EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Ψαλίδι στον ΟΑΣΘ μελετά το υπουργείο Οικονομικών λόγω κρίσης



Ο ΟΑΣΘ παρά την οικονομική κρίση λαμβάνει τα τελευταία χρόνια από το κράτος ως αντισταθμιστική οφειλή πάνω από 100 εκατ. ευρώ ετησίως, διατηρεί στα επίπεδα των προηγούμενων χρόνων τα κέρδη των μετόχων (περίπου 16 εκατ.) και σχεδιάζει να αυξήσει και τους μισθούς των εργαζομένων. Η προσπάθεια του Οργανισμού να μείνει ανέπαφος από τις γενικότερες περικοπές φαίνεται να έχει εξοργίσει στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, το οποίο δεν αναγνωρίζει τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για το 2012 αλλά ούτε για το 2013. Έτσι οι διαφορές μεταξύ κράτους και Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών επιλύονται στα διαιτητικά δικαστήρια, όπου προσφεύγει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, για να βεβαιώσει τις συμβατικές οφειλές.

Η πολιτεία διά στόματος του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη δήλωσε ότι «με βάση τις προβλέψεις του προϋπολογισμού υπάρχει μία περιοριστική πολιτική στο δημόσιο και η πολιτεία δεν μπορεί να έχει δύο μέτρα και δύο σταθμά μεταξύ ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ». Η όποια πολιτική περιορισμένης επιδότησης υπάρχει στην Αθήνα αντίστοιχη πολιτική περιορισμένης επιδότησης πρέπει να υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη, τονίζουν στελέχη του υπουργείου, ενώ ο γ.γ. Μεταφορών Νίκος Σταθακόπουλος ανακοίνωσε ότι σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ έχει οριστεί κοινή ομάδα εργασίας, η οποία θα εισηγηθεί «πώς είναι δυνατόν η νέα γεωμετρία της εξυπηρέτησης της Θεσσαλονίκης να χωρέσει μέσα σε αυτά που το υπουργείο Οικονομικών και το μνημόνιο έχουν προδιαγράψει». «Η παλιά σύμβαση», σύμφωνα με τον κ. Σταθακόπουλο, «δεν μπορεί να προχωρήσει. Τα ύψη της επιχορήγησης που αναφέρονται στην παλιά σύμβαση είναι προφανές ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν στις νέες συνθήκες».

«Το ζήτημα του ΟΑΣΘ χρήζει περισσότερης και εκτενέστερης ανάλυσης λόγω και του μεγάλου οικονομικού μεγέθους του», υπογράμμισε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη Θεοδόση Κωνσταντινίδη. Ο ΟΑΣΘ ωστόσο, σαν να μην αντιλαμβάνεται τα νέα οικονομικά δεδομένα, το 2012 προχώρησε σε προσλήψεις 43 εργαζομένων, το τρέχον έτος σχεδιάζει επιπλέον προσλήψεις 70 ατόμων και οι αυξήσεις μισθών που ζητά είναι της τάξης του 1,5%. Η διοίκηση του Οργανισμού δηλώνει ότι ακόμη δεν έχει ζητηθεί συμμετοχή στην επιτροπή που έχει ανακοινώσει ο κ. Σταθακόπουλος και πως δεν προτίθεται να υποχωρήσει στις νόμιμες απαιτήσεις.
Ο ΟΑΣΘ, αν και νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, επιχορηγείται από το κράτος, για να διατηρεί χαμηλές τις τιμές των εισιτηρίων, χωρίς να υπόκεινται ζημία οι 425 μετοχές του και οι 1.900 μικρομέτοχοι. Ο Οργανισμός διατείνεται ότι δεν επιχορηγείται ο ίδιος αλλά οι επιβάτες, καθώς χωρίς την αντισταθμιστική οφειλή το εισιτήριο θα έφτανε στα 1,75 ευρώ, ενώ σήμερα κοστίζει 0,80 ευρώ, που είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Επίσης χαρακτηρίζει τεράστιο το έργο που παρέχει, αφού από το 2003 έως το 2005 επεκτάθηκε σε δεκαπέντε δήμους και από τον Ιανουάριο του 2011 σε επιπλέον εννέα δήμους του νομού Θεσσαλονίκης. Τα λεωφορεία αυξήθηκαν από 488 το 2001 σε 622 το 2011 και απέκτησε τέσσερα οχήματα για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ. Η αύξηση του έργου του είχε ως συνέπεια και την αύξηση των δαπανών.

Πηγή: εφημερίδα "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID