EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

ΟΑΕΔ: Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για εποχικό βοήθημα


ΟΑΕΔ: Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για εποχικό βοήθημα

Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου η υποβολή αιτήσεων στον ΟΑΕΔ για την καταβολή του ειδικού εποχικού βοηθήματος. Το επίδομα δικαιούνται οι εξής κατηγορίες εργαζομένων:
Οικοδόμοι, λατόμοι, ασβεστοποιοί, σμυριδεργάτες
Πλινθοποιοί, αγγειοπλάστες
Δασεργάτες, ρητινοσυλλέκτες
Καπνεργάτες
Μουσικοί
Υποδηματεργάτες
Μισθωτοί ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης
Χειριστές εκσκαπτικών - ανυψωτικών - οδοποιητικών - γεωτρητικών μηχανημάτων
Ηθοποιοί,
Τεχνικοί κινηματογράφου και τηλεόρασης, χειριστές και βοηθοί χειριστών κινηματογράφου, ελεγκτές κινηματογράφου και θεάτρου, ταμίες κινηματογράφου και θεάτρου
Μισθωτοί τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου και σμυριδεργάτες.
Ακόμη, δικαιούνται το επίδομα όσοι είναι συνταξιούχοι από τις 11 Σεπτεμβρίου του 2012 και μετά και πληρούν τις προϋποθέσεις. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) και τις Τοπικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, είτε μέσω οποιουδήποτε άλλου χώρου ηλεκτρονικής πρόσβασης αλλά και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2012.

Ερχονται 777 προσλήψεις στον τομέα της υγείας


Ερχονται 777 προσλήψεις στον τομέα της υγείας

Στην πρόσληψη πρόσθετου επικουρικού προσωπικού, προκειμένου να ενισχυθεί η λειτουργία των νοσοκομείων σε όλη τη χώρα, προχωρά το υπουργείο Υγείας.
Συγκεκριμένα, πρόκειται να προσληφθούν 777 άτομα, μέσω ΑΣΕΠ, με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, οκτάμηνης διάρκειας.
Αναλυτικότερα, θα προσληφθούν 220 άτομα σε θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού και 110 άτομα σε θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, 220 άτομα σε θέσεις παραϊατρικού προσωπικού και 227 άτομα σε θέσεις προσωπικού λοιπών καθηκόντων.
Επίσης, αποφασίστηκε η άμεση πρόσληψη πέντε (5) ατόμων, με σύμβαση εργασίας οκτάμηνης διάρκειας, για τη λειτουργία του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, σε εφαρμογή του Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού» του ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2007-2013.
Με τις αποφάσεις αυτές, υπουργείο Υγείας εκτιμά ότι «αντιμετωπίζονται άμεσες ανάγκες σε προσωπικό και ενισχύεται η αποτελεσματικότερη λειτουργία των νοσοκομειακών μονάδων, προς όφελος των ασθενών και μάλιστα σε περίοδο ιδιαίτερης δημοσιονομικής δυσχέρειας, όπως είναι η σημερινή».

