EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Στάσεις εργασίας πρωί - βράδυ για τα λεωφορεία την Πέμπτη 18-10-2012


Μετά από ΔΣ που τελείωσε  πριν από λίγο, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ αποφάσισε την συμμετοχή του στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ με στάσεις εργασίας πρωί - βράδυ και πιο συγκεκριμένα: έναρξη βάρδιας εως 9.00πμ και 9.00μμ εως λήξη βάρδιας.

24ωρη τα τρόλεϊ την Πέμπτη 18-10-2012


Χωρίς τρόλεϊ όλη τη μέρα, θα μείνει η Αθήνα την Πέμπτη 18-10-2012, καθώς οι εργαζόμενοι, αποφάσισαν να συμμετέχουν στην απεργία της ΓΣΕΕ, κηρύσσοντας 24ωρη απεργία. 

ΣΑΚ ΗΛΠΑΠ ΕΚΛΟΓΕΣ 2012


Create your own banner at mybannermaker.com! 

Συνάδελφοι  , συναδέλφισσες
     Θέλουμε  μέσα  από αυτή  την ανακοίνωση  να σας ευχαριστήσουμε από τα βάθη της ψυχής μας  για  άλλη μια φορά που μας εμπιστευθήκατε να σας εκπροσωπούμε στο καινούριο Δ.Σ. της  Ένωσης  Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ . Να  είστε σίγουροι ότι ποτέ δεν θα σας προδώσουμε και θα είμαστε πάντα δίπλα σας όπως κάναμε μέχρι τώρα  , έξω από οποιαδήποτε προσωπική ή πολιτική σκοπιμότητα.

Θα είμαστε  σε πλήρη επικοινωνία ώστε να ενημερώνεστε για οποιοδήποτε πρόβλημα μας απασχολεί καθαρά και αντικειμενικά. Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο νέο Δ.Σ. και όπου μπορούμε να συμβάλλουμε προς όφελος των συναδέλφων θα είμαστε παρόντες , αλλά όπου νομίζουμε ότι θίγονται συμφέροντα συναδέλφων και γίνονται  εις βάρος τους αδικίες θα είμαστε απέναντι τους . Στα τέσσερα   χρόνια παρουσίας στα συνδικαλιστικά δρώμενα πιστεύουμε ότι έχουμε αποκτήσει κάποιες εμπειρίες που μας οπλίζουν ώστε να αποφύγουμε τυχόν λάθη του παρελθόντος που αν έγιναν δεν είχαν καμία σκοπιμότητα .

Στην ιστοσελίδα  www.sakilpap.blogspot.gr θα μπορείτε να έχετε μια επιπλέον ενημέρωση . Επίσης θα μπορείτε να στέλνετε ηλεκτρονικά στην διεύθυνση sakilpap@gmail.com οτιδήποτε σας απασχολεί. Πιστεύουμε ότι με τον δίαυλο αυτό επικοινωνίας θα μπορέσουμε να είμαστε πιο κοντά σας για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων.
                 
ΚΑΙ  ΠΑΛΙ  ΣΑΣ  ΛΕΜΕ  ΕΝΑ  ΜΕΓΑΛΟ  ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

                                                                                         Η   ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ  ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΕΡΓΟΣΕ: ολοκληρώνει την αποκατάσταση των ζημιών στη Αιγείρα


ΕΡΓΟΣΕ: ολοκληρώνει την αποκατάσταση των ζημιών στη Αιγείρα

Δεν ξέρουμε κατά πόσο συνέβαλε στην επίσπευση έναρξης των εργασιών αποκατάστασης τής επί επτά­μηνο μισογκρεμι­σμένης Παλαιάς Εθνικής Οδού, η δημοσίευση στις ιστοσελίδες «Φρουρός»  και «ypodomes.com» στις  17/8/2012, του επίκαιρου και καυστικού άρθρου μας με τίτλο «Η ΕΡΓΟΣΕ πληρώνει για τις ζημιές της περιοχής Αιγείρας Αχαϊας».

Δεκαπέντε μέρες αργότερα, πάντως, δόθηκε εντολή από την ΕΡΓΟΣΕ στην κατα­σκευάστρια εταιρεία του σιδηροδρομικού σταθμού Κραθίου (Ακράτα), να προβεί στην άμεση αποκατάσταση των ζημιών και την ολοκλήρωση των έργων στο Θολοπό­ταμο.

Συγκεκριμένα, στις 14 -9- 2012, ολοκληρώθηκε ο εγκιβωτισμός τού ποταμού, έργο που είχε αφήσει ημιτελές από τον Φεβρουάριο η πρόσφατα "διαλυθείσα" εργολαβία τής "Μηχανικής". Επόμενο στάδιο είναι η αποκατάσταση της Παλαιάς Εθνικής, που θα ολοκληρωθεί μέσα στον Οκτώβριο.

Η Οδός είχε καταστραφεί μερικώς στις 6 Φεβρουαρίου 2012 από την υπερχείλιση του χειμάρρου όταν έφραξε η κοίτη λόγω των έργων και "έπνιξε 4 τουλάχιστον οικοδομικά τετράγωνα της Αιγείρας.  

Επίσης, αποφασίσθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ να γίνει άμεσα και η υπόγεια οδική διάβαση παράλληλα (ανατολικά) του Θολοποτάμου. Και αυτό για να μην παραμένει σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση των έργων σε αυτό το επικίνδυνο σημείο και αυτόν το χειμώνα. Αφού, δηλ. δεν αναμένεται γρηγορότερα από την ερχόμενη Άνοιξη να εγκατασταθεί η νέα εργολαβία "σκούπα" και η οποία θα αναλάβει την ολοκλήρωση των ημιτελών έργων Κιάτου – Ροδοδάφνης ,  το στρώσιμο των σιδηροτροχιών κλπ.

Η διάλυση της εργολαβίας τής "Μηχανικής" από την ΕΡΓΟΣΕ, δημιουργεί και κάποιες άλλες "αρρυθμίες" στην ομαλή εξέλιξη των έργων, αφού τα ανεκτέλεστα έργα μέσα στον Πλάτανο Αιγιαλείας, έχουν καθυστερήσει την έναρξη κατασκευής τής εκεί σιδηροδρομικής στάσης, τη στιγμή μάλιστα που ο σταθμός στο Κράθιο (Δημοτική Ενότητα Ακράτας) είναι σχεδόν έτοιμος…


Πηγή:froyros.blogspot.gr

Θεσσαλονίκη ΟΑΣΘ: οι πετυχημένες γραμμές, οι σταθερές και οι ..μεταξεταστέες


Θεσσαλονίκη ΟΑΣΘ: οι πετυχημένες γραμμές, οι σταθερές και οι ..μεταξεταστέες 

Η στροφή του κόσμου στην αστική συγκοινωνία, έστω και λόγω κρίσης, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Ολο και περισσότεροι Θεσσαλονικείς μετακινούνται με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να κάνουν οικονομία στη βενζίνη αλλά και για να γλιτώσουν τα χρήματα που θα πλήρωναν για πάρκινγκ μέσα στην πόλη ή για τη μετακίνησή τους με ταξί.

