EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

ΣΕΛΜΑ: Ανακοίνωση - Κάλεσμα προς όλους τους εργαζομένους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς




ΠΗΓΗ trolleatzis

Μέσω ΣΔΙΤ σχεδιάζεται νέο Λιμάνι Κρουαζιέρας στον ευρύτερο Πειραιά


Μέσω ΣΔΙΤ σχεδιάζεται νέο Λιμάνι Κρουαζιέρας στον ευρύτερο Πειραιά  

Σημαντικές ειδήσεις βγήκαν μέσα από την συνέντευξη τύπου που έδωσε εχθές η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΝΥΠ παρουσία και του Πρωθυπουργού. Μία από τις πιο σημαντικές και νέες ειδήσεις είναι πως πρόκειται να κατασκευαστεί λιμάνι κρουαζιέρας, εντελώς ξεχωριστό από τα υπάρχοντα σημερινά λιμάνια.

Σύμφωνα με την απάντηση του κου Μηταράκη «Έχουν επιλεγεί δυο ή τρεις πιθανές τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, όπως είπε και ο κ. Υπουργός, με την διαδικασία των ΣΔΙΤ. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα υπάρχει μια οριστικοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών μιλώντας με την αγορά, ώστε να υπάρξει δεύτερη φάση, ευελπιστούμε εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 πλέον πάνω σε συγκεκριμένο σχέδιο».

Όπως είπε «Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι χώρες, τα λιμάνια στα οποία ξεκινάνε ταξίδια κρουαζιέρας, το όφελος που λαμβάνουν είναι οκταπλάσιο, ή ίσως και δεκαπλάσιο από το όφελος που λαμβάνουν όταν οι τουρίστες απλώς βγαίνουν για μια – δυο ώρες, βλέπουν ένα μουσείο και επιστρέφουν πίσω».

Σχετικά με το ενδιαφέρον που έχει προκύψει «υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για το κατασκευαστικό κομμάτι, αλλά πιο σημαντικό απ’ όλα είναι ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια κρουαζιέρα να χρησιμοποιήσουν αυτό το λιμάνι».

Το όλο project όπως είπε ο κος Χατζηδάκης θα προχωρήσει με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ προκειμένου να υπάρχει συνεκμετάλλευση ενώ μία τέτοια εξέλιξη θα άλλαζε συνολικά το παράκτιο πρόσωπο της πρωτεύουσας δημιουργώντας συνθήκες για μεγάλες επενδύσεις πέριξ της κατασκευής του νέου λιμανιού.

Γίνεται λοιπόν απολύτως σαφές πως δεν μιλάμε για το κυρίως λιμάνι του Πειραιά αλλά «για την ευρύτερη περιοχή» του Πειραιά. Αν κάποιος λοιπόν βγάλει ένα χάρτη ξεχωρίζουν 3 περιοχές:

Το Φάληρο που φαντάζει ως η Νο1 επιλογή λόγω της γειτνίασης τόσο με τον Πειραιά όσο και με την Αθήνα , είναι σε σημείο που μπορεί εύκολα κάποιος να μετακινηθεί από και προς το λιμάνι ενώ δημιουργούνται εξαιρετικές υποδομές που σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες δημιουργούν ιδανικές συνθήκες για λιμάνι κρουαζιέρας. Μέσω Συγγρού σε 5` λεπτά είσαι στο κέντρο της πόλης, μέσω Ποσειδώνος σε 5` είσαι στον Πειραιά.

Ο Άγιος Κοσμάς, στο Ελληνικό που λόγω της αξιοποίησης του χώρου του παλιού αεροδρομίου θα μπορούσε να γίνει ένα νέο λιμάνι, δίπλα από την υπάρχουσα Μαρίνα. Το μειονέκτημα του είναι πως βρίσκεται μακριά από τον Πειραιά και την Αθήνα ενώ στα πλεονεκτήματα του είναι πως εξυπηρετείται από το Τραμ.

Η Δραπετσώνα, που σήμερα χρησιμοποιείται ως λιμένας επισκευών αλλά τα τελευταία χρόνια έχει σχεδόν καταρρεύσει η χρήση του. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι οι σχεδόν έτοιμες υποδομές. Αρνητικοί παράγοντες είναι η έλλειψη παρουσίας μέσων σταθερής τροχιάς, το σχετικά απομονωμένο περιβάλλον και η γενική εικόνα της περιοχής.

Συγκοινωνίες: Το καλοκαίρι ξεκινούν Τηλεματική, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες σε Σταθμούς


Συγκοινωνίες: Το καλοκαίρι ξεκινούν Τηλεματική, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες σε Σταθμούς 

Από την χθεσινή συνέντευξη τύπου του Κωστή Χατζηδάκη σημαντική ήταν η ενημέρωση σχετικά με την πορεία των δύο μεγάλων έργων του ΟΑΣΑ που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των εισιτηρίων και την τηλεματική στις στάσεις  λεωφορείων-τρόλει. Σημαντικό μέρος του προσωπικού που σήμερα υπάρχει στα γραφεία θα γίνουν «μάχιμοι» και θα μεταφερθούν  σε σταθμούς  για την πώληση και τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΑΝΥΠ τον Ιούνιο θα έχουμε ανάδοχο για το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του ΟΑΣΑ σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενώ στο ίδιο έργο προβλέπεται επιτέλους η εγκατάσταση μπαρών εισόδου στους σταθμούς Μετρό για να μηδενιστεί η ανεξέλεγκτη σήμερα λαθρεπιβίβαση.

Το έργο εκτός από τις νέες υπηρεσίες που θα εισάγει (φόρτιση κάρτας-εισιτηρίου με χρήματα, χρήση νέων τεχνολογιών) αναμένεται να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ καθώς θα είναι σχεδόν αδύνατη η είσοδος χωρίς εισιτήριο σε κάποιον σταθμό.

Το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσει και το νέο φιλόδοξο έργο του ΟΑΣΑ για την Τηλεματική στις 1.000 σημαντικότερες στάσεις  στην Αθήνα. Με την εγκατάσταση του νέου αυτού συστήματος ο επιβάτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο την ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου, προγραμματίζοντας έτσι το συνολικό του ταξίδι. Η υπηρεσία αυτή παρέχεται στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.

Μέσα στο 2013 θα συνεχιστεί η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου δεδομένης και της λειτουργίας 7 νέων σταθμών Μετρό (4 στην Λ.Βουλιαγμένης, 2 στο Περιστέρι και ένας στα σύνορα Χαϊδάρι-Αιγάλεω). Στο ίδιο πλαίσιο θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για την κατασκευή σύγχρονου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ που θα αντικαταστήσει τις σημερινές εγκαταστάσεις σε Κηφισό και Λιοσίων.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Συνεχίζουν οι απόφοιτοι του Παπάφειου τον ...ανένδοτο


Μετρό Θεσσαλονίκης: Συνεχίζουν οι απόφοιτοι του Παπάφειου τον ...ανένδοτο 

Διακοπή των εργασιών που γίνονται στο εργοτάξιο του μετρό για τον σταθμό «Παπαφείου» ζητούν οι απόφοιτοι του ιδρύματος, ισχυριζόμενοι ότι δεν είναι σε ισχύ η σχετική οικοδομική άδεια που διαθέτει η Αττικό Μετρό ΑΕ και πως δεν δόθηκε άδεια από την εφορεία νεοτέρων μνημείων.

Ο ανάδοχος εργολάβος του έργου ξεκίνησε τις εργασίες τον προηγούμενο μήνα, μετά την υπογραφή συμβολαιογραφικής πράξης με την οποία παραχωρήθηκε η έκταση. Το γεγονός εξόργισε τον Σύλλογο Αποφοίτων Παπαφείου «Ο Μελιτεύς», ο οποίος με σειρά ενεργειών, εδώ και χρόνια, επιχειρεί να εμποδίσει την κατασκευή σταθμού στον αύλειο χώρο του ιδρύματος, θεωρώντας ότι η παραχώρηση αυτή είναι αντίθετη στους όρους και τις προϋποθέσεις του κληροδοτήματος του ευεργέτη Ιωάννη Παπάφη. Ο σύλλογος κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο πρωτοδικείο Αθηνών κατά της Αττικό Μετρό ώστε να σταματήσουν οι εργασίες, αλλά το αίτημα απορρίφθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2012.

Την περασμένη Πέμπτη ολοκληρώθηκε η κοπή 13 δέντρων και μερικών θάμνων, που κρίθηκε απαραίτητη για τις ανάγκες των εργασιών και προβλεπόταν στην οικοδομική άδεια 142/07 της Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης, που εκδόθηκε το 2007. Η άδεια αυτή είχε ανακληθεί από τη διεύθυνση Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2009, με το αιτιολογικό ότι δεν είχε προσκομιστεί έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών, καθώς ο χώρος έχει χαρακτηριστεί προστατευόμενος.

Επικαλούμενοι αυτή την ανάκληση, οι απόφοιτοι έκαναν αναφορά στη διεύθυνση Πολεοδομίας και στο αστυνομικό τμήμα Τούμπας - Τριανδρίας με το ερώτημα εάν τελικά ισχύει η οικοδομική άδεια. Οριστική απάντηση από τις υπηρεσίες θα δοθεί την ερχόμενη Δευτέρα. «Εάν είναι σε ισχύ η διακοπή των εργασιών, τότε πρέπει οι αστυνομικοί να πάνε στο εργοτάξιο και να ζητήσουν την παύση τους.

Θα προχωρήσουμε και σε καταγγελίες για παράβαση καθήκοντος», δηλώνει στη «Μ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Βίκτωρ Καργόπουλος. Στελέχη της Αττικό Μετρό ΑΕ πάντως δήλωσαν στη «Μ» ότι όλες οι εργασίες γίνονται νόμιμα.

Υπενθυμίζεται ότι, προκειμένου να κατασκευαστεί ο σταθμός του μετρό στο Παπάφειο, υπογράφηκε (22/10/2012) συμβολαιογραφική πράξη με την οποία παραχωρείται με τη μορφή δουλείας υπόγεια έκταση 2.250 τ.μ. του Παπαφείου. Η πράξη υπογράφηκε από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστο Τσίτουρα, παρουσία του γενικού γραμματέα Υποδομών Στράτου Σιμόπουλου.

Έτσι, ξεμπλόκαρε το έργο του εν λόγω σταθμού, που παρέμενε κολλημένο εδώ και χρόνια αρχικά λόγω προσφυγής της διοίκησης του ιδρύματος στο ΣτΕ και στη συνέχεια εξαιτίας γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Η εδαφική έκταση παραμένει στην ιδιοκτησία του ιδρύματος, το οποίο παραχωρεί μόνο το δικαίωμα χρήσης του υπόγειου χώρου, ενώ η επιφανειακή έκταση μετά το τέλος των εργασιών θα αποκατασταθεί και θα αποδοθεί στο ίδρυμα, για να τη χρησιμοποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Στα σχέδια του Παπαφείου είναι η δημιουργία χώρου στάθμευσης.

Για την παραχώρηση των 2.250 τ.μ. η Αττικό Μετρό ΑΕ κατέβαλε στο Παπάφειο το ποσό των 953.100 ευρώ. Η εταιρεία ήδη έχει απαλλοτριώσει 907 τ.μ. στην επιφάνεια και η αποζημίωση ορίστηκε στα 2,35 εκατ. ευρώ. Έτσι το Παπάφειο αποκόμισε συνολικά 3,25 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν αποκλειστικά για τους σκοπούς του ιδρύματος.

Πηγή:makthes.gr

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: καλοι ρυθμοί για το έργο, τον Απρίλιο οι εκσκαφές των σταθμών


Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: καλοι ρυθμοί για το έργο, τον Απρίλιο οι εκσκαφές των σταθμών 

Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώθηκε η συνολική πρόοδος του έργου επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας στο κέντρο του Πειραιά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com το έργο βαδίζει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με πολύ μικρές καθυστερήσεις που όμως δεν επηρεάζουν την συνολική εικόνα του έργου.

Σοβαρά θέματα σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν ενώ κάποια μικροπροβλήματα παρουσιάζονται στα εργοτάξια των σταθμών ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Κατά τα άλλα στην Brescia  της Ιταλίας συναρμολογείται ο Μετροπόντικας από την εταιρεία GHELLA, μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής που θα κατασκευάσει την σήραγγα των 6,5 χιλιομέτρων της επέκτασης.

Αρχές του καλοκαιριού ο Μετροπόντικας καταφθάνει στην Ελλάδα και ο προγραμματισμός είναι για να ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο από το φρέαρ Αγίας Βαρβάρας και να ολοκληρώσει το ταξίδι του στις αρχές του 2016.

Τα μεγάλα έργα πολιτικού μηχανικού (μεγάλες εκσκαφές σταθμών) επιφανειακά και υπόγεια αναμένεται να ξεκινήσουν  από τον ερχόμενο Απρίλιο. Η εικόνα όπως περιγράφεται όμως είναι αρκετά καλή:

ΦΡΕΑΡ ΕΙΣΟΔΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ -ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ
Υπάρχει μία μικρή δίμηνη καθυστέρηση στις εργασίες καθώς αναμένεται (την ερχόμενη εβδομάδα) η απόφαση από το ΚΑΣ για κάποια αρχαιολογικά ευρήματα που όμως δεν έχουν κάποια άξια για να υπάρξει μεγάλη αρχαιολογική ανασκαφή.  Μόλις δοθεί η άδεια θα ξεκινήσουν οι εκσκαφές τόσο για τον σταθμό όσο και για το φρέαρ εισόδου του Μετροπόντικα.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
Έχουμε περάσει στην δεύτερη φάση κατάληψης των εργοταξίου για την κατασκευή των σταθμών και περιλαμβάνονται πλέον και καταλήψεις των γύρω δρόμων, δημιουργώντας τα πρώτα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Οι καταλήψεις αυτές θα διαρκέσουν το λιγότερο  3 χρόνια.  Ακολούθως θα ξεκινήσουν αρχαιολογικές τομές για τυχόν αρχαία. Οι μέχρι τώρα ενδείξεις δεν δείχνουν παρουσία αρχαίων. Σε εξέλιξη είναι και η παράκαμψη δικτύων ΟΚΩ.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑ
Και εδώ υπάρχει επέκταση των εργοταξίων αλλά σε μικρότερο βαθμό. Η ολοκλήρωση της απαιτούμενης κατάληψης θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε εξέλιξη και εδώ η παράκαμψη δικτύων ΟΚΩ.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ
Εδώ έχουμε το πρώτο πρόβλημα που αφορά την άρνηση ενός ιδιοκτήτη να εγκαταλείψει το ακίνητο του δημιουργώντας ανάσχεση στα έργα κατάληψης του εργοταξίου. Τα χρήματα της αποζημίωσης  έχουν κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και αναμένεται  δικαστική έξωση. Ωστόσο από την Αττικό Μετρό εμφανίζονται καθησυχαστικοί ενώ μέχρι σήμερα η καθυστέρηση δεν επηρεάζει την γενική εικόνα του έργου.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι ο κυριότερο σταθμός της επέκτασης καθώς κατασκευάζεται κάτω από τον υπάρχοντα τερματικό σταθμό της γραμμής 1, είναι πενήντα μέτρα από τον σταθμό του Προαστιακού  ενώ μελλοντικά θα συνδέεται με το Τραμ και το monorail. Έχει γίνει η εργοταξιακή εγκατάσταση και έχει ξεκινήσει ήδη σε μικρή έκταση η εκσκαφή των εισόδων του σταθμού (συνολικά 3). Αρχαιολογικά ευρήματα δεν υπάρχουν.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Εδώ υπάρχει το κυριότερα θέμα, καθώς έχουν βρεθεί σημαντικά αρχαία (μέρος του Ιποδάμμειου Συστήματος) που όμως ήταν γνωστά από την φάση σχεδιασμού του έργου.  Στην Αττικό Μετρό έχουν υπολογίσει ένα έτος για τις αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται από ΣΤ` εφορεία, κάτω από την επίβλεψη της κας Χρυσουλάκη.

Αν οι εργασίες δεν ολοκληρωθούν μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και πάλι υπάρχει χρόνος καθώς πρόκειται για τον τερματικό σταθμό και η έλευση του Μετροπόντικα δεν προβλέπεται πριν το 2016. Έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες εργοταξιακές καταλήψεις και με την λήξη των ανασκαφών θα ξεκινήσει το κυρίως έργο εκσκαφής του σταθμού.

Η σήραγγα θα τερματίζει 300 μέτρα μετά το Δημοτικό Θέατρο, κάτω από το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί με ΝΑΤΜ, με ανοιχτό όρυγμα καθώς θα δημιουργηθεί τριπλή σήραγγα που θα διαθέτει τρεις γραμμές για την στάθμευση των συρμών.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως τουλάχιστον για τα επόμενο χρόνια δεν προβλέπεται περαιτέρω επέκταση από το Δημοτικό Θέατρο για την γραμμή 3.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Αίτηση για πτώχευση και από τα Sprider Stores


Αίτηση για πτώχευση και από τα Sprider Stores 
Aίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 κατέθεσε και η Sprider Stores ΑΕ κατατέθηκε στο αρμόδιο Πολυμελές Πρωτοδικείο της Θεσσαλονίκης. Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η υποβολή της αίτησης κατέστη αναγκαία για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας, την εξασφάλιση των συμφερόντων των εργαζομένων της και την προστασία της έναντι των πιστωτών της.»


Στην ιδιοκτησία των εργαζομένων οι ραδιοφωνικοί σταθμοί όταν αναστέλλουν τη λειτουργία τους


 
Στο νομοσχέδιο για την κατάργηση φορέων του Δημοσίου που ψηφίζεται σήμερα στην Βουλή ενέταξε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης, τροπολογία που ανοίγει την πόρτα σε εργαζόμενους ραδιοφωνικών σταθμών να αποκτήσουν από την εργοδοσία τους την συχνότητα.