Δύσμοιρε ΟΣΕ, όλοι ασέλγησαν πάνω από το «πτώμα» σου

 
Αν μη τι άλλο, είναι εντυπωσιακό. Το 1970 η διείσδυση του σιδηροδρόμου, στην Ελλάδα, έφτανε το 6,2% στις εμπορευματικές μεταφορές και το 9,5% στις επιβατικές μεταφορές. Σήμερα; Μόλις το 1,5% στις εμπορευματικές μεταφορές και το 3,5-5% στις επιβατικές μεταφορές. Στις εξαγωγές, ο σιδηρόδρομος έχει μερίδιο μόλις 0,7%!
Τι να περιμένει κανείς, όταν το σιδηροδρομικό δίκτυο σχεδιάστηκε χωρίς την αναγκαία σύνδεση με ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ και λιμένες, αλλά και με τα διεθνή σιδηροδρομικά δίκτυα.
Ανεξαρτήτως της έλλειψης ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού και λάθη στην ιεράρχηση προτεραιοτήτων, δεν είναι δυνατόν όλοι να συνηγορούν στη χρησιμότητά του και - εδώ και 20 χρόνια - ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας της ΠΑΘΕ/Π, ο οποίος έχει λάβει 6,3 δις. ευρώ από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις και 5 δις. ευρώ από αμιγώς εθνικούς πόρους, να παραμένει ένα απέραντο εργοτάξιο.
Το κύριο πρόβλημα στον προγραμματισμό, αλλά και την υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων εξακολουθεί να αποτελεί, πέρα από τις χρονοβόρες διαγωνιστικές και μελετητικές διαδικασίες, η υποεκτίμηση του κόστους τους.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά την σύνταξη του ΕΠ «Σιδηρόδρομοι» του 1994 προβλεπόταν ότι το 2000 θα είχαν ολοκληρωθεί μια σειρά από παρεμβάσεις, όπως η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Τιθορέα – Λιονοκλάδι, οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί έως σήμερα!
Αντίστοιχα, το μεγάλο έργο της δημιουργίας του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο «σύρεται» από το Β’ ΚΠΣ, ενώ από το Γ΄ ΚΠΣ «σύρεται» η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο.
Αντί να μειώνεται ο χρόνος Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αυξάνεται!
Πρόκειται για ανικανότητά ή ιδιοτέλεια; Έπρεπε να τρυπηθούν οι ορεινοί όγκοι σε Καλλίδρομο και Όθρυ ή έπρεπε να περάσει η σιδηροδρομική γραμμή λίγα χιλιόμετρα παραπέρα;
Είναι δυνατόν να έχουν διατεθεί 11,3 δις. στον ελληνικό σιδηρόδρομο και στη Γαλλία, με τις υπερταχείες TGV και το Eurostar, να χρειάστηκαν μόλις 5,5 δις.;
Δεν γίνεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος να μην έχει, σε όλο το δίκτυο του, ηλεκτροκίνηση και να ασχολούμαστε με υπόγειες σήραγγες. Είναι τραγικό στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη (αντί να μειώνεται ο χρόνος διεξαγωγής του δρομολογίου, αυξάνεται!), επειδή δεν υπάρχει ηλεκτροκίνηση, να αλλάζουν οι συρμοί, με διπλό κόστος.
Είναι απαράδεκτο η Βουλγαρία, τα Σκόπια και η Τουρκία να έχουν ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση πριν από… είκοσι χρόνια, κι εμείς να μην έχουμε εγκαταστημένη ηλεκτροκίνηση σε ένα ολοκληρωμένο κομμάτι του δικτύου.
Ο σιδηρόδρομος έπεσε «θύμα και βιάστηκε» από τις διοικήσεις, από μερίδα εργαζομένων, από τους «χαρτογιακάδες» των υπουργείων;
Σίγουρα, τις μεγαλύτερες ευθύνες έχει η Πολιτεία. Δεν είναι δυνατόν, μέσα σε 2 χρόνια, να υπογράφονται 5 συμβάσεις παραχώρησης των κυριότερων οδικών αξόνων της χώρας, να παραχωρούνται τα διόδια στους ιδιώτες για 30 χρόνια και ο σιδηρόδρομος να απαξιώνεται συστηματικά, φτάνοντας στο σημείο τα ΚΤΕΛ (!) να καταθέτουν πρόταση για την εξαγορά του…

Κατατέθηκαν τα 600 δισεκατομμύρια από τους Ομογενείς!


Κατατέθηκαν τα 600 δισεκατομμύρια από τους Ομογενείς!

