EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Πράσινο φως στην κατασκευή τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη


 


Πράσινο φως στην κατασκευή τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη «άναψε» χθες, με την έγκριση της χρηματοδότησης του χρηματικού ποσού των 550.000 ευρώ, με απόφαση που υπέγραψε το αρμόδιο υπουργείο. Όπως ανακοίνωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης, οι νέες λεωφορειολωρίδες θα δημιουργηθούν στις οδούς Γ. Παπανδρέου, Αγγελάκη, Αλ. Παπαναστασίου, καθώς και στη Λεωφόρο Στρατού, με στόχο τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ.

Σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ), και θα κατασκευαστούν από τον δήμο Θεσσαλονίκης που διαθέτει την τεχνική επάρκεια, ενώ η χρηματοδότησή τους θα γίνει από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥΜΕΔΙ) με ευρωπαϊκά κονδύλια, στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης συνεργασίας μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και του ΣΑΣΘ.

«Σύμφωνα με τις μελέτες που εκπόνησαν οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, το έργο της κατασκευής των λεωφορειολωρίδων θα δημοπρατηθεί άμεσα και οι εργασίες αναμένονται να ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2013», όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης.

Να σημειωθεί ότι οι όροι λειτουργίας των νέων λεωφορειολωρίδων θα λάβουν υπόψη τις απόψεις και προτάσεις των αρμόδιων φορέων και των οργανώσεων των πολιτών.

Πηγή:agelioforos.gr

Ιόνια Οδός: ο κερδισμένος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί από Αντίρριο έως Ιωάννινα


Ιόνια Οδός: ο κερδισμένος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί από Αντίρριο έως Ιωάννινα 

Μετά την χτεσινές δηλώσεις από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη σχετικά με την κατασκευή των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων είναι προφανές πως ο μεγάλος κερδισμένος είναι ο αυτοκινητόδρομος Αντίρριο-Ιωάννινα δηλαδή η Ιόνια Οδός.

Μετά τα χτεσινά γίνεται αντιληπτό πως αυτό που ουσιαστικά «έσωσε» τον δρόμο είναι πως στο αντικείμενο της Ιόνιας Οδού περιλαμβάνεται το «χρυσοφόρο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια στον ΠΑΘΕ που καλύπτει κάθε πιθανή ζημία που θα μπορούσε να προκαλέσει η λειτουργία της Ιόνιας Οδού από μόνη της.

Η ικανοποίηση για την συνολική έγκριση της κατασκευής της Ιόνιας Οδού είναι εμφανής ειδικά στην Ήπειρο που παραμένει μία λίγες Περιφέρειες της χώρας  με ελάχιστα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων.

Αυτό που απομένει πλέον είναι η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες, η έγκριση των νέων συμβάσεων από την ΕΕ, η κύρωση τους από την Βουλή και η υπογραφή τους. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει και πάλι μέχρι τις αρχές καλοκαιριού.

Το έργο ξεκινά από το Αντίρριο και μέσω Αγρινίου, Αμφιλοχίας και Άρτας φτάνει στα Ιωάννινα όπου τερματίζει σε κόμβο με την Εγνατία Οδό έχοντας συνολικό μήκος 196χλμ. Ολοκληρωμένο είναι ένα τμήμα 45χλμ και αφορά την παράκαμψη Αγρινίου και άλλο ένα 15χλμ στην παράκαμψη Άρτας.

Κατά τα άλλα ερώτημα παραμένει η διέλευση της Παλιοβούνας (αν θα γίνει σήραγγα ή όχι) ενώ κάποια τμήματα έχουν εμφανίσει σημαντική πρόοδο όπως η σήραγγα Μακύνειας.

Η παραχωρησιούχος εταιρεία είναι η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ και αποτελείται από τις ACS GROUP, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, FEROVIAL

Μερίδα ιδιωτικών ΚΤΕΟ καταγγέλλει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών

 
Η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών ΚΤΕΟ «Άγιος Χριστόφορος» κατήγγειλε το υπουργείο Μεταφορών για τη νέα τροπολογία (επισυνάπτεται παρακάτω) που πέρασε για τη πιστοποίηση των ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «δεν πέρασαν ούτε οκτώ μήνες από την στιγμή που ο τότε Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Μ. Βορίδης, επιδιώκοντας να θέσει ένα οριστικό τέλος στην παθογένεια του χώρου του τεχνικού ελέγχου οχημάτων στη χώρα, εισηγούταν τον μετέπειτα ν. 4070/2012 στην Βουλή.
Με τον νόμο αυτό τίθετο σε ρεαλιστική βάση η διασφάλιση της ποιότητας στα ΚΤΕΟ, με την αντικατάσταση της υποχρέωσης διαπίστευσης τους που παρεχόταν σε καθεστώς μονοπωλίου τότε από το ΕΣΥΔ, από την υποχρέωση πιστοποίησης τους που παρείχετο από περισσότερους από 15 φορείς τότε, 30 σήμερα, όλους διαπιστευμένους για τον λόγο αυτό από το ΕΣΥΔ και με κόστος το 1/5 από αυτό της διαπίστευσης. Ταυτόχρονα, τίθετο μια καταληκτική ημερομηνία 8 μηνών για την προσαρμογή και των δημοσίων ΚΤΕΟ, στους ορους και προϋποθέσεις που το ίδιο το Υπουργείο είχε θέσει για την λειτουργία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ήδη από το 2001! Και η οποία μέχρι τότε είχε ήδη παραταθεί 6! φορές.
Τότε πιστέψαμε όλοι, ότι επιτέλους οι ιδιωτικοί φορείς που δραστηριοποιούνται με τον έλεγχο ΚΤΕΟ, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν επί ισοις οροις με τους αντίστοιχους δημοσίους σε καθεστώς υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ τους αλλά και με διαφάνεια.
Τεράστια πλάνη! Όπως τόσες άλλες τις οποίες βιώνουν όσοι επιχειρούν στην Ελλάδα.
Ο ΥΠΑΝΟΜΕΔΙ με προωθούμενη εν κρυπτω τροπολογία επιχειρεί, στην Ελλάδα της κρίσης να επαναφέρει την υποχρέωση διαπίστευσης των ΙΚΤΕΟ αντί της ισχύουσας σήμερα πιστοποίησης τους, και αυτό γιατί; Γιατί η διαπίστευση στοιχίζει στο κάθε ΚΤΕΟ από 4.000€-7.500€ κατ’ έτος, ενώ η πιστοποίηση περίπου 800€. Επειδή η διαπίστευση παρέχεται μονοπωλιακά από το ΕΣΥΔ Α.Ε, ενώ η πιστοποίηση από περίπου τριάντα εταιρείες που όλες έχουν διαπιστευτεί από το ΕΣΥΔ και λειτουργούν σε καθεστώς ανταγωνισμού μεταξύ τους. Επειδή το ΕΣΥΔ χρεώνει τα ΙΚΤΕΟ με 1000€ την ανθρωποημερα των αξιολογητών του, ενώ ο μηνιαίος μισθός ενός ελεγκτή ΚΤΕΟ είναι περίπου 750€. Επειδή αξιολογητές του ΕΣΥΔ είναι και υπάλληλοι του ΥΠΑΝΟΜΕΔΙ, και επειδή ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου, είναι ο παλαιός Πρόεδρος του ΕΣΥΔ….
Και επειδή κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί, τι γίνεται στην Ευρώπη; Το ακριβώς αντίθετο. Από το σύνολο των ευρωπαϊκών κρατών, διαπίστευση σε ΚΤΕΟ δεν προβλέπεται ούτε σε τέσσερα. Όλα τα υπόλοιπα, είτε προβλέπουν την πιστοποίηση τους, είτε τίποτε από τα δυο.
 Ναι, αλλά εδώ στην Ελλάδα της κρίσης είμαστε μπροστά στην ποιότητα. Ναι θα έλεγε κάποιος εάν δεν ήξερε ότι την ώρα που με το πρόσχημα της ενίσχυσης της ποιότητας (και στην ουσία της οικονομικής ενίσχυσης κάποιων κρατικοδίαιτων με ονοματεπώνυμο) ετοιμάζουν την επαναφορά της διαπίστευσης, από την άλλη ετοιμάζουν και νέα – την έβδομη κατά σειρά- παράταση στην προσαρμογή των Δημοσίων ΚΤΕΟ στους κανόνες και προϋποθέσεις που το ίδιο το ΥΠΑΝΟΜΕΔΙ έχει κρίνει ως απαραιτήτους στον τεχνικό έλεγχο, και έχει επιβάλλει στα ΙΚΤΕΟ.
Με τον τρόπο αυτό ένα ιδιωτικό ΚΤΕΟ, θα πληρώνει έναν «αξιολογητή» του ΕΣΥΔ με 1.000€ την ημέρα προκειμένου αυτός να ελέγξει π.χ εάν το μηχάνημα της μέτρησης των αναρτήσεων που χρησιμοποιεί, είναι ορθό ως και προς το τελευταίο δεκαδικό ψηφίο της μέτρησης που κάνει, ενώ το αντίστοιχο Δημόσιο ΚΤΕΟ, δεν είναι καν εξοπλισμένο με τέτοιο μηχάνημα!. Θα πληρώνει αυτόν τον αξιολογητή και άλλον ένα «πραγματογνώμονα» (αμφότεροι συνεργάτες του ΕΣΥΔ) με αντίστοιχο ημερήσιο κόστος (900€) – σύνολο 1900€ ημερησίως) προκειμένου να ελέγξει εάν το μηχανογραφικό του σύστημα είναι ανεπηρέαστο ακόμη και από την ηλιακή ακτινοβολία, όταν το αντίστοιχο δημόσιο ΚΤΕΟ δεν διαθέτει καν μηχανογραφικό σύστημα και τα δελτία τεχνικού ελέγχου συμπληρώνονται με το χέρι.
Εάν αυτή είναι η άποψη του έχει το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης - Ανταγωνιστικότητας Μεταφορών κτλ περί ανάπτυξης ανταγωνιστικότητας και ασφάλειας των μεταφορών, ίσως να μην τιτλοφορείται ορθά.
Ίσως ο καλύτερος τίτλος του Υπουργείου να ήταν ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ -ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ- ΚΡΑΤΙΣΜΟΥ».

Ανανέωση της συνδρομής e-Pass της Αττικής Οδού και στα πρατήρια της Shell

 
Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την καλύτερη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των συνδρομητών της, που σήμερα υπερβαίνουν τις 400.000, η Αττική Οδός και η εταιρία λειτουργίας Αττικές Διαδρομές Α.Ε. προχώρησαν πρόσφατα σε μία ακόμη συνεργασία,  με την εταιρία Coral που διαχειρίζεται τα πρατήρια με το σήμα της Shell.
Χάρη στη νέα συνεργασία, οι συνδρομητές και κάτοχοι της ηλεκτρονικής συσκευής e-PASS της Αττικής Οδού, έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν το συνδρομητικό τους λογαριασμό με μετρητά σε περισσότερα από 130 πρατήρια με το σήμα  της Shell στην Αττική και την Πελοπόννησο.
Έτσι, μπορεί o οδηγός να συνδυάσει την ανανέωση σε καύσιμα με την ανανέωση του συνδρομητικού του λογαριασμού, προσκομίζοντας στο ταμείο του πρατηρίου την ηλεκτρονική του συσκευή e-PASS και καταβάλλοντας το ποσό που επιθυμεί να προσθέσει στο λογαριασμό του.
Ανανέωση συνδρομητικού λογαριασμού πραγματοποιείται επίσης στους σταθμούς διοδίων της Αττικής Οδού στις λωρίδες με εισπράκτορα, στα Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών  της Αττικής Οδού καθώς και τηλεφωνικά με χρέωση τραπεζικής κάρτας καλώντας την Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών της Αττικής Οδού στο 210-668 2222. 
Νέο ωράριο λειτουργίας ισχύει από τις 17/12/2012 για τα εννέα (9) Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών που λειτουργούν στην Αττική Οδό, στα οποία προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες που αφορούν τους συνδρομητές αλλά και όσους επιθυμούν να γίνουν συνδρομητές. 
Το νέο ωράριο, για μεν τα 9 Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών (ΣΕΣ) που βρίσκονται επί της Αττικής Οδού διαμορφώνεται ως εξής:
Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00-17:00 και Σάββατο 09:00-15:00, ενώ τo ωράριο λειτουργίας των 2 ΣΕΣ της Αττικής Οδού επί του αυτοκινητόδρομου Μορέα (Νεστάνη & Σπαθοβούνι) παραμένει ως έχει: Δευτέρα-Σάββατο 09:00-17:00 και Κυριακή 10:00-18:00.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την  Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών της Αττικής Οδού στο 210-668 2222 ή να επισκέπτονται την ηλεκτρονική σελίδα www.aodos.gr

Β. Σταθούσης, ΗΣΑΠ: «Χάνουμε διαρκώς επιβάτες, έσοδα και… εργαζομένους!»

Για όλους και για όλα μιλά ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Βασίλης Σταθούσης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο metaforespress.gr. Αφού πρώτα υπογραμμίζει ότι ο ΗΣΑΠ χάνει διαρκώς επιβάτες και έσοδα, χαρακτηρίζει αυτοκαταστροφική οποιαδήποτε αύξηση των εισιτηρίων, τονίζοντας ότι πρέπει να υιοθετηθεί το αντίστροφο: το ενιαίο εισιτήριο να μειωθεί στο 1 ευρώ, αλλά και η μηνιαία κάρτα, στα μέσα σταθερής τροχιάς, να διαμορφωθεί στα 20 ευρώ.
Ο κ. Σταθούσης υποστηρίζει ότι οι μετατάξεις επέφεραν αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία του ΗΣΑΠ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι οι περικοπές στους μισθούς, ελέω Μνημονίου, έχουν ξεπεράσει το 35%- 40% τα δυο τελευταία χρόνια.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ αναφέρει ότι μόνο μια φορά (2003) το Δημόσιο κατέβαλε με συνέπεια την προβλεπόμενη επιδότηση, ενώ όσον αφορά την τηλεματική εκτιμά ότι θα παραδοθεί πλήρως στις αρχές του 2013.
Συνέντευξη στη Βάσω Βεγιάζη
-Στο 9μηνο η ΣΤΑΣΥ (ΗΣΑΠ, Τραμ, Μετρό) κατέγραψε μείωση εσόδων 15%. Τι σημαίνει η μείωση αυτή; Χάνει επιβάτες η ΣΤΑΣΥ;
-Είναι γεγονός ότι, ενώ είχαμε αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου και μάλιστα κατά 40%, από το 1 ευρώ, που κόστιζε στις αρχές του 2010, έφτασε στις αρχές του 2011 στο 1,40 ευρώ, όχι μόνο δεν υπήρξαν επιπλέον έσοδα, αλλά αντίθετα καταγράφτηκε μείωση εσόδων στην εταιρεία.
Αναζητώντας τις αιτίες των μειωμένων εσόδων θα μπορούσαμε να εστιάσουμε στα εξής:
Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου λειτούργησε σε ένα βαθμό  αποτρεπτικά στο να χρησιμοποιεί ο κόσμος τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αφενός λόγω και της μεγάλης μείωσης των μισθών και συντάξεων, αφετέρου επειδή υπάρχει και  το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας και πολλοί περιορίζουν στο ελάχιστο τις μετακινήσεις τους ή και αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ.
Ειδικά, στους ΗΣΑΠ υπάρχει σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης. Σ΄ αυτό ίσως συνετέλεσαν και οι μακροχρόνιες εργασίες αντικατάστασης των γραμμών, που λόγω του άστοχου τρόπου που επιλέχτηκε να γίνουν, οδήγησε σε μεγάλη ταλαιπωρία τους επιβάτες του «Ηλεκτρικού» και τους απομάκρυνε.

