EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Θεσσαλονίκη: Έως 30% η πτώση του τζίρου στην αγορά τις εορτές


 

Βουτιά έως 30% κατέγραψε ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΣΕΕ.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ κάνει λόγο για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, καθώς, «οι πρόεδροι των εμπορικών συλλόγων στη συντριπτική τους πλειονότητα (57 στους 58) δήλωσαν ότι σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα της περιοχής τους συγκριτικά με την περσινή εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων».
Οι περισσότεροι εκπρόσωποι των εμπόρων κάνουν λόγο για μια μέση μείωση της εμπορικής κίνησης της τάξεως του 21%-30%, όταν ήδη τα περσινά επίπεδα της ζήτησης είχαν αγγίξει ιστορικά χαμηλά ρεκόρ, σημειώνοντας μειώσεις που σε πολλές περιπτώσεις είχαν υπερβεί και το 30% (Ένδυση-Υπόδηση).
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, το τελευταίο χριστουγεννιάτικο δώρο αφιέρωσαν σε αγορές και δώρα οι περισσότεροι καταναλωτές την περίοδο πριν τα Χριστούγεννα, αφού οι 7 στους 10 εκπρόσωποι των συλλόγων αναφέρουν ως καλύτερη από την άποψη της αγοραστικής κίνησης την περίοδο πριν τις 25/12.
Αναλυτικότερα, οι μέρες με τη μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ε.Σ.Ε.Ε. αναφέρονται με σειρά σημαντικότητας στον παρακάτω πίνακα, όπου μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι η παραμονή των Χριστουγέννων ήταν η καλύτερη μέρα από την άποψη της αγοραστικής κίνησης, ενώ τα εμπορικά καταστήματα δούλεψαν ικανοποιητικά και την Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα, που παραδοσιακά παραμένουν ανοιχτά.

Ποινές φυλάκισης για όσους δεν πληρώνουν χαράτσια


 

Ακόμα και για 1.000 ευρώ θα οδηγείται κάποιος στη φυλακή. 
 
Η κυβέρνηση θέλει να προλάβει ή να ανασχέσει μία ενδεχόμενη στάση πληρωμών από τους πολίτες που μπορεί να οφείλεται είτε σε συνειδητή αντίδραση είτε σε εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητάς τους. Ο κ. Στουρνάρας εμφανίζεται αποφασισμένος να επιβάλλει με κάθε τρόπο την επίτευξη των στόχων του προγράμματος αλλά και την τήρηση των δεσμεύσεων απέναντι στους δανειστές. Έχει ήδη δώσει σαφείς κατευθύνσεις, σε συνεννόηση πάντα με την τρόικα, για το περιεχόμενο του νέου φορολογικού νομοσχεδίου με τη λήψη πειθαρχικών μέτρων και τη θέσπιση ποινών για όσους φοροδιαφεύγουν ή αρνούνται να πληρώσουν φόρους και χαράτσια. 
 
 
Προβλέπεται να χαρακτηριστεί ιδιώνυμο αδίκημα, προκειμένου οι ποινές να καθορίζονται ανεξάρτητα και να μην έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος δεν καταβάλλει φόρους και χαράτσια θα οδηγείται στη φυλακή, ακόμα και για οφειλές 1.000 ευρώ. Ταυτόχρονα αναμένεται να θεσμοθετηθεί η κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών αλλά και περιουσιακών στοιχείων, χωρίς κανέναν από τους περιορισμούς που υπάρχουν μέχρι σήμερα, κάτι που αποτελεί και απαίτηση των Γερμανών. Πίσω από όλα αυτά κρύβεται η μεθόδευση για την μεγαλύτερη αναδιανομή που έχει γίνει ποτέ στο χώρο της αγοράς ακινήτων, που θέλουν να επιβάλλουν οι δανειστές. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η τρόικα θεωρεί ότι οι Έλληνες έχουν ασυνήθιστα μεγάλη ιδιωτική, ακίνητη περιουσία
 
Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει επενδύσει πολλά η κυβέρνηση προκειμένου να μην χάσει τον έλεγχο στο πρώτο εξάμηνο του 2013, το οποίο και θεωρεί το πιο κρίσιμο για την πολιτική της επιβίωση. Ταυτόχρονα θέλει να ''στριμώξει'' το ΣΥΡΙΖΑ και να τον ταυτίσει με το κίνημα ''Δεν πληρώνω''. Εκτιμούν ότι με αυτό τον τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταστεί στα μάτια της πλειοψηφίας των πολιτών, ένα κόμμα που αρνείται την καταβολή φόρων και κινείται έξω από τα όρια της νομιμότητας.

Παγώνει η αύξηση της στρατιωτικής θητείας


 

"Παγώνει" το θέμα της αύξησης της στρατιωτικής θητείας, μετά από δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Παναγιωτόπουλου.
 
"Προς το παρόν, το θέμα της αύξησης της στρατιωτικής θητείας πρέπει να παγώσει" , ήταν η απάντηση του κ. Παναγιωτόπουλου, όταν του διαβιβάστηκε εντός του χώρου της Βουλής έγγραφό μετά από επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Ηλία Παναγιώταρου, με την οποία έθετε θέμα αύξησης της στρατιωτικής θητείας και υποχρεωτικής στράτευσης ανδρών και γυναικών στα 18 έτη.
 
"Επιπόλαιοι χειρισμοί σε αυτό το θέμα δεν συγχωρούνται. Το θέμα της θητείας έχει πελώριες κοινωνικές διαστάσεις και αφορά στη νεολαία μας, το πλέον ευαίσθητο κομμάτι του ελληνικού λαού, το οποίο έχει υποστεί μεγάλα δεινά από την οικονομική κρίση, μεταξύ των οποίων και η ανεργία", ανέφερε ο υπουργός Άμυνας.
 
Παράλληλα, επεσήμανε ότι "επιπόλαιοι χειρισμοί από την πολιτεία σε τέτοιου είδους ζητήματα, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν κατά δραματικό τρόπο ακόμη και την ψυχολογία των νέων ανθρώπων, χωρίς να υπάρξει μελέτη εκ των προτέρων όλων των κοινωνικών δεδομένων και κάθε άλλης κοινωνικής διάστασης του θέματος δεν ενδείκνυνται".
 
Αναφορικά δε με τη στράτευση των Ελληνίδων, ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθυμίζει πως το τι ακριβώς ισχύει ορίζεται από τις διατάξεις του ν. 705/77 "Περί Στρατεύσεως των Ελληνίδων".

Προβλήματα αναμένονται και την Τρίτη στα δρομολόγια του Μετρό

 
Συνεχίζεται η κατάληψη στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του Μετρό στα Σεπόλια από τους εργαζομένους, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι «δρομολογείται σχέδιο υποβάθμισης της εταιρείας για να δοθεί σε ιδιωτικά συμφέροντα» και αντιδρούν στην ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό, Αντώνης Σταματόπουλος, η κατάληψη θα συνεχιστεί και την Τρίτη αφού δεν πρόκειται να αποχωρήσουν από τον πύργο ελέγχου εάν δεν υπάρξει θετική εξέλιξη στα αιτήματα τους, ενώ στα Σεπόλια βρίσκονται για συμπαράσταση εργαζόμενοι από άλλα μέσα σταθερής τροχιάς καθώς και εργαζόμενοι της Χαλυβουργικής.

Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια, σημειώνει «αυτές αύριο [Τρίτη] θα είναι πιο έντονες, μιας και οι συρμοί δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες».

Υπενθυμίζεται ότι το Σωματείο Εργαζομένων του μετρό προέβη σε αιφνίδια κατάληψη από τα ξημερώματα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βγουν από τα αμαξοστάσια οι συρμοί του μετρό και να υπάρχουν καθυστερήσεις στη «γραμμή 2» (Αγ.Αντώνιος- Αγ.Δημήτριος) και στη στη «γραμμή 3» (Αιγάλεω- Δουκ.Πλακεντίας).

Οι εργαζόμενοι ζητούν την παρέμβαση του οικονομικού εισαγγελέα προκειμένου να διαπιστωθεί ότι το μετρό δεν είναι ελλειμματική επιχείρηση, καθώς ένα εκατομμύριο επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους.

