EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Πρώτη καταδίκη Τσοχατζόπουλου

Σε ποινή κάθειρξης οκτώ ετών, χωρίς αναστολή, και χρηματικό πρόστιμο 520.000 ευρώ καταδικάστηκε ο πρώην υπουργός Άκης Τσοχατζόπουλος για ανακριβή δήλωση «πόθεν έσχες». Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων αποφάσισε μάλιστα, τη δήμευση του περιβόητου ακινήτου στην οδό Αρεοπαγίτου.
Της Αντωνίας Ξυνού
Συγκεκριμένα, το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον προσωρινά κρατούμενο για άλλη υπόθεση, Άκη Τσοχατζόπουλο, κατά πλειοψηφία, καθώς ένα μέλος είχε την άποψη ότι υπήρχε πραγματική πλάνη από πλευράς κατηγορουμένου. Την ίδια ώρα, κατά πλειοψηφία (πάλι δύο προς ένα) αποφασίστηκε ότι δεν συντρέχει λόγος ελαφρυντικών περιπτώσεων.

Άμεση ήταν η αντίδραση του Άκη Τσοχατζόπουλου, που από το εδώλιο δήλωσε στους δημοσιογράφους: "Πρόκειται περί απόφασης η οποία παρόλο που έχει το θετικό στοιχείο ότι είναι 2 προς έναν και αυτό δείχνει ότι υπάρχουν δυνάμεις στο χώρο της Δικαιοσύνης που αντιστέκονται, εντούτοις είναι μια νομική δίωξη με πολιτικό μανδύα συνεχίζοντας με συνέπεια τις με άνωθεν εντολές πολιτικές διώξεις της περασμένης χρόνια που έζησα από το χώρο του κοινοβουλίου. Δεν αποδέχομαι αυτή την απόφαση ως δημοκρατικός πολίτης. Με το νόμο του 2003 θέλανε να δώσουμε σε μια σειρά κοινωνικών ομάδων του δημοσίου (βουλευτές, δικαστές, ιδιοκτήτες ΜΜΕ) τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν διαφάνεια για τους ίδιους. Ήταν μια ενίσχυση της δημοκρατία. Δυστυχώς σήμερα όχι μόνο δεν προωθήθηκε η δημοκρατία αλλά σκεπάστηκε, κουκουλώθηκε η αλήθεια και η πραγματικότητα. Αυτό οδηγεί σε νομική αστοχία. Πρόκειται για απαράδεκτη απόφαση κατά της οποίας θα προσφύγουμε".

Εισαγγελέας: Ένοχος

Είχε προηγηθεί η πρόταση του εισαγγελέα Εφετών, κ. Βρακατσέλη, ο οποίος υποστήριξε ότι οι πράξεις που βαραίνουν τον πρώην υπουργό έχουν τελεστεί και για το λόγο αυτό θα έπρεπε να κηρυχθεί ένοχος. Μεταξύ άλλων, ο εισαγγελικός λειτουργός επεσήμανε ότι "η διατύπωση του νόμου περί "πόθεν έσχες" του 2003 είναι σαφέστατη, παρά το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος πίστευε ότι δεν είχε υποχρέωση να δηλώσει στο "πόθεν έσχες" του 2010 το ακίνητο".

Κατά την απολογία του, ο Άκης Τσοχατζόπουλος ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για πραγματική πλάνη, καθώς δεν γνώριζε την αλλαγή του Νόμου το 2003, σύμφωνα με τον οποίο όφειλε να δηλώνει την περιουσιακή κατάστασή του έως και τη στιγμή που υπέβαλε τη δήλωση, και όχι με βάση το τι ανέφερε στην εφορία. Λίγη ώρα, αργότερα βέβαια υποστήριξε ότι είχε ψηφίσει ο ίδιος στη Βουλή το νόμο αυτό.