Σε... απόλυτο σταρ, μεταξύ των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, αναδεικνύονται διαχρονικά οι λεωφορειακές γραμμές «2», «3» και «8», που ξεκινούν από το ΙΚΕΑ και διατρέχουν σχεδόν όλη την πόλη. Τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά. Το «2», που εκτελεί το δρομολόγιο από το ΙΚΕΑ στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέσω Εγνατίας, το 2011 είχε πληρότητα 49,3% και μετέφερε όλη τη χρονιά 4.248.932 επιβάτες. Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η πληρότητα της γραμμής ανέβηκε στο 54,43% και ο αριθμός των επιβατών στους 2.338.534.

Το «3», που εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο μέσω Τσιμισκή, είχε πληρότητα 64,19% και μετέφερε 10.213.394 επιβάτες. Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η υψηλή πληρότητά του ανέβηκε έστω και οριακά στο 65,96% και οι επιβάτες έφτασαν τους 5.324.475.

Το δρομολόγιο με αριθμό «8», από το ΙΚΕΑ στο σταθμό των ΚΤΕΛ, το 2011 εμφάνιζε πληρότητα 56,78% και μετέφερε 4.300.566 επιβάτες. Φέτος όμως η πληρότητα της γραμμής και ο αριθμός των επιβατών εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Το πρώτο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΘ, η πληρότητα των λεωφορείων της γραμμής άγγιξε το 87,03% και ο αριθμός των επιβατών τα 3.078.186.

Στον αντίποδα, με μόλις 6,54% πληρότητα, βρίσκεται η γραμμή που εκτελεί το δρομολόγιο Αεροδρόμιο - ΙΚΕΑ (79), ενώ τους λιγότερους επιβάτες, μόλις 5.396 ολόκληρο το 2011, μετέφεραν τα λεωφορεία της γραμμής «Γυμνάσιο Πεύκων» (59), τα οποία πάντως είχαν ικανοποιητική μέση πληρότητα, η οποία έφτασε στο 39,58%.

Ανάλογη είναι η εικόνα και το πρώτο εξάμηνο του 2012, οπότε με το «τριάρι» μετακινήθηκαν 5.324.475 επιβάτες και η πληρότητά του ήταν 65,96%.

Ανεπαίσθητη αύξηση
Η οικονομική κρίση έστρεψε σημαντικό αριθμό πολιτών, που χρησιμοποιούσαν για τις μετακινήσεις τους το ΙΧ, στον ΟΑΣΘ. Την ίδια ώρα, όμως, στέρησε επιβάτες από τον Οργανισμό, καθώς η ανεργία γιγαντώθηκε και τα λουκέτα πολλαπλασιάστηκαν και έτσι οι πολίτες περιόρισαν συνολικά τις μετακινήσεις τους. Διότι ο άνεργος δεν θα φύγει το πρωί από τη γειτονιά του...

Με τη γλώσσα των αριθμών, το 2011, με όλες τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ μετακινήθηκαν 144.389.343 επιβάτες (στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες από συμβάσεις με υπουργεία Υγείας, Εθνικής Αμυνας κ.λπ., δηλαδή τα άτομα με αναπηρίες, οι οπλίτες κ.λπ.) και η μέση πληρότητα των λεωφορείων ήταν 35,57%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2012, ο ΟΑΣΘ μετέφερε με το στόλο του 74.919.388 επιβάτες (δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες από συμβάσεις) και η πληρότητα των λεωφορείων έφτασε στο 36,52%.

Υπάρχει, δηλαδή, μια ανεπαίσθητη αύξηση στην επιβατική κίνηση. Αν πρόκειται για παροδικό φαινόμενο ή για τάση, είναι κάτι το οποίο θα φανεί με το κλείσιμο του έτους, καθώς η κατάσταση μπορεί και να αντιστραφεί.

Διαμπερείς
Οπως δείχνουν τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, το επιβατικό κοινό επιλέγει σταθερά τις λεγόμενες διαμπερείς λεωφορειακές γραμμές, αυτές δηλαδή που διασχίζουν την πόλη από τη μια έως την άλλη άκρη της, περνώντας μέσα από τους βασικούς οδικούς άξονες.

Η δεκάδα των δημοφιλέστερων γραμμών είναι η εξής: το δημοφιλέστατο «τριάρι», ακολουθεί η γραμμή Βούλγαρη - ΚΤΕΛ (31) με 8.681.837 επιβάτες το 2011 και πληρότητα 53,26%, η γραμμή Χαριλάου - Ν. Σ. Σταθμός (10) με 7.843.713 επιβάτες και πληρότητα 46,68%, η γραμμή Νέα Κρήνη - Βενιζέλου (5) με 6.863.917 επιβάτες και πληρότητα 46,63%, η γραμμή Ανω Τούμπα - Ν. Σ. Σταθμός (14) με 6.573.467 επιβάτες και πληρότητα 40,94%, η γραμμή Κάτω Τούμπα - Ν. Σ. Σταθμός (12) με 6.159.574 επιβάτες και πληρότητα 44,7%, η γραμμή Ηλιούπολη - Αριστοτέλους (32) με 5.092.537 επιβάτες και πληρότητα 34,06%, η γραμμή Καλαμαριά - Βενιζέλου (6) με 5.021.959 επιβάτες και πληρότητα 44,28%, η γραμμή ΙΚΕΑ - ΚΤΕΛ (8) 4.300.566 επιβάτες και πληρότητα 56,78% και τέλος, η γραμμή ΙΚΕΑ - Ν.Σ. Σταθμός μέσω Εγνατίας (2) με 4.248.932 επιβάτες και πληρότητα 49,3%.

Χαμηλές πληρότητες
Στον... αντίποδα, οι γραμμές με τους λιγότερους επιβάτες είναι, για το 2011, οι εξής: τη γραμμή Γυμνάσιο Πεύκων (59) ακολουθεί η γραμμή Ν. Σ. Σταθμός - Επανομή - Παραλία (70) με 27.039 επιβάτες και πληρότητα 20,6%. Ωστόσο η γραμμή αυτή λειτουργεί μόνο δύο μήνες το χρόνο, Ιούλιο και Αύγουστο. Επεται το Τοπικό Ευόσμου (43) με 32.662 επιβάτες και πληρότητα 6,92%, το Τοπικό Σίνδου (53) με 36.389 επιβάτες και πληρότητα 6,43%, η γραμμή Ν. Σ. Σταθμός - Μηχανιώνα (71) με 52.273 επιβάτες και πληρότητα 30,87%, η οποία ωστόσο δρομολογείται και αυτή μόνον Ιούλιο και Αύγουστο.

Ακολουθεί η Πολιτιστική Γραμμή (50) με 62.939 επιβάτες και πληρότητα 21,66%, που πάντως αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς δεν πρόκειται για γραμμή η οποία μεταφέρει σταθερούς επιβάτες. Επεται η γραμμή Αεροδρόμιο - ΙΚΕΑ (79) με 80.816 επιβάτες και πληρότητα 6,54%, η γραμμή Ελευθέρια - Κοιμητήρια (42) με 81.323 επιβάτες και πληρότητα 24,95% και η γραμμή Κουφάλια - Αθυρα - Ραχώνα (92) με 82.096 επιβάτες και 7,34% πληρότητα και τέλος η γραμμή της Ανω Πόλης (22) με 83.308 επιβάτες.