Αρκετοί σε συνδυασμό και με το ακριβό εισιτήριο στράφηκαν σε αλλά μέσα (πχ. ποδήλατο, μηχανή, αυτοκίνητο ή όταν ήταν παρέα 2-3 άτομα και ταξί ή σε κοντινές αποστάσεις και πεζοί).
Επίσης, είχαμε απώλεια εσόδων λόγω εισιτηριοδιαφυγής. Δυστυχώς, πριν από ένα χρόνο περίπου 350 εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ μετατάχτηκαν στο υπουργείο Πολιτισμού και στο υπουργείο Μεταφορών ή εξαναγκάστηκαν άρον – άρον,  σε συνταξιοδότηση.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να απογυμνωθούν πολλές υπηρεσίες του οργανισμού, να μείνουν σταθμοί χωρίς υπαλλήλους στα εκδοτήρια, να μην λειτουργούν τα παμπάλαια εκδοτικά μηχανήματα, προβλήματα στην κυκλοφορία των συρμών, να μην υπάρχει έλεγχος αλλά ούτε και κάποιος υπάλληλος να καθοδηγεί τους επιβάτες και να τους προτρέπει η να τους βοηθάει  να εκδώσουν εισιτήριο.
Όπως αντιλαμβάνεστε όταν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες σωστής εξυπηρέτησης του επιβάτη, ο οποίος θέλει και δεν μπορεί να βγάλει εισιτήριο, πώς να τον ελέγξεις μετά; Όταν μάλιστα δεν έχεις και ελεγκτές.
Είναι και αυτή μια από τις μεγάλες αιτίες μείωσης των εσόδων. Κάποιοι αβασάνιστα  έκριναν πριν ένα χρόνο, ότι προέχει η φύλαξη της εισόδου του Υπουργείου Μεταφορών και όχι η εξυπηρέτηση των χιλιάδων επιβατών που χρησιμοποιούν  καθημερινά τον «Ηλεκτρικό», ζημιώνοντας εκτός των άλλων και την Εταιρία, λόγω της  στέρησης  των εσόδων .
Τα ίδια προβλήματα, σε μικρότερη ίσως κλίμακα επειδή υπάρχουν εκδοτικά μηχανήματα, παρουσιάζονται και στο Μετρό, όπου και εκεί απέλυσαν περίπου 250 εκπαιδευμένους εργαζόμενους.
Το τελευταίο διάστημα γίνεται ένας υποτυπώδης έλεγχος από ελεγκτές που μας έφεραν από άλλο συγκοινωνιακό φορέα και αμέσως εμφανίστηκε αύξηση - έστω και μικρή – των εσόδων.
Χρειάζεται όμως να γίνουν πολύ περισσότερα συνδυαστικά και με άλλες υποστηρικτικές δράσεις. Να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν στους σταθμούς των ΗΣΑΠ και του Μετρό, να αντικατασταθούν τα παλιά εκδοτικά μηχανήματα και να υπάρξει συγκροτημένος έλεγχος από επαγγελματίες, εκπαιδευμένους ελεγκτές που γνωρίζουν πως θα προσεγγίζουν τον κάθε επιβάτη.
Διανύουμε μια δύσκολη οικονομικά εποχή, ο κόσμος υποφέρει, είναι εξαγριωμένος, αγανακτισμένος και θυμωμένος μέσα στην απελπισία του και κρίνεται απαραίτητος ο σωστός τρόπος προσέγγισης και ελέγχου, με τον απαιτούμενο σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου.
Άποψή μου είναι ότι μπορεί να υπάρξει καλύτερη οργάνωση για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, μέσα στην ίδια των εταιρεία, κυρίως με την επαναφορά όλων των υποχρεωτικά μεταταγμένων και απολυμένων, οι οποίοι είχαν και τη ανάλογη εκπαίδευση, αλλά και μοναδική τεχνογνωσία και εμπειρία σε συστήματα αστικού σιδηροδρόμου.       
-Οι αυξήσεις των εισιτηρίων μετατέθηκαν για τον Οκτώβριο του 2013, ίσως και αργότερα. Ποια είναι η θέση σας ως εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ; Πρέπει να αυξηθούν τα εισιτήρια και οι μηνιαίες κάρτες;
-Εδώ και αρκετούς μήνες σαν εργαζόμενοι με δελτία τύπου, αφίσες, ανακοινώσεις και πανό, προσπαθήσαμε να αναδείξουμε αυτό το θέμα με σύνθημα «μείωση και όχι αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου».  
Κατ΄ αρχάς θεωρώ ότι  η μετάθεση της ημερομηνίας είναι ένα πρώτο  βήμα. Ωστόσο, θεωρώ ότι  δεν είναι αρκετό. Θα πρέπει, όχι μόνο να αποφευχθεί  η νέα επώδυνη αύξηση, αλλά οι τιμές των εισιτηρίων να επανέλθουν στα επίπεδα του 2009, δηλαδή στο 1 ευρώ.
Με τις επικείμενες αυξήσεις κατά 25%, η τιμή του εισιτηρίου θα φτάσει περίπου στο 1,80 ευρώ. Την ίδια στιγμή που τα εισοδήματα τα δυο τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί κατά 40%, 50% και 60%, η τιμή των εισιτηρίων αυξάνεται κατά 80%! Αυτό νομίζω αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.
Εμείς ως εργαζόμενοι πιστεύουμε ότι τα ΜΜΜ επιτελούν κοινωνικό έργο και το εισιτήριο είναι κοινωνικό αγαθό και όχι αγοραίο εμπόρευμα. Ως εκ τούτου, η τιμή του θα πρέπει να είναι χαμηλή και προσιτή στον πολύ κόσμο .
Προσιτά και φθηνά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σημαίνει, αποτροπή της χρήσης του Ι.Χ, λιγότερο  μποτιλιάρισμα στους δρόμους, εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία του περιβάλλοντος από ρύπανση και ηχορύπανση, λιγότερες χαμένες εργατοώρες στους δρόμους και πολλά άλλα ευεργετήματα.
Επομένως, με κάθε τρόπο πρέπει να δίνεται προτεραιότητα στη χρήση των ΜΜΜ. Επισημαίνω βέβαια πως η χαμηλή τιμή από μόνη της δεν είναι αρκετή για την προσέλκυση των επιβατών. Χρειάζεται συνεχής βελτίωση των  υπηρεσιών και ποιοτική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας.
Ταχύτητα και ασφάλεια στη μεταφορά, ακρίβεια και συνέπεια στην τήρηση των δρομολογίων, καθαριότητα σε σταθμούς, συρμούς και εγκαταστάσεις, απομάκρυνση ενοχλητικών επιβατών (επαίτες κ.α), καλύτερη φύλαξη και προστασία από παραβατικές συμπεριφορές διαφόρων ομάδων (πορτοφολάδων κ.λπ).      