Κατηγορούμενος: "Δεν ακολούθησα την νέα πρακτική που διαχώρισε τη φορολογική δήλωση από αυτή του πόθεν έσχες. Αυτό οφείλεται σε άγνοια"
Πρόεδρος: "Δεν ήσασταν τόσα χρόνια βουλευτής; Δεν σας αφορούσε ο νόμος;"
Κατηγ: "Κι επειδή; Έχουμε συνεργάτες, λογιστές"
Πρ:. "Εσείς δηλώνετε"
Κτγ. "Ναι αλλά αυτή ήταν η πρακτική. Αυτή είναι η αλήθεια"
Πρ: "Σας κάλεσαν από τη Bουλή και αρνηθήκατε"
Κτγ: "Δεν είναι έτσι. Πήγα κατόπιν καλέσματος και τους είπα ότι εφαρμόζω αυτή τη διαδικασία"

Μάλιστα, στράφηκε κατά των πρώην συναδέλφων του, αναφέροντας: «Υπάρχει λόγος που το 2010 έγινα θέμα. Τόσο ο Βαλυρακης όσο και ο Αργύρης συζητούσαν λόγω εξεταστικής την κίνηση των λογαριασμών. Στη συνέχεια ζητούσαν λογαριασμούς παλαιότερων ετών και μάλιστα έφτασαν να μου ζητήσουν από το 1981. Ήταν πολύ δύσκολη διαδικασία... Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο. Όλη η διαδικασία ήταν η πίστη μου ότι 30 χρόνια έκανα το ίδιο. Δεν είχα τίποτα να κρύψω. Αυτοί οι κύριοι ήθελαν να με εμπλέξουν με τη δικαιοσύνη. Γιατί δεν τους έβγαιναν οι άλλες υποθέσεις που είχαν στα χέρια τους. Η πρακτική έλεγε ότι έπρεπε να καλέσουν τους
συνεργάτες μου ή εμένα. Δεν το έκαναν. Τον Ιούνιο του 2010 τους τα πήγα όλα. Δεν αγόρασα τριώροφο, αλλά διαμέρισμα σε τριώροφο. Έγινε μια καμπάνια επίθεσης εναντίον μου. Στήθηκε ένα στόρι που συνεχίζεται έως σήμερα. Ξαφνικά βρέθηκα κατηγορούμενος στην υπόθεση της Siemens ενώ δεν είχα καμία σχέση. Η επιτροπή δεν είχε βρει τίποτα. Μπήκα τελευταίος στο πόρισμα. Μπήκα με εντολή του ΠΑΣΟΚ. Υπήρχε γραμμή, εντολή άνωθεν. Αυτή η εντολή δόθηκε και στη Βουλή και στη Δικαιοσύνη και στους δημοσιογράφους. Δεν υπάρχει κακουργηματική συνέπεια αν δεν δηλώσεις εγκαίρως».

Τα παρελκόμενα

Η συνήθεια που είχε ο πρώην υπουργός μα βάζει το χέρι στην τσέπη ενώ μιλούσε, προφανώς κατά τη βουλευτική του θητεία, κατέληξε στη δικαστική αίθουσα σε αντιπαράθεση με τον εισαγγελέα της έδρας.
Εισαγγελέας: Για δικονομικούς λόγους όχι το χέρι στη τσέπη. Μήπως μπορεί ο κατηγορούμενος να βγάλει το χέρι από τη τσέπη;
Τσοχατζόπουλος: Λυπάμαι, αυτό είναι έλλειψη σεβασμού. Με ενοχλεί αυτή η παρέμβασή σας. Δεν καταλαβαίνω το λόγο.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το κατηγορητήριο, φέρεται να υπήρξε παράλειψη δήλωσης το 2006 καταθέσεων, μετοχών και αξιογράφων συνολικής αξίας περίπου 47.000 ευρώ, παράλειψη δήλωσης το 2007 ποσών περίπου 33.000 ευρώ από καταθέσεις και επενδυτικά προϊόντα και το 2008 καταθέσεων 20.000 ευρώ. Επίσης, οι κατηγορίες αφορούν και στην παράλειψη δήλωσης το 2009 της αγοράς από την επίσης προφυλακισμένη σύζυγό του Βίκυ Σταμάτη, του ακινήτου στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το οποίο πλέον έχει δεσμευτεί με απόφαση του ανακριτή της υπόθεσης του λεγόμενου «μαύρου πολιτικού χρήματος» για τους εξοπλισμούς.

enet.gr

Πώς έφαγαν 10 εκατ. στο ΚΑΤ από τα οστικά μοσχεύματα

Υπερτιμολογήσεις και προμήθειες με αδιαφανείς διαδικασίες οστικών μοσχευμάτων, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στο ΚΑΤ την περίοδο 2009-2010, ζημιώνοντας το νοσοκομείο με πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ, διαπιστώνουν σε έκθεση-σοκ οι επιθεωρητές Υγείας.
Μέσα σε μία διετία (2009-2010) το ΚΑΤ ζημιώθηκε 10 εκατ. ευρώ από το σκάνδαλο με τα οστικά μοσχεύματα, που αποκαλύπτει η έκθεση των επιθεωρητών Υγείας Με το πόρισμά τους οι επιθεωρητές ζητούν να παραπεμφθούν πειθαρχικά οι πρώην διοικητές και ο υποδιοικητής του νοσοκομείου για την επίμαχη χρονική περίοδο, οι διευθυντές των ορθοπεδικών κλινικών, η προϊσταμένη του τμήματος Κεντρικής Αποστείρωσης και νυν τομεάρχης Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, η διευθύντρια της Διοικητικής Υπηρεσίας, η υποδιευθύντρια της Οικονομικής Υπηρεσίας και ο προϊστάμενος του Οικονομικού Τμήματος. Παράλληλα, η έκθεση ελέγχου έχει διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών και στο ΣΔΟΕ, ώστε το τελευταίο να προχωρήσει στο άνοιγμα των τραπεζικών τους λογαριασμών και στη διασταύρωση των περιουσιακών στοιχείων για ενδεχόμενη διάπραξη οικονομικών αδικημάτων και παραβάσεων εις βάρος του Δημοσίου (με το ερώτημα του αδικαιολόγητου πλουτισμού). Τέλος, ζητείται να επιμεριστούν και να αναζητηθούν από τους υπευθύνους του Οικονομικού Τμήματος του ΚΑΤ τα ποσά με τα οποία ζημιώθηκε το νοσοκομείο.

Το σύστημα
Προμήθειες... χωρίς όριο: Στο πόρισμα 80 σελίδων των επιθεωρητών Υγείας παρατίθενται πλήθος στοιχείων για τον τρόπο που λειτουργούσε στο ΚΑΤ το σύστημα παραγγελίας - προμήθειας, παραλαβής, διαχείρισης, κοστολόγησης και χρέωσης των υλικών οστεοσύνθεσης, αρθροπλαστικής, βαλβίδων υδροκεφαλίας, ενδοφακών κ.λπ., με οικονομική επιβάρυνση που τελικώς ξεπέρασε για τα ασφαλιστικά ταμεία τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό που διακρίνει κανείς αναγιγνώσκοντας την έκθεση ελέγχου των επιθεωρητών είναι μια χαώδης και χωρίς όριο κατάσταση που επικρατούσε σε υπηρεσίες του νοσοκομείου και έχει να κάνει από τον τρόπο έγκρισης και παραλαβής των οστικών μοσχευμάτων και τη διαχείρισή τους, μέχρι την κατευθυνόμενη ανάθεσή τους, όπως διαπιστώνεται από γιατρούς, σε «φίλιες» προμηθεύτριες εταιρείες ενδεχομένως έναντι ανταλλαγμάτων.
Δεν υπήρχε προέγκριση για αγορές υλικών: «Δεν τηρούνταν καμιά διαδικασία προέγκρισης της δαπάνης πριν από την επέμβαση, επισημαίνουν οι επιθεωρητές, γεγονός που τελικά επέτρεπε στα ιατρικά στελέχη του νοσοκομείου να επιβάλλουν στην πράξη προκαθορισμένες επιλογές και να προσανατολίζουν την ανάθεση προμήθειας με απ' ευθείας ανάθεση στις προτεινόμενες εταιρείες. Αντίθετα, πριν από την επέμβαση θα έπρεπε να υποβαλλόταν αίτημα χορήγησης υλικού, να συντασσόταν η ιατρική γνωμάτευση και να εγκριθεί αρμοδίως έχοντας τη σύμφωνη γνώμη του τμήματος Οικονομικού».

Χωρίς κανόνες φύλαξης τα μοσχεύματα: «Η απογραφή των μοσχευμάτων που φυλάσσονταν στο χώρο της Κεντρικής Αποστείρωσης γινόταν πλημμελώς τόσο από το αρμόδιο γραφείο διαχείρισης υλικού όσο και από το τμήμα Κεντρικής Αποστείρωσης. Συγκεκριμένα στο τμήμα Αποστείρωσης δεν τηρούνταν με νόμιμο τρόπο βιβλίο χρέωσης μοσχευμάτων, αριθμημένο και νομίμως θεωρημένο, αλλά η κίνηση του υλικού γινόταν με αυτοσχέδιο τρόπο, με τήρηση προσωρινών καταστάσεων. Βιβλίο σχετικό ούτε υπάρχει ούτε ανευρέθη. Βιβλίο μοσχευμάτων (αιμοστατικό κυρίως) άνοιξε το 2008, αλλά έκλεισε το 2009 διότι ήταν δύσκολο στην τήρησή του και ουδείς ενδιαφερόταν για αυτό. Δεν υπήρχε διορισμένος υπόλογος-διαχειριστής των μοσχευμάτων, αλλά χρέη υπολόγου εκτελούσε η προϊσταμένη του τμήματος Αποστείρωσης. Την ευθύνη των μοσχευμάτων την είχαν οι εταιρείες οι οποίες μεριμνούσαν για το υλικό τους και το κατέγραφαν σε ημερήσια-τακτική βάση κατά βούλησή τους».

Δεν τηρούνταν κανόνες φύλαξης: «Διαπιστώθηκε η μη ύπαρξη του προβλεπόμενου από τον κανονισμό του νοσοκομείου "Βιβλίου χειρουργείου". Από την έρευνά μας δεν προέκυψε η εύρεση βιβλίου, ορθά και νόμιμα τηρούμενου, με τις πραγματικές πληροφορίες όπως προβλέπεται, παρά μόνο τα λεγόμενα φύλλα χειρουργείου, τα οποία εντοπίστηκαν σε μαύρες σακούλες απορριμμάτων στο χώρο του χειρουργείου χωρίς καμία αρχειοθέτηση».

Οι υπηρεσίες
«Αφαντες» η Οικονομική Υπηρεσία και η διοίκηση: «Η Οικονομική Υπηρεσία απεμπόλησε την αρμοδιότητά της για τη διεξαγωγή προμηθειών, ειδικά των οστικών μοσχευμάτων, την αρμοδιότητα της διαχείρισής τους (απογραφή-παρακολούθηση υλικού, διακίνηση, χρέωση κ.λπ.) αλλά και φύλαξης των πανάκριβων οστικών μοσχευμάτων με τη δικαιολογία ότι τα υλικά αυτά είναι "εξωσυμβατικά". Αλλά και το τμήμα Κεντρικής Αποστείρωσης συνέχισε να εκτελεί καθήκοντα άτυπου γραφείου προμηθειών και διαχείρισης-κοστολόγησης υλικού, παρά το γεγονός ότι τα οστικά μοσχεύματα και ο τρόπος παραγγελίας, προμήθειας, αποθήκευσης, διακίνησης και κοστολόγησης ήταν εμφανέστατα εκτός αρμοδιοτήτων της Κεντρικής Αποστείρωσης. Για το τμήμα Οικονομικού δεν προκύπτει από κάπου ότι έγινε, πάρα τις εγκυκλίους των αρμοδίων φορέων, ουδεμία προσπάθεια διαπραγμάτευσης τιμών ή έκπτωσης, πρακτικές που εφάρμοσαν άλλα νοσοκομεία (π.χ. Θριάσιο) με μικρά ή μεγάλα αποτελέσματα».