Σε μία κατάμεστη αίθουσα γνωστού ξενοδοχείου της Αθήνας, η ομάδα Ε.Ν.D. (End National Debt –Τέλος Δημόσιου Χρέους), απαρτιζόμενη από Έλληνες του απόδημου ελληνισμού, παρουσίασε στο κοινό την δυνατότητά της να εξαγοράσει ακόμη και αύριο, το δημόσιο χρέος της Ελλάδος.
 Το ίδιο μπορεί να κάνει και με το χρέος της Κύπρου. Οι κ.κ. Σόρας και Λαμπράκης που ηγούνται της προσπάθειας της E.N.D. έδωσαν και τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία.
Έχουν ήδη καταθέσει τα χρήματα και συγκεκριμένα 600 δισεκατομμύρια δολάρια για την Ελλάδα και 50 δισεκατομμύρια δολάρια για την Κύπρο, σε τράπεζες του Τορόντο και του Οντάριο του Καναδά αντίστοιχα.
Σύμφωνα με το pentapospasma.gr στην ομιλία τους η οποία είχε έντονα πατριωτικό χαρακτήρα, τόσο ο κ. Σόρας όσο και ο κ. Λαμπράκης, τόνισαν ότι απευθύνονται στους ελεύθερους Έλληνες πολίτες, οι οποίοι θα παραμείνουν ελεύθεροι. «Αυτό τον τόπο δεν θα τον πτωχεύσουν επειδή το θέλουν κάποιοι. Θα παραμείνει ελεύθερος και θα διαφεντεύεται από τους Έλληνες».
Ο κ. Σόρας συγκεκριμένα είπε: «Δεν Θα μπορούσαν να πτωχεύσουν την Ελλάδα, γιατί είναι ήδη κατατεθειμένα 600 δις δολάρια κατατεθειμένα στο λογαριασμό της Ελληνικής Δημοκρατίας με κάποιους όρους. Ο βασικός όρος είναι να γίνει εξονυχιστικός λογιστικός έλεγχος για το που πήγαν τα λεφτά. Διότι εμένα δεν μου βγαίνει ο λογαριασμός. Και αυτοί που μαγειρέψανε το έλλειμμα θα λογοδοτήσουν. Μ' ενδιαφέρει, αυτός που έφερε εδώ τη χώρα, τι κακό έχει κάνει στην χώρα με την υπογραφή του».
Ακόμη ο κ. Σόρας αναφέρθηκε στο Μνημόνιο το οποίο υπέγραψαν ο κ. Παπανδρέου μαζί με τον κ. Παπανκωνσταντίνου και το σημείο όπου απαγορεύεται η εξαγορά του δημόσιου χρέους από τρίτες χώρες. «Δεν μπορούν να εξαγοράσουν το δημόσιο χρέος της Ελλάδος ούτε Ρώσοι, ούτε Κινέζοι ούτε κανείς εάν δεν είναι Έλληνας. Αυτό ίσως δεν το σκέφτηκαν οι δανειστές, γιατί σου λέει, ποιος Έλληνας θα βρεθεί να έχει τόσα λεφτά για να ξεχρεώσει το χρέος της Ελλάδος. Ε, λοιπόν τους λέμε, εμείς είμαστε εδώ, είμαστε Έλληνες και τα χρήματα υπάρχουν και τα έχουμε ήδη καταθέσει».
Ο Πρόεδρος της E.N.D κ. Λαμπράκης καθηγητής ιατρικής χειρουργικής, τόνισε ότι η Ε.Ν.D. προσκλήθηκε πριν από μερικές ημέρες στον ΟΗΕ από ομάδα κρατών της Αφρικής και Καραϊβικής, όπου παρουσίασαν το πρόγραμμά τους. Πήραμε 24 αιτήσεις για χρηματοδότηση κρατών με επιτόκιο 0,5%. Το επιτόκιο αυτό υπάρχει συμβολικά για να δικαιολογεί τον δανεισμό διότι διαφορετικά θα θεωρηθεί δωρεά και θα υπάρχουν άλλα θέματα. Για τους Κύπριους όμως που είναι υποδουλωμένοι, βρίσκονται υπό καθεστώς κατοχής είπαμε, επιτόκιο 0%. Και καταθέσαμε τα χρήματα στον Καναδά. Τα 600 δις δολάρια για την Ελλάδα είναι και αυτά κατατεθειμένα. Και έχουν ελεγχθεί ως γνήσια»
Ένα σημαντικό θέμα το οποίο έθιξε ο κ. Λαμπράκης και με το οποίο προέβη σε μεγάλη αποκάλυψη, αφορά στο ίδιο το χρέος της Ελλάδος.
«Μας ρωτούν γιατί παρεμβαίνουμε τώρα. Η Ελλάδα κινδυνεύει να χρεοκοπήσει τις επόμενες ημέρες και δεν σας το αποκαλύπτουν, το κρύβουν. Τα 31,2 δις ευρώ δεν θα πάνε στη αγορά. Είναι χρήματα από ομόλογο που χρωστάει η Ελλάδα σε ιδιώτη από το 1982 και η ελληνική κυβέρνηση καίγεται να το πληρώσει, διότι εάν δεν έχει αυτά τα χρήματα από 4-14 Οκτωβρίου τότε η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει»
Ο κ. Λαμπράκης συνεχίζοντας είπε: «Το τρίπτυχό μας είναι Ελπίδα, Δικαιοσύνη, Παιδεία. Δεν έχουμε καμία κομματική τοποθέτηση ούτε εκπροσωπούμε καμία θρησκεία. Είμαστε πάνω απ' όλα Έλληνες. Εάν οι Ορθόδοξοι ιερείς βάζουν πρώτα την Ορθοδοξία και μετά την Ελλάδα θα μας βρουν απέναντι. Εάν οι αριστεροί βάζουν πρώτα την ιδεολογία τους και μετά την Ελλάδα θα είμαστε απέναντί τους. Το ίδιο ισχύει και για την Χρυσή Αυγή. Πρώτα και πάνω απ' όλα η Ελλάδα».

ΠΗΓΗ

«Βολές» προέδρου του ΣΕΛΜΑ Α. Σταματόπουλου κατά συναδέλφων του

 
Ευθεία επίθεση κατά συναδέλφων του εξαπολύει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) Αντώνης Σταματόπουλος, κατηγορώντας τους ότι λειτουργούν διασπαστικά, με απώτερο στόχο την αλλαγή της διοίκησης του σωματείου.
Αναλυτικά, η πλήρης ανακοίνωση του προέδρου του ΣΕΛΜΑ
«Συνάδελφοι.
Έρχονται τα χειρότερα, κρατάμε ότι μπορούμε με αγώνα και με μεγάλο προσωπικό κόστος.
Όμως  σας καταγγέλλω ότι….. συνεχίζονται οι επιθέσεις από  γνωστούς προδότες του παρελθόντος εισχωρώντας με βρώμικο τρόπο στο σωματείο μας, με μοναδικό σκοπό να φάνε τον Σταματόπουλο.
Συνάδελφοι δεν μπορεί να τρέχω από το πρωί ως το βράδυ για τους εργαζόμενους  και ταυτόχρονα να δέχομαι  πισώπλατες  μαχαιριές .
Δίνω τελευταία ευκαιρία  μέχρι την Δευτέρα 1 Οκτωβρίου το πρωί 09:00 η ώρα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΛΜΑ  μόνο και μόνο για το καλό των εργαζομένων.
Είμαι αποφασισμένος να απομονώσω ότι διασπαστικό υπάρχει στο Σ.Ε.Λ.Μ.Α.
Επιτέλους έχω κι εγώ τα όρια μου, και ας σεβαστούν την εμπιστοσύνη που μου δείξατε στις πρόσφατες εκλογές.
Έλεος πια  δεν αντέχω να αναβιώσω τα ίδια που έζησα πριν 2,5 χρόνια (πραξικοπήματα και βιαιοπραγίες).
Θα κάνω τα πάντα προκειμένου να εξασφαλίσω το καλό των εργαζομένων  και την ενότητα του Σωματείου.
Ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη που συνεχίζετε να δείχνετε στο πρόσωπο μου, για μένα αυτό είναι μια δικαίωση και μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω τον αγώνα.
Και τέλος ενημερώνω άπαντες ότι δεν περνάνε   οι απειλές του τύπου… «θα πάμε σε άλλο σωματείο».