Ένα άλλο πολύ σημαντικό ζήτημα, που σχετίζεται με το θέμα των εσόδων αφορά την άσκηση από το κράτος κοινωνικής πολιτικής με την παροχή μειωμένου εισιτηρίου ή και της δωρεάν μετακίνησης διαφόρων ευπαθών ομάδων του πληθυσμού. Σωστά υπάρχουν αυτές οι κοινωνικές παροχές.
Όμως, το κράτος οφείλει να είναι συνεπές απέναντι στις υποχρεώσεις του έναντι των συγκοινωνιακών φορέων και  να καλύπτει το κόστος αυτών των πολιτικών καταβάλλοντας την προβλεπόμενη από τον νόμο επιδότησή τους.
Αυτή η υποχρέωση, όχι μόνο δεν καλυπτόταν επί σειρά ετών, αλλά ακόμη και για την κάλυψη των λειτουργικών μας εξόδων, υποχρεωθήκαμε πολλές φορές σε δανεισμό με υπέρογκα επιτόκια.
Στα τελευταία 15 χρόνια μόνο μια φορά κατέβαλαν με συνέπεια  στους ΗΣΑΠ την προβλεπόμενη επιδότηση, το 2003. Ήταν η μοναδική χρονιά που η εταιρεία παρουσίασε πρωτογενές πλεόνασμα. Να σημειώσω βέβαια εδώ, γιατί το θεωρώ σημαντικό  ότι στις περισσότερες προηγμένες χώρες του κόσμου οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται, είτε είναι δημόσιες, είτε ιδιωτικές, για όλους τους λόγους που προανέφερα .
Αναφορικά με τις μηνιαίες κάρτες που με ρωτήσατε, θεωρούμε ότι η τιμή των 45 ευρώ είναι πολύ υψηλή και θα πρέπει να μειωθεί.
Έγινε μια κίνηση από πλευράς υπουργείου, η οποία είναι προς θετική κατεύθυνση δηλ. στα 10 εισιτήρια και ένα δώρο. Είναι ένα μικρό βήμα, χρειάζονται μεγαλύτερα, με μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων και στην τιμή των καρτών.
Όπως επίσης επιβάλλεται η έκδοση κάρτας μόνο για τα μέσα σταθερής τροχιάς. Είναι ένα αίτημα χιλιάδων επιβατών που δεν χρησιμοποιούν άλλα μέσα και λόγω υψηλού κόστους υποχρεώνονται να βγάζουν καθημερινά εισιτήρια. Προτείνουμε την έκδοση μια τέτοιας κάρτας, η τιμή της οποίας μπορεί να κυμαίνεται κοντά στα 20 ευρώ.      
Υπάρχει όμως και το τεράστιο θέμα των ανέργων ή αυτών που εργάζονται με επισφαλείς μορφές απασχόλησης 3ωρα – 4ωρα ή εκ περιτροπής εργασίας π.χ Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μια ημέρα την εβδομάδα. Ο μισθός τους δεν φτάνει ούτε για τα εισιτήρια,  που πάνε στη δουλειά τους, ούτε για να πάνε με το τρένο ή το λεωφορείο σε ένα νοσοκομείο ή μια επίσκεψη.
Ο ΟΑΕΔ δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος. Οφείλει να επιδοτήσει κάρτες ελεύθερης κυκλοφορίας για την ανακούφιση αυτών των ανθρώπων. Η εύρεση εργασίας πολλές φορές είναι σε συνάρτηση και με την ευκολία μετακίνησης  των ανέργων. 
Τέλος, όταν υπάρχουν απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ένα ποσό ανάλογο με τις ημέρες απεργίας να αφαιρείται από την κάρτα τον επόμενο μήνα, για να μη ζημιώνονται οι επιβάτες, ούτε να απαξιώνονται οι μηνιαίες κάρτες κυκλοφορίας 
-Πόσο είναι το προσωπικό του ΗΣΑΠ αυτή τη στιγμή; Πόσο μειώθηκαν οι απολαβές σας;
-Συνολικά τα 3-4 τελευταία χρόνια από τους 1100 εργαζόμενους που απασχολούσαν οι ΗΣΑΠ, εκτός από την ειδικότητα των Ηλεκτροδηγών που αριθμεί  περίπου 220 άτομα, έχουν μείνει σήμερα λιγότεροι από 500, λόγω των μετατάξεων και των συνταξιοδοτήσεων που σας προανέφερα. Δηλαδή η μείωση προσωπικού ξεπερνά το 55%
Είναι τραγικό! Έχουμε ελάχιστο εργατικό δυναμικό σε όλους τους τομείς, γεγονός που συνεπάγεται σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, ελλιπή στελέχωση υπηρεσιών, έλλειψη τεχνικού προσωπικού με μεγάλο αντίκτυπο στην έγκαιρη και επαρκή συντήρηση και επισκευή  του τροχαίου υλικού που σχετίζεται και με την ασφάλεια του σιδηρόδρομου, αλλά και των διαφόρων τεχνικών υποστηρικτικών μονάδων.
Για την κάλυψη των μεγάλων αυτών υπηρεσιακών κενών αρκετοί συνάδελφοι υποχρεώνονται να καθημερινά εργάζονται υπερωριακά ή και τις περισσότερες ημέρες του μήνα. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. 
Όσο για τη μείωση των απολαβών που με ρωτήσατε, οι μειώσεις στο μισθό μας ξεπερνούν το 35%- 40% τα δυο τελευταία χρόνια, ενώ από το μνημόνιο 3 προβλέπεται νέο πετσόκομμα μισθών με την ένταξή μας στο ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου.
Αυτός είναι και ο λόγος που το επόμενο διάστημα έχουμε αποφασίσει την πραγματοποίηση  δυναμικών κινητοποιήσεων, παρόλο που είναι έξω και πέρα από τις προθέσεις μας.  
Γι΄ αυτό και θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια διαλόγου με το αρμόδιο υπουργείο. Και επειδή πολλά λέγονται και γράφονται για δήθεν υψηλόμισθους και ρετιρέ ενός δίνω ένα συγκριτικό στοιχείο. Οι καθαρές αποδοχές ενός εργαζόμενου με 15 χρόνια προϋπηρεσία, κυμαίνονται σήμερα περίπου στα 1200 ευρώ. 
-Τέλος, πότε αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως η τηλεματική στον ΗΣΑΠ;
-Η τηλεματική έχει μπει ήδη σε πιλοτική- δοκιμαστική λειτουργία. Καταγράφονται τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται και γίνονται παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστούν.
Οι αρμόδιοι από πλευράς της ΣΤΑΣΥ εκτιμούν ότι τέλος Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου του 2013, όλα θα είναι έτοιμα για την πλήρη λειτουργία της τηλεματικής στη γραμμή των ΗΣΑΠ.