Προμηθευτές... παρόντες σε ώρες χειρουργείων:
«Οπως προκύπτει από έγγραφα και μαρτυρικές καταθέσεις, εκπρόσωποι εταιρειών, συχνά από περισσότερες από μία εταιρείες, υπό την ιδιότητα κατά δήλωσή τους "τεχνικών συμβούλων-ιατρικών επισκεπτών" σε συνεννόηση με τον θεράποντα γιατρό και με την ανοχή των νοσηλευτριών παρευρίσκονταν στην αίθουσα του χειρουργείου και παρενέβαιναν στην ιατρική πράξη "διευκολύνοντας" το χειρουργό στην εφαρμογή- τοποθέτηση των νέων υλικών της εταιρείας τους, εν προκειμένω μοσχευμάτων. Ο ρόλος και το πλήθος των "εκπροσώπων-τεχνικών συμβούλων" κατά το εξεταζόμενο διάστημα ήταν τέτοιος, ώστε να μην πραγματοποιείται χειρουργείο αν δεν υπήρχε ο "κατάλληλος" αρμόδιος τεχνικός σύμβουλος της εταιρείας που παρείχε τα μοσχεύματα ή σπανιότερα τα μηχανήματα. Το πλήθος των τεχνικών συμβούλων αυτών έφθανε στο βαθμό να βρίσκονται συχνά ταυτόχρονα στην αίθουσα του χειρουργείου περί τα τριάντα άτομα, συμπεριλαμβανομένων των ιατρών και νοσηλευτριών».
Οι γιατροί ενέκριναν τις προμήθειες: «Δεν ετηρείτο καμία διαδικασία προέγκρισης προμήθειας υλικού από τα ασφαλιστικά ταμεία πριν από τη χειρουργική επέμβαση, όπως αυτές καθορίζονται από τα οικεία ασφαλιστικά ταμεία και τις εγκυκλίους του νοσοκομείου, γεγονός που επέτρεπε στα ιατρικά στελέχη να επιβάλλουν στην πράξη προκαθορισμένες επιλογές και να προσανατολίζουν την ανάθεση της προμήθειας με απ' ευθείας ανάθεση στις προτιμώμενες εταιρείες. Οι προμήθειες γίνονταν κατ' ουσίαν στις κατευθυνόμενες από τους γιατρούς εταιρείες, εφαρμόζοντας την παράνομη πρακτική κατάτμησης της δαπάνης (προμήθεια για την οποία τόσο το χρηματικό ύψος της όσο και η ποσότητα και η αναγκαιότητα χρήσης των μοσχευμάτων επέβαλλαν εκ του νόμου διαγωνιστικές διαδικασίες) χωρίς εκ των προτέρων να γίνεται έρευνα αγοράς από τις οικονομικές υπηρεσίες.

Κατευθυνόμενες
»Χρησιμοποιώντας την υπηρεσιακή και επιστημονική τους ιδιότητα με τρόπο καταχρηστικό, τα ιατρικά στελέχη του νοσοκομείου στην ουσία καθοδηγούσαν την προμήθεια των μοσχευμάτων και παράγγελναν μέσω των γνωματεύσεών τους το μόσχευμα της προτίμησής τους με τρόπο αυθαίρετο, με τα δυσμενή για το νοσοκομείο οικονομικά αποτελέσματα. Ακολουθώντας την τάση παραγγελιών που είχαν διαμορφώσει μέσω των παρακαταθηκών ή της πρακτικής των απ' ευθείας αναθέσεων συνέβαλαν αντικειμενικά στη δημιουργία οικονομικής ζημιάς στο νοσοκομείο και στη δημιουργία παράνομου πλουτισμού στις προμηθεύτριες εταιρείες. Το γεγονός αυτό καθώς και η επαναλαμβανόμενη συχνότητά του οδηγεί στο συμπέρασμα ενδεχόμενης περαιτέρω διερεύνησης των οικονομικών καταστάσεων του συνόλου των εμπλεκομένων (ιατρών-διοικητών-διευθυντών) και ενδεχόμενης διερεύνησης των σχέσεών τους με εταιρείες διάθεσης μοσχευμάτων ή ενδεχόμενης τέλεσης άλλων οικονομικών αδικημάτων μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας (ΣΔΟΕ), καθώς υπάρχουν ενδείξεις συναλλαγής με σκοπό ενδεχόμενο ίδιον όφελος».

Τεράστια η ζημιά του νοσοκομείου:
«Η εξοικονόμηση πόρων για το ΚΑΤ σήμερα από τη μείωση της δαπάνης των οστικών μοσχευμάτων προκύπτει από τα επίσημα οικονομικά στοιχεία που δόθηκαν από τη διοίκηση του νοσοκομείου. Το 2009 τα οστικά μοσχεύματα που χρησιμοποιήθηκαν σε επεμβάσεις ασθενών κόστισαν 18.127.990,00 ευρώ, το 2010 9.348.284,00 ευρώ, το 2011 1.802.351,00 ευρώ και η εκτίμηση για το 2012 είναι 600.000,00 ευρώ. Μόνο για δύο χρόνια, το 2009 και το 2010, η εκτιμώμενη ζημιά για το Δημόσιο έπειτα από αξιολόγηση 1.500 φύλλων χειρουργείου φτάνει τα 10.099.497 ευρώ, που αποτελεί και την υπέρβαση δαπάνης σε βάρος των ασφαλιστικών ταμείων».

πηγη

Αγνοια στο ΚΑΤ για τον γιατρό των εκατομμυρίων

Παντελή άγνοια για τη δραστηριότητα του γιατρού του ΚΑΤ που, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, διατηρούσε παράνομο ιδιωτικό ιατρείο και είχε καταθέσεις δύο εκατομμυρίων ευρώ, δήλωσαν χθες τόσο ο διοικητής του ΚΑΤ όσο και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων ιατρών στο νοσοκομείο.
Μιλώντας στην «Ε» ο διοικητής του ΚΑΤ Μιχάλης Τούμπης υπογράμμισε ότι για το θέμα που προέκυψε με τον γιατρό του νοσοκομείου του δεν έχει λάβει καμία επίσημη ενημέρωση, πρόσθεσε ότι το έμαθε από τα ΜΜΕ και υπογράμμισε ότι ουδέποτε έφτασε κάτι σχετικό στα χέρια του ή του κοινοποιήθηκε η έκθεση του γενικού επιθεωρητή Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή. Ερωτηθείς για το αν θα προβεί σε κάποιες ενέργειες, ο κ. Τούμπης είπε ότι θα περιμένει έως ότου έχει επίσημη ενημέρωση.
«Οταν μάθαμε από τα ΜΜΕ ότι γιατρός του ΚΑΤ έχει καταθέσεις εκατομμυρίων από παράνομο ιδιωτικό ιατρείο, πέσαμε από τα σύννεφα. Δεν το πιστεύαμε» μας είπε χθες ο εκπρόσωπος των εργαζομένων ιατρών, μέλος του Δ.Σ. της Ενωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας - Πειραιά (ΕΙΝΑΠ) και αναπληρωματικό μέλος του απερχόμενου Δ.Σ. του νοσοκομείου, χειρουργός ορθοπεδικός Μιχάλης Κούρτης. «Οχι μόνο δεν είχε κοινοποιηθεί τίποτα στο νοσοκομείο, αλλά ούτε καν στην ΕΙΝΑΠ, στην οποία είμαι μέλος στο Δ.Σ. Ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ και μόνο, και δεν είχε πέσει τίποτα στην αντίληψή μας».
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση, ο γιατρός του ΚΑΤ πιάστηκε στα πράσα από επιθεωρητές στο παράνομο ιδιωτικό του ιατρείο. Από την έρευνα των επιθεωρητών προέκυψε ότι διατηρούσε 36 λογαριασμούς σε πέντε τράπεζες με το ποσό των δύο εκατομμυρίων ευρώ, χρήματα που φυσικά δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν από τον μισθό του ΕΣΥ (περίπου 33.000 ευρώ τον χρόνο).

Το λιμάνι του Πειραιά ξαναγεννιέται, λέει το ΕΒΕΠ

«Τέτοιου είδους συνεργασίες θέλουν τον Πειραιά, το πρώτο λιμάνι της χώρας, να ξαναγεννιέται και να αναδεικνύεται ως σημαντικός, στρατηγικής σημασίας, σταθμός στον ευρύτερο μεσογειακό χώρο και όχι μόνο, καθώς και ως κέντρο διαμετακόμισης, παγκόσμιας εμβέλειας. Επιπλέον, η σιδηροδρομική σύνδεση Ικονίου - Θριασίου δημιουργεί νέες προοπτικές και ανακατατάξεις στον οδικό χάρτη της χώρας στον τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών».

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Γ. Κασιμάτης, για τη συμφωνία συνεργασίας της COSCO με HP και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Πλην της αυταπόδεικτης χρησιμότητας της εμπορικής αυτής συνεργασίας, ο Πειραιάς πιστώνεται παράπλευρες ωφέλειες στους ιδιαίτερα ευαίσθητους τομείς της ανεργίας, της εξασφάλισης θέσεων εργασίας και της αύξησης του μεταφορικού έργου, με την όποια αντανάκλασή τους σε εθνικό επίπεδο», σημείωσε ο ίδιος.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Το καλοκαίρι η δημοπράτηση για την ανάπλαση Πανεπιστημίου και επέκταση του Τραμ

Η Αττικό Μετρό εξέδωσε ανακοίνωση που διευκρινίζει ουσιαστικά τον ρόλο της στο μεγάλο σχέδιο ανάπλασης της Πανεπιστημίου, της πλατείας Ομόνοιας και επέκτασης του Τραμ από το Σύνταγμα στην Πατησίων (στην Πλατεία Αιγύπτου).

Το ενδιαφέρον νέο από την ανακοίνωση είναι η προαναγγελία του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου το ερχόμενο καλοκαίρι που θα περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω έργα. Η ανακοίνωση λέει τα παρακάτω:

"Πέραν του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που διενεργήθηκε εξ ολοκλήρου με μέριμνα, επιμέλεια και χρηματοδότηση από το ΚΙΑΣΩ, έχει προχωρήσει αντίστοιχα από το Ίδρυμα η ανάθεση και μιας σειράς αναγκαίων και συμπληρωματικών μελετών που αφορούν στην επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου και στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν λόγω των έργων ανάπλασης.

Οι μελέτες αυτές θα πραγματοποιηθούν με προδιαγραφές που έχει συντάξει η ΑΜ, η οποία θα επιβλέψει και θα παρακολουθεί το σύνολο των μελετών που ανατίθενται από το Ίδρυμα Ωνάση, δεδομένου ότι μετά την ολοκλήρωση των μελετών, το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, προβλέπεται να ξεκινήσει από την ΑΜ η δημοπράτηση κατασκευής του συνολικού έργου (αναπλάσεις, επέκταση του Τραμ και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις).

Υπενθυμίζεται ότι, με σχετικά πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις, η ΑΜ έχει αναλάβει την αρμοδιότητα υλοποίησης των έργων Τραμ στην Ελλάδα, καθώς και την αρμοδιότητα να πραγματοποιεί έργα αναπλάσεων, πεζοδρομήσεων, κ.α. στην ευρύτερη περιοχή των έργων της (Μετρό ή Τραμ).

Η ΑΜ εργάζεται συστηματικά και αποτελεσματικά με το Ίδρυμα για την υλοποίηση του έργου αυτού, ιδιαίτερα μετά την από 04.05.2012 υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΥΜΕΔΙ, ΥΠΕΚΑ), της ΑΜ και του Ιδρύματος για τη δωρεά των προαναφερθέντων μελετών, που αποτελεί υπόδειγμα επιτυχούς και παραγωγικής συνεργασίας μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Τέλος, σημειώνεται ότι πολύ σύντομα ολοκληρώνεται από την ΑΜ η κυκλοφοριακή- συγκοινωνιακή μελέτη που αφορά στον έλεγχο και στην αξιολόγηση των επιπτώσεων που θα προκληθούν στα δεδομένα κυκλοφορίας του κέντρου της Αθήνας, λόγω των έργων του Προγράμματος, όπως και στην επεξεργασία των διαχειριστικών μέτρων που απαιτούνται, καθώς τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής είναι προαπαιτούμενα στην εργασία όλων των υπολοίπων μελετών. Από τα αποτελέσματα της μελέτης τεκμηριώνονται και ποσοτικοποιούνται βασικοί στόχοι του Προγράμματος που αφορούν π.χ. στην αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας αυτοκινήτων από το κέντρο της Αθήνας, κ.α. "

ypodomes.com

Η ΚΡΙΣΗ «ΕΔΙΩΞΕ» 20% ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΑΣΑ

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ...ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ!!! 