Το κείμενο κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Κακλαμάνης και σύμφωνα με το επίμαχο σημείο του: «Σε περίπτωση οριστικής παύσης ή διακοπής τουλάχιστον επι εξάμηνο της λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού ή καθυστέρησης καταβολής επι τετράμηνο των αποδοχών στο 1/3 τουλάχιστον του προσωπικού ή του 1/3 των συνολικών αποδοχών του από τους υπόχρεους προς τούτο η άδεια λειτουργίας του ρ/φ σταθμού ανακαλείται από τον ως τότε δικαιούχο της. Υστερα από αίτηση που υποβάλλεται στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης από το ήμισυ και πλέον ενός τουλάχιστον των εργαζομένων – περιλαμβανομένου του 1/3 τουλάχιστον των δημοσιογράφων – χορηγείται σε αυτούς άδεια ίδρυσης, εγκαταστάσεως και λειτουργίας τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού στην αντίστοιχη συχνότηταα με πρόταση του ΕΣΡ και απόφαση του Υπουργού Τύπου και ΜΜΕ».
Για να υποστηρίξει μάλιστα την πρότασή του ο κ. Κακλαμάνης χρησιμοποίησε το παράδειγμα του ρ/φ σταθμού Flash του κ. Πέτρου Κυριακίδη όπου οι εργαζόμενοι αν και απλήρωτοι εξακολουθούν να εκπέμπουν από τη συχνότητα.
Η τροπολογία έτυχε της στήριξης ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΜΑΡ και ΣΥΡΙΖΑ.

Απεργιακές κινητοποιήσεις στις τράπεζες για το ΤΤ εξήγγειλε η ΟΤΟΕ


 

Απεργιακές κινητοποιήσεις στις τράπεζες με αφορμή τις εξελίξεις στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ανακοίνωσε την Τετάρτη η ΟΤΟΕ.

Συγκεκριμένα αποφάσισε την πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας έξω από την Τράπεζα Ελλάδος, η Διοίκηση της οποίας διαχειρίζεται το θέμα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, την ημέρα της απεργιακής κινητοποίηση, η οποία δεν έχει οριστεί ακόμη.

Επίσης,την παράσταση διαμαρτυρίας στην κυβέρνηση «που έχει σοβαρές ευθύνες και είναι συνένοχη για όλα όσα συμβαίνουν σε βάρος του Ταχ. Ταμιευτηρίου και των εργαζομένων αλλά και συνολικότερα όσα αφορούν στις αναδιαρθρώσεις στις Τράπεζες με συγκέντρωση στο Υπουργείο Οικονομικών».

Το Γενικό Συμβούλιο της ΟΤΟΕ, επισημαίνει ότι ο αγώνας αυτός είναι «συνδικαλιστικός, κοινωνικός και πολιτικός γιατί αφορά όλους τους εργαζόμενους στις Τράπεζες, οι οποίοι έχουν μπει στο στόχαστρο Κυβέρνησης και Τρόικας που σχεδιάζουν ερήμην της ελληνικής κοινωνίας και των συμφερόντων της χώρας τις εξελίξεις στο Τραπεζικό Σύστημα»

Σε 24ωρη Πανελλαδική αποχή οι δικηγόροι την Παρασκευή


 

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το φορολογικό νομοσχέδιο οι δικηγόροι κατέρχονται την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου σε Πανελλαδική αποχή από τα καθήκοντα τους. Την απόφαση έλαβε η συντονιστική Επιτροπή των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας που συνεδρίασε στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ).

Η συντονιστική επιτροπή σε σχετική ανακοίνωσή της επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι το φορολογικό νομοσχέδιο, που ψηφίζεται την Παρασκευή, «τείνει να οδηγήσει σε πλήρη αφανισμό συλλήβδην τον κλάδο των ελευθέρων επαγγελματιών, αδιαφορώντας για την σημαντικότατη συμβολή του στα δημόσια έργα και την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς».

Πότε θα έρθει το μικρό SUV της Ford;


 
Στις αρχές του 2014 αναμένεται να φθάσει στην Ευρώπη το μικρό SUV της Ford. 

Το EcoSport είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο, θα έχει δηλαδή κοινή εμφάνιση σε όλες τις αγορές. Η εξέλιξή του έγινε στη Βραζιλία, όπου και θα κατασκευάζεται ώστε να διατηρηθεί το κόστος του σε χαμηλά επίπεδα. 

Το EcoSport μοιράζεται την πλατφόρμα Β της Ford με τα Fiesta και B-MAX, ενώ το μήκος του φθάνει τα 4,24 m.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το αστικό SUV της Ford θα εξοπλίζει ο 1.0 EcoBoost στην έκδοση με 120 PS, όπως δηλαδή συμβαίνει στην περίπτωση του B-MAX. 
Ο 3κύλινδρος κινητήρας θα μπορεί να συνδυαστεί με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αλλά και με το 6τάχυτο αυτόματο PowerShift, διπλού συμπλέκτη.