Ειδικές Οικονομικές Ζώνες, βάσει των κανόνων της ΕΕ, για στήριξη νέων επενδύσεων

 
«Ειδικές οικονομικές ζώνες μπορούν να ιδρύονται στην επικράτεια των κρατών μελών και οι επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται σε αυτές μπορούν να λαμβάνουν στήριξη για νέες επενδύσεις, μεταξύ άλλων, με την προϋπόθεση ότι η στήριξη αυτή παρέχεται βάσει κανόνων της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων», δήλωσε ο Επίτροπος Όλι Ρεν, αρμόδιος για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Ευρωβουλευτή της ΝΔ Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά.
«Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία των ΕΟΖ απαιτεί σημαντικές διοικητικές ικανότητες στο πλαίσιο των κυβερνήσεων των χωρών που τις φιλοξενούν, ώστε να εξασφαλίζονται ικανοποιητικές ρυθμίσεις και διευκολύνσεις (απαιτείται ειδικότερα η ανάπτυξη ενός κατάλληλου νομικού, κανονιστικού και θεσμικού πλαισίου, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει αποτελεσματική φορολογική διοίκηση και εξίσου αποτελεσματικά γραφεία επιθεώρησης εργασίας).
Εάν η δημιουργία των ΕΟΖ συνεπάγεται φοροαπαλλαγές και άλλου είδους διευκολύνσεις, πρέπει να προβλέπονται οι κατάλληλες διοικητικές ικανότητες.
Ταυτόχρονα, πρέπει να ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι φοροδιαφυγής και ενδοομιλικών συναλλαγών, οι οποίες θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για τα έσοδα», συνεχίζει ο κος Ρεν.
Η απάντηση του κου Ρεν έρχεται σε γραπτή ερώτηση του κου Τσουκαλά προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την δυνατότητα αξιοποίησης των «ειδικών οικονομικών ζωνών» για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε δραστηριότητες καινοτομίας και υψηλής τεχνολογίας που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα απελευθερώσουν την εθνική οικονομία από το αδιέξοδο της ύφεσης.
Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις ΕΟΖ, την εμπειρία από κράτη μέλη στα οποία αυτές έχουν δοκιμαστεί, καθώς και την πιθανή πολιτική, οικονομική και τεχνική συνεισφορά της ΕΕ προς την Ελλάδα για την εγκαθίδρυση και λειτουργία τους.
Σε άλλο σημείο της απάντησής του, ο κος Ρεν υπογραμμίζει σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα: «Η οικοδόμηση μιας υγιούς βάσης για την οικονομική ανάκαμψη και την ανάπτυξη αποτελεί θεμελιώδη στόχο του προγράμματος πολυμερούς χρηματοδοτικής συνδρομής.
Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιείται ήδη ένα ευρύ σύνολο μεταρρυθμίσεων με στόχο τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τη διασφάλιση της μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας των δημόσιων οικονομικών».

Μείωση 1% των απασχολουμένων στο λιανεμπόριο



 

Κατά 1% υποχώρησε ο Γενικός Δείκτης Απασχολουμένων στο Λιανικό Εμπόριο το γ' τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και έναντι αύξησης 1,7% σε σχέση με το β' τρίμηνο φέτος.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός ∆είκτης Απασχολουµένων Ατόµων στο Λιανικό Εµπόριο, του Γ΄ τριµήνου 2012, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Γ΄ τριµήνου 2011, παρουσίασε µείωση κατά 1,0%.

Ειδικότερα, ο δείκτης της οµάδας καταστηµάτων ειδών διατροφής παρουσίασε αύξηση κατά 2,0%, ενώ ο δείκτης της οµάδας καταστηµάτων ειδών εκτός διατροφής και καυσίµων παρουσίασε µείωση κατά 4,3%.

Παράλληλα, ο Γενικός ∆είκτης Απασχολουµένων Ατόµων στο Λιανικό Εµπόριο, του Γ΄ τριµήνου 2012, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Β΄ τριµήνου 2012, ενισχύθηκε κατά 1,7%.

Ο δείκτης της οµάδας καταστηµάτων ειδών διατροφής κατέγραψε αύξηση 2,5%, ενώ ο δείκτης της οµάδας καταστηµάτων ειδών εκτός διατροφής και

καυσίµων σημείωσε άνοδο κατά 0,5%.

Η «αμαρτωλή» Deutsche Bank απλώνει το χέρι της στην ελληνική οικονομία



Τον γύρο του κόσμου κάνουν συνεχώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υποθέσεις σκανδάλων με πρωταγωνίστρια τη μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα -και εκ των ισχυρότερων στην Ευρώπη- την Deutsche Bank AG, μία τράπεζα που μόνο... μακριά κι αγαπημένη δεν είναι σε σχέση με την Ελλάδα.

Η «Goldman Sachs» της Ευρώπης, ως γνήσιος...
παράγοντας διαχείρισης οικονομικής εξουσίας στο καπιταλιστικό σύστημα, επιλέγει διάφορους τρόπους για να φτάσει στον σκοπό της ύπαρξής της, το κέρδος, αδιαφορώντας για το αν είναι ηθικοί ή νόμιμοι.

Από σκάνδαλο σε σκάνδαλο

Το γερμανικό περιοδικό Spiegel έγραψε ότι «όποιος ασκεί καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της Deutsche Bank θα πρέπει να ξέρει, ότι «δικηγόροι και εισαγγελείς γρήγορα θα του χτυπήσουν την πόρτα». Και αυτή η φράση απεικονίζει όλη την αλήθεια.

Το 2004 ο Γιόζεφ Άκερμαν είχε καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου για την υπόθεση Mannesmann που αφορούσε την έγκριση αμφισβητούμενων μπόνους σε στελέχη της (όταν ο ίδιος βρισκόταν στο Δ.Σ. της), ύψους 57 εκατ. ευρώ, μετά την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας από την Vodafone Group το 2000. Ο ελβετός τραπεζίτης, μάλιστα, επιτέθηκε στο δικαστήριο λέγοντας ότι «αυτή είναι η μοναδική χώρα στην οποία, αυτοί που επιτυγχάνουν μια καλή τιμή για μια εταιρεία σύρονται στο δικαστήριο». Τελικά «ξεμπέρδεψε» με ένα πρόστιμο 3,2 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος μάλιστα είχε ελεγχθεί ξανά το 2011 αφού κατηγορήθηκε για ανακριβείς μαρτυρίες στη δίκη του προκατόχου του στην DB, Ρολφ Μπρόιερ. Ο Μπρόιερ λογοδότησε στη γερμανική δικαιοσύνη για την υπόθεση της χρεοκοπίας της Kirch Group, εταιρείας που σχετιζόταν με τα ΜΜΕ. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Λέο Κιρχ κατηγόρησε τον Μπρόιερ ότι εξέφρασε αμφιβολίες για την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας, με αποτέλεσμα αυτή να πτωχεύσει. Απόφαση δικαστηρίου του Μονάχου που εκδόθηκε, χθες, υποχρεώνει την τράπεζα να αποζημιώσει τους κληρονόμους του μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης, ο οποίος απεβίωσε το 2011, κρίνοντάς την υπεύθυνη για την χρεοκοπία της αυτοκρατορίας του το 2002.

Το 2006 η εισαγγελία της Στουτγκάρδης άρχισε έρευνα για τον προκάτοχο του Μπρόιερ, τον Χίλμαν Κόπερ, για εσωτερική πληροφόρηση (insider training). Συγκεκριμένα ο πρώην πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler-Chrysler κατηγορήθηκε ότι πληροφόρησε τον Άκερμαν για την επικείμενη αποχώρηση του αφεντικού της Daimler, Γιούργκεν Σρεμπ. Η έρευνα τελικά έλαβε τέλος χωρίς απόδοση ευθυνών.