Πηγή:agelioforos.gr

Μετρό Θεσσαλονίκης: σε αναζήτηση οριστικής λύσης για να ολοκληρωθεί το έργο


 Μετρό Θεσσαλονίκης: σε αναζήτηση οριστικής λύσης για να ολοκληρωθεί το έργο

Λύσεις σε ορισμένα κρίσιμα ζητήματα της αναδόχου κοινοπραξίας του μετρό Θεσσαλονίκης εντός των επόμενων λίγων εβδομάδων αναμένει η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».«Ειδάλλως το έργο αυτό δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα σύμβαση», τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας, μιλώντας χθες σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης με αποκλειστικό θέμα την κατασκευή του μετρό.

Απέδωσε τις καθυστερήσεις σε μια σειρά από προβλήματα, με κυριότερο -όπως είπε- την οικονομική κρίση και την πλήρη αδυναμία της αναδόχου κοινοπραξίας να χρηματοδοτήσει το έργο με ίδιους πόρους.

Εφερε ως παράδειγμα τη σήραγγα της Μάγχης, που πραγματοποιήθηκε με τον διπλάσιο προϋπολογισμό και σχεδόν τον διπλάσιο χρόνο, ενώ υπογράμμισε πως το μετρό Θεσσαλονίκης ήταν και είναι η πρώτη προτεραιότητα για την «Αττικό Μετρό».

Οπως αναφέρεται στο Εθνος της Κυριακής, το μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016 με αρχές του 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα λυθούν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος, ότι θα του δοθούν έγκαιρα όλοι οι χώροι των εργοταξίων και θα υπάρξει φιλικός διακανονισμός με την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» για την ικανοποίηση ορισμένων από τα εύλογα αιτήματα της κοινοπραξίας, ανέφερε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στρ. Σιμόπουλος. Οπως είπε, δεν μπορεί να δεσμευτεί σήμερα για τον χρόνο παράδοσης και κάνει λάθος όποιος υπό τις παρούσες συνθήκες μιλά για χρονοδιαγράμματα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σιμόπουλος προανήγγειλε τροποποίηση του καταστατικού της «Αττικό Μετρό», ώστε να μπορεί να προχωρά σε φιλικούς διακανονισμούς -στα πρότυπα της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»-, ενώ ανέφερε ότι θα δοθεί «ανάσα» ρευστότητας με τη νομοθετική ρύθμιση που θα της δώσει τη δυνατότητα να εισπράξει 10% προκαταβολή, έναντι 6%. Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Μ. Σίμας είπε πως κατασκευάζει «άλλο έργο» από αυτό που προέβλεπε η σύμβαση (οι 9 από τους 13 σταθμούς άλλαξαν θέση).

www.bankingnews.gr

Μετρό Αθήνας: τα ευρήματα και τα εμπόδια στο έδαφος κάτω από τη νέα Γραμμή 4


Μετρό Αθήνας: τα ευρήματα και τα εμπόδια στο έδαφος κάτω από τη νέα Γραμμή 4

Ιστορικά κτίρια, αφανή ρέματα και υπόγεια κτιρίων είναι ορισμένα από τα «εμπόδια» που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό, από Πανεπιστήμιο έως Γαλάτσι. Μπορεί η προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή του να μετατίθεται στο μέλλον ελλείψει πόρων, ωστόσο η προετοιμασία του διαγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη... για παν ενδεχόμενο, υποδεικνύοντας κατασκευαστικές προκλήσεις και προτείνοντας εναλλακτικές.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με σκοπό να κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Ας δούμε ποια εικόνα μας δίνει:

- Πανεπιστήμιο

Πρόκειται για τον πιο προβληματικό σταθμό, καθώς η μελέτη εξετάζει εννέα εναλλακτικές για την κατασκευή του. Η θέση του σταθμού θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να διατηρεί απόσταση από τα μνημεία της περιοχής και η σήραγγα να αποφύγει το «βαθύ» κτίριο του ξενοδοχείου «Τιτάνια» (5 υπόγεια) χωρίς μεγάλες στροφές που θα μειώνουν την ταχύτητα των τρένων. Η λύση που προτείνεται είναι η κατασκευή του νέου σταθμού 12 μέτρα πιο κάτω από τους ηλεκτρομηχανολογικούς χώρους του υπάρχοντος σταθμού. Η κατασκευή του σταθμού στο ίδιο επίπεδο δεν είναι δυνατή γιατί θα έπρεπε να κλείσει για μεγάλο διάστημα ο σημερινός σταθμός. Για τη σύνδεση του νέου σταθμού με το αμαξοστάσιο Σεπολίων ενδέχεται να απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας του τμήματος Ομόνοια - Μεταξουργείο για ένα χρονικό διάστημα.

- Εξάρχεια

Από το Πανεπιστήμιο, η σήραγγα ακολουθεί την οδό Θεμιστοκλέους, μέχρι την πλατεία Εξαρχείων όπου θα χωροθετείται ο επόμενος σταθμός. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τη «Γαλάζια Πολυκατοικία» που βρίσκεται επί της πλατείας και είναι διατηρητέα.

- Αλεξάνδρας

Από τα Εξάρχεια η γραμμή συνεχίζει με δύο στροφές για να παρακάμψει τον λόφο του Στρέφη και καταλήγει στη διασταύρωση της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, όπου χωροθετείται ο επόμενος σταθμός.

- Δικαστήρια

Μετά τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, η γραμμή διασχίζει τον λόφο Φινοπούλου και κατόπιν κινείται παράλληλα με την οδό Μουστοξύδη. Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στην περιοχή μεταξύ της πλατείας Πρωτομαγιάς και του προαύλιου χώρου της Σχολής Εθνικής Αμύνης. Η αρχική χάραξη τροποποιήθηκε προκειμένου να αποφύγει την υπόγεια διάβαση της οδού Μουστοξύδη και ένα υπόγειο γκαράζ.

- Κυψέλη

Η γραμμή συνεχίζει παράλληλα με την οδό Παξών, προκειμένου να αποφύγει νεοανεγειρόμενη πολυώροφη οικοδομή με δύο υπόγεια. Μετά δύο στροφές καταλήγει στην πλατεία Κυψέλης, όπου χωροθετείται σταθμός. Η αρχική χάραξη τροποποιήθηκε, καθώς «σε αυτήν την περιοχή βρίσκεται το ρέμα Κυψέλης, του οποίου η ακριβής θέση δεν κατέστη δυνατόν να προσδιοριστεί και οι ελάχιστες πληροφορίες το τοποθετούν στη δυτική πλευρά της πλατείας». Επομένως, στόχος της μελέτης είναι η απομάκρυνση του σταθμού από την πιθανή περιοχή του ρέματος.

-Γαλάτσι

Μετά την Κυψέλη, η γραμμή κινείται κάτω από την οδό Πάρνηθος και μετά τρεις στροφές καταλήγει στη διασταύρωση της οδού Γλυκερίας με τη Γαλατσίου, όπου χωροθετείται ο σταθμός Γαλάτσι. «Η μεγάλη απόσταση ανάμεσα στους σταθμούς Κυψέλης και Γαλατσίου (1,5 χλμ.), σε συνδυασμό με την έντονη οικοδομική ανάπτυξη που υπάρχει στις περιοχές της Ανω Κυψέλης και του λόφου Ελικώνος στο Γαλάτσι, δικαιολογεί την κατασκευή ενδιάμεσου σταθμού. Η καταλληλότερη περιοχή είναι η διασταύρωση των οδών Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας, όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί το «φρέαρ Πάρνηθος», προτείνει η μελέτη.

- Τράλλεων

Η σήραγγα κινείται κάτω από τη λεωφόρο Βεΐκου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Τράλλεων, όπου χωροθετείται ο τερματικός σταθμός (και όχι στο Αλσος Βεΐκου, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί).

Το Δημόσιο πληρώνει τα λάθη του. Τόκοι για "παγωμένα" έργα

 
Όπου σε βρουν οι ιδιώτες, σε πατάνε. Οι ιδιώτες δεν χαρίζονται, οι ρήτρες στα συμβόλαια είναι ρήτρες.
Μέχρι πριν από λίγους μήνες, το Δημόσιο πλήρωνε ακόμα τα Airbus της κρατικής Ολυμπιακής, τα οποία πούλησε όσο – όσο στην αμερικανική Apollo Aviation.
To ίδιο και στις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι έχουν «παγώσει» εδώ και 1,5 χρόνο.
Το Δημόσιο καλείται να καταβάλει 5 εκατ. ευρώ για τόκους στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός. Αιτία η καθυστέρηση στην καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου για την κατασκευή του Ε65, του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο είναι 517 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά καταβάλλονται (όπως σε όλα τα έργα παραχώρησης) σε δόσεις, σε συγκεκριμένες προθεσμίες που συνδέονται με την πρόοδο των εργασιών (ονομάζονται «τμηματικές προθεσμίες»).
Αν η καταβολή καθυστερήσει, τότε ο παραχωρησιούχος μπορεί να διεκδικήσει τόκους επί του καθυστερούμενου ποσού και μάλιστα με ιδιαίτερα υψηλό επιτόκιο.
Ανάλογες αποφάσεις υπήρξαν στο παρελθόν και για άλλα έργα, όπως την Ολυμπία Οδό και το Μορέα.
Έτσι είναι, όταν είσαι ανακόλουθος, πληρώνεις και τις συνέπειες….

H Ryanair αυξάνει τις πτήσεις στη Κέρκυρα, τις μειώνουν οι εγχώριες εταιρείες

 
Νέα πτήση από τη Γερμανία, το 2013, προσθέτει η Ryanair προς το αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Συγκεκριμένα, η Ryanair ανακοίνωσε ότι, το 2013, προσθέτει, μεταξύ των νέων προορισμών πτήσεις από το αεροδρόμιο Ντίσελντορφ – Βέετσε προς και από την Κέρκυρα.
Η Ryanair πετάει ήδη για 51 προορισμούς από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο και από το 2013 προσθέτει ακόμη δύο, λόγω μεγάλης ζήτησης. Εκτός από την Κέρκυρα, την πρωτεύουσα της Λιθουανίας, τη Βίλνιους.
Κράτηση για τα αεροπορικά εισιτήρια του 2013 μπορεί κανείς να κάνει στην σελίδα www.ryanair.de, ενώ υπάρχει και μια προσφορά για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με το εισιτήριο για Κέρκυρα να ανέρχεται στα 34 ευρώ. Οι πτήσεις προς και από την Κέρκυρα ξεκινούν στις 14 Μαρτίου και θα γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη και Κυριακή.
Από την άλλη πλευρά, η Aegean Airlines ελαχιστοποίησε την παρουσία της στο νησί με 1 καθημερινή πτήση, ενώ οι 2 καθημερινές πτήσεις της Olympic γίνονται με μικρότερα αεροσκάφη (Bombardier).

Η Τουρκία επενδύει στο σιδηρόδρομο και τα Logistics. Κάτι ξέρει…

Αν και ο σιδηρόδρομος στην Τουρκία υστερεί σε αναπτυξιακές υποδομές, εξαιτίας του μεγέθους της χώρας, το κράτος επενδύει μαζικά στην βελτίωσή τους, προκειμένου να αυξήσει τις ροές της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Για το σκοπό αυτό, το 2012, η Τουρκία αύξησε κατά 62% τις επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, σε σύγκριση με το 2011 και κατά 32% τις επενδύσεις σε υποδομές logistics.
Ας σημειωθεί ότι, στην τελευταία έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας για τα Logistics (LPI), η χώρα καταλαμβάνει την 27η θέση στην παγκόσμια κατάταξη.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Διεθνούς Ένωσης Υπηρεσιών Διαμεταφοράς και Logistics (UTIKAD), Cavit Uğur, η Τουρκία κατέχει στρατηγική γεωγραφική θέση, όσον αφορά στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Αρκεί να επισημανθεί ότι, για το 2011, το τουρκικό κράτος εισέπραξε περί τα 240 δισ. ευρώ από τις εισαγωγές και 135 δισ. ευρώ από τις εξαγωγές.
Για το 2023, η Τουρκία υπολογίζει να έχει κέρδη 500 δισ. δολαρίων από τις εξαγωγές και περίπου 620 δισ. δολάρια από το κομμάτι των εισαγωγών.
Κατασκευή 19 logistics centers
Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κλάδου των μεταφορών, η Τουρκία προχώρησε στην κατασκευή 19 logistics centers. Το πρώτο βήμα έγινε με την έναρξη λειτουργίας τριών κέντρων logistics στις πόλεις Samsun, Denizli, Izmit.
Επί του παρόντος έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής αντίστοιχων logistics centers στο Εσκισεχίρ και την Καισάρεια, ενώ παράλληλα εκπονούνται μελέτες σχεδιασμού άλλων κέντρων logistics ανά την Τουρκία.
Σε εμβρυακό στάδιο τα logistics στην Ελλάδα
Στον αντίποδα με τη γείτονα χώρα, η διείσδυση των logistics στη χώρα μας βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων απέχουν πολύ από την κατανόηση της αναγκαιότητάς τους.
Παρόλο που η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο «χάρτη» των συνδυασμένων μεταφορών, δυστυχώς, στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας (LPI), η Ελλάδα καταλαμβάνει την 69η θέση.
Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρά τη ραγδαία ανάπτυξη που παρουσίασε την τελευταία δεκαετία –με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 19,68% την περίοδο 1998-2008– βιώνει δυστυχώς τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.

Συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - DB Schenker για διασυνοριακές υπηρεσίες έλξης

 
To προσεχές διάστημα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογράψει συμφωνία για διασυνοριακές υπηρεσίες με την DB Schenker για την παροχή υπηρεσιών έλξης.
Όπως μεταδίδει το blog «το στέκι της έλξης», για το σκοπό αυτό ο φορέας εκμετάλλευσης θα προσφέρει, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπηρεσίες έλξης για τις μεταφορές στην Βουλγαρία και τη Ρουμανία και αντιστρόφως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσφέρει τις αντίστοιχες υπηρεσίες στην ελληνική επικράτεια.
Τα ανωτέρω δήλωσε ο κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος,  Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά την διάρκεια του συμποσίου «Railway Days – Railway Summit for Investments in the Wider Black Sea Area 2012».
Κατά τη διάρκεια του συμποσίου, ο κ. Ζηλιασκόπουλος ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

«Παρότι είναι μια μικρή χώρα, η Ελλάδα θέλει να αναπτύξει το σιδηροδρομικό της σύστημα, με το κομμάτι της εμπορευματικής μεταφοράς να δείχνει ικανό να παράγει πολύ υψηλότερα κέρδη από αυτό της επιβατικής.
Για το σκοπό αυτό, τα επόμενα 3 χρόνια, έχουμε θέσει διάφορες σημαντικές στοχεύσεις για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Για τους στόχους αυτούς θέλουμε τα λιμάνια, τα κέντρα logistics και οι βιομηχανικές ζώνες να είναι συνδεδεμένες με το σιδηροδρομικό δίκτυο, πράγμα  το οποίο θα βοηθήσει στην αύξηση του ποσοστού μεταφοράς εμπορευμάτων από τον σιδηρόδρομο. Έχουμε σχέδια επίσης για την βελτιστοποίηση της διέλευσης των συνόρων και για τη μείωση του κόστους διασύνδεσης».

Οι συνέργιες και οι εμπορικές συνεργασίες είναι αυτοσκοπός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει κύκλο εργασιών στο cargo (μόλις) 22-23 εκατ. ευρώ ετησίως.
Αντιστοίχως, η DB Schenker Ελλάδος (θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων) διεξάγει ενέργειες για την εξοικονόμηση του λειτουργικού της κόστους, με δεδομένο ότι ο κύκλος εργασιών μειώθηκε στα 35,6 εκατ. ευρώ το 2011, έναντι 41,4 εκατ. ευρώ το 2010.
Αντίστοιχα, οι ζημιές μετά από φόρους έφτασαν τα 1,67 εκατ., έναντι ζημιών 1,52 εκατ. το 2010.

Στάση εργασίας σε Μετρό-ΗΣΑΠ αύριο από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9.00 πμ

 
Σε προειδοποιητική στάση εργασίας, από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 π.μ., προχωρούν την Τρίτη 16 Οκτωβρίου, οι εργαζόμενοι σε Μετρό και ΗΣΑΠ.
Αιτία είναι η έξαρση φαινομένων που καταλήγουν σε περιστατικά εγκληματικών ενεργειών σε βάρος του προσωπικού της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ.
Σε σχετική ανακοίνωση του Σωματείου γίνεται λόγος για μη υλοποίηση των δεσμεύσεων που απορρέουν από την εφαρμογή των σχετικών νόμων για την οργάνωση της επιχείρησης, καθώς και την υλοποίηση των πρόσφατων Σ.Σ.Ε. Συγκεκριμένα, σημειώνεται, τομείς που αφορούν την ασφάλεια σιδηροδρόμου (εγκαταστάσεις, τροχαίο υλικό, επιβάτες και προσωπικό), «έχουν απαξιωθεί σε βαθμό τέτοιο που να είναι ανησυχητική η υποβάθμιση του φορέα».

Der Spiegel: «Πολιτικοί και πλούσιοι συνεχίζουν το πάρτι»


 

Με ποιο τρόπο μπορεί κάποιος που δηλώνει ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ να εμβάζει στο εξωτερικό 52 εκατ. ευρώ; Τι επιπλέον εισοδήματα πρέπει να έχει ένας άνθρωπος ο οποίος, σύμφωνα με τη φορολογική του δήλωση, ολόκληρο το 2010 κέρδισε 5.588 ευρώ;

Αυτά είναι τα ερωτήματα του γερμανικού περιοδικού «Der Spiegel», τα οποία θα έπρεπε να θέτουν οι φορολογικοί ελεγκτές σε εκείνους, για τους οποίους μέχρι τώρα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα μόνο τα αρχικά τους: ένα «Γ. Δ.», για παράδειγμα, βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα με τα 54.000 ονόματα Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι από το 2009 μέχρι το 2011 έβγαλαν μεγάλες περιουσίες στο εξωτερικό. Η λίστα προέρχεται από την Τράπεζα της Ελλάδος και τώρα βρίσκεται στο Υπουργείο Οικονομικών.

Πρόκειται για τη μακροσκελέστερη από τις τέσσερις λίστες, οι οποίες αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν στην Αθήνα και περιλαμβάνουν τα ονόματα ανθρώπων των οποίων τα περιουσιακά στοιχεία - καταθέσεις στην τράπεζα και ιδιόκτητα ακίνητα - δεν συμφωνούν καθόλου με εκείνα που δήλωσαν. Αλλά εναντίον τους δεν επιχειρείται σχεδόν τίποτα, η ελληνική πραγματικότητα είναι ορισμένες φορές παράδοξη: οι κυβερνώντες στην Αθήνα ερίζουν με τους διεθνείς πιστωτές για το κατά πόσες εκατοντάδες ευρώ θα πρέπει να περικοπεί το εισόδημα των δασκάλων ή των νοσοκόμων. Την ίδια ώρα, ενώ εξακολουθούν να μειώνουν σταθερά τις συντάξεις, οι πλούσιοι της Ελλάδας βγάζουν, ανεμπόδιστα, δισεκατομμύρια στο εξωτερικό.

Τουρκική κορβέτα έκοβε βόλτες στην Εύβοια


 

Στα ελληνικά χωρικά ύδατα εισήλθε το περασμένο Σάββατο η τουρκική κορβέτα «Bafra» κατά τον πλου της μεταξύ Εύβοιας και Άνδρου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΕΘΑ, το τουρκικό πολεμικό πλοίο που βγήκε από το λιμάνι της Σμύρνης εισήλθε στις 19.00 το βράδυ της 13ης Οκτωβρίου σε ελληνικά χωρικά ύδατα μεταξύ Εύβοιας - Άνδρου και, κινούμενο μεταξύ Κέας - Κύθνου, εξήλθε τρεις ώρα αργότερα (22.00) νοτιοδυτικά της Κύθνου. Στη συνέχεια κινήθηκε σε διεθνή ύδατα δυτικά της Μήλου, βορειοδυτικά και ακολούθως νότια της Κρήτης και με ανατολική πορεία απομακρύνθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 15ης Οκτωβρίου εκτός ορίων FIR Αθηνών.

Πλοία και μέσα του Πολεμικού Ναυτικού παρακολούθησαν το τουρκικό σκάφος καθ' όλη τη διάρκεια του πλου του.

Προπηλάκισαν τον Νίκο Μπίστη


 

Θύμα προπηλακισμού έπεσε σήμερα ο Νίκος Μπίστης στο Παλαιό Φάληρο.