To iPhone των 150 δολαρίων ετοιμάζει η Apple


 

Ενα φτηνό iPhone, με στόχο τις αναδυόμενες αγορές και πρωτίστως αυτήν της Κίνας –όπου το 2012 πούλησε προϊόντα αξίας 5,7 δισ. δολαρίων- ετοιμάζει η Apple, σύμφωνα με νέα δημοσιεύματα της Wall Street Journal και του Bloomberg.
Το σχέδιο αυτό φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα για την εταιρεία και η κυκλοφορία της συσκευής τοποθετείται το αργότερο στο τέλος του έτους.

Με ζητούμενο ένα πολύ πιο χαμηλό κόστος παραγωγής, εικάζεται ότι το φτηνό iPhone θα έχει πολυκαρβονικό κέλυφος, αντί του αλουμινίου και του γυαλιού που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα στις προηγούμενες εκδόσεις της best seller συσκευής και θα ενσωματώνει ανακυκλωμένα μέρη παλαιότερων iPhone.

Το Bloomberg εκτιμά ότι η τιμή διάθεσης με τέτοιας συσκευής θα μπορούσε να διαμορφωθεί περίπου στα 150 δολάρια. Ετσι, το φτηνό iPhone δεν θα κανιβαλίσει τα μερίδια αγοράς που διατηρούν προηγούμενα μοντέλα –όπως σήμερα το 4 και 4S, τα οποία η Apple συνεχίζει να διαθέτει με σημαντική έκπτωση για διάστημα περίπου δυο ετών μετά από την κυκλοφορία κάθε νέου μοντέλου.

Τι αλλάζει στο φορολογικό και στη ζωή μας με τις τροπολογίες Στουρνάρα


Μπορεί οι Έλληνες φορολογούμενοι να μην έχουν λεφτά να βγουν να ψωνίσουν στα μαγαζιά που κλείνουν το ένα μετά το άλλο, υποχρεούνται όμως και το 2013 να συλλέγουν αποδείξεις για να μην πληρώσουν «πρόστιμο» 22% στην εφορία. Ωστόσο μπορούν να αισθάνονται περισσότερο … ευρωπαίοι, αφού εκτός από τις αποδείξεις που εκδίδονται με το ελληνικό σύστημα, η εφορία θα κάνει δεκτές και τις αποδείξεις αγορών από καταστήματα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που εκδίδονται με το ισχύον στις χώρες αυτές καθεστώς.

Οι τροπολογίες που καταθέτει σήμερα ή αύριο ο κ. Γιάννης  Στουρνάρας στο φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου, επιφέρει σωρεία αλλαγών στον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου, αλλά και στη ζωή εκατομμυρίων φορολογουμένων.

Με τις τροπολογίες που κατετέθησαν, η έκπτωση φόρου που υποκαθιστά εν μέρει την κατάργηση των φοροαπαλλαγών και των αφορολογήτων ορίων, δεν θα παρέχεται τελικά «άνευ όρων» τους μισθωτούς και συνταξιούχους. Συγκεκριμένα:

- Ως προϋπόθεση για να τύχουν της έκπτωσης φόρου, που κυμαίνεται από 100 έως τα 2.100 ευρώ για όσους έχουν εισόδημα έως 42.000 ευρώ, τίθεται η συλλογή και υποβολή στην εφορία αποδείξεων δαπανών που καλύπτουν το 25% του δηλωθέντος εισοδήματός τους.

- Γίνονται δεκτές από την εφορία οι αποδείξεις που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των Κανόνων Απεικόνισης Συναλλαγών (του ΚΒΣ δηλαδή) «ή σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για δαπάνες αγοράς αγαθών και υπηρεσιών τις οποίες πραγματοποιεί ο ίδιος, η σύζυγος ή τα τέκνα που τον βαρύνουν».

- Ελεύθεροι επαγγελματίες δεν υποχρεούνται στην προσκόμιση αποδείξεων, επειδή δεν ωφελούνται από έκπτωση φόρου. Ωστόσο υποχρεούνται οι μισθωτοί και συνταξιούχοι, εφόσον δηλώνουν πάνω από 42.000 ευρώ, παρότι χάνουν την έκπτωση. Αυτοί όμως δεν απαιτείται να συλλέξουν το 25% του εισοδήματός τους, αλλά μόνο μέχρι 10.500 ευρώ (δηλαδή όσο το 25% για εισόδημα 42.000 ευρώ).