Το καλοκαίρι του 2009 η Wall Street Journal προχώρησε σε μία αποκάλυψη-βόμβα για την τράπεζα, αφού έκανε λόγο για την απόλυση δύο κορυφαίων στελεχών της για... κατασκοπεία! Τα στελέχη κατηγορήθηκαν πως παρακολουθούσαν μετόχους, με την Deutsche Bank να πραγματοποιεί εσωτερική έρευνα και να αναθέτει σε ιδιωτικούς ντετέκτιβ να παρακολουθήσουν τους «κατασκόπους», μεταξύ των οποίων φέρονται να ήταν ο οικονομικός διευθυντής Χέρμαν-Γιόζεφ Λαμπέρτι καθώς και ο επικεφαλής του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών.

Στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, ο γερμανικός τραπεζικός κολοσσός βρέθηκε εμπλεκόμενος σε άλλο ένα σκάνδαλο. Η Deutsche Bank παραδέχθηκε τη συμμετοχή στελεχών της στο σκάνδαλο χειραγώγησης του βρετανικού επιτοκίου Libor, κάνοντας λόγο για εσωτερική έρευνα που «αθώωσε» τα υψηλά κλιμάκιά της -αλίμονο- και οδήγησε στην πόρτα της εξόδου μερικούς υπαλλήλους, που θεωρήθηκαν υπεύθυνοι.

Στις 6 Δεκεμβρίου, οι Financial Times αποκάλυψαν ότι η γερμανική τράπεζα είχε αποκρύψει ζημίες 12 δισ. δολαρίων, κατά τη διάρκεια του ξεσπάσματος της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης, για να αποφύγει την κρατική στήριξη, όπως κατήγγειλαν τρεις πρώην εργαζόμενοί της στις ρυθμιστικές αρχές και συγκεκριμένα στην SEC των ΗΠΑ. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αν η τράπεζα είχε καταγράψει τα πραγματικά στοιχεία της για την περίοδο 2007-2009 θα χρειαζόταν κρατική χρηματοδότηση. Δύο από τους καταγγέλλοντες δήλωσαν ότι ωθήθηκαν εκτός τράπεζας, επειδή μίλησαν για το θέμα, με τον πρώην διαχειριστή κινδύνου της Deutsche Bank, Έρικ Μπεν–Άρτζι, να χάνει τη δουλειά του, τρεις μέρες αφότου κατέθεσε την καταγγελία του. Ο senior trader Μάθιου Σίμσον, επίσης αποχώρησε έπειτα από συμβιβασμό, λαμβάνοντας 900.000 δολάρια από την τράπεζα.

Tελευταίο σκάνδαλο που ταράσσει τη μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας είναι η υπόθεση φοροδιαφυγής-μαμούθ, ξεπλύματος χρήματος και παρεμπόδισης της δικαιοσύνης σχετικά με πώληση δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων, στην οποία εμπλέκονται 25 στελέχη της. Η έφοδος 500 ατόμων της γερμανικής αστυνομίας και δικαιοσύνης στα γραφεία της τράπεζας στην Φρανκφούρτη, οδήγησε στην κράτηση τεσσάρων ατόμων. Στο μικροσκόπιο έχουν τεθεί οι ενέργειες του συνδιευθύνοντα συμβούλου της τράπεζας Γιούργκεν Φίτσεν και του οικονομικού διευθυντή της Στέφαν Κράουζε, που υπέγραψαν τη δήλωση φόρου για τον κύκλο εργασιών της τράπεζας για το 2009, έτος το οποίο «επηρεάστηκε» από τις παράνομες ενέργειες.

Οι καλοπληρωμένες συμβουλές και το παιχνίδι με τους υδρογονάνθρακες

Τα deals και οι «αναζητήσεις» του τραπεζικού κολοσσού, φυσικά, δεν θα μπορούσαν να μην περιλαμβάνουν και την περίπτωση της Ελλάδας, που ας μην ξεχνάμε έχει πέσει για τα καλά στα «δίχτυα» των τραπεζιτών της Φρανκφούρτης, ελέω μνημονίων και πακέτων «διάσωσης».

Η ελληνική κυβέρνηση, με υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, ανέθεσε στην Deutsche Bank κυρίως, στην Morgan Stanley και στην London Branch να διαχειριστούν την επαναγορά των ομολόγων, πληρώνοντας συνολικά το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 11,7 εκατ. ευρώ (δίνοντας και 700.000 ευρώ μηνιαίως στο δικηγορικό γραφείο Cleary Gottlieb Steen and Hamilton).

Φυσικά, η γερμανική τράπεζα, εκτός από τα ζητήματα επί των ελληνικών ομολόγων έχει άποψη και για τα ενεργειακά της Ελλάδας. Η μυστική έκθεση που συνέταξε η Deutsche Bank εδώ και κάποιους μήνες -για την οποία είναι ενήμερος από τον Ιούνιο ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς- αποτιμά ότι υπάρχουν πιθανώς κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στην θαλάσσια περιοχή της νότιας Κρήτης αξίας 427 δισ. ευρώ. Η γερμανική τράπεζα μιλά για κέρδος 214 δισ. για τη χώρα μας, σε περίπτωσης που υλοποιηθεί η πρόβλεψη, κάνοντας για πρώτη φορά σύνδεση του δημοσιονομικού χρέους (εξέδωσε έκθεση για τη βιωσιμότητα το Νοέμβριο) με το κομμάτι του ορυκτού πλούτου, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Μία υπερχρεωμένη χώρα, η οποία, μέσω επιβαλλόμενων πολιτικών λιτότητας, είναι στο «χέρι» των πιστωτών της, αποτελεί θαυμάσια «επενδυτική» ευκαιρία εάν διαθέτει φυσικούς πόρους.

Μεγαλύτερη ειρωνεία, που προκύπτει από τη σχέση της χώρας μας με την «αμαρτωλή» τράπεζα, είναι η ατάκα του συνδιευθύνοντος συμβούλου της, Γιούργκεν Φίτσεν, τον περασμένο Μάιο, σε μια επίσκεψη-αστραπή στην Αθήνα για συναντήσεις με έλληνες συναδέλφους του, βιομηχάνους και εφοπλιστές: «Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα για την οποία νιώθω ότι μπορώ να πω πως απέτυχε ως κράτος. Είναι μια διεφθαρμένη Πολιτεία τόσο όσο και οι πολιτικοί της και ξεκάθαρα θα να βοηθηθεί από άλλους ανθρώπους».

Πραγματικά είναι φαιδρό να μιλάει για διαφθορά ο επικεφαλής ενός οργανισμού που χρησιμοποιεί θεμιτά και αθέμιτα μέσα για να φτάσει στο κέρδος. Ιδιαίτερα αν προέρχεται από μία χώρα (αν και το Κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα) που έχει κατηγορήσει πολλάκις τους Έλληνες ως διεφθαρμένους, παρά το γεγονός ότι έχει χάσει το μέτρημα των τραπεζικών σκανδάλων και των cd με φοροφυγάδες.

Βαγγέλης Βιτζηλαίος
Από newpost

Δωρεάν δικαστική υποστήριξη ΕΚΠΟΙΖΩ για υπερχρεωμένους



 

Πρόγραμμα παροχής δωρεάν δικαστικής υποστήριξης σε υπερχρεωμένους καταναλωτές που αδυνατούν να ανταποκριθούν στο κόστος της προσφυγής τους στο Ειρηνοδικείο θέτουν σε εφαρμογή οι ενώσεις καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ και «Νέο ΙΝΚΑ».

Η υποστήριξη αφορά τις διαδικασίες μετά τη αποτυχία της εξωδικαστικής προσπάθειας μέχρι την κατάθεση αίτησης (δικογράφου) στο Ειρηνοδικείο και την κοινοποίησή της.

Η χρηματοδότηση του προγράμματος γίνεται στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Λόγω περιορισμών του προϋπολογισμού αρχικά θα υλοποιηθεί σε πιλοτικό στάδιο και θα αφορά περιορισμένο αριθμό καταναλωτών.

Τα κριτήρια επιλογής είναι αυστηρώς προκαθορισμένα και θα τηρηθεί σειρά χρονικής προτεραιότητας.

Απογραφή συνταξιούχων λόγω θανάτου και άγαμων θυγατέρων

Απογραφή συνταξιούχων λόγω θανάτου και άγαμων θυγατέρων
Ειδική απογραφή όλων των συνταξιούχων λόγω θανάτου (χήροι, χήρες και παιδιά άνω των 12 ετών) καθώς και των προσώπων που συνταξιοδοτούνται με τις διατάξεις των άγαμων θυγατέρων θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες.
Αυτό προβλέπει επείγουσα εγκύκλιος που απέστειλε ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης προς όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς κύριας και επικουρικής ασφάλισης αρμοδιότητας του υπουργείου.
Η απογραφή είναι αυτοπρόσωπη και υποχρεωτική και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2013.
Οι διοικήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης θα πρέπει να εκδώσουν άμεσα ρητές και σαφείς οδηγίες για την απρόσκοπτη εφαρμογή της ειδικής απογραφής και να ενημερώσουν έγκαιρα τους συνταξιούχους της ανωτέρω κατηγορίας ώστε αφενός η ειδική αυτή απογραφή να ολοκληρωθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και αφετέρου να μην υποβληθούν σε ταλαιπωρία οι ευπαθείς ομάδες συνταξιούχων.
Οι συνταξιούχοι (ή ο νόμιμος πληρεξούσιος ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο σε περιπτώσεις προσώπων που τελούν σε κατάσταση ανικανότητας ή κατοικούν στο εξωτερικό) θα πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο
β) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
γ) το τελευταίο εκκαθαριστικό εισοδήματος
δ) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ρητά από τον συνταξιούχο ότι από την ημερομηνία συνταξιοδότησής του μέχρι σήμερα δεν έχει τελέσει γάμο και ότι εξακολουθεί να τελεί σε κατάσταση χηρείας (ή προκειμένου για άγαμες θυγατέρες ότι εξακολουθούν να είναι άγαμες)
ε) Πιστοποιητικό σπουδών για τα τέκνα που σπουδάζουν σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές.
Στόχος της απογραφής είναι η περιστολή των δαπανών, η διασταύρωση στοιχείων και η εκμηδένιση των πλαστών και παράνομων συντάξεων.
«Η απογραφή στις συντάξεις αιτία θανάτου που λαμβάνουν χήρες, άγαμες θυγατέρες και ανήλικα τέκνα μέχρι την ηλικία των 25 ετών, είναι η τελευταία απογραφή που επιχειρείται καθώς από κει και πέρα αναλαμβάνει δράση η συστημική παρέμβαση της "Αριάδνης" που θα καταγράφει κάθε δημογραφική αλλαγή σε πραγματικό χρόνο» δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Βρούτσης.

Οι Έλληνες κόβουν και τον οδοντίατρο



 

Ξεχασμένη υπόθεση είναι η φροντίδα των δοντιών για του Έλληνες, με τη χώρα να βρίσκεται στην προτελευταία θέση στη στοματική υγεία των παιδιών μέχρι 12 ετών, από 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως γνωστοποιήθηκε σε παρουσίαση των αξόνων και των δράσεων της εθνικής επιτροπής στοματικής υγείας στα δημοτικά σχολεία της χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσαν οι Γιατροί του Κόσμου, στα πολυιατρεία τους κέντρο της Αθήνας, όπου έχουν δεχθεί 50 χιλιάδες ασθενείς, το 35% είχε ανάγκη από άμεση οδοντιατρική φροντίδα. Η στοματική υγεία είναι όχι μόνο καθρέπτης της συνολικής υγείας αλλά η κακή κατάσταση μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει νοσήματα.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι ιδιώτες οδοντίατροι έχουν δεχτεί ισχυρό πλήγμα από την οικονομική κρίση, καθώς σύμφωνα με την Ομοσπονδία, η κίνηση στα ιδιωτικά οδοντιατρεία έχει πέσει στο μισό, οδηγώντας αρκετά στο λουκέτο.