EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Αναδρομική μείωση στα ειδικά μισθολόγια. Οι μειώσεις ανά κατηγορία


 

Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα κατατεθεί στη Βουλή η τροπολογία που θα προβλέπει την αναδρομική μείωση των μισθών 250.000 δημόσιων υπαλλήλων που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια.

Οι μισθολογικές περικοπές σε στρατιωτικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς, πυροσβέστες, δικαστικούς, πανεπιστημιακούς, καθηγητές ΤΕΙ, ιατρούς του ΕΣΥ και διπλωματικούς υπαλλήλους θα ισχύσουν αναδρομικά από την 1η Ιουλίου 2012, προκειμένου να προκύψει δημοσιονομικό όφελος 300 εκατ. ευρώ για τον Προϋπολογισμό 2012.

Για να επιβληθούν οι περικοπές στο σύνολο των αποδοχών θα απαιτηθεί να επιβληθούν ποσοστιαίες μειώσεις και στα επιδόματα που λαμβάνουν οι παραπάνω κατηγορίες δημόσιων λειτουργών.

Ενδεικτικά, με βάση όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστά οι μειώσεις ανά κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων θα κυμανθούν ως εξής:

-Οι μειώσεις στις αποδοχές των καθηγητών ΑΕΙ και ΤΕΙ θα κλιμακώνονται: 5% για αποδοχές μέχρι 1000 ευρώ, 15% για αποδοχές από 1001 έως 1500 ευρώ, 25% για αποδοχές από 1501-2500 ευρώ και 30% για αποδοχές πάνω από 2.500 ευρώ.

-Οι δικαστικοί λειτουργοί θα υποστούν μεγάλες εισοδηματικές απώλειες καθώς οι αποδοχές τους θα μειωθούν μεσοσταθμικά κατά 20%.

-Στους διπλωματικούς υπαλλήλους οι περικοπές στις συνολικές αμοιβές θα φτάσουν το 20%.

-Στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί, θα δουν τις μηνιαίες αποδοχές τους να μειώνονται 6% ή 7,5% αναδρομικά από 1η Ιουλίου του 2012.

-Οι περικοπές στις συνολικές αμοιβές των γιατρών του ΕΣΥ θα ανέλθουν στο 13%. Star.gr

ΟΑΕΔ: Άνεργοι - μαϊμου έπαιρναν 12 επιδόματα ανεργίας το μήνα!


 

Και στον ΟΑΕΔ το φαγοπότι ήταν μεγάλο, καθώς κάποιοι κατάφερναν με πλαστά δικαιολογητικά να εισπράττουν παράνομα επίδομα ανεργία, αλλά και να απολαμβάνουν άλλες παροχές, οι οποίες αγγίζουν τα… 3,5 εκατομμύρια ευρώ!
Σύμφωνα με το Εθνος της Κυριακής, δεν ήταν μόνο οι «μαϊμού» τυφλοί που έπαιρναν τα κρατικά επιδόματα, αλλά και… οι «μαϊμού» άνεργοι!
Κάποιες από αυτές τις υποθέσεις έχουν πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, ενώ σύμφωνα με νέα στοιχεία που έρχονται στο φως η υπόθεση είναι κωμικοτραγική!

Ένας «άνεργος» έπαιρνε 12 επιδόματα τον μήνα, δηλαδή όσα παίρνουν άλλοι σε ένα χρόνο, ενώ επιβαρυντικά είναι τα στοιχεία και για ορισμένους υπαλλήλους του Οργανισμού.

Ο εν λόγω κύριος με τα αρχικά Γ.Δ. έπαιρνε ταυτόχρονα επίδομα από 12 υπηρεσίες με αποτέλεσμα το κόστος να φτάνει μόνο για αυτόν τα 58.277 ευρώ.

Σε μια άλλη περίπτωση, στην οποία εμπλεκόταν υπάλληλος του Οργανισμού η ζημιά είναι 1,4 εκατομμύρια!

Παράλληλα 21 πειθαρχικές υποθέσεις έχουν διαβιβαστεί στην Εισαγγελία από άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπως την Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, τη Ρόδο, την Κω, το Ηράκλειο και τη Ζάκυνθο.

H τρόικα ζητά «γη και ύδωρ» στα εργασιακά!


H τρόικα ζητά «γη και ύδωρ» στα εργασιακά! 

Ριζικές αλλαγές στα εργασιακά ζητούν οι εκπρόσωποι των δανειστών μας οι οποίοι συναντήθηκαν και πάλι με τους υπουργούς Οικονομικών Εργασίας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με στόχο την οριστικοποίηση των νέων μέτρων.
Μάλιστα οι συνεχείς αλλαγές στις απαιτήσεις της τρόικας έφεραν τα πάνω κάτω στο σημερινό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να πάει πίσω η συνάντηση των εκπροσώπων της τρόικας με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.
Η τρόικα απαιτεί την μείωση στο μισό των αποζημιώσεων, μείωση του χρονικού ορίου προειδοποίησης απόλυσης στο τρίμηνο, κατάργηση των τριετιών, αλλά και έναν νέο μηχανισμό διαμόρφωσης του κατώτερου μισθού, από τον ερχόμενο Απρίλιο.
Οι τροϊκανοί θέτουν ακόμη επί τάπητος το θέμα εξαήμερης απασχόλησης, μιλώντας για «ανάγκη μεγαλύτερης ευελιξίας στα ωράρια εργασίας και της αύξησης των εργασίμων ημερών».
Σθεναρή στάση απέναντι στις απαιτήσεις αυτές προβάλλουν τα στελέχη της κυβέρνησης και του υπουργείου Εργασίας , ενώ εκφράζεται μια γενικότερη αισιοδοξία ότι η τελική συμφωνία για τα εργασιακά θα επέλθει σήμερα.
Την θέση του ξεκαθάρισε ο ίδιος ο Υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος τόνισε ότι σώζονται οριστικά ο 13ος και 14ος μισθός στο ιδιωτικό τομέα, ενώ ο κατώτατος μισθός θα παραμείνει στα 586 ευρώ.
Ο κ. Βρούτσης πάντως παραδέχθηκε πως η τρόικα έχει όντως ζητήσει την κατάργηση των δώρων στο Δημόσιο αλλά και πως έχουν ήδη «κλειδώσει» κλιμακωτές μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις άνω των 1000 ευρώ.
Σε ό, τι αφορά στο πακέτο μέτρων ευθύνης του υπουργείου Οικονομικών, κατά τη χθεσινή συνάντηση του οικονομικού επιτελείου με την τρόικα διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων όσον αφορά στο ύψος του πακέτου αλλά όλα δείχνουν πως έχουν «κλειδώσει» μέτρα ύψους 9,2 δισ. ευρώ για το 2013 (από7,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού).
Στη σημερινή νέα συνάντηση με τον Γιάννη Στουρνάρα θα επιχειρηθεί να «κλείσουν» τα νέα οικονομικά μέτρα του 2013 αλλά και τα μακροοικονομικά σενάρια για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, από τα οποία θα εξαρτηθεί το πόσο σκληρά θα είναι τα επόμενα μέτρα.
Το νέο βασικό σενάριο στο οποίο φαίνεται να καταλήγουν τρόικα και κυβέρνηση προβλέπει έλλειμμα 0% για το 2013, για το 2014 πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% (αντί 4,5% που προβλέπει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού), 3% για το 2015 και 4,5% για το 2016 (προφανώς αν αποφασιστεί η επιμήκυνση).
Μέχρι το Συμβούλιο Κορυφής της Πέμπτης θα έχουν κλείσει μόνο τα διαρθρωτικά μέτρα.
Στη συνέχεια η τρόικα θα επιστρέψει για να καθορίσει και τις επιπλέον χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας που θα πρέπει να καλυφθούν αν δοθεί επιμήκυνση. «Χωρίς την επιμήκυνση θα έπρεπε να ληφθούν μέτρα 18 δισ. ευρώ» έλεγε πηγή του υπουργείου Οικονομικών «ενώ ο στόχος για πλεόνασμα 4,5% μετατεθεί από το 2014 στο 2016 επαρκούν τα μέτρα 13,5 δισ. ευρώ».

Αποδοκίμασαν την Μέρκελ


Αποδοκίμασαν την Μέρκελ 

Μπορεί η Γερμανίδα Καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ να αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να τείνει χείρα βοηθείας και «κατανόησης» προς την Ελλάδα, το πρόβλημά της όμως τώρα είναι πως θα πρέπει να βρει τρόπο να … πείσει τους Γερμανούς πολίτες για τις απόψεις της και επί της εσωτερικής πολιτικής!
Η Καγκελάριος της Γερμανίας μίλησε το Σάββατο σε συνέδριο ομάδας Χριστιανοδημοκρατών Φοιτητών, από το βήμα του οποίου επέλεξε να συστήσει σε όλους να είναι υπομονετικοί με την Ελλάδα αναγνωρίζοντας πως η χώρας μας έχει στερηθεί ήδη πολλά. (διαβάστε εδώ τι μετέδιδε το protothema.gr)
Μάλιστα η φράου Μέρκελ υπογράμμισε πως η Αθήνα οφείλει να τηρήσει όλες τις δεσμεύσεις της έναντι των δανειστών της αλλά τόνισε πως πρέπει να βρεθεί ένα σωστό μείγμα πολιτικής ώστε να μην καταστραφεί η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Το βράδυ του Σαββάτου όμως μίλησε στη Στουτγάρδη, κατά τη διάρκεια προεκλογικής ομιλίας του υποψηφίου δημάρχου Σεμπαστιάν Τέρνερ. Για να … εισπράξει ένα απίστευτο γιουχάισμα διάρκειας σχεδόν ενός τετάρτου της ώρας, με το ρεπορτάζ να μιλάει για αντίδραση των παρευρισκομένων σε θέματα εσωτερικής πολιτικής και δη στα τοπικά προβλήματα της πόλης!
Σε κάθε περίπτωση το βίντεο με τις αποδοκιμασίες προς τη γερμανίδα Καγκελάριο είναι αποκαλυπτικό:

Χιλιάδες παιδιά με αυτοάνοσα νοσήματα κινδυνεύουν να πεθάνουν

Χιλιάδες παιδιά με αυτοάνοσα νοσήματα κινδυνεύουν να πεθάνουν 
Κινδυνεύουν να πεθάνουν χιλιάδες παιδιά με αυτοάνοσα νοσήματα επειδή «κόβονται» απαραίτητες θεραπείες που θα τους εξασφάλιζαν, όχι μόνο την επιβίωση αλλά και μια καλή ποιότητα ζωής.
«Ένα κράτος που αποκλείει τους ασθενείς από ζωτικής σημασίας για τα νοσήματά τους θεραπείες, είναι κράτος υψηλού κινδύνου για να θρηνήσει ανθρώπινες ζωές. Παιδιά ανοσοκατεσταλμένα, εκτεθειμένα σε δεκάδες λοιμώδη νοσήματα δεν έχουν πια πρόσβαση ούτε σε γ-σφαιρίνη ούτε σε άλλα ζωτικά θεραπευτικά σχήματα που σηματοδοτουν την επιβίωσή τους» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Πρόεδρος του ΙΣΑ κος Γιώργος Πατούλης από το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αλλεργιολογίας & Κλινικής Ανοσολογίας, κρούοντας κώδωνα κινδύνου να χαθούν ανθρώπινες ζωές λόγω έλλειψης βασικών φαρμάκων στη φαρέτρα των ανοσοανεπαρκειών.
Κατά το χαιρετισμό του στην έναρξη του συνεδρίου, ο Πρόεδρος του ΙΣΑ έκανε λόγο για τον αυξημένο επιπολασμό του άσθματος αλλά και νοσημάτων με αλλεγιολογικό και ανοσολογικό υπόβαθρο, καθώς και την αναγκαιότητα ενημέρωσης γιατρών όλων των ειδικοτήτων για τα νεότερα δεδομένα στις ανοσοανεπαρκειες, ενω παράλληλα ανακοίνωσε ότι ξεκινούν μετεκπαιδευτικά μαθήματα νέων γιατρών σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή Αθηνών, που στη θεματολογία του Α κύκλου περιλαμβάνουν τα νεότερα δεδομένα των ρευματικών νοσημάτων και της κλινικης ανοσολογίας. Τα μαθήματα ξεκινούν την Τετάρτη στις 17 Οκτωβρίου, ΔΩΡΕΑΝ για τους νέους γιατρούς με και χωρίς τίτλο ειδικότητας μέσα από τις έγκριτες γνώσεις πανεπιστημιακών καθηγητών.
Ο κος Πατούλης τόνισε ότι ζώντας την Ιατρική του 2012, πολλές φορές, οι συνάδελφοι βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις που αποκόμισαν από την εκπαίδευση και την εμπειρία τους, σε μία εποχή που ολοένα και περισσότερα φάρμακα εκλείπουν από τους ασφαλισμένους ή γίνονται «απαγορευμένα» για τους ανασφάλιστους χρόνιους ασθενείς που τα χρειάζονται…
«Είναι τραγικό που εν έτι 2012, είμαστε υποχρεωμένοι να εγκαταλείψουμε τους βιολογικούς παράγοντες, τα μονοκλωνικά αντισώματα, ακόμη και τη γ σφαιρίνη….και να γυρίσουμε στην ιατρική της κορτιζόνης για να θεραπεύσουμε τους ασθενείς μας. Είναι τραγικό, να πηγαίνει η Ευρώπη μπροστά και εμείς πίσω…Φταίει ότι δεν έχει γίνει αντιληπτό ακόμη και σήμερα, στους ιθύνοντες ότι οι δαπάνες της Υγείας είναι ανελαστικές. Δεν περικόπτονται οριζόντια. Δε γίνεται εξυγίανση με λογιστικά κριτήρια, αλλά με επιστημονικά και ανθρωπιστικά», τόνισε ο κος Πατούλης κλείνοντας.
Το συνέδριο που διαρκεί 3 ημέρες περιλαμβάνει πρωινά σεμιναρια, δορυφορικά συμπόσια και στρογγυλά τραπέζια, ώστε μέσα από συζητήσεις και παρεμβάσεις να μεταδοθούν στους νέους επιστήμονες οι νεότερες γνώσεις στην αλλεργιολογία και την ανοσολογία.
Κατά την εναρκτήρια τελετή απεύθυνε χαιρετισμό ο Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Αλλεργιολογίας και Κλινικής Ανοσολογία, ενώ παρευρέθησαν πολλοί συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων
Πηγή: isa

Έλεγχος στα golden boys του Δημοσίου


 

Τα «golden boys», τους πολυθεσίτες και τα «αρπακτικά» που λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα επιχειρεί να ελέγξει η κυβέρνηση μέσω της απογραφής τους και διασταύρωσης των περιουσιακών στοιχείων τους.

Oι υπουργοί Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κκ. Γιάννης Στουρνάρας και Αντώνης Μανιτάκης, αποφάσισαν να διενεργήσουν απογραφή, η οποία εκτιμάται ότι θα αγγίξει περίπου 100.000 άτομα.

Η νέα απογραφή, η οποία υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους, αποφασίστηκε, εκτός των άλλων, μετά την αδυναμία της κυβέρνησης να δώσει πειστικά στοιχεία στην τρόικα για το εύρος του δημόσιου τομέα και για το μισθολογικό κόστος του Δημοσίου, το οποίο δεν έχει μειωθεί παρά τις άγριες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις.

Έλεγχος σε όλους

Σύμφωνα με το Βήμα, από την νέα απογραφή δεν πρόκειται να εξαιρεθούν οι υπουργοί, οι υφυπουργοί, οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς, το προσωπικό της Βουλής, οι ειδικοί και επιστημονικοί συνεργάτες των βουλευτών καθώς και οι επικεφαλής των δημοσίων οργανισμών, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ (που επιχορηγούνται από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του κρατικού τους προϋπολογισμού ή το κράτος κατέχει το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου) καθώς και οι επικεφαλής των Ανώνυμων Εταιρειών και των ΔΕΚΟ οι οποίες δεν έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται διασταύρωση περιουσιακών στοιχείων της «στρατιάς των κομματικών εγκαθέτων», οι οποίοι διατηρούν παχυλούς μισθούς, γράφουν συνήθως στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις αποφάσεις της κυβέρνησης για μείωση των αποδοχών τους και φοροδιαφεύγουν βγάζοντας δημόσιο χρήμα στο εξωτερικό.

Από την διασταύρωση των περιουσιακών στοιχείων του προσωπικού που θα απογραφεί είναι απολύτως βέβαιον ότι θα προκύψουν σκανδαλώδεις μισθοί διευθυντικών στελεχών, «ύποπτα» επιδόματα και παροχές που εκτοξεύουν στα ύψη τις βασικές αποδοχές ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, για παράδειγμα, οι δαπάνες για τα ταξίδια στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ, για την περίοδο 2011 – Μάρτιος 2012, ανήλθαν σε 79.000 ευρώ, ενώ τη διετία Ιούνιος 2010 – Ιούνιος 2012 το σύνολο των αμοιβών που καταβλήθηκαν σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την παροχή υπηρεσιών ανά έργο αποκρατικοποίησης ανέρχεται στο ποσό των 5.548.935,08 ευρώ.

Ποιοι θα απογραφούν

Η απογραφή που πρόκειται να πραγματοποιηθεί θα αφορά:

- Τα φυσικά πρόσωπα που μισθοδοτούνται ή αμείβονται με πάσης φύσεως αμοιβή και συνδέονται με οποιαδήποτε σχέση ή σύμβαση εργασίας ή έργου με τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που υπάγονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 2190/1994.

- Τα μέλη της κυβέρνησης, οι υφυπουργοί, οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς, το προσωπικό της Βουλής και οι ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες των βουλευτών.

- Τα φυσικά πρόσωπα που δεν αποτελούν τακτικό ή έκτακτο προσωπικό των φορέων αλλά λαμβάνουν αποδοχές ή αμοιβές μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.

- Άτομα που απασχολούνται στο Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με οποιουδήποτε τύπου σύμβαση έμμισθης εντολής, μίσθωσης έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών.

Σφύριξε και πάλι το τρένο στη Φλώρινα


 

Δύο χρόνια χρειάστηκαν ώστε το τρένο να σφυρίξει πάλι στη Φλώρινα.

Σε καθημερινή βάση θα εκτελούνται τρία δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Φλώρινα και αντίστροφα.
Aπό Θεσσαλονίκη, τα τρένα θα αναχωρούν στις 7.14 π.μ., 12.23 μ.μ. και 19.30 με άφιξη στο Αμύνταιο στις 9.21 π.μ., 14.29 και 21.36 και στη Φλώρινα στις 09.47 π.μ., 14.55 και 22.02 αντίστοιχα.

Από Φλώρινα, δρομολόγια θα εκτελούνται στις 06.15 π.μ., 09.59 π.μ. και 16.12 αντίστοιχα.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα - Θεσσαλονίκη - Φλώρινα είχε διακοπεί στις αρχές του 2011 μαζί με άλλες ζημιογόνες γραμμές του δικτύου.

Βουτιά θανάτου στο νοσοκομείο Χανίω


 

Σοκ προκαλεί το απονενοημένο διάβημα ενός νεαρού άνδρα, ο οποίος βούτηξε στο κενό από τον πέμπτο όροφο του νοσοκομείου Χανίων.

Στο νοσηλευτικό ίδρυμα επικράτησε πανικός και οι γιατροί που έσπευσαν να βοηθήσουν, διαπίστωσαν πως ήταν νεκρός. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο νεαρός αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα.

Πηγή: prismanews

Γιατί έφυγαν τα ελληνικά φορτηγά (και) από τους ελληνικούς δρόμους

 
Υπάρχουν πολλές αιτίες, πολλές απαντήσεις, καθώς και αρκετά επιχειρήματα. Θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τα πιο βασικά από αυτά, αν και πιστεύω ότι οι περισσότεροι από αυτούς που ασχολούνται με τις μεταφορές τα γνωρίζουν πολύ καλά, γιατί έχουν λειτουργήσει στην λογική του κέρδους, χωρίς να εξετάσουν άλλες παραμέτρους, οι οποίες έχουν να κάνουν με την τήρηση των κανόνων που έχει θέσει η πολιτεία.
Από τα 6.500 ελληνικά φορτηγά Δ.Χ διεθνών μεταφορών που υπήρχαν την δεκαετία του 1990 και τα οποία διενεργούσαν διεθνή ταξίδια σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, καθώς επίσης και σε χώρες της Αφρικής, σήμερα έχουν απομείνει 1.200 στα χαρτιά και περίπου 800 ενεργά, τα οποία και αυτά ημέρα με ήμερα καταρρέουν.
Πριν προχωρήσω στην καταγραφή των αιτίων που ο χώρος της ελληνικής διεθνής μεταφοράς έχει καταρρεύσει, εξηγώ τις συνέπειες αυτού του αποτελέσματος για την απασχόληση και την οικονομία γενικότερα.
-5.500 χαμένες θέσεις εργασίας Ελλήνων οδηγών και αυτοαπασχολούμενων.
-5.500 χαμένες εισφορές μηνιαίως στα ταμεία.
-5.500 χαμένα τέλη κυκλοφορίας ανά έτος.
-5.500 χαμένα ασφαλιστικά συμβόλαια ανά έτος.
-5.500 παράβολα Κ.Τ.Ε.Ο ανά έτος παράβολα Κ.Ε.Κ ανά έτος.
-5.500 λιγότερες φορολογικές δηλώσεις.
-5.500 λιγότερα διεθνή ταξίδια ανά δέκα ημέρες με τις ανάλογες απώλειες σε είσπραξη Φ.Π.Α, από μεταφορές, καύσιμα, λάστιχα, συνεργεία, καράβια, διόδια, κ.ά.
Ο κατάλογος της χασούρας από αυτό το αποτέλεσμα δεν έχει τελειωμό για τις απώλειες της οικονομίας. Εάν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι το ίδιο συμβαίνει και εντός της χώρας με το 70% του στόλου των 33.000 φορτηγών Δ.Χ. να είναι καθημερινά άνεργα, αντιλαμβάνεται ο καθένας πόσο μεγάλη ζημία συσσωρεύεται καθημερινά εις βάρος του κλάδου μας και της οικονομίας γενικότερα.
Τι φταίει που βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση;
Εμείς οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές, οι οποίοι τόσα χρόνια αφήσαμε την εκπροσώπηση του κλάδου μας στα χέρια συνδικαλιστών, οι οποίοι για το μόνο που ενδιαφέρονται αποδεδειγμένα ήταν το προσωπικό τους συμφέρων και η συνδιαλλαγή με τον εκάστοτε υπουργό Μεταφορών, προκειμένου να αποπροσανατολίζουν τον κλάδο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο στόχος της οργάνωσης και ανάπτυξης του κλάδου μας, με όφελος για τους μεταφορείς και της οικονομίας.
Η πολιτεία και οι εκάστοτε υπουργοί, οι οποίοι προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα μεγαλόσυμφέροντα που εκπροσωπούν διαχρονικά δεν έδωσαν ποτέ την ανάλογη προσοχή στον κλάδο μας, παρότι είναι ο πιο σημαντικός κρίκος στην λειτουργία της αγοράς, και ενώ γνωρίζουν τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι κάθε λογής απατεώνες στον χώρο των μεταφορών δεν παίρνουν κανένα μέτρο, προκειμένου να προστατέψουν τους Έλληνες μεταφορείς από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που μας τσακίζει καθημερινά και στερεί από την πολιτεία έσοδα εκατομμυρίων ευρώ, αφού αυτοί οι τύποι το μόνο που αφήνουν στην χώρα μας είναι το καυσαέριο από τα σαράβαλα τους και τις βρομιές τους γενικότερα, και μιλάμε για 8.000 με 10.000 φορτηγά, τα οποία δεν συνεισφέρουν τίποτα στο κράτος μας, μόνο την διάλυση του κλάδου μας.
Βοηθήστε, εξαγωγείς να γυρίσουν τα ελληνικά ΦΔΧ στους δρόμους
Μετά από τόσα χρόνια που υπάρχει αυτή η κατάσταση, εύκολα καταλήγει κανείς στο ασφαλές συμπέρασμα ότι οι εκάστοτε υπουργοί ανέχονται αυτήν την κατάσταση, προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα τους οι μεγάλο εισαγωγείς και εξαγωγείς, κάτω του κόστους στο 50% περίπου του ελληνικού φορτηγού και εμείς είμαστε αναγκασμένοι, όσοι έχουμε απομείνει να λειτουργούμε υπό καθεστώς εκβιασμού, προκειμένου να βρούμε φορτίο και στην συνέχεια με διάφορα συμπληρώματα να μειώσουμε την χασούρα μας.
Δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι το κόστος του ελληνικού Φ.Δ.Χ καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τους κανόνες που έχει θέσει η ελληνική πολιτεία, η οποία δεν κάνει τίποτα προκειμένου να προστατέψει εμάς που αποφασίσαμε να παραμείνουμε στην χώρα μας. Θα έπρεπε να ντρέπονται όλοι οι υπουργοί Μεταφορών για αυτά τα αποτελέσματα.
Σε ότι αφορά τους εξαγωγείς της χώρας μας, θέλω να τονίσω ότι, αν δεν στηρίξουν τους Έλληνες μεταφορείς και δεν απαιτήσουν από τους διαμεταφορέις τα φορτία τους να εξάγονται με ελληνικά Φ.Δ.Χ., τα οποία ανήκουν σήμερα σε μικρές οικογενειακές μεταφορικές επιχειρήσεις ή σε αυτοαπασχολούμενους μεταφορείς πολύ σύντομα, όταν δεν θα υπάρχουμε, θα αναγκαστούν να καταβάλουν κόμιστρα για την μεταφορά των προϊόντων τους στο τριπλάσιο από ότι καταβάλουν σήμερα στους Έλληνες αυτοκινητιστές και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να χάσουν πελάτες – αγορές. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι όταν στον χώρο της μεταφοράς κυριαρχήσουν μεγάλες μεταφορικές επιχειρήσεις πρώτα θα προσλάβουν οικονομικούς σύμβουλους και μετά οδηγούς!!
Βοηθήστε κύριοι εξαγωγείς να γυρίσουν τα ελληνικά Φ.Δ.Χ. στους δρόμους για να προστατευθείτε και εσείς.
Και για να καταλάβετε καλύτερα τι ακριβώς συμβαίνει, μέσα από αυτό το χάος που έχει επικρατήσει στην χώρα μας, σας παρουσιάζω ενδεικτικά το κόστος ενός δρομολογίου Ασπρόπυργος/Βαρκελώνη/Ασπρόπυργος, καθώς και τα κόμιστρα που εισπράττουμε.
-Χιλιόμετρα: 3.112
-Ημέρες Απασχόλησης: 8
-Συνολικά έξοδα: 6.300 ευρώ.
-Κόμιστρα εξαγωγής: 1.900/2.000 ευρώ.
-Κόμιστρα εισαγωγής : 2.800/3.100 ευρώ.
-Τρόπος είσπραξης αυτών των κομίστρων: 30% μετρητά – 70% με τρίμηνες/τετράμηνες επιταγές. Πολύ εύκολα μπορείτε να συμπεράνετε το οικονομικό αποτέλεσμα.
(ΥΣ: Στην διάθεση του οποιουδήποτε επίσημα στοιχεία για τα παραπάνω)
Χωρίς συνέργειες δεν θα υπάρξει μείωση κόστους
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι:
Χωρίς να εφαρμόζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην μεταφορά τους κανόνες, αλλά αντίθετα εκμεταλλευόμενοι τυχοδιωκτικά την ανικανότητα και αδιαφορία της πολιτείας θα υποστούν και οι ίδιοι κάποια στιγμή τα αποτελέσματα αυτής της τακτικής.
Χωρίς υποδομές, εμπορευματικά κέντρα – εμπορευματικούς σταθμούς, δεν μπορούν να υπάρξουν συνεργασίες για μείωση του οποίου κόστους.
Γενικότερα, στην κατάσταση που ζούμε, αν δεν δούμε την πραγματικότητα και αν δεν σταματήσουν ορισμένοι να εκμεταλλεύονται για ίδιον όφελος τις αδυναμίες, που σκόπιμα υπάρχουν κατά την άποψή μας, σύντομα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, θα έρθει και η σειρά τους.

(Αυτοκινητιστής, Πρόεδρος Σωματείου Διεθνών Μεταφορών Ν. Ελλάδας «Ο Αγώνας», μέλος ΟΦΑΕ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ο.ΣΥ ΑΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ο.ΣΥ ΑΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΣ ΗΛΠΑΠ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΣ ΗΛΠΑΠ

Υπό προϋποθέσεις, το Μετρό Θες/νίκης μπορεί να κατασκευαστεί ως το 2017

 
Το «γόρδιο δεσμό» της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης προσπαθεί να λύσει η Αττικό Μετρό, προσπάθεια που καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η ανάδοχος κοινοπραξία της ΑΕΓΕΚ.
«Αν δεν βρεθεί λύση, το έργο δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα σύμβαση», τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας, μιλώντας χθες σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, με αποκλειστικό θέμα την κατασκευή του μετρό.
Ο δ.σ. του Αττικό Μετρό απέδωσε τις καθυστερήσεις σε μια σειρά από προβλήματα, με κυριότερο την οικονομική κρίση και την πλήρη αδυναμία της αναδόχου κοινοπραξίας να χρηματοδοτήσει το έργο με ίδιους πόρους.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος επισήμανε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016 με αρχές του 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα λυθούν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος, ότι θα του δοθούν έγκαιρα όλοι οι χώροι των εργοταξίων, αλλά και ότι θα υπάρξει φιλικός διακανονισμός με την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» για την ικανοποίηση ορισμένων από τα εύλογα αιτήματα της κοινοπραξίας (καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις και πιστώσεων του Δημοσίου).
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, δεν μπορεί να δεσμευτεί σήμερα για τον χρόνο παράδοσης ("κάνει λάθος όποιος υπό τις παρούσες συνθήκες μιλά για χρονοδιαγράμματα").
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σιμόπουλος προανήγγειλε τροποποίηση του καταστατικού της «Αττικό Μετρό», ώστε να μπορεί να προχωρά σε φιλικούς διακανονισμούς, στα πρότυπα της «Εγνατία Οδός».
Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης που βρίσκεται το έργο αποτελούν οι δηλώσεις του εκπροσώπου της κοινοπραξίας Μ. Σίμα, ο οποίος υπογράμμισε ότι κατασκευάζει «άλλο έργο» από αυτό που προέβλεπε η σύμβαση (οι 9 από τους 13 σταθμούς άλλαξαν θέση).
Το Μετρό Θες/νίκης έπρεπε να παραδοθεί αυτό το μήνα! Αν’ αυτού πηγαίνει για το 2017, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, αφού έχει κατασκευαστεί μόλις σε ποσοστό 24%!