Έτσι, για παράδειγμα, ένας μισθοσυντήρητος που του 2013 θα εχει εισόδημα 20.000 ευρώ, θα του αναλογεί φόρος 4.400 ευρώ (επειδή θα ισχύει συντελεστής φόρου 22% έως τις 25.000 ευρώ) θα δικαιούται έκπτωση φόρου 2.100 και θα πληρώσει 2.300 ευρώ, μόνο στην περίπτωση που συγκεντρώσει αποδείξεις 5.000 ευρώ (δηλαδή 25% των 20.000 που δηλώνει).

Αν συλλέξει αποδείξεις 4.000 ευρώ αντί 5.000 ευρώ, θα επιβαρυνθεί με ποινή φόρου 220 ευρώ, δηλαδή 22% για τα 1.000 ευρώ που του λείπουν. Έτσι στην τελική εκκαθάριση φόρου το 2014 θα πρέπει να πληρώσει 2.300+220=2520 ευρώ.

Αν παραλείψει να τις δηλώσει (από αφηρημάδα) στην εμπρόθεσμη αρχική δήλωση, τότε αυτές απορρίπτονται στο σύνολό τους, σαν να μην έχει συλλέξει καθόλου αποδείξεις. Τότε η ποινή υπολογίζεται σε 22% επί των 5.000 ευρώ που όφειλε να προσκομίσει και η επιβάρυνση λόγω αποδείξεων φτάνει στα 1.100 ευρώ! Μέχρι το 2012 η «ποινή» φόρου ήταν 10%, αλλά τώρα διπλασιάζεται.

Αντίστοιχα ένας μισθωτός των 42.000 ευρώ, που δικαιούται έκπτωση φόρου μόλις 100 ευρώ, πρέπει να συλλέξει αποδείξεις 10.500 ευρώ. Αν δεν τις προσκομίσει, θα επιβαρυνθεί με ποινή 2.310 ευρώ!

Αντιθέτως κάποιος με εισόδημα 60.000 ευρώ, δεν έχει μεν έκπτωση φόρου αλλά υποχρεούται να συγκεντρώσει 10.500 ευρώ σε αποδείξεις δαπανών, και όχι 15.000 ευρώ που απαιτούντο ως σήμερα ή και με το νέο σύστημα για τους χαμηλόμισθους.

Στις δαπάνες που αναγνωρίζονται από την εφορία περιλαμβάνονται οι εξής ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά
2. αλκοολούχα ποτά και καπνός
3. είδη ένδυσης και υπόδησης
4. δαπάνες στέγασης, αλλά μόνο υπηρεσίες και είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
5. διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες
6. μεταφορές και συγκεκριμένα: μόνο μεταφορές πραγμάτων και όχι ατόμων, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, ανταλλακτικά αυτοκινήτου, λιπαντικά-αντιψυκτικό, μίσθωση ταξί, καύσιμα οχήματος.
7. υπηρεσίες αναψυχή και πολιτιστικές δραστηριότητες, εκτός από εισφορές ΕΡΤ και συνδρομητικής τηλεόρασης.
8. Εκπαίδευση, αλλά μόνο τα δίδακτρα φροντιστηρίων και ξένων γλωσσών
9. Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια
10. Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, αλλά κανενός είδους ασφάλιση.


Σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, η καταβαλλόμενη διατροφή, οι δωρεές και οι δαπάνες για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων (σπίτι, αυτοκίνητο κλπ).

Όπως προκύπτει από τις τροπολογίες, εκτός από τις μετακινήσεις δεν υπολογίζονται και οι δαπάνες για τηλεπικοινωνίες.
 
Ακίνητα 
Με τις τροπολογίες της τελευταίας στιγμής «γλίτωσαν» τελικά κι δεν θα φορολογηθούν αναδρομικά με φόρο υπεραξίας οι σημερινοί ιδιοκτήτες ακινήτων που θα το πουλήσουν από το 2013 και μετά. Κάθε ακίνητο που αποκτήθηκε πριν το 2013 θα υπόκειται σε φόρο μεταβίβασης που πληρώνει ο αγοραστής. Με διάταξη που προστέθηκε, ο φόρος υπεραξίας θα επιβάλλεται μόνο σε ακίνητα που αγοράστηκαν ή αποκτήθηκαν μετά την 1.1.2013. Στις περιπτώσεις αυτές, ο πωλητής θα πληρώνει φόρο 20% επί της υπεραξίας που απέκτησε το ακίνητο στα χρόνια που το είχε στην κατοχή του.

Ωστόσο στις τροπολογίες που παρουσίασε χθες ο Γιάννης Στουρνάρας, δεν περιλαμβάνεται η έκπτωση 5% στο φορολογητέο εισόδημα όσων εισπράττουν ενοίκια και η οποία ο υπουργός Οικονομικών είχε προαναγγείλει πως θα τους προσφερθεί σαν «αντικειμενική δαπάνη συντήρησης» των ακινήτων τους.
ΠΗΓΗ

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες βλάπτουν τους καρκινοπαθείς


 

Οι προχωρημένοι καρκινοπαθείς που παίρνουν πολυβιταμίνες με αντιοξειδωτικές ουσίες, μπορεί άθελά τους να εμποδίζουν τη θεραπεία τους, αλλά και να βοηθούν στην επιδείνωση του καρκίνου, σύμφωνα με τον διάσημο Αμερικανό νομπελίστα βιολόγο Τζέημς Γουότσον, ο οποίος, μαζί με τον Βρετανό Φράνσις Κρικ, ανακάλυψε τη διπλή έλικα του μορίου του DNA το 1953. 

Παρά την προχωρημένη ηλικία του, ο Τζέημς Γουότσον, που εργάζεται στο εργαστήριο Cold Spring Harbor των ΗΠΑ, έχει εδώ και χρόνια στραφεί με επιμονή στην αναζήτηση λύσεων για θεραπεία του καρκίνου. O διακεκριμένος επιστήμονας δημοσίευσε στο περιοδικό βιολογίας «Open Biology» της Βασιλικής Εταιρείας επιστημών της Βρετανίας μια νέα καινοτομική υπόθεση για τη θεραπεία των καρκίνων τελικού σταδίου.

Ο Γουότσον υποστηρίζει ότι οι χημειοθεραπείες και ακτινοθεραπείες δυσκολεύονται να κάνουν τη δουλειά τους μέσα στον οργανισμό του καρκινοπαθούς, επειδή συχνά υπάρχουν στο σώμα του ασθενούς πολύ υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών - και η τακτική λήψη πολυβιταμινών, που περιέχουν τέτοιες ουσίες, είναι μια πρόσθετη αιτία γι’ αυτό. Ο Αμερικανός βιολόγος θεωρεί ότι η νέα θεωρία του είναι «ένα από τα πιο σημαντικά έργα του μετά τη διπλή έλικα».

Τα διατροφικά συμπληρώματα, που περιέχουν αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, C και Ε, εδώ και καιρό έχουν αποτελέσει πεδίο επιστημονικής αντιπαράθεσης, όσον αφορά τη χρησιμότητά τους στη μάχη κατά του καρκίνου. Μερικές μελέτες υποστηρίζουν ότι αυτές οι ουσίες παρέχουν μια μέτρια αντικαρκινική προστασία.

Όμως ο Τζ. Γουότσον, σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ», πιστεύει ότι αυτά τα χάπια κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Υποστηρίζει ότι στους υγιείς οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες όντως βοηθούν, επειδή καταστρέφουν τα επιβλαβή μόρια των λεγόμενων «ελεύθερων ριζών», που κάνουν ζημιά στο DNA και διάφορες ζωτικές πρωτεΐνες.

Όμως, πολλές αντικαρκινικές θεραπείες χρειάζονται αυτές τις «ελεύθερες ρίζες» για να καταστρέψουν τα καρκινικά κύτταρα. Αυτό σημαίνει, κατά τον Γουότσον, ότι στην περίπτωση ιδίως του προχωρημένου μεταστατικού καρκίνου η προσθήκη αντιοξειδωτικών στον οργανισμό γυρνάει «μπούμερανγκ» και εν μέρει ακυρώνει την αντικαρκινική δράση των χημικών φαρμάκων και των ακτίνων.

Ο Αμερικανός νομπελίστας παροτρύνει άλλους επιστήμονες να κάνουν νέες μελέτες για να ελέγξουν την ορθότητα της θεωρίας του. «Η ώρα έχει φθάσει για να θέσουμε σοβαρά το ερώτημα κατά πόσο η χρήση αντιοξειδωτικών πιθανότατα προκαλεί τον καρκίνο, παρά τον εμποδίζει», όπως γράφει. «Αν δεν μπορέσουμε να βρούμε τρόπους για να μειώσουμε τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών ουσιών, ο καρκίνος τελικού σταδίου θα είναι εξίσου ανίατος σε δέκα χρόνια, όπως είναι σήμερα», τονίζει ο Γουότσον.

Ο εκπρόσωπος της Βασιλικής Φαρμακευτικής Εταιρίας της Βρετανίας Στιβ Γουίλιαμσον συμφώνησε ότι «οι ασθενείς που κάνουν χημειοθεραπεία, δεν πρέπει να παίρνουν αντιοξειδωτικά».