EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

ΗΠΑ: 2.400 εκατομμυριούχοι πήραν επίδομα ανεργίας!


 

Σχεδόν 2.400 Αμερικανοί πολίτες που έλαβαν επιδόματα ανεργίας το 2009 ήταν μέλη νοικοκυριών με εισοδήματα άνω του 1 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την υπηρεσία ερευνών του Κογκρέσου.

"Η αποστολή επιδομάτων ανεργίας σε εκατομμυριούχους είναι ένα case study για δαπάνες εκτός ελέγχου" δήλωσε στο Bloomberg ο γερουσιαστής, Tom Coburn.
"H παροχή πρόνοιας στους εύπορους υπονομεύει το πρόγραμμα για αυτούς που το έχουν περισσότερη ανάγκη, ενώ επιβαρύνει τις μελλοντικές γενιές με ανώφελο χρέος" πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η διακοπή της αποστολής επιδομάτων σε υψηλά αμειβόμενους πολίτες είναι μια ιδέα που εξετάζουν οι αμερικανοί βουλευτές για τη μείωση του δημοσιονομικού κενού.

Οι 2.362 εκατομμυριούχοι πολίτες αντιπροσωπεύουν το 0,02% των 11,3 εκατομμυρίων φορολογούμενων που έλαβαν επιδόματα ανεργίας το 2009.

Άλλοι 954.000 χιλιάδες με οικογενειακό εισόδημα μεγαλύτερο των 100.000 ανέφεραν ότι έλαβαν επιδόματα ανεργίας.
Στα επιδόματα αυτά μπορεί να συμπεριλαμβάνονται αμοιβές που έλαβαν σύζυγοι ή παιδιά πολιτών με υψηλό εισόδημα.

Νέα 48ωρη απεργία των εφοριακών την επόμενη εβδομάδα


 

Νέα 48ωρη απεργία προκήρυξαν οι εφοριακοί για την επόμενη εβδομάδα.

Προειδοποιούν και για επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες "έως την επίτευξη των στόχων".

Ειδικότερα, στη σημερινή συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου της ΠΟΕ – ΔΟΥ, παρουσία και των Διοικητικών Συμβουλίων των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων, αποφασίστηκε η περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και συγκεκριμένα :

- 48ωρη απεργία την ερχόμενη εβδομάδα μετά την εξαγγελία των μέτρων .
- Επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες με την κατάθεση των μέτρων και την κλιμάκωση των αγώνων έως την επίτευξη των στόχων μας.
- Ο συντονισμός των απεργιακών κινητοποιήσεων και ο καθορισμός των ημερομηνιών θα γίνει από κοινού με τις άλλες Ομοσπονδίες του Υπουργείου Οικονομικών, ΟΤΥΕ (Τελωνειακοί) ΟΣΥΟ (Δημοσιονομικοί – ΓΓΠΣ) Σύλλογο Επιθεωρητών, Σύλλογο Στατιστικής Υπηρεσίας, Σύλλογο ΥΠΕΘΟ.

Οικοδόμοι έσπασαν αυτοκίνητο με μέλος του ΔΝΤ


 

Γυαλιά - καρφιά τα έκαναν οικοδόμοι στο κέντρο της Αθήνας, την ώρα που διέρχονταν από την οδό Αμερικής αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε γυναίκα-μέλος της αποστολής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Σύμφωνα με την zougla.gr, oι οικοδόμοι, πριν από μία περίπου ώρα προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στο Volvo στο οποίο επέβαινε η γυναίκα, προκαλώντας ζημιές.

Άνδρες της Ασφάλειας παρενέβησαν και απομάκρυναν τη γυναίκα, δίνοντας ένα τέλος στο συμβάν.

Το πρόγραμμα Erasmus "χρεοκόπησε";


 

Το πρόγραμμα Erasmus- το πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών μεταξύ των χωρών- μελών της ΕΕ- δεν έχει πλέον χρήματα, οι πόροι του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου έχουν εξαντληθεί και πολύ σύντομα όπως και άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα θα κηρύξει στάση πληρωμών, αν οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίσουν να αρνούνται την αναθεώρηση του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού για το 2012, υποστήριξε την Τρίτη ο Γάλλος ευρωβουλευτής Αλέν Λαμασούρ.

«Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο είναι σε κατάσταση στάσης πληρωμών από την αρχή του μήνα και δεν μπορεί πλέον να χρηματοδοτεί τα κράτη», είπε ο πρόεδρος της Επιτροπής προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. «Την επόμενη εβδομάδα θα έρθει η σειρά του Erasmus, του προγράμματος για τους φοιτητές και στο τέλος του μήνα το πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας δεν θα έχει πλέον χρήματα», πρόσθεσε.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι κυβερνήσεις περιέκοψαν τον προϋπολογισμό του 2012 μειώνοντας τις δαπάνες στα 129 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 4 δισ. λιγότερα απ' όσα είχαν προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ο Επίτροπος Προϋπολογισμού Γιάνους Λεβαντόφσκι αναμένεται ότι εντός των επόμενων εβδομάδων θα παρουσιάσει ένα συμπληρωματικό προϋπολογισμό με τον οποίο θα ζητά από τους «27» να αυξήσουν κατά «πολλά δισεκατομμύρια» τη χρηματική συνεισφορά τους. Θα πρέπει να καλυφθεί μια «τρύπα» ύψους 10 δισεκατομμυρίων, υποστήριξε ο Λαμασούρ.

«Αν δεν έχουμε αυτόν τον διορθωτικό προϋπολογισμό ως το τέλος του έτους, οι απώλειες θα φτάσουν τα 400 εκατομμύρια ευρώ για τη Γαλλία, τα 600 εκατομμύρια για την Ελλάδα, 900 για την Ισπανία και 150-200 για τη Βρετανία», προειδοποίησε. Η Βρετανία, η οποία πίεζε να μειωθούν οι δαπάνες, «κόβει η ίδια την πίστωση πληρωμών προς τον εαυτό της», ειρωνεύτηκε ο Λαμασούρ, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «παράλογη». Η κατάσταση αυτή πάντως μπορεί να παραταθεί αφού επτά χώρες- Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Φινλανδία, Σουηδία, Ολλανδία και Αυστρία- δεν δέχονται τον προϋπολογισμό του 2013 που έχει προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον οποίο προβλέπονται δαπάνες ύψους 138 δισ. ευρώ, δηλαδή 9 δισ. περισσότερα (+6,8%) σε σχέση με το 2012.

Συνελήφθη ο Γιάννης Σμπώκος για την υπόθεση Τσοχατζόπουλου


 

Στις 17.30 το απόγευμα της Τρίτης συνελήφθη ο πρώην γενικός διευθυντής ξοπλιστικών προγραμμάτων επί υπουργίας Άκη Τσοχατζόπουλου (1997-2000) και στενός συνεργάτης του προφυλακισμένου πρώην υπουργού, Γιάννης Σμπώκος, μετά από ένταλμα που εξέδωσε την ίδια ημέρα ο ανακριτής Γαβριήλ Μαλλής.

Ο κ. Σμπώκος ο οποίος επρόκειτο να καταθέσει την Παρασκευή, συνελήφθη από την Ασφάλεια Αττικής σε γραφεία εταιρείας στη λεωφόρο Μεσογείων στους Αμπελοκήπους.

Το ένταλμα σύλληψής του εκδόθηκε για «πράξη νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα από κοινού, κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα».

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα κέντρα κράτησης μεταναστών


 

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για τα κέντρα υποδοχής και κράτησης μεταναστών.

Σε σύνολο 262 παρόντων βουλευτών, υπέρ ψήφισαν 149 βουλευτές από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κατά 99 από το ΣΥΡΙΖΑ, τους Ανεξάρτητους Έλληνες , τη Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ ενώ 14 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ ψήφισαν «παρών» και απουσίαζαν οι υπόλοιποι τρεις.

Την ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου είχε ζητήσει η Χρυσή Αυγή.