Tι χρειάζεται να κάνουμε ακόμα για να πάρουμε τα λεφτά των επόμενων δόσεων μέχρι τον Μάρτιο

 
Αποκρατικοποιήσεις, ανεξάρτητος γραμματέας εσόδων, αυτόματος μηχανισμός αναπλήρωσης αποκλίσεων προϋπολογισμού αλλά και αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου περιλαμβάνει η ατζέντα των προαπαιτούμενων δράσεων για την, χωρίς καθυστερήσεις, καταβολή των επόμενων τριών δόσεων, ύψους 18,2 δισ. ευρώ, που αναμένει η Ελλάδα από το δάνειο στήριξης.
Η μεγαλύτερη εξ αυτών, ύψους 9,2 δισ. ευρώ, έχει προγραμματισθεί για τον τρέχοντα μήνα, κάτι που επαναφέρει στη χώρα μας το υψηλόβαθμο κλιμάκιο της τρόικας πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι της έκθεσης που απελευθέρωσε τα 34,4 δισ. ευρώ από τη δόση-μαμούθ των 52,6 δισ. ευρώ.
Πράγματι, οι ξένοι αξιωματούχοι επανακάμπτουν στην Αθήνα στις 15 Ιανουαρίου προκειμένου ακριβώς να τσεκάρουν την πορεία προόδου των νέων αυτών προαπαιτούμενων δράσεων, χωρίς ωστόσο η παρουσία τους να έχει τον χαρακτήρα της απόλυτης έγκρισης ή απόρριψης που υπήρχε κατά την αγωνιώδη και επεισοδιακή προηγούμενή τους επίσκεψη. Οι επόμενες ισόποσες δύο δόσεις των 2,8 δισ. ευρώ έχουν προγραμματισθεί για Φεβρουάριο και Μάρτιο
Η δόση του Ιανουαρίου θα τεθεί υπό την έγκριση του Eurogroup στις 21 του μηνός. Λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα στις 14 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί το Euroworking group, ενώ στις 16 του μηνός θα συνεδριάσει το ΔΝΤ για την εκταμίευση του 1,3 δισ. ευρώ, που αποτελεί τη συμμετοχή του ΔΝΤ στη δόση του δανείου και βρισκόταν σε άμεση συνάρτηση με την επιτυχία του εγχειρήματος της επαναγοράς χρέους.
 

18,2 δισ. ευρώ

Η Ελλάδα προκειμένου να εισπράξει μέχρι τον Μάρτιο τις τρεις δόσεις, συνολικού ύψους 18,2 δισ. ευρώ, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τα εξής:
- Δόση Ιανουαρίου: Κατάθεση του φορολογικού νομοσχεδίου και αλλαγές στις τιμές του ρεύματος για τους πελάτες χαμηλής τάσης με βάση την πρόταση της ΡΑΕ.
- Δόση Φεβρουαρίου: Προσαρμογή του μεσοπρόθεσμου με πλαφόν τριετίας για τις δαπάνες των κρατικών τομέων.
- Δόση Μαρτίου: Να έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα διαθεσιμότητας στα υπουργεία και τους φορείς, με βάση το γνωστό σχέδιο αποχωρήσεων. Στον χώρο της υγείας να αναθεωρηθούν προς τα κάτω οι τιμές στα φάρμακα, με βάση τις τιμές που ισχύουν στις τρεις φθηνότερες χώρες της ΕΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον πίνακα όπου αναφέρεται το πού θα δοθούν τα χρήματα των δόσεων προβλέπονται αποπληρωμές βραχυπρόθεσμων τίτλων (εντόκων γραμματίων) 3,4 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο, προκειμένου να κλείσει η έκδοση των μηνιαίων γραμματίων που εξέδωσε η ελληνική κυβέρνηση για να πληρώσει το ομόλογο της ΕΚΤ το περασμένο καλοκαίρι. Δεν προβλέπονται όμως άλλες αντίστοιχες πληρωμές μέχρι και το τέλος του 2014.
Πέραν αυτών στα βασικά προαπαιτούμενα περιλαμβάνονται επίσης:

