EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Έναρξη λειτουργίας www.stasy.gr


 

H εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ. αε (Σταθερές Συγκοινωνίες) που προήλθε από την συνένωση των πρώην εταιρειών ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ, έθεσε σε λειτουργία στις 17/9/2012 τον εταιρικό της διαδικτυακό της ιστότοπο www.stasy.gr .
Φιλικό στον επιβάτη που ζητά πληροφόρηση και ενημέρωση για τα αστικά μέσα συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς (Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ), προσφέρει εύκολη αναζήτηση και εύρεση κάθε πληροφορίας ή/και ηλεκτρονικής επικοινωνίας του με την εταιρεία.
  • Αναλυτική πληροφόρηση για το πώς θα μετακινηθεί, με αναλυτικούς πίνακες δρομολογίων και στάσεων, χώρους στάθμευσης και φύλαξης αποσκευών και με δυνατότητα μέσω χάρτη να σχεδιάσει την επιθυμητή διαδρομή του και να λάβει οδηγίες για την βέλτιστη μεταφορά του.
  • Πλήρης παρουσίαση όλων των ειδών εισιτηρίων και τρόπου προμήθειας τους.
  • Ηλεκτρονική επικοινωνία με την εταιρεία για την αναζήτηση απολεσθέντων αντικειμένων, προστίμων ή υποβολής παραπόνων.
  • On line ενημέρωση για τυχόν αλλαγές στην ομαλή λειτουργία των δρομολογίων.

Φιλικό και απλός στην χρήση του ο ιστότοπος για τον χρήστη του διαδικτύου, προσφέρει και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες.
  • Δημοσίευση όλων των ανακοινώσεων, διακηρύξεων και διαγωνισμών της εταιρείας.
  • Εκτεταμένη παρουσίαση του πολιτισμικού έργου της εταιρείας στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της (εκδηλώσεις, συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις, αρχαιολογικά ευρήματα και έργα τέχνης στους σταθμούς, πλούσιο φωτογραφικό υλικό).
  • Συνοπτική παρουσίαση σημαντικών αρχαιολογικών, πολιτιστικών και εμπορικών αξιοθέατων της πόλης στα οποία έχουν πρόσβαση οι πολίτες με τα μέσα μεταφοράς της ΣΤΑ.ΣΥ.
  • Χρήσιμες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους να διαφημιστούν στους χώρους της εταιρείας (σταθμούς, συρμούς, διαδίκτυο).

Ο ιστότοπος έχει αναπτυχθεί με σύγχρονες τεχνικές και είναι προσβάσιμος από κινητά τηλέφωνα με πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ θα υπάρξει και διασύνδεση του με μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Facebook, Blog), για την πληρέστερη και ταχύτερη ενημέρωση των επιβατών που είναι χρήστες του διαδικτύου.

Οι διαδικτυακοί ιστότοποι των μεταφορικών φορέων της ΣΤΑΣΥ ( www.stasy.gr , www.isap.gr , www.tramsa.gr ), μεταφέρουν αυτόματα τους χρήστες τους στον νέο ιστότοπο www.stasy.gr .

Πληροφορίες:
Γραφείο Τύπου ΣΤΑ.ΣΥ.
τηλ. 210 3293205, 210 3293269

Ο αγαπημένος Ιρλανδός δημοσιογράφος Vincent Browne εκθέτει ανεπανόρθωτα τον τραπεζίτη της ΕΚΤ Klaus Masuch ( ΒΙΝΤΕΟ )


Μικρογραφία 
Στην Ιρλανδία υπάρχει δημοσιογραφία.Ολικό ξεβράκωμα της εθνοκτονικής τρόϊκα.Ο αγαπημένος Ιρλανδός δημοσιογράφος Vincent Browne εκθέτει ανεπανόρθωτα τον τραπεζίτη της ΕΚΤ Klaus Masuch,και δίνει ένα μάθημα για το πώς πρέπει να είναι ο αμερόληπτος δημοσιογράφος που σέβεται τον τόπο του.

«Έπεσε», για σχεδόν 1,5 ώρα, το Κέντρο Ελέγχου Ραντάρ της ΥΠΑ

 
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοινώνει ότι σήμερα Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012 και ώρα 12:51 τοπική, σημειώθηκε απώλεια εικόνας του συστήματος ραντάρ στο Κέντρο Έλεγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας.
Η πτώση προκλήθηκε από βλάβη στον υποστηρικτικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό που επήλθε μετά από διακοπή ρεύματος της ΔΕΗ.
Η κυκλοφορία των αεροσκαφών άρχισε να αποκαθίσταται σταδιακά από την 14:10 τοπική ώρα.
Κατά την διάρκεια του συμβάντος η διαχείριση της κυκλοφορίας των αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τους διεθνείς και κοινοτικούς κανονισμούς για την ασφάλεια των πτήσεων, η οποία ουδόλως διακυβεύτηκε.
Ήδη συγκροτήθηκε επιτροπή για την διερεύνηση των αιτίων της βλάβης, την οποία συνδράμει η κατασκευάστρια εταιρεία του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Στις 2-3 Νοεμβρίου, στο Ζάππειο, το 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics

 
Στις 2 & 3 Νοεμβρίου 2012, η Ελληνική Εταιρεία Logistics (ΕΕL) διοργανώνει στο Ζάππειο Μέγαρο, το 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics με τίτλο: «Optimizing Supply Chains», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών (ΣΕΒ), του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου και του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου.
Κατά τη διάρκεια του 16ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics σημαντικές προσωπικότητες, διεθνούς φήμης, θα αναφερθούν στη σημασία του κλάδου. Παράλληλα, μέσα από τα πάνελς θα κατατεθούν σημαντικές προτάσεις για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της.
Παρουσίαση του επικαιροποιημένου Master Plan για τα Logistics
Ένα από τα κεντρικά πάνελς, με έντονο θεσμικό χαρακτήρα, είναι αυτό που θα ανοίξει ουσιαστικά τις εργασίες του 16ου Πανελλήνιου Συνεδρίου και αναφέρεται στον αναβαθμισμένο ρόλο της εφοδιαστικής αλυσίδας στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Εδώ, ο ΣΕΒ και η EEL θα παρουσιάσουν το επικαιροποιημένο Master Plan των Logistics στη χώρα μας. Στη συνέχεια θα συζητήσουν με θεσμικούς παράγοντες τις δυνατότητες εφαρμογής του, καθώς και το μέλλον του κλάδου στην Ελλάδα.
Επίσης, κεντρικό ρόλο στις εργασίες του συνεδρίου θα έχουν τα πάνελς:
-Η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και τα Logistics
-Συνδυασμένες Μεταφορές και Πράσινα Logistics
-Η συμβολή των Logistics στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων
-Πως τα Logistics συνεισφέρουν στην οικονομική διοίκηση και τις πωλήσεις
-Τα Logistics στο Λιανεμπόριο.
Συνέδριο προσωπικοτήτων: o Kevin Smith στο Ζάππειο
Μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες των Ηνωμένων Πολιτειών στο χώρο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ο Kevin Smith, είναι ένας από τους κεντρικούς ομιλητές του 16ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics.
Με πολυετή εμπειρία ως υψηλόβαθμο στέλεχος σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες του φαρμάκου και των τροφίμων, όπως οι Caremark, Heinz και Kraft, ο Kevin Smith είναι σήμερα Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Sustainable Supply Chain Consulting, που εδρεύει στο Windermere, FL των ΗΠΑ.
Ο Kevin Smith, εκτός των άλλων, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP), μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Πανεπιστημίου του Rhode Island Transportation Center, Αντιπρόεδρος του Distribution Business Management Association (DBMA), καθώς και λέκτορας στο ΜΙΤ (Massachussets Institute of Technology).
Το νέο Mercedes-Benz Antos κάνει την πρώτη επίσημη εμφάνισή του
Tην πρώτη του επίσημη εμφάνιση στην Ελλάδα θα πραγματοποιήσει το νέο Mercedes-Benz Antos στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο του 16ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics.
Το νέο Antos αποτελεί από μόνο του μια νέα κατηγορία για μια νέα εποχή στον κόσμο των μεταφορών. Με τη δημιουργία του, η Mercedes-Benz είναι ο πρώτος κατασκευαστής που ανέπτυξε μία κατηγορία φορτηγού, ειδικά σχεδιασμένο για τις πολυποίκιλες απαιτήσεις των μεταφορών βαρέων διανομών. Με κινητήρες Euro VI από 238 - 510 hp, φροντίζει από σήμερα για το μέλλον, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές ρύπων CO2 και συμβάλλοντας στην κερδοφορία της επιχείρησης περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου. Το Mercedes-Benz Antos υπόσχεται στον επιχειρηματία-μεταφορέα αλλά και στον οδηγό, εύκολο χειρισμό και εξαιρετική αποδοτικότητα!
Εξωστρέφεια για τα ελληνικά Logistics
Στόχος του 16ου Πανελληνίου Συνεδρίου είναι η εξωστρέφεια των Ελληνικών Logistics σε ένα ασταθές και αβέβαιο επιχειρηματικό περιβάλλον. Το συνέδριο προσδοκά να αποτελέσει εφαλτήριο για την πολυπόθητη ανάπτυξη και τη βελτιστοποίηση των συνθηκών του σύγχρονου ελληνικού «επιχειρείν».
Το 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics ανοίγει τις πύλες του σε λίγο καιρό για να υποδεχθεί ανθρώπους που λαμβάνουν μέρος στις επιχειρηματικές και οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας, αλλά και σημαντικούς ευρωπαίους εταίρους της παγκόσμιας κοινότητας των logistics.
Δηλώστε τώρα συμμετοχή στο www.logistics-congress.gr και επωφεληθείτε από την ειδική εκπτωτική πολιτική που ισχύει για μέλη και μη μέλη της EEL.

ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν κατά 8,9% τα οδικά τροχαία ατυχήματα τον Ιούλιο

 
Μείωση 8,9% σημειώθηκε στα οδικά τροχαία ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, τον Ιούλιο εφέτος, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο μήνα του 2011 (1.259 τον Ιούλιο 2012 έναντι 1.382 τον Ιούλιο 2011).
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στα ατυχήματα αυτά υπήρξαν 105 νεκροί (ποσοστό μείωσης 15,3%), 183 βαριά τραυματίες (ποσοστό μείωσης 5,2%) και 1.419 ελαφρά τραυματίες (ποσοστό μείωσης 9,7%).

Διακίνηση παραποιημένων εισιτηρίων διαπίστωσε ο ΟΑΣΑ



Διακίνηση παραποιημένων εισιτηρίων των Αστικών Συγκοινωνιών διαπίστωσε ο ΟΑΣΑ. Όπως ανακοίνωσε, μετά από ελέγχους εντοπίστηκαν και οι παραβάτες, που οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη.
Παραποιημένα είναι όσα εισιτήρια έχουν χρησιμοποιηθεί και στη συνέχεια έχουν σβηστεί τα στοιχεία επικύρωσής τους.
Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει τους επιβάτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να ελέγχουν τα εισιτήρια που προμηθεύονται και σε καμία περίπτωση να μη δέχονται εισιτήρια από συνεπιβάτες τους.

«Όχι» συνδικάτου ΟΑΣΑ στην επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα

 
Σοβαρές ενστάσεις διατύπωσε το συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ στην πρόταση του υπουργείου Μεταφορών για την επιβίβαση επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα.
Πρόσφατα το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το μέτρο θα ισχύσει αρχικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση, με επίδειξη εισιτηρίου/ κάρτας στον οδηγό.
Η σχετική εντολή δόθηκε για τις γραμμές 818 «Λιμάνι Περάματος – Άνω Πέραμα» και 819 «Πέραμα – Νεκρ. Σχιστού» από τον διευθυντή του αμαξοστασίου Πειραιά της ΕΘΕΛ.
Το συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ αντέδρασε έντονα στην εφαρμογή του πιλοτικού αυτού προγράμματος, ασκώντας δριμεία κριτική στους εμπνευστές του, θέτοντας ακόμη σειρά ερωτημάτων για την αποτελεσματικότητα του μέτρου.
Συγκεκριμένα, το συνδικάτο διερωτάται «με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των συγκεκριμένων γραμμών», αλλά και το «ποιος διασφαλίζει τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών», καταλήγοντας «ότι κι αν προκύψει (ξυλοδαρμοί, καθυστερήσεις δρομολογίων, διαπληκτισμοί, μηνύσεις) φέρετε τη πλήρη ευθύνη νομική – υπηρεσιακή».
Γενικότερα, αρκετοί οδηγοί σε ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ υποστηρίζουν ότι «το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Αθήνα, πόσο μάλλον σε δρομολόγια με μεγάλη επιβατική κίνηση», συμπληρώνοντας ότι «θα σημάνει την αύξηση του χρόνου διεξαγωγής των δρομολογίων, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κάτοικοι των Αθηνών χρειάζονται ''παιδεία'' για να υποδεχτούν μια τέτοια αλλαγή».

Αυξάνονται οι τιμές των διοδίων από Δευτέρα


 

Από την Δευτέρα, σε όλους τους σταθμούς της Εγνατίας Οδού οι οδηγοί θα πληρώνουν αυξημένα διόδια, από 0.30 μέχρι 1.40 ευρώ, αναλόγως κατηγορίας οχήματος.

Στο 1.70 ευρώ από 1.40 ευρώ αυξάνεται το κόστος των διοδίων για τα δίκυκλα και τα τρίκυκλα, ενώ για τα ελαφρά οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και με ύψος έως 2.20 μέτρων, το τίμημα διαμορφώνεται στα 2.40 ευρώ από 2. Κατά ένα ευρώ πρόκειται ν ' αυξηθούν τα διόδια για τα φορτηγά, τα λεωφορεία και άλλα οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες (στα 6 ευρώ από 5 μέχρι σήμερα).

Στην περίπτωση εκείνων με τέσσερις και περισσότερους άξονες, το κόστος διέλευσης από τους σταθμούς των διοδίων αυξάνεται στα 8.40 από επτά ευρώ.