Η ΔΗΜΑΡ εξέδωσε ανακοίνωση για την επίθεση: «Κάθε μέρα που περνάει γινόμαστε μάρτυρες απροκάλυπτων επιθέσεων από βουλευτές της Χρυσής Αυγής και ακροδεξιούς τραμπούκους κατά δημοκρατικών πολιτών. Σήμερα το πρωί ακροδεξιοί στο Παλαιό Φάληρο προπηλάκισαν και απείλησαν τον Νίκο Μπίστη και μετά την αντίδρασή του και την ειδοποίηση της αστυνομίας, εξαφανίστηκαν.

Το στέλεχος της ΔΗΜΑΡ είχε υπερασπιστεί με σθένος το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης και της δημιουργίας, μόλις πριν λίγες μέρες στο Χυτήριο. Φαίνεται πως η δράση του αυτή ενόχλησε αυτούς που επιθυμούν ένα καθεστώς με τους δικούς τους κανόνες, χωρίς ελευθερίες και δικαιώματα.

Τους λέμε ότι η δική μας Δημοκρατία δεν φοβάται. Θα δώσει απαντήσεις, όπως έδινε πάντα σε εποχές που οι νοσταλγοί του φασισμού, έκαναν κάθε τι για να την υπονομεύσουν».

Σ.Α.Τ.Α. - ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΤΤΙΚΗΣ - Στάση εργασίας στις 18 Οκτωβρίου 2012


 

Σάρκα και οστά παίρνει η πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Ταξί για αφύπνιση όλων των επαγγελματικών ομάδων ενάντια στα νέα οικονομικά μέτρα που σχεδίασαν κυβέρνηση, Ευρωπαϊκή Ένωση και τρόικα. Το πρώτο βήμα γίνεται στις 18 Οκτωβρίου με στάση εργασίας όλων των ταξί της χώρας από τις 8 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Η στάση εργασίας γίνεται μετά την πρόσκληση για συμμετοχή στην απεργία που διοργανώνεται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και τον πρόεδρό της κ. Βασίλη Κορκίδη, την οποία αποδέχτηκε το Δ.Σ της Ομοσπονδίας Ταξί. Την ίδια μέρα θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα συγκέντρωση διαμαρτυρίας με την συμμετοχή και του ΣΑΤΑ στις 11.30 π.μ. επί της οδού Μητροπόλεως 42.

Στην "κατάψυξη" νέα λίστα... ληστών του Δημοσίου


Στην "κατάψυξη" νέα λίστα... ληστών του Δημοσίου 

Την ώρα που χιλιάδες μικροσυνταξιούχοι και υποαπασχολούμενοι σφαδάζουν κάτω από τις απάνθρωπες περικοπές που προωθεί η Κυβέρνηση Σαμαρά, με τα ταμεία του Κράτους να γεμίζουν (αν γεμίζουν) μόνο από το υστέρημα εργαζομένων που μόλις και μετά βίας καταφέρνουν να επιβιώσουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, από την άνοιξη του 2011, έχουν στην διάθεσή τους λίστα με 1.750 ονόματα πλούσιων φορολογουμένων που ελέγχονται για φοροδιαφυγή, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Τύπος της Κυριακής, αλλά... απλώς την καμαρώνουν!

Οι 1.750 φορολογούμενοι, με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, εντοπίστηκαν την άνοιξη του 2011 και θεωρήθηκαν ως ύποπτοι φοροδιαφυγής, καθώς βρέθηκαν ενδείξεις σύμφωνα με τις οποίες μπορεί να μην έχουν δηλώσει στην εφορία εισοδήματα από εμπορικού χαρακτήρα αγοραπωλησίες ακινήτων. Συγκεκριμένα, κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων που διενήργησαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, διαπιστώθηκε ότι οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι ενδέχεται να μην εμφάνισαν στην εφορία εισοδήματα από πωλήσεις οικοδομών τις οποίες προηγουμένως είχαν αγοράσει ή κατασκευάσει. Τα εισοδήματα αυτά πρέπει κανονικά να δηλώνονται ακόμη κι από φυσικά πρόσωπα που δεν είναι επιτηδευματίες, ώστε να φορολογούνται σύμφωνα με το άρθρο 28 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, περί τον Μάιο ή τον Ιούνιο του 2011, κατήρτισαν την πλήρη λίστα με τα ονοματεπώνυμα και τους ΑΦΜ των 1.750 φυσικών προσώπων μεγάλης οικονομικής επιφάνειας που εντοπίστηκαν ως ύποπτοι απόκρυψης εισοδημάτων από εμπορικού χαρακτήρα πωλήσεις ακινήτων. Στη συνέχεια, με απόφαση του τότε υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου, η διενέργεια των ελέγχων όλων αυτών των υποθέσεων ανατέθηκε σε 32 ειδικά συνεργεία αποτελούμενα από 98 συνολικά εξειδικευμένους φοροελεγκτές.

Σε Κηφισιά και Γλυφάδα η πλειονότητα των ελεγχομένων

Στον κατάλογο με τους 1.750 ελεγχόμενους φορολογουμένους «μεγάλου πλούτου» φιγουράρουν:

- Πολλοί γνωστοί εφοπλιστές

- Μία πρώην βουλευτής

- Πρόσωπο που ασχολείται με το χώρο των ΜΜΕ

- Επιχειρηματίες που ασχολούνται με δημόσια έργα

- Ελεύθεροι επαγγελματίες που ασχολούνται με το real estate

- Επιχειρηματίες που ασχολούνται με τις οικοδομικές επιχειρήσεις

- Επιχειρηματίες που ασχολούνται με την εμπορία αυτοκινήτων

- Επιχειρηματίας που έχει κατηγορηθεί για τα στημένα παιχνίδια στο ποδόσφαιρο

- Επιχειρηματίες που ασχολούνται με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

- Επιχειρηματίες που ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά

- Ελεύθεροι επαγγελματίες, όπως ηλεκτρονικοί, υδραυλικοί κ.λπ., που έχουν μικρή φορολογική δήλωση και μεγάλη περιουσία

- Δικηγόροι, μηχανικοί, γιατροί και άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Οι περισσότεροι δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, τον Πειραιά, το υπόλοιπο Αττικής και τη Θεσσαλονίκη. Μεγάλος αριθμός ελεγχόμενων φορολογουμένων είναι κάτοικοι Κηφισιάς. Στις αρμοδιότητες της ΔΟΥ Κηφισιάς υπάγονται 139 ελεγχόμενοι, στην Γλυφάδα 124 και το Ψυχικό 67.

Ελάχιστα πρόστιμα βεβαιωμένα, «ψίχουλα» τα εισπραχθέντα

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος μεγάλου αριθμού υποθέσεων τέτοιας κατηγορίας φορολογουμένων και έχουν καταλογιστεί από τους αρμόδιους ελεγκτές ποσά πρόσθετων φόρων και προστίμων ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Όμως, ενώ τα πορίσματα των ελέγχων έχουν σταλεί στις αρμόδιες ΔΟΥ για τις περαιτέρω απαραίτητες ενέργειες, δηλαδή για τη βεβαίωση των καταλογισθέντων ποσών και την είσπραξή τους, ελάχιστα ποσά από τα μέχρι τώρα καταλογισθέντα από τους ελεγκτές έχουν βεβαιωθεί και πολύ λιγότερα έχουν εισπραχθεί. Οι καθυστερήσεις που έχουν ήδη σημειωθεί στο κρίσιμο στάδιο μεταξύ οριστικοποίησης των ελέγχων και βεβαίωσης - είσπραξης των καταλογισθέντων ποσών είναι πολύ μεγάλες.

