσοστό ενδιαφέροντος από την πλευρά των μαθητών για τη δοκιμασία δεξιοτήτων και γνώσεων. Ωστόσο βρισκόμαστε μόνο στην αρχή αυτής της διαδικασίας. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σταθερά ώστε οι επιλογές αυτές να διαμορφώσουν μια νέα κουλτούρα για τα δημόσια σχολεία της αριστείας και της καινοτομίας, που δεν θα αφορά μόνο τα πρότυπα πειραματικά σχολεία αλλά και τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία».

Μεγάλος ανταγωνισμός
Ανοιξε η αγορά των φροντιστηρίων με πακέτα €400

«Οι γονείς θέλουν για τα παιδιά τους ένα καλύτερο σχολείο και αυτό σαφώς εισάγει το στοιχείο του ανταγωνισμού στη δημόσια εκπαίδευση» λέει στο «Βήμα» καθηγητής πειραματικού σχολείου στην πρωτεύουσα. «Είναι λογικό στην περίοδο που διανύουμε να καταγράφεται μεγάλη ζήτηση. Το ερώτημα είναι αν η Πολιτεία θα την υποστηρίξει και σε επίπεδο παροχών και υλικοτεχνικών υποδομών» συμπλήρωσε.

Πώς όμως αντιμετωπίζουν οι γονείς υποψηφίων για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία αυτό το θέμα;
«Λίγη ώρα νωρίτερα μίλησα με κυρία που έκανε αίτηση για να δώσει το παιδί της εξετάσεις για την Α' Γυμνασίου. Πήρε αριθμό προτεραιότητας 354 και πίσω απ' αυτή υπήρχε σειρά με περισσότερα από 20 άτομα» λέει μητέρα υποψήφιας για πειραματικό λύκειο στα βόρεια προάστια, η οποία μίλησε στο «Βήμα» την περασμένη εβδομάδα. 
«Ως τώρα δηλαδή σε ένα σχολείο είχαν κάνει αίτηση πάνω από 370 άτομα και αναφέρομαι μόνο για το γυμνάσιο» συνέχισε. «Οπως καταλαβαίνετε αυτό μας δημιουργεί μεγάλο άγχος, καθώς πρόκειται για μια άγνωστη εξέταση, χωρίς συγκεκριμένη ύλη και με μεγάλο ανταγωνισμό. Ηδη λειτουργούν πολλά φροντιστήρια σε όλη την Αττική και ιδιαίτερα σε περιοχές που έχουν κοντά τους πειραματικά σχολεία» αναφέρει.

«Εγώ προσωπικά έλαβα διαφημιστικό φροντιστηρίων που το μοίραζαν έξω από τα σχολεία. Μέσα στον φάκελο υπήρχαν δείγματα από διαγωνίσματα για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά...»
σημειώνει με νόημα. Τα δείγματα αυτά βέβαια δεν αποτελούν ύλη των εξετάσεων, αλλά μάλλον αυτό που κρίθηκε ως πιθανόν να εξεταστεί.
Πολλά φροντιστήρια πάντως, οι εκπρόσωποι των οποίων είδαν πεδίον δόξης λαμπρό, ξεκινούν μαθήματα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο με τρίωρα ή τετράωρα μαθήματα, ενώ υπόσχονται «προσομοίωση» των διαγωνισμών. Η έρευνα που έκανε «Το Βήμα» σε κεντρικά φροντιστήρια της χώρας απέδειξε ότι τα τρίωρα ή τετράωρα μαθήματα χρεώνονται γύρω στα 100 με 150 ευρώ, ενώ ένα πακέτο περίπου 70 ωρών χρεώνεται στα 400 ευρώ.

«Καταλαβαίνουμε ότι οι δουλειές έχουν πέσει, αλλά τα πειραματικά σχολεία δεν είναι η νέα αγορά»
έλεγε στο «Βήμα» ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας που επαναλάμβανε ότι θα εξεταστούν οι γενικές γνώσεις των μαθητών. Οι εξετάσεις θα γίνουν στις 20 Ιουνίου για την εισαγωγή στα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια και στις 25 Ιουνίου για τα πρότυπα πειραματικά λύκεια.

Από τη διαδικασία δεν έλειψαν και οι αιτήσεις για... εξαιρέσεις, καθώς οι νυν φοιτούντες στα πειραματικά σχολεία αντιδρούν και σε σχολεία όπως η Ευαγγελική Σχολή Νέας Σμύρνης τα παιδιά έκαναν κατάληψη που έληξε την Παρασκευή, ζητώντας οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου να μην εξεταστούν για την εισαγωγή τους στο πειραματικό λύκειο με το επιχείρημα ότι δεν είναι δίκαιο «να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον».

Σε απεργιακή ετοιμότητα οι ναυτικοί σε όλη τη χώρα

Φουρτούνες στα λιμάνια την ερχόμενη εβδομάδα καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει προκηρύξει 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τετάρτη 3 Απριλίου με αφορμή την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Εν όψει της κινητοποίησης την Δευτέρα 1η Απριλίου στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο της ΠΝΟ στην οδό Κολοκοτρώνη στον Πειραιά, κοινή σύσκεψη συνδικαλιστικών φορέων στο τομέα της Ναυτιλίας.

Εν τω μεταξύ από την Τετάρτη έχει ξεκινήσει στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η επεξεργασία και εξέταση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Η επεξεργασία του νομοσχεδίου αναμένεται να συνεχιστεί την Τρίτη 2 Απριλίου.  

Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση εκφράστηκαν οι απόψεις αρμοδίων φορέων ενώπιον των μελών της Επιτροπής.

Πρώτος το λόγο πήρε ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «είμαστε υπέρ της άρσης του νομοσχεδίου πέρα για πέρα και αυτό το συζητήσαμε και το έχουμε επαναλάβει και στο υπουργείο και παντού».

Ο κ. Χαλάς για την ποντοπόρο Ναυτιλία σημείωσε πως «κατά τη γνώμη μας επέρχεται ευθεία κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπογράφει σύμβαση για όλο το πλήρωμα και δεν μπορεί να ξεχωρίζει το κατώτερο πλήρωμα από το ανώτερο πλήρωμα. Αυτό, όπως είναι, λέει ότι όταν δεν υπάρχει σύμβαση, προχωρούν στις ατομικές συμβάσεις, όμως θεωρούμε ότι ξεκάθαρα καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Αναφερόμενος στην ανεργία των ναυτικών επεσήμανε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν «οι εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί αυτή τη στιγμή δεν είναι παραπάνω από 16.000 με 17.000. Εξ αυτών, οι 12.000 είναι άνεργοι αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς, όχι μονάχα φυτοζωεί, δεν ζει, καθώς συντηρούνται με τα εκκλησιαστικά συσσίτια και με τη βοήθεια του Θεού».

Για το θέμα της 10μηνης απασχόλησης ο κ. Χαλάς επανέλαβε την άποψη ότι καταργείται και συμπλήρωσε «προηγουμένως ήταν ξεκάθαρο ότι το πλοίο μπορεί για δυο μήνες να κάνει την ετήσια επιθεώρηση. Επομένως, 10 μήνες μένανε για να κάνει ταξίδια. Έδινε το δικαίωμα όμως, για ένα μήνα μετά εάν έχει το ιδιαίτερο να το κάνει. Αλλά, το πλήρωμα θα έμενε μέσα, το πλοίο θα ήταν στελεχωμένο. Εδώ τώρα, του δίνει 45 ημέρες, χωρίς να στελεχώνει το πλοίο με το πλήρωμα του. Αυτό θα πει κατευθείαν κατεβαίνουμε στους 8,5».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος τόνισε ότι όσα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο θίγουν θεμελιακά δικαιώματα των ναυτεργατών και των εργαζομένων στους φορείς της Ναυτιλίας.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης είπε χαρακτηριστικά «λυπούμαστε γιατί στο νομοσχέδιο δεν επιχειρούνται θαρραλέες αλλαγές τις οποίες είχαμε προτείνει και μέρος μόνο των προτάσεων μας υλοποιείται ουσιαστικά με το νομοσχέδιο που κατατίθεται για συζήτηση. Παραμένει ανώτατη τιμολόγηση, η ακτοπλοΐα παραμένει ποινικοποιημένη σε όλο της το φάσμα, επιβάλλονται υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, τις οποίες τα πλοία δεν μπορούν πια να αντέξουν».  

Επίσης αναφέρθηκε στην άσχημη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις λέγοντας «τα τρία τελευταία χρόνια οι ζημιές θα ξεπεράσουν τα 850 εκατομμύρια, ενώ η κίνηση πέφτει συνεχώς και δυστυχώς και τη φετινή περίοδο αντιμετωπίζουμε προβλήματα μείωσης της κίνησης η οποία ξεπερνάει το 20% τη χειμερινή περίοδο».