Αύξηση 64,86%, στα εμπορευματοκιβώτια του ΟΛΠ, τη θερινή περίοδο

 
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. για το πρώτο οκτάμηνο (Ιανουάριος - Αύγουστος) 2012 προκύπτουν τα ακόλουθα αυξητικά στοιχεία για τα εγχώρια και transit φορτία εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ Α.Ε.:
-Αύξηση Μέσου Όρου διακίνησης (τριμήνου Ιουνίου-Αυγούστου) 2012 προς 2010: +64,86
-Αύξηση Μέσου Όρου διακίνησης 2012 προς 2011: +34,4%
-Αύξηση της παραγωγικότητας, γενικά και ανά πόστα, από 121,5 κινήσεις τον Ιανουάριο 2011 σε 130,3 τον Ιανουάριο 2012 και σε 143,16 τον Αύγουστο 2012.
Η αυξητική πορεία της διακίνησης φορτίων στη ΣΕΠ Α.Ε., παράλληλα με την αυξητική πορεία του ΟΛΠ Α.Ε καθιστά το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, όχι μόνο το πιο σύγχρονο λιμάνι της Ευρώπης, αφού το σύνολο του μηχανολογικού του εξοπλισμού είναι ολοκαίνουργιο (2011), αλλά και το λιμάνι με την μεγαλύτερη αύξηση κινήσεων στη Μεσόγειο.
Σημειωτέον ότι το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ και ΣΕΠ) βελτίωσε τη διεθνή του θέση το 2011 στον παγκόσμιο χάρτη, ανεβαίνοντας από την 93η θέση στην 76η θέση, αυξάνοντας τη διακίνηση φορτίων από 816.325 TEU’s σε 1.680.133 TEU’s (αύξηση 94,5%).
Μετά από κοινή σύσκεψη των διοικήσεων ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. στο εμπορικό λιμάνι και επιθεώρηση των συμβατικών έργων, διαπιστώθηκε η πλήρης και ακριβής εξέλιξη του εκσυγχρονισμού του Προβλήτα ΙΙ, καθώς και του Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ, έργα τα οποία εκτελούνται εντός των συμβατικών ημερομηνιών, βάσει των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης.

Αύξηση των εισιτηρίων στα ΜΜΜ; Αδιανόητη και αντικοινωνική επιλογή

 
Διαβάζω με έκπληξη ότι προστέθηκε στις υποχρεώσεις των μέτρων και η αύξηση των εισιτηρίων για την μετακίνηση των επιβατών στα ΜΜΜ του Λεκανοπεδίου.
Πρόκειται για μια ακατανόητη επιλογή που επιβαρύνει επώδυνα τους επιβάτες που επιλέγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ σε καμία – κυριολεκτικά καμία – περίπτωση το μέτρο αυτό δεν συμβάλλει στην εξυγίανση των δημοσίων συγκοινωνιών.
Αντίθετα, ενθαρρύνει αντικοινωνικές πρωτοβουλίες των χρηστών τους, λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας, του κόστους ζωής, του περιβάλλοντος και επιβαρύνει με χρόνο τις μετακινήσεις.
Πρόκειται για σενάριο που υπονομεύει, όχι μόνο τον ανταγωνισμό με τα άλλα μέσα μεταφοράς, αλλά μέσα από την τεχνητή αγανάκτηση, μπορεί να ενθαρρύνει πολιτικές που «εμπορευματοποιούν» τον κοινωνικό χαρακτήρα της μαζικής και συνδυασμένης μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει την πόρτα της άνευ όρων εκποίησης. Σε κάθε περίπτωση, είναι επιλογή ευθείας αντιπαράθεσης με το ευρωπαϊκό μοντέλο στήριξης των μαζικών μεταφορών.
Θυμίζω ότι στις αρχές του 2010, η πολιτική ηγεσία των μεταφορών, εκλήθη να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ζημιογόνου λειτουργίας του ομίλου ΟΑΣΑ, αφού μέχρι το 2009 παρήγαγε ελλείμματα που άγγιζαν τα 700 εκατ. το χρόνο (γεγονός που καλύπτονταν ή μέσω δανεισμού ή με την αύξηση της επιδότησης). Έλλειμμα που επιβάρυνε δημοσιονομικά τη χώρα και απαξίωνε το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ΜΜΜ.
Ο ΟΑΣΑ και βιώσιμος είναι και κερδοφόρος...
Η πολιτική ηγεσία των μεταφορών αρχές του 10’, διαμόρφωσε ένα μοντέλο εξυγίανσης μηδενισμού του ελλείμματος – που το απεδέχθη και η ευρωπαϊκή επιτροπή και οι Δανειστές – που διατηρούσε τον κοινωνικό χαρακτήρα των συγκοινωνιών του λεκανοπεδίου, προσάρμοζε την συγκοινωνιακή πολιτική στην λογική των συνδυασμένων μεταφορών και λάμβανε μέτρα μείωσης του κόστους λειτουργίας, αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής, χωρίς να υπονομεύεται ο κοινωνικός ρόλος του επιδοτούμενου εισιτηρίου στις ευπαθείς ομάδες, τη νεολαία, και τον χρήστη της μετεπιβίβασης, και να επιβαρύνονται στο χαμηλότερο δυνατό κόστος οι σταθεροί χρήστες των ΜΜΜ.
Ειδικότερα: Η συγχώνευση των εταιριών σε 2. Ο εξορθολογισμός του προσωπικού, χωρίς απολύσεις. Η προκήρυξη του διαγωνισμού ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Η δημιουργία σώματος ελεγκτών. Η ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική ενθάρρυνσης μακροχρόνιων αγορών καρτών επιβίβασης και η εναρμόνιση της τιμής μιας χρήσης του εισιτηρίου με βάση το κόστος λειτουργίας και τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ήταν όψεις ενός σχεδίου, που κατέληγε στο τέλος του 2011 και αρχές του 2012 να γίνει ο όμιλος βιώσιμος και κερδοφόρος. Μοντέλο που συχνά γίνεται παράδειγμα θετικής αξιοποίησης σε διαλέξεις πανεπιστημίων.
Θυμίζω ότι ο νόμος προβλέπει, ότι στην περίπτωση που η εξυγίανση παρουσίαζε αποκλίσεις, αποδίδει διοικητικές και άλλες ποινικού χαρακτήρα ευθύνες στις διοικήσεις, με ανάληψη άμεσων πρωτοβουλιών για διαθρωτικά μέτρα.
Σημειώνω ότι, σήμερα στο τέλος του 2012, το ετήσιο έλλειμμα από 700 περίπου εκατ. ευρώ μειώθηκε στα 30 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, το επόμενο έτος, ατόνησε τους ελέγχους υλοποίησης του σχεδίου.
Την ίδια ώρα τρέχουν υποχρεώσεις υπουργείων για κοινωνικές πολιτικές προς τον όμιλο ΟΑΣΑ που ξεπερνούν τα 70 εκατ. ευρώ ετησίως και δεν έχουν καταβληθεί.
Με απλά λόγια, ο ΟΑΣΑ όχι μόνο είναι βιώσιμος, εφόσον τηρεί το νόμο, αλλά είναι και κερδοφόρος, γεγονός που θα πολλαπλασιάζεται όσο θα επεκτείνονται τα μέσα σταθερής τροχιάς και θα αναπτύσσονται οι συνδυασμένες μετακινήσεις

Γιατί λοιπόν χρειάζεται αύξηση εισιτηρίων;

Τι επιδιώκουν όσοι, μέσω της τρόικας αναμοχλεύουν ζήτημα που αφορά την τιμή του εισιτηρίου και αδιαφορούν για την εφαρμογή του κερδοφόρου επιχειρησιακού προγράμματος λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Αντί για αχρείαστες αυξήσεις, έπρεπε να αναζητούνται ευθύνες και γίνονται καταλογισμοί για:

-τη καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα επέφερε καίριο πλήγμα στη λαθρεπιβίβαση.

-την ανάπτυξη του σώματος ελέγχου της λαθρεπιβίβασης.

-τις αστοχίες που ενδεχόμενα υπήρξαν στην εφαρμογή του business plan, από τις 2 εταιρείες σε τριμηνιαία βάση εσόδων εξόδων ανά εταιρεία.

-την ασυνέπεια των υπουργείων που δεν καταβάλλουν το τίμημα στον ΟΑΣΑ για την επιδότηση εισιτηρίων που προσφέρουν σε ειδικές ομάδες (νεολαία, κοινωνική πρόνοια, ειδικές κατηγορίες, κτλ)

Το συμπέρασμα είναι απλό. Δεν χρειάζεται καμία αύξηση εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. παρά μόνο η εφαρμογή του νόμου και του επιχειρησιακού προγράμματος και αυτό για να συμβεί πρέπει οι πολιτικές ηγεσίες να κατανοήσουν ότι η εφαρμογή ενός νόμου δεν εκπνέει με την αλλαγή της πολίτικης ηγεσίας.
Εκτός αν ορισμένοι επιδιώκουν, ο κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών να γίνει δώρο σε δυνάμεις τις αχαλίνωτης αγοράς και μάλιστα άνευ όρων.
Όμως αυτό είναι άλλη πολιτική που δεν σχετίζεται, ούτε με την πρόοδο, ούτε με την κοινωνική ανάγκη, είναι μια επιλογή που μετακινεί το εκκρεμές από τον ακραίο κρατισμό στον αγοραίο νεοφιλελευθερισμό.