Υπουργική απόφαση - σοκ ακυρώνει τους ελέγχους

Ενώ πολλοί από τους ελέγχους των 1.750 πλούσιων φορολογουμένων βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών εξέδωσε απόφαση με την οποία προβλέπεται ότι οι αρμοδιότητες για τον έλεγχο των υποθέσεων αυτών αφαιρούνται από τα 32 ειδικά συνεργεία και μεταφέρονται στα δύο Διαπεριφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα της χώρας, το ένα εκ των οποίων βρίσκεται στην Αθήνα και το άλλο στη Θεσσαλονίκη.

Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν όλες οι ελεγκτικές διαδικασίες που έχουν εφαρμόσει μέχρι τώρα οι αρμόδιοι ελεγκτές στις εκκρεμούσες υποθέσεις και οι έλεγχοι να ξεκινήσουν από την αρχή, με επανάληψη όλων των χρονοβόρων διαδικασιών που απαιτούνται και αφορούν στην έκδοση εντολών ελέγχου, στην κοινοποίηση των εντολών στους ελεγχόμενους και την πρόσκλησή τους για την προσκόμιση στοιχείων και την παροχή διευκρινίσεων!

Όπως γίνεται αντιληπτό, η επανάληψη της διενέργειας μεγάλου αριθμού ελέγχων από την αρχή και από άλλους ελεγκτές αναμένεται να καθυστερήσει για πολλούς μήνες ακόμη τον καταλογισμό των πρόσθετων φόρων και εν συνεχεία τις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης από τις αρμόδιες ΔΟΥ. Επιπλέον, πολλοί έλεγχοι εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης είναι αδύνατο πλέον να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012, όπως απαιτεί το Μνημόνιο, ενώ ταυτόχρονα πολλές υποθέσεις θα παραγραφούν αν το Υπουργείο Οικονομικών δεν φέρει στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση για την παράταση της προθεσμίας παραγραφής.

ΠΗΓΗ

Πρώτη προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συνένωσης Ειρηνοδικείων


Πρώτη προσφυγή στο ΣτΕ κατά της συνένωσης Ειρηνοδικείων 

Η πρώτη προσφυγή κατά της συνένωσης των Ειρηνοδικείων κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας από τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου Νικ. Παπαδάκη και εννέα κατοίκους της πόλης.

Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λασιθίου στρέφεται κατά της υπ΄ αριθμ. 174/2012 γνωμοδότησης του ΣτΕ και υποστηρίζει ότι το υπουργείο Δικαιοσύνης πλάνεψε το δικαστήριο. Αναλυτικότερα, αναφέρει ότι το υπουργείο Δικαιοσύνης με απαράδεκτο τρόπο, όπως τον χαρακτηρίζει, κατά τη σύνταξη του σχεδίου Διατάγματος «δεν έλαβε υπόψη πραγματικά και αδιαμφισβήτητα στοιχεία που ακυρώνουν την αιτιολογία συγχώνευσης (ουσιαστικά κατάργησης) του Ειρηνοδικείου Αγίου Νικολάου με το μικρότερό του σε απόδοση και όγκο δικαστικών υποθέσεων Ειρηνοδικείο Νεαπόλεως Λασιθίου».

Αυτό είχε ως συνέπεια, συνεχίζει, να οδηγηθεί το ΣτΕ σε πλάνη αφού το υπουργείο «του έστρεψε τεχνηέντως την προσοχή του στον έλεγχο της τυπικής νομιμότητας και όχι επί της ουσίας της μη πλήρωσης των νόμιμων προϋποθέσεων της συγχώνευσης».

Ακόμη, υπογραμμίζει στην προσφυγή του ότι το Ειρηνοδικείο Αγίου Νικόλαου στο νομό Λασιθίου πληροί απολύτως τα κριτήρια βιωσιμότητας και τις προϋποθέσεις που καθιστούν δυνατή αλλά και απαραίτητη τη διατήρησή του.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Δικηγορικοί Συλλόγου Λασιθίου ότι το Ειρηνοδικείο Αγίου Νικολάου λειτουργεί για περισσότερο από έναν αιώνα και έχει αρχείο δικαστικών αποφάσεων από 1903. Στεγάζεται σε κτήριο του Δημοσίου και δεν καταβάλλεται ενοίκιο (άρα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό) και μπορεί να στεγάσει όσους υπαλλήλους απαιτούνται. Κατά συνέπεια η κατάργησή του δεν θα εξοικονομήσει πόρους στο Ελληνικό Δημόσιο.

Επίσης, λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του νομού Λασιθίου, το Ειρηνοδικείο Αγίου Νικολάου έχει τις καλύτερες συνθήκες προσβασιμότητας.

Τέλος, χαρακτηρίζει εσφαλμένη τη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Εφετείου Ανατολικής Κρήτης, η οποία τάχθηκε υπέρ της συγχώνευσης.

Υπενθυμίζεται ότι με Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Δικαιοσύνης, τα 301 Ειρηνοδικεία των 17 εφετειακών περιφερειών της χώρας συνενώθηκαν σε 154.

Η "άλλη" Γερμανία


Η "άλλη" Γερμανία 

Έναν χρόνο πριν από τις βουλευτικές εκλογές του φθινοπώρου του 2013, ζητήματα κοινωνικής φύσεως επανέρχονται στο πολιτικό προσκήνιο της Ομοσπονδιακής Γερμανίας. Το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου, περίπου 40.000 άνθρωποι σε όλη τη χώρα διαδήλωσαν απαιτώντας υψηλότερη φορολόγηση για τους πλούσιους. Τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου, ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών για την καγκελαρία Πέερ Στάινμπρουκ και πολιτικός αντίπαλος της Άνγκελα Μέρκελ εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της για δύο μείζονα ζητήματα: των πολύ χαμηλών κατώτατων μισθών και του κατώτατου ορίου συνταξιοδότησης. 

Τα συντονισμένα αυτά πυρά δεν είναι συμπτωματικά. Η Γερμανία τα πάει καλύτερα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στην ανεργία, συμπεριλαμβανομένης και αυτής των νέων, η οποία  διατηρείται στα πολύ χαμηλά επίπεδα της τάξεως του 6,8% του ενεργού πληθυσμού, τα ασφαλιστικά ταμεία είναι πλεονασματικά και ο προϋπολογισμός του 2013 έχει σχεδόν ισοσκελιστεί. Η Γερμανία μπορεί να τα πηγαίνει καλά, δεν ισχύει όμως
το ίδιο και για όλους τους Γερμανούς.