Αμέσως μετά ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Ιωάννης Μαχαιρίδης, ο οποίος εκπροσωπούσε την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας, πρότεινε «κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, να υπάρχει απρόσκοπτη σύνδεση και εφοδιασμός των νησιών σε περιόδους όπου παρατηρείται εργασιακή ένταση…Πρέπει να υπάρχει το μίνιμουμ, στοιχειωδώς, έστω κάτι να υπάρχει, προκειμένου να μην αισθανόμαστε ότι έχουμε, αν θέλετε, αυτό το φαινόμενο του πλήρους αποκλεισμού».

Ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και δήμαρχος Αμφιλοχίας Απόστολος Κοιμίσης τόνισε ότι στο νομοσχέδιο υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης ενώ ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας Τρύφωνας Γρυπαίος εξέφρασε την αντίθεση του στη μετατροπή της Πλοηγικής Υπηρεσία από δημόσια σε Ανώνυμη Εταιρεία.  

Για τη στρατηγική ανάπτυξη των λιμανιών μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος Γιώργος Ανωμερίτης λέγοντας ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το ευρωπαϊκό μοντέλο. «Το οποίο μοντέλο και η θεσμική προσαρμογή του με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων πρέπει να έχει μέτοχο το Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια, το ναυτιλιακό και τουριστικό επιχειρηματικό κεφάλαιο και τις εταιρείες logistic, αλλά δεν μπορεί να είναι ούτε ιδιωτικό μονοπώλιο, αλλά ούτε και εκατό τοις εκατό κρατικό μονοπώλιο. Πιστεύω ότι αυτή η κατεύθυνση, η οποία συμπεριελήφθη ακόμα και στο Μνημόνιο 3, αποτελεί μονόδρομο, διότι τα λιμάνια είναι λιμάνια πολλών επιχειρήσεων, πολλών αρμοδιοτήτων και πολλών λειτουργιών» σημείωσε ο κ. Ανωμερίτης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης εξέφρασε την ευαρέσκεια του διότι, όπως είπε, το νομοσχέδιο επαναφέρει τη Ναυτιλία εκεί που ανήκει.

Συνεχίζεται η δίκη για το ναυάγιο του «Sea Diamond»

Με την κατάθεση των επόμενων μαρτύρων οι οποίοι σύμφωνα με το βούλευμα της εισαγγελίας είναι οι δικαστικοί πραγματογνώμονες συνεχίστηκε τη Δευτέρα 1η Απριλίου η δίκη που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά για το ναυάγιο του πλοίου «Sea Diamond».

Εν τω μεταξύ ανακοίνωση για τη διαχείριση του ναυαγίου εξέδωσε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».

Σχετικά με την τοποθέτηση πλωτού φράγματος που παρακολουθείται καθημερινά από ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος αναφέρουν πως δεν είναι ικανό «να μαζέψει όλους τους τοξικούς ρύπους που έχει μέσα του και απελευθερώνει κατά καιρούς το ναυάγιο. Oσο θα συνεχίζεται η διάβρωση του "Sea Diamond" με μήκος 147 μέτρα και σε βάθος 120 μέτρων περίπου όπου βρίσκεται, δεν θα είναι ποτέ ικανό το πλωτό φράγμα να συλλέγει όλους τους διαφυγόντες ρύπους καθώς αυτοί διασκορπίζονται σε διάφορες κατευθύνσεις μέσα στη θάλασσα».

Τα μέλη της Επιτροπής υποστηρίζουν επίσης ότι η διαδικασία της απορρύπανσης μέσα και γύρω από το πλωτό φράγμα γίνεται με πολυεστερική βάρκα και πως δεν υπάρχει «ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος».

Σημειώνουν ακόμη ότι συχνά παρατηρούνται «διαρροές ελαιωδών μειγμάτων να ξεπερνούν το φράγμα και να παρασύρονται προς διάφορες κατευθύνσεις μέσα στην καλντέρα της Σαντορίνης. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτά είναι "γυαλάδες", αλλά είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για παράγωγα του πετρελαίου που προέρχονται από το ναυάγιο του "Sea Diamond"».

Στην ανακοίνωση εκφράζουν τον φόβο τους πως «όταν θα τελειώσει η δικαστική διαδικασία, και αν τυχόν τελικά αποφασιστεί πως για όλα έφταιγε ο χάρτης που είχε εκδώσει η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, τότε όλοι θα σταματήσουν να ασχολούνται με το ναυάγιο της Σαντορίνης και θα αφεθεί να σαπίζει μέσα στην όμορφη και μοναδική στον κόσμο καλντέρα της. Σε αυτό το μνημείο φυσικού κάλλους με τα εκατομμύρια των επισκεπτών κάθε χρόνο».