Φωτιά το πετρέλαιο



Πολύ βαθιά θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη όσοι τολμήσουν φέτος να επιλέξουν πετρέλαιο θέρμανσης για να ζεσταθούν. Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο 80% του φόρου που επιβάλλεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, γεγονός που σημαίνει ότι από τις 15 Οκτωβρίου η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα κάνει άλμα στο 1,40-1,50 ευρώ, από 91 λεπτά που κόστιζε τη αντίστοιχη περυσινή περίοδο.


Πηγή: Τα Νέα

Πόσα χάνουν μισθωτοί, συνταξιούχοι



Οι μισθωτοί με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα που βαρύνονται με τέκνα, οι συνταξιούχοι με ετήσια εισοδήματα πάνω από 16.000 ευρώ και όλοι οι μικρομεσαίοι επιτηδευματίες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες οι οποίοι ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους θα είναι τα θύματα της νέας φοροεπιδρομής που σχεδιάζουν από κοινού η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και η τρόικα, στην προσπάθειά τους να κλείσουν το πακέτο των δημοσιονομικών παρεμβάσεων της περιόδου 2013-2014.
Ενδεικτικό είναι ότι από 700 έως και 2.170 ευρώ το χρόνο είναι οι επιπλέον επιβαρύνσεις για μισθωτούς με 3,4 και 5 τέκνα.



Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Εως 200€ μείον οι δόσεις δανείων



Σε ιστορικά χαμηλά βρίσκονται τους τελευταίους μήνες τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων λόγω της ραγδαίας πτώσης του ευρωπαϊκού διατραπεζικού επιτοκίου euribor.
Οι δανειολήπτες που έλαβαν δάνειο από το 2004 και μετά μπορούν να δουν στο ενημερωτικό σημείωμα των δόσεών τους επιτόκια ακόμη και 1%.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε μήνα λαμβάνουν μια ανάσα στα οικονομικά τους, που μπορεί να ξεπερνά και τα 150-200 ευρώ ανάλογα με το ύψος και τη διάρκεια του δανείου, καθώς αποπληρώνουν χαμηλότερη δόση.


 


Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

To δράμα πέντε μεγιστάνων



Δεν χρειάζεται να έχει κα­νείς… εκτεθεί σε τίποτε μαρξιστικούς – κομμουνι­στικούς ιούς και μικρόβια για να πιστεύει ότι στη δημοκρατία μας δεν είμαστε όλοι ίσοι. Αρκεί κάποιος να είναι άνεργος, μισθωτός ή συνταξι­ούχος, να έλαβε το εκκαθαριστικό της εφορίας και να διαβάσει στο τρέχον δι­σέλιδο τι παίζει με τις φορολογικές δη­λώσεις κάποιων εκ των επιφανέστατων (σε οικονομικό επίπεδο) συμπολιτών μας για να συνειδητοποιήσει ότι – κατ’ αναλογίαν – πληρώνει πολύ περισσό­τερα απ’ όσα οι ζάμπλουτοι!!!
Είναι, για όποιον θέλει να δει, μάλ­λον πασιφανές ότι – σ’ αυτόν τον κό­σμο – δεν έχουμε όλοι τα ίδια δικαιώ­ματα και υποχρεώσεις, δεν διαθέτου­με τις ίδιες ευκαιρίες προόδου, δεν αντιμετωπιζόμαστε με τον ίδιο τρόπο από τον (φορολογικό) νομοθέτη και, κυρίως, δεν συμβάλλουμε όλοι ανάλο­γα με τις δυνατότητές μας στο «κοινό», δημόσιο ταμείο. Για την ακρίβεια, με βάση τη φορολογική νομοθεσία (δηλα­δή νόμιμα), όσο περισσότερα κατέχει κάποιος, τόσο – αναλογικά – λιγότερα καταβάλλει…
Τα παραπάνω ενδεχομένως ακούγο­νται ως υπερβολικές και κακόβουλες δημοσιογραφικές εκτιμήσεις με ανο­μολόγητους στόχους την κατασυκοφά­ντηση της ελληνικής αστικής τάξης, της ραχοκοκαλιάς δηλαδή του σύγχρονου ελληνικού (αστικού) κράτους και της ελεύθερης οικονομίας μας. Ενδεχομέ­νως να εκλαμβάνονται και ως κακόβου­λη επίθεση κατά συγκεκριμένων επι­φανών ζάμπλουτων συμπολιτών μας. Δεν ισχύει τίποτε από αυτά, όπως θα διαπιστώσετε συνεχίζοντας την ανά­γνωση. Και εξηγούμαστε:
1. Τα όσα ακολουθούν στηρίζονται στις φορολογικές δηλώσεις πέντε επι­φανών (εκ των επιφανέστερων σε οι­κονομικό επίπεδο) συμπατριωτών μας, οι οποίες θα παρουσιαστούν ως επιβε­βαίωση της διαπίστωσής μας ότι όσο περισσότερα διαθέτει κάποιος τόσο λι­γότερα – με νόμιμο τρόπο – καταβάλλει στην εφορία.
2. Η επιλογή του «Π» να μην απο­καλύψει τα ονόματα των πάμπλουτων, των οποίων τις φορολογικές δηλώσεις ενδεικτικά παρουσιάζει, δεν έχει να κά­νει τόσο με την ανησυχία παρέμβασης του εισαγγελέα και την αντιμετώπιση κατηγοριών περί αποκάλυψης ευαί­σθητων προσωπικών δεδομένων.
Επιλέξαμε να μην αποκαλύψουμε τα ονόματα διότι ακριβώς το ζήτημα δεν είναι, σε καμία περίπτωση, προσωπι­κό και δεν αφορά τη φορολογική συ­μπεριφορά των (πάρα πολύ) πλουσίων. Αφορά τη φορολογική νομοθεσία, την οποία αξιοποιούν όσοι έχουν πολλά χρήματα για να πληρώνουν – κατ’ αναλογίαν – ελάχιστα σε σχέση με αυτά που πληρώνουν οι κοινοί θνητοί, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.
Με άλλα λόγια… υποψιαζόμαστε ότι κάποιοι (φορολογικοί) νόμοι κόβονται και ράβονται στα μέτρα αυτών των αν­θρώπων ή, κατά μια άλλη διατύπωση, οι έχοντες τον πλούτο κατέχουν και το… μαχαίρι τής (διά της φορολογίας) διανομής του.
Έχοντας λοιπόν κατά νου τι ακριβώς πληρώνουμε στην εφορία εμείς οι ερ­γαζόμενοι και λοιποί κοινοί θνητοί, έχοντας πάρει μια ιδέα από το τι ακρι­βώς έχει κοπεί και τι θα κοπεί ακόμη από τη σύνταξη των απόμαχων της δουλειάς, έχοντας μια εικόνα για το πώς ζουν πια ελέω μνημονίων και πα­ρεπόμενων εσωτερικών ρυθμίσεων οι εναπομείναντες εργαζόμενοι, αξίζει τον κόπο να ρίξουμε μια ματιά στα… προβλήματα της μπουρζουαζίας. Αυ­τών που ενδεχομένως αναρωτιούνται γιατί, ελλείψει ψωμιού, δεν τρώμε παντεσπάνι…
Και αναρωτιούνται δικαίως, καθώς, ζώντας στη χλιδή, δεν μπορούν ούτε να φανταστούν έναν συνταξιούχο που δεν μπορεί να πληρώσει για τη θέρ­μανση των λίγων τετραγωνικών του ή έναν νεοδιορισμένο καθηγητή που δεν διανοείται καν να νοικιάσει ένα δυάρι με τον μισθό των 600 ευρώ ή έναν κα­θηγητή που στην ιδιωτική εκπαίδευση παίρνει μετά βίας 350 ευρώ!
Προφανώς, οι πλούσιοι ζουν «αλ­λού». Για την ακρίβεια, ζουν όπως και όπου γουστάρουν, όπως αποδεικνύε­ται και με την περίπτωση του κυρίου… Λουί Βιτόν στη Γαλλία, ο οποίος απειλεί να πάρει βελγική υπηκοότητα για να αποφύγει τη μεγάλη φορολόγηση που ετοιμάζει ο Ολάντ, προκαλώντας τον τίτλο της «Λιμπερασιόν»: «Δίνε του, πλούσιε μαλάκα».
Στην προκειμένη δική μας περίπτω­ση, πάντως, οι δικοί μας πάμπλουτοι δεν έχουν λόγο να σκεφτούν να με­ταναστεύσουν για φορολογικούς λό­γους. Εδώ, όπως αποδεικνύεται από τις δηλώσεις τους, είναι ο (φορολογικός) τους παράδεισος.
Ας δούμε, λοιπόν, όσο αυτό είναι εφικτό, μέσα από αυτά που δηλώ­νουν, πού και πώς ζουν καθώς και τι συνεισφέρουν για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο, την ίδια στιγμή που όλοι τους εν χορώ ζητούν περικοπές, εργα­σιακή ευελιξία και σφίξιμο του ζωναριού για τους εργαζόμενούς τους.