Χάρης Τσιόκας

(Ο Χάρης Τσιόκας ήταν συντονιστής μεταφορών στο ΚΤΕ ΠΑΣΟΚ και γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών)

48ωρες απεργίες προανήγγειλαν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ (Μετρό-Τραμ-ΗΣΑΠ)

 
Σε επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες, με την ανακοίνωση των νέων μέτρων περικοπών της κυβέρνησης, θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες, δηλαδή οι εργαζόμενοι στο Μετρό, το Τραμ και τον ΗΣΑΠ.
Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ καλούν τη ΓΣΕΕ, αύριο Τρίτη 2/10/12, «να αναλάβει τις ιστορικές της ευθύνες και την πρωτοβουλία για τον συντονισμό όλων των Ομοσπονδιών, των Σωματείων και των Ενώσεων, ώστε να διαμορφωθούν από κοινού οι αναγκαίες παρεμβάσεις και οι κινητοποιήσεις για την αποτροπή της λήψης των μέτρων».
Η ανακοίνωση των σωματείων εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ
«Σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν σήμερα τα προεδρεία των Σωματείων των εργαζόμενων στη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, Τραμ), εκτίμησαν την κατάσταση μετά από την απεργία της 26ης Σεπτεμβρίου, εν όψει της λήψης των νέων μέτρων της κυβέρνησης τα οποία θα σαρώσουν μισθούς και συντάξεις και θα ισοπεδώσουν και τα τελευταία εργασιακά δικαιώματα.
Ομόφωνα διαπιστώθηκε στη διάρκεια της συνάντησης ότι, ο μοναδικός τρόπος για να αποτραπεί η λήψη αυτών των καταστροφικών μέτρων και τελικά να ανατραπούν οι πολιτικές που οδηγούν στην εξαθλίωση ολόκληρο τον Ελληνικό λαό διαμορφώνοντας έναν σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα, είναι να ακολουθήσουμε ενωτικά τον δρόμο του αγώνα.
Γι’ αυτό καλούμε τη Γ.Σ.Ε.Ε., αύριο Τρίτη 2/10/12, να αναλάβει τις ιστορικές της ευθύνες και την πρωτοβουλία για τον συντονισμό όλων των Ομοσπονδιών, των Σωματείων και των Ενώσεων, ώστε να διαμορφωθούν από κοινού οι αναγκαίες παρεμβάσεις και οι κινητοποιήσεις για την αποτροπή της λήψης των μέτρων.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δε θα μείνουν αδρανείς, με σταυρωμένα χέρια, περιμένοντας να συνθλιβούν κάτω από τον οδοστρωτήρα των μέτρων και έτσι:
-θα συμμετάσχουν στο συντονισμό μαζί με άλλες Ομοσπονδίες, σύμφωνα και με το κάλεσμα της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, ώστε να «χαράξουν» κοινό δρόμο αγώνων!
-θα προχωρήσουν δυναμικά σε επαναλαμβανόμενες 48ωρες Απεργίες, με την ανακοίνωση των αντιλαϊκών, μέτρων!»

Στην Ελλάδα η ανεργία στο 24,4%, στη Γερμανία στο 5,5%

 
Μετά την Ισπανία, η οποία έχει ποσοστό ανεργίας 25,1%, δεύτερη έρχεται η Ελλάδα με ποσοστό της τάξης του 24,4%, μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης.
Η ανέργία παρέμεινε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα τον Αύγουστο, ενώ ο αριθμός των ανέργων σημείωσε νέα άνοδο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την κοινοτική στατιστική υπηρεσία, η ανεργία στα 17 κράτη - μέλη διαμορφώθηκε στο 11,4% τον Αύγουστο, όσο ήταν και τον Ιούλιο. Οι άνεργοι αυξήθηκαν τον ίδιο μήνα κατά 34.000.
Μεταξύ των κρατών - μελών, τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας καταγράφηκαν στην Αυστρία (4,5%), στο Λουξεμβούργο (5,2%), στην Ολλανδία (5,3%) και στη Γερμανία (5,5%), ενώ τα υψηλότερα ήταν στην Ισπανία (25,1%) και στην Ελλάδα (24,4% τον Ιούνιο του 2012).