Επιπλέον τα μέλη της Επιτροπής καταγγέλλουν ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει εγκατάσταση πλωτού τηλεμετρικού σταθμού, ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα την ύπαρξη σημαντικής διαφυγής πετρελαίου και θα στέλνει τα αποτελέσματα σε κεντρικό υπολογιστικό σύστημα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας όπως είχε προαναγγείλει το ΥΠΕΚΑ.

Τέλος τονίζουν πως «για τους κατοίκους της Σαντορίνης, μοναδική και οριστική λύση αποτελεί η ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου του "Sea Diamond" από τη θάλασσά μας και επαναφορά του φυσικού περιβάλλοντος στην προτέρα κατάστασή του».

Εξετάζει ο ΟΑΣΘ την μείωση των τιμών στα εισιτήρια

Μέσα στον επόμενο μήνα, επιτροπές που συγκροτούνται από τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών και η αντίστοιχη επιτροπή του ΟΑΣΘ, θα εξετάσουν τα θέματα της επιδότησης εισιτηρίων για τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων και της δωρεάν μετακίνησης όσων είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους ανέργων του ΟΑΕΔ.
Τη διαβεβαίωση αυτή παρείχε, μιλώντας στη Ραδιοεφημερίδα του Fm ...
100 και στο δημοσιογράφο Δ. Ι. Ασπροπούλη, ο πρόεδρος της διοίκησης του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.
Ο κ. Στεφανίδης είπε πως περιμένει από τις αρμόδιες επιτροπές να δείξουν την ανάλογη ευαισθησία και υπογράμμισε πως, ο ίδιος, με εντολή διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, ακυρώνει όσα πρόστιμα επιβάλλονται σε βεβαιωμένους ανέργους, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα αστικά λεωφορεία χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.
Ο πρόεδρος της διοίκησης του ΟΑΣΘ δεν απέκλεισε την μείωση του κομίστρου, αν και έθεσε ως προϋπόθεση να μηδενιστεί η λαθρεπιβίβαση. «Αν πλήρωναν όλοι το εισιτήριό τους, θα συζητούσαμε μείωση της τιμής», είπε. Πρόσθεσε πως ο αριθμός των επιβατών του ΟΑΣΘ έχει αυξηθεί κατά 7% το τελευταίο χρονικό διάστημα.
πηγή : salonikanews.com

Χρόνια Πολλά κυρ Φώτη !!

Σήμερα γιορτάζουν οι ψεύτες 







1000 «έξυπνες» στάσεις στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ

Άμεση ενημέρωση για τους χρόνους δρομολογίων όπως ακριβώς γίνεται και στους σταθμούς του Τραμ και του Μετρό θα έχουν την δυνατότητα να απολαμβάνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα και οι...
επιβάτες που χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς υποβλήθηκαν οι τελικές δεσμευτικές προσφορές στο διαγωνισμό του ΟΑΣΑ για την τηλεματική της εταιρίας «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ ΑΕ) με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση ενός ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τις «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ».

Συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες, που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Έργο Τηλεματικής ως έργο ΣΔΙΤ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΑΠΟ ΒΑΓΟΝΙ ΤΡΑΜ

Στο πλαίσιο του έργου ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το ελληνικό δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

Οι προσφορές που υποβλήθηκαν είναι από τις εταιρίες:

1. INTRASOFT INTERNATIONAL – INTRAKAT
2. ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – UNI SYSTEMS

Άμεσα προχωράει η τεχνική αξιολόγηση και αν δεν υπάρξουν ενστάσεις εντός Απριλίου 2013 θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές και θα αναδειχθεί ανάδοχος.

Έρχεται το Ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών και για το αυτόματο σύστημα κομίστρου (ηλεκτρονικό εισιτήριο) που θα επιτρέπει την αξιοποίηση των πλέον συγχρόνων τεχνολογιών για την τιμολόγηση των υπηρεσιών και την συλλογή του κομίστρου. Τμήμα του συστήματος θα είναι και οι μπάρες. Συμπληρωματικά με την εντατικοποίηση των ελέγχων για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής, που βρίσκεται σε εφαρμογή και αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, η υλοποίηση των παραπάνω έργων θα αποτελέσει ουσιαστική αναβάθμιση των υπηρεσιών των συγκοινωνιών αλλά και εξασφάλισης των εσόδων τους.