O… διεθνής
Ας αρχίσουμε με κάποιον που, για ένα τουλάχιστον διάστημα, εμφανιζόταν στο προσκήνιο ως ο «μέγιστος πρό­εδρος», καθώς είχε τη δίκαιη ή άδικη φήμη ότι «όλοι» βρίσκονταν στο τσεπά­κι του. Από πρωθυπουργούς και υπουρ­γούς μέχρι όποιον μπορείτε να φαντα­στείτε. Ο εν λόγω αξιοσέβαστος επιχει­ρηματίας, σύμφωνα με τη φορολογική του δήλωση, διαθέτει (συνοπτικά):
u Κύρια κατοικία 892 τ.μ. με βοηθητι­κούς χώρους 350 τ.μ. (μια μικρή πολυ­κατοικία δηλαδή).
u Πρώτη δευτερεύουσα κατοικία 1.005 τ.μ. και βοηθητικούς χώρους 100 τ.μ.
u Δεύτερη δευτερεύουσα κατοικία 121 τ.μ. με βοηθητικούς χώρους 114 τ.μ.
u Τρία αυτοκίνητα 6.000, 4.800 και 4.700 κυβικών.
u Σκάφος 38 μέτρων.
u Πισίνα 187 τ.μ., και πάει λέγοντας…
Ο εν λόγω συμπολίτης μας, κατά τεκ­μήριο (που θα ’λεγε και η εφορία) πά­μπλουτος, δηλώνει ως φυσικό πρόσω­πο εισόδημα 26.770 ευρώ! Ελάχιστα λι­γότερα, δηλαδή, απ’ όσα δηλώνει ένας μισθωτός εικοσαετίας σε μια ΔΕΚΟ ή αρκετά περισσότερα από έναν δάσκα­λο.
Πώς, λοιπόν, ένας κατά τεκμήριο ζάμπλουτος μπορεί να δηλώνει ως φυ­σικό πρόσωπο 26 χιλιάρικα εισόδημα χωρίς να σηκώνονται οι πέτρες; Έχει φροντίσει γι’ αυτό ο νόμος, που υπ’ αυ­τήν την έννοια θα μπορούσαμε να πού­με ότι είναι ο «νόμος» του, ο νόμος των πλουσίων.
Σύμφωνα λοιπόν με τη νομοθεσία, ο συγκεκριμένος μεγιστάνας δηλώνει (στον περίφημο Κωδικό 659 [απαλλασ­σόμενα και αυτοτελώς φορολογούμε­να]) άλλα 745.597 ευρώ. Πρόκειται για χρήματα τα οποία υποτίθεται ότι έχουν φορολογηθεί ως κέρδος στην εταιρεία απ’ όπου προήλθαν. Και λέμε «υποτί­θεται» διότι, «παίζοντας» με τα έσοδα – έξοδα της εταιρείας, μπορεί λογιστικά να εμφανίσει ό,τι τον βολεύει…
Με πιο απλά λόγια, ο εν λόγω αξιο­σέβαστος επιχειρηματίας, με το επίπε­δο ζωής που εμφανίζεται στη δήλωσή του και το εισόδημα που δηλώνει ως φυσικό πρόσωπο, δεν μπορεί να καλύ­ψει τα λεγόμενα αντικειμενικά κριτή­ρια διαβίωσης. Υπ’ αυτήν την έννοια εμ­φανίζει ποσά που είτε προέρχονται από τα κεφάλαιά του είτε προέρχονται από τις εταιρείες του και φορολογούνται με ευνοϊκότερο γι’ αυτόν τρόπο.
Αυτή ακριβώς είναι η διαδικασία, αυτήν ακριβώς χρησιμοποιούν (σχε­δόν) όλοι οι πλούσιοι, αυτός είναι ο νό­μος (τους). Διότι οι φτωχοί, οι άνεργοι, οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και λοιποί αποκλειστικοί και μόνιμοι αιμοδότες της… εθνικής προσπάθειας «ανάκαμ­ψης» δεν έχουν κανένα άλλο περιθώ­ριο πέρα από το να πληρώσουν όσα τους ζητούν η τρόικα και οι εγχώριοι υπουργοί της…
Παρεμπιπτόντως, ο αναλογών φόρος τού εν λόγω μεγιστάνα είναι 3.626 ευρώ, ο οποίος, με την εισφορά αλληλεγ­γύης η οποία συνυπολογίζεται και στο ποσό του Κωδικού 659, ανεβαίνει στα 82.000. Όσα δηλαδή το κόστος των οι­κιακών βοηθών του, που ανέρχεται στα 87.000!