Δημόσιο

- Αποχωρήσεις 25.000 υπαλλήλων εντός του 2013 (6.250 ανά τρίμηνο).
- Επέκταση του κανόνα 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις στη γενική κυβέρνηση έως το 2016.
- Μείωση του μισθολογικού κόστους του Δημοσίου κατά 151 εκατ. ευρώ το 2013 και επιπλέον 34 εκατ. ευρώ το 2014, συμπεριλαμβανομένων των αποδοχών υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό και συμβούλων.
- Περιστολή του μισθολογικού κόστους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά 75 εκατ. ευρώ από τον Ιανουάριο του 2013.
- Τοποθέτηση μόνιμου γενικού γραμματέα εσόδων και θέσπιση διατάξεων με τις οποίες θα δίνονται αρμοδιότητες στη νέα γραμματεία.
- Προώθηση νόμου για τη δημιουργία ειδικής μονάδας με 100 ελεγκτές για τον έλεγχο μεγάλων φορολογουμένων και μονάδας με 50 ελεγκτές για τους πλούσιους αυτοαπασχολούμενους.

Συγκοινωνίες

- Τα εισιτήρια σε ΟΑΣΑ, ΟΣΕ και ΤραινΟΣΕ αυξάνονται τουλάχιστον κατά 25% τον Μάρτιο του 2013.
- Αύξηση τιμολογίων της ΔΕΗ στις αρχές του 2013 με εξαίρεση τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Αποκρατικοποιήσεις

Αμεση αποκρατικοποίηση βασικών δημόσιων αγαθών (νερό, φυσικό αέριο λιγνίτης, κ.λπ.) και τήρηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης αρχής γενομένης από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Μέχρι το τέλος Μαρτίου το χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνει την προκήρυξη διαγωνισμών για την παραχώρηση ποσοστών σε εταιρείες όπως ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, η ΕΥΑΘ, η ΕΥΔΑΠ, η ΛΑΡΚΟ, τα ΕΛΤΑ, την πώληση ακινήτων όπως ο Αστέρας Βουλιαγμένης και την παραχώρηση υποδομών, μεταξύ των οποίων 37 περιφερειακών αεροδρομίων.


Πηγή:www.reporter.gr

Συνεχίζεται η κατάληψη στα αμαξοστάσια του Μετρό


 

Στα κεντρικά αμαξοστάσια των συρμών του Μετρό παραμένουν μέχρι αυτή την ώρα οι εργαζόμενοι με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθυστερήσεις στα δρομολόγια των τρένων. Οι εργαζόμενοι που από τις πρώτες πρωινές ώρες έχουν κάνει κατάληψη στα Σεπόλια και στο Σταυρό Αγίας Παρασκευής δεν επιτρέπουν ούτε να βγει ούτε να μπει κανένας συρμός. Αυτό που περιμένουν είναι απάντηση από το επιχείρηση σχετικά με το εάν είναι ελαττωματική η Α.Ε. Σταθερές Συγκοινωνίες και γιατί καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να παραμείνουν στα αμαξοστάσια όλη τη νύχτα.


Πηγη: enikos.gr

Αλλαγές σε έξι λεωφορειακές γραμμές λόγω έργων για το μετρό

Εκτεταμένες αλλαγές σε έξι λεωφορειακές γραμμές των περιοχών του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και της Αγίας Βαρβάρας, ισχύουν από τις 7 Ιανουαρίου λόγω της έναρξης των έργων για την κατασκευή σταθμού του μετρό στην Πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό.
 
Με την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω απο 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό μόλις σε 45 λεπτά.

Ειδικότερα, από τις ρυθμίσεις που ισχύουν θα επηρεαστεί η λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών:
* 806 Κορυδαλλός - Σταθμός Μετρό Αιγάλεω.
* 809 Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς Α’.
* 810 Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς  Β’.
* 830 Αγία Βαρβάρα -Πειραιάς.
* 831 Πειραιάς - Αιγάλεω.
* 750 Αττικό Νοσοκομείο - Σταθμός Μετρό Αιγάλεω - Νίκαια.