Μία δεκαετία μετά τις μεταρρυθμίσεις του καγκελάριου Γκέρχαρτ Σρέντερ, η Γερμανία ξανάγινε υπερανταγωνιστική. Ποιο είναι όμως το τίμημα που κλήθηκε να πληρώσει; Η συζήτηση αυτή διχάζει - κυρίως την Αριστερά - η οποία υποστήριξε τις μεταρρυθμίσεις αυτές. Το 2010, το 20% των γερμανών εργαζόμενων σε μία επιχείρηση η οποία απασχολούσε περισσότερους από δέκα μισθωτούς θεωρούσε χαμηλές αποδοχές τα έως 10 ευρώ και 36 λεπτά την ώρα. Σε ορισμένους κλάδους - οδηγούς ταξί, κομμωτήρια, βιομηχανικός καθαρισμός και στα εστιατόρια αυτοί οι χαμηλοί μισθοί απασχολούν περίπου πάνω από το 75% των μισθωτών. Το ένα τέταρτο των Γερμανών εργάζεται υπό καθεστώς «άτυπης» εργασίας, δηλαδή χωρίς σύμβαση αορίστου χρόνου και πλήρους απασχόλησης.

Εξ ου και η συζήτηση περί απαράδεκτα χαμηλών κατώτατων αποδοχών. Περίπου 6,8 εκατομμύρια Γερμανοί βγάζουν λιγότερα από 8 ευρώ και 50 λεπτά την ώρα (μεικτά), όριο το οποίο, κατά τα συνδικάτα και τους Σοσιαλδημοκράτες, θα έπρεπε να αποτελεί τον κατώτατο μισθό στη χώρα ενώ η κυβέρνηση αρνείται να νομοθετήσει επ' αυτού και επαφίεται στην καλή θέληση των κοινωνικών εταίρων. Αυτοί οι «πενιχροί μισθοί» δεν είναι οι μοναδικοί στη χώρα. Η Γερμανία αριθμεί έξι εκατομμύρια ανθρώπων που λαμβάνουν επίδομα κοινωνικής πρόνοιας (Hartz IV). Μπορεί η κυβέρνηση να αξίζει εύσημα για τη μείωση του αριθμού των μακροχρόνιων ανέργων κατά 40% μεταξύ 2007 και 2011, όμως εκατομμύρια ενηλίκων ικανών να εργαστούν αμείβονται με αποδοχές κατώτερες από εκείνες του 2005.

Στην αντίπερα όχθη, οι πλούσιοι Γερμανοί περνούν καλά. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά δεδομένα, το 10% των πλέον εύπορων Γερμανών που κατείχαν το 45% του ιδιωτικού πλούτου της χώρας το 1995, το 2008 κατείχαν το 53%, ενώ το 50% των χαμηλότερων εισοδημάτων μοιράζεται το 1% (σε αντίθεση με το 4% του 1995). Μεταξύ των δύο, οι Γερμανοί που βρίσκονται μεταξύ του 6ου και 9ου δεκατημορίου κατέχουν το 46% αυτού του πλούτου σε αντίθεση με το 51% στα μέσα της δεκαετίας του. Έτσι εξηγούνται οι διαδηλώσεις της 29ης Σεπτεμβρίου.

Οι διαδηλωτές αυτοί διεκδικούν αύξηση της ανώτατης φορολογικής κλίμακας - την οποία ο Σρέντερ μείωσε από το 53% στο 42% και στη συνέχεια αύξησε η Μέρκελ στο 45% για τα ανώτερα εισοδήματα έως 250.000 ευρώ. Διεκδικούν επίσης αύξηση στον φόρο κληρονομιάς και επιστροφή στον φόρο περιουσίας που καταργήθηκε το 1997. Με διαφορετικούς όρους και τα τρία κόμματα της αριστεράς( οι Πράσινοι, οι Σοσιαλδημοκράτες και η Αριστερά), συνηγορούν υπέρ νέας φορολόγησης στην μεγάλη περιουσία.

Ενωμένοι υπό το ακρώνυμο UmFAIRteilen, λογοπαίγνιο που σημαίνει «δίκαιη αναδιανομή», οι συντονιστές των διαδηλώσεων της 29ης Σεπτεμβρίου επηρεάστηκαν πολύ από μελέτη του διάσημου ινστιτούτου DIW. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, στην Ευρώπη και κυρίως στη Γερμανία, οι ιδιωτικές περιουσίες και οι περιουσίες του 10% των πλέον εύπορων είναι μεγαλύτερες από το χρέος των τοπικών κρατιδίων της Ομοσπονδιακής Γερμανία. Εξ ου και η ιδέα για μεγαλύτερη συνδρομή των πλουσίων στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους των κρατιδίων.

Θα ήταν λάθος να ισχυριστεί κανείς ότι το μυστικό της επιτυχίας της Γερμανίας βρίσκεται στους χαμηλούς μισθούς. Μία δεκαετία όμως μετά τις μεταρρυθμίσεις Σρέντερ, γνωστές και ως «Ατζέντα 2010», η χώρα χρειάζεται κατεπειγόντως μία «Ατζέντα 2020».

Ηλεκτρονική αποστολή τελών κυκλοφορίας 2013


Ηλεκτρονική αποστολή τελών κυκλοφορίας 2013 

Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του Υπουργείου Οικονομικών θα ολοκληρώσει την ηλεκτρονική αποστολή των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2013.

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Χάρης Θεοχάρης ξεκαθάρισε πως τα τέλη κυκλοφορίας για το νέο έτος θα αναρτηθούν ηλεκτρονικά και οι πολίτες, είτε με τον κωδικό τους για το Taxisnet είτε με το ΑΦΜ τους, θα μπορούν να μπαίνουν στο διαδίκτυο για να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής. Ακολούθως θα το εκτυπώνουν και θα πηγαίνουν στις τράπεζες, ταχυδρομεία ή εφορίες, για την πληρωμή του τέλους. Για όσους δεν έχουν πιστοποιηθεί στο Taxisnet, το ειδοποιητήριο θα εκτυπωθεί από τη ΓΓΠΣ και θα τους αποσταλεί ταχυδρομικά.

Η απόδειξη πληρωμής της τράπεζας θα ισχύει σαν αποδεικτικό στοιχείο και θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας. Σημειώνεται πως από την κατάργηση των αυτοκόλλητων σημάτων ο Προϋπολογισμός θα εξοικονομήσει περίπου 80 εκατ. ευρώ.

Τα τέλη κυκλοφορίας 2013 υπολογίζονται ως εξής:

Από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 ευρώ

Από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 ευρώ

Από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 ευρώ

Από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε 135 ευρώ

Από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε 240 ευρώ

Από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 265 ευρώ

Από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 300 ευρώ

Από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 660 ευρώ

Από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 880 ευρώ

Από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1100 ευρώ

Από 4001 κ.ε. και άνω 1320 ευρώ


Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) - Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε ευρώ:

0 – 100 (γρ./χλμ. ευρώ) -

101 – 120 (γρ./χλμ.) 0,90 ευρώ

121 – 140 (γρ./χλμ.) 1,10 ευρώ

141 – 160 (γρ./χλμ.) 1,70 ευρώ

161 – 180 (γρ./χλμ.) 2,25 ευρώ

181 – 200 (γρ./χλμ.) 2,55 ευρώ

201 – 250 (γρ./χλμ. 2,80 ευρώ

Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,40 ευρώ