Ο… sportsman
Στον εν λόγω κύριο, γόνο εφοπλιστι­κής οικογένειας, αρέσουν τα ακριβά παιχνίδια, όπως είναι τα σκάφη, τα media και το ποδόσφαιρο. Παρά τα ακριβά του χόμπι, όμως, κι αυτός εμφανίζεται ζορισμένος, αφού ως φυσικό πρόσωπο δηλώνει 26.160.
Κι αυτόν τον «τσάκισε» η εφορία φέ­τος, αφού στον αναλογούντα φόρο των 2.818,54 ευρώ είναι υποχρεωμένος να προσθέσει άλλα 208.240,32 ως «ει­σφορά αλληλεγγύης».
Αυτό το ποσό προέρχεται από το πο­σό των 5.120.556,71, που είναι περα­σμένο στον Κωδικό 659 (που λέγαμε και παραπάνω). Πρόκειται, δηλαδή, για το ποσό που οι πλούσιοι εμφανίζουν στη δήλωσή τους προκειμένου να δι­καιολογήσουν τη δυνατότητά τους να ζουν όπως ζουν. Ας δούμε πώς φαίνε­ται από τη δήλωσή του ότι ζει ο εν λόγω αξιότιμος κύριος, ο οποίος παρεμπιπτό­ντως είναι και διαπρύσιος κήρυκας της άποψης ότι πρέπει να κοπούν οι μισθοί και να γίνουν περικοπές στις συντάξεις για να σωθεί η χώρα… Έχουμε και λέμε:
♦ Κύρια κατοικία 244 τ.μ. με βοηθητικούς χώρους 160 τ.μ.
♦ Πρώτη δευτερεύουσα 140 τ.μ.
♦ Δεύτερη δευτερεύουσα.
♦ Ένα αυτοκίνητο 5.000 κ.ε. ένα 3.311
κ.ε. και δύο από 2.500 κ.ε.
♦ Σκάφος 11 μέτρων.
♦ Σκάφος 38 μέτρων.
Να επαναλάβουμε: Ο εν λόγω κύ­ριος, με βάση τη δήλωσή του, ως φυ­σικό πρόσωπο θα συνεισέφερε στην εθνική προσπάθεια ανόρθωσης της χώρας το εξωφρενικό ποσό των 2.818 ευρώ. Η κατάσταση βέβαια το έφερε έτσι που υποχρεώθηκε να ξηλωθεί για αλληλεγγύη άλλα 200 χιλιάρικα. Αλλά μη δίνετε βάση, καθώς αυτά τα ποσά έχουν άλλο βάρος γι’ αυτούς τους αν­θρώπους. Ο εν λόγω επιχειρηματίας, ας πούμε, δίνει 75 χιλιάδες τον χρόνο στο πλήρωμα που έχει για τα σκάφη του…

Ο… χρυσοδάκτυλος
Κάποτε διεκδίκησε τη φήμη του αν­θρώπου που ό,τι άγγιζε γινόταν χρυ­σός, όπως ο βασιλιάς Μίδας. Κάποια στιγμή λεγόταν ότι έχει κρυφές και ανομολόγητες πολιτικές φιλοδοξίες, αλλά δεν βαριέσαι… Με τον καιρό οι φήμες παρήλθαν, όπως συμβαίνει με όλους όσοι έχουν τέτοια όνειρα, ενώ η δυστυχία του Μίδα έπεσε πάνω του όπως στον μύθο.
Όχι πάντως ότι ξέπεσε, αφού, σύμ­φωνα με τη δήλωσή του, δεν τα πάει κι άσχημα, παρά το γεγονός ότι, ως φυσι­κό πρόσωπο, δηλώνει μόλις 18.217,41 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι ο φό­ρος που του αναλογεί ανέρχεται στα 45,88 ευρώ!
Βέβαια, ποιος ξέρει για ποιους φο­ρολογικούς λόγους στη σύζυγο του εν λόγω επιχειρηματία καταγράφονται ει­σοδήματα 220.258,71 ευρώ.
Κάπως έτσι η συνεισφορά της οικο­γένειας στην προσπάθεια διάσωσης της χώρας, μέσα από την κατάθεση του υστερήματός της στον φορολογικό κουμπαρά, ανέρχεται στα 8.921,55 ευρώ και, μαζί με την εισφορά αλληλεγ­γύης, το ποσό φτάνει τα 91.696,32. Κάτι λιγότερο δηλαδή από τη δαπάνη του εν λόγω κυρίου για τα αγαπημένα του… πούρα. Για να μη μιλήσουμε για τις δα­πάνες που συνεπάγεται η κατοχή και συντήρηση των παρακάτω:
♦ Κύρια κατοικία 1.066 τ.μ. με 306 τ.μ. βοηθητικούς χώρους.
♦ Πρώτη δευτερεύουσα κατοικία 651 τ.μ.
♦ Δεύτερη   δευτερεύουσα   κατοικία 316 τ.μ.
♦ Αυτοκίνητα 6, 5 και 5 χιλιάδων κυβι­κών.
♦ Πισίνες, σκάφη και πάει λέγοντας. Όπως είπαμε, για όλα αυτά ο εν λό­γω επιχειρηματίας, ως φυσικό πρόσω­πο, τη βγάζει με αναλογούντα φόρο… 45 ευρώ!

Ο εργοστασιάρχης
Ο εν λόγω συμπατριώτης μας δεν έχει πια εργοστάσιο, αλλά, όπως λέ­με, «μια φορά πρόεδρος, για πάντα πρόεδρος» και μέσα στα κόλπα. Οπό­τε, προφανώς, και η συνεισφορά του εργοστασιάρχη χωρίς εργοστάσιο στον φορολογικό κουμπαρά της χώ­ρας είναι ανάλογη με αυτών που εί­δαμε προηγουμένως. Αξιοποιώντας τον νόμο ο εν λόγω κύριος καταβάλλει ως φυσικό πρόσωπο στην εφορία 121.846,54 ευρώ. Κάτι πολύ λιγότε­ρο δηλαδή απ’ όσα θα ξοδεύει μόνο για το ρεύμα των σπιτιών του, που συ­νολικά σχηματίζουν μισό οικοδομικό τετράγωνο!
♦ Κύρια κατοικία 1.236 τ.μ. με 937 τ.μ. βοηθητικούς χώρους.
♦ Πρώτη δευτερεύουσα κατοικία 266 τ.μ. με 132 τ.μ. βοηθητικούς χώ­ρους.
♦ Δεύτερη βοηθητική κατοικία 333 τ.μ. με 293 τ.μ. βοηθητικούς χώρους. Αυτοκίνητο 6.000 κ.ε.
♦ Τεκμαρτή δαπάνη αεροσκαφών 176.812,50.
♦ Αγορά πραγμάτων κινητής αξίας 1.221.906,10.
♦Δαπάνες για οικιακό προσωπικό 86.625.

Ο καραβοκύρης
Ο συγκεκριμένος εφοπλιστής προ­φανώς είναι άξιο τέκνο της τάξης των ανθρώπων που έχουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και τη μικρότερη συνεισφορά απ’ όλους στον κρατικό κορβανά. Οι εν λόγω κύριοι, δηλαδή το περιβόητο εφοπλιστικό κεφάλαιο από τη… φύση του σηκώνει σημαίες (φορο­λογικών) ευκαιριών και κατά κανόνα πληρώνει – κατ’ αναλογίαν – τα ελάχι­στα από τα λίγα που πληρώνουν αυτοί που πραγματικά έχουν και κατέχουν σε αυτήν τη χώρα.
Μάλιστα, ο περί ου ο λόγος κύρι­ος, σύμφωνα με τη δήλωσή του (του 2011), μάλλον είχε μεγάλα ζόρια και εξασφάλισε από το δοκιμαζόμενο κράτος μια επιστροφή φόρου της τά­ξης των 5.752,49 ευρώ! Άξιος!!!

Νόμος και ηθική
Σε μια εποχή που το μοντέλο του νε­οφιλελευθερισμού κυριαρχεί όχι μόνο στο οικονομικό αλλά και στο ιδεολο­γικό επίπεδο, είναι ίσως δύσκολο να αποτυπωθεί το όριο ανάμεσα στο δί­καιο και την ηθική. Κι αυτό διότι το δί­καιο, ως έννοια, ολοένα και λιγότερο συμπυκνώνεται στη νομοθεσία, δηλα­δή στον νόμο.
Με άλλα, απλούστερα, λόγια περιέ­γραψε αυτόν τον προβληματισμό ένας από τους πιο πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη, ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Γουόρεν Μπάφετ, λέγοντας ότι υπάρχει κάτι ουσιωδώς λάθος σε ένα σύστημα που φορολογεί τον ίδιο με χαμηλότερο ποσοστό απ’ όσο τη γραμματέα του…

Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση για εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες σε ασφαλιστικά ταμεία...



Νέα δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία, εκτός του ΟΓΑ και του ΝΑΤ, δίνει στους πολίτες το υπουργείο Εργασίας.

Σύμφωνα με την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης, η ρύθμιση θα...
αφορά συσσωρευμένες οφειλές μέχρι την 31 Ιουλίου 2012.

Οι πολίτες που οφείλουν, θα ενταχθούν μετά από δική τους αίτηση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2012, στην ρύθμιση και σε αυτήν την περίπτωση θα αναστέλλονται και οι λήψεις αναγκαστικών μέτρων, όπως πλειστηριασμοί, μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2013.

Σύμφωνα με την ρύθμιση παρέχεται έκπτωση 40% επί των προσαυξήσεων ενώ η έκπτωση αυξάνεται στο 75% εφόσον καταβάλουν την οφειλή τους σε 7 έως 10 δόσεις και κατά 100% εάν την καταβάλουν σε 6 δόσεις.

Οι διατάξεις που είναι ευεργετικές θα τίθενται σε ισχύ μόνον εάν οι τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές από την 1η Αυγούστου και ύστερα, καταβάλλονται ανελλιπώς....