exelixeis.gr

Σχέδιο με 12.500 δημόσιους υπάλληλους που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα έστειλε η κυβέρνηση στην Τρόικα

- Επιμένει η τρόικα να πάρει λίστα απολύσεων ως τον Ιούνιο
- 5.500 απολύσεις ως το 2014 “βλέπει” οι κυβέρνηση
- Δείτε ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι και από που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα

Πριν σχεδόν δύο εβδομάδες οι τροϊκανοί πήραν στα χέρια τους τη λίστα, το πρώτο ολοκληρωμένο σχέδιο της κυβέρνησης για την διαθεσιμότητα των υπαλλήλων στο Δημόσιο.
Πρόκειται για 12.500 υπαλλήλους που θα βγουν εκτός Δημοσίου ως τον Ιούνιο και για τους επόμενους 12 μήνες θα αμείβονται με το 75% του μισθού τους.
Οι πληροφορίες, καθώς δεν υπάρχει τίποτα επίσημο από τη στιγμή που δεν έχει πάρει την απάντηση της τρόικας, λένε ότι αυτοί οι 12.500 υπάλληλοι θα προκύψουν ως εξής:
2.500 από τα υπουργεία
800 από τους οργανισμούς που καταργούνται
3.300 από τις συγχωνεύσεις οργανισμών και φορέων
5.500 μετά τα νέα οργανογράμματα της γενικής διοίκησης, κυρίως από τους ΟΤΑ.

Ωστόσο η τρόικα επιμένει να ζητά απολύσεις. Σε αυτό η κυβέρνηση έχει επίσης απάντηση. Υπολογίζεται μάλιστα από το υπουργείο ένας αριθμός περί τους 5.500 υπαλλήλους, αλλά με βάση το νόμο είναι αδύνατο να απολυθούν ακόμη και ως τα τέλη του 2013.
Η πρόβλεψη της κυβέρνησης είναι ότι ο αριθμός αυτός των υπαλλήλων θα έχει απομακρυνθεί ως τα τέλη του 2014.

Πως θα προκύψει αυτός ο αριθμός;
Μέσω επίορκων, κοπανατζήδων και υπαλλήλων που έχουν κάνει χρήση πλαστών στοιχείων και εγγράφων.
Μάλιστα για να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες και να εντοπιστούν ειδικά εκείνοι που έχουν πλαστογραφήσει έγγραφα οι πρώτοι φάκελοι που θα περάσουν από κρησάρα θα είναι εκείνοι των υπαλλήλων που θα βγουν σε διαθεσιμότητα ώστε εάν προκύψουν στοιχεία σε βάρος τους να είναι πιο εύκολη η απομάκρυνσή τους.

Όλα αυτά βέβαια είναι υπό την αίρεση της τρόικας η οποία πριν μερικές μόλις ημέρες στις αρχές του περασμένου μήνα απέρριψε σχεδόν στο σύνολό του το σχέδιο του υπουργείου.

Αυτοκτόνησε τελικά ο 58χρονος που έπεσε στις ράγες του Μετρό στους Αμελόκηπους Πηγή: Αυτοκτόνησε τελικά ο 58χρονος που έπεσε στις ράγες του Μετρό στους Αμελόκηπους

Μόνος του έπεσε τελικά ο 58χρονος άνδρας στις ράγες του Μετρό στο σταθμό των Αμπελοκήπων όπως κατέγραψαν οι κάμερες ασφαλείας του σταθμού. Αρχικά δεν είχε γίνει γνωστό πως βρέθηκε ο άτυχος άνδρας στις γραμμές του τρένου, την ώρα που ο συρμός πλησίαζε στο σταθμό.
Μάλιστα ο μηχανοδηγός προσπάθησε να ακινητοποιήσει αμέσως τον συρμό, ωστόσο δεν πρόλαβε με αποτέλεσμα ο 58χρονος να εγκλωβιστεί κάτω από το τρένο.
Τελικά οι πυροσβέστες τον απεγκλώβισαν νεκρό μετά από λίγη ώρα. Λόγω της διακοπής των δρομολογίων στον σταθμό των Αμπελοκήπων η κυκλοφορία της γραμμής τρία γίνεται από Αιγάλεω έως Μέγαρο Μουσικής και από Κατεχάκη μέχρι Αεροδρόμιο.

Η ΤΡΟΙΚΑ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ 2011 ΦΟΡΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ!

Οι κυπριακές τράπεζες δεν αποτελούν την εξαίρεση στον κανόνα που λέει ότι «οι καταθέσεις δεν πειράζονται». Κι αυτό γιατί, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Καθημερινή», αντιπροσωπεία της Τρόικα είχε συζητήσει σοβαρά με τις ελληνικές αρχές την πιθανότητα να οδηγηθούν σε «κούρεμα», στο πλαίσιο του ελληνικού PSI, οι καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ των ελληνικών τραπεζών Proton και ΑΣΠΙΣ, που δεν εθεωρούντο και δεν ήταν «συστημικές».

Tότε, ωστόσο, την άνοιξη του 2011, πρυτάνευσαν, περισσότερο λογικές, δεύτερες σκέψεις. Οτι, δηλαδή, ακόμη και η χρεοκοπία «μη συστημικών» τραπεζών, ενδεχομένως να επιτάχυνε την κατάρρευση των συστημικών, που στο πλαίσιο του «κουρέματος» των ομολόγων αγωνίζονταν για την κεφαλαιακή τους επάρκεια.

Ωστόσο, η Τράπεζα Κύπρου και η Λαϊκή Τράπεζα δεν αποτελούν τα μοναδικά ευρωπαϊκά πιστωτικά ιδρύματα για τα οποία συζητήθηκε ο «ξαφνικός θάνατος». Γιατί από τότε που η Ανγκελα Μέρκελ, ως καγκελάριος, και ο σημερινός αντίπαλός της για την Καγκελαρία σοσιαλδημοκράτης Πέερ Στάινμπρουκ, ως υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης του μεγάλου συνασπισμού, εμφανίσθηκαν από κοινού στην τηλεόραση ένα Σαββατοκύριακο μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers για να εγγυηθούν τις καταθέσεις, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και η Ευρώπη δεν έχει απαντήσει ακόμη στα ερωτήματα.

Φοβούνται οι Ελληνες για τις καταθέσεις τους

Την ώρα που η κυβέρνηση διαβεβαιώνει με όλους τους τρόπους ότι δεν τίθεται θέμα «κουρέματος» στις ελληνικές καταθέσεις, οι πολίτες μετά τις δραματικές αποφάσεις για τη διάσωση της κυπριακής οικονομίας πιστεύουν ο κίνδυνος να εφαρμοστεί το «κούρεμα» και στην Ελλάδα είναι ορατός.

Σε δημοσκόπηση της MRB που δημοσιεύει η Realnews, έξι στους δέκα Ελληνες φοβούνται «κούρεμα» καταθέσεων και στη χώρα μας.

Το ποσοστό που απαντά μάλλον ή σίγουρα «ναι» στον κίνδυνο να «κουρευτούν» οι καταθέσεις φτάνει στο 61%, ενώ 72,9% όσων ρωτήθηκαν εκτιμούν ότι δεν υπάρχουν κόμματα στην Βουλή που να τους έχουν πείσει ότι διαθέτουν plan B για έξοδο της χώρας από την κρίση σε περίπτωση ρήξης με την Τρόικα.

Το μοντέλο της Δανίας

Μία μικρή χώρα εκτός ευρώ, η Δανία, που εξακολουθεί να διατηρεί το δικό της νόμισμα, είχε προλάβει με το γνωστό πρακτικό πνεύμα που διακρίνει τους Σκανδιναβούς να υιοθετήσει το 2010 τον τροποποιημένο νόμο για τη σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος. Αυτός εγγυάται τις καταθέσεις έως 100.000 ευρώ σε 133 τράπεζες της χώρας, αλλά η συμμετοχή δεν είναι υποχρεωτική. Οποια τράπεζα θέλει, συμμετέχει και πληρώνει για την ασφάλιση των καταθέσεων. Οποια δεν θέλει, μένει απέξω, αλλά είναι λιγότερο ελκυστική για τους καταθέτες.

Ταυτόχρονα, οι Δανοί δημιουργούν κατά το ιρλανδικό πρότυπο έναν οργανισμό που προχωράει στην εκκαθάριση των προβληματικών τραπεζών, στις οποίες οι καταθέσεις πάνω από 100.000 ευρώ δεν είναι ασφαλισμένες. Το 2011 οι Δανοί οδηγούν δύο τράπεζες, την Αμαγκερμπάνκεν και Φιόρντμπανκ Μορς, σε πτώχευση, την «πληρώνουν» οι καταθέτες άνω των 100.000 ευρώ αλλά και οι δανειστές αυτών των τραπεζών, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση ολόκληρου του τραπεζικού τομέα στη Δανία.