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποιούνται δρομολόγια, στις 2/10, στο τμήμα Οινόη-Χαλκίδα

 
Αλλαγές στα δρομολόγια της Τρίτης (2/10/2012) στο τμήμα Οινόη-Χαλκίδα ανακοίνωσε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω τεχνικών εργασιών στο δίκτυο.
Όπως ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναστέλλονται τα δρομολόγια των συρμών 2532 και 2536, με ώρα αναχώρησης από Οινόη 21:52 και 23:51 αντίστοιχα, καθώς και του συρμού 2539 με ώρα αναχώρησης από Χαλκίδα στις 22:24.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, δρομολογούνται λεωφορεία στο τμήμα Οινόη-Χαλκίδα-Οινόη, στις ώρες των υπό αναστολή δρομολογίων.

Παρουσιάζεται το πλαίσιο ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων

 
Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο μηνών από την παρουσίαση του προγράμματος δράσης του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο πλαίσιο των εθνικών δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα, ανακοινώνονται τα βήματα που έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής.
1. Ορίστηκαν συντονιστές για την υλοποίηση των προτεραιοτήτων σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
2. Ολοκληρώθηκε το νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων και θα παρουσιαστεί μεθαύριο Τετάρτη 3 Οκτωβρίου.
3. Υπεγράφη από την ελληνική πλευρά η σύμβαση με τον ΟΟΣΑ για την αξιοποίηση της “εργαλειοθήκης” του Οργανισμού για τον ανταγωνισμό.
4. Τελείωσε, μετά από πρόσκληση του υπουργείου,  η πρώτη φάση της διαδικασίας για την άρση των εμποδίων στην επιχειρηματικότητα, με την αποστολή των σχετικών επιστολών από επιχειρηματικές και καταναλωτικές οργανώσεις. Το υπουργείο ξεκινά χωρίς καθυστερήσεις την επεξεργασία τους.
5. Τελείωσε η δημόσια διαβούλευση για την αγορανομική νομοθεσία και ανακοινώνονται την ερχόμενη Παρασκευή οι νέοι Κανόνες Διακίνησης / Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.).
6. Εγκρίθηκαν από το ΣτΕ και απεστάλησαν για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τα Προεδρικά Διατάγματα για την αδειοδότηση επαγγελμάτων (υδραυλικοί, τεχνικοί βιομηχανίας, τεχνικοί καυσίμων και ψυκτικοί).
7. Εστάλησαν στο ΣτΕ τα ΠΔ για τους ηλεκτρολόγους και τους πιστοποιημένους επιθεωρητές.
8. Υπεβλήθησαν, την περασμένη Παρασκευή, στην ΕΕ οι προτάσεις για την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ.
9. Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του Εθνικού Σχεδίου διευκόλυνσης των εξαγωγών, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ.
10. Εστάλησαν στο ΣτΕ τα ΠΔ για τη λειτουργία της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
11. Ολοκληρώθηκε, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, η κατάρτιση του πλαισίου πολιτικής για την αξιοποίηση και λειτουργία των αεροδρομίων και θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Πέμπτη 4 Οκτωβρίου.
12.  Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους για την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων.
13. Εστάλησαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι Υπουργικές Αποφάσεις για τον καθορισμό της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, όπως προβλέπει η Κοινοτική νομοθεσία, στο πλαίσιο της προετοιμασίας αποκρατικοποίησης των ΕΛΤΑ.
14. Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το χάρτη συχνοτήτων του ψηφιακού μερίσματος. Ακολουθεί η υπογραφή της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:
"Θέλουμε το υπουργείο Ανάπτυξης να είναι το υπουργείο των διαρθρωτικών αλλαγών. Το έργο του υπουργείου συνεχίζεται σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και στοχοδιαγράμματα που έχουμε θέσει, τόσο για την υλοποίηση των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η χώρα όσο και για τις διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Η προσπάθεια είναι εθνική, είναι συνεχής και δεν έχουμε ούτε μια ημέρα για χάσιμο".

Χωρίς τρόλεϊ, από τις 10.00 – 14.00, την Τετάρτη λόγω γενικής συνέλευσης

 
Χωρίς τρόλεϊ θα μείνει τη Τετάρτη, για έξι ώρες, η Αθήνα προκειμένου οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ να πραγματοποιήσουν εκλογο-απολογιστική Γενική Συνέλευση (εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής).
Η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Στάνλεϋ, με στάση εργασίας από 10 π.μ. έως 4 μ.μ.