Προβλέπουν κοινωνική έκρηξη ...στην Ελλάδα η NY Times



Η υπομονή του κόσμου εξαντλείται, υποστηρίζει με κύριο άρθρο της η «Νιου Γιορκ Τάιμς», τονίζοντας ότι οι...
αντιδράσεις σε Ισπανία, Ελλάδα και Πορτογαλία ενδέχεται να αυξηθούν. Η σύνταξη της νεοϋορκέζικης εφημερίδας επικρίνει κυρίως τη γερμανική πολιτική για τις «αποτυχημένες πολιτικές λιτότητας».
«Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για τον Ισπανό πρωθυπουργό Μαριάνο Ραχόι να προβεί σε περικοπές υπηρεσιών και δαπανών χωρίς να διακινδυνεύσει κοινωνική αναταραχή και το ίδιο ισχύει για την Ελλάδα και την Πορτογαλία», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Με αφορμή τη μεγάλη συμμετοχή πολιτών σε διαδηλώσεις στη Λισαβόνα, τη Μαδρίτη και την Αθήνα, διαδηλώσεις που ενδέχεται να πληθύνουν τις επόμενες ημέρες, όπως σημειώνεται στο κύριο άρθρο, η υπομονή του κόσμου εξαντλείται ως προς τις αποτυχημένες πολιτικές λιτότητας που απαιτούν η γερμανική κυβέρνηση και άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες. Πολιτικές, σύμφωνα με τη σύνταξη της εφημερίδας, που είναι σαφές ότι θα επιδεινώσουν περαιτέρω τα δραματικά επίπεδα ανεργίας και θα καταστρέψουν τα δίκτυα προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας, όταν αυτά χρειάζονται περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Τέλος, επισημαίνεται ότι ο χρόνος εξαντλείται και μόνο μια απότομη αλλαγή στις οικονομικές πολιτικές μπορεί να σώσει το ευρώ. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες και κυρίως η καγκελάριος Α. Μέρκελ, τονίζεται στο άρθρο, πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η επιστροφή της ευρωζώνης σε επίπεδο χρηματοπιστωτικής ρευστότητας θα απαιτήσει νέες προσπάθειες για την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης, μέσω ελαστικότερων στόχων στον τομέα του προϋπολογισμού –και όχι μέσω της συνεχιζόμενης λιτότητας που επιβάλλεται από Βερολίνο και Βρυξέλλες σε απελπισμένες κυβερνήσεις.

Πηγή: dinatos.blogspot

Ανακοίνωση Συνδικάτου


 

Προς όλους τους εργαζόμενους....




Εναλλακτικοί τρόποι θέρμανσης: Τι κοστίζουν - τι αποδίδουν


 

Eναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης αναζητούν οι καταναλωτές, καθώς η εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου στο 1,40 με 1,60 ευρώ το λίτρο καθιστά το κόστος δυσβάσταχτο. Kαυσόξυλα, πέλετ, φυσικό αέριο για όσους έχουν δυνατότητα σύνδεσης, κλιματιστικά και κάθε άλλου είδους ηλεκτρική συσκευή επιστρατεύονται ως οικονομικότερες λύσεις για να βγει ο χειμώνας που όλοι εύχονται να αργοπορήσει και να είναι ήπιος.

Tι εξοικονόμηση όμως προσφέρουν οι εναλλακτικές πηγές για θέρμανση; H δαπάνη για θέρμανση, λένε οι ειδικοί εξαρτάται πρωτίστως από τη μόνωση της κατοικίας, οπότε οι πρώτες παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση θα πρέπει να ξεκινήσουν από εκεί. Tα στοιχεία που δίνουν είναι άκρως πειστικά, για να θερμανθεί μια μονοκατοικία με μόνωση θα πρέπει να καταναλώσει 55kWh/m2/έτος, ενώ μια μονοκατοικία στην Kεντρική Eλλάδα, χωρίς μόνωση θα χρειαστεί 185 kWh/m2/έτος. Aντιστοίχως μια πολυκατοικία με μόνωση θα χρειασθεί 45kWh/m2/έτος και μια χωρίς μόνωση 145 kWh/m2/έτος.

Tα κλιματιστικά αντικατέστησαν από πέρυσι σε πολλές περιπτώσεις το πετρέλαιο θέρμανσης και φέτος η χρήση τους αναμένεται να γενικευθεί, σε περιοχές που δεν χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλές θερμοκρασίες. H χρήση τους, ειδικά φέτος με την τιμή του πετρελαίου στο 1,40, είναι σύμφωνα με τους ειδικούς σίγουρα πιο συμφέρουσα. Για να ζεσταθεί ένα τυπικό τριάρι διαμέρισμα με τα κλασικά σώματα, η κατανάλωση πετρελαίου φτάνει μέχρι 2 ευρώ την ώρα. Mε κλιματιστικά τύπου inverter σε όλα τα δωμάτια εκτός του μπάνιου όπου ταιριάζει καλύτερα ένα αερόθερμο η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 0,50 ευρώ την ώρα, με τις ισχύουσες τιμές ρεύματος. Στην πράξη, η εξοικονόμηση είναι μεγαλύτερη, δεδομένου ότι δεν χρειάζεται να λειτουργούν τα κλιματιστικά στα άδεια δωμάτια. O καταναλωτής θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι η απόδοση ενός κλιματιστικού εξαρτάται αισθητά από τις ειδικές καιρικές συνθήκες και τις διαφορές θερμοκρασίας που καλείται να καλύψει αλλά και τη χαμηλή ποιότητα θέρμανσης που προσφέρει (ξηρός αέρας, μη διατηρήσιμη, θόρυβος κ.λπ.).

Tο φυσικό αέριο, αισθητά φθηνότερο από το πετρέλαιο, αλλά όχι διαθέσιμο σε όλους τους καταναλωτές. Δίκτυο φυσικού αερίου υπάρχει μόνο στον N. Θεσσαλονίκης, στη Θεσσαλία και στην Aττική και δεν καλύπτει ακόμη όλες τις περιοχές. Tην περσινή σεζόν (Oκτ. 2001-Aπρ. 2012) πρόσφερε μια εξοικονόμηση της τάξης του 19% κατά μέσο όρο, η οποία φέτος με την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 35%. Mια κατοικία 100 τ.μ. στην Aττική για να καλύψει τις ανάγκες της σε θέρμανση φέτος θα χρειασθεί 1.800 με 1.900 ευρώ περίπου, ενώ με το φυσικό αέριο (με την τρέχουσα τιμή) το αντίστοιχο κόστος περιορίζεται στα 1.050 ευρώ. Tο κόστος εγκατάστασης εξοπλισμού φυσικού αερίου για μια μέση πολυκατοικία κυμαίνεται από 3.500- 4.000 ευρώ, πολύ συχνά όμως οι εταιρείες παροχής παρέχουν ειδικές προσφορές.

Tα πέλετ προσφέρονται ως ένα ακόμη εναλλακτικό καύσιμο που κερδίζει όλο και περισσότερο τους καταναλωτές. Tα σύμπηκτα ξύλου, όπως είναι η επίσημη ονομασία του πέλετ, έχουν ως πρώτη ύλη αγροτικά υπολείμματα από καθαρό ξερό ξύλο, χωρομολυντές και πρόσθετα. H τιμή του εξαρτάται σημαντικά από την ποιότητά του, ενώ λόγω της κατασκευής του έχει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τα καυσόξυλα. Eχουν τυποποιημένες διαστάσεις για εύκολη χρήση και αποθήκευση και διατίθενται σε σακούλες των 15 ή 50 κιλών και χύμα. Mπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τζάκι, όπου όμως η απόδοσή του είναι χαμηλή (20%), σε σόμπα για ξύλο ή πέλετ, σε ενεργειακό τζάκι (απόδοση 60%) και σε ειδικούς καυστήρες. Oι σόμπες για πέλετ έχουν απόδοση 80-90%, έχουν ευκολία στον προγραμματισμό και απαιτούν πολύ απλή συντήρηση.

Oι λέβητες για πέλετ μπορούν να συνδεθούν με θερμαντικά σώματα ή και να λειτουργούν συνδυαστικά με αέριο ή πετρέλαιο. H απόδοσή τους ξεπερνά το 90%, αλλά προϋποθέτουν χωριστό χώρο για τοποθέτηση. H συντήρησή τους είναι απαιτητική, καθώς χρειάζεται να γίνεται 4 φορές τον χρόνο για κάθε εστία και 1 φορά τον χρόνο για τον λέβητα και την καμινάδα. Σε ό,τι αφορά το κόστος, 1 κιλό πέλετ κοστίζει περίπου 0,30 ευρώ. Mε τα σημερινά δεδομένα ένα λίτρο πετρελαίου σε ένα καλοσυντηρημένο καυστήρα αποδίδει 8.500 Kcal, ενώ ένα κιλό πέλετ 4.000 Kcal, που σημαίνει ότι ένα λίτρο πετρελαίου ισοδυναμεί σχεδόν με 2 κιλά πέλετ. H εξοικονόμηση είναι προφανής, αφού για την ίδια ποσότητα θέρμανσης απαιτούνται 1,40 ευρώ για την περίπτωση του πετρελαίου και μόλις 0,60 ευρώ για το πέλετ. Eνας καυστήρας πέλετ κοστίζει από 1.700 έως 4.000 ευρώ ενώ μια σόμπα πέλετ κοστίζει λιγότερο από 2.000 ευρώ και ένα ενεργειακό τζάκι μεταξύ 2.200 -4.500 ευρώ.

Μεγάλη ζήτηση


Tα παραδοσιακά για τη θέρμανση των Eλληνων καυσόξυλα διεκδικούν το δικό τους μερίδιο ως εναλλακτικό πλέον καύσιμο. H ζήτησή τους έχει αυξηθεί από πέρυσι κατακόρυφα και μαζί η παράνομη υλοτομία και διακίνηση και διάφορες μορφές εξαπάτησης του καταναλωτή, όπως το να τα βρέχουν για να αυξάνεται το βάρος τους. Για την προστασία των καταναλωτών τέθηκε σε διαβούλευση νέος Aγορανομικός Kώδικας που προβλέπει τη διακίνησή τους υποχρεωτικά ανά μονάδα όγκου (κυβικό μέτρο) αντί για βάρος (κιλά, τόνοι).

Τα καυσόξυλα πέρυσι κόστιζαν κατά μέσον όρο 0,20 ευρώ το κιλό. Eάν φέτος δεν υπάρξει σημαντική μεταβολή της τιμής τους, θα είναι κατά 60% φθηνότερα από το πετρέλαιο. Για το τρίμηνο Δεκέμβριος - Φεβρουάριος το κόστος με χρήση σόμπας με καυσόξυλα είναι κατά μέσο όρο 500 ευρώ έναντι 1.500 ευρώ που θα απαιτούσε για το ίδιο χρονικό διάστημα το πετρέλαιο θέρμανσης με τη φετινή τιμή.

ΣΔΟΕ: Στο 50% η παραβατικότητα στα ενεχυροδανειστήρια


 

Όπως αναφέρει σε έγγραφό του, που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, έως και τις 31/7/2012 είχαν κάνει έναρξη εργασιών στις αρμόδιες ΔΟΥ 175 ενεχυροδανειστήρια και 97 επιχειρήσεις αργυραμοιβών. Μέχρι στιγμής έχουν ελεγχθεί 100 επιτηδευματίες, στους οποίους παρατηρήθηκε παραβατικότητα σε ποσοστό 50% και, όπως τονίζει ο κ. Στουρνάρας, οι έλεγχοι συνεχίζονται και στους υπόλοιπους.

Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου μετά από ερωτήσεις των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ Σπύρου Λυκούδη και Μαρίας Γιαννακάκη και του βουλευτή της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη. Οι βουλευτές είχαν ζητήσει να ενημερωθούν για τη νομιμότητα της λειτουργίας των ανταλλακτηρίων χρυσού και να ελεγχθούν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας.

«Κύριο έργο του ΣΔΟΕ, εκτός των άλλων, είναι η αποκάλυψη και η καταπολέμηση των εστιών οικονομικού εγκλήματος και μεγάλης φοροδιαφυγής», σημειώνει επίσης στην απάντησή του ο υπουργός Οικονομικών και αναφέρεται ειδικότερα στους προληπτικούς ελέγχους εφαρμογής της φορολογικής νομοθεσίας και τους προσωρινούς φορολογικούς ελέγχους, ιδίως στους παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους, με έμφαση στο ΦΠΑ την έρευνα, τον εντοπισμό και την καταστολή φορολογικών παραβάσεων ιδιαίτερης βαρύτητας και σημασίας, όπως η νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (ξέπλυμα χρήματος), οι παράνομες χρηματιστηριακές και χρηματοπιστωτικές συναλλαγές και γενικά οι απάτες σε βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου.

«Στο πλαίσιο αυτό, λόγω της εντεινόμενης δραστηριοποίησης, συνεπεία των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών, των ενεχυροδανειστηρίων, των αργυραμοιβών και των ασχολουμένων με την αγοραπωλησία ή τήξη μεταχειρισμένων κοσμημάτων, κομψοτεχνημάτων από χρυσό και λοιπών τιμαλφών και με σκοπό τον έλεγχο αυτών, η αρμόδια υπηρεσία του ΣΔΟΕ έχει καταρτίσει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο δράσης», σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών και προσθέτει ότι το σχέδιο αυτό έχει αποσταλεί σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις με τις ενδεικτικές ελεγκτικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν στους ως άνω επιτηδευματίες.

Στους ερωτώντες βουλευτές διαβίβασε έγγραφη απάντηση και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας, επισημαίνοντας ότι έχουν ήδη σχηματιστεί δικογραφίες σε τρεις περιπτώσεις και ακολουθήθηκε μάλιστα και η αυτόφωρη διαδικασία. Ενημέρωσε επίσης ότι έχουν δοθεί εντολές και οδηγίες για τη διενέργεια συστηματικών ελέγχων για την τήρηση της νομιμότητας.

Πόσο θα επηρεάσει την αγορά η αύξηση φόρου στο υγραέριο κίνησης;

 
Το υγραέριο αποτελεί το τελευταίο «καταφύγιο» για περισσότερους από 55.000 Έλληνες ιδιοκτήτες ΙΧ, οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο και με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους, εξαιτίας της χαμηλής τιμής διάθεσης του λίτρου του συγκεκριμένου καυσίμου. Αν τελικά περάσει το συγκεκριμένο μέτρο, τότε ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης από 125 ευρώ που κυμαίνεται για 1.000 λίτρα καυσίμου θα εκτοξευθεί στα 330 ευρώ όπως θα ισχύει στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης!

Τιμή διάθεσης
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τιμή διάθεσης του υγραερίου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1,15 και 1,25 ευρώ το λίτρο, και θα είναι φθηνότερο κατά 0,20 έως 0,40 ευρώ από το πετρέλαιο.

Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πως το υγραέριο φορολογείται με τον μετρικό τόνο και όχι σε λίτρα (ο ένας μετρικός τόνος υπολογίζεται σε περίπου 1.700 - 1.800 λίτρα). Όπως κι αν κυμανθούν, τελικά, λέγεται ότι οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν τεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνηση με το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορη, καθώς είναι γνωστό στην αγορά πως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θα εκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχαν μέχρι σήμερα οι καταναλωτές.

Από την άλλη μεριά, τα συνεργεία (εξουσιοδοτημένα και μη) είχαν βρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης, κι αν τελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου τότε θα «παγώσουν» οι τοποθετήσεις, δημιουργώντας νέο γύρο λουκέτων και απολύσεων.

Το φθηνότερο καύσιμο κίνησης εξακολουθεί να παραμένει το Φυσικό Αέριο αλλά παρά τις ανακοινώσεις της ΔΕΠΑ για δημιουργία 9 πρατηρίων καυσίμων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα μέσα στο Καλοκαίρι ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα και όσοι καταναλωτές επιλέξουν να τοποθετήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο θα πρέπει να διαμένουν στην Αττική, καθώς τα μοναδικά πρατήρια της ΔΕΠΑ βρίσκονται στα Λιόσια και στην Ανθούσα... Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκινήτων στα οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές υγραεριοκίνησης και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος από τα 4.074 Ι.Χ. που ήταν το 2010 την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 ΙΧ!

Άκρως εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία για το οκτάμηνο του 2012, στο οποίο τα ΙΧ που έχουν ήδη εφοδιαστεί με συσκευές υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 65,2%!

Το εν λόγω ποσοστό αποτελεί και το μοναδικό θετικό στοιχείο σε όλο, τον κλάδο του αυτοκινήτου κατά την τελευταία τριετία.

Η οδηγία 96/2003 της ΕΕ
Με την τελευταία αύξηση της τιμής, τον Ιούνιο του 2011, η τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 82 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο, ενώ σε αρκετά πρατήρια η τιμή διάθεσης ξεπερνά τα 90 λεπτά το λίτρο.

Ωστόσο, όλες οι εταιρείες τοποθέτησης υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρουν ρητά πως το υγραέριο παραμένει φθηνό, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει την οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία σε καμία περίπτωση η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, ενώ στην βενζίνη είναι 100% έως το 2019.
Μένει επίσης να δούμε αν η επιβάρυνση της φορολογίας στο συγκεκριμένο καύσιμο επιβαρύνει τελικά τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ή αν θα το επωμιστούν αποκλειστικά οι πωλητές και οι εταιρείες διάθεσης...

ΠΗΓΗ

Γραμμή... ΓΕΝΟΠ και από τα συνδικάτα στις συγκοινωνίες


Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς


Κοινό μέτωπο αντίδρασης στα επερχόμενα μέτρα της κυβέρνησης δημιουργούν οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ. Ηδη χθες με τη γραμμή της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ για προκήρυξη 48ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών συντάχθηκαν οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς, οι οποίοι αποφάσισαν να ακινητοποιήσουν το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση των μέτρων.
Οι ίδιοι είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν στις κινητοποιήσεις, ενώ βρίσκονται ήδη σε συνεννοήσεις με άλλες Ομοσπονδίες.
Σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν χθες, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» κάλεσαν τη ΓΣΕΕ να αναλάβει «τις ιστορικές της ευθύνες και την πρωτοβουλία για τον συντονισμό όλων των Ομοσπονδιών, των Σωματείων και των Ενώσεων, ώστε να διαμορφωθούν από κοινού οι αναγκαίες παρεμβάσεις και οι κινητοποιήσεις για την αποτροπή της λήψης των μέτρων».
Διευκρίνισαν, πάντως, ότι ακόμα και εάν αυτό δεν συμβεί, δεν έχουν σκοπό να παραμείνουν αδρανείς αλλά θα κινηθούν συντονισμένα με κοινή αγωνιστική πορεία με τις υπόλοιπες Ομοσπονδίες, προχωρώντας σε επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες με την επίσημη ανακοίνωση των μέτρων.
Την ίδια στιγμή, αναβρασμός επικρατεί και στους κύκλους των εργαζομένων στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς και στον σιδηρόδρομο.
Στην αυριανή συνεδρίαση του συμβουλίου των διοικήσεων των σιδηροδρομικών θα συζητηθεί και η πρόταση για 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και άλλες μορφές κινητοποιήσεων και στον σιδηρόδρομο.
Θετικοί στη δημιουργία μίας συντονιστικής επιτροπής αγώνα σε όλες τις συγκοινωνίες εμφανίζονται και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
  • Στο μεταξύ, χωρίς τρόλεϊ θα μείνει αύριο Τετάρτη για έξι ώρες η Αθήνα, από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, λόγω της στάσης εργασίας των εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ, οι οποίοι πραγματοποιούν εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση.

Έρχονται οι εναλλακτικές μορφές στις συγκοινωνίες του 21ου αιώνα


Επανάσταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί τα επόμενα χρόνια στις συγκοινωνίες καθώς ωριμάζει η ιδέα των αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων Pod (κάψουλες) και των δικτύων P.R.T (Personal Rapid Transportation).
Μετά από πενήντα χρόνια δοκιμών τα φουτουριστικά αυτά οχήματα, που λειτουργούν ως προσωπικό σύστημα συγκοινωνιών, δεν έχουν οδηγούς και μπορούν να μεταφέρουν έως και έξι επιβάτες.
Τα οχήματα Pod αναμένεται να χρησιμοποιηθούν σε αεροδρόμια και στα κέντρα των πόλων λόγω του τεχνολογικού πλεονεκτήματος που διαθέτουν και την αυξημένη ανάγκη για βιώσιμες «πράσινες» συγκοινωνίες.
Διαθέτουν χώρο για να μεταφέρουν έως και έξι επιβάτες, που ταξιδεύουν στον ίδιο προορισμό. Τα οχήματα κινούνται πάνω σε συγκεκριμένες λωρίδες δίπλα στα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία. Η κίνηση του οχήματος βασίζεται στον ηλεκτρικό κινητήρα και γίνεται πάνω σε μικρές ρόδες. Φανταστείτε το σαν μικρό αμαξάκι του γκολφ, χωρίς το τιμόνι. Η οδήγηση είναι αυτοματοποιημένη και καθορίζεται από έναν υπολογιστή μέσω ενός συστήματος ελέγχου.
Εξαιτίας της μειωμένης εκπομπής ρύπων και το χαμηλό κόστος λειτουργίας σε σχέση με τα λεωφορεία, οι σχεδιαστές οραματίζονται τη μαζική χρήση του οχήματος αεροδρόμια, αστικά κέντρα, συγκροτήματα γραφείων, εμπορικά κέντρα και τουριστικές περιοχές.
Εφαρμογή στα αεροδρόμια
Πολλά αεροδρόμια προσφέρουν αυτοματοποιημένα τραίνα που συνδέουν τους τερματικούς σταθμούς και τα πάρκινγκ μεταξύ τους, σταματώντας σε κάθε σταθμό, χωρίς να σταματούν καθόλου. Τα οχήματα pod ωστόσο κινούνται μόνο όταν το ζητήσουν οι επιβάτες και πηγαίνουν μόνο στον επιθυμητό προορισμό χωρίς να ακολουθήσουν συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ένα τέτοιο όχημα θα μπορεί να σας περιμένει βγαίνοντας στην πλατφόρμα ή να το καλέστε από μία οθόνη ελέγχου που θα υπάρχει σε κάθε σταθμό.


Οι επιβάτες θα μπαίνουν στο όχημα, θα επιλέγουν τον προορισμό και θα μεταφέρονται εκεί που επιθυμούν χωρίς να κάνουν καμία στάση ως εκεί. Ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου θα διασφαλίζει ότι κάθε όχημα Pod θα ακολουθεί την πιο σύντομη διαδρομή μεταξύ του σταθμού εκκίνησης και του σταθμού προορισμού.
Από το Τ5 του Χίθρου στο Σίλικον Βάλεϊ
Για το 2010 έχουν ανακοινωθεί αρκετά σχέδια για εφαρμογή ή κατασκευή δικτύων σε δοκιμαστικό επίπεδο. Το πιο σημαντικό απ' όλα είναι εκείνο που θα συνδέει τον καινούργιο τερματικό σταθμό T5 του αεροδρομίου Χίθροου στο Λονδίνο με τους χώρους πάρκινγκ. Το σύστημα είναι ήδη έτοιμο και λειτουργεί σε δοκιμαστικά. Αποτελείται από 21 οχήματα με δυνατότητα μεταφοράς 1.000 ατόμων την ημέρα και καλύπτει μία έκταση 3,8 χλμ.
Η εταιρεία BAA Ltd., που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο εκτιμά ότι θα εξοικονομεί 40% σε σχέση με το κόστος λειτουργίας των λεωφορείων. Εάν το σύστημα λειτουργήσει τότε η BAA θα επεκτείνει το δίκτυο πέραν των χώρων του αεροδρομίου και θα συνδέσει όλα τα γειτονικά ξενοδοχεία.
Στην πόλη Σαν Χοσέ στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνια βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα, για να εκτιμήσει τη δυνατότητα χρήσης δικτύου P.R.T. (Προσωπικής Ταχείας Συγκοινωνίας), που θα συνδέσει το αεροδρόμιο της πόλης με τους τοπικούς συγκοινωνιακούς κόμβους και τα ξενοδοχεία.
Υποστηρικτής του P.R.T. συστήματος είναι και ο συνιδρυτής της Google, Λάρι Πέιτζ. Μάλιστα στην έδρα της εταιρείας στο Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια το δημοτικό συμβούλιο υποστήριξε ένα σύστημα P.R.T. ως μία «πιο ασφαλής και φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική απέναντι στο αυτοκίνητο».
Ωστόσο, υπάρχουν πολλά εμπόδια, κυρίως οικονομικά και νομικά που θα επιτρέψουν την εξάπλωση συστημάτων P.R.T. Ακόμη και πολλοί υποστηρικτές παραμένουν σκεπτικοί αν θα μπορέσει ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να ανταγωνισθεί τα υφιστάμενα δίκτυα μαζικής συγκοινωνίες.
www.kathimerini.gr

ΟΑΣΑ: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΛΕΩΦ. ΓΡ. 315 ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ-ΠΑΛΛΗΝΗ



ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΛΕΩΦ. ΓΡ. 315 ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ-ΠΑΛΛΗΝΗ