Στην τριετία του Μνημονίου «αποβιβάστηκαν» από τις αστικές συγκοινωνίες ένας στους πέντε Αθηναίους και ο λόγος είναι απλός: λεφτά δεν υπάρχουν...
Η κρίση «κατάπιε» το 20% των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Από το 2009 και έπειτα, τα μέσα μεταφοράς έχασαν 1 στους 5 επιβάτες. Σε απόλυτα νούμερα, τα οποία παρουσιάζει η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», η επιβατική κίνηση του ομίλου ΟΑΣΑ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ) συρρικνώθηκε κατά 167 εκατ. χρήστες από το 2009.


Οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών ανήλθαν πέρσι στα 684 εκατ. (εκτίμηση), έναντι 851 εκατ. το 2009, ήτοι μείωση 20%. Αντίστοιχα, μεταξύ 2012 και 2011 η πτώση ανήλθε στο 7%. Ανά κατηγορία, τρεις είναι οι παράγοντες που λειτουργούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση νέων επιβατών και ένας που λειτουργεί ενισχυτικά.

Γιατί λιγότεροι

Οι παράγοντες που επιδεινώνουν τη συρρίκνωση των χρηστών των μέσων μεταφοράς είναι οι ακόλουθοι:

1 Μείωση διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat στα τέλη του 2012, στην Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών την περίοδο 2009-2011. Στην Ελλάδα, το διαθέσιμο εισόδημα μειώθηκε 15,7%, με δεύτερη την Ιρλανδία κατά 9%. Από την πλευρά του, το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ έχει επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η μείωση του μέσου πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των μισθωτών, την τελευταία τριετία, ανέρχεται στο 50%.

2 Εκτόξευση της ανεργίας. Η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωζώνη, με ποσοστό 26,8%, ξεπερνώντας την Ισπανία (26,1%). Μάλιστα, στην Ελλάδα σημειώθηκε, το τελευταίο έτος, και η μεγαλύτερη αύξηση της ανεργίας (26,8% από 19,7%). Στην Αθήνα υπολογίζεται ότι ζουν 400.000 άνεργοι, κάτι το οποίο σημαίνει λιγότερες μετακινήσεις (π.χ. μετάβαση στο χώρο εργασίας), άρα και πιθανή χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

3 Αλλαγές και μειώσεις στα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ, σε συνδυασμό με την αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, υλοποιήθηκαν 600 προσωρινές και 300 μόνιμες τροποποιήσεις υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Οι τροποποιήσεις αυτές, σε κάποιες περιπτώσεις, οδήγησαν σε νέες γραμμές, αλλά κυρίως επέφεραν συγχωνεύσεις γραμμών, άρα περιορισμό των προσφερόμενων θέσεων. Ανασχετικά λειτούργησε και η αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο από το 0,8 ευρώ το 2008 έφτασε το 1,4 ευρώ το 2013.

Γιατί περισσότεροι

Από την άλλη πλευρά, υπήρξε και ένας παράγοντας, ο οποίος λειτούργησε προς όφελος των αστικών συγκοινωνιών: η αλματώδης αύξηση της βενζίνης, η οποία τις τελευταίες ημέρες έφτασε το 1,767 ευρώ ανά λίτρο, θυμίζοντας ημέρες Αυγούστου 2012, όταν οι λιανικές τιμές των καυσίμων σημείωναν τις πιο υψηλές τιμές στην Ελλάδα.

«Η τάση που συνεχίστηκε τα τελευταία χρόνια, θα συνεχιστεί και το 2013. Είναι γεγονός ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για τους προαναφερθέντες λόγους, όχι μόνο δεν ελκύουν νέους επιβάτες, αλλά χάνουν», επισημαίνουν στελέχη του ΟΑΣΑ. Αδιάψευστος μάρτυς και τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ. Τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες, στο 10μηνο του 2012, ήταν μειωμένα κατά 11,31%.

enet.gr