Σύμφωνα με τον ΟΣΥ, κάποιες από τις υπάρχουσες στάσεις των γραμμών αυτών θα καταργηθούν προσωρινά, ορισμένες γραμμές θα εξυπηρετούνται από στάσεις άλλων γραμμών, ενώ θα δημιουργηθούν και νέες στάσεις.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό» το ερχόμενο Καλοκαίρι φτάνει στην Ελλάδα ο μετροπόντικας απο την Ιταλία και μέσα στον Σεπτέμβρη αναμένεται να ξεκινήσει την διάνοιξη της σήραγγας μήκους 7,6 χλμ. για την μεγάλη επέκταση της γραμμής 3, απο το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά.

Ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 550 εκατ. ευρώ. Η επέκταση θα εξυπηρετεί τα πυκνοκατοικημένα προάστια του Πειραιά και θα καταλήγει στο λιμάνι.

Οι έξι σταθμοί θα δημιουργηθούν στην περιοχή της Αγίας Ελεούσας στην Αγία Βαρβάρα, στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου στη Νίκαια, στη συμβολή των οδών Μαυρομιχάλη και Αιτωλικού στα Μανιάτικα, στο λιμάνι του Πειραιά και στην πλατεία του Δημοτικού Θεάτρου.
Με την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω απο 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό μόλις σε 45 λεπτά.
Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου υπολογίζεται οτι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 119 τόνους ημερησίως.

Προβλήματα στα δρομολόγια του μετρό – Εργαζόμενοι κατέλαβαν το κέντρο ελέγχου


 
- Κανένα τρένο δεν μπήκε σε κυκλοφορία από τις 02:00
- Αδύνατο να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες με τα τρένα που λειτουργούν
- Ήδη υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια του μετρό
- Δεν αποχωρούμε αν δεν επέμβει στην επιχείρηση οικονομικός εισαγγελέας, λένε στο Newsit οι εργαζόμενοι

Τον “πύργο ελέγχου” του μετρό κατέλαβαν οι εργαζόμενοι προκαλώντας αρρυθμίες στη λειτουργία των τρένων. Ήδη υπάρχουν αρκετές καθυστερήσεις

Ουσιαστικά αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στο μετρό μόνο οι συρμοί που “βγήκαν” μέχρι στις δύο τα ξημερώματα. Από 'κει και μετά κανένας συρμός δεν προστέθηκε. Είναι δηλαδή πολύ λίγοι για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό.








Ήδη με την αύξηση της επιβατικής κίνησης και ενώ οι καθυστερήσεις δεν ξεπερνούσαν τα 3 λεπτά τα ξημερώματα, αυτή την ώρα η καθυστέρηση αγγίζει τα 5 με 6 λεπτά.







Οι εργαζόμενοι προχώρησαν στις δύο τα ξημερώματα στην κατάληψη του κέντρου επιχειρήσεων του μετρό στα Σεπόλια διαμαρτυρόμενοι για την καταστρατήγηση, όπως λένε, των συλλογικών τους συμβάσεων, αλλά κυρίως γιατί ζητούν την άμεση επέμβαση οικονομικού εισαγγελέα ώστε να σταματήσει η προσπάθεια κάποιων να καταστεί η επιχείρηση προβληματική.





Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο Newsit ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ, Αντώνης Σταματόπουλος "Το δίκτυο δουλεύει με τα τρένα που ήταν έξω. Εμείς δεν αφήνουμε να βγουν τρένα έξω ουτε πρόκειται να αφήσουμε να βγουν γιατί πρώτον υπάρχει καταστρατήγηση της συλλογικής σύμβασης και δεύτερον ζητάμε να μπει άμεσα οικονομικός εισαγγελέας. Γιατί δεν μπορούν να μας βγάλουν προβληματικούς. Ενα εκατομμύριο επιβάτες την ημέρα χρησιμοποιούν το μετρό και προσπαθούν να μας βγάλουν προβληματικούς".


Ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον πρόεδρο των εργαζομένων προκειμένου να βρεθεί λύση ωστόσο κάτι τέτοιο δε συνέβη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ τα δρομολόγια στη γραμμή 2 (Αγ. Αντώνιος- Αγ. Δημήτριος) διεξάγονται ανά 6 λεπτά (αντί χρονο αποστάσεων 3,5 λεπτών) και στη γραμμή 3 (Αιγάλεω- Δουκ. Πλακεντίας) ανά 5 λεπτά (αντί χρονο αποστάσεων 4,5